אירועי דיומא – 14.12.2017: גמר גביע הטוטו, ריאל מדריד מול ברצלונה ביורוליג

כדורגל

גביע הטוטו – גמר / מתן גילור:

20:40 הפועל באר שבע-מכבי תל אביב (ספורט 5). שתי הקבוצות מגיעות אחרי שרק בשבוע שעבר סיימו את דרכן באירופה במקום האחרון בבית. אבל בליגה הבדל גדול. הפועל ב"ש שפתחה את העונה בצורה מגומגמת תפסה את פסגה עם סיום הסיבוב הראשון, בעו"ד שת"א 7 נקודות מאחוריה וכדורגל לא מספיק טוב. ב"ש היא מחזיקת גביע הטוטו המכהנת ופיבוריטית להמשיך ולהחזיק בתואר. בעיקר אם וואקמה שנעדר ממחזור הליגה האחרון יחזור להרכב. היא גם זוכה ליום מנוחה נוסף על פני ת"א, כיוון ששיחקה ביום ראשון בעוד שת"א בשני. היתרון של ת"א נעוץ בעיקר בכך שזהו אצטדיונה הביתי (לעת עתה) וכן בבשורה שנפלה על ב"ש השבוע לפיה בלם הקבוצה, שיר צדק, מושהה מכל פעילות במסגרת המועדון עד לחודש יוני. אמנם מדובר על המפגש השלישי בחשיבותו, אבל הואיל ומדובר על משחק בפרופיל הכי גבוה שהכדורגל הישראלי מציג זו השנה השלישית ברציפות, צפו לגמר מרתק. במשחק הליגה בין הקבוצות ניצחה ב"ש 1:2 באצטדיונה הביתי כשבמהלך רוב דקות המשחק היא בחיסרון מספרי.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 12

19:45 פנרבחצ'ה – ז'לגיריס קובנה – לאלופת אירופה לקח קצת זמן להתניע אבל מאז הניצחון הנאה במוסקבה על צסק"א היא לוהטת עם ארבעה ניצחונות רצופים סה"כ ומקום שלישי (מאזן 3-8), מרחק יריקה מהמוליכות צסק"א ואולימפיאקוס. ביום בהיר, אוברדוביץ' וחניכיו יכולים לראות ריפיט. הערב, הרצף אמור להימשך מול ז'לגיריס קובנה. הליטאים קבוצה טובה בהחלט עם מאזן נאה 5-6 ואחרי ניצחון נהדר על פנאתנאיקוס בשבוע שעבר, במה שמציב אותם במקום השביעי, אבל הם עדיין הרבה פחות טובים מהיריבה שלהם ורצף ה'ניצחון בית – הפסד חוץ' שלהם מארבעת המשחקים האחרונים אמור להמשיך.

21:00: באמברג – אולימפיאקוס – היוונים מצויים בעונה נהדרת כזו ששמה אותם במקום השני עם מאזן זהה לצסק"א הראשונה וכל זה ככוכב הקבוצה, ואסילאס ספאנוליס, חוזר רק בשבוע שעבר לפרקט (תרם 7 נקודות ב-23 דקות). הם עושים את זה בזכות סגל עמוק ומאוזן יחסית (פרנטיזיס הוא הקלע המוביל והוא תורם 12.6 נק' למשחק העונה) וההגנה הטובה במפעל שסופגת 72.6 נקודות למשחק בלבד.  הם גם מחזיקים ברצף של חמישה ניצחונות ביורוליג מאז ההפסד לפנאתאניקוס (יש אוהדים שהיו מעדיפים מאזן גרוע בהרבה ובתנאי שהם ינצחו את הירוקים) ויקוו להשיג עוד אחד הערב מול אלופת גרמניה שהפסידה בשבוע שעבר בבית למוליכה השנייה של הטבלה, צסק"א מוסקבה ותקווה להימנע מהפסד שלישי ברציפות.

21:00: מלאגה – חימקי מוסקבה – מלאגה נועלת את הטבלה של היורוליג עם מאזן מחפיר של 8-3 ורצף שלילי של חמישה הפסדים. היא תקווה לחזור למסלול הניצחונות הערב אלא שהיריבה שלה, היא מהקבוצות המפתיעות של המפעל ובשבוע שעבר ניצחה בצורה נאה במילאנו ובסך הכל די חזרה לעצמה מאז משבר אמצע הסיבוב שפקד אותה (וכלל שלושה הפסדים רצופים).

*המלצת צפייה* 22:00: ריאל מדריד – ברצלונה –  הקרב המעניין של המחזור יתקיים במדריד, שם ייפגשו לסופר קלאסיקו בגירסת הכדורסל שתי המאכזבות הגדולות של היורוליג עד כה. המארחת ריאל מדריד מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים שמתחברים לשישה הפסדים בשבעה משחקים (ניצחון בודד על מלאגה) כאשר ההפסד בשבוע שעבר לאולימפיאקוס בהארכה היה פשוט מכמיר לב והביא את הקבוצה לראשונה העונה למאזן שלילי ומקום על סף הטופ 8.

אלא שבעוד לריאל יש פציעות לתרץ בהן יכולת גרועה, בארסה היא אולי אכזבת המפעל הרשמית עם מאזן 7-4 חלש למדי. שני הניצחונות הרצופים שלה על ולנסיה ומכבי ת"א היו אמורים לסמן דף חדש אבל בפועל אחריהם הגיעו כניעות ללא תנאי לצסק"א במוסקבה ולפנרבחצ'ה בברצלונה ולימדו אותנו שהקבוצה סיטו אלונסו רחוקה מלאיים על הצמרת הגבוה של הליגה. בינתיים, הם יסתפקו בפליאוף…

שתי הקבוצות כאמור מגיעות למשחק באווירת נכאים והחדשות הטובות בשבילן, הן שאחת מהן תצא בוודאות מנצחת הערב. חבל שאין תיקו בכדורסל…

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד – סיבובים שלישי ורביעי

ההפתעות בטורניר ממשיכות להיערם, והשחקנים הבכירים ממשיכים למהר אל חגיגות חג המולד. כך נפרדנו אתמול מ"קפטן" אלי קארטר, מג'ו פרי, מאנתוני מקגיל ומליאנג וונבו. היום ייערכו הסיבובים השלישי והרביעי (הוא שמינית הגמר). בין המשחקים הראויים לציון של הסיבוב השלישי נוכל לציין את אלו של מארקו פו מול ז'ו יואלונג, קיירן ווילסון מול מייקל ווייט, ג׳אד טראמפ מול מייקל הולט ויאן בינגטאו מול סטיבן מגווייר.  שידורים ביורוספורט 2 ב-15:00 וביורוספורט ב-21:00.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה .
    יום חמישי ללא מכבי …זה יותר מדי מזכיר את השנתיים האחרונות.
    בכל זאת יום מעניין ביורוליג.
    עם קלאסיקו מרתק ורגיש לאור מצב הקבוצות.
    גם המשחקים של במברג-אולימפיקוס ומאלגה -חימקי .
    פנרבח'צה תהיה היחידה שתטייל היום .
    בגמר גביע הטוטו לתחושתי תהיה הפתעה כשמכבי תל אביב תזכה.

      1. מיידן שאלתי את אותה שאלה כאן שבוע שעבר.
        הסברא שלי (חלקית לפחות ) היא שבגלל הליגה המקומית הקשה והמפרכת יש להם הרבה פציעות וכן פחות זמן להתכונן ליורוליג .
        (כי הליגה המקומית גוזלת אנרגיה רבה ).
        אשר לפציעות הם עשו שמות בולנסיה ובריאל בוודאי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט