״מרגיש טוב לשחק פה״ עומרי כספי בראיון לאריק טל, רגע לפני פתיחת העונה

שעה ורבע לפני פתיחת המשחק הרשמי הראשון של שחקן ישראלי בקרב אלופת ה-NBA, עומרי כספי יושב בחדר ההלבשה ונראה נינוח. מסביר פנים וסבלני, עומרי הסכים ברצון להקדיש מספר דקות לשאולתיי. כספי כבר ותיק ב-NBA, אבל בקבוצה כזו הוא עוד לא היה: אלופה, ומועמדת רצינית לשמור על התואר. אם היה לחוץ או נרגש אני יכול רק לנחש; ממבט מהצד עומרי נראה רגוע לגמרי, אבל גם מפוקס.

מקום טוב יש לכספי בחדר ההלבשה: בין קווין דוראנט לאנדרי איגודלה, שני MVP של סדרות גמר. במחשבה שנייה, בחדר ההלבשה הזה כל מקום הוא מקום טוב: לאן שלא תביטו תיראו כוכבים. ממש פלניטריום. הערב הזה עמד בסימן של חשיפת באנר האליפות וחלוקת טבעות, טקס שלעמרי אין בו חלק. זה יהיה נפלא אם שנה הבאה נזכה לראות אותו צועד למרכז המגרש, לוחץ את ידי הקומישינר ומקבל טבעת אליפות NBA. הדרך לשם ארוכה, והתחילה הערב בהפסד נגד יוסטון. דריימונד ועומרי נפצעו הערב ולא חזרו לשחק, אני מקווה שבשני המקרים מדובר בפציעה קלה בלבד. בדבר אחד אני די בטוח: פה לא ינפו את כספי מהסגל בגלל פציעה. בגולדן סטייט רצים למרחקים ארוכים, יש סגל רחב וסבלנות למכביר. אני מאמין שיהיה בסדר.

הכתבה הזו היתה אמורה להיות דיווח מהמשחק, אבל הערב נפלתי קורבן לאובר-בוקינג. ההתעניינות במשחק הזה הזכירה משחקי פלייאוף, וניתן היה להרגיש את זה שעתיים וחצי לפני המשחק, עוד טרם נכנסתם לארינה. הביקוש למשחק הזה היה כל-כך רב, שעשרות כתבים, שאושרו מראש, נותרו ללא מקום באולם. הווריורס היקצו מקום במסדרון ההיקפי עבור אותם כתבים, ואני ביניהם, אבל אם נגזר עלי לצפות במשחק דרך מסך טלויזיה, עדיף כבר לראות את זה בבית, וכך עשיתי. למרות זאת, הנסיעה הארוכה והמפוקקת לאורקל לא הייתה לחינם: ראיון עם עומרי כספי הוא בהחלט פיצוי הולם.

הראיון:

אריק: אז קודם כל ברוך הבא ל- Bay Area.

כספי: תודה רבה.

אריק: רציתי לשאול אותך ברמה האישית. כולם יודעים מה תהיה הצלחה ברמה הקבוצתית. מה תהיה הצלחה מבחינתך מהבחינה האישית?

כספי: קודם כל הצלחה קבוצתית זה חלק מאוד נכבד מההצלחה האישית. תמיד הייתי אחד כזה בתור שחקן שההצלחה הקבוצתית חשובה לו. תראה מבחינה אישית ברור שלהשתלב פה ברוטציה. אני חושב שזה יהיה תהליך ואני חושב שזה יהיה משהו שמתמשך תוך כדי העונה ואני אצטרך לבנות את עצמי ולבנות את הביטחון של המאמנים בי לאורך העונה. אבל אני מרגיש טוב לשחק פה, עם השיטה, עם הדרך, עם כל מה שקורה פה מסביב. העונה ארוכה ואני מוכן לאתגר.

אריק: יצא לך כבר להיות חלק מכמה וכמה קבוצות ולהיות שותף לכמה וכמה חדרי הלבשה ומערכות יחסים. יש משהו שונה בחדר ההלבשה בווריורס, בדינמיקה, בכימיה בין השחקנים?

כספי: תראה ברוב הקבוצות הכוכבים הם אלה שמכתיבים את הדרך והכוכבים פה הם, מעבר לזה שהם שחקנים בלתי רגילים הם אנשים בלתי רגילים והם מכתיבים פה וכמובן המאמן. אז המאמן והצוות פה וחברת ההנהלה וכולם, תשמע, זה ארגון מאוד מאוד מדהים בהרגשה החיובית שלו, באהבה והאחווה שיש פה בחדר ההלבשה בחוסר האגו, כמובן שזה הרבה אספקטים שונים אבל יש פה חדר הלבשה מאוד מיוחד וצריך להשאר כזה.

אריק: יש הרבה מנהיגים לקבוצה הזאת. יש מישהו אחד שמבחינה ווקלית אולי עולה על כולם, או משפיע יותר מכולם או מדבר יותר מכולם או שזו דמוקרטיה?

כספי: לא זה לא דמוקרטיה, אבל תשמע יש היררכיה, המאמן הוא זה שקובע את הדרך ומכתיב, אבל המאמן מאוד מאמין בשיתוף ובשיחות עם השחקנים ולבנות מערכת יחסים בריאה. הווקלי ביותר הוא בטוח דריימונד גרין בחדר ההלבשה ובדברים שקורים, מצד שני לכל אחד יש את ה- input שלו, אתה יודע. יש פה כאלה שהם אולי יותר שקטים אבל המילים שלהם מאוד חשובות למה שקורה. כולם שותפים בשיחה.

אריק: יש לך מישהו שהוא יותר קרוב לך אישית, חבר מקרב השחקנים?

כספי: יש פה הרבה. האמת שכולם פה מאוד איכפתים והיה לנו עכשיו אחלה מסע בסין שנתן לנו את האפשרות להכיר יותר לעומק ומאוד נהננו.

אריק: יצא לך לדבר עם זאזא פצ’וליה במהלך ה- Euro Basket, הוא סיפר לך כמה דברים?

כספי: כן, בטח, דיברנו כבר אז על האימונים, על המשחקים על איך דברים הולכים להיות. האמת שהיה ממש כייף.

אריק: או קי, עומרי, תודה רבה ושיהיה לך המון המון בהצלחה.

כספי: תודה.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. אענה במקום כספי את התשובות האמיתיות:

    אריק: אז קודם כל ברוך הבא ל- Bay Area.

    כספי: מה אתה סח, אתה בעל הבית פה ? נו מילא, תמשיך.

    אריק: רציתי לשאול אותך ברמה האישית. כולם יודעים מה תהיה הצלחה ברמה הקבוצתית. מה תהיה הצלחה מבחינתך מהבחינה האישית?

    כספי: לקלוע מעל 8 נקודות למשחק ולקבל מעל 8 דקות למשחק.

    אריק: יצא לך כבר להיות חלק מכמה וכמה קבוצות ולהיות שותף לכמה וכמה חדרי הלבשה ומערכות יחסים. יש משהו שונה בחדר ההלבשה בווריורס, בדינמיקה, בכימיה בין השחקנים?

    כספי: כולם פה מלוקקים ופוצי מוצי פוליטקלי קורקטיים בטירוף. טוב זה ס.פרנסיסקו.

    אריק: יש הרבה מנהיגים לקבוצה הזאת. יש מישהו אחד שמבחינה ווקלית אולי עולה על כולם, או משפיע יותר מכולם או מדבר יותר מכולם או שזו דמוקרטיה?

    כספי: יש מאבק מוכחש בין קרי לדוארנט. גרין סתם טוקבקיסט.

    אריק: יש לך מישהו שהוא יותר קרוב לך אישית, חבר מקרב השחקנים?

    כספי: לא.

    אריק: יצא לך לדבר עם זאזא פצ’וליה במהלך ה- Euro Basket, הוא סיפר לך כמה דברים?

    כספי: הוא מתרחק ממני, שלא יחשבו שהוא אירופאי שמתחבר עם אירופאי אחר.

    אריק: או קי, עומרי, תודה רבה ושיהיה לך המון המון בהצלחה.

    כספי: תודה.
    .

  2. ראיון מרשים.

    וכספי, הוא מראה שליטה יפה בדף המסרים הרשמי
    (רואה, קווין? לא רק מירי רגב מיומנת בתעמולה. גם כאלו שמצטיינים בלהכניס כדור לחישוק…)

    1. דף המסרים הרשמי יכול להישמע מגוחך ויכול להישמע מרשים, תלוי באיזה ניגון אומרים אותו.

      לדוגמה, קח שיר קלאסי ישראלי –
      "אינך יכולה ככה סתם ללכת, אינך יכולה לעזוב אותי, אפילו אם תגידי זה לא כדאי…"
      הו כמה נחמד, קליל ואלגנטי.

      עכשיו קח מנגינה של אבי ביטר, טורקית דיכאונית, ותשיר את אותן מילים –
      "אינך יכולה ככה סתם ללכת, אינך יכולה לעזוב אותי, אפילו אם תגידי זה לא כדאי…"
      אוי, איזה תת רמה של מילים, פוי

      והפוך –
      קח של של אבי ביטר
      "תתביישי, איך שברת לי את ליבי, תתביישי איך ניצלת את תמימותי, תתביישי, שיקרת ולא אהבת אותי, תתבייישי, תתביישי"

      הצילו.

      ותדמיין את איינשטיין שר במנגינת "גיטרה וכינור", הו זה ממש קלאסי שובר לב, נוגה ואלגנטי.

      1. בקיצור אם רגב היתה מהמנטליות העדתית הנכונה ומהעמדה הפוליטית הנכונה היא היתה 10,
        עכשיו כשיש לה 2 חסרונות היא 0.

        1. איזה כיף למירי רגב שהיא יודעת שכל מי שמבקר אותה עושה את זה כי הוא אשכנזי או משתכנז. הלוואי עליי לקבל כזה פס מהמציאות. ועוד כשזה בא ממישהו שלא מפסיק לקטר כאן על פוליטיקת הזהויות של הליברלים. סה"כ הגיוני

      2. תראה, אני מעולם לא זלזלתי ביכולתה של מירי רגב להיכנס לדמות,
        היא תותחית בניגונים.

        כמו לדוגמה הביקור שלה בקבר של מנחם מנדל שניאורסון ברובע קווינס שבניו יורק.
        היא נתנה הופעה שללא ספק צריכה לזכות אותה בפרס אופיר
        אותו היא תוכל להניח לצד המדליה הנשיאותית שלה…

        https://publicistcoil.files.wordpress.com/2017/04/img_7234.jpg?w=634
        (ככה היא כאשר היא לא נכנסת לדמות)

        1. אשכנזים לא מבינים (ואני אשכנזי) איך מזרחיים חיים בשלום עם סתירה פנימית מעין זו, (קידוש בשבת + צפיה בטלויזיה, כיבוד צדיקים + פירות ים, וכו') אבל כדתי אשכנזי אני מבין שלא כל דבר מובן לי.
          ברור לי כדתי שיש כאן פגיעה בדת, ויש כאן אי עקביות, אבל מצד שני יש כאן דבר גדול עם כל קטנותו, ולא אני אשפוט אותו.

          1. אתה חושב שלרגע מפריע לי מה עושה גברת רגב בזמנה הפנוי?
            כלל וכלל לא.

            אני פשוט מרגיש צורך עז לשלוף מראה שתציג את בבואתה של מי שאמרה:
            "אנו עם אחד, צבא אחד, רבנות אחת."

          2. חכה לחנוכה. כמות הסתירות הפנימיות שעפות בהיכל יד אליהו עם החנוכיה וגודס עם הכיפה על הראש שמברך עם נר השמש ביד אחת ומכדרר כדור ביד השניה, וכל הדתיים (אשכנזים, מזרחים, תימנים) שחוגגים את ניצחון הרוח היהודית על התרבות הגוף ההלניסטית והמתייוונת, שאיכשהו, למרות הניצחון, ויהודה המכבי, אותה תרבות כבר עורכת חימום ואימון קליעות על הפרקט, רק בגוון שחור, או מוקה.

            האמת שלא צריך לחכות לחנוכה, יש לך את זה פה באתר.

          3. זה תוצאה של השפעת תנועת ההשכלה, ובהמשך"ההלם התרבותי" אצל העולים שהגיעו לכאן ורבים מהעולים המזרחיים והספרדיים (בספרדיים הכוונה ליוצאי צפון אפריקה הנקראים גם מערביים=מוגרבים כי הם ממערב לארץ ישראל ושאר עדות המזרח הם ממדינות שממזרח לא"י כמו סוריה ועיראק ואיראן ותימן וטורקיה ואלה הם עדות המזרח=מזרחיים) או צאצאיהם הושפעו מהתרבות החילונית ומכאן נוצרה תופעת המסורתיים כשאצל האשכנזים בד"כ החילון שהיה בעקבות תנועות כמו הקומוניזם והשפעה אחרת של התרבות הנוכרית בדמות תנועות ההשכלה והרפורמה, בעיקר חילוניים גמורים ואנטי דתיים ולא מסורתיים.
            אמנם השפעה של תנועת ההשכלה הייתה גם בקרב עדות המזרח והספרדיים אך החילון התרחב בארץ בעקבות "ההלם התרבותי" וכו'.

          4. קרמר,
            אפשר בהחלט לומר שהתנועה הציונית קיימת בזכות תנועת ההשכלה.

            ושכחת גורם אחד משמעותי –
            בחירה חופשית.

          5. הממזר,
            אפשר להגיד שיש המכנה משותף נמוך יותר על שמחת חנוכה והוא על ביטול גזירות אנטיוכוס, ולא בהכרח מכנה משותף של שלילת תרבות יוון.
            מעתיק מויקיפדיה גזירות אנטיוכוס:

            * הפסקת העלאת הקרבנות והזבחים וניסוך הנסך בבית המקדש.
            * דרישה לחלל שבתות וחגים.
            * לטמא את בית המקדש על ידי בניית מזבחות עבודה זרה במקדש והקרבת חיות טמאות.
            * איסור קיומה של ברית המילה.
            * דרישה מהיהודים לאכול מאכלים לא כשרים.
            * החלפת חוקי התנ"ך בחוקת המלך ואיום בעונש מוות למי שייתפס מפר את הוראות המלך.
            * ספר מקבים ב' מוסיף, שהמלך דרש לטמא את המקדש ולקרוא אותו על שם זאוס האולימפי. היהודים הוכרחו להשתתף בתהלוכות של האל דיוניסוס ובימי ההולדת של המלך.
            *זכות הלילה הראשון לנציב, שבה כל אישה, נמסרה בליל כלולותיה לאונס על ידי השליט.

            ואפשר לומר שהשמחה היא על הצלת זהותנו היהודית אע"פ שרוב העם כיום לא שומר תורה ומצוות אבל הוא לא בז לזה, יש לו מידה מסויימת של חיבה וסולידריות כללית. ועל זה שמחים.

          6. הדוגמאות שלך סך הכל רק שינו את פניהם (למשל במקום הפסל של אז, יש לך את הגביע של היום)

            "התייוונות (מן "יוון") הוא התהליך בו יהודי ממיר את תרבותו, ולעתים גם את דתו לתרבות ההלניסטית (שמקורה ביוון העתיקה), דתה, לשונה ומנהגיה.
            ההתייוונות באה לידי ביטוי ברצון להידמות ליוונים באורח חיים, פיתוח החוש האסתטי, תרבות הגוף והספורט והפילוסופיה היוונית, נגד חכמת היהדות וסולם הערכים של היהדות, והמצוות שבין אדם לחברו. גם בתחום האמנות הפלסטית חל שינוי בעקבות תופעת ההתייוונות ואות לכך נמצא בבתי הכנסת ובפסלים מאותה תקופה. ההתייוונות היא תוצר של מפגש בין תרבויות: תרבות יוון ותרבות ישראל, כשהמפגש יצר באותה תקופה נהירה של יהודים אל הדת והתרבות היוונית ברובדיהם השונים."

          7. מה גם שהסתירה הזו היא לא דבר שאני המצאתי, היא קונפליקט רב שנים בתרבות שלנו, אפילו הנשר הגדול הואשם עקב החשש להשפעה אריסטוטלית.

            https://musaf-shabbat.com/2011/02/13/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A9%D7%94-%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8/#more-1444

          8. בהתחשב בזה שכל היהודים של היום עזבו ומנותקים לחלוטין מהיהדות של אז(כולל האורתודוקסים שנשבעים לך שלא) לא ברור לי למה שזה בכלל ישנה להם.

            בכלל, אם אתה מדבר על המנעות מתרבות יוון אז הם דווקא פועלים מאוד יפה בקטע של זניחת והתעלמות מהפרקטיקה היוונית של שימוש בלוגיקה, כך שכל הטענות הכביכול הגיוניות וקונסיסטנטיות שבקטע חסרות משמעות עבורם. בעולמם סתירה היא תוצר נפלא של קיום הבורא הדמיוני שלהם שבו אין להם לטרוח אלא להתעלם ממנה ולדבוק באמונה.

  3. תודה על הריאיון. אני אוהב את הרעיון של פס קול בלבד במקום לדחוף מצלמה לפרצוף של השחקן. לפחות בשיחות ארוכות יותר זה נשמע יותר נינוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט