בבוסטון מתחילים להתרגל לשחק בלי היוורד, הסיקסרס עדיין ללא ניצחון – סיקור מהאולם בפילי / עידן עופר

 

 

" WELCOME TO THE MOMENT ", זוהי הסיסמא החדשה של בפילדלפיה. אין תהליך, אין טנקינג, הגעתם לרגע האמת. הסלוגן הנ"ל קיבל אותי כשלוש וחצי שעות לפני המשחק כשירדתי בתחנת הסאבווי של מתחם עצום בצפון העיר שמכיל בתוכו שלושה אצטדיונים של כל קבוצות הספורט של פילי.

אנחנו עוד לא בפלייאוף אבל פילי החליטה לייצר אווירה כזו עם אולם מלא בחולצות לבנות עם קריקטורה של ששת השחקנים המובילים בקבוצה. רגע משעשע התרחש בחימום כאשר טי ג'יי מקונול שאל אותי אם שאר השחקנים נמצאים בגב החולצה. ביחד עם האוהדים הנלהבים האווירה היום בהחלט לא הייתה רחוקה מהפלייאוף.

אחרי צפייה בשחקניות של קולג' מקומי שהתאמנו באולם, עלו השחקנים אחד אחרי השני, כל קבוצה בצד שלה, עד לרגע שאמביד החליט לגנוב לבוסטון את חצי המגרש שלה לחמש דקות.

האולם מתחיל להתמלא באוהדים נלהבים לקראת המשחק הביתי הראשון של הקבוצה ובתקווה גם מה שיהיה הניצחון הראשון שלה בעונה הסופר מסקרנת הזו.

בזמן שכולם עושים את ההכנות האחרונות שלהם לחימום המסכם ולמשחק אני עושה את הדרך לחדרי ההלבשה שם פגשתי את קיירי ארווינג שניגש לומר לי שלום אחרי שזכר אותי מהפעם הקודמת ששיחק פה בקדם עונה.

מרבית השחקנים בחדר ההלבשה של הירוקים אכלו או שמעו מוזיקה ולא נראו כאילו הם רוצים שמישהו יטריד את מנוחתם אך לשמחתי, חמש דקות לפני שתם הזמן שמוקצה לי, הצלחתי לתפוס לריאיון קצר את הסנטר הפותח של הקבוצה ואחד מכוכביה, אל הורפורד.

הורפורד דיבר איתי על התחושות שלו אחרי שראה את הפציעה, על מה שנאמר בין השחקנים שנייה לאחר מכן ואיך הוא הולך להתעלות כשהיוורד בחוץ לשנה הקרובה.

החימום האחרון כמו תמיד הוא של קיירי שלא מחטיא משום פינה על המגרש. ארווינג יורד מהפרקט בריצה מהירה האופיינית לו, אני הולך לאכול בבופה הכי טוב בליגה ולהתיישב במושבים שלי ביציע העליון.

הצגת השחקנים הייתה לא פחות ממחשמלת כשבסיומו אמביד ( שהוצג אחרון כמובן, כבוד ששמור לכוכב הקבוצה ) דיבר לאוהדים ואמר להם להמשיך "לבטוח בתהליך", יוצאים לדרך.

בוסטון עולה למגרש ללא מרכוס סמארט הפצוע כשבמקומו עולה ארון ביינס האוסטרלי ביחד עם קיירי, בראון, טייטום והורפורד. פילי עולה עם החמישייה שפתחה בהפסד נגד וושינגטון – סימונס, בייליס, רדיק, קובינגטון ואמביד.

 מחצית ראשונה

קיירי זוכה לשריקות בוז מהקהל ועונה להם עם שלשה על הפנים של בייליס. בצד השני פילי מתקשה להיכנס למשחק אך למזלם הם שילמו לא מעט כסף בקיץ על מנת להביא את אחד הקלעים הטובים בליגה, ג'יי ג'יי רדיק שקולע סל ועבירה, אפשר לנשום.

למרות יכולת טובה של אותו רדיק, השחקנים האחרים של פילי מתקשים להיכנס לעניינים ( במיוחד אמביד ופולץ ) ובצד השני הניסיון של שחקני הסלטיקס עוזר להם לצאת מהרבע הראשון ביתרון של 3 נקודות.

האווירה באולם פשוט נהדרת. האוהדים מריעים ללא הפסקה, מקבלים את אמביד בחזרה למגרש בברכת " TRUST THE PROCCESS  " ובעיקר תומכים בקבוצה שלהם בכל דרך אפשרית.

הרבע השני התחיל טוב אם אתה אוהד של בוסטון. שלשה של גורשאן יבוסלה העלתה את הקבוצה מעיר השעועית ליתרון של שמונה נקודות אבל פה זה פחות או יותר נגמר. למרות יכולת לא טובה של אמביד שסיים את המחצית עם 0 מ-6 מהשדה, קובינגטון ורדיק מחזירים את הסיקסרס למשחק ומשווים את התוצאה באמצע הרבע.

למרות פתיחה לא טובה עם מס' זריקות שנחסמו, פולץ מתחיל גם הוא להיכנס לעניינים עם שתי נקודות מקו העונשין ועוד 2 מאסיסט של "התהליך". בוסטון לא נשארת חייבת וקיירי משאיר אותם בעניינים ועל הדרך גם משתיק את הקהל. הסיקסרס משחקים נהדר ביחס לרבע הראשון ומסיימים את המחצית במומנטום חיובי עם ריבאונד התקפה וסל של סאריץ', 50-46 ללבנים כחולים.

קיירי עם 12 במחצית, רדיק עם אותו מספר נקודות בצד השני. אמביד רק עם 2 נק' בלי סל שדה.

מחצית שנייה

הרבע השלישי נפתח בסערה מצד המארחים שעלו ליתרון שיא בזכות שלשה של קובינגטון ובראד סטיבנס ממהר לקרוא לפסק זמן אחרי דקה ו-18 שניות. אמביד הגיע ! אחרי מנוחה קצרה עקב בעיית עבירות, "התהליך" חזר למגרש וקלע מיד 2 נק' ראשונות מהשדה שהרימו את הקהל לתקרה והגדילו את היתרון לשמונה נקודות.

הסיקסרס המשיכו לשחק כדורסל חיובי אבל השופטים לא הפסיקו לשרוק לסאריץ' עבירות תוקף, שריקות שגררו קריאות לא סימפטיות מהקהל אל עבר השופטים. פילי אמנם שמרה על היתרון אבל הייתה יכולה להגדיל את הפער בצורה משמעותית בדקות הללו ואולי זה מה שעלה לה במשחק.

בוסטון מצידה ממשיכה לשחק עם שחקנים שרובנו שומעים את השם שלהם בפעם הראשונה ומצליחה לכרסם בהפרש, 72-69 בסוף השלישי אחרי טיפ של ארון ביינס בשנייה האחרונה של הרבע.

למרות משחק לא הכי טוב של הקבוצה מעיר השעועית, לא חסר לה שחקנים מנוסים שינצחו לה את המשחק ברבע האחרון וזה בדיוק מה שקרה. אל הורפורד המשיך לקחת יותר אחריות וקלע הוק שוט טיפוסי שהחזיר את היתרון לאורחים אחרי שלא היו באחד כזה מסוף הרבע השני.

קיירי הראה שוב פעם כמה הוא גדול בקלאץ' עם 2 סלים ברציפות ושלוש זריקות עונשין מדוייקות שבאו אחרי שלשה של שיין לארקין, אותו אחד ששיחק בבאסקוניה בשנה שעברה. הסיפור גמור, 102-92 לבוסטון שמשיגה ניצחון ראשון העונה.

סטטיסטיקה

בוסטון: 21 נק' ו-4 אס' היו לקיירי, 17 נק' ו-9 ריב' להורפורד, 15 נק' ו-8 ריב' לטייטום, 14 נק' לרוז'יר ו-10 ללארקין.

41.7% מהשדה, 34.5% לשלוש נקודות, 55 כדורים חוזרים ( 41 בהגנה ) ו-16 אס' בלבד.

פילדלפיה: רדיק עם 19 נק' ו-4 אס', בייליס עם 18 נק', אמביד עם 11 נק' ו-14 ריב' וסימונס עם 11 נק' וריב'.

38% מהשדה, 31.2% לשלוש נקודות, 47 כדורים חוזרים ( 33 בהגנה ) ו-20 אס'.

2 דברים על כל קבוצה

פילדלפיה

* הם עדיין צעירים. למרות כל ההייפ והציפייה מהקבוצה הכשרונית הזו אנשים נוטים לשכוח שרובם שחקני שנה ראשונה או שנייה. העובדה הזו באה לידי ביטוי ברבע האחרון ולא היה קשה לשים לב לזה היום ובמשחק הראשון של העונה נגד הוויזארדס בו יכלו לנצח עם קבלת החלטות טיפה יותר טובה.

* לא ברור מה אבל משהו עם מארקל פולץ לא עובד. בחימום הוא בקושי זורק מחצי מרחק, במשחק עצמו הוא חסר ביטחון ולא מנהל את ההתקפות בגלל שמקונול איתו על המגרש ושפת הגוף שלו משדרת שמשהו לא עובד כמו שצריך. ברט בראון החליט להעלות אותו מהספסל בשביל לתת לו את הזמן אבל העובדה שלא משנה באיזו חמישייה הוא נמצא, הוא עדיין לא יהיה הרכז, היא משמעותית ביותר. אחד היתרונות הגדולים של פולץ זה המהירות ויכולת האחד על אחד שלו ונכון לעכשיו זה לא נראה כאילו מישהו מנסה להביא אותה לידי ביטוי. כשכן היה לו את הכדור במשחק והיה לו את הזמן לנהל את ההתקפה, הוא עשה פעולות חיוביות, נקודה למחשבה.

בוסטון

* שיין לארקין. הרכז נמוך הקומה ששיתף פעולה עם גל מקל בזמנו, חזר מאירופה השנה על חוזה למחנה אימונים ונראה שהוא הרוויח את המקום שלו בקבוצה. ניהול משחק טוב, קליעה יציבה, זריזות בהגנה, בדיוק מה שסטיבנס צריך מהספסל הדליל שלו אחרי הפציעה הקשה של גורדון היוורד.

* נכון לעכשיו זה לא אותו קיירי של קליבלנד וזה לא בהכרח דבר רע. ארווינג מנסה לתת למשחק לבוא אליו ולשתף את חבריו לקבוצה כמה שיותר ( בעיקר בגלל שהוא מקבל יותר תשומת לב מהיריבה ), רכז אמיתי מה שנקרא. הצד השלילי של הסיפור שזה לא עדיין לא עובד לא עד הסוף והוא לא תמיד מצליח להגיע ל"מקומות" שלו ולייצר לאחרים, מזל שבמאני טיים הוא תמיד שם.

פילדלפיה ממשיכה היישר לקנדה הקרה שם היא תתארח אצל טורונטו וכנראה תאלץ לחפש את הניצחון הראשון שלה העונה ללא ג'ואל אמביד שלא אמור לשחק בבק טו בק ( במידה וישחק לא ישחק הרבה דקות ).

בוסטון מקבלים מנוחה של ארבעה ימים עד שיפגשו את פורזינגיס והניקס למשחק שאמור להיות קליל על הנייר.

אנחנו ממשיכים למשחק הבא בין ברוקלין ללברון וקליבלנד שיתקיים ביום רביעי הקרוב, נתראה שם.

 

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. סיקור מצויין, שיחקת אותה עם הראיון עם הורפורד, אחד משחקני הפנים הטובים בליגה. מסכים איתך בקשר לפולץ – הוא נראה יותר חסר ביטחון מרוב הרוקיז, הקליעה שלו נוראית והתפקיד שלו כסקנד גארד לא מוסיף ביטחון. יכול להיות שהוא שווה איזה 10 דקות במשחק כרכז מוביל, משהו שקשה למצוא עם סימונס ומקונל ברוטציה.

    מרגישים את חוסר הניסיון שלהם ואת זה שהרוטציה עדיין לא מגובשת, אבל זה יעבור במהלך העונה. הם לא בונים על אליפות השנה אלא הגעה לפלייאוף וזה סביר – נראו טוב מול שתי קבוצות חזקות.

    מבחינת בוסטון, השינוי הכי גדול לדעתי היה הפתיחה של ארון ביינס בחמישייה. אחרי מה שהפריק ולברון עשו לסלטיקס בצבע, סימונס ואמביד נעצרו על 50% משותף (7 מ-14) ב-restriced area. זה אחוז טוב ואני מאמין שנראה אותה חמישייה במשחקים הבאים.

    קצה הספסל של הסלטיקס גם הרשים אותי – לארקין שדיברת עליו והיה השילוב הכי טוב כסקנד גארד במאני טיים ליד אירווינג, משהו שהוא יכול לעשות גם כשסמארט חוזר בזכות היכולת ההתקפית שלו. טרי רוזייר המשיך את המומנטום מהפלייאוף ומשלב בין קליעה, הגנה וריבאונד מעולה – תחליף סמארט טוב בעת הצורך. גם בירד, ג'בארי בירד, היה לא רע ששיחק 14 דקות וסיים עם ה-+/- השלישי הכי גבוה בקבוצה. סטיבנס יכול לפתח אותו לשחקן הגנה מעולה.

    1. רועי

      רוזייר שיחק הרבה היום בגלל הפציעה של סמארט. בסך הכל נתן משחק טוב למרות שהפתיחה שלו היתה נוראית והזכירה משחקים לא טובים של וויל ביינום במכבי. אחרי כן הוא יותר הזכיר לי את דרק שארפ עם ההתקרצצות שלו על השחקן שעליו שמר.

        1. היו לו בהתחלה פעולות של כניסה בקיר כאילו כל הקבוצה על הגב שלו. קצת יותר אסיסטים והייתי יותר מרוצה.

  2. סיקור אדיר
    אני לא הייתי ממהר להחליט האם פולץ הוא פלופ כנ״ל לגביי לונזו
    פילדלפיה קבוצה מאוד מסקרנת והאווירה שם טובה מאוד
    לאמביד יש את כל הקווילטי סטאף של פרנצייז פלייר הקהל בפילדלפיה משוגע עליו, רק שיצליח

  3. תודה על הסיקור! כרגיל כולי קנאה.
    מדהים איך קיירי זוכר אותך כבר..

    פילי קבוצה נהדרת ומפוצצת פוטינציאל. הם צריכים לראות איך הם משלבים את כולם כולל פולץ שפותח בספסל.

  4. אחלה סיקור!

    אמביד נראה כמי שסובל מתסמונת ה-"למה להשתדל? יש לי חוזה ענק חדש…"
    יש לא מעט שחקנים שתסמונת שכזו חיסלה להם את הקריירה…

  5. אני לא מבין למה אמביד, שחקן של 213 לא משחק ליד הסל אלא עומד על הקו וזורק 6 שלשות שלא נכנסות..
    איך הוא מעז לזרוק את השלשה הרביעית החמישית והשישית אחרי 0 משלוש הראשונות, ואיך המאמן שלו מרשה לו לעשות את זה.
    6 פוזשנס שהלכו לפח. שהיו יכולים להניב כמה נקודות שהיו אולי הופכות את התוצאה.

    1. הם מפה חה דים.
      הוא משתדל לא להיכנס לעימותים כדי לא להיפצע שוב… זה נראה מאד ברור. לפחות היה עובד בקייץ על שיפור הקליעה משלוש ומחצי מרחק….

  6. נהניתי לקרוא. שאפו גדול על הראיון עם הורפורד.

    לבינתיים נראה שבסלטיקס הפציעה של היווארד דוחפת את סטיבנס לעשות משהו שהוא לא ממש העדיף לעשות וזה להישען על שני השחקנים הצעירים והמוכשרים שלו (בראון וטייטום) בצורה מאסיבית.
    לבינתיים זה נראה טוב, אך הדרך עוד ארוכה. אם בסופו של יום זה מה שיביא לכך שהם ישתפרו ויתפתחו מהר יותר, אז בוסטון השיגו את מטרה חשובה מהעונה הזאת בסיטואציה החדשה והיא להפוך את הקבוצה לטובה יותר בטווח הארוך ע"י התפתחות הצעירים שלה.

    דברים נוספים שהייתי מסמן לעצמי עבור העונה הזאת:
    1 – לגרום להורפורד לזרוק יותר. איך נעשה זאת? לטעמי המפתח הוא קיירי. יש בו רצון למסור. רואים זאת. והסיטואציה שונה ממה שהיה עם תומאס אשתקד, כי כעת לא נשענים בעיקר עליו. ראינו במשחק הזה לא מעט מהפוטנציאל ההתקפי של הצמד הזה ואני מקווה שזה יהפוך לכלי יותר שמיש ויעיל ככל שהעונה תתקדם.

    2 – המשך השילוב של קיירי בהתקפה. נראה שאירווינג עדיין לומד את המערכת ולא מרגיש במאה אחוז בנוח עם צורת המשחק החדשה. לא בגלל שאין בו רצון לשתף פעולה, אלא כי ניכר שהוא עדיין לומד את האנשים והמערכת סביבו ולא הכל טבעי בשטף המשחק. אני מניח שהפציעה של היווארד מצד אחד תקשה על החיבור הזה, כי כעת נוח יותר לשמור עליו בהתקפה (זאת מבלי לחשוש מהיווארד), אך מצד שני, המצב הזה עשוי דווקא להביא לשילוב מהיר יותר שלו, כאשר הקבוצה נשנעת עליו יותר כעת. רק הזמן יגיד מה נכון.

    3 – המשך הפיתוח של סמארט כשחקן התקפה. סמארט הגיע רזה יותר לעונה החדשה ועם מיינדסט חדש – הוא רוצה להוכיח שהוא שווה יותר. צריך לראות איך ניתן להוציא ממנו כמה שיותר בצד ההתקפי ולהפוך אותו לאופציה לגיטימית בצד הזה של המגרש. אם זה בפוסט אפ שלו, אם זה בקאצ' אנד שוט שלו. השילוב שלו חשוב מאוד להצלחת הקבוצה, כי לטעמי הוא כרגע הלב והמרכז שלה, בדגש על הצד ההגנתי. הקבוצה צריכה לשאוף לשם, כי יותר דקות של סמארט על המגרש (בעיקר כשהוא מסוגל לתרום בצורה יציבה בבתקפה) אמור להיות אינטרס של הקבוצה ונקודה עיקרית עבור ההצלחה שלה העונה.

    1. מילת המפתח היא סבלנות. טייטום ובראון הם העתיד ומקבלים הזדמנות מצויינת להתפתח השנה. לבראון כבר משחק אחד עם כעשרים נקודות וטייטום נתן היום משחק טוב. בפוטנציאל הם הצמד שיכול לתת כל אחד מעל 20 נקודות במשחק בנוסף לקיירי והייוארד כשיחזור.

  7. ראיתי את המשחק בוסטון פילי, השיפוט הכי גרוע שראיתי במשחק כדורסל כל שנייה עוצרים הולכים למוניטור אחרי כל עבירה מלא שריקות אפס כדורסל וזה פגע בשתי הקבוצות ובעיקר במי שבא לראות את המשחק. אירווינג לא מנהיג וכרגע בוסטון בלי שלושה שחקנים שהיו אמורים לפתוח בחמישייה, שיין לארקין החתמה טובה נתן שקט ואחריות במקום אירווינג ורוזייר והוא מי שעשה את ההבדל בדקות הסיום ביחד עם הורפורד, לא התרשמתי מאמביד וסימונס לא הגנתית ובהתקפה הם לא הצליחו להתגבר על השמירה של ביינס ובראון
    מינסוטה נתנה הרבה כסף לוויגינס ובאמת הוא מוכשר מאוד, אבל אין לו רעב ואנרגיות כדי להיות שחקן ברמות הגבוהות. רוביו נראה הרבה יותר חזק פיזית ובצורת המשחק שלו היה כיף לראות אותו

  8. פילי מנסה להכניס את סימונס לעניינים ובינתיים מאבדת את פולץ'.
    אני חושב שהם חייבים לשחק ביחד בחמישייה ולהתרגל להרבה דקות משותפות שניהול המשחק מתחלק בינייהם.
    לפילי יש שלישייה מאוד מלהיבה (לפחות על הנייר), רק תנו להם לשחק, לצבור בטחון ולהתפתח

  9. מצויין, כרגיל. דבר אחד שאני מציע לך (ולאחרים) זה לשאול מדי פעם שאלה לא רגילה ושונה ממה שכרגיל שואליםץ למשל, "האם אתה יודע שלישראל מיש קבוצה ביורוליג? אתה מכיר איזה שחקן ששיחק או משחק בישראל? או, האם האי בו נולדת נפגע קשה מההוריקן האחרון?
    קצת שונה. הם אוהבים זאת יותר מהכל ואני מדבר מנסיון.

    עידן, בעוד זמן מה אבקש במשבצת מיוחדת מהגולשים ומאנשי הצוות תרומה תלת עונתית כדי לשלם לך ולאחרים את ההוצאות מהכיס על כיסוי המשחקים. אתה נוסע מניו יורק לפילדלפיה, ומניו יורק לבוסטון (אם כי יש לנו עכשיו כתב שם ואני מקווה לשמוע ממנו כי סדרתי לו אקרדיטציה) והדברים האלה עולים כסף, ואז יגיע הפלייאוף. אולי נצליח לאסוף מספיק כסף בקופה מיוחדת שתשמש את הכתבים בהוצאות הנסיעה והמלון מדי פעם.

  10. עידן אתה תותח. מדהים שקיירי זוכר אותך!
    אבל בחייאת, גוראשן יובסלה?? המצאת שם והחלטת להכניס לכתבה? מי זה???

  11. תודה עידן
    כיף לקרוא את הסיקורים שלך. מקווה להרבה כאלה מפילדלפיה
    קודם כל צריך להוריד את הכובע בפני סטיבנס שידע דרך הגנה והרבה ציפורניים לשמור את המשחק קרוב ואח"כ לנצח.
    למרות שבבלוג אוהדי בוסטון ירדדו עליו – הוא הצליח עם לארקין ורוזייר לשבור את המומנטום של פילדלפיה ברבע השלישי.
    ( לקינוח השלשה של לארקין בסיום הרגה את הסיקסרס סופית).

    הלו"ז של פילי אכזרי בפתיחה ……
    לגבי השחקנים .

    נתחיל עם פולץ – הוא עדיין מנסה להסתגל לשינוי התפקיד שלו, משחקן שחי עם הכדור הוא הפך לסקנד גארד. בנוסף הוא שינה הקיץ את מכניקת הזריקה בגלל פציעה בכתף – הוא צריך זמן, ברט בראון לא נותן לו גם מספיק זמן להסתגל.
    סימונס – כנ"ל מנסה לההסתגל אבל נראה שהוא בדרך הנכונה ולא אבוד כמו פולץ.

    אמביד – טוב שהמשחק הזה הגיע , עד עכשיו נראה שהכל בא לו בקלות .
    הוא לא בכושר משחק שראינו בשנה שעברה.

    רדיק – עד עכשיו תענוג.מקצןען אמיתי

    בוסטון , וושינגטון וטורונטו הם החלק הקל של הלו"ז שצפוי לסיקסרס עד סוף נובמבר.

    תודה שוב עידן על אחלה סיקור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט