פינת הגולש הצעיר: הפועל ירושלים – סיקור שבועי מאת אורי ספיר (14)

פינת הגולש הצעיר: הפועל ירושלים –  סיקור שבועי מאת אורי ספיר

אורי ספיר, בן 14 מירושלים

לוגו הפועל ירושלים (כדורסל)

שבוע סוער עבר על הפועל ירושלים שנפתח בהחלטה לחתוך את קרטיס ג'רלס וניצחון משכנע על הפועל תל אביב, אך הסתיים בטעם חמוץ עם הפסד שמעמיד את ירושלים על סף הדחה מאירופה.

הפועל ירושלים – באיירן מינכן

הפועל הגיעה למשחק היורוקאפ השלישי שלה העונה מעודדת לאחר הניצחון המתוק בתל אביב. נכנסתי אל האולם במחשבות אופטימיות על בר טימור ויוגב אוחיון כרכזים טובים, והעלאת מדרגה בהגנה עם חזרתו של הוואל לזירה האירופית. הגעתי אל האולם מוקדם ולכן נאלצתי לראות את הארנה מאדימה לאיטה כאשר אחרוני המאחרים הגיעו רק בשלהי הרבע הראשון.

המשחק נפתח בצורה די עצובה מבחינת הקבוצה הירושלמית, מה שאילץ את קציקאריס לקרוא פסק זמן לאחר פחות מחמש דקות של משחק בהם הצליחו הגרמנים להרוויח יתרון 16-7. ירושלים לא חזרה טוב מפסק הזמן עם המון אבודים מטופשים והגנה רכה, קציקאריס הספיק להחליף את תשעת שחקני הרוטציה שלו מספר פעמים במהלך הרבע כשרק דייסון משחק בצורה סבירה. רבע ראשון שלא ירצו לזכור בירושלים הסתיים בתוצאה 32-12.

אני לא יודע מה קציקאריס אמר לשחקניו בהפסקה בין הרבעים, אבל אני מעריך שזה היה חתיכת נאום. הרבע השני נפתח עם סל מדהים של אוחיון מריבאונד התקפה שהוביל להתפוצצות של הקהל הירושלמי, מה שגרם לקריאת פסק זמן גרמני שתי דקות לאחר פתיחת הרבע. פסק הזמן לא עצר את המומנטום הירושלמי שיחד עם אוחיון, האוול ודיי המשיכה בסגירת הפער שבסיום המחצית הראשונה עמד על 12 בלבד בתוצאה 51-39. ברבע השני נראה שקציקאריס מצא את החמישייה שלו הכללה את דיי, האוול, אוחיון, דייסון, פרפרוגלו ובר טימור שירד לספסל בתחילת הרבע אך חזר לקראת סופו.

במחצית השנייה קיווינו לראות את השלמת הקאמבק, אך במקום זאת חזינו בהאוול וקציקארקיס מחרבים את מה שהם בנו לאחר שתי עבירות טכניות בתחילת הרבע. השחקנים נראו חסרי מוטיבציה בעליל לאחר העבירה הטכנית הראשונה ועל אף זעקות הקהל, הירושלמים לא הצליחו להתעלות על עצמם וסיימו את הרבע השלישי בצורה מזעזעת בשל המון איבודי כדור, התקפות תקועות והגנה רכה. 78-55 הייתה תוצאת הסיום של הרבע השלישי החלש של הפועל ירושלים.

את רבע הסיום פתחו בירושלים באווירה פסימית. אני מאמין שאילו היה מדובר באוהדי מכבי היה הקהל עוזב את האולם, אך למזלנו הרב מדובר בקהל של הפועל – שכמו שאנן סטריט הירושלמי – גם הוא לא מוותר. לכן, בזכות דחיפה רבה מהקהל, הצליחו השחקנים להוביל ניסיון קאמבק אך כמובן שהיה מעט מדי ומאוחר מדי. אך על אף ההפסד יצאו האוהדים הירושלמים בהרגשה שאולי בקרוב זה יגיע.

https://youtu.be/WbqK9piIteg (קישור לשיר "לא מוותר" של הדג נחש)

 

מסקנותיי מהשבוע החולף

קרטיס ג'רלס נתחיל בעובדות: בתחילת השבוע שעבר הלך קרטיס ג'רלס אל לשכתו של גיא הראל, מנכ"ל הקבוצה, ואמר לו שהוא לא מתכנן להישאר באותה קבוצה יחד עם קציקאריס. זה אמנם נראה פשוט, להעיף אותו על מטוס מחלקה ראשונה חזרה הביתה. אבל למעשה מדובר בצעד אמיץ ביותר. כאשר שחקן בא אליך ללשכה ואומר דבר כזה, אתה לא יכול לחכות רגע ולהתייעץ, אתה צריך לקבל החלטה כאן ועכשיו אחרת תפגע בשני הצדדים. גיא עשה כמובן החלטה נכונה, אבל יכול להיות שההחלטה הזו שטובה בטווח לטווח הארוך, עומדת לעלות להפועל באירופה. כרגע, עדיין לא נמצאה חלופה ראויה לשחקן, ואף על פי שבר טימור הצעיר ויוגב אוחיון הוותיק הם שני שחקנים מצוינים, במשחק האחרון ראינו שחסר בבירור רכז שיחזיק את משחק ההתקפה של הקבוצה.

אלן אומיץ' בשבוע שעבר הרעפתי שבחים על ראשו של אלן אומיץ'. השבוע אי אפשר היה שלא לשים לב למספר חסרונות אצלו, הראשון בהגנה. כמו כל שחקני הפועל ירושלים העונה גם אומיץ' מתאפיין בהגנה רכה יחסית. אמנם אומיץ' מראה כמה הוא רוצה, אך מסתבר שהגנה זה לא רק עניין של רצון. קשה לי להסביר את זה אך נראה שפשוט אין לו את היכולות להגן בצבע, הדבר הוביל לספסולו במרבית המשחק האחרון מה שגרם לו להמון תסכול. ואולם, חסרונותיו של הענק הסלובני לא מסתיימים כאן, גם יכולות הריבאונד שלו לא טובות במיוחד. מדובר בשחקן עצום בגודלו (2.16 ליתר דיוק) אך הוא מתקשה להידחף בין שאר הענקים ולקטוף את הריבאונד. עם זאת, יכול כמובן להיות שהוא פשוט לא הספיק להיכנס למשחק.

האווירה בארנה

האווירה בארנה, על אף ההפסד, לא רעה בכלל. זה אמנם לא נראה כך, אבל לכל משחק מגיעים למעלה משבעת אלפים אוהדים. לצערי, מרבית האוהדים נוטים לאחר – מה שגורם לתפאורה להיראות לא כל כך טוב: למשל בקונפטי במשחק האחרון. ואולם, כאשר כולם מגיעים, כשהאולם מתמלא וגם הגלריה מאוכלסת, מדובר בקהל תומך ורועש: שריקות מסמאות אוזניים בהתקפות היריב, ושירה רועמת בזמן ההתקפות הירושלמיות. ללא הקהל התומך כנראה שהמשחק היה מסתיים בצורה מבישה הרבה יותר.

במסדרונות הארנה

כאשר אני מגיע למשחק כדורסל ונפגש עם חבר, הדבר הראשון שאני מדבר איתו עליו הוא כמובן, כדורסל. לכל אחד יש דעה בכל נושא, ואני בתור מאזין מקצועי, שמעתי את כולן.

"המאמן הזה בן ז***", "סתם שחררו את ג'רלס" נאמר ביציע אחד באמצע הרבע השני. כמובן שאני לא מסכים עם הדעה, אבל חוסר תמיכה מצד הקהל במאמן הוא בהחלט לא סממן חיובי.

"למה הוא מספסל את אליהו, המאמן פח הזה?" ליאור אליהו לא משחק הרבה אצל קציקאריס, אבל מצד שני הוא גם לא משחק כל כך טוב באופן כללי, הגויאבות שלו מאוד לא יציבות, ובמקרה של אליהו לפחות, אני סומך על המאמן במאת האחוזים.

"אני לא יודע מה יותר ביזיון, המאמן או השחקנים" נאמר במהלך הרבע השלישי האיום. אין יותר מדי מה לומר בנושא חוץ מזה שחייבים שינוי כלשהו והבאת רכז זה בהחלט שינוי מצוין.

"השופט הזה הורג אותנו" השיפוט במשחק האחרון באמת לא היה כל כך טוב, אבל ההתבכיינות לשופט מצד הוואל, אומיץ' וקציקאריס היא הבעיה האמיתית.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. י-ם רכה מאוד מתחת לסל ,גם במשחק בליגה למשל גינת ואלן חגגו על ראשם של הגבוהים… שאפו על ההחלטה במקרה של ג'רלס ,העברת מסר חשוב לשחקנים מי בעל הבית וגיבוי חד וחשוב למאמן.

  2. את המחיר משלמים יום יום, אבל את הכסף סופרים במדרגות. מהעיקרון של שמירה על המאמן, הפועל ירושלים רק תרוויח! והלוואי ושאר הקבוצות יעשו כמוה, כי אז, כל הכדורסל בישראל ירוויח.

  3. ירושלים אולי צריכה לשנות פאזה עם הזרים. להתחיל לחשוב קצת יותר בגדול ולשים יותר כסף על זרים שיהיו ברמת יורוליג

    כבר ראו במספר מקרים שכסף יכול להביא שחקן, טוב ככל שיהיה, לעזוב את המפעל הבכיר.

    בנוסף, ישנה בעיה עם הישראלים, וזה נראה גם בשאר הקבוצות שמשחקות באירופה. הישראלים (לצערי הרב) לא מספיק טובים גם כשהם מקבלים דקות.
    מי שיש לו מתאזרחים (מכבי) הרוויח.

    חזרה לירושלים:
    1. עושה רושם שעזיבת סטודמאייר אכן משמעותית יותר ממה שחשבו.
    2. אני מקווה שירושלים יחתימו את פארגו, כי לדעתי הוא בהחלט יכול מאוד לשדרג אותם. אומנם הסגנון שלו דונה לזה של ג'רלס אבל לדעתי הוא רמה מעליו.

  4. נחמד אורי
    אירגון נבנה על מנטליות אירגונית .
    כאשר קבוצות כמו הספרס וממפיס מדהימות בנצחונות שאף אחד לא ציפה מהן , ובו בזמן הווריורס מפשלים אז צריך להיזכר בזה.
    לקבוצות ישראליות אירפיות יש יתרון גדול על הנבא .
    יש להן מחלקות נוער !
    כשקבוצה עושה במחלקת הנוער שימווש חכם ומגדלת שחקנים , האוהדים מבחינים בכך.
    לספורט יש מטרה לקדם מקומיים .
    כאשר מבלבלים בין המטרה לקדם חינוך לבין אמצעים שהוא תחרות ונצחונות ודורשים ניתחון בכל מחיר על חשבון המטרה הכל הולך לאיבוד .
    מכבי תא היא קב פח , כי ויתרה על המטרה לטובת האמצעים .
    האוהדים לא מבינים זאת אבל גם עם שחקנים ומאמן מצויינים הקב לא מתרוממת, עובדה .
    דייוויד בלאט הבין זא מזמן ועזב .
    תודה על הסיכום בחור צעיר .

    1. אני מסכים אתך ברוב הדברים. אני רק לא חושב שהמטרה של קבוצת כדורסל היא קידום הספורט המקומי. קבוצה צריכה קודם כל לשחק כדורסל טוב ולנצח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט