אירועי דיומא – 05.11.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 10 / מתן גילור

20:00 מכבי פתח תקוה-הפועל באר שבע (ספורט 2). האלופה בכושר מצוין וניצחה במחזור הקודם באשדוד. ערב המחזור היא מרוחקת 6 נקודות ומשחק חסר מהמקום הראשון. פ"ת הפסידה בבית לבנ"ד וירדה למקום העשירי. עם זאת צריך לקחת בחשבון את העייפות של ב"ש ששיחקה בחמישי בערב ברומניה.

20:30 הפועל רעננה-מכבי תל אביב (ספורט 1). רעננה קבוצה חלשה מאד ובמחזור הקודם רשמה עוד הפסד, מה שמשאיר אותה עם ניצחון בודד ותיקו בודד מתחילת העונה. מכבי ת"א אמנם ניצחה בליגה את עכו 2:5, אבל באירופה שוב הפסידה. שוב בלי לכבוש שער. ועדיין היא הפיבוריטית הברורה במשחק הזה.

21:00 מכבי חיפה-איחוד בני סכנין (ספורט 5). מכבי בצרות צרורות ולראשונה העונה גם רשמה רצף הפסדים, כשהפסידה בק"ש 0:1. נראה שכסא תחת לוזון בוער. מקום שמינית, מאזן שלילי והפרש שערים שלילי זה ברמת המביך עבורה. סכנין מצידה ממשיכה להתנדנד במרכז הטבלה אחרי תיקו 0:0 עם נתניה. מאור בוזגלו נכלל בסגל למשחק לראשונה העונה.

פרמייר ליג – מחזור 11 / רועי ויינברג:

14:00-טוטנהאם-קריסטל פאלאס (ספורט 1). טוטנהאם הרשימה מאוד מול ריאל מדריד בבית (אחרי תוצאת תיקו בחוץ), ניצחה מוקדם יותר 4:1 את ליברפול ולמרות ההפסד ליונייטד עם 4 ניצחונות בית רצופים. קריסטל פאלאס החביבה התאוששה מתחילת העונה האסונית והרשימה מאוד מול צ'לסי אצלה בבית, אבל קשה לראות אותה מצליחה לצאת מוומבלי עם נקודות כלשהן.

16:15-המלצת צפייה: מנצ'סטר סיטי-ארסנל (ספורט 1). החבורה של פפ גורדיולה פשוט לא מפסידה ומבקיעה שלישיות ורביעיות בכל יום. הם עם 9 ניצחונות מ-10 משחקי פרמייר ליג. מעניין לראות איך ההגנה של ארסנל תתמודד מולם לאחר שספגה רביעייה באנפילד אבל הצליחה לעצור את צ'לסי על האפס. ככל הנראה נחזה בחגיגת כדורגל נוספת של המוליכה.

18:30-צ'לסי-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). צ'לסי לא במצב טוב. למרות שניצחו בבורנמות' הם חטפו שלישייה מרומא, הובכו לא מזמן מול קריסטל פאלאס והפסידו גם למנצ'סטר סיטי ואתלטיקו מדריד לא מזמן. לכן מעניין לראות איך הקבוצה של ז'וזה מוריניו תתמודד מולם – האם תנסה להוציא נקודה עם כדורגל הגנתי טיפוסי או שתעלה בכדורגל התקפי יותר בניסיון לנצח את החבורה של קונטה ולצמצם את הפער מסיטי.

18:30-אברטון-ווטפורד (ספורט 3). אברטון מתמודדת נגד הירידה ועם נקודה אחת מחמשת משחקי הליגה האחרונים. פיטוריו של רונלד קומאן אולי יצליחו להוציא את העגלה היקרה מהבוץ, אבל הם יצטרכו שינוי גדול בשביל לא לרדת לליגה השנייה לראשונה מאז 1953. מול ווטפורד ההתקפית יהיה קשה במיוחד להגנת הטלאים השנייה שבאה מליברפול.

ליגה ספרדית – מחזור 10/ שגיא נאור

21:45 ריאל מדריד – לאס פלמאס (ערוץ one)

אחרי אליפות וזכיה בליגת האלופות שנתיים ברציפות, זינאדין זידאן חווה משבר ראשון בתפקידו כמאמן ריאל. הנצחונות של אתלטיקו וסביליה וכמובן של ברצלונה, לא משאירים לריאל מרווח לטעות בשבוע בו נחלה שתי אכזבות מול ג'ירונה וטוטהאם. לאס פלמאס החלשה מהמקום הלפני אחרון בליגה וההגנה המחוררת שספגה 25 שערים ב-10 משחקים מגיעה לברנבאו כמו בהזמנה.

סרייה A – מחזור 11 / דוד "פאקו" סעדה

13:30-אינטר-טורינו (ספורט 2). אינטר ממשיכה לשמור על מרחק בטוח של שתי נקודות מנאפולי שבצמרת, כשניצחה את ורונה החלשה במחזור האחרון. היא היום תהיה פייבוריטית מול הנציגה הפחות בכירה של העיר טורינו. זו פתחה טוב את העונה, אך סבלה מבצורת נצחונות ממושכת שנשברה רק במחזור האחרון.

16:00-יובנטוס-בנוונטו (ספורט 2). לא כוחות. אחרי שהאלופה יובה ניצחה את מילאן בסאן סירו מצמד של היגוואין הלוהט, נמושת הליגה שבמקום האחרון ללא נקודות ממש לא צריכה להטריד אותה.

16:00-פיורנטינה-רומא (פריצות בספורט 2). רומא היא ללא ספק ההפתעה הנעימה של העונה. הרושם היה שהקבוצה נחלשה בקיץ, אבל עדיין יש לה את אדין דז'קו הסקורר הבוסני, ובאמצע השבוע היה לה גם את סטפן אל שעראווי, שכיכב בניצחון שלה על צ'לסי בליגת האלופות, מה שהעלה אותה לראשות הבית. גם בליגה הקבוצה זוכה למנה יפה של ניצחונות, עם שבעה מתוך שמונת משחקיה האחרונים. גם היריבה ממרכז הטבלה הייתה במומנטום מצויין של נצחונות, שנקטע במפתיע עם ההפסד לקרוטונה החלשה.

16:00-קייבו-נאפולי (משולב בספורט +5). נאפולי ממשיכה לכבוש בצרורות (בעיקר ע"י דריס מרטנס הבלגי) ולהוביל את הטבלה. היום היא תגיע למשחק מול היריבה החלשה במצב רוח קרבי במיוחד, לאחר שהפסידה 4:2 באמצע השבוע למנצ'סטר סיטי במשחק פסיכי, מה שחיסל את סיכוייה המעשיים לעלות שלב.

16:00-לאציו-אודינזה. אם בכיבושים בצרורות עסקינן, לאציו היא ודאי אחת הכוכבות בתחום בליגה, לאחר שפירקה בשבוע שעבר גם את בנוונטו החלשה, מה שמשאיר אותה חזק בחבורת הצמרת. אלא שהחדשות הלא טובות מהמשחק היו הפציעה של מלך השערים, צ'רו אימובילה, חדשות לא טובות גם לשאיפות העלייה למונדיאל של נבחרת איטליה. בכל זאת היום, מול היריבה מהתחתית, גם בלעדיו הקבוצה אמורה להסתדר.

21:45-ססואולו-מילאן (ספורט 5 גולד). התקופה המחורבנת של מילאן נמשכת, כשהפסידה בבית ליריבתה הגדולה יובה בסוף השבוע. אולי היום היא תמצא מעט מרגוע מול היריבה החלשה מהתחתית.

ליגה ארגנטינאית – מחזור 8 / דוד "פאקו" סעדה

*המלצת צפייה* 23:00-ריבר פלייט-בוקה ג'וניורס (ספורט 1). הסופר קלאסיקו הארגנטינאי מפגיש שתי קבוצת במצב שונה. שתי הקבוצות פתחו טוב את העונה, אלא שלאחר שלושה מחזורים דרכיהן נפרדו. בוקה המשיכה לנצח את כל משחקיה, והיא מובילה את הטבלה במאזן מושלם עם שער בודד לחובתה, ועם פער של 6 נקודות מהמקום השני. ריבר לעומת זאת השיגה נקודה בודדת בארבעת המשחקים הבאים, מה שהוריד אותה למקום התשיעי. בנוסף, הקבוצה ספגה הדחה כואבת במיוחד בחצי גמר גביע הליברטדורס, כשהפסידה 4:2 לבת ארצה לאנוס, לאחר יתרון 1:0 במשחק הראשון ועוד כשהובילה 2:0 במשחק השני. יחסי הכוחות נוטים לכאורה לטובת בוקה, אך זהו אחד המשחקים הבלתי צפויים ביותר שיש, מה גם שהמפגש האחרון בין הקבוצות הסתיים ב-3:1 לטובת ריבר.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 5

19:45 הפועל אילת – הפועל ירושלים (ספורט 5+, שידור משולב) – הפועל אילת התחילה את העונה לא טוב ורשמה שלושה הפסדים בארבעת המשחקים שלה עד כה. אולי בגלל זה הוחלף הזר דנזל באולס בדמיין ג'ונס שהוחתם אתמול ושיחק לאחרונה בפורטו ריקו. הבעיה של אילת שמדורגת כרגע במקום האחרון היא שמלבד מייק רוסאריו ודמטריוס טרידוויל הזרים, כמעט אף שחקן של הקבוצה לא עומד בציפיות ובכלל זה הישראלי המוביל עמית שמחון עם נסיגה גדולה ברמה שלו לעומת העונה שעברה במכבי חיפה. גם הזר אלאנדו טאקר עדיין לא איתנו ומנפק רק 6.3 נק' למשחק, מעט מאוד בשביל מי שהיה אמור להיות סקורר מוביל. לא רחוק היום שכסאו של מאיר טפירו יתחיל להתנדנד אלא אם אילת תתחיל לחזור לעצמה.

לצערם של האילתים הם לא עומדים בפני משוכה קלה היום. הפועל ירושלים גם היא לא מתגאה בגאון בפתיחת העונה שלה אבל מאזן של 1-3 בליגה הוא בהחלט סביר (ההפסד בשבוע שעבר בבית לאשדוד היה ההפסד הראשון שלה העונה בארץ) ולמרות שבאירופה המאזן הוא הפוך לחלוטין (הניצחון הראשון היה בשבוע שעבר באיטליה על רג'יו אמיליה. יכול להיות שירושלים לא מסוגלת לנצח פעמיים בשבוע?), ירושלים, למרות המעמד המעורער של המאמן קציקאריס, עדיין צריכה להיות גדולה על האילתים. מה שבטוח, הקבוצה שתפסיד תיכנס לסוג של משבר… לדעתי, זו תהיה הקבוצה הביתית.

*המלצת צפייה* 20:30: מכבי ראשון לציון – מכבי ת"א (ספורט 5+, שידור משולב) – בבית מכבי בראשון לציון ייפגשו שתיים מהקבוצות שפתחו את העונה בצורה יותר טובה. מכבי ת"א מושלמת בליגה וגם באירופה מציגה כדורסל טוב בהרבה ממה שראינו ממנה בעונתיים האחרונות. מכבי ראשון לציון הפסידה במשחק הפתיחה שלה לירושלים אבל מאז מראה כדורסל מחובר, מחויב ויעיל ומביסה את יריבותיה (שלושה ניצחונות בהפרש ממוצע של 17.6 נק').

כל זה מבטיח לנו היום בראשון משחק רותח ברמה גבוהה עם שני שחקנים בראשון לציון (סיגרס והולוואי) שיודעים כבר דבר או שניים על לנצח את מכבי ת"א. אז נכון שבעונות האחרונות ראשון מפשלת בדרך כלל דווקא מול הצהובים, אבל הפעם יש לי תחושה שאם הצהובים לא יגיעו במוד חד מאוד, הם ימצאו מולם קבוצה שבהחלט תנצח אותם. בקיצור, או שמכבי ת"א תברח בהתחלה ולא תסתכל אחורה (כמו שבדרך כלל קורה) או שאני אהמר על ראשון לציון. בשביל המתח, נקווה ונהמר על הסנריו השני.

גביע המדינה

12:00: הגרלת שמינית גמר הגביע – במשרדי איגוד הכדורסל תיערך היום הגרלת שמינית גמר הגביע שייערכו ב-24.12. להוציא את גלבוע/גליל שהודחה בשלב רבע הגמר, ישחקו בשמינית הגמר כל קבוצות ליגת העל, כולל מכבי ת"א, מכבי חיפה, מכבי אשדוד, הפועל חולון והפועל ירושלים שעלו אוטומטית ולצידן מכבי רעננה, מכבי הוד השרון, מכבי רחובות, הפועל רמת גן/גבעתיים והפועל באר שבע (עלתה אוטומטית) מהליגה הלאומית. בני הרצליה ומכבי קרית גת עוד לא נפגשו למשחק ביניהן בסיבוב הראשון ולכן יוגרלו יחד וידעו במשחק שיתקיים ב30/11 מול מי הן מתמודדות בשלב הבא.

יש להזכיר שני חוקים בהגרלה: החוק הכתוב שאומר שבמקרה בו קבוצה מליגת העל מוגרלת מול קבוצה מהליגה הלאומית. הקבוצה מהליגה השנייה תארח את ההתמודדות והשני, הבלתי כתוב, שמלמד אותנו שמכבי ת"א והפועל ירושלים לא יכולות להיפגש האחת עם השנייה.

טניס / מתן גילור

טורניר פריז (1000) – גמר

16:00 פיליפ קראג'ינוביץ'-ג'יק סוק(16) (ספורט 4). גבירותי ורבותי פיליפ קראג'ינוביץ'!  ניצחון בשלוש מערכות על ג'ון איזנר וגמר מאסטר ראשון לסרבי המדורג 77 בעולם. מולו יתייצב ג'יק סוק שניצח בחצי הגמר את בנטו המקומי בשתי מערכות. האמריקאי בן ה-22 אשר מדורג 22 בעולם הוא הפיבוריט במשחק. זהו מפגש ראשון של השניים האלה ואחד מהם יניף תואר מאסטר ראשון בקריירה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

האליפות הבינלאומית – הגמר

8:45,13:30-מארק סלבי-מארק אלן (יורוספורט 2)

דיברנו הרבה במהלך האליפות הזו על יאן בינגטאו, ועל הטורניר הנפלא שהוא מציג, עד שהגיע אתמול לחצי הגמר השני מול מארק אלן. על אלן כל הדיבורים האלו לא עשו ממש רושם, והוא הביס את הסיני הצעיר 9:2, תוך כדי הפגנת הסנוקר ההתקפי האופייני לו. הצפון אירי המצויין יתמודד היום בגמר מול אלוף העולם מארק סלבי. לשני השחקנים זו תהיה הזדמנות להשיג תואר ראשון לעונת 2017/8. עדיין, לאלן תהיה מוטיבציה מיוחדת לזכות, היות וזכייה תזכה אותו בכרטיס האחרון לטורניר אלוף האלופים, שייפתח מחר בסין (סלבי ישתתף בטורניר מתוקף היותו אלוף העולם). כמו שאנו מכירים את אלוף העולם, זה לא יעשה עליו רושם.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה .
    בארץ משחקי מוקש לאלופה וסגניתה .
    אחת מהן (לפחות ) תמעד ואלה מסוג המשחקים שיכריעו את התואר .
    פיצוץ גם באנגליה .
    גם בכדורסל שווה לשים עין .

  2. יהיה שמח הערב בסמי עופר,
    כבר הכנתי את האצבעות שלי לתחוב מתחת ללשון ולשרוק נגד גיא לוזון לכל אורך המשחק,
    סכנין היא סוס שחור של חיפה, מה עוד שעל הקווים של סכנין יעמוד פליקס נעים החיפאי מביתר חיפה,
    לוזון יפתח עם כל הקלפים החזקים שעומדים לרשותו אבל שום דבר לא יעזור לו,
    הערב נעשה לו מסיבת פרידה מכובדת מעיר-הכרמל,
    סע לשלום גיאצ'וק-תהנה מכספי הפיצויים, כדורגל בקבוצה רצינית בליגת העל כבר לא תאמן,
    אל תשכח לקחת הערב איתך לפתח תקווה את הציוד האישי מהלוקר,
    ביי ביי

        1. עם איך שמתנהלים בכדורגל הישראלי, ואם הלוזונים עדיין שולטים בפתח תקווה (אני באמת לא זוכר. איבדתי קשר עם הקבוצה הזו בגלל שעמום), זה באמת משנה מה מימר עושה?

  3. המשחק העיקרי הלילה הוא ריבר-בוקה.
    כפי שפאקו כתב, ריבר באה במוראל שפוף לאחר ההפסד ללאנוס (שעבורה זה גמר הקופה ליברטדורס הראשון).
    ריבר מכרה את החלוצים המובילים שלה ב-40 מיליון דולר בערך. לוקאס אלריו נמכר לבאייר לברקוזן וסבסטיאן דריוסי נמכר לזניט סנקט פטרבורג.
    במקומם באו ארבעה שחקנים ותיקים וטובים מאד: איגנאסיו סקוקו כחלוץ. אנצו פרס למרכז השדה וחאבייר פינולה כבלם/מגן. כמו כן חזר לקבוצה אחרי הרבה שנים באירופה השוער חרמן לוקס.
    אבל למרות בואם של השלושה הללו ריבר הפסידה בצמד משחקים מדהימים.
    במשחק במגרש של לאנוס ושבו היא הפסידה 2:4 השער הראשון היה מבעיטת 11 שלא בטוח שהייתה. לאחר מכן היה צריך להינתן לה עוד פנדל אבל השופט הקולומביאני סרב להביט בטלוויזיה. לעומת זאת בשער הרביעי של לאנוס הוא התייעץ ולאחר מכן פסק על פנדל שבו הובקע השער האחרון במשחק וקבע שריבר תודח.
    הנה קישור לתקציר המשחק. שווה לראות.
    https://www.youtube.com/watch?v=1kj7YVCFqkg

    שווה גם להזכיר את צמד המשחקים של ריבר בשלב רבע הגמר נגד חורחה ווילסטרמן מקולומביה. במשחק הראשון ריבר הפסידה בגבהים 3:0. לעומת זה במונומנטל היא ניצחה בתוצאה לא שיגרתית בכדורגל הדרום אמריקאי 8:0 כאשר איגנאסיו סקוקו מבקיע חמישה שערים.

    1. תודה על ההרחבה.
      אני מניח שאתה מכיר את סרטון היוטיוב של האוהד המבוגר של ריבר שלפני כמה שנים, במשחק שבו היא ירדה ליגה, הוא מקלל "איחו דה לה פוטה" במשך כל המשחק. אחרי חצי גמר הקופה ליברטדורס, חשבתי איך הבן אדם הזה הגיב כשצפה במשחק.

        1. לא הכרתי את הקישור הספציפי הזה שהבאת. אכן משעשע ביותר.
          על היריבות בין הקבוצות הללו נכתבו אנציקלופדיות. וישנם מקרים שבהם באותה משפחה יש אוהדים לשתי הקבוצות ואז המצב באמת קשה ביותר.

          דרך אגב. השנה מתקיים טורניר הקופה סודאמריקנה (המקבילה הדרום אמריקאית לליגה האירופאית) במקביל לקופה ליברטדורס. בשנים הקודמות הם התקיימו אחד אחרי השני, פחות או יותר, כאשר הסודאמריקנה הוא הראשון.
          הטורניר הנ"ל נמצא בשלבי חצי הגמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט