אירועי דיומא – 19.10.2017

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור שני

21:05: מכבי ת"א (0-1) – בסקוניה (1-0) –מכבי ת"א רוצה להמשיך את פתיחת העונה המצוינת עם ניצחון מול הקהל הביתי. הצהובים מגיעים למשחק עם מאזן חיובי, דבר שלא קרה להם למעלה משנתיים ביורוליג ויקוו שפייר ג'קסון ימשיך להקסים את קסמיו מול הקבוצה שאותה מאמן פבלו פרג'יוני, שכוללת שמות כמו ג'ורדן מקריי (פצוע), טרוניקי שונגליה, ג'ייסון גריינגר, מאט ג'נינגס, רודריג בבואה, קרלוס דלפינו, יונס פויגטמן, מרסלו הוארטס ואני יכול להמשיך עוד ועוד עם רשימת הכוכבים הזו שעדיין לא ממש התחברה ובשבוע שעבר הפסידה לאולמפיאקוס במחזור הפתיחה. לא יהיה פשוט אבל למכבי ת"א יש הזדמנות פז לפתיחה חלומית.

21:15: פנתנאיקוס (1-0) – באמברג (1-0)

21:45: אולימפיה מילאנו (1-0) – פנרבחצ'ה (1-0) אלופת אירופה תרצה לחזור מהר למסלול הניצחונות אחרי שהופתעה במחזור הפתיחה במלאגה. בחוץ, מול קבוצת הכוכבים של סימונה פיאנג'יאני מיודענו, זה לא יהיה פשוט.

22:00: ריאל מדריד (0-1) – צסק"א מוסקבה (0-1) – אחלה משחק בין שתיים מהטעונות לכתר, כבר במחזור השני של העונה. ריאל ניצחה בשבוע שעבר את אנדולו אפס, צסק"א את מילאנו ושתיהן מציגות סגלים מלאי כל טוב. כשאת ריאל מובילים שני הסלובנים – רדולף ודונצ'יץ' כשלצידם רודי פרננדז וגוסטבו איון. לצסק"א יש את סרחיו רודריגז, שישחק לראשונה נגד הקבוצה בה שיחק שש שנים ולצידו ננדו דה קולו, ויקטור חראיפה, קורי היגינס, וויל קלייבורן ושות'. יהיה רותח!

גביע המדינה – סיבוב ראשון

אחרי שאתמול שלוש קבוצות ליגת העל (הפועל ת"א, נהריה וראשון לציון) דילגו על יריבותיהם מהליגה הלאומית (עפולה, גליל עליון וקרית אתא בהתאמה), יימשך היום הסיבוב הראשון בגביע המדינה עם 4 משחקים נוספים.

19:00: אליצור יבנה – הפועל אילת

אילת ניצחה ביום ראשון בחולון ותרצה להמשיך את המומנטום בגביע המדינה מול העולה החדשה ללאומית מיבנה. את יבנה מאמן אוהד יתום שהעלה אותה ליגה. הזרים שלה הם אוטום ג'קו ששיחק בשנה שעברה בבני הרצליה ולא בלט ולצידו, ג'רמיין ג'ורדן שהצטיין בשלוש השנים האחרונות במדי גליל עליון. בסגל הישראלי בולטים המתאזרח קלארק רוזנברג, עידן רג'ואן והצעירים אופק מלכה, יוני דוד ויובל רחמילביץ'. יבנה הפסידה במחזור הפתיחה בלאומית לגליל עליון וגם אילת נראית כמו משוכה קשה מדי בשבילה.

19:00: מכבי קרית מוצקין – עירוני נס ציונה

שתי הקבוצות עלו ליגה בשנה הקודמת, קרית מוצקין לליגה הלאומית ונס ציונה לליגת העל. נס ציונה ניצחה את גלבוע השבוע ורשמה ניצחון ראשון בליגת העל ועם המוטיבציה הזו היא תתארח אצל מוצקין שהפסידה בבית למכבי הוד השרון אחרי הארכה. את מוצקין מאמן יוסי שוורץ ומככבים בה ליאור שגב הוותיק והמוכר (שגם קלע את סל הניצחון שהעלה אותה ליגה), נעם מטלון ואיגור סימין שגם הם עברו לא מעט בכדורסל הישראלי, הזרים פלורין קמפבל וג'סטין ג'קסון וכן יבגני ליוטרין, ניר נצר וגיא סהר. כך או כך נס ציונה צפויה לעבור את הקבוצה הצפונית.

19:00: הפועל רמת גן/גבעתיים – הפועל חיפה

המפגש אולי הכי מעניין הערב יפגיש את שתי אימפריות העבר שמנסות להעפיל לליגת העל על בסיס האוהדים שלהם שתומכים בהם (קבוצות אוהדים). ברמת גן ניתן למצוא כמה שמות בולטים ומוכרים לחובבי הכדורסל הישראלי כמו ליאור ליפשיץ, יוני ניר ואורי קוקיה כמו גם הזרים ראשד מאדן שממשיך בקבוצה ורוברט גלן שהגיע מהרפובליקה הדומינקנית והצעירים נעם ליש, איליה אלייב ועומר טל. את הקבוצה מאמן מתן חרוש המוכר גם כן שניצח במחזור הפתיחה את הפועל באר שבע.

הפועל חיפה מצד שני היא אחת הקבוצות היותר מרשימות בליגה השנייה ומככבים בה תומר בר אבן ואופיר הובר שכבר צברו קילומטראז' בליגת העל, אוראל לב שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל, ניר משגב ואופק אביטל הצעירים וכן הזרים איסמעיל רומרו ולמרקוס ריד. את קבוצת האוהדים החיפאית מאמן שרון אברהמי שניצח במחזור הראשון את כפר סבא.

19:00: מכבי רחובות – הפועל כפר סבא

עוד משחק על טהרת הלאומית יפגיש את מכבי רחובות שכמעט הדיחה את בני הרצליה בשנה שעברה עם כפר סבא. את רחובות מאמן אבנר יאור הוותיק זו העונה השלישית ובולטים בה גור פורת שגם הוא כבר לא ילד, ינעם אירם והקפטן קובי חסון בן ה-38. גם עודד שעשוע בן ה-35 נמנה על הסגל של רחובות שכולל גם את תור שרעבי שהגיע ממכבי אשדוד, דולב דראפיץ' (הבן של) ואליאב אוחנון (אח של). הזרים של רחובות הם מרכוס רלפורד שהגיע ממגדל העמק ואלונזו קולמן שהגיע מפינלנד. רחובות דרסה במחזור הפתיחה את מגדל העמק ב-27 הפרש וסך הכל מדובר באחת הקבוצות המרשימות בלאומית ומועמדת מובהקת לניצחון במשחק הערב.

מולה תתייצב הפועל כפר סבא שהפסידה במחזור הפתיחה להפועל חיפה. את כפר סבא שאיבדה את רוב השחקנים שבלטו בה בשנה שעברה (חצי גמר הפליאוף בליגה הלאומית) מאמן יוסי בונן ומככבים בה דאלאס ג'וינר (שכיכב בקרית אתא ב-3 השנים הקודמות) וביירון ווסלי ולצידם הישראלים טמיר אריאלי, איתן רוטנברג, אוריאל טרוצקי, עידו דוידי, ג'וש קוהאן וגיא רושקין.

כדורגל / שגיא נאור

הליגה האירופית:

בית 1

18:00 אסטנה (קזחסטן) – מכבי ת"א (ספורט 1)

אחרי ההפסד במחזור הקודם בפראג, מכבי ת"א לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד גם בקזחסטן אם יש לה שאיפות להמשיך לשלב הבא בבית בו ויאריאל צפויה להתברג באחד משני המקומות הראשונים. זה לא יהיה פשוט על הדשא הסינטטי הקזחי ושבראש יושב המשחק הגדול מול הפועל ב"ש ביום שני אבל הצהובים מנסים לפתח מסורת באירופה ואחרי העפלות די קבועות בשנים האחרונות לשלבי הבתים, הם ינסו לעשות צעד משמעותי בשביל לבצע קפיצת מדרגה ולהעפיל ל-32 האחרונות במפעל.

20:00 ויאריאל – סלביה פראג

הצוללת הצהובה פתחה את העונה בצורה רעה אבל בעקבות חילוף המאמנים היא חוזרת לעצמה בליגה ונצחון על הצ'כים יעמיד אותה בעמה מצוינת להעפלה לשלב הבא. מולם תתייצב סלביה העקשנית שלא תעשה לספרדים חיים קלים וההצלחות שלה בשנים האחרונות במפעל לא מאפשרות להקל בה ראש.

בית 7

20:00 הפועל ב"ש – סטיאווה בוקרשט (רומניה) (ספורט 5+)

הקבוצה של ברק בכר מציגה יכולת בינונית מאוד בתקופה האחרונה אבל בליגה האירופית היא נמצאת בעמדה לא רעה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים. אל מיגל ויטור הפצוע ושיר צדק המושעה הצטרף גם גיא חיימוב שנפצע בכתפו וההגנה של האלופה מתפקדת בהתאם. בהתקפה היא קיבלה בחזרה את בן סהר אבל הנשק ההתקפי העיקרי עליו בנתה העונה, תמאש פקהארט, לא מספק את הסחורה בינתיים. הרומנים מגיעים אחרי 2 נצחונות ותיקו בבירת הנגב יכולה להיות תוצאה טובה מבחינתם.

20:00 לוגאנו – ויקטוריה פלזן

השוויצרים ינסו לחזור לתמונת הסיכויים להעפלה מול הצ'כים האיכותיים ואחרי ההפסד הביתי לסטיאווה אסור להם לפשל שוב בבית.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות אנגליה הפתוחה – סיבוב שלישי

הסיבובים הראשונים של האליפות ממשיכים לספק הפתעות, כשאתמול נפרדנו מבארי הוקינס, ממארק אלן ומאלי קרטר, שהודח ע"י ג׳יימס וואטאנה הוותיק. אתמול ראינו גם כמה מפגשים מצויינים כמו זה שבו גבר מארק וויליאמס על לוקה ברסל, או זה שבו גבר מייקל ווייט על דינג ז׳ונווי. היום בסיבוב השלישי (הטוב מ-32) נוכל לראות בסשן הצהריים מפגש סיני מצויין בין ליאנג וונבו ליאן בינגטאו. בערב נוכל לראות את ג'אד טראמפ מול מתיו סטיבנס הוותיק ואת אלוף העולם מארק סלבי מול סייאו גואודונג. שידורים בירוספורט ב-15:00 וב-21:00.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ניצחון קשה למכבי סל על ויטוריה.
    מכבי כבר הובילה 16 .
    הבאסקים הורידו ל 2.
    הלך צמוד עד הסוף.
    בסוף מכבי עולה ל 0-2.
    לאחר ניצחון 68-74 .
    קשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט