פינת הגולש הצעיר – הפועל ירושלים סיקור שבועי + ראיונות מחדר ההלבשה – אורי ספיר (14)

לוגו הפועל ירושלים מויקיפדיה

 

השבוע הראשון של מודי מאור כמאמן ראשי, היה גם השבוע הראשון בו ירושלים ניצחה את כל משחקיה ולכן גם השבוע הטוב ביותר שלה. לפני שאקפוץ למסקנות, קבלו את סיקור המשחק הראשון שלי כעיתונאי מהמניין.

 

הפועל ירושלים – לייטקבליס

ההתרגשות לקראת המשחק הראשון שלי עיתונאי הייתה גדולה – את חולצת האוהד והצעיף החליפו ג'ינס מכובדים וחולצה שחורה ומהודרת, ואת רוח העידוד החליפו פנקס, עט ומיליון שאלות מוכנות מראש. הגעתי אל הארנה כארבעים וחמש דקות לפני תחילת המשחק לאחר שווידאתי שאין אפשרות לראיין את השחקנים לפני העלייה לפרקט. לא מעט גבות הורמו, ולא מעט גיחוכים הוחנקו (או לא הוחנקו) לעומת הילד המודיע בקול סמכותי: "אני אורי ספיר מאתר hoops, אני צריך לקבל אשרת עיתונאי למשחק הזה". לבסוף כמובן נכנסתי אל המגרש ותפסתי את מקומי מעל העיתונאים הבכירים, כשידי עונדת בגאווה צמיד וורוד עליו כתובה המילה היחידה: "תקשורת".

לאחר חימום סטנדרטי שהעביר המאמן גרשון שרולוביץ', עלו השחקנים על הפרקט והתחילו להילחם כמו שלא נלחמו זה הרבה זמן. אמנם בהתחלה נראה שירושלים לא ברמה של הליטאים, אך בזכות מספר צליפות משלוש של דייסון ודיי, וריבאונדים בהתקפה ובהגנה של ריצ'ארד האוול, ירושלים סיימה את הרבע הראשון ביתרון 20-28, הפעם השנייה העונה שירושלים מסיימת את הרבע הראשון ביתרון. ברבע השני העלה מאור מהספסל את הלפרין, קינסי ולוקאס החדש, לכן ירושלים ירדה מעט ואפשרה לליטאים לצמצם את ההפרש. אף על פי שההפרש ירד בזמן שהספסל שיחק ומדד הפלוס מינוס של השחקנים לעיל היה שלילי, נראה שהספסל הירושלמי חזק מאוד ושהשחקן החדש, קיילין לוקאס, כבר מבסס את מעמדו כמנהיג הקבוצה. ירושלים ירדה למחצית בתוצאה 44-42. ואני ניצלתי את ההפסקה על מנת לעיין בדף הסטטיסטיקה ולדבר מעט עם כתב וואלה שהכיר את האתר.

רשימות…

הרבע השלישי נפתח עם יציאתו מהמגרש של לברינוביץ' בחמש עברות. לאחר ריצה ליטאית בה הצליחה לייטקבליס אף להוביל למצב בו היא מובילה בעשר הפרש, הרבה בזכות קלעי השלשות הרבים שלה. כמו ברוב המשחק, לאחר הריצה הליטאית הגדולה הצליחה ירושלים לחזור ובזכות משחק מצוין של אומיץ' ופרפרוגלו, הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 45-43. ברבע הרביעי הוביל לוקאס – המנהיג החדש של הקבוצה, יחד עם אלן אומיץ' את ירושלים לריצה בסופה הובילה ירושלים בשתיים עשרה הפרש. בסיום המשחק ניסו ירושלים לסיים את המשחק בהפרש 15 על מנת להחזיר על ההפרש בו הפסידו בליטא, אך הם כשלו במשימה הזו והמשחק הסתיים בתוצאה המרשימה 93-81.

הקהל במשחק

ראיונות

בסיום המשחק הלכתי יחד עם שאר העיתונאים לחדר מסיבות העיתונאים ומשם לחדר ההלבשה. קשה לתאר את השוק שקיבלתי עם כניסתי לחדר, שחקנים רבים אותם אני רגיל להכיר מעמדת האוהד או המבקר, יושבים מולי ומחכים שאשאל אותם שאלות. כמובן שמרבית השאלות שכתבתי לעצמי בתחילת המשחק כבר לא היו רלוונטיות ונאלצתי להשתמש בשאלות שהוספתי במהלך המשחק ואפילו במעט אלתורים.

תחילה הלכתי אל רם אליאס-פור שחקן משלים בירושלים, דבר די תמוה בהתחשב בכך שהוא כבר בן 24. אף על פי שרם כלל לא התלבש למשחק היום, החלטתי לשאול אותו מעט שאלות לפני שאתחיל לדבר עם הכוכבים הגדולים, הרי לכם, תמצית הראיון עם רם אליאס-פור:

"שלום רם, אפשר לראיין אותך?"

"אותי? אבל אני בכלל פצוע, אולי תשאל את בר טימור, תוכל לראיין אותו."

"בסדר, אבל קודם כל כתבתי לך."

"באיזה שלב הבנת שאתה הולך לשחק בהפועל?"

"התחלתי את העונה בהפועל, ואחרי כמה אימונים הלכתי לדבר עם המאמן והוא אמר שהוא רוצה אותי. והרגשתי טוב בקבוצה, אז החלטתי להכנס."

"לא רצית לשחק בקבוצה בה תקבל יותר דקות?"

"כשאתה מגיע לקבוצה כמו הפועל, קבוצה עם ציפיות מאוד גדולות. ואני כן חושב שאני יכול לעזור לקבוצה הזאת."

"מי המנהיג בחדר ההלבשה?"

"אני חושב שהשחקן החדש שהביאו הביא את המנהיגות שאנחנו צריכים, מישהו שיעזור לנו, מקודם לא היה לנו מנהיג."

"ספר לי קצת על אומיץ', איך הוא מחוץ למגרש?"

"אומיץ' הוא משהו מיוחד, הוא יותר כמו שחקן כדורגל מתנהג…"

"תודה, להתראות"

 

ראיון עם יותם הלפרין

"מה אתה חושב על חילופי המאמנים?"

"אני חושב שכולנו שלטנו במשחק, מודי עשה את זה בצורה מצוינת. העיקר שניצחנו"

"מה הדבר בגדול ביותר שמודי שינה?"

"כשמחליפים מאמן יש אנרגיות חדשות, בין אם החילוף נכון ובין אם לא, אני חושב שאנחנו רואים על המגרש, יש יותר אנרגיות חיוביות."

"תודה"

 

ראיון עם ג'רום דייסון

"אילו אנרגיות מודי הביא לקבוצה?"

"הוא הביא אנרגיות מצוינות, הוא בא ואמר לנו מה אנחנו עומדים לעשות, וזה מה שעשינו הערב."

"מה היה הדבר הגדול ביותר שהוא שינה?"

"האנרגיה בחדר, הוא בחור נורא נחמד והוא הכניס הרבה אנרגיה.

ראיון עם פרפרוגלו

בזמן שחיכיתי לפרפרוגלו, ליאור אליהו טרח להסביר לי שהוא מדבר רק אנגלית, בנוסף סיפרתי לו על hoops, והוא אמר שהוא מכיר את האתר.

"מה שכנע אותך לבוא להפועל?"

"ראיתי את המקום, ורציתי לקחת חלק, אז החלטתי לבוא."

"במשחקים האחרונים לא היית מאוד אפקטיבי, אך במשחק הזה נראה שהכל עבד לך, מה השתנה?"

"כל משחק אני מנסה כמיטב יכולתי, במשחק הזה קיבלתי יותר דקות ויותר הזדמנויות, והתוצאות לפניך."

"תודה, לתראות"

 

מסקנות מהשבוע החולף

קבוצת שלשות? מתוך רוטציה של אחד עשר שחקנים, יש לירושלים חמישה קלעי שלשות טובים, : דייסון, הלפרין, פרפרוגלו, דיי וקיילין לוקאס. ההרכב שהוביל את הריצה הגדולה ביותר של ירושלים בתחילת הרבע הרביעי כלל את החמישייה הזו ללא דיי, כאשר ארבעת הקלעים זורקים ללא הכרה בעוד אומיץ' עומד בריבאונד ומתנפל על כל ריבאונד וגם מושך אליו שחקני הגנה. אני מאמין שהשלשות הן כלי מאוד חשוב וזה מצוין שירושלים משתמשת בכלי הזה, אך החיסרון הגדול בשלשות הוא חוסר היציבות, הדבר הזה מאוד משמעותי בקבוצה בעלת הגנה חלשה כמו ירושלים.

ריצ'ארד האוול ראינו זאת גם בנבחרת וגם בהפועל, ריצ'ארד האוול הוא מהשחקנים האלו שיחתכו אצבע בשביל לנצח משחק. האוול הוא מלך הריבאונדים בליגה הישראלית והממוצע שלו עומד על תשעה ריבאונדים למשחק, שלושה מתוכם בהתקפה. האוול מוסיף המון לאנרגיות בקבוצה, ורוח הלחימה שלו סוחפת אחריו לפעמים גם את כל הקבוצה. נראה שהאוול עומד להיות השחקן המוביל של הקבוצה בימים בהם לוקאס לא מתפקד.

הישראלים נראה שמודי מאור מחלק את הדקות בצורה יותר טובה לישראלים, ליאור אליהו אמנם עוד לא מקבל את כמות הדקות שהוא דורש, אך הוא כבר כן משותף בתרגילי הקבוצה, ומקבל הזדמנויות כמו שהוא אמור לקבל. יותם הלפרין ממשיך במגמת הרנסנס שלו ובמשחק האחרון קיבל עשרים דקות ולקח חלק בריצה ברבע הרביעי. תפקידו העיקרי הוא ריווח המשחק וקליעת שלשות כשצריך. הלפרין מוסיף המון ניסיון וחכמת משחק לקבוצה. יוגב אוחיון תורם הרבה לקבוצה כמו הלפרין, בריווח ובכמת המשחק, בנוסף בהרכבים בהם כל החמישייה קולעת שלשות, לפעמים עוזר שיש שחקן שמתמקד יותר בשמירה ובמסירה.

לסיכום נראה שירושלים משתפרת הודות לאנרגיות שמביא איתו מודי מאור לקבוצה. עכשיו נכנסת ירושלים לפגרה בת מספר שבועות מהיורוקאפ ויהיה לה זמן להתחבר עוד. המשחק הקרוב נגד הרצליה בחוץ, לכאורה לא משחק קשה אך דווקא במשחקים קלים לכאורה, מתחילים המשברים הכי גדולים, ואותי מאוד מעניין לראות איך מודי מאור ידע להתמודד עם משבר במידה ויבוא.

 

 

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. גדול אתה! בטוח שהיה מרגש ועמדת במשימה בכבוד.
    רק אתר הופס יכול לשלוח עיתונאי בן 14 לסיקור משחקים בליגה האירופאית ועיתונאי בן 18 לסיקור משחקים בNBA. זה פשוט ענק בעיני.

    1. מי אחראי על הסקאוטינג באתר? מאיפה אתם מוצאים את כל הנערים המוכשרים בכתיבה הללו?
      סיקור נפלא אורי ויופי של בחירות של שירים מצורפים.

  2. כל הכבוד. ממש מרשים שהלכת למשחק כעיתונאי והסיקור עצמו היה נהדר. מבחינת הנקודות, מסכים בקשר לשלשות – זה כלי טוב במיוחד העונה. מקווה שמאור ישתמש בו כמה שיותר. השילוב של האוול ו-4 קלעי שלשות מסביבו יכול לעבוד טוב בזכות יכולת המסירה הטובה שלו שבלטה בנבחרת וההגנה בצבע. מקווה לראות יותר הרכבים כאלה.

  3. כל הכבוד אורי. למרות שאתהילד צעיר תנסה לשאול שאלות שהן לעתים גם קצת מעבר לכדורסל. למשל, שחקן אמריקאי תשאל איך הוא אוהב פלאפל או חומוס, או אם הוא מרגיש איזה שהוא פחד לשחק בישראל, ושאלות שהן פחות בנאליות ששואלים אותם כל הזמן.
    את ליאור אליהו הייתי שואל אם יש הבדל לשחק במכבי ת"א נגד לשחק נגד הפועל י"ם. האם יש פחות או יותר פרשר, או מה דעתך על נבחרת ישראל, וכאלה.

    1. תודה מנחם, אשתדל להיות קצת יותר אמיץ בנושא השאלות במשחקים הבאים (אני מקווה שיהיו). בעתיד אדע קצת יותר טוב איך הדברים מתנהלים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט