אירועי דיומא – 03.12.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 12/מתן גילור:

19:00  הפועל רעננה-מכבי פתח תקוה (ספורט 5 לייב). רעננה ניצחה באשדוד 1:0 ועלתה מעל הקו האדום. ערב המחזור היא במקום השניים עשר עם 7 נקודות. פ"ת ניצחה בעכו 1:0 שהוגדל ל-3:0 בשל ניצחון טכני עקב שיתוף ששת הזרים של עכו בו זמנית. פ"ת במקום העשירי ובמאזנה 13 נקודות.

20:15 הפועל באר שבע-עירוני קרית שמונה (ספורט 1). רצף הניצחונות של האלופה נעצר בטדי, כשספגה שער שוויון בתוספת הזמן. כעת היא במקום השני עם 24 נקודות ועל הדרך הספידה להעפיל לגמר גביע הטוטו. זהו המשחק הרביעי שלה בשבוע וחצי – לא פשוט אך היא אמורה להיות מסוגלת להתמודד עם העומס הזה. ק"ש ניצחה בביתה את בנ"ד 1:2 והיא במקום השישי עם 16 נקודות.

 

פרמייר ליג – מחזור 15/ שגיא נאור

18:00 מנצ'סטר סיטי – ווסטהאם (ספורט 1)

הקבוצה של פפ לא עוצרת וגם אם זה אומר שראחים סטרלינג צריך להבקיע בדקה ה-96 כדי להמשיך את רצף הנצחונות – זה מה שיקרה. כנראה שמעבר ליכולת ולקלאסה, יש לקבוצה הזאת אופי. מצד שני, אחרי שבוע בו סיטי נזקקה לשני שערים דרמטים בשביל לנצח, אולי היריבות יגיעו עם קצת יותר אמונה לשחק מול קבוצה שניצחה 13 מ-14 משחקי הליגה שלה העונה. ווסטהאם בעונה קשה ונמצאת מתחת לקו האדום אבל הכל צפוף בחצי התחתון של הטבלה ובין המקום ה-18 למקום ה-12 מפרידות 3 נקודות בלבד.

ליגה ספרדית – מחזור 15/ שגיא נאור

17:15 חטאפה – ולנסיה (ערוץ one) במחזור הקודם ולנסיה הוכיחה לכולם, בעיקר לעצמה, שפתיחת העונה שלה לא היתה מקרית. היא הסתכלה לברצלונה בלבן של העיניים, במיוחד במחצית השניה ומבין השתיים, היתה יותר קרובה לצאת על 3 הנקודות. חטאפה קבוצת מרכז טבלה טיפוסית – 8 נקודות מהקו האדום ו-5 נק מהמקום השישי.

סרייה A – מחזור 14 / דוד "פאקו" סעדה:

13:30: בנוונטו-מילאן (ספורט 5). כפי שהיה צפוי, מאמן מילאן, וינצ'נזו מונטלה, שילם את המחיר על כשלונות הקבוצה, וסיים את דרכו מאחורי הקווים. את מונטלה יחליף מגן העבר הקשוח של הקבוצה ושל נבחרת איטליה, ג'נארו גאטוסו. גאטוסו יזכה לפתיחה הקלה ביותר אותה יכול היה לבקש. זאת כי המארחת היא נמושת הליגה, במקום האחרון וללא נקודות.

16:00: אינטר-קייבו (ספורט 2). אינטר ממשיכה את הריצה החזקה שלה בצמרת, כאשר היא ניצבת ערב המחזור במקום השני במרחק שתי נקודות מהצמרת. הרבה מהקרדיט להצלחה ניתן לתת לסקורר שלה מאורו איקארדי, שכבש שוב במחזור הקודם, הפעם צמד לרשת קליארי. קבוצת מרכז הטבלה שממול לא צפוייה לעשות יותר מדי בעיות לכחולים שחורים, גם אם היא זוכה לעונה טובה יותר מזו הקודמת עד כה. אם אינטר אכן תנצח, היא תעלה למקום הראשון, זאת עקב הניצחון של יובה על נאפולי ביום שישי.

21:45: סמפדוריה-לאציו (ספורט 5 לייב). מפגש חזק מאד בין שתי קבוצות צמרת מאוכזבות. הדהירה של לאציו נעצרה בחריקת בלמים בשני המחזורים האחרונים. זה התחיל בהפסד ליריבה העירונית רומא, והמשיך בתיקו המתסכל לפיורנטינה, שהגיע לאחר פנדל בדקה ה-93 לזכות היריבה. גם רצף הנצחונות של סמפדוריה, שכלל אף ניצחון על יובה, נעצר במפתיע בתבוסה לבולוניה. קיבלנו היום משחק פתוח שכל תוצאה בו לא תפתיע.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 8

21:00  הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (ספורט 5) – אין הרבה משחקי כדורסל במהלך 33 מחזורי ליגת העל שנותנים את התחושה ששווה להתעכב עליהם. ככה זה כשמה שחשוב זה להתברג לשמונה הראשונות בליגה ומשם מומנטום קטן והשמיים הם הגבול. ובכל זאת יש מפגש אחד לפחות בליגת העל שצפייה בו טובה בכל עת – הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי: האלופה הפועל ירושלים נגד מחזיקת הגביע מכבי תל אביב.

ומה שנכון בכל שנה ושנה, נכון ביתר שאת בעונה הנוכחית. אל המשחק במסגרת המחזור השמיני בליגת העל מגיעות שתי הקבוצות משני המקומות הראשונים בליגה (וזה כבר לא טרוויאלי אחרי העונה שעברה) כשבאמתחתה של מכבי ת"א אין ולו הפסד אחד ואילו להפועל ירושלים הפסד אחד בודד. מכבי ת"א היא הפייבוריטית לנצח את המשחק. הקבוצה של נבאן ספאחיה מגיעה למשחק אחרי ניצחון יורוליג על ז'לגיריס קובנה ובמסגרת שבוע נינוח למדי של משחק אחד. הצהובים שמתחרים כל שבוע ביורוליג, רגילים לשחק ברמות הגבוהות ואף עושים עבודה לא רעה שם בעוד היריבה מעיר הבירה, מתקשה מאוד השנה ביורוקאפ ורשמה עד עתה גם שלושה הפסדי בית במפעל.

השאלה בנוגע להרכב הצהובים (שיעלו בלי דיאנדרה קין וארט פרחוסקי שלא נרשמו) היא מה יעשו הישראלים. השחקנים הכחולים-לבנים של מכבי ת"א לא קיבלו הרבה דקות ביורוליג לאחרונה ולהוציא את אלכס טיוס ומדי פעם ג'ון דיברתלומיאו לא מהווים פקטור ברוטציה של המאמן הקרואטי. בליגה, בשל החוק הישראלי, המצב שונה קצת וברתולומיאו הוא בין הקלעים המובילים של מכבי ת"א עם 11.9 נק' כשגם ג'ייק כהן, טיוס, יובל זוסמן ואיתי שגב נותנים דקות ותפוקות משמעותיות (משעור, לעומת זאת, ממש לא בעניינים) ועדיין נשאלת השאלה – האם במשחק ברמה גבוהה, כמותה לא ניפגשה מכבי ת"א עדיין בליגה, הישראלים שלה עדיין יהיו יתרון כמו שהם מול קבוצות כמו מכבי אשדוד ודומיה.

גם בירושלים החידתיות לקראת המשחק רבה. מודי מאור אמנם מחזיק במאזן מושלם מאז החל לאמן את האדומים אבל הוא מעולם לא נתקל בקבוצה בקליבר של מכבי ת"א או אפילו באתגר דומה (בירושלים ובכלל). זו תהיה גם הזדמנות ראשונה לראות את ההשתלבות של קיילין לוקאס, בעל הבית החדש שהובא במקום קרטיס ג'רלס ושיחק עד עתה רק 16 דקות בליגה ואמור היה להשתפשף קצת יותר במדים האדומים במהלך פגרת הנבחרת. גם הרכות של ירושלים מתחת לסל עלולה להיות בעיה מול מכבי ת"א הקשוחה וירושלים תצטרך לקבל לא מעט מאומיץ', אוסטין דיי וליאור אליהו. חסרונו של טרנס קינזי (לא נרשם) שנראה שעדיין סוחב פציעה, עלול להיות מורגש בכל הנוגע לקשיחות הסגל הירושלמי.

לסיכום, יחסי הכוחות נוטים לכיוון הקבוצה מתל אביב אבל כמו שאנחנו כבר למדנו לא פעם למשחקים מאין אלה חוקים משלהם. בעזרת הקהל הביתי החם, הרוח החדשה שמזין המאמן החדש למערכת והתלהבות מהמעמד ירושלים מסוגלת לצמצם פערים ומה גם שמכבי ת"א חזקה ויציבה אבל עדיין רחוקה מלהיות בלתי ניתנת להכנעה / חפה מחסרונות. ובכל זאת, אם תשאלו אותי, ירושלים בהחלט תיתן פייט אבל כמו במקרים דומים העונה (מול באיירן מינכן, גלטסראיי ובודצ'נוסט) ידם של האדומים תהיה קצרה מלנצח. מכבי ת"א ב-7.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – סיבוב שני

נאמר כאן בפתיחת הטורניר, שצפויות כאן פחות הפתעות מאשר ברוב הטורנירים. אז אתמול, בפתיחת הסיבוב השני, ראינו הפתעה אחת, אך היא הייתה הגדולה ביותר שיש. זאת כאשר אלוף העולם וזוכה השנה שעברה, מארק סלבי, הודח בקלות מפתיעה ע"י סקוט דונלדסון הצעיר. סלבי אמנם לא הראה יותר מדי ניצוצות השנה, אך הוא בדיוק מסוג השחקנים היודעים להתעלות בטורנירים החשובים, מה שהופך את הדחתו אתמול למרעישה במיוחד. היום הוא השני מבין היומיים של הסיבוב השני, כשעל הנייר לא צפויים לנו משחקים מסעירים מדי. משחק אחד מעניין יפגיש את אנתוני מקגיל מול האיראני המוכשר חוסיין וואפאי. שידורים ביורוספורט 2 ב-15:15 ו-21:00.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אני אסתכל על הפועל י"ם – מכבי ת"א עם חברי המטורף אלכס. מופע הספורט האחרון בישראל לפני שאני חוזר הביתה להתחיל לראות מקרוב מה קורה ב-NBA. היה ביקור נהדר של ארבעה שבועות שעברו כמו ארבעה ימים. היה כיף לפגוש רבים מכם, ולהתראות בשנה הבאה!

  2. אתמקד בעיקר בקלאסיקו של הכדורסל שלנו. י-ם בקטנה עד 5 הפרש,
    יהיה מעניין לראות אצל מי הישראלים יתרמו יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט