טורונטו תכירו, טים הארדווי ג'וניור – הניקס מנצחים בגארדן פעם נוספת / עידן עופר

 

מכירים את האנשים האלו שגדלתם עליהם ובשבילכם הם יותר גדולים מלברון או דוראנט, אלה שהסלי ניצחון שלהם לא יצאו לכם מהראש. אז היום פגשתי אחד כזה,  אחד שבשביל אוהדי מכבי שבקהל ואוהדי כדורסל בפרט שצפו במכבי הגדולה של אמצע העשור הקודם נחשב לשחקן כדורסל הכי טוב שדרך בישראל ונחשב לאגדה בעיני ללא מעט אנשים (כולל אני), אנתוני פארקר שמו.

בעודי צופה בחימום של מקדרמוט אני רואה עוד בנאדם שעולה למגרש, רק שהפעם זה לא היה עוד אחד, זה היה הסקאוט של אורלנדו (והג'י אם של קבוצת הג'י ליג שלה) ושחקן שאני באופן אישי גדלתי עליו. מיהרתי לעזוב את כל הדברים שלי על הספסל, חיכיתי שיתפנה משיחה עם מכרים ומיד ניגשתי אליו – "איי פי, שלום, מה קורה?" "הכל בסדר, תודה רבה" הוא עונה לי, 5 שנים הוא שיחק בארץ בכל זאת.

אגדה

רבע שעה של שיחה ניהלתי עם מי שלבש את מס' 8 בצהוב, שאלתי על התפקיד החדש כג'נרל מנג'ר, הוא מצידו סיפר לי שהיה בישראל בקיץ האחרון במסגרת "כדורסל ללא גבולות" ושדרק שארפ גר כמרחק של עשרים דקות נסיעה ממנו והם מתראים בכל פעם שהילדים שלהם משחקים אחד נגד השני בטורנירי כדורסל. אני הקשבתי והוקרתי את הרגע, לא כל יום פוגשים אנשם כאלה. למקרה שתהיתם, לא תראו אותו מאמן, הוא מעדיף להישאר בתפקיד ניהולי באן בי איי.

אחרי השיחה איתו התמלאתי במרץ ורצתי בין חדר הלבשה אחד לשני בשביל לנסות לראיין את אחד השחקנים ולאחר שיחה קצרה עם מייקל ביזלי על כך שאין לו בעיה עם החורף של ניו יורק בניגוד לזה של מיאמי ולמה הוא לובש את הנעליים של דוראנט ("כי הן נוחות, לא כי שיחקנו ביחד"), תפסתי את מי שיהיה "מוקד המשחק" היום, נורמן פאוול.

הסמול פורוורד הפותח של הקבוצה סיפר לי מה גרם לשינוי הגדול בהתקפת הקבוצה (קולעת השנה 110.4 נק' ביעילות של 54.9% בניגוד ל-106.9 נק' בעונה שעברה), אמר שבקיץ הם הבינו שהם הולכים לזרוק יותר שלשות השנה (31.4 לעומת 24.3) ודיבר על הסיכויים של הראפטורס בפלייאוף ("אני מאמין שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בסדרה של שבעה משחקים"), תהנו.

חוזרים לחימום אחרון של דרוזן ולאורי ומתחילים !

חמישיות

ניו יורק ניקס: ג'ארט ג'ק, קורטני לי, הארדווי ג'וניור, פורזינגיס ואנס קאנטר.

טורונטו ראפטורס: קייל לאור, דמאר דרוזן, או. ג'י. אנונובי, סרג' איבקה ויונאס ולנצ'יונאס.

מוקד המשחק: נורמן פאוול

מחצית ראשונה

קאנטר עושה את הסיפתח של הניקס עם דאנק גדול על איבקה ומכניס את הקהל למשחק מההתחלה. וואו ! דרוזן שכח שבצבע מחכה לו שחקן בגובה 2.21 ונחסם על ידו, הניקס יוצאים למתפרצת של 2 על 1 שנגמרת בדאנק של פורזינגיס, ריצה בדרך? דרוזן לא נשאר חייב ומחזיר עם האלי אופ משלו ומוסיף שלשה מיד לאחר מכן, 5 לקנדים. כנראה שלכוכב של הקנדים היה היה קר מדי מחוץ לאולם והוא מחליט להתחמם על חשבון הקבוצה המקומית עם עוד שלשה שמעלה את מאזן הנקודות של ל-9 אחרי 5 דקות של משחק.

הניקס משחקים לא רע אבל לא מבריקים בכל הנושא של הנעת הכדור היום ומבצעים לא מעט בידודים. מנגד, המדורגת שנייה במזרח אמנם מובילה אך משחקת כדורסל עוד יותר סוליסטי מאשר הניקס והנתון הכי טוב שיצביע על כך הוא ה-11 נקודות של דרוזן מתוך ה-21 של קבוצתו.

ניליקינה נכנס למשחק וישר תופר שלשה לא אופיינית מכדרור אבל פאוול בצד השני עם 3 שלשות רצופות מעלה את היתרון לעשר. הרבע נגמר עם החטאה של דרוזן שסירב להוציא את הכדור מהידיים שלו למרות שהגיע אליו הדאבל אפ, 34-26 לטורונטו.

פאוול. חימם את הידית.

בין פסקי הזמן מגיע אוהד לקליעות הרגילות על הפרקט רק שהפעם יש פה מישהו שנראה כמו אחד ששיחק פעם או פעמיים בחייו ומתחיל לקלוע מקו העונשין, פעם אחת, פעמיים, שלוש..הקהל נכנס לזה וחושב שגם הקליעה מהחצי תיכנס. הוא לוקח את הזמן, זורק בכיוון, זה נראה כאילו זה הולך פנימה ואז מגיע ה-"אווו" מהקהל..נקסט טיים.

טים "ג'אמפ שוט" הארדווי נכנס למשחק עם כמה סלים יפים אבל סי ג'יי מיילס, הרכש הגדול של הקיץ, קולע שלשה גדולה ומגדיל את הפער ל-11. למרות שנפצע כמה מהלכים לפני כן, הארדווי נשאר במשחק וגם משאיר את הניקס במשחק עם עוד שלשה אחרי אחת של לאורי קודם לכן. אחד מחביבי הקהל, הרוקי פרנק ניליקינה תופר גם הוא שלשה משלו (שנייה במשחק), מרים את הקהל מהכיסאות שלהם ומוריד את ההפרש ל-4 בלבד, פחות מחמש דקות לסיום המחצית.

לא חשבתי שאני ארשום את זה, אבל תודה לאל שיש את הארדווי ג'וניור. אחרי מיני בריחה של הראפטורס, טימי היה שם פעם נוספת בשביל שלשה שתאט את המומנטום של הקנדים וזה רק 9 לאורחים, יכל להיות הרבה יותר גרוע. פחות משתי דקות לסיום הרבע השני ואף קבוצה לא מצליחה לעשות יותר מדי עד שמגיע דרוזן עם ליי אפ מרהיב ומוציא את הקבוצה שלו למחצית ביתרון של 11 נקודת, 59-48.

מחצית שנייה

קייל לאורי מתחיל את הרבע השלישי עם חדירה ומוצא את איבקה מתחת לסל, עבירה. מיד אחרי השריקה לעבירה אני מסתכל על הלוח תוצאות בשביל לראות מה הסטטיסטיקה של איבקה ולא האמנתי. שימו לב, 0 בנקודות, אסיסטים וריבאונדים, אם מישהו מוכן להסביר לי איך זה שהפאוור פורוורד הפותח של הקבוצה השנייה הכי טובה במזרח לא הועיל בכלום עד עכשיו.

תקלע במקום לכדרר..איבקה.

המומנטום של הניקס ושל קורטני לי (7 נקודות מתחילת הרבע) בפרט נמשך ואחרי סל ועבירה של קאנטר הקהל פה בטירוף, רק 3 נק' הפרש עם אפשרות להוריד ל-2. 4 של נקודות של "ג'אמפ שוט" הארדווי וקורטני לי אל מול החטאה של לאורי בצד השני והניקס ביתרון ראשון מאז שהיה שוויון 17 באמצע הרבע הראשון.

מדהים ! הארדווי ולי ממשיכים להיות ספקי הנקודות העיקריים עם 17 נקודות מתוך ה-22 של הניקס ברבע הזה ובנקודת האמצע של הרבע השלישי היתרון של הניקס עומס על 8 נק' אחרי ריצת 22-3. הקהל בטירוף, הקבוצה בטירוף ומייקל ביזלי מבסוט, THE KNICKS ARE BACK .

הריצה נמשכת עם עוד ליי אפ של הארדווי (31 נק') ורק שלשה של מיילס בצד השני עוצרת המפולת. 32-5 לניקס ברבע השלישי, אין מילים.

לאנס תומאס, אחד השחקנים האפורים בליגה אבל גם אחד מהאלה שעובדים הכי קשה, עולה על הלוח עם שלשה נהדרת אחרי אסיסט של אוקווין ומיד לאחר מכן חוטף את הכדור בצד השני, גם הקהל לא נשאר לאדיש לאחד השחקנים הנחמדים והאהובים בגארדן.

אם כבר מדברים על תומאס אז היום בדרכי לאולם שמתי לב שהוא הולך ברחוב בדרכו למשחק, לא מראה רגיל בסה"כ. שאלתי אותו בחדר ההלבשה איך זה שהוא לא מגיע ברכב (שכיח מאוד עם כל הכסף שהשחקנים האלה מרוויחים) והוא סיפר לי שהוא לוקח את הסאבווי בשביל להגיע לאולם, אינדיקציה קטנה על האישיות הנהדרת שלו.

תחילת הרבע הרביעי נראה כמו שחזור של המחצית הראשונה של הראפטורס רק שהפעם הארדווי ג'וניור לא מפסיק לעשות טעויות ולהחטיא זריקות וההפרש עומד על 6 בלבד עם 6 דקות ועשרים שניות לשחק.

הזמן של פורזינגיס להיות מורגש במשחק הגיע. שלוש נקודות אחרי סל ועבירה מעלים את היתרון חזרה לתשע. התקפה לאחר מכן (למרות שנחסם ע"י איבקה) הוא קולע ג'אפ יפה מחוץ לצבע ומגיע לעשרים נקודות במשחק (פלוס 11 ריב'). הארדווי חוזר לקלוע עם שלשה שמעלה את היתרון לתשע אבל לאורי עם שלשה גדולה בצד השני מחזיר לשש, פחות משתיים וחצי דקות לסיום.

קאנטר יוצא ותומאס נכנס לאחר עוד 2 קליעות מוצלחות מהעונשין של מס' 3 בלבן ואחרי החטאה של לאורי בצד השני, אותו הארדווי עולה ל-38 נק' אחרי עוד חדירה גדולה שמסתיימת בדאנק גדול. פורזינגיס עם גג גדול ושתי נקודות מן העבר השני גומר את המשחק, ניצחון גדול של הניקס, 108-100 בסיום.

סטטיסטיקה

ניו יורק ניקס: הארדווי היה אדיר עם 38 נק', 7 אסיסטים, 6 ריב' ורק 2 איבודים, פורזינגיס החתים כרטיס עם 22 נק' ו-12 ריב', קורטני הוסיף 15 נק' ו-7 אס, וקאנטר היה יעיל כהרגלו עם 11 נק' ו-5 ריב'.

טורונטו ראפטורס: קייל לאורי הוביל את הקנדים עם 25 נק' ו-10 ריב', דרוזן הוסיף 18 נקודות ומחצית שנייה אנמית והצמד מיילס את פאוול תרמו 11 כ"א מהספסל.

20 דקות אחרי סיום המשחק ואני מוצא את עצמי בחדר ההלבשה של הניקס מדבר עם אנס קאנטר בזמן שכל האחרים עסוקים בכוכב היום ובפוריזנגיס. ראיתי שהסנטר הטורקי מתלהב מכך שאוקלהומה עומדת לנצח את גולדן סטייט ושאלתי אותו אם הוא ראה את ה"ויכוח" שהיה בין דוראנט לווסטברוק. קאנטר ענה בחיוב ובהתלהבות רבה ואני מצידי רציתי לראות מה הוא חושב על תמונה ברשת החברתית שבה ראסל כביכול אומר לדוראנט את המשפט הבא – "Russ: bet your'e gonna have cupcakes for thanksgiving". קאנטר נקרע מצחוק ואמר לי לשאול אותו שאלה לגבי הנושא כשכל העיתונאים יראיינו אותו, התוצאה לפניכם:

מוקד המשחק: נורמן פאוול – 11 נק' ב-23 דקות, 3-6 מהשדה (הכל שלשות), 4 ריב', 2 אס' ו-2 איבודים.

למזלי הרב פאוול שיחק הלילה אחרי שהיה בספק למשחק בעקבות פציעה כך שיצא לי להביט מקרוב במי שחתם לאחרונה על חוזה לארבע שנים תמורת 42 מיליון דולר.

את המשחק היום הוא התחיל מהספסל אבל את העונה הנוכחית הוא פתח כסמול פורוורד הפותח של הקבוצה והוא ככל הנראה יחזור לתפקיד הזה במשחק הבא. פאוול הוא גניבה, למי שחשב אחרת. במבט ראשוני אתה ישר מתרשם לרעה מהטכניקה של הקליעה שלו ומהגודל שלו בשביל עמדת הסמול פורוורד (1.93 מטר) אך העבודה הקשה בשנתיים האחרונות השתלמה מאוד לו ולקבוצה שלו שבחרה אותו בסיבוב השני.

כמו שהוא אמר בריאיון, "למדתי איך לשחק עם דמאר וקייל", זה בדיוק המצב. פאוול יודע בדיוק לאן לנוע כשהכדור בידיים של השחקנים המובילים של הקבוצה ולא סתם 2 מתוך השלוש שלשות שלו במחצית הראשונה הגיעו מלאורי ודרוזן.

* הגנה – אולי הסיבה המרכזית שהוא בחמישייה ולא מיילס. מס' 24 הוא אמנם לא הסמול פורוורד הגבוה בליגה אבל באופן יחסי הוא לא נופל מלא מעט שחקנים בעמדות 1-4 כשזה מגיע לחוזק ופיזיות. פאוול מסוגל לבצע חילוף על כמעט כל שחקן שיתבקש והוא זה שמקבל את הנטל של לשמור את הכוכב של הקבוצה היריבה. במידה ולא היה חוזר מפציעה הוא היה משחק יותר דקות היום על מנת לשמור את הארדווי ג'וניור אבל כנראה שדבר כזה לא היה אפשרי.

* התקפה – כמו שציינתי קודם לכן, הוא יודע טוב מאוד לאן ללכת ומתי אבל נקודה תורפה שבלטה לעין אצלו היא קבלת ההחלטות באוויר תוך כדי תנועה, פעולה שהובילה לאיבוד כדור בעיצומה של הריצה הגדולה של הניקס ברבע השלישי.

מצטיין המשחק – לא תאמינו..

טימי הארדווי ג'וניור הוא אחד מהשחקנים שאני פחות אוהב אבל היום מגיע לו את מצטיין המשחק אחרי שהחזיר (ביחד עם קורטני לי) את הניקס למשחק.

מאכזב המשחק – דמאר דרוזן

התקפית דרוזן הוא השחקן הכי טוב בקבוצה אבל כשצריך נקודות או פעולה טובה נראה שהבנאדם המתאים לכך הוא דווקא שותפו לקו האחורי והיום כשהיו צריכים אותו הוא פשוט לא היה שם, בניגוד ללאורי שניסה לעשות משהו אך ללא הצלחה.

דרוזן איכזב במחצית השנייה.

השנוי במחלוקת – התלות ההתקפית בדרוזן והספסל של הראפטורס

דווין קייסי אמר אחרי המשחק שהקבוצה שלו הניעו היטב את הכדור ברבע הראשון. אז זהו, שלא. דרוזן שחקן נהדר בעל יכולות אדירות בהתקפה אבל הנעת כדור זה לא הצד החזק של הקבוצה הזו שצריכה לנסות ולקבל יותר תפוקה מולנצ'יונאס היעיל שלא מקבל מספיק דקות ולמצוא דרך לייעל את איבקה.

היום הספסל עוד היה בסדר עם מיילס ופאוול אבל האבידה של ג'וזף בהחלט מורגשת ולא יזיק אם יחתימו רכז מחליף טוב.

המרגש – הגארדן

אחרי העונה שעברה לא חשבתי שאגיד את זה אבל אני אומר את זה, ולא בפעם הראשונה העונה, תענוג להיות במשחק של הניקס עם הקהל האדיר שלהם.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    דרוזן הזכיר היום את השחקן שהוא אוהב, קובי. זורק בלי סוף ולא מוסר כמעט, במיוחד מתי שיש עליו דאבל.
    זה חבל לראות חמישיה כל כך כישרונית לא מצליחה לנצח בעיקביות.
    לגבי הניקס, אני מתחיל להאמין שיש סיכוי למקום בפלייאוף השנה. קנטר ומקדורמנט הן חתימות שמוכיחות את עצמן ופורזינגזס לוקח את תפקיד המנהיג, רק שימשיכו ככה.

    תודה עידן

  2. אני קלטתי אותו כבר לפני שלוש שנים ולא היתה כלל שאלה אצלי שהוא יהיה כוכב ליגה גדול.
    אחלה ביקור ואחלה סקירה. ב-NBA כבר שאלו אותי "מי זה העופר הזה?"

  3. סיקור מעולה, תודה רבה!

    עונה טובה עוברת על הניקס, ואני מקווה שלא יתפתו לעשות איזה טרייד מטומטם פתאום, כמו שלרוב קורה להם!

    הארדאווי הוא שחקן נפיץ, וכשהוא מתפוצץ הוא בלתי עציר.
    אין ספק שהחוזה שלו יקר מדי, אבל הוא לא לגמרי מופרך – כשצריך אספקה של נקודות, הארדאווי דואג לספק את הסחורה, ובגדול.

  4. אני כבר לא בטוח שהחוזה של הארדוואי ג'וניור כזה מופרך.
    הוא תורם לי לא מעט בפנטזי.
    והוא עדיין שחקן צעיר (25).
    אני חושב שתוך שנתיים הוא בטופ 10 של ה-SG בליגה.

  5. קאנטר חתיכת גבר. THJ שחקן כל כך סטריקי, אין דברים כאלה. לא סובל אותו, אבל הניקס צריכים אחד כזה.
    תמשיך לעשות עבודה מעולה בסיקורים אח

  6. עידן תודה על הטור.
    אנתוני פארקר זו אגדה, וברור שלא פיספסת את ההזדמנות לראיין אותו.
    ניו יורק ממשיכים להפתיע, כנראה שהעונה הזו הם סוף סוף for reak

  7. עידן מעולה !!! כרגיל אתה מביא ראיונות מיוחדים שיזכו להרבה צפיות.
    הרבה כבר מכירים אותך וזה תעודת כבוד בשבילך והאתר.

    טורונטו מאוד תלותיים בדרוזן אבל בצדק כי הוא מביא עונה גדולה

  8. צריך להיזהר עם ההתלהבות מהניקס. אני מאד רוצה בהצלחה שלהם כי אני אוהב את רואה החשבון אבל זו קבוצה עם מעט מאד כישרון אחרי 4 השחקנים הראשונים. חוץ מזה צריך לזכור שהם שיחקו את רוב המשחקים בבית עד עכשיו (12 לעומת 5 בחוץ) והמאזן בחוץ בינתיים לא מעודד 4-1.

    1. בכל העונה שעברה היו לניקס 19 ניצחונות בית.
      העונה יש להם כבר 9 כאלו.
      אז זה בהחלט סביר, לנחש שהמקום ה-5 במזרח קצת גדול עליהם,
      אבל עבור הניקס, גם מאבק על המקום ה-8 זו קפיצת דרך רצינית.

      1. ברור. אני חושב שכולם רואים שיש שיפור בקבוצה וזה מתחיל מלשים את המפתחות בידיים של חד הקרן. אבל הם עדיין יצטרכו להיאבק על הפלייאוף.

  9. סיקור אדיר. הניקס טובים זה כל כך טוב לליגה והגארדן כשהקבוצה בעניינים לא סתם נקרא ה"מכה של הכדורסל."
    ראיונות כל כך טובים כל פעם, באמת יש לך יכולת מיוחדת להוציא מהשחקנים קצת יותר מהקלישאות הרגילות, וגם הניתוחים המקצועיים תאווה לעיניים.

  10. אשצח להרחבנ על לאנס תומאס ,ובכלל הרחבה מי העוגן ההגנתי ומיהו מנהיג הקבוצה בהגנה כי זו השנה קבוצה.
    ובנוסף מאחר והם חוזרים הרבה פעמים מפיגור לניצחון מיהו המר מוטיבציה המנהיג שמדרבן את השחקנים ?
    בקשר לטורונטו כל עוד שהאימון של קייסי לא מנצל את היתרונות הקבוצתיים הם ישארו מאחור.

  11. לאנס תומאס נהדר. שחקן שעובד מאוד קשה, תמיד האחרון לצאת מהאולם אחרי אימון ריצה, בין אם שיחק או לא. לא שיחק בתחילת העונה אבל באמצעות ההגנה והמשמעת שלו התקדם ברוטציה על חשבון ביזלי הלא יציב. תומאס הוא אחד מעוגני ההגנה של הקבוצה, הרבה בגלל שהיא יכול לשמור פחות או יותר את כל העמדות ( תלוי במי מדובר כמובן ). הניקס באמת קבוצת הגנה טובה ( מקום 9 בליגה בספיגת נקודות ) ויש לא למעט עוגנים בהגנה אבל אם צריך לבחור אחד היית נותן את התואר לפורזינגיס. המנהיג של הקבוצה בעיניי הוא קורטני לי. מכניס הרבה אנרגיות וניסיון וכמעט תמיד יודע לקבל את ההחלטה הנכונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט