אירועי דיומא – 17.12.2017: גמר אליפות סקוטלנד

כדורגל

ליגת העל – מחזור 14 / מתן גילור:

19:00 עירוני קרית שמונה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). ק"ש מגיעה למשחק אחרי 0:4 על עכו. ערב המחזור היא במקום השביעי עם 19 נקודות. מרחק נקודה בודדת מהפלייאוף העליון. רעננה הפסידה לי-ם 2:3. היא במקום השנים עשר עם 8 נקודות. מרחק נקודה בודדת מהמקום ממנו יורדים ללאומית. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בשוויון 0:0.

20:30 מכבי נתניה-הפועל באר שבע (ספורט 1). שתי הקבוצות מגיעות למשחק במצב לא אופטימלי ובמורל לא אופטימלי. נתניה עם 2 נקודות ב-3 המחזורים האחרונים, כולל הפסד 2:1 לבנ"ד במחזור הקודם. ערב המחזור היא במקום החמישי עם 20 נקודות. אך הבשורה ביותר קשה מהמומנטום השלישי היא פציעתו של עלי מוחמד, קשר המצוין של הקבוצה, של תקופה של 6-8 שבועות. מהצד הדרומי, מצבה של ב"ש בליגה טוב בהרבה. היא מגיעה מראש הטבלה אחרי ניצחון 3:1 על סכנין. אך לב"ש מספר בעיות: ההפסד בגמר גביע הטוטו למכבי ת"א ייתכן ויפגע במורל. אף פעם לא נעים להפסיד גמר, קל וחמר ליריבה הגדולה בעונות האחרונות.  בנוסף היא מגיעה בעומס משחקים גדול מאד, כשזהו משחקה הרביעי בשבוע וחצי. ואם זה לא מספיק, אז הכשירות של ויטור חזקה למקומה הרגיל, כלומר מעלה ספקות, ולוואקמה יש חשד כבד מאד לפציעה בשריר החוזה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

פרמייר ליג– מחזור 18 / שגיא נאור:

16:15 ווסט ברומיץ – מנצ'סטר יונייטד (ספורט1) עושה רושם שהשדים האדומים צריכים לעדכן את רשימת המטרות שלהם העונה – היריבה העירונית נראית פשוט בלתי מנוצחת וקשה לראות כרגע מי עוצר את הדהרה שלה בדרך לאליפות. יונייטד צריכה להבטיח מקום בין 4 הראשונות בסיום העונה ואולי לתת ריצה בליגת האלופות כשאנחנו יודעים שלמוריניו יש היסטוריה ענפה בלקחת קבוצות שאינן אמורות להגיע רחוק, ולהניף איתן את הגביע עם האוזניים הגדולות (פורטו, אינטר). אחרי הנצחונות של צ'לסי וארסנל, במנצ'סטר יודעים שאסור להם למעוד, בטח לא מול קבוצה שניצחה את שני משחקיה הראשונים אבל מאז לא חוותה נצחון ב-15 משחקיה האחרונים. ווסט ברום מדורגת לפני אחרונה אבל בשני משחקיה האחרונים מול קבוצות צמרת היא לא נוצחה (ליברפול, טוטנהאם) ותנסה לגרד נקודות גם היום.

18:30 בורנמות – ליברפול הקבוצה של יורגן קלופ תנסה לחזור למקום הרביעי בסיום המחזור ואחרי שמעדה בשני המחזורים האחרונים (תיקו ביתי בדרבי ותיקו מאופס מול ווסט ברומיץ') היא חייבת לחזור הביתה עם 3 נקודות. מלך שערי הפרמייר ליג, מוחמד סאלח, ינסה להמשיך בעונה הפנומנלית שלו כשלצידו פירמינו, קוטיניו ומאנה משלימים התקפה קטלנית. אם רק ההגנה היתה קצת יותר איכותית, הקבוצה היתה במקום גבוה הרבה יותר. בורנמות', שפתחה את העונה בצורה זוועתית עם 4 הפסדים, התייצבה בהמשך אבל נמצאת רק נקודה מעל הקו האדום ותנסה לעקוץ בבית את האדומים ממרסיסייד.

ליגה ספרדית– מחזור16 / שגיא נאור:

21:45 ברצלונה – דפורטיבו לה קורוניה (ערוץ one). המוליכה ראתה את ולנסיה מפשלת מול אייבר אבל גם את אתלטיקו מגרדת ניצחון ומצמצמת את הפער לשלוש נקודות בלבד. שבוע לפני הקלאסיקו הקטאלונים לא ירצו לאבד נקודות, בטח לא מול קבוצה מהתחתית שנמצאת רק 3 נקודות מעל הקו האדום. סרחיו בוסקטס ינסה להימנע מכרטיס צהוב שיגרום לו לפספס את המשחק מול אלופת העולם לקבוצות. ליאו מסי אחראי על 18 שערי ליגה (14 כיבושים, 4 בישולים) בדיוק כמו הכמות אותה הבקיעה לה קורוניה.

סרייה A – מחזור 17 / דוד "פאקו" סעדה:

13:30: ורונה-מילאן (ספורט 1). ברכות למילאן ולג'נארו גאטוסו המאמן, שהצליחו להשיג נצחונות ראשונים השבוע עימו על הקווים. בליגה זה היה ניצחון ראשון מול בולוניה לאחר שבעה משחקים, ובגביע היא כבר הביסה 3:0 את הקבוצה איתה היא נפגשת שוב היום. סיכוי לא רע שהתוצאה תשוחזר גם היום – המארחת היא אחת החלשות בליגה השנה, ומצוייה במקום הלפני אחרון.

16:00: בולוניה-יובנטוס (ספורט 1). לפני משחק הצמרת מול אינטר במחזור הקודם, דיברו הרבה על חסרונו של ג'יג'י בופון בשורות יובה. אלא שדווקא שוער היריבה היה זה שמנע בכוחות עצמו את העלייה של האלופה לפסגה. היריבה הבינונית היום אמורה להיות אגוז הרבה פחות קשה, ולאפשר ליובה לעלות למקום השני (לאחר ההפסד המפתיע של אינטר אתמול).

21:45: אטאלנטה-לאציו (משולב בספורט 5 לייב). משהו לא כל כך טוב עובר על לאציו בשבועות האחרונים. מהקבוצה החמה באיטליה היא עברה לגמגום מתמשך, כשהשיא היה הפסד הבית לטורינו במחזור האחרון. אחת הסיבות להפסד הייתה הרחקתו של כוכב הקבוצה, צ'ירו אימובילה, לאחר שנגח בשחקן יריב. היריבה היום הייתה בעונה הקודמת אחד מהלהיטים של הסרייה, ועונתה הנוכחית מתנהלת על מי מנוחות במרכז הטבלה.

ליגה צרפתית – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה:

22:00: ליון-מארסיי (משולב בספורט 5 לייב). קרב צמרת עצבני. שתי הקבוצות היום חברות בקרב המשולש על המקום השני (השלישית היא מונאקו). לשתיהן שלושה נצחונות בארבעת משחקיהן האחרונים, ושתיהן עצבניות מאד בגלל ההדחות בגביע באמצע השבוע מול קבוצות חלשות מהן.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד – הגמר

15:00, 21:00: קאו יופנג-ניל רוברטסון (יורוספורט 2, יורוספורט)

חצי הגמר אתמול המשיך ביתר שאת את מגמת ההפתעות של הטורניר הזה. המשחק הראשון בין ג'אד טראמפ לקאו יופנג, היה אחד המשחקים המרתקים והמותחים שנראו בענף בתקופה האחרונה. במשחק, שכלל פריים מונומנטלי שנמשך כ-50 דקות, היה קשה להבחין מי המדורג שלישי ומי המדורג 67 בעולם. בסופו של דבר היה זה דווקא קאו שהצליח לנצח 6:4, ולהעפיל לגמר. המשחק השני בין ג'ון היגינס לניל רוברטסון היה לא פחות מפתיע. היגינס, שלפני חצי הגמר נראה כמועמד הברור לזכות בטורניר, ישב בחוסר מעש יחד עם כל הצופים, וצפה בסנוקר לא פחות ממדהים של רוברטסון בארבעת הפריימים שעד ההפסקה. לאחר ההפסקה הכדורים של האוסטרלי הפסיקו להיכנס ושל הסקוטי התחילו, אלא שזה הספיק רק לשלושה פריימים של היגינס לפני שהאוסטרלי התעשת וסגר עניין.

הגמר היום (המשחק האחרון שנראה לפני פגרת חג המולד) הוא ודאי מהמפתיעים שיכולנו לקבל. אף אחד מן הסתם לא ציפה לראות שם את קאו, לו זה הגמר הראשון של טורניר דירוג. ודאי לא כששחקנים רבים אחרים מארצו נחשבים לכוכבים גדולים הרבה יותר ממנו. מהצד השני, רוברטסון הוא אמנם אלוף עולם ודמות מוכרת בצמרת הסנוקר כבר לא מעט זמן, אך השנה הוא הידרדר למקום ה-20, מה שגרם לו להחמיץ את ההשתתפות בטורניר המאסטרס לראשונה מאז 2005. אם ישחק כפי ששיחק אתמול עד ההפסקה, נקבל בוודאות את הזוכה הצפוי מבין השניים. אלא שאם יחזור ויסבך את עצמו כפי שהוא נוטה לעשות כדרך קבע, המשחק עשוי להפוך למותחן, אולי עם הזוכה המפתיע ביותר בטורניר דירוג בשנים האחרונות.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. "לוואקמה יש חדש כבד מאד לפציעה בשריר החוזה"…. משפט גדול…
    תכלס לא רואה מצב שהוא נשאר פה עוד עונה, האמת אולי כבר בינואר הוא יעזוב , נראה שהירידה בכושרו בעיקר נובעת מהסיבה הנ"ל.

  2. המשחק בין נתניה לבאר שבע מסקרן ביותר .
    נתניה עוד לא בטוחה בפליאוף העליון עם הדעיכה שלה למול הקמבקים של קריית שמונה ובני יהודה …כשגם את מכבי חיפה צריך לקחת בחשבון עם כל הצרות בנוגע לפליאוף העליון .
    אם באר שבע תנצח היום זו כבר סוג של בריחה משמעותית מהיריבות המעשיות בית"ר ומכבי תל אביב שיתמודדו מחר .

    ליון -מארסיי משחק מעניין בין 2 קבוצות שעדיין במאבק הליגה האירופאית ובגביע המקומי (הודחו מגביע הליגה ).

    ברצלונה בחזרה גנראלית לקראת הקלאסיקו .

  3. תודה רבה.

    אני די בטוח שגם לואיס סוארס עם 4 צהובים וצריך להזהר היום.(אם אני טועה אשמח לתיקון)

    לוח הזמנים של סיטי עכשיו קל (יחסית).- במחזור הבא סוגרת סיבוב מול בורנמות'. אח"כ ניו קאסל, פאלאס, ווטפורד, שרק אז היא פוגשת קבוצת טופ בדמותה של ליברפול.

      1. הוואו פה זה כי התוצאה עוד משקרת לטובת רוברטסון. כמו אתמול, קאו שיחק בתור המנוסה מבין השניים. בינתיים הוא זה שראוי לזכות בתואר.

    1. פאקו רק היום הבנתי שקרה משהו מדהים אתמןל ב 8-4 הפסקתי להתעניין והנחתי שלא דיווחת כי נגמר כצפוי….
      בכל אופן היה מהפך מדהים אתמול מ 8-4 ל 8-9 לרוברטסון .האם היה פעם מהפך דומה לכך בגמר טורניר חשוב ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט