ביקור בביתו של פורזינגיס / יואב מודעי

 תמיד היה לי מקום חם בלב לניו יורק ניקס. כנראה בגלל שיש לי משפחה במנהטן, או בגלל שהשחקן האהוב עליי משחק שם (ההוא מספר 6), או בגלל שכל צפייה בקבוצה הזאת כילד גרמה לי להרגיש שיש לי סיכוי של ממש להיות שחקן מקצועני. אחד מהשלושה. ב-17:00 יצאתי מרחוב 54 על השמינית, לכיוון המדיסון סקוור גארדן שנמצא ברחוב 34 על השמינית, ואני אומר לעצמי שאם הכדורסל של הניקס יהיה מהנה כמו ההליכה הזאת בדרך לאצטדיון, יהיה בסדר. ללכת למשחק כדורסל כשאתה רואה מצדך את טיימס סקוור… זה מטורף, בטח בהתחשב בכך שבחיים הרגילים שלי אני רגיל לראות את הבנייה של הרכבת הקלה בדרך ליד אליהו.

כשהגעתי לגארדן ראיתי עוצמה מטורפת. אורות כתומים וכחולים, עשרות עיתונאים שמחכים להיכנס ביחד איתי, מאות אוהדים עם גופייה של המלך החדש פורזינגיס, ופוסטר אחד ענק של שחקן שאף אחד בתוך האולם לא יודע איך לכתוב את השם שלו – פרנק ניליקינה (באנגלית זה Ntilikina). תשמעו, אני יכול להתחיל לספר לכם על הבניין הדי מיושן מבפנים, או על הבידוק הביטחוני בכניסה לאולם, או על כמה שההמנון מרגש, אבל עזבו את זה. הכל שטויות, ובינינו גם לא כל כך מעניין. אספר לכם את הדבר הקטן הבא שקנה את עולמי. בחדר האוכל, הייתה מכונת גלידה אמריקאית ולידה תוספות כמו אוראו, דובוני גומי, סוכריות שוקולד וכו'. אשכרה גלידה אכול כפי יכולתך. באותו רגע החלטתי שהתאהבתי באולם הזה, ולא עניין אותי בכלל שהוא לא כל כך ידידותי לעיתונאי, בטח ביחס לברקליס סנטר.

כעת, אחרי שעשיתי לכם חשק לגלידה, זה הזמן שלכם לגשת למטבח, לפנק אתכם בגלידה כלשהי, ולאכול אותה בעודכם צופים בראיונות הבאים: ווילי הרננגומס יהפוך לקלעי שלשות כמו האחים גאסול? מה ללוק קנארד היה לומר על פייר ג'קסון? ומה אנס קאנטר יודע על שכנתו האהובה ישראל? צפו, ובתיאבון:

 

ועכשיו, כדורסל. פותחים עונה בגארדן. עונה ללא מלו. עונה בא אנחנו צפויים לראות קפיצת מדרגה מקריסטפס פורזינגיס. עונה בתקווה לפלייאוף סנסציוני או טנקינג מוצלח, כשכל דבר שהוא לא אחד משניהם יחשב לכישלון של הניקס. מנגד דטרויט ב"בק טו באק" ראשון לעונה שלה, והיא רוצה להימנע משני הפסדים רצופים, אחרי שהפסידה לוושינגטון אמש. IT'S TIME FOR KNICKS BASKETBALL!

ראשית, חמישיות:

ניו יורק ניקס: רמון סשנז, טים הארדוויי ג'וניור, קורטני לי, קריסטפס פורזינגיס ואנס קאנטר.

דטרויט פיסטונס: רג'י ג'קסון, אייברי בראדלי, סטנלי ג'ונסון, טובייס האריס ואנדרה דראמונד.

 

רבע ראשון: 19:28 לניו יורק ניקס

דטרויט פתחה ב-0:5 תוך דקה בה פורזינגיס לא נגע בכדור פעם אחת. בנגיעה הראשונה שלו, הוא השלים 3 נק' אחרי אנד-וואן קלאסי מהLOW POST. פוזשן אחד לאחר מכן טובייס האריס השיב אש עם דאנק אדיר (הסרטון למטה). אנס קאנטר סיפק 8 נק' רצופות (6 נק' מריבאונד התקפה), וזה 10:11 לניקס. אם הייתי אומר לכם שהניקס סיימו את הרבע עם 0/9 מהשלוש, הייתם אומרים לי שהם בפיגור דו ספרתי, אבל לא. החבורה של הורנסק מובילה 19:28 על זו מדטרויט. קריסטפס פורזינגיס מעל כולם עם 11 נק' ללא החטאה מהשדה. כל ה-8 הראשונות אגב הגיעו על הראש של סטנלי ג'ונסון כתוצאה מחילוף בהגנת הפיסטונס אחרי חסימה.

רבע שני: 51:64 לניקס (32:36 לניקס ברבע)

קייל אוקווין פתח את הרבע עם 7 נק' ב-3 דקות, וזה 21:37 מבטיח למארחים. רון בייקר קבר שלשה ראשונה במשחק לקבוצתו אחרי 10 החטאות רצופות. השלשה נבעה ממהלך נהדר של פורזינגיס בו הוא הוכיח לנו שוב שיש לו כדרור בארסנל, ולוח התוצאות מראה 27:45 לניו יורקרים. קריסטפס פורזינגיס ירה לרשת שתי שלשות רצופות, בדרך ל-19 נק' ב-100% מהשדה ויש עוד 5 דקות לשחק לרבע השני. 31:51 מדהים לניו יורק. דטרויט צמצמה נזקים לקראת סוף הרבע, בעיקר הודות לאנדרה דראמונד. הסנטר עם 17 נק' ו-8 ריבאונדים אחרי מחצית ראשונה, אבל עם כל הכבוד אליו, החצי הזה רשום על איש אחד – קריסטפס פורזינגיס. KP6 מככב פה עם 23 נק' ב-80% מהשדה, ואני מתענג ביציע מכל רגע.

מה המספרים מספרים לנו על החצי הראשון?

  • שני השוטינג גארדים הפותחים לא מוצאים את עצמם. טים הארדווי עם 1/9 מהשדה, ובצד השני אייברי בראדלי עם 0/5 ו-0 נקודות.
  • על אף הדומיננטיות של אנדרה דראמונד בצד ההתקפי, הוא לא מצליח לשמור על הצבע שלו. פורזינגיס, קאנטר ואוקווין קלעו 45 מתוך 64 הנקודות של הניקס בחצי הראשון.
  • השחקן עם הפלוס/מינוס הכי גבוה על המגרש הוא דאק מקדרמוט, עם +15. מקדרמוט הוא השחקן היחיד בשורות הניקס שעדיין עם 0 נקודות.
  • הניקס עם 18.8% בלבד מהשלוש, ועדיין מובילים ב-13 הפרש!

 

רבע שלישי: 79:80 לניו יורק (16:28 לדטרויט ברבע)

המחצית השנייה נפתחה בדיוק כמו שהראשונה הסתיימה, עם אלי הופ נהדר בין רג'י ג'קסון לאנדרה דראמונד. שני סלים נוספים של הפיסטונס השלימו ריצת 0:7, הקטינו את ל-6 (64:58) והורנסק לקח פסק זמן 9:15 דקות לסיום הרבע השלישי. התעלות של טובייס האריס ואנתוני טוליבר עזרו לפיסטונס לצמק ל-75:73 ולפתוח את המשחק לגמרי. סל של איש סמית' בסיום הרבע קבעו 80:79 בלבד לניו יורק, שמבטיח לנו רבע אחרון אדיר.

בין הרבעים ראו על המסך הגדול את אמא של קייל אוקווין רוקדת, ואז הראו את קייל עולה על המגרש מהפסקת הרבעים והוא צוחק ממבוכה. זה היה נהדר.

רבע רביעי:

טובייס האריס פותח את הרבע המכריע עם מידריינג' מדויק, והפיסטונס מובילים!!! איכשהו, הניקס הצליחו לאבד גם יתרון של 20 נקודות. ג'ון לואר פינק את דראמונד עם מסירה מאחורי הראש שתיכנס לטופ 10 היומי. דטרויט מרגישים בנוח, והם במרחק 8 דקות מניצחון. דטרויט כבר הובילה 90:96, אבל הניקס בקור רוח חזרו לעניינים עם שתי שלשות של מידיהם של הארדוויי ופורזינגוד. יש לנו שיוויון 96:96, ויש לנו 5 דקות מרתקות לפנינו. עוד שלשה מדהימה של הארדוויי במעבר הקפיצה את הגארדן מהכיסאות, אך האריס השיב בשלשה משלו. 99:99, 3:45 לסיום. אייברי בראדלי, הרוצח השקט, קלע גם הוא שלשה מהפינה. 101:102 דטרויט, 2:50 לסיום. טובייס האריס במהלך אישי ענק קלע זריקה מחצי מרחק מעל פורזינגיס, וקבע 104:107 לפיסטונס 45.3 שניות לסיום. קלאץ'. לפורזינגיס הייתה שלשה פנויה לגמרי, אבל הוא ויתר עליה וכשחדר לסל נחסם ע"י דראמונד. בפוזשן הבא של הפיסטונס ניו יורק לא סגרה לריבאונד, הכדור הגיע לרג'י ג'קסון שנשלח אל הקו כי השעון הלך ונגמר. הרכז דייק בשתי הזריקות וגמר את המשחק. 104:109. בהתקפה שלאחר מכן, כשעל השעון 9 שניות, טים הארדוויי קלע שלשה קשה שצימקה ל-2, אבל רג'י ג'קסון שוב הגיע לקו, ושוב קלע 2 שהפעם באמת חיסלו הסיכויים של הניקס לצאת עם ה-W. דטרויט מנצחת את הניקס, 107:111!!!

סטטיסטיקה:

  • קריסטפס פורזינגיס: 33 נק', 5 ריבאונדים ו-55% מהשדה (4 החטאות מהעונשין).
  • אנס קאנטר: 17 נק' ו-10 ריבאונדים ב-23 דקות.
  • קייל אוקווין: 15 נק' (85.7% מהשדה) ו-7 ריבאונדים ב-24 דקות.
  • אנדרה דראמונד: 21 נק' ו-12 ריבאונדים (3/3 מהעונשין!!!!!!!!!!)
  • טובייס האריס: 31 נק'.
  • רג'י ג'קסון: 17 נק' ו-7 אסיסטים.

נקודות מהמשחק:

  • ג'ף הורנסק מאמן חלש. אין לי מושג למה אנס קאנטר וקורטני לי לא שיחקו ברבע האחרון, ועוד יותר אין לי מושג איך ווילי הרננגומס כבר משחק שני ברצף מתייבש על הספסל. כמו כן, מאותו רגע שניו יורק הובילו ב-20, משחק ההתקפה שלהם עשה הסבה מכדורסל מלהיב וקבוצתי, לכדורסל של בידודים. הורנסק היה חייב לעצור את זה, ואת דטרויט, אבל הוא לא עשה את זה. כולי תקווה שדייויד בלאט יחליף אותו בעונה הבאה.
  • לניקס אין רכז. רמון סשנז זה לא באמת זה, והעובדה שג'רט ג'ק משחק שני לא משותף אומרת לנו גם מה הרמה שלו. עם פרנק ניליקינה הניקס לפחות בונים משהו, והקהל יכול להתחבר אליו, מה שלא קורה ולא יקרה עם סשנז.
  • קריסטפס פורזינגיס, שסיים גם היום וגם בחמישי עם 30+, יכול בקלות להיות הסוס השחור של הליגה במירוץ על המקום הראשון בטבלת הנקודות למשחק.
  • דטרויט חייבת להיות בפלייאוף. (כרגע הם ב-1:2)
  • שלושת המשחקים הבאים של הניקס הם: בוסטון (ח), ברוקלין (ב) וקליבלנד (ח). לא רואה סיטואציה שהניקס מנצחים בחוץ את שתיים מהקבוצות הטובות במזרח, אבל אם יפסידו גם לנטס, הם יהיו במאזן 5:0. אם זה יקרה, נתחיל לשמוע את המילה "טנקינג" יותר מתמיד בקרב התפוח הגדול.
  • אוהדי הניקס, תזכרו: "צעד קטן לטנקינג, צעד גדול אל עבר לוקה דונצ'יץ'."

ולסיכום:

חשבתי שאחרי אתמול בברוקלין, אוכל להביא מזל גם לקבוצה השנייה של העיר ניו יורק, אבל הערב הבנתי שהניקס זה מקרה אבוד, ואני רחוק מלהיות מכשף. לפחות קיבלנו עוד משחק צמוד, ועוד הצגה של שחקן אירופאי (אתמול ווצ'ביץ' עם 41, היום פורזינגיס עם 33). לצערי גם אלוהי הכדורסל יתקשו להפוך משחק בין ברוקלין ואטלנטה למלהיב, אבל אני אהיה שם, במטרה לעשות קצת שמח. היום (א'), 22:30 שעון ישראל טיפ-אוף, יהיה משעמעניין. בוקר / לילה טוב לכולם, ותודה רבה על התגובות החמות!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. יואב מעולה. אהבתי את הראיונות, את האבחנות. גם אתה מוצא את הנעת הכדור של הניקס (בדקות שהיא קיימת ) מרעננת? זה נראה כאילו שהמלו הוסר מהקבוצה נפתחה להם צאקרה (לא כולן, אחת)

  2. יופי של פוסט ויופי של ראיונות. אתה רואה? רק מזכירים את שם ישראל והמרוטאיין מיד מתחמם.
    כנראה שהמזנון לעתונאים הפך מהפך שלילי ביותר. אתה מתלהב מהגלידה? בזמני, ב מיוחד בשנות ה-70 וה-80, היו מגישים לצנו סטייקים בעובי 4 סנטימטרים, ובמקרים מיוחדים אפילו לובסטרים ממיין.

    אני מאד נהנה לקרוא אותך, ועוד מחמאה: האנגלית שלך צחה וברורה. כל הכבוד לצעיר בן 18!

    1. תודה רבה! צדקת לגמרי, מעכשיו אני אשתדל לזרוק עצם על ישראל בכל ראיון.
      ולגבי האוכל, בכלל לא הסתכלתי עליו.. מהרגע שראיתי את מכונת הגלידה בכניסה פשוט הפנתי גב לבופה 😂

  3. יואב, אני ממש נהנה מהבלוג היומי שלך! ההתלהבות שלך מדבקת. הכדורסל והגלידה בהחלט עושים לי את זה רק הבטן כבר מתחילה לתפוח בעקבות הגלידה…
    חבל שהניקס הפסידו (גם לי תמיד היתה חיבה אליהם) וסחטיין על המחמאות שהוצאת לג׳קסון. אולי הוא יציל את מכבי…
    אמשיך לעקוב אחרי הרפתקאותיך בעיר הגדולה.

  4. פורזינגיס רק עם 10 נק' במחצית השנייה!
    לא היה צריך לוותר על השלשה הפנויה בפיגור שלוש פחות 45 שניות לסיום.

    1. באתי לקום מהכיסא, ואז ראיתי אותו חודר כשדראמונד מולו… מבאס. אבל זאת טעות של שחקן צעיר, הוא ילמד..

  5. סיקור נהדר שכיף מאוד לקרוא. מסכים עם המסקנות – משחק שהניקס היו צריכים לנצח וזה שהרננגומז, השחקן השני הצעיר הכי טוב שלהם, לא משחק בכלל זאת פדיחה אטומית של הורנסק. דרומונד אשכרה למד לקלוע מהקו – ימות המשיח.

  6. הניקס הסירו את 2 הבעיות המקצועיות הכי גדולות שלהם בקיץ. אחד (כרמלו והמורה לטריגונומטריה) עכשיו אפשר לבנות שם מ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט