מסיבת סיום בגארדן / יואב מודעי

 28 ימים, 15 משחקים, 4 ערים וחלום אחד שהפך למציאות. הערב, אני מסיים מרתון בלתי נשכח אצל הקבוצה המועדפת עליי, במקום שאני כבר יכול לקרוא לו בית – המדיסון סקוור גארדן. ניו יורק ניקס נגד יוטה ג'אז. מצד אחד ניו יורק רוצה לעלות למאזן 3:7 בבית העונה, ומהצד השני יוטה (ללא גובר) מחפשת ניצחון חוץ ראשון העונה. כרגע היא עומדת על מאזן 4:0, והיא הקבוצה היחידה ב-NBA שטרם ניצחה מחוץ לביתה.

הגעתי ל-MSG ב-17:30 כרגיל, אבל היה דיליי קטן בכניסה לעיתונאים. חיכיתי מחוץ לדלת ביחד עם עיתונאי בן 29 בשם אריק וודיארד. דיברנו בכיף בערך 10 דקות, הוספנו אחד את השני בטוויטר (יש לו וי כחול!), ואז הוא סיפר לי שהוא כותב באחד האתרים ביוטה, והוא נוסע עם הקבוצה לכל משחק. הוא אמר לי שהוא לקח את הג'וב רק לפני שלושה שבועות, ככה שזאת הפעם הראשונה שלו בגארדן. פתאום אני, שלפני פחות מחודש הגעתי לכאן, הפכתי ל VETERAN שמסביר ומראה לכתבים אחרים בדיוק איפה כל דבר באצטדיון. הייתה לי באמת שיחה כיפית איתו. סיפרתי לו על העונה של ג'ו אינגלס במכבי ת"א, ושראיתי את ריקי רוביו בפעם האחרונה כשאני הייתי בן 8 והוא היה שחקן צעיר בן 17 שמקבל את הקרדיט בברצלונה. הוא סיפר לי שהרוקי הנהדר דונובן מיטצ'ל בכלל גדל בניו יורק, ותוך דקה אבא שלו במקרה הגיע והצטרף לשיחה. אחר כך נודע לי למה – האבא אחד המנהלים (לא בדיוק הבנתי מה) בקבוצת הבייסבול ניו יורק מטס. בהמשך עליתי על הפרקט, שם ראיתי את ג'ואקים נואה מתחמם. הוא כמובן לא התלבש למשחק, אבל החזרה קרבה. יהיה מרתק לראות אותו משתלב בקבוצה שרצה יפה מאוד ביחד.

אחרי שנכנסתי לחדר המדיה, הנחתי את התיק על השולחן שלי, וירדתי לראיין כמה שחקנים. חייב לומר שהאופציות לא היו אטרקטיביות מדי. בניו יורק היו רק סשנז והרננגומס, אז מהר ברחתי לחדר הלבשה של האורחים. שם ראיתי כמה פרצופים מוכרים שראיתי בעבר הלא רחוק ביד אליהו: אקפה אודו (בפנר אשתקד) וכמובן ג'ו אינגלס. לאינגלס סיפרתי שב-2014 ניהלתי דף פייסבוק של מכבי באנגלית, והיו לי שתי עוקבות בשם מג אינגלס ולין אינגלס. הוא אמר בצחוק "AH LUCKY YOU" ואז הסביר לי שאלו אחותו ואמא שלו. היה נחמד בסך הכל לדבר איתו. עם אודו קצת פחות. גם כן קמצן… שאל אותי מה הווייפיי בגארדן.. אין לו 3G אפילו.. בכל מקרה, הנה הראיונות:

בקשה אחרונה לפני שמתחילים: KP, באמא שלך, תפנק אותי בעוד הצגה. ועכשיו, בפעם האחרונה במסע שאני כותב את זה – יאללה כדורסל!!!

החמישייה של יוטה: ריקי רוביו, דונובן מיטצ'ל, ג'ו אינגלס, ג'ונאס ג'רבקו, דרק פייבורס.

החמישייה של ניו יורק: ג'רט ג'ק, טים הארדוויי ג'וניור, קורטני לי, קריסטפס פורזינגיס, אנס קאנטר.

 

רבע ראשון:

הגארדים פתחו את המשחק הזה כמו שצריך. דונובן מיטצ'ל עם 6 נק' אצל האורחים, קורטני לי עם 7 אצל המארחים, ויש לנו 11:15 ניקס אחרי 5 דקות. חצי רבע מאחורינו, ויוטה כבר עם 3 שלשות (ג'ו אינגלס 2/2). לשם השוואה, בכל המחצית הראשונה נגד קליבלנד, הניקס חטפו 2 שלשות. 20:23 לג'אז. 27:30 ליוטה אחרי 12 דקות של כדורסל. מיטצ'ל ורודני הוד עם 8 נק' כ"א, בעוד שמנגד פורזינגיס, שבדרך כלל פותח משחקים טוב, עומד על 5 נק' בלבד באחוזים רעים מהשדה (1/6). אגב מיטצ'ל, שגדל כאמור בניו יורק, צייץ לגבי המשחק הזה איך שפורסם לוח המשחקים. הוא כנראה ידע למה…

רבע שני:

יוטה התחילה את הרבע עם ריצת 0:4 שקבעה יתרון שיא – 7 הפרש, אבל אז שלשה של מקדרמוט וחצי מרחק של ניליקינה צמצמו ל-34:32. הג'אז משחקים כל כך פשוט, וכל כך נכון. שלשה של ג'רבקו אחרי פיק אנד פופ קלאסי עם רוביו, הקפיצה את היתרון ל-9, 38:47. החבורה של קווין סניידר ממשיכה להניע את הכדור כמו שכתוב בספר, היא משחקת דרך דונובן מיטצ'ל, והרוקי מחזיר כמו גדול עם 2 שלשות רצופות שהיממו את הגארדן. 50:60 ליוטה במחצית.

מיטצ'ל במחצית ענקית, מראה לניקס שאולי היה שווה לבחור אותו, ולעיר ניו יורק שהוא מרגיש בבית. הוא כבר עם 17. הנה השלשה האחרונה שלו שלדעתי הגיעה אחרי המהלך הכי יפה בחצי הראשון:

רבע שלישי:

הניקס כבר הורידו את ההפרש ל-2, אבל יוטה לא התרגשו והחזירו ל-12. רודני הוד כנראה ראה את השלשה של לברון לפני יומיים על הראש של פורזינגיס, אז הוא החליט שגם הוא רוצה לנסות, וזה הצליח לו. הוא כבר עם 18 נק', ויש עוד 5 דק' לשחק ברבע הזה. קורטני לי צימק ל-75:70, אבל בהתקפה הבאה רודני הוד קבר עוד שלשה קשה, הפעם על הפנים של הארדוויי. יש לו ג'אמפשוט כל כך נקי, והוא משחרר את הכדור גבוה מאוד. הוד זה נשק התקפה קטלני. 77:82 לג'אז אחרי 36 דקות של כדורסל. הניקס הצליחו להוריד את ההפרש מהמחצית בחצי, ומחכה לנו רבע אחרון תענוג.

רבע רביעי ואחרון בהחלט למסע:

טים הארדוויי ג'וניור קלע 5 נק' מתוך ה-6 הראשונות של הניקס ברבע, כדי לצמק את ההפרש עוד קצת – 85:83. השופטים עם מספר שריקות "זולות" הכניסו את האוהדים בגארדן למשחק. סוף סוף אנרגיות במשחק הדי משמים הזה. לייאפ של דאגי מקבאקטס קבע שיוויון 91:91 אחרי הרבה מאוד זמן. 6:42 דקות מרתקות של כדורסל לפנינו… 6:08 לסיום, ופורזינגיס, השחקן שקולע הכי הרבה נק' לרבע רביעי בליגה, נכנס. ניו יורק בפיגור 2. צעד וחצי של הארדוויי ג'וניור במעבר העלה את הניקס ליתרון 93:94 והקפיץ את הקהל מהמושבים. זה היתרון הראשון של ניו יורק מאז אמצע הרבע הראשון. שלשת ענק של פורזינגיס העלתה את היתרון ל-93:99, אבל ג'ו אינגלס החזיר עם אחת משלו. 96:99 ניקס דקה וחצי לסיום. ריקי רוביו עם סל על רגל אחת צימק ל-99:98, 1:14 לסיום. TIMMMMYYYYYY!!!!! שלשת קלאץ' של טים הארדוויי ג'וניור בפרצוף של ג'ו אינגלס חצי דקה לסיום מעלה את הניקס ל-98:102!!! הגארדן בטירוף. בסופו של דבר זה נגמר 101:106 לניו יורק ניקס על יוטה ג'אז. ניצחון בית שביעי לניקס (אין קבוצה שניצחה יותר בבית). יוטה עדיין הקבוצה היחידה בליגה שטרם ניצחה משחק חוץ (5:0).

את הרבע האחרון הניקס ניצחה 19:29, הרבה בעזרת ההגנה וטים הארדוויי אחד שקלע 14 לבדו ברבע הזה. ניו יורק עכשיו במאזן 6:8, בדיוק כמו מילווקי ופילי. יוטה במאזן 9:6.

אחרי המשחק ירדתי לחדרי ההלבשה. הרגשתי שאני לא יכול לעזוב את ה"מכה" בלי לזרוק מילה לפורזינגיס. אמרתי לו שבמשך חודש ראיתי אותו משחק וממש נהנתי. סיפרתי לו שאני צריך ללכת לצבא בישראל אבל מקווה לחזור עוד 3 שנים, בתקווה לראות אותו עדיין בניו יורק. הוא העריך ואמר תודה רבה. ככה בדיוק רציתי לסיים את המסע.

 

סטטיסטיקה:

  • טים הארדוויי ג'וניור: 26 נק', 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים.
  • קריסטפס פורזינגיס: 22 נק', 8 ריבאונדים ו-2 חסימות.
  • קורטני לי: 19 נק' ו-7 ריבאונדים.

 

  • רודני הוד: 30 נק' (6 שלשות).
  • דונובן מיטצ'ל: 19 נק' (17 בחצי הראשון)
  • ג'ו אינגלס וריקי רוביו 13 נק' כ"א.

מה למדנו?

  • כבר ראינו את זה מספר פעמים העונה, אבל גם היום – פרנק ניליקינה שיחק במאני טיים. ג'ף הורנסק יודע שכדי לפתח שחקן צעיר, צריך להאמין בו, וזה אומר לא לפחד לתת לו לשחק בדקות המכריעות כשצמוד. הצרפתי הצעיר החזיר למאמן שלו עם 5 נק' ברבע האחרון והגנה נהדרת על דונובן מיטצ'ל.
  • דונובן מיטצ'ל חתיכת שחקן. לפני העונה תיארתי אותו כסוס שחור במירוץ לתואר רוקי העונה. לצערו הוא מתמודד בין היתר מול בן סימונס, אבל בלי שום קשר הוא שחקן מעולה. שילוב נהדר של בגרות, יכולות גבוהות וביטחון.
  • ניו יורק חייבת לעשות עבודה טובה יותר בשמירה על קשת השלוש. לפני יומיים הם חטפו 16 שלשות מקליבלנד והיום 17, מאחת הקבוצות החלשות בהתקפה ב-NBA. הניקס צריכים להיצמד יותר לשחקנים מאחורי הקשת, ו"להוביל" אותם לצבע, בטח אם מחכה שם פורזינגיס.
  • למדנו שבלי רודי גובר ליוטה אין באמת סיכוי לאיים על הפלייאוף.

 

טוב, תשמעו, אני עדיין לא לגמרי במוד של לסכם את המסע כולו. מבטיח לכם שזה יגיע בהרחבה בימים הקרובים כשאני כבר אחזור לארץ. כן אסכם את הערב הזה ואומר שממש כיף לצפות בניקס במדיסון סקוור גארדן. ממליץ בחום, בין אם זה במגרש עצמו או בטלוויזיה. בניגוד לשנים קודמות, אפשר ממש לראות שהקהל מתחבר לקבוצה, וזה משהו שתמיד חשוב. אז זהו זה חברים, עד כאן מניו יורק, OVER AND OUT. בוקר / לילה טוב לכולם!!!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מצויין, תודה רבה. עצוב לגלות שנצטרך להמתין שלוש שנים עד לביקור הבא שלך, שיהיה לך שירות קל ושקט

  2. חלום של מסע ומסע של חלום. תודה ששיתפת אותנו; התענגנו ביחד אתך, התרגשנו, חווינו , למדנו והשכלנו. תודה ובהצלחה בהמשך !

  3. היה תענוג יואב.

    בעוד כמה שבועות, באיזה תורנות שמירה על הנשקיה, ב-2:30 בלילה, תוכל להיזכר שביקום מקביל שנמצא 10 שעות טיסה, ו-7 שעות לאחור, יש משחק ב-MSG,
    והכיף שלך יהיה לדעת, שיצא לך להיות שם ולראות את המשחק מקרוב.
    אם זה יימשך כך, החד קרן יחכה לך בגארדן בעוד 3 שנים, רק שהוא כבר יהיה על חוזה מקסימום.

    גיוס גל ונעים,

    הרבה תודה,

  4. ראיון ענק עם אינגלס. תודה על הסיקור ומסע המשחקים הנהדר, בהצלחה בגיוס. ניטליקינה ומיצ'ל שני רוקיז טובים מאוד, מיצ'ל אולי הדבר הכי מרענן בהתקפה של יוטה.

  5. איזה כיף! תענוג של סיקורים וחוויות, יואב.
    הלוואי עליי שהיה אתר הופס ואקרדציות לפני יותר מ- 20 שנה בטיול ארה"ב לפני גיוס שלי. בזמנו קראנו את מנחם בעיתון (זה הדפי נייר האלה שמחוברים ביחד עם תמונות ומלים, למי שלא מכיר).
    בהצלחה עם הכל ותמשיך לכתוב לנו

  6. כמו שאופיר אמר לנעלה, תנצור את הרגעים האלה כי הם ישארו לך כזכרון מתוק גם בשביזות של החורף בצבא (הולך לקרבי?)
    יוטה קבוצה אבודה בלי גובר.
    לדעתי מבטאים אנטיליקינה את שמו של השחקן, הוא צרפתי.

  7. יואב, עשית עבודה מעל ומעבר. ממש הפכת לכוכב, ואני מרגיש בעצמי את הקלות והטבעיות בה אתה מתקרב לכוכבים גדולים ומשוחח אתם בגובה העיניים.
    עשית שרות נפלא לאתר!

  8. יואב אחי הצעיר
    מרגיש שחוויתי את זה דרכך, אבל הקנאה עדיין מקננת…
    כיף היה לקרוא את הפוסטים שלך ואין ספק שעוד צפוי לך עתיד מזהיר
    מבטיח להמשיך לעקוב

  9. סיקור מעולה, כרגיל. אני בטוח שיתגעגעו אליך שם בגארדן.
    בכלל, יש מצב שאולי את היית מעין קמע של הניקס שעזר להם לנצח ככה הרבה משחקים ברבע האחרון. אם עכשיו הם יחזרו להפסיד, תהיה בטוח שדובי ידאג להטיס אותך חזרה לשם, אפילו אם זה דורש מימון של טיסה במחלקה ראשונה, סוויטה במלון הכי מפואר במנהטן, ונהג צמוד!

  10. יואב, אתה בדיוק הבן אדם שעבורו נכתב הביטוי :״ריגשת!״ כי באמת ריגשת אותנו הפעם כמו בכל הכתבות המצוינות שלך, בראיונות עם כוכבים, בידע העצום שלך וביכולת המופלאה שלך לשתף אותנו בסיפורים מאחורי הקלעים. שיהיה בהצלחה ומקווים שתמצא זמן להמשיך לכתוב לנו בהופס גם במהלך השירות הצבאי 🙂

  11. תודה רבה על המסע שעשית ושיתפת איתנו!!
    אני אהבתי מאוד את הסיקורים והתרשמתי מהאנגלית שלך.
    בהצלחה בשירות!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט