אירועי דיומא 15.12.2017: מכבי ת"א מתארחת אצל צסק"א

כדורגל

ליגה צרפתית – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה:

21:45: סנט אטיין-מונאקו (ספורט +5). האלופה מונאקו התרגלה לחיים ללא אמבפה וללא מאבק האליפות, ונמצאת במאבק משולש קשה על המקום השני עם ליון ומארסיי. במחזור הקודם היא כמעט הובכה ע"י טרואה הקטנה כשהייתה בפיגור 2:0, אך הצליחה לנצח 3:2. המארחת, אחת מהקבוצות הגדולות של הכדורגל הצרפתי, כבר מזמן ירדה מגדולתה, וגם עזיבתו של מיודענו אוסקר גארסייה לא שיפרה את מצבה בתחתית – היא עם שלוש נקודות בשמונת המשחקים האחרונים.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 12 

19:30 צסק"א מוסקבה – מכבי ת"א (ערוץ 14 המכונה '10') – הסיבוב הראשון ביורוליג עומד להסתיים ומכבי ת"א יכולה לטפוח לעצמה על השכם עם מאזן נהדר (4-7) ואופציה, לפחות על הנייר, לסיים בסיבוב אחד עם אותו מספר ניצחונות של כל העונה הקודמת (10). בשביל לעשות כן מכבי תצטרך לנצח שלושה מארבעת המשחקים הנותרים שלה ולאור העובדה שמי שמחכות לה בהן הן צסק"א מוסקבה, פנאתאניקוס (בחוץ), פנרבחצ'ה (בית) וגם מלאגה (בית), זה נראה קצת מורכב מדי. אבל גם אם מכבי ת"א לא תגיע להישג הקצת מופרך הזה, זה בהחלט אמור להיות סיבוב שהחזיר את מכבי ת"א למסלול ולרשימת הקבוצות המכובדות הקרויות 'המובילות באירופה' וזה בהחלו משהו.

מכבי ת"א מדורגת רביעית ביורוליג ותפגוש הערב את צסק"א מוסקבה למשחק חוץ קשה במקום בו היא רגילה לחטוף תבוסות בשנים האחרונות (ממוצע 24.5- בארבעת המשחקים האחרונים של מכבי ת"א במגה ספורט ארינה). מכבי ת"א לא ניצחה במוסקבה את צסק"א מאז 2004 (כן ניצחה את חימקי השנה) ובכלל לא ניצחה את צסק"א מאז אותו משחק זכור בחצי גמר הפיינל פור של 2014. ומילא שההיסטוריה לא הולכת עם הצהובים-כחולים, מולם גם מתייצבת מוליכת היורוליג (ערב המחזור) והקבוצה הנוצצת ביותר בו. עם קו אחורי יעיל וטוב – ננדו דה קולו (16.6 נק' למשחק העונה ביורוליג) סרחיו רודריגז (13.5 נק', 5 אס') ולצידם וויל קלייבורן (13.2 נק' למשחק), קורי היגינס (13.3 נק'), קייל היינס, אותלו האנטר, אנדריי וורצ'ניץ', ליאו וסטרמן, ויקטור חראיפה וויטלי פרידזון. בקיצור, עומק בלתי רגיל, התקפה מספר אחת ביורוליג ועם כל הטוב הזה הקבוצה של ספאחיה אמורה להתמודד…

מכבי ת"א תנסה לצאת מהמשחק הזה בשלום,  ללא בושות מיותרות, כי אם יש משחק מהארבעה שסוגרים את הסיבוב שאפשר וסביר להפסיד זה המשחק. ואם הגישה הזו, שאין לה מה להפסיד, מכבי ת"א צריכה לעלות הערב למגרש…

19:30: אנדולו אפס – באסקוניה –  זוכרים שאנדולו הייתה פעם בתחתית היורוליג? ובכן, הם עדיין שם עם מאזן 8-3 ושלושה הפסדים בארבעת משחקיהם האחרונים, האחרון שבהם לכוכב האדום. בבלגרד. זוכרים שבסקוניה הייתה פעם בתחתית היורוליג? ובכן, המבצע הזה לא בתוקף עוד כי מאז חילופי המאמנים על הקווים בויטוריה החבורה הזו עם חמישה ניצחונות משבעה משחקים וביום בהיר כבר רואה את ההצלבה מתקרבת. הקבוצה של פדרו מרטינז תרצה להמשיך במומנטום גם מול הטורקים שניצחו רק פעם אחת בבית העונה (את מילאנו לפני שבועיים). כמו שהם נראים לאחרונה, זו בהחלט לא משימה מורכבת.

21:15: פנאתנאיקוס – ארמאני מילאנו – הריצה של היוונים נעצרה בשבוע שעבר עם הפסד לא מתוכנן (אבל סביר) אצל ז'לגיריס בליטא, אבל עם מאזן 4-7 הקבוצה של צ'אבי פסקואל עדיין משקיפה על הליגה מגובה המקום החמישי. פנא היא גם הקבוצה היחידה ביורוליג ללא הפסד בית (ולמעשה גם ביוון היא לא הפסידה כשניצחה את אולמפיאקוס בחוץ במה שהופך את המשחקים ביוון לניצחונות של היווניות בלבד עד כה)והיא תרצה לשמור על המאזן המושלם (0-5) גם הערב. מילאנו, הקבוצה לא מרשימה של סימונה פיאנג'יאני, שניצחה רק פעם אחת העונה בחוץ (ושלוש פעמים סה"כ) והפסידה את כל שלושת משחקיה האחרונים, אמורה לעזור למשימה הזו לקרות.

21:30: ולנסיה – הכוכב האדום בלגרד – הספרדים נמצאים במשבר מתמשך ביורוליג, משבר שכולל שבעה הפסדים רצופים, מאזן 8-3 ופחות או יותר את מרבית הליגה על הגב שלה. הכוכב האדום, שהייתה עד לא מזמן שכם אל שכם עם ולנסיה, נמצאת במגמה הפוכה ואחרי שהפתיעה במדריד את ריאל, המשיכה במומנטום חיובי עם ניצחון על אנדולו אפס במה ששומר אותם בקשר עין עם המקום השמיני הנכסף. הסרבים יקוו להמשיך בכושר הזה מול הכתומים אלופי ספרד. למארחים, מהצד השני, יש הזדמנות לרשום סוף סוף ניצחון מול קבוצה לא חלשה אבל גם לא מאיימת.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד – רבע הגמר

הפייבוריטים בטורניר הזה ממשיכים ליפול כמו זבובים, כשבסיבוב השלישי היה זה תורו של דינג ז'ונווי לארוז את המזוודות, ואח"כ בשמינית הגמר היה זה תורו של מארקו פו. עדיין, ברבע הגמר נותרו כמה מהדמויות שהפכו להיות קבועות בשלבים המאוחרים של הטורנירים האחרונים. כך נראה היום את רוני אוסליבן, המצוי בעונה זו בכושר מפלצתי, ואת סגן אלוף העולם, ג'ון היגינס, שיתמודדו זה מול זה. משחק מצויין נוסף יפגיש היום את ג'אד טראמפ עם סטיבן מגווייר. שידורים ביורוספורט 2 ב-14:00 וביורוספורט ב-21:00. משחקי רבע הגמר:

סייאו גואודונג-ניל רוברטסון

ג'ון היגינס-רוני אוסליבן

ריקי וולדן-קאו יופנג

סטיבן מגווייר-ג'אד טראמפ

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה יאיר
    מכבי התפרקה פעמייים השנה מול פילזן ובארסה והיום תהיה הפעם ה 3.
    מכבי צריכה לשאוף לנצח 2 מ 4 הבאים ומאזן 6-9
    הסיבוב הבא יהיה קשה עם 4 ביקורים בספרד
    צסקא לרוב דורסנית ואז מגיע משחק בפיינל פור שהורס להם עונה שלמה

  2. מה קורה ביורוליג השנה?
    מלבד צסק"א, נראה שבערב נתון כול קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה אחרת.
    אתמול באמברג ב2 על אולימפיאקוס
    זלגיריס בנקודה על פנר (בטורקיה!)
    מלאגה מהצחת את חימקי
    ריאל מנצחת את ברצלונה (התוצאה הכי צפויה הערב)

    שתי התוצאות הראשונות רעות למכבי
    הנצחון של ריאל על ברצלונה דווקא טוב לה (בהנחה שריאל תתחיל לחזור לגודלה הטבעי) והנצחון של מלאגה הוא טוב אם מכבי תצליח לנצח אותה בעוד שבועיים

  3. אכן ביורוליג כמו בנ.ב.א ביום נתון כל קבוצה צריכה לנצח על קבוצה .
    מסכים עם מיידן מכבי צריכה לשאוף לפחות ל 6-9 למרות שפנרבחצה תבוא לכאן שבוע הבא אחרי הפסד ביתי מיותר מבחינתה ואחרי שהפסידה למכבי העלובה של אשתקד פעמיים .
    השבוע מתחיל שבוע המבחן של מכבי .
    היום אין סיכוי לעבור אך אחר כך פאן חוץ ופנרבחצה בית ….יהיה מעניין .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט