אירועי דיומא – 08.09.2017

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

ליגה צרפתית – מחזור 3

21:45-מץ-פ.ס.ז' (ספורט 5). פגרת הנבחרות מאחורינו, ולאחר הפגרה, המפלצת ששמה פ.ס.ז' הפכה למאיימת עוד יותר. זה קרה לאחר שהחתימה כצפוי, בתום מועד ההעברות, את קיליאן אמבפה, שהיה עד כה חלוצה הצעיר והאדיר של יריבתה מונאקו. העסקה אגב זכתה לביקורות רבות, על רקע אי קיום חוקי הפייר פליי הפיננסי. פ.ס.ז' אוחזת כעת בשלישיית חוד אימתנית של ניימאר-אמבפה-קבאני, אותה אנו צפויים לראות לראשונה היום. די ברור לאן המשחק הזה הולך, גם לאור העובדה שהמארחת היא הקבוצה היחידה בליגה ללא נקודות. צפוי מטווח.

בונדסליגה – מחזור 3

21:30-המבורג-ר.ב. לייפציג (ספורט 1). סגנית האלופה מלייפציג נזקקה למשחק וחצי כדי להיזכר בכושר שהביא אותה לסגנות. זאת, כשלאחר ההפסד בפתיחה, והפיגור 1:0 מול פרייבורג במחזור הקודם, הצליחה לבסוף לנצח 4:1. אולם מה תגידו על המבורג: קבוצת הפאר בעבר, שסבלה מעונה זוועתית, בה כמעט ירדה ליגה, פתחה את העונה עם שני נצחונות, כפי שעשו קבוצות כבאיירן ודורטמונד. צפוי אחלה משחק.

לה ליגה – מחזור 3 / רועי ויינברג

22:00-לגאנס-חטאפה (ONE). משחק תחתית בין העולה החדשה ללגאנס, שעלתה ליגה ב-2015/16. לגאנס יותר טובה וניצחה פעמיים עד כה, 0-1 כל פעם. הרצף הזה ימשיך מול חטאפה החלשה, לה נקודה בודדת מ-2 משחקים.

 

טניס / מתן גילור

פלאשניג מדו (2000) – חצי גמר

23:00 קווין אנדרסון(28)-פאבלו קארנו בוסטה(12) (יורוספורט). אנדרסון פשוט בתקופה מדהימה. 3 מערכות נגד קווארי הגיעו לשו"ש, מתוכן זכה הדרום אפריקאי בשתיים וניצח אחת נוספת בדרל ל-1:3. קרנו בוסטה הוכיח שהוא אכן ראוי למעמד כשטאטא את שוורצמן ב-3 מערכות.

*המלצת צפייה* 02:00 (שעה משוערת) רפאל נדאל(1)-חואן מרטין דל פוטרו(24) (יורוספורט). נדאל הראה לרובלב שיש הבדל בין ניצחונות על שחקנים טובים לבין טופ היסטורי. רפא פשוט מעך את הכישרון הצעיר שיצטרך לחכות עוד קצת עד שתהיה לו היכולת והמנטליות כדי לנצח שחקן בסדר הגודל הזה במעמד כזה. בשחזור הגמר של 2009 דלפו ניצח את פדרר ב-4 מערכות. לאחר שהציל 3 נקודות מערכה בשו"ש במערכה השלישית, לגב של פדרר כבר לא נותר מה לתת. מבחינה מקצועית לדלפו יש לא מעט מה למכור נגד נדאל. הכדורים השטוחים והנמוכים שלו לא יתנו לרפא לייצר הרבה ספין ומה שכן יגיע לו לגובה נוח. אבל… המשחק בכיף יכול ללכת גם לראליז ושם נופל מי שטועה ראשון. רפא לא טועה ראשון. ספק עם דלפו יכול לייצר רצף התקפות שישבור את ההגנה של נדאל. מה שבטוח האו שעל הנייר זו המשוכה הגבוהה ביותר שנותרה לנדאל.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספנייה – קטע 19

קטע 18, הגם שהיה בשליטת הבריחה, הביא לנו דרמות גם ב-GC. בגזרת הקטע, ראינו את קבוצת הבריחה עולה כצפוי לפערים של מעל עשר דקות על קבוצת הבכירים. מבין רוכבי הבריחה, היה זה סנדר ארמה הבלגי מלוטו סודאל, שהיה החזק מכולם באופן עקבי לאורך הבריחה. ארמה הצליח לנער בסדרת התקפות את חבריו לבריחה, כולל את אלכסיי לוטסנקו הקזחי, שהיה האחרון שנותר עימו, על מנת לזכות בקטע. רכיבה מרשימה בהחלט של הבלגי. בגזרת ה-GC היה צפוי שנראה התקפות הדדיות של הרוכבים זה על זה בעלייה המסכמת, על מנת להרוויח זמן יקר בדירוג, ואלה אכן הגיעו. ראשון לברוח היה פאביו ארו, שבאיזשהו שלב פתח פער של דקה על חבריו ל-GC, ובהמשך גם קונטאדור פצח בסדרה בלתי נמנעת של התקפות, שגבו קורבנות ב-GC כמו צ'אבז האומלל, ואחר כך גם לופז. אלא שקבוצת סקיי הראתה שוב את עליונותה, ובהכתבת קצב רצחנית לקראת הסיום של מוסקון הצעיר ופולס, כאשר פרום נועץ את המסמר האחרון, הצליחה לפצל את קבוצת הפייבוריטים. היחידים שהצליחו להחזיק בקצב של פרומי היו קונטאדור ו-וודס, בעוד שניבאלי הפסיד לפרום 21 שניות, מכת נגד יפה של פרום על הנזק שנגרם לו בקטע הקודם. תמונת ההובלה כעת היא פרום, ניבאלי (1:37+), קלדרמן (2:17+), זכארין (2:29+), קונטאדור (3:34+), לופז (5:16+), וודס (6:33+) וארו (6:33+).

קטע 19 כבר לא צפוי לעניין כלל את מתחרי ה-GC, למרות הפסגה בדרגה 1 בתחילתו, והכמה בדרגה 3 בהמשך. הסיום השטוח בחיחון מחד, והקטע המפלצתי של מחר מאידך, יובילו היום לעוד קטע בשליטת קבוצת בריחה. מתיאו טרנטין ודאי עשוי להיות הפייבוריט העיקרי בקטע מסוג זה, ונותר לראות אם לרוכב הנפלא הזה יש כח לזכייה בקטע רביעי, לאחר שגם אתמול היה בבריחה והגיע חמישי. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

 

מירוץ גראנד פרי קוויבק

שבועיים לפני אליפות העולם, אנו מקבלים חזרה גנרלית מצויינת אליה, בדמות שני מירוצי הגראנד טור החד יומיים הנערכים בקנדה – בקוויבק ובמונטריאול. שני המירוצים הם בתוואי של קריטריום (מירוץ הקפות), ומיועדים בעיקר לאול אראונדרים. בשנה שעברה היו אלו פטר סאגאן וגרג ואן אוורמארט שחלקו ביניהם את השלל, כשהראשון זוכה בקוויבק והשני במונטריאול (וכל אחד מהם זוכה בסגנות במירוץ האחר). התסריט בהחלט יכול לחזור על עצמו גם הפעם, אלא שלשניים יהיו מתחרים עוצמתיים בדמותם של מייקל מתיוס וארנו דמאר. עוד שמות מוכרים שנראה כאן הם של טום דומולאן, סרחיו הנאו, ריגוברטו אורן, אולי נסן, באוקה מולמה וטים וולנס. גם קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית (יחד עם אלוף הארץ לשעבר, גיא שגיב) תשתתף במירוצים כאחת משתי הקבוצות המוזמנות (יחד עם קבוצת קנדה). כבוד.

המירוץ בקוויבק יכלול 16 הקפות של 12.6 ק"מ כל אחת, סה"כ 201 ק"מ. כל הקפה תכלול כמה טיפוסים קצרים של 10 ו-13 אחוזים, מה שמצטבר למירוץ כואב ביותר. שידור ביורוספורט 2 ב-22:00.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. איזה מעתיקן אתה דוד …כל יום אמי כותב יסתיים בספרינט רב משתתפים וטרנטין יקח ראה אתמול…
    אז לפחות תן קרדיט….

  2. תודה רבה פאקו.
    לגבי אתמול – זה למה פרום נחשב רוצח. שלשום איבד 42 שניות על 10 דק' עבודה מטורפת של ניבאלי, כשהוא לא מש לשניה מהגלגל של נייבה. אתמול בדקה וחצי סולו פאנץ הוא החזיר לעצמו חצי מזה. יוצא שניבאלי שחק עצמו משמעותית יותר בשביל 20 שניות. זה מקטין את הסיכוי שלו להכות את פרום ביותר מדקה וחצי מחר. המשמעת וההתגייסות של סקיי לטובת פרום זה משהו מרשים ביותר. אי אפשר לנתק את העניין הקבוצתי מהעניין המנהיגותי. אם הרוכבים של בחריין מרידה היו מגלים את אותה הנאמנות היה לנו מירוץ צמוד יותר. קבוצה שכן נראית בכיון לעשות את שינוי התפיסה היא AG2R שבטור באמת התגייסה לטובת ברדה (חוץ מלה טור כל עוד היה לו סיכוי ללבנה).
    במציאות הפרומית אתה צריך לבחור – כסף או נבחרת? מאבק על GT או על קטעים/חולצות משנה/יותר רוכבים בטופ וכיו"ב.
    לא לחינם בשנה שעברה מוביסטאר שלטו בוואלטה ביד רמה.

    לגבי היום – סיכוי טוב לניצחון הבריחה. קטע די קצר במגמת ירידה כשהפלוטון שומר כוחות למחר. טרנטין לא יחזיר בבריחה בקטע כזה לדעתי. מה שכן, לשאר קבוצות ה-GC אסור לתת לסקיי לנוח היום. הסיכוי היחיד הוא שמחר פרום יצטרך לעשות עבודה רצינית ולא יוכל. נכון שהיום יהיה קשה מאד להרוויח עליו זמן, אבל כן אפשר לא לתת לסקיי להזדחל בתחילת הפלוטון. הסיכוי לנצח כשבסוף מחר ישארו אחד מול אחד גדול בהרבה מאשר קבוצה מול קבוצה.
    והיום כמובן לתקוף בכל ירידה. לגרום להם לקחת סיכונים.
    על הנייר קטע פחות מעניין, אבל בשלב הזה, כשכולם על קוצים, פוטנציאל הנפץ לא מאפשר להפסיד צפייה בשום קטע.

    1. ניתחת מצוין מתן וכעת לדעתי פרום הלך על שבירה פסיכולוגית היום .
      הוא שען טוב בהרבה מניבאלי והגיע לסוף הקטע רענן יחסית.
      ולמעשה הוא יצא להתקפת בלוף התקפה שאתה מת בה אבל לא נותן ליריב להרגיש שאתה גמור .
      כדי שלא יתפוצץ מחר.
      פרום גמור והוא בילף. אז חייבים ללחוץ עליו .
      אבל יש לו קבוצה נהדרת וממושמעת.
      היכולת של סקיי הרבה יותר מנטלית מאשר פיזית.
      וכאן נכנסת המחויבות של אוריקה לסיפור,הם לא גילו מחויבות השנה כפי שגילו שנה שעברה בי אם סי קוויק סטפ לוטו לא מעונינים נשארו רק טרק ומוביסטאר ללא רועה.
      שורה תחתונה הבריחה היום תשתלם לפרום אלא אם כן יקרה משהו מיוחד.

  3. שלב הבתים ביורובאסקט נגמר ואיתו מגיע סבב המצטיינים של סבב המשחקים החמישי:

    רכז:ניק קלאת'ס- הרכז של פנאת'נייקוס, ידע שהמשחק נגד הפולנים על העלייה, ולכן לקח אחריות ונתן את משחקו הטוב ביותר, עם ניהול משחק מעולה שהתבטא ב10 אסיסטים והוסיף יום מעולה בצבירת הנקודות עם 24 נקודות כולל 4מ7 לשלוש (קלע בעונה האחרונה 24% ביורוליג מעבר לקשת), דאבל דאבל נהדר בדרך למצ'אפ מרתק מול הליטאים המרתקים.https://www.youtube.com/watch?v=HKKPWuxWcH4&index=7&list=PLCXERy73Oiz_hBq9O3ZC3oTELL_pEDUpy תקציר מהלכיו של קלאת'ס נגד הפולנים.

    קלעי:קוסטאס סלוקאס-מי שהיה המוציא לפועל העיקרי של היוונים הוביל את קלעי היוונים ביום קליעה ענק של 26 נקודות כולל 6\5 משלוש, והוביל את הריצה היוונית ברבע האחרון ששלח אותם להצלבה (ניצחו אותו 25-10).

    סמול פורוורד:אלכסיי שבד-הכוכב של הנבחרת הרוסית שהפתיעה את כולם אחרי ניצחונות מול טורקיה וסרביה, ראה את הנבחרת שלו טיפה מתקשה מול בריטניה האמיתנית (ואלופת משחקי הידידות מול ישראל), והחליט לפעול בנוגע למצב, עם קליעה כל פעם שהבריטים חשבו שיש להם סיכוי לחזור הצגה ענקית שלו עם 30 נקודות כולל 6 מ9 לשלוש ובתוספת של 8 אסיסטים סידרה לו הופעה שנייה במדור. https://www.youtube.com/watch?v=I686YJSJWqE סרטון ביצועיו של שבד מול הבריטים.

    פאוור פורוורד:קריסטפס פורזינגיס-העילוי הלטבי הצעיר סידר לעצמו הופעה שנייה במדור עם הצגה במשחק חשוב מול המארחת שניצחון מציב את הלטבים במקום השני ובריחה מפגישה מול הספרדים ובשלב הבא, דבר שמעלה מוטיבציה וזה דבר שבהחלט נראה ככה במשחק כשמהרגע הראשון הוא היה נראה מפוקס,ותפר קליעה אחר קליעה מכל טווח ומכל הסוגים, וגם בהגנה מול הגבוהים נתן עבודה לא רעה.
    בסופו של יום החד קרן של הניקס הביא הצגה של 28 נקודות (15\9 מהשדה),7 ריבאונדים ו3 חסימות ב29 דקות ומפגש מול המונטנגרים בשמינית גמר. https://www.youtube.com/watch?v=L9qal-bWcdU תקציר מהלכיו של פורזינגיס מול הטורקים.

    סנטר: יונאס ולנצ'יונאס-המשחק של הליטאים נגד הגרמנים היה הקרב על ראשות הבית התל אביבי, ומהרגע הראשון ולנצ'יונאס הודיע לגרמנים של שרודר שהם רק התפאורה בדרך להצגה של יונאס והליטאים, שבר את גבוהי גרמניה וכל יריב שבא אליו ללא הנחות, והראה למה הוא הסנטר אולי הכי טוב בבית. השליטה האבסולוטית שלו ברחבות בא לידי ביטוי ב27 נקודות ו15 ריבאונדים כולל 7 בהתקפה.

    ראויים לאיזכור:אנדריי מנדאץ' (14 נקודות,10 ריבאונדים ו11 אסיסטים לדבר הטוב היחיד שהרומנים יזכרו מהאירוח), צ'די אוסמן (24 נקודות,6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו4 שלשות), גוראן דראגיץ' (22 נקודות ו8 אסיסטים בדרך להשלמת בית מושלם), דמיאן קוליג (26 נקודות ב10 מ13 מהשדה ו7 ריבאונדים), דניס שרודר (26 נקודות).

    בנוגע להמשך הפינה אם יהיה ביקוש גם בשלבי השמינית והרבע גמר תופיע הפינה (חצי גמר וגמר ברור למה בעייתי)

    1. comedian למה שלא תכתוב את התגובות האלו בתור פוסטים? חבל שהם מתבזבזים על תגובות בתוך פוסט אחר. מגיע להם יותר.

  4. לפחות לקונטדור יש זוג. לפחות ניסה. אבל לתת לסקיי לנוח לפני מחר לא ראית לי טקטיקה מוצלחת.
    מחר קטע פסיכי. טופ 5 השנה בדרגת הקושי והעלייה הקשה ביותר לטעמי (נו, ככה זה כשאין ונטו). אבל נדבר עליו באריכות מחר.
    בוא נאמר שבניגוד לטור, פרום לא העז לחייך בסיום קטע 19…

  5. הסתכלתי על הסיום באנגלירו 2008
    קונטאדור ולורדה פוריטו יואקים רודריגז קרלוס סאסטרה,לוי ליפיהיימר .
    מענין מי מהם עדין ירכב באנגלירו במהדורה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט