קבלת שבת בגארדן / יואב מודעי

 

נגמרו הטיולים. היה תענוג לצפות בסל הניצחון של אריק גורדון בפילי, לדבר עם סטף קרי בלוס אנג'לס, ולראיין את ג'ייסון טייטום בבוסטון. עכשיו – חוזרים הביתה, לניו יורק, לגארדן. מה אפשר לבקש עוד מלסקר את הקבוצה המועדפת עליך בשישי בערב, ב"מכה" שנמצא במרחק הליכה מאיפה שאתה שוהה בתפוח הגדול. כל 24 השעות האחרונות היו בסימן קריסטפס פורזינגיס. בסימן שאלה יותר נכון. ה-כוכב של הניקס, לא התאמן ביום חמישי בשל מחלה, והוא בספק למשחק. בעודי כותב את השורות האלה, שעתיים לפני תחילת המשחק, לאף אחד אין מושג אם KP6 כשיר. אין זמן יותר טוב משישי בערב להתחזק, אז אני כאן בחדר המדיה של הגארדן מתפלל שהשחקן האהוב עליי ב-NBA ישחק. איך עידן עופר אמר לי לפני המשחק? "אם פורזינגיס לא משחק, עדיף להישאר בבית." מה אני אגיד לכם, נקווה לטוב..

בין אם פורזינגיס ישחק או לא, משחק כדורסל יהיה, בין הניו יורק ניקס לפיניקס סאנס. מצד אחד, הניקס שניצחו 3 משחקים ברציפות והפסידו את האחרון לרוקטס לפני יומיים, רוצים לחזור למסלול הניצחונות. מנגד, הסאנס רוצים להמשיך את המומנטום עם מאמנם החדש ג'יי טריאנו. הסאנס פתחו את העונה במאזן 3:0 (בדיוק כמו הניקס), אבל אז הגיעו הפיטורין של קואוץ' ווטסון, ומאז פיניקס טסה עם 4 ניצחונות והפסד אחד בודד. הסאנס היום ב-4:4, והניקס ב-4:3.

יש אלוהים – פורזינגיס כשירררררר!!!!!!!!!!!!!!!!

את הדיווח המשמח קיבלתי בדרכי לחדרי ההלבשה, ואיך שאני נכנס לזה של הניקס, אני רואה עשרות עיתונאים מראיינים את… פורזינגיס. את האמת יותר הייתי עסוק באורך המפלצתי שלו, ובעובדה שאני אשכרה עומד ליד השחקן שאני כמעט כל לילה קם בשבילו ב-2 בבוקר, אז לא שאלתי אותו שאלה. כן דיברתי עם שני שחקנים צעירים ומבטיחים. הראשון פרנק ניליקינה, שהחמיא לנבחרת הצעירה של ישראל ובמיוחד לתמיר בלאט. השני, דראגן בנדר (קצת פחות מבטיח מפרנק לטעמי), שהבטיח לנסוע לפיינל פור בבלגרד אם מכבי תגיע אליו. הראיונות המלאים לפניכם:

 

אחר כך עליתי לפרקט, שם צפיתי בחימום של דוין בוקר וטי ג'יי ורן, שבמשחק האחרון הפציץ 40 נקודות על הראש של וושינגטון.

 

ועכשיו כדורסל! שני המשחקים בעונה שעברה הסתיימו בניצחון לפיניקס ב-2 נקודות, כך שכולי תקווה שגם היום יהיה צמוד, רק עם סוף קצת אחר. הורנסק נגד האקסית. טייסון צ'נדלר נגד האקסית, ופורזינגיס נגד העולם. מתחילים!!!

החמישייה של הניקס: ג'רט ג'ק, קורטני לי, טים הארדוויי ג'וניור, קריסטפס פורזינגיס, אנס קאנטר (היום למדתי שהכינוי שלו זה ה-UNDERKANTER כי הוא אוהב את האנדרטייקר)

החמישייה של הסאנס: מייק ג'יימס, דווין בוקר, טי ג'יי וורן, מרקיז כריס, טייסון צ'נדלר.

רבע ראשון:

הכוכבים הגיעו. קריסטפס פורזינגיס עם 12 נקודות ודווין בוקר עם 11 אחרי 12 דקות של כדורסל, בהן הניקס הראו דומיננטיות מוחלטת, והם מובילים 19:32. סיפור הרבע הוא האחוזים מהשדה. ניו יורק עם 58% בעוד שפיניקס עומדת על 18% בלבד (5/27). אתן מילה טובה לבנדר, שעצר את KP על 0/3 בדקות הספורות שהוא שמר עליו. אנס קאנטר פתח את המשחק מצוין עם 8 נק' (4/4), 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. טי ג'יי וורן נפגע בראשו ונאלץ לרדת לקבל טיפול בחדרי ההלבשה.

פרוזינגיס נשמר ע"י ה'וונה בי' פורזינגיס

רבע שני:

 הרבע השני נפתח עם ריצת 0:8 מהדהדת של המארחים, הניקס מובילים 19:40!!! שימו לב לנתון המטורף הזה: זאת הפעם החמישית העונה ב-8 משחקים שהניקס מובילים ב20+ הפרש. כל העונה שעברה, ב-82 משחקים, זה קרה להם 5 פעמים. השמשות השיבו אש עם ריצת 2:13 שהורידה את ההפרש ל-10 בלבד, 32:42, 6 דקות לסיום הרבע. טרוי דניאלס צלף שתי שלשות מהירות מהספסל בזמן הריצה הזאת. הופתעתי לראות שג'ף הורנסק לא לוקח טיים-אאוט, אבל כנראה הוא ידע מה עושה. הורנסק בסך הכל הכניס את פורזינגיס מהספסל לפרקט, ותוך שתי דקות לוח התוצאות הראה 32:52. ריצת 0:10 מהירה של הניקס מאז שפורזינגיס על המגרש, והוא כבר עם 18 נקודות. לולא דווין בוקר, הייתי יכול לסכם את המשחק כבר עכשיו, אבל השוטינג גארד הצעיר של פיניקס מחזיק את הקבוצה שלו לבד. בוקר מוביל את כל הקלעים עם 22 נק', וההפרש עומד על 15 "בלבד". 50:65 לניקס, שמשחקים כדורסל מהנה מאוד לצפייה (15 אסיסטים!).

הנתונים של המחצית:

  • פורזינגיס עם המדד הכי גבוה (+17), בנדר עם הכי נמוך (20-).
  • דווין בוקר קולע ב-54% (6/11). שאר החברים שלו לקבוצה קולעים ב-22% (9/41).
  • לפיניקס 13 (!!!) ריבאונדים בהתקפה במחצית. סן אנטוניו, שמוליכה את הליגה בפרמטר הזה, לוקחת 13 למשחק. פיניקס לוקחת 10 למשחק. מה שעוד משוגע, לסאנס 13 ריבאונדים בהגנה. אותו מספר ריבאונדים בהתקפה ובהגנה במחצית שלמה זה משהו שאני לא זוכר אי פעם.

המהלך של המחצית – דאג מקדרמוט אומר לרוקי ג'וש ג'קסון:

WELCOME TO THE WORLD'S MOST FAMOUS ARENA, AND TO MY POSTER.

https://www.youtube.com/watch?v=CT6m3k_t_Ac

 

רבע שלישי:

החצי השני נפתח עם רמה הרבה יותר גבוהה של INTENSITY  מצד פיניקס, שהצליחה להוריד את ההפרש ל-6. פורזינגיס סיפק PUTBACK DUNK טיפוסי עם יד אחת, אבל זה היה כלום ושום דבר ביחס למה שטייסון צ'נדלר עשה בפוזשן הבא, עם 0 רחמים לאקסית. צירפתי את זה פה למטה. 66:72 אחרי 4 דקות במחצית השנייה, פיניקס קלעה 6 מתוך 10 הזריקות האחרונות שלה, וניו יורק איבדה את הכדור 4 פעמים בפרק הזמן הזה. כל המחצית הראשונה היא איבדה רק פעמיים! ריצת 0:8 של ניו יורק שהכניסה קצת אוויר למפרשים. 66:80, 5 דקות לסיום הרבע. פורזינגיס נפגע באיזור הפה, וירד לספסל עם דימום, כשהוא עם 29 נק'. ב-4 הדקות הנותרות ששוחקו ללא KP, ניו יורק באופן מפתיע לא הורידה את הרגל מהגז, והיא יורדת להפסקת הרבעים ביתרון מבטיח 76:92.

רבע רביעי:

פיניקס ממשיכה לעשות הכל גרוע חוץ מלקחת ריבאונד התקפה, התוצאה 84:100, ופורזינגיס חוזר לעניינים. הניקס 1:3 העונה במשחקים בהם הם קלעו מעל 100, וכרגע הם בדרך הבטוחה לעלות את הנתון הזה ל-1:4.

עצרו הכל. אלוהים אדירים ניו יורק, מה ג'וש ג'קסון עשה לכם??? קריסטפס פורזינגיס עם בלוק ענק על הרוקי, ובצד השני הוא סיפק הטבעה עם הפאול שגרמה ל"מכה" להתפוצץ. אצרף את הסרטון, אבל שתדעו לכם, מספר 6 הזה מפלצת. 97:113, ו-37 נק' לחד הקרן! 107:120 לניו יורק ניקס על פיניקס סאנס בסיום!

חגיגה גדולה בגארדן, שמפריח סוף סוף ניצנים של תקווה. הניקס במאזן 4:4, כשהם מנצחים את 4 מתוך 5 המשחקים האחרונים שלהם. פיניקס יורדת למאזן שלילי של 5:4.

 *** שימו לב למסירת ה'באונס פס' הכל כך לא מוערכת של ג'רט ג'ק. זאת מסירת אומן שמצביעה על המון חוכמת משחק. הגארד המנוסה של הניקס ידע בדיוק מה הקהל רוצה לראות אחרי הבלוק בצד ההוא של המגרש, והוא סיפק את השואו. זאת פעולה של שחקן שחי את המשחק ביחד עם הקהל. PICK UP מעולה של ניו יורק בקיץ, והחלטה גדולה של הורנסק לתת לו קרדיט במקום רמון סשנז. 

סטטיסטיקה:

  • קריסטפס פורזינגיס: 37 נק' (13/22), 7 ריבאונדים ו-3 חסימות. משחק 6 מתוך 8 העונה עם 30+ נקודות.
  • טים הארדוויי ג'וניור: 21 נקודות כולל 3 שלשות.
  • אנס קאנטר: 16 נק' ו-15 ריבאונדים (6 בהתקפה)
  • דאק מקדרמוט: 12 נק' ב-14 דקות (62.5% מהשדה)
  • מייקל ביזלי: 11 נק' ב-16 דקות (71.4% מהשדה)
  • פרנק ניליקינה: 2 נק' בלבד, אבל הוביל את הניקס במדד פלוס מינוס עם +14.

 

  • דווין בוקר: 34 נק' ב-52.6%
  • טייסון צ'נדלר: 15 נק' ו-10 ריבאונדים
  • ג'וש ג'קסון: 13 נק' ב-45.5%
  • דראגן בנדר: 7 נק', 5 ריבאונדים והמדד פלוס מינוס הכי נמוך על הפרקט (29-)
  • טיילר יוליס וטי ג'יי וורן קלעו ב-20% ומטה מהשדה.

אחרי המשחק ירדתי לחדרי ההלבשה. אצל המפסידים ראיינתי את ג'וש ג'קסון, ובחדר ההלבשה של הניקס הקשבתי לראיון עם קאנטר, בזמן שמייקל ביזלי שר לעצמו ברקע ומפריע לראיון. היה מצחיק לראות את פרנק ניליקינה יושב בצד וצוחק מכל הסיפור הזה כמו ילד. אה הוא ילד.

סיכום המשחק:

החדשות הטובות לאוהדי הניקס: פורזינגיס כוכב יותר גדול אפילו ממה שחשבנו, וכבר בגיל 21 הוא אחד השחקנים הטובים בליגה. הזינגר נראה כמו אחד שמוכן לענות בחיוב למשימה הבלתי אפשרית: לסחוב את הניקס כל הדרך אל עבר הפלייאוף.

החדשות הרעות לאוהדי הניקס: הם יכולים להגיד יפה שלום לשמות הבאים – דונצ'יץ', באגלי, אייטון ופורטר ג'וניור. כל עוד פורזינגיס בריא, הניקס לא ברמה של בחירה טופ 5.

החדשות העוד יותר רעות לאוהדי הניקס: הם ילחמו על מקום בשמינייה עם קבוצות כמו שארלוט, אינדיאנה, פילדלפיה, אורלנדו ומיאמי. אני בכלל לא בטוח שהם יותר טובים מרוב הקבוצות פה, מה שאומר שהעונה הזאת עלולה להסתיים במקום 9/10 במזרח, שזה המיקום הכי גרוע בו ניו יורק יכולה לסיים.

החדשות הכי גרועות מהמשחק הזה: חדר האוכל לא בחינם. בכל 7 המשחקים הראשונים שלי אכלתי כפי יכולתי בחדר אוכל, אבל היום גיליתי שלא רק בבוסטון חדר האוכל עולה כסף…

ניו יורק במאזן 0:3 העונה כשהיריבה שלה קולעת פחות מ-100 נקודות. פרט לסגירה לריבאונד (הסאנס לקחו 20 ריבאונדים בהתקפה), הניקס עשו עבודה יפה היום בצד הפחות טוב שלהם על המגרש. אני מאוד אוהב את ההגנה של פורזינגיס, קאנטר ואוקווין בחדירות של היריבה. הם יודעים לשים את הידיים VERTICALLY UP בדיוק כמו שצריך כדי שלא ישרקו להם עבירה. גם פרנק ניליקינה יודע לעשות את זה נהדר, והוא מתפתח להיות אחד השומרים הטובים בליגה. הוא רק בתחילת הדרך, אבל לצרפתי הצעיר יש רגליים זריזות, סייז נהדר והכי חשוב – רצון לשמור.

נקודה למחשבה: היום היה עוד משחק שג'ף הורנסק לא נתן דקות לווילי הרננגומס. אם הוא לא מאמין בו, וגם ההנהלה לא, אני בעד לשלוח את הספרדי בטרייד כי ה-VALUE שלו יחסית גבוה. ניו יורק אחת הקבוצות הגרועות בליגה בקליעה לשלוש (היום קלעו ב-31%), ככה שאם ווילי יעזוב, קלעי טבעי יצטרך להגיע במקומו.

ביום ראשון אינדיאנה פייסרס ARE COMING TO TOWN, ואני שוב אהיה פה ב-MSG, למשחק העשירי שלי ב-16 ימים. לסיום, אני אתן לכם טיפ – בכל פעם שפורזינגיס דורך על מגרש כדורסל ואתם ערים, תדאגו לצפות בו. זאת חוויה מטורפת, כי אנחנו זוכים לראות שחקן שלא נראה אף פעם על מגרש הכדורסל, שחקן מזר נדיר. תהנו ממנו.  http://www.hoops.co.il/?p=83280 (כתבה של על פורזינגיס מלפני שנה)

שבת שלום ובוקר / לילה טוב!!!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה, יואב.

    2 מ-20 לרכזים של הסאנס, הלילה.
    וכאשר אחת מעמדות הגארד לא מסוגלת לספק נק',
    אז גם לבוקר קשה יותר לתפקד.

    השורה התחתונה –
    די, מספיק.
    הגיע הזמן למצוא את המחליף של בלדסאו,
    בגלל שלא ג'יימס, ולא יוליס, נועדו להיות רכז פותח.

    (כמובן שטוב עושה מקדונו בכך שהוא ממתין להצעה טובה, ולא לוקח בחשבון את חוסר הסבלנות של אוהדי הקבוצה שבנשר, ישראל…)

    1. דובי לא רוצה לנחס אבל אחרי הרבה זמן נעים לראות את הניקס,
      הניקוי אורוות בקיץ (בעיקר של הרעלים כרמלו את ג'קסון) עשה רק טוב. אפילו החוזה של הארדווי נראה קצת פחות רע.
      יואב תודה על עוד סיקור מופלא, פרינגלס זה ההווה והעתיד של המועדון.

  2. ברור שפרוזינגיס שחקן מדהים ויצמח להיות אחד הגדולים שדרכו אי פעם על הפרקט. העובדה שראית אותו מקרוב וסיקרת משחקים שבם היה מספר 1 במגרש יספקו לך בבוא היום חומר נהדר לסיפורים לפני השינה לילדים שלך… תמשיך כך.

  3. באמת פוסטים מדהימים ברמתם. נהניתי מאוד לקרוא.
    לגבי פורזינגיס, הוא כבר מצהיר שטנקינג לא מקובל עליו. שחקנים רוצים לנצח והארכת החטזה שלו מבצבצת בעתיד בקרוב

  4. יואב, עשית לא רק לפורזינגיס אלא גם לנו קבלת שבת בכתבה שלך!
    יש לך סגנון כתיבה ייחודי חבל על הזמן: אתה מבין וחי את המשחק. בנדר בראיון איתך בוגר יותר ונראה שישראל היתה חוויה טובה בעברו. נילקינה הצרפתי זורם ויש לו קצב מפחיד לשחקן הזה גם כשהוא מדבר.
    ולגבי חדר האוכל שגובה תשלום… לא נורא, תחשוב שבצהל אין פורזינגיס אבל לפחות האוכל יהיה בחינם…

  5. נהדר. 10 משחקים ב16 יום? זה לוז יוותר קשה משל רוב הקבוצות בליגה… אפשר רק לקנא בשבועות האחרונים שחלפו עלייך, לפחות אנחנו זכינו להינות מהתיאורים שלך

  6. אהבתי את זה שבנדר הבטיח לנסוע לפיינל פור בבלגרד – גם הוא יודע שהוא לא באמת יהיה עסוק במאי. הניקס מאוד מרשימים לטובה – פורזינגיס אדיר, קנטר תותח, ניטליקינה נותן דקות טובות מהספסל. הורנסק מאמן מעולה ומסכים בקשר להרננגומז – אם הוא לא משחק אפשר להרוויח עליו משהו מכל קבוצה שמחפשת עוד גבוה.

  7. מעולה תודה רבה!!! איזה מסע עשית , מטורף!
    זה בדיוק החלום שלי לאחרי הצבא – מסע של חודש וצפייה בכמה שיותר קבוצות וכמה שיותר משחקים של לייקרס.

  8. יואב, המשפט הראשון שלך שווה זהב:

    "נגמרו הטיולים. היה תענוג לצפות בסל הניצחון של אריק גורדון בפילי, לדבר עם סטף קרי בלוס אנג'לס, ולראיין את ג'ייסון טייטום בבוסטון. עכשיו – חוזרים הביתה, לניו יורק, לגארדן."

    צעיר ישראלי מגיע לפני 3 שבועות מבת-ים או חולון, או כפר החורש (או מהיכן שאתה גר בארץ) לתפוח הגדול, מרכז העולם, ואחרי מסע ברחבי ארה"ב הוא כבר קורא לעיר המטרפת הזאת "בית"!!!!! וואללה, "חוזרים הביתה"!!! איזה כיף לקרוא את המילים הללו.

    איזו פגיעת בול היתה זאת לסדר לך אקרדיטציה! אתה מילאת את תפקידך בצורה היעילה ביותר, ויכולתך לערב שחקנים בראיונות – כמו של עידן – היא שווה זהב. זוהי יכולת מיוחדת שהיא לא קלה ולא כל אחד מסוגל לה.

    הוצאת (ואתה עדיין!) מוציא את כל המיץ מהמסע הזה, וחולב ממנו עד הטיפה האחרונה. אני בטוח שיש לי מאות חוויות קטנות לספר לחברים בארץ.

    ודבר נוסף – אני יודע שלא קל לקבל אישורים למשחקים במדיסון סקוור גארדן. קבלת, ואתה כבר קבלת אישור גם למשחק הבא. זה כבוד גדול למסקרים העושים עבודת קודש, וכנראה כשאני שולח את מאמריכם ל-NBA הם מזמן השתכנעו שאנחנו שם לעשות עבודה רצינית של תקשורת, כולל הריאיונות. לכן הם התחילו לאשר לנו כמעט כל משחק.

    זה בגלל עידן, יואב, ובעונה שעברה שי, וכל האחרים שעושים דבר המייחד אותנו אולי מכל אחר כדורסל אחר בעולם. כן, בעולם. בשום מקום אחר לא ראיתי מספר כזה של ריאיונות עם שחקנים, אם בכלל.

    הסיקורים והדיווחים גורמים לי אושר ומוכיחים לי שכל העבודה הקשה עם האקרדיטציות בשנים האחרונות ממש משתלמת, והיום אנחנו יושבים גבוה על הסוס!

    תודה לכולכם.

  9. תודה על הסיקור!

    לגבי מה שרשמת בסוף –
    לא יודע עד כמה זה נורא אם הניקס ייפלו למקום 9-10. בסופו של דבר זה חשוב שהם יחזרו למסלול ניצחונות, וכל עוד הבסיס שם סביב פורזיגניס ימשיך להשתפשף, אז יהיו פרי אייג׳נטס שירצו להצטרף לניקס, מה שיפצה על אי קבלת בחירת לוטרי גבוהה.

    עכשיו שכרמלו האגואיסט לא שם, אלא האטרייה הלטבית מלאת הפוטנציאל, אני בטוח שיש לא מעט שחקנים שירצו לקחת חלק בפרוייקט המעניין של הניקס.

    1. בכיף. מבין אותך, אבל פורזינגיס אמר כבר שהוא רואה את עצמו בניו יורק להרבה שנים, וכל עוד הוא שם שחקנים חופשיים ירצו לחבור אליו. אני מסתכל אולי יותר מנקודת מבט של אוהד ממוצע, וזה אומר שההעדפה היא פלייאוף סוף כל סוף או בחירת טופ 5.

  10. כתבת צבע מצוינת נוספת, כל הכבוד לך ולשאר המסקרים מהמשחקים.
    מסכים לגבי המסירה של ג׳רט ג׳אק – מראה שהוא מבין מה הקהל רוצה.
    אחלה משחק לצפות בו, תהנה מהזינגר הזה ומכל מה שמסביב.

  11. איזה יופי. המון תודות ל העברת החוויה הזאת.
    אני מציע למתג את מסירת הבאונד פאס, כך שתיקרא על שם מי שהביא אותה לידי שלמות.: מסירת מאנו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט