אירועי דיומא – 14.10.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 7 / מתן גילור

18:00 מכבי פתח תקוה-מכבי חיפה (ספורט 4). פ"ת מגיעה במומנטום שלילי למשחק. לא זו בלבד שבמחזור הקודם הובסו 0:4 בנתניה, אלא שיובל שבתאי פצוע לתקופה הקרובה. מכבי מגיעה אחרי שאספה 7 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים, אך היכולת לא מרשימה בלשון המעטה.

18:30 הפועל חיפה-הפועל עכו (ספורט 3). מוליכת הטבלה השיגה ניצחון חוץ מרשים מאד בק"ש במחזור הקודם. לעומתה, הקבוצה מהמקום ה-12 נחה, הואיל ומשחקה נגד ב"ש נדחה.

19:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). שתי קבוצות עם קרבה גיאוגרפית ומרחק עצום ביכולת. אשדוד נועלת הטבלה עם נקודה בודדת וכבר הספיקה להחליף את ראובן עטר בעמיר תורג'מן בעמדת המאמן. אשקלון מגיע אחרי חזרה מפיגור בן 2 שערים מול מכבי ת"א, לקראת סיום המשחק.

20:30 הפועל רעננה-הפועל באר שבע  (ספורט 4). רעננה, בדומה לאשדוד, עם נקודה בודדת. מדובר על הקבוצה עם ההגנה החלשה בליגה עד כה. האלופה זכתה למנוחה במחזור הקודם, חארי החזרה מצ'כיה.

 

פרמייר ליג – מחזור 8 / רועי ויינברג:

14:30-המלצת צפייה: ליברפול-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 2). אחד ממשחקי הכדורגל הטובים ביותר של היום. מצד אחד יש את ליברפול הביתית שבכושר רע עם ניצחון בודד מחמשת המשחקים האחרונים ו-3 תוצאות תיקו, כולן 1-1. ההתקפה של הסקאוסרים לא חדה, מה שיבלוט היום ללא סאדיו מאנה, והם סופגים כמעט מכל מצב. מול הגדולות ליברפול משחקת כדורגל פתוח יותר, מה שבא לידי ביטוי בניצחון 0-4 מול ארסנל באוגוסט. הם יקוו למשהו דומה נגד יונייטד. המוליכה מגיעה למשחק הזה בלי פלאיני ופוגבה, אבל עם 6 ניצחונות רצופים ו-9 ניצחונות מעשרת המשחקים האחרונים. ב-6 מהניצחונות האלו הם הבקיעו רביעייה, מה שיכול להבטיח משחק פתוח ומהנה. מומלץ.

17:00-מנצ'סטר סיטי-סטוק סיטי (ספורט 2). סטוק סיבכה את יונייטד (2-2) ואת ארסנל אותה ניצחה, אבל מאז חטפה רביעייה מצ'לסי והפסידה לניוקאסל. מול מנצ'סטר סיטי הרותחת, כשליריבתה הישירה יש משחק קשה היום, היא כנראה לא תנצח בחוץ – סיטי ספגה שער בודד בספטמבר, בגביע הליגה, ולא בששת המשחקים האחרונים. גם בלי אגוארו הם קבוצה נהדרת עם לירוי סאנה וגבריאל ז'סוס בהתקפה והגנה יותר טובה.

17:00-טוטנהאם-בורנמות'. משחק מעניין שלא משודר. טוטנהאם מגיעה לוומבלי, איצטדיונה ה"ביתי" בו היא הסתבכה לא מעט פעמים בליגה. בורנמות' מגיעה מהתחתית אבל עשתה בעיות למנצ'סטר סיטי בשלב מוקדם יותר של העונה. היא אחת הקבוצות החלשות בליגה וטוטנהאם אמורה לנצח בקלות בהתחשב בכושר של הארי קיין, אבל זה יכול להתברר כמוקש.

17:00-קריסטל פאלאס-צ'לסי (ספורט 1). לא כוחות. פאלאס עדיין ללא נקודות או שערים בליגה וצ'לסי עם הפסד בודד בשבעת משחקי הליגה האחרונים. הבלוז יכולים לעלות עם הרכב משני לקראת המשחק מול רומא בליגת האלופות ועדיין לצאת מכאן עם ניצחון מול הקבוצה האומללה של רוי הודג'סון.

19:30-המלצת צפייה: ווטפורד-ארסנל (ספורט 2). עוד משחק לא רע בכלל. לארסנל יש 13 נקודות עד כה ולווטפורד 12, מה שאומר ששתיהן, כרגע, בצמרת. ווטפורד משחקת כדורגל התקפי ופתוח בדומה ליריבתה, מה שיכול להבטיח משחק עם הרבה שערים. זה צמוד ואפשר להגיד שארסנל פייבוריטית בזכות המשחקים האחרונים שלהם, אבל כל תוצאה אפשרית במשחק הזה.

ליגה צרפתית – מחזור 9 / דוד "פאקו" סעדה:

21:45: דיז'ון – פ.ס.ז'. (ספורט 5) – החיים דבש אצל מוליכת הטבלה מפאריס. משבר ניימאר-קבאני הוא כבר היסטוריה, והקבוצה חזרה לרמוס את כל מה שעומד בדרכה. כך עשתה עם ה-6:2 לבורדו לפני פגרת הנבחרות. היום מול יריבה הנמצאת סה"כ נקודה מעל לקו האדום, החגיגה צפוייה להימשך.

בונדסליגה – מחזור 8 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30: באיירן מינכן – פרייבורג (ספורט 3) – כזכור, לאחר הגימגום בפתיחת העונה, הן בליגה והן בליגת האלופות, פוטר מאמן באיירן, קרלו אנצ'לוטי. במקומו הובא אחד שמכיר היטב את האלופה – יופ היינקס. היינקס הוותיק חוזר לקדנציה נוספת במדי הקבוצה, כשבקודמת הצליח להביא לה את הטראבל. המאמן החדש-ישן קיבל יריבה בהזמנה למשחק הראשון – קבוצה חלשה, הנמצאת במרתפי הטבלה, אם כי זו הפתיעה עם ניצחון בכורה על הופנהיים החזקה במחזור האחרון.

19:30: בורוסיה דורטמונד – ר.ב. לייפציג (משולב בספורט 1) – אחלה משחק צמרת. דורטמונד מנצלת היטב את הגמגום של יריבותיה בצמרת, וניצחון החוץ שלה באאוגסבורג במחזור הקודם סייע לה לפתוח פער של 5 נקודות בשלב מוקדם של הליגה. ההצלחה בליגה עוזרת לקבוצה להשכיח את הצרות בליגת האלופות (שם ספגה שני הפסדים). גם סגנית האלופה מלייפציג מתמודדת בשתי המסגרות בהצלחה חלקית, אם כי הנצחונות האחרונים העלו אותה כבר למקום הרביעי, מקום הרבה יותר טבעי לה מאלו שבהם ניצבה בתחילת העונה.

סרייה A – מחזור 8 / דוד "פאקו" סעדה:

*המלצת צפייה* 19:00: יובנטוס – לאציו (משולב בספורט 1) – יופי של משחק צמרת. יובה שמטה נקודות ראשונות העונה במשחק נגד אטאלנטה הבינונית, וזאת עוד לאחר שהובילה 2:0 ועוד יותר לאחר שהסקורר שלה, פאולו דיבאלה, החמיץ פנדל. קורה. היום היא לא תוכל להרשות לעצמה לאבד נקודות בקרב מול נאפולי השועטת, אלא שהמשוכה היום תהיה די גבוהה. לאציו השנה היא אחת הקבוצות המהנות ביותר לצפייה בסרייה, כשצ'ירו אימובילה וחבריו דואגים למנת כיבושים נכבדה כמעט בכל משחק. כך היה גם ב-6:1 על ססואולו במחזור האחרון.

*המלצת צפייה* 21:45: רומא – נאפולי (ספורט 1) – עוד יופי של משחק צמרת. רומא בינתיים מפיגה את החששות מהיחלשות ההרכב שלה יחסית לעונה הקודמת, ומלבד הפסד בודד היא אוחזת במאזן מושלם. כך דז'קו וחבריו ניצלו את המשבר של מילאן כדי לנצח אותה בחוץ במחזור הקודם. אבל הסיפור של העונה באיטליה הוא בינתיים נאפולי. הקבוצה מובילה את הליגה במאזן מושלם, עם ממוצע של 3.5 כיבושים למשחק, מה שהופך אותה כיום לאחת ההצגות הטובות באירופה.

לה ליגה מחזור 8/ "שגיא נאור"

*המלצת צפייה* 21:45: אתלטיקו מדריד – ברצלונה (ערוץ ONE). בארסה מגיעה לראשונה לאצטדיונה החדש של אתלטיקו לאחד המשחקים הגדולים שהליגה הספרדית יכולה להציע. לאו מסי יגיע במצב רוח לא רע בכלל אחרי שהעלה במו רגליו את ארגנטינה למונדיאל אבל הרוחות בקטלוניה עדיין סוערות ואם במשחק האחרון הם שיחקו מול אצטדיון דומם, הפעם הם יפגשו את הקהל הנפלא של הקבוצה של דייגו סימאונה. המאמן, שבשש שנותיו הכל כך מוצלחות אצל הקולצ'ונרוס, הדיח את ברצלונה פעמיים בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, טרם ניצח את ברצלונה בליגה ומול הקבוצה שמחזיקה במאזן מושלם ויחס שערים 2-23 זו תהיה משימה קשה ביותר.

17:15 חטאפה – ריאל מדריד (ערוץ ONE). האלופה ואלופת אירופה משחקת קרוב לבית בדרבי מדרידאי נטול יריבות ותנסה להשיג 3 נקוות קלות אחרי פתיחת עונה מאכזבת בליגה ולפני המשחק בין שתי יריבותיה הגדולות. בתחילת השבוע כריסטיאנו רונאלדו סייע לפורטוגל להבטיח מקום במונדיאל וינסה לסגור את השבוע עם שער בכורה בליגה. קשה להאמין שהעולה החדשה תגרום לריאל איבוד נקודות נוסף למרות פתיחת עונה טובה שכללה נצחון מרשים 4-0 על ויאריאל במחזור הקודם.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 2

18:55: עירוני נהריה – הפועל ת"א (5+)  – בעין שרה ייפגשו שתי קבוצות שחוו במחזור הראשון חוויה הפוכה. עירוני נהריה הובילה על הפועל ירושלים במחצית הראשונה אבל ריצת 0-18 של האלופה הורידה את הקבוצה של אריק אלפסי מפסידה בסוף המשחק. הפועל ת"א מצאה את עצמה בפיגור דו-ספרתי במחצית הראשונה של המשחק הביתי מול הפועל חולון אבל תצוגה של תומר גינת עזרה לה להפוך את התוצאה עד לניצחון 77-86 בסיום. הערב תנסה נהריה להשיג ניצחון ראשון העונה במשחק ביתי נוסף והפועל ת"א, נטולת צוף בן משה הפצוע בעקב, תנסה להמשיך להצהיר כוונות רציניות עם ניצחון שני רצוף.

20:40 הפועל ירושלים  – מכבי ראשון לציון (ספורט 5). השבוע הראשון של העונה הסתיים ברגשות מעורבים אצל האלופה. מצד אחד נצחון על נהריה אחרי פיגור במחצית, מצד שני הפסד לפוניבז' הליטאית אחרי יתרון במחצית. ירושלים עוד לא לגמרי התאפסה על עצמה בשלב הזה כאשר ההיעדרות של קינזי והשתלבות של המאמן החדש קציקאריס שעוד לא ביסס דרך ברורה, הם הגורמים העיקריים.

הערב פותחת האלופה את השבוע השני של העונה במשחק ביתי מול האלופה שקדמה לה, מכבי ראשון לציון. ראשון לא שיחקה במחזור הראשון, בשל מסע המשחקים של יריבתה, מכבי חיפה לארצות הברית, מה שאומר שזו תהיה הופעת הבכורה שלה העונה, כמו גם כנראה הפעם האחרונה שהיא תגיע למשחק במאזן נקי מהפסדים…

 

טניס / מתן גילור

טורניר שנגחאי (1000) – חצי גמר

*המלצת צפייה* 11:30 מארין צ'יליץ'(4)-רפאל נדאל(1) (ספורט 4). צ'יליץ הדיח ספרדי אחד רק כדי לפגוש ספרדי טוב בהרבה. נדאל המשיך להראות שכיום הוא מספר 1 ללא עוררין גם מול דימיטרוב. 8 שנים עברו מאז ניצח צ'יליץ' את נדאל. מאז נפגשו השניים 4 פעמים ונדאל ניצח בכולן, כולל באקפולקו השנה.

*המלצת צפייה* 15:00 חואן מרטין דל פוטרו(16)- רוג'ר פדרר(2) (ספורט 4). דלפו איבד את הראשונה לטרוקצי, אבל זכה בשתיים הבאות. לפדרר הספיקה שבירה אחת יותר בכל מערכה מול גסקה. בראש בראש פדרר מוביל 6:16, אבל מאז 2013 ועד 2017 הם לא נפגשו. השנה נפגשו פעמיים כשלכל אחד ניצחון אחד. במשחק האחרון בפלשינג מדו ניצח דלפו.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. סיכוי גבוה שדל פוטרו לו יעלה למשחק היום מול פדרר אחרי שנפצע אתמול ברבע הגמר – נפל על יד שמאל. אחרי הטיפול לא השתמש ביד בחבטות גב יד (עבר לחבטה ביד אחת במקום שתי ידיים)
    אחרי המשחק נבדק בבית החולים – עדיין לא פורסם באופן רשמי מה המצב של היד

  2. יום כדורגל עמוס ביותר.כל הגדולות משחקות היום ולא מחר כי יש מחזור באמצע השבוע בליגת האלופות
    כמה משחקים גדולים היום

    ליברפול-מנצסטר יונייטד
    אתלטיקו מדריד-ברצלונה
    2 המשחקים בליגה האיטלקית
    וכמובן המשחק שאני הולך אליו בסמי עופר הפועל חיפה-עכו

    תודה דוד מתן זעפרני ולמצטרף החדש לדיומא שגיא נאור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט