בלוג חי מהיורובאסקט: ישראל – איטליה

21:30: יורובאקסט 2017 / בית ב' / מחזור 1: ישראל – איטליה

נבחרת ישראל תעלה הערב למשחק שיפתח את הופעותיה באליפות אירופה לכדורסל מול איטליה. משחקי פתיחה של ישראל ביורובאסקט אנחנו רואים בממוצע פעם בשנתיים אלא שמשחק פתיחה שגם נערך במגרש הביתי, בהיכל הספורט ביד אליהו, זה בהחלט משהו חדש ומרגש. אז הערב בשעה 21:30 יעשו הבחורים בגופיות הכחולות-לבנות היסטוריה קטנה, אנחנו נהיה שם עם הבלוג החי שלנו ונקווה שההיסטוריה הזו תתחיל ברגל ימין.

*

אודה ולא אבוש, התלבטתי רבות באיזו נימה לכתוב את הטור על נבחרת ישראל לקראת האליפות שמתחילה הערב. אופטימיות ופסימיות משמשות בי בערבוביה, היגיון וצירוף נסיבות מתחרים בניסיון למוד אכזבות, אובייקטיביות של כתב כדורסל לצד סובייקטיביות של אוהד נבחרת ישראל מתקוטטים בקרבי על המענה לשאלה – איזו נבחרת ישראל אנחנו הולכים לקבל באליפות הקרובה. אולי בשל כך הטור הזה יתחלק לשניים – חלק אחד שיביט על המציאות במשקפיים ורודים וחלק שני שיעשה זאת עם משקפיים קצת יותר כהים. שלא כהרגלי, אני אוותר על נחרצות ועל קביעה חד-משמעית לאן לדעתי זה ילך. נו מילא, גם המוניטין שלי כחוזה עתידות לא בשמיים…

*

על פניו עושה רושם שנבחרת ישראל יכולה להגיע בטורניר הזה להצלחה כמותה היא לא ראתה שנים. לא, אין הכוונה לסגנות אליפות אירופה דוגמת ההישג הבלתי נתפס ההוא ב-1979, אלא יותר להגעה לשלב רבע הגמר שהייתה מנת חלקה של הנבחרת לפני 14 שנים, באליפות אירופה בשבדיה 2003.

למה ישראל יכולה להצליח השנה יותר מתמיד? לשאלה הזו יש כמה תשובות מניחות את הדעת:

ראשית, הביתיות. שלב בתים באווירה ביתית זו הזדמנות להטעין את הנבחרת בהרבה מאוד אנרגיות שישמשו אותה, אם וכאשר בהמשך הדרך. היא גם הזדמנות לסיים את הבית המוקדם במיקום טוב שיעזור לנבחרת בשלב הבא. להזכירכם, את האליפות הקודמת סיימה הנבחרת את שלב הבתים במקום השני והראוי וזו הייתה אליפות שהתרחשה בצרפת וישראל הגיעה אליה מדרג נמוך יותר. מול הקהל הביתי, עם תחושת החגיגיות שברקע, לנבחרת שלנו יש סיכוי לא רע לשחזר מקום שני. ואז, משחק אחד והופ – אנחנו ברבע הגמר.

שנית, ההגרלה. ארז אדלשטיין אמנם טען לפני כחודש שישראל הוגרלה לבית המוות אבל כל מי שעיניו בראשו יכול להגיד שישראל יכלה ליפול לגוב אריות גדול הרבה יותר. אוקראינה היא נבחרת חלשה ביותר שמגיעה ללא כוכביה וללא ציפיות, גרמניה היא נבחרת צעירה שנבנית מחדש ועוד לא מצאה את הקצב שלה (שיחקה איום ונורא במוקדמות בשנה שעברה), איטליה פצועה ועייפה עם מאמן שמרן על הקווים, גיאורגיה, עם פאצ'וליה או בלעדיו אף פעם לא הייתה נבחרת מעל לרמה שלנו וליטא, אם ניסיון העבר מלמד אותנו משהו תמיד יכולה לשמוט משחק או שניים בשלב המוקדם.

אז מוות זה לא ומכיוון שכך, יש לישראל בהינתן הכושר הטוב של הנבחרת וההכנה הטובה שעברה עליה אפשרות לחבר כמה ניצחונות מרשימים בדרך לסיבוב הבא, שאם קצת מזל תחכה לנו בו סלובניה (למשל), נבחרת שזה עתה ניצחנו במשחקי ההכנה ובאופן כללי הייתה גם זו שב-2003 נכנעה לנו. ובכלל, היעדר הכוכבים באליפות והפציעות הרבות שהן מנת חלקן של הרבה מהנבחרות (ובאופן זניח בנבחרת שלנו) הופך את המציאות באליפות לאוסף של הרבה קבוצות בינוניות שביום נתון יכולות לנצח האחת את השנייה ללא חוקים וללא יוצאים מן הכלל. ואם זה מזכיר לכם משהו אז כנראה שאתם צפיתם איזה פעם או פעמיים בליגה הישראלית. ומי הכי טוב בלהיות 'ישראלים' אם לא שחקני הנבחרת שלנו?!

ומה עוד? דיברתי כבר על הכושר הטוב שהנבחרת מגיעה איתו לטורניר ואני ארחיב את היריעה ואגיד שיש בנבחרת משהו שנקרא בעגה הצבאית 'דבקות במשימה'. על ארז אדלשטיין אפשר להגיד הרבה דברים לחיוב ולשלילה בתור מאמן אבל אחד הדברים שהוא בוודאי ניחן בהם לאורך ההיסטוריה שלו על הקווים זה היכולת לחבר שחקנים לכדי יחידה אחת. וכך בדיוק נראתה הנבחרת שלנו בחודש האחרון (ויש לציין שגם באליפות אירופה הקודמת) – חבורה שכל אחד בה בא לתת כתף למען האחרים ולמען המטרה, שטוב לה לשחק ביחד וששאירה כמעט הכל על המגרש במטרה לצאת מהפרקט מנצחת.

לא פלא שבנבחרת כזו מי שמוביל את הנבחרת זה כוכב ה-NBA שבא 'לתת עבודה'. עמרי כספי, לטוב ולרע, אבל בעיקר לטוב, הוא הפנים של הנבחרת שלנו. נותן כתף, נלחם, לא בוחל בשום מטלה וחסר מניירות של כוכב שהיותו בסגל של גולדן סטייט בהחלט יכול לתת לו את הפריבילגיה הזו.

בהקשר הזה, חשוב לציין שלשחקני הנבחרת כולל מאמנם יש מה להוכיח בטורניר ותחושת ה'אנחנו באים בשביל להראות לכם' היא נרטיב חשוב איתו מגיעה הנבחרת לאליפות. כמה התבזו שחקני הנבחרת השנה? לא מעט. עמרי כספי קיבל מעט מאוד דקות אצל דייב ייגר בסקרמנטו וגם בניו אורלינס ומינסוטה לא הצליח להתאקלם. גל מקל התבזה עד לכדי 19 שניות במשחק יורוליג. יוגב אוחיון, יותם הלפרין, ליאור אליהו, גיא פניני – כולם זכו לקיתונות של בוז ולנגיסה מתמדת במעמדם. שון דאוסן לא הצליח להוכיח שהוא הדבר הבא בכדורסל הישראלי. וארז אדלשטיין? היה לילה בו הוא קם ב2.27 בגל שני הפסדים ביורוליג… החבורה הזו תרצה להוכיח שהיא מסוגלת, היא תרצה להחזיר את כבודו של הכדורסל הישראלי ויותר מכך – הכדורסלן הישראלי. החבורה הזו, שאף לא אחד ממנה ישחק בקבוצת הדגל של הכדורסל הישראלי (מכבי ת"א למי שתהה. עדייין…) בשנה הקרובה, תרצה להראות שהם הם הפנים של הכדורסל הישראלי וככאלה הם יכולים למשוך את העגלה למעלה ממה שמצופה.

וזה מביא אותנו לסיבה האחרונה בגללה אפשר להאמין שנבחרת ישראל יכולה לתת את אליפות חייה. בסופו של דבר זהו טורניר ההזדמנות האחרונה בהחלט של החבורה הזו (סתם 'הזדמנות אחרונה'  היו לנו ב-2005 ו-2007). אליפות אירופה הבאה תתקיים בעוד ארבע שנים, על האולימפיאדה מומלץ שלא לפנטז כרגע (רק 12 נבחרות מכל העולם עולות אליה) וההעפלה לאליפות העולם תהיה כלל לא פשוטה גם בשיטת המוקדמות הנדיבה יחסית בה אנחנו ניטול חלק (12 עולות מאירופה לאליפות) – זה אומר שסביר שרוב מכריע של שחקני הנבחרת ובטח הוותיקים שבהם – פניני, הלפרין, אוחיון, אליהו וכדיר מתנסים באליפות אירופה אולי בפעם האחרונה (לפחות כשחקנים מובילים) ואין סיום נאה לקריירה בינלאומית ומקום להתנסות יותר טוב מאשר אליפות אירופה שגם נערכת בישראל. אם לא עכשיו – אימתי? ואם לא כאן – אז איפה?

https://youtu.be/6K6PGE9IUyo

*

בשל כל הסיבות לעיל (ועוד) אפשר להיות אופטימיים. אבל לצערי, יש גם סיבות להסתכל על הציפיות מהנבחרת בעין עקומה.

נקדים ונאמר שמשחקי ההכנה לא קובעים דבר, לא מלמדים דבר ולא מהווים כלי ניבוי ראוי למשחקי האליפות. את זה תוכיח ההיסטוריה מן האליפות הקודמת (בה ישראל הייתה חלשה במשחקי ההכנה) וגם מטורנירים שקדמו לה. ישראל סיימה את ההכנה עם מאזן 2-9, יפה מאוד, אבל הדבר שזה מלמד אותי יותר מכל זה שהנבחרת שיחקה מספר משחקים רב מדי בשביל תקופת הכנה…

וכאן נכנסת לתמונה מציאות הכדורסל הישראלי כמו שהיא נראית בשנת 2017. אנחנו יכולים לשקר לעצמנו עוד הרבה, אבל מצב הכדורסלן הישראלי היה העונה בכי רע. הוא לא זכה למספיק דקות משחק, הוא לא קיבל מספיק קרדיט ואת העמדות שהוא היה אמור לאייש בשל ה'חוק הרוסי' תפסו במקומו לא מעט מתאזרחים (שרק אחד מהם יכול לשחק בנבחרת). תוסיפו לזה את מעמד המאמן הישראלי שעל ההתדרדרות בו ניתן ללמוד מכך ששתי הקבוצות הבכירות של ישראל (תקציבית לפחות) סגרו עונה ופותחות את החדשה עם מאמן זר על הקווים ותבינו שהמצב רחוק מלהיות טוב (ואם עוד לא הבנתם, תמיד אפשר לצפות ברמה הלא מספקת בליגה שלנו). האם הנבחרת שונה מכל זה? האם האקדח שירה וירה וירה כל השנה לא ירה גם במערכה האחרונה שלה? אפשר לחשוב שלא, הגיוני לחשוב שכן.

ומה לגבי הבעיה המקצועית? נבחרת ישראל, כידוע לכולם היא נבחרת שחסרה מאוד מימד של אתלטיות וגובה ביחס ליריבות שלה. היא נבחרת שמתקשה לקלוע שלשות, מתקשה בניצחונות בקרבות אגרסיביים ובאופן כללי, נחותה פיזית מיריבותיה. גם ניסיון שחקני הנבחרת במעמדים מובילים (גביעי אירופה השונים, נבחרות) לא מספק גם ביחס ליריבות וגם באופן מוחלט. הדברים האלו צפויים לבוא לידי ביטוי באליפות הקרובה. מי ייקח את הכדור האחרון ויקלע סל בנבחרת שבנויה רובה ככולה על רול פליירס?! (בבקשה שזה לא יהיה גל מקל!) מי יוביל וינהיג כשזה יהיה קשה? אני לא בטוח שהתשובות לשאלות האלו ברורות.

גם סגנון המשחק של הנבחרת של אדלשטיין לא בטוח שמתאים לאליפות. ישראל שיחקה במרבית תקופת ההכנה מהר, משחק קבוצתי שוטף עם מעט בידודים והרבה תנועה בין שחקנים ובין עמדות. האם זו השיטה המתאימה לאליפות? מה יקרה שהנבחרות היריבות יגלו קצת אגרסיביות (כמו במחצית השנייה של משחק האימון מול טורקיה)? באליפות רמת האינטנסיביות תעלה וכמוה רמת ההגנות של כל הצדדים. סגנון המשחק הישראלי אולי טוב למשחקי אימון ולרגעים בהם ההפרש גדול והמגרש פתוח. מה יקרה במשחקים צמודים עם סקור נמוך כמו שאליפות אירופה אוהבת באופן מסורתי? אני אל בטוח שדווקא דברים טובים.

וכל אלו הם רק בצד האחד של המגרש. גם בצד השני – ההגנתי, ישראל בהחלט לוקה בחסר וכמו שחקן פוקר בלי קלפים טובים מדי, מתישהו מישהו יעלה על הבלוף שלה. נקווה רק שזה לא יהיה יותר מדי מהר. ההגנה הישראלית לא הרשימה עד כה, היא חדירה, אין מי שיחסום בצבע ומלבד ידיים זריזות והרבה גיבוי אין בה הרבה יתרונות בשמירת אחד על אחד. זו הגנה שצריכה להחביא את האוול, שמחביאה את אליהו כבר שנים ושגם הגארדים שלה הם לא אושיות הגנה בלתי רגילות. לישראל יש הגנה קבוצתית לא רעה, אבל נבחרת סבלנית או כזו שיש לה מגוון בסגל / שחקנים עם יכולת אישית הרבה מעל הממוצע, בהחלט עשויה לגלות את החורים המרובים בה.

ובכלל, יש לנו נטייה להאדיר את הנבחרת שלנו ולהגיד שהיא טובה יותר ממה שחושבים והשלם עולה על סכום חלקיו. האם יש לזה אחיזה במציאות? אולי בעוד שבועיים נדע את התשובה.

*

הגרלת סדר המשחקים של ישראל זימנה לנו את שתי הנבחרות החזקות של הבית בשני המחזורים הראשונים. זה אומר ששני הפסדים (הגיוניים בהחלט) עלולים להפוך את הסיכויים להצלחה של הנבחרת לנמוכים ביותר. בשל כך, המשחק הערב מול האיטלקים הוא חשוב מאין כמוהו והוא בטח כזה שיכול לסמן לאן פניה של הנבחרת באליפות.

הנבחרת האיטלקית, כאמור, לא מגיעה בשיא כושרה ועם מיטב שחקניה. גלינארי לא כאן, ג'נטילה שהיה נהדר מול ישראל באליפות הקודמת הפך לשבר כלי, ברניאני גם הוא לא כשיר ולא בכושר. ועדין, לכדורסל האיטלקי יש עומק רב מזה שיש למארחת שלו להציע ויש ליריבה שלנו גם שועל קרבות ותיק ומנוסה על הקווים בדמותו של אטורה מסינה. דאטומה, האקט, בלינלי, מלי, צ'ינצריני, אדרדורי ואחרים הם בהחלט חבורה שכשחקן מול שחקן עדיפה על ישראל. אבל לנו יש ביתיות ולנו יותר שעות של שחקני הנבחרת יחד ולנו יש פלאפל.

אי אפשר לתת הערכת חסר למשחק הערב, משחק ישראל חייבת לנצח אותו. המפתחות יהיו קצב משחק מהיר ואחוזי קליעה גבוהים / הנעת כדור טובה (כל נבחרת שקלעה מול איטליה בהכנה מעל 70 נקודות גם ניצחה אותה…), שוויון לכל הפחות בריבאונד ושמירה טובה על קלעי השלשות של האיטלקים. אם נצליח לעמוד באלה – הניצחון בהחלט אפשרי וההתחלה של האליפות ברגל ימין – אפשרית גם כן.

אנחנו נהיה פה ב21:30, מוזמנים להצטרף.

וסתם, בשביל ההשראה:

*

סגל נבחרת איטליה

סגל נבחרת ישראל

מאזן בין הנבחרות עד היום במשחקים רשמיים: (21 פעמים באליפות אירופה ומקדמותיה, פעם אחת באליפות העולם):

5-17 לאיטליה (ניצחון אחרון של איטליה בשמינית גמר אליפות אירופה הקודמת 52-82, ישראל ניצחה לאחרונה באליפות אירופה 2011 במשחק לפרוטוקול בשלב הבתים 95-96 לאחר הארכה.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 182 תגובות

  1. תודה רבה יאיר. סקירה מצויינת. בצד של המינוס אפשר להוסיף את מחירי הכרטיסים הפסיכיים למשחקי הנבחרת. לא הגיוני שבכזה טורניר יהיו קרחות, אבל זה בדיוק מה שיקרה בגלל המחירים.

    1. אמש פורסם בערוץ הספורט שנותרו רק 200 כרטיסים מתוך ה8000 שהוצאו למכירה. לא בטוח לעניין הקרחות.
      מצד שני פאקו צודק שכדי מכור כמה שיותר "הכריחו" את האנשים לקנות מס' כרטיסים במקביל לכלל משחקי הערב או לכלל משחקי הנבחרת. בעייתי משהו. מזכיר את המהלך שמכבי עשו אחרי שמכרו מנויים לאירופה ונתקעו עם משחקי הליגה. מכבי החלו למכור מנוי משולב בלבד למשחקי הליגה+יורוליג, אם אני לא טועה נוהל שנשמר עד היום.

  2. תודה רבה על הפריוויו
    ישראל חייבת לקחת את המשחק היום כי הוא עשוי לתת לה אויר לנשימה
    אם אוקריאנה סיימה 6 באליפות שאירחה ב 2013
    אז צריך לסיים את הבית כמו שצריך
    מקום 1 עשוי להתברר כסולל דרך לרבע הגמר

    חבל שהאליפות משנה פורמט לפעם ב 4 שנים ,הסתדרנו יופי פעם בשנתיים
    עד שיש ענף שאנחנו לא מפספסים אליפות אירופה

    יש לי משאלת לב שנצליח להשתחל לחצי הגמר ( עכשיו שאמרתי את זה = מפח נפש והדחה בשלב הבתים )

    1. לא כל כך מסכים לעניין הפעם בארבע שנים. יחד עם אליפות העולם והאולימפיאדה, היה יוצא ששחקנים היו משחקים כל קיץ אחרי העונה המתישה. הם צריכים גם לנוח.

      1. פאקו יותר מחצי מהשחקנים באליפות בקושי שיחקו העונה 🙂
        מותשים ? אולי מלשחק משחק בכל יום
        אליפות אירופה נותנת במה ללא מעט שחקנים שולים ברמת הקבוצות ( לא רק בישראל ) בעיקר בגלל ריבוי הזרים
        אליפות פעם ב 4 שנים תיתן פחות הזדמנות לשחקנים לרשום הופעה באליפות אירופה

    2. ר. משחקי הבית הזה משוחקים בארץ ושאר האליפות לא. כך שכדי לסיים במקום שישי היא צריכים לשחק משחקי חוץ משמינית הגמר.

  3. תודה יאיר :
    גם אני בערבוביה מסכים ולא מסכים.
    מסכים עם זה שבבית הזה בפרט (ובאליפות בכלל ) כל תוצאה יכולה להיות ובאופן כללי אני צופה הרבה מנאיה דיפרסיה במחננו גם מניסיון קודם ,גם על פי צפי מקצועי וגם …בגלל זהות המאמן .

    מסכים גם שיצא ככה שלשחקנים ולארז יש המון על מה לשחק ולהוכיח .

    מסכים חלקית לגבי כמות משחקי ההכנה עקרונית מסכים אבל יחד עם זאת זה כנראה היה נצרך לכמה כמו כספי ועוד כמה שלא ראו הרבה פארקט בטח בשלבי העונה האחרונים.

    לא מסכים איתך בכמה דברים

    הדבר המרכזי זה יתרון הביתיות שיכול להקפיץ את הנבחרת.
    שהרי אם מדברים על שמינית הגמר הרי שעשינו זאת גם בלי נוקיה.
    אם מדברים על לעלות לרבע הגמר …אז צריך לזכור כמה דברים .

    1. ראש וראשון הנוקאאוט בטורקיה הכי אנטי ביתיות שיכולה להיות.

    2. מיקום : תגידו שישראל תסיים שנייה …סו וואט ? בפעם הקודמת זה לא קרה ? ולא צריך תזכורת אך זה נגמר ככה חברים זה סתם קוריז

    דבר נוסף בהקשר זה איני רואה הבדל של ממש בין לסיים מקום 2 או מקום 4 שכן איני רואה הבדל של ממש ביו יוון ,סלובניה ,צרפת כולן עדיפות עלינו ….נכון נראה שצרפת יותר חזקה אך לדעתי לפחות לא משמעותית (על יוון וסלובניה ) זאת לאור החיסורים הרבים..

    לכן אם לא נסיים במקום הראשון בבית ?(מה שקשה לי מאד להאמין )הרי שאנו צפויים לקבל יריבה שעדיפה עלינו במקום ניטראלי (וטורקיה היא לרעתנו לא נייטרלית ) .

    2. סלובניה : יש איזו הנחה שאני שומע יותר ויותר שאומרת בערך כך בואו נקבל את סלובניה ונעבור אנו מולם 0-3.
    בואו ונעשה סדר.
    סלובניה של דונציץ,דרגיץ,ורנדלוף המתאזרח של ריאל טובה מאיתנו …בנוסף מזכיר שתמיד שקבוצה שווה מנצחת יותר מדי את יריבתה היא מפחדת ממשחק הכרעה.
    שורה תחתונה אפשר להירגע עוד לא ניצחנו את סלובניה כשם שלא הפסדנו ליוון ..בשני המקרים אנו בעלי סיכוי סביר (מול יוון עוד אולי נזכה ביתרון ביתיות…) אך בהחלט אנדרדוג .

    3.השמרנות של מסינה …גם אם אני מסכים ואני מסכים הרי שהוא ליגה אחת לפחות מעל יתר המאמנים בבית הישראלי ..והשמרנות שלו מול ישראלים זה לא משהו שיעשה לנו טוב.

    לסיכום הייתי מוסיף עוד נקודת יתרון חשובה לנבחרתנו
    והיא המתאזרח לדעתי האוול מהווה יתרון גדול מאד ..לא ביחס למתאזרחי נבחרות אחרות אלא ביחס למה שאנו קיבלנו …מאז לבן מרסר לא קיבלנו שחקן איכותי ומתאים כ"כ שבא גם עם מוטיבציה .

    אחרי מרסר היו לנו כבר שחקנים דוגמת .
    יוברטס ,בארמור ,ליף (האבא) ,ברנסלי ,שארפ ,ווטסון ,גיירון רוברטס ,בלו טיוס ופישר.
    אך או שהיו בעמדה פחות נצרכת או שהיו פחות מוכשרים או שהגיעו מבוגרים או סתם ללא מוטיבציה.
    האוול אמנם טיפה נמוך אבל מגיע בגיל הנכון הוא אתלט ואני מתרשם שהוא מלא מוטיבציה וזה יתרון גדול מאד.

    (בתחילת העונה הרהרנו בין רוזפלט ,אלכזסנדר לכהן ..האחרון נתן עונה טובה מאד אך האוול זו ליגה אחרת והוא גם עדיף כמובן מפישר המבוגר או מטיוס חסר המוטיבציה וכמובן משחקני עמדות אחרות כמו דובירתולימאו ,לנדסברג ,פארמר באומן וורקמן וכו' אפילו מליף (הבן ) במצבו העכשווי הוא עדיף לטעמי ).

    תחזית גלובלית שלי .
    היום הכל יכול להיות אבל באופן כללי יש לי רק תסריט אחד בראש.
    הדחה בשמינית הגמר .
    ייתכן שנגיע לשם בצורה יותר יפה (2015 ) או פחות אבל נגיע לשם ולצערי נלך הביתה (והלוואי ואתבדה).

    הייתי שם 70 אחוז על כך שאנו מודחים בשמינית
    15 אחוז על כך שאנו עפים בבתים .
    ו 15 אחוז שאנו ממשיכים אחרי השמינית.

    כך ,כך או כך המבחן של ארז יהיה המשחק הבודד בשמינית הגמר ללא ביתיות ואם בכלל יגיע אליו .
    הפסד והוא הולך ללשכה ניצחון ויקבל עוד קדנציה (מבלי לקחת בחשבון שיקולים חבריים של החבר פיני גרשון ).

      1. אז חבל שלא בא ..וכאן המקום לבטא תחושה שלי שהיא שבאיגוד לא עושים באמת כל מה שניתן
        ראשית בעניין המתאזרח ולמרות מה שאמרתי על האוול ישנם שמות איכותיים יותר כמו רונדלף בסלובניה ,רייס ומקלב ..גם הנבחרת הייתה יכולה למצוא תותח על שכזה.

        2. מישהו (לאו דווקא ארז) מוותר יותר מדי על שחקני איכות
        אין סיבה הגיונית בעיני לכך שמשעור לא בנבחרת גם על שגב וויתרו מהר מדי עם כל השטויות .

        3. מישהו באמת ניסה להביא את ליף ? אני מודע לכך שהשנה ספציפית זה היה קשה עד בלתי אפשרי אך חייבים לתת לו את התחושה ובעיקר לאבא שלו שאנו בונים עליו להרבה שנים.
        אני הייתי מזמין אותו ו/או עד אביו כאורח כבוד למשחקי הנבחרת ומושיב אותו במקום הכי טוב בהיכל .

        1. מזעור ושגב היו בסגל , זכותו של המאמן לקבוע מי כן ומי לא
          באשר לליף ,לרוקי ב NBA יש מחיובות כמו כל העתיד שלו לפניו
          על איזה תותח אתה מדבר ? המדיניות של מדינת ישראל היא תעודה כחולה ליהודי או מי שנשוי לישראלית
          אלא אם יש לך תוכנית על להשתמש בנערת פיתוי שתתחתן עם קארל אנתוני אאונס אני לא רואה שום מתאזרח תותח באופק
          לדעתי היו צריכים לבדוק את אופציית ג׳ו אלכסנדר

          1. הסברתי על מה אני מדבר שלמקדוניה היה חסר רכז אזרחו את מקלאב .
            כנ"ל נעשה עם רייס ..יש גם מספיק גבוהים תותחים כמו רנדלוף מריאל .
            על גבוה על תותח אני מדבר לא צריך בשביל זה נערות פתוי האזרחות כבר תשתלם. לו בחוזה הבא.

          2. אז תשנה את החוקים במדינה כי הנבחרת צריכה חיזוק? נהדר…אני אומר חד משמעית שגם על האוול עם כל התרומה שלו והיתרונות שלו הייתי מוותר בלי למצמץ.
            מספיק עם פתרונות אד הוק, השקעה בנוער וביסודות זה הפתרון הרצוי למחסור בשחקנים. לצערי באיגוד הכדורסל המלוקק רואים את הדברים כמוך

        2. יאיר נהיית צדיק תמים תמיד קיבלו אזרחות ותמיד יקבלו .
          למה חנה מיננקו כן ואחרים לא ?.
          ולא חייבים לשנות בהכרח חוקים.
          אשר לציונות שלך לגבי השקעה בנוער אני כמובן תומך אך צריך שיהיו לנו יתרון שווה כמו שאיבקה יכול לשחק בספרד ניתן למצוא
          אחד כזה אצלנו בייחוד שאין לנו גנים לגבוהים שכאלו ושוב אם כל אירופה תבטל את קומבינות המתאזרחים ולא תשאיר פרצות גם אנחנו .

          למיידן תמיד משעשע אותי שאתה בעל מושג בכל דבר ובכל תחום ומחלק ציונים גם למי שתחומים אלו הם משלח ידם.
          בכל מקרה אשמח ללמוד אצלך מיסים זה נראה לי יהיה יותר מעניין מהמרצים אצלם למדתי ואפילו מההרצאות (הספורות יש לומר ) שאני עצמי העברתי בתחום.

          ובכל זאת לגוף העניין הערתך נכונה .
          ובכל זאת יש בה יתרונות אחרים שכן אותו מתאזרח לא חייב לשחק דווקא בארץ וגם אם כן אם מאד ירצו לקדם את הכדורסל בארץ יוכלו למצוא פתרונות גם לכך .

          1. אני לא יודע לאמוד את הידע שלך במיסוי
            עובדתית המס על זר הוא 25 אחוז ועל ישראלי 50
            לכן מי שמתאזרח רק פוגע בגודל החוזה שלו כי הוא פחות משתלם לקבוצה שלו
            בכדורסל אתה שוב מערבב ומוסיף עובדות לא נכונות
            איבקה יליד קונגו הוא פליט קונגולזי שהגיע לספרד בגיל צעיר מאוד הוא ספרדי הרבה יותר לגיטימי מהישראליות של הוואל

          2. מיידן לעניין המיסוי אמרתי שעובדודתית אתה צודק (בערך ).
            ובכל זאת לישראלי יש יתרונות כלכליים אחרים (שלא כאן נרחיב עליהם ).
            כך או כך הצתאזרח יוכל לקבל פיצוי אחר מה עוד שלא חייב לשחק בליגה הישראלית .
            אשר לאיבקה לא באמת חקרתי את שורשיו וזה גם לא הפואנטה .
            הפואנטה שאין קשר בין מקלב למקדוניה או בין רייס למונטונגרו וזה נכון לרוב המתאזרחים אז אל תהיו פתאום צדקנים גדולים .

          3. זה אף.פעם לא מצא חן בעיניי ובשנין האחרונות זה נהיה גרוע בהרבה כי גם שחקנים בלי שום זיקה לישראל מקהלים ת.ז. שלא נדבר על זה שקומבינות כמו אצל האוול הם זרז מצוין לקבלת אזרחות מה שלא קורה אצל פועל תאילנדי שבמקרה התחתן עם ישראלית.
            לא ככה אני רוצה את המדינה שלי ולא ככה את הכדורסל שלי

  4. תודה רבה. כתוב מצוין.
    זולת ליטא אפשר לנצח כל נבחרת בבית. גם כי אנחנו ביתיים וגם כי (כמונו) הן פשוט לא נבחרות מספיק טובות.
    מאמין שהביתיות תעשה את שלה וישראל תנצח היום.

  5. תודה רבה. מחכה לראות את הנבחרת.
    אני לא מעודכן בכלל בכדורסל ישראלי, לא מכיר את בר טימור, בלייזר והאוול. לימונד ואפיק ניסים כבר לא בעניינים?
    ומה עם הנפלד? לדעתי הוא לא פרש לחלוטין 😉

  6. נהדר יאיר תודה רבה.
    ראיתי את התקציר של 1979 – כבר אז רמי וייץ שידר! מה שבלט שם היו שני דברים: היו 4 (!!) מתאזרחים בסגל; וההתקפה האחרונה בה קלענו את הסל המנצח לא היתה יכולה להתרחש היום, כי היא הגיעה לאחר איבוד כדור יוגוסלבי שמייד אחריו הוצאנו כדור חוץ כשכולם עוד בחצי המגרש של ישראל ויכולנו לנצל זאת למתפרצת וסל. בימינו השופט היה מחזיק את הכדור עד שכולם חוזרים להגנה.

    1. ינון נכון …זה היה בעבר אח"כ ירדו תחילה לשני מהאזרחים ואז לאחד .
      מרסר היה כמדומני הצתאזרח הבודד הראשון

  7. אני כהרגלי פסימי לגבי היום[לא להמשך הבית]ברגע שהתחילו לדבר פתאום על ישראל כפייבוריטית מול איטליה עקב החיסורים של איטליה אני כבר רואה לאן זה הולך.עדיין יש שם את באלינלי דאטומה מלי והאקט פלוס הגנה קשוחה.ננצח את אוקראינה ואת גרמניה או גיאורגיה.נעלה לשמינית ושם זה יגמר מול יוון צרפת או סלובניה

  8. נהדר יאיר. אני חושב כמו אדלשטיין. זה אמנם לא 'בית מוות' אבל בית שהוא וואחאד מוקש. אני פחות מכיר את הכדורסל האירופאי אבל ממה שקראתי אין כאן 2 קבוצות עילית ו 2 קבוצות תחת כמו בשאר הבתים, אלא כל קבוצה בבית יכולה למצוא עצמה בשלב הבא. ככה שיכול מאוד להיות שישראל תמצא עצמה מחוץ לשלב הבא.
    אני חושב שהבית נותן יתרון גדול אבל מצד שני פחות חושב שהעובדה שזה סגל שרץ שנים ביחד נותן איזה יתרון אמיתי. סך הכישרון של הנבחרת בוא נודה על האמת, אולי הכי קטן בבית. לא מבין למה כל כך מורידים משאר הנבחרות ביחס לשחקנים שלנו שבוא נודה על האמת, יש בה שחקן יורוליג אחד שגם הוא משחק בnba.
    בקיצר, לקוות לטוב, לצפות לרע, מוטו לאוהד הספורט הישראלי.

  9. היוגוסלבים עשו ריצת 8:0 אבל הישראלים הראו אופי גדול והצליחו לחזור ולנצח ממצב כמעט אבוד. מיקי עם עוד סל ניצחון (לפי כל ההגדרות של ימינו), עשה את זה בנון שאלאנט וגם קלע את הסל לפני כן. מדהים איך כל הקריירה הסלים האלה פשוט חיפשו אותו. לגבי רמי וייץ – טוב שהוא לא נרדם באמצע – שידור נוראי של אחד מהניצחונות הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי. אחלה נוסטלגיה. תודה

    1. הוא שידר את זה בדיעבד מהאולפן. לא בזמן אמת. הקריינות שלו "הולבשה" על השידור אבל הוא עשה זאת אחרי שכבר הסוף ידוע

  10. לגבי הערב – לא נעים לומר אבל מאז הלפרין – אין כישרון בנבחרת. אם מסתכלים על הצעירה – המצב לא מעודד. אין קליעה ! משהו קרה בישראל בעשורים האחרונים, קשה למצוא שחקן שאתה בטוח בקליעה שלו (מיקי, ג׳מצ׳י, אמיר כץ, גודס, קטש, שפר, ואפילו דרג שני : שפע, גורדון, ארדיטי, אמישה, יבזורי, ומתאזרחים כמו בלו ושארפ).

  11. משמח לראות את קליטת יהודי חבש, שון וריצ'ארד – בתפארתה ובעיזוזה.
    הבו גודל לישראל.

    נ.ב – למה אלישי כדיר היחיד שלא מגדל זקן ? מה עם קצת יידישקייט ?

  12. שיהיה בהצלחה לנבחרת. עם כל ההצלחה במשחקי ההכנה, עם ובלי ה"כוכבים" הגדולים. מקווה שהנבחרת תביא כבוד ותסיים כמה גבוה שהיא יכולה להגיע. זה הכי דיפלומטי-ריאלי שיכולתי לקמבן 🙂

  13. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מדוע מתחת ללוגו של היורובאסקט יש שמות של ארבע מדינות: פינלד , ישראל,רומניה,טורקיה?

        1. זה מה שנתנו לך לחשוב… האמת, פרסום שקרי ומוטה של האיגוד, עיריית תל אביב ומשרד התרבות והספורט כמיטב המסורת

  14. הדוק חייב להיות בבלוג החי – הוא האוהד הנלהב ביותר של הנבחרת ויש לי הרגשה שהוא יהיה הקמע לכבוד היותו בן 80!!

    אולי הנבחרת תסדר לו מתנה…

  15. כמובן שאני רחוק ולא ראיתי את נבחרת ישראל אפילו פעם אחת אבל אני קורא את האתר וקורא אי YNET או מעריב כדי לדעת מה קרה בישראל אז אם לא קראתי על משחק נבחרת כאן, קראתי במקום אחר.

    לדעתי משפט המפתח של הפריוויו המצויין של יאיר הוא "אבל הדבר שזה מלמד אותי יותר מכל זה שהנבחרת שיחקה מספר משחקים רב מדי בשביל תקופת הכנה". לא האמנתי כמה משחקים היא שיחקה. אני מקווה שעדיין הנבחרת השאירה מספיק כדורסל לטורניר.

    אודה מאד אם מישהו יתן לי לינק שאולי עובד גם בארה"ב. נחכה ונראה.

    1. יש אפשרות לליג פאס דרך אתר היורובסקט במחיר סמלי.
      בארה"ב האפשרות הזאת חסומה, אז שווה לבדוק ברדיט קצת לפני תחילת המשחקים.

      1. תודה, אבל לא ראיתי באתר של פיבא, לא בעמוד היורובאסקט ולא בשום מקום אחר.

        ברדיט איפה? כי בNBA הקישורים הוסרו אחרי כמה דקות.

        1. עניתי גם בדיומא:
          יש ב- http://www.fromhot.com/ לינקים לכל המשחקים. הבעייה שאלו לינקים עם פרסומות פופ-אפ שצריך לסגור מדי פעם, ולפעמים הם בשפות מוזרות…
          אם לא תמצא כלום, אתה יכול לנסות אותם (אחד אחד, ובסבלנות).

  16. תודה יאיר, יפה מאד,
    נבחרת ללא שחקן אחד ממכבי ת"א מעניין, שתרצה להוכיח
    אולי גם שאר המדינות ירצו להוכיח וזו בעייתנו,
    כספי מניה בטוחה בנבחרת
    אפשר לנצח את האיטלקים במאמץ.
    בהצלחה, (לא אהיה בבלוג החי לצערי אך אקרא אתכם א"חכ
    כאילו אני בלייב), ותודה ליאיר ולמגיבים.

  17. אפרופו ישראלי במכבי …ארלה וייסברג בוואלה …..ועשה לי את העבודה ☺ מכבי קבוצת היורוליג היחידה ללא שחקן אחד בטורניר.
    לאפס שלפניה יש 2 נציגים
    ..
    כל היתר עם 3 + .
    ממוצע 4.75 לקבוצה .

    רק מכבי ללא נציגות ….והצד השני של המטבע שלישראל יש רק נציג 1 בנ.ב.א ו יורוליג יורוליג יחד …כל היתר אולי לא ברמה .

    עד כאן דברי וייסברג.
    אני לא בטוח שליורוליג אין מקום לעוד כמה ישראלים ובכל זאת זה מכניס לפרופורציה מסוימת .

  18. מסקנות זריזות מליטא גיאורגיה:
    הליטאים מטורפים. יתרון ביתיות לכל דבר. אווירה ממש טובה, יותר ממשחקי נבחרת
    קוזמינקיס לא מוסר וחבל, שחקן נחמד
    זאזא עדיין גרוע
    ואלניוצאס לא מנוצל בטורונטו בכלל, מעולה בהתקפה פה. גם בתנועה בלי כדור וגם כשחקן מטרה בפוסט

    אם מישהו בנוקיה – אולם 6 שורה 13. קפצו להגיד שלום

  19. הניצחון של גיאורגיה מוכיח את זה שכל אחת יכולה לנצח לנצח אחת .
    האופטימי שבי אומר שיש מצב לאליפות הבית המוקדם .
    הפסימי שבי אומר שיש מצב לעוף בבתים .
    המעשי שבי אומר שעכשיו יהיה קשה מאד מול ליטא במוצ"ש ככה שבאמת במשחק היום הופך לממש קריטי אפילו שזה מחזור ראשון בלבד .

  20. לוחות טקטונים נעים יותר מהר מההתקפה שלנו. אני לא מומחה גדול, אבל יש כאלה דברים כמו, תנועה, חיתוכים וחסימות, לא?

  21. נראה שאדלשטיין מקובע ולא מוכן לנסות דברים אחרים. אליהו והשוואת חושך,תכניס את זלמנסון אולי ייתן לך מלחמה מקל ואוחיון גרועים תנסה את בר טימור

      1. ההבדל שאנחנו משחקים בתוך תוכנית משחק ברורה. מוגבלת אולי, אבל ברורה.
        האיטלקים משחקים בבלאגן.
        כשהכדור לא ייכנס הכף תיטה לטובתינו

        1. יא אשך מה ברור בדיוק בתכנית המשחק שלנו?? שאליהו יראה כמו שטיח או שהאוול יראה כמו סמרטוט? אולי שמקל יכדרר את עצמו לדעת? אם אנחנו במצב לנצח אחרי מחצית זוועה זה רק בגלל שאיטליה חלשה….

          1. יש לנו נבחרת מוגבלת בלי קלעים.
            לכן משחקים יפה על מה שאפשר – לרוץ בכל פעם שיש הזדמנות לנקודות קלות, ובמשחק עומד הרבה על כספי או לתקוף את הסל כדי לקלוע באחוזים גבוהים. לא לקחת זריקות רעות.
            בהגנה לשמור חזק, לסגור טוב לריבאונד ולהתפלל.

    1. בדיוק באתי לכתוב על מקל ואליהו בנושא הכדורסל הישן והחדש.בכדורסל החדש לא יכול להיות 4 בלי קליעה ורכז שמכדרר את עצמו לדעת

        1. המאמן הוא הבעיה הראשית עם הכדורסל של שנות ה90 אבל גם ליאור וגם מקל וגם כולם חוץ מכספי לא מתאימים אפילו לרמה של יורוקאפ שהוא המפעל השני בחשיבותו באירופה.לא סתם פיאנגיאני ייבש את כל הישראלים של ירושלים באירופה.בכדורסל של היום אין לליאור אליהו מקום.אם היה מתחיל לשחק היום בלי לפתח קליה לא היה מגיע לקבוצות צמרת בישראל.הוא נשען על העבר שלו מהכדורסל הישן שלא היה חובה ש לשחקן בעמדה 4 יהיה קליעה.מקל זה עוד יותר נורא.רכז בכדורסל של היום לא צריך להחזיק בכדור בהתקפה יותר מ 5 שניות עיין ערך קרי וקיירי.זו גם הטענה שלי לראסל ווסטברוק שהוא תוקע את המשחק עם ההחזקת כדור המופרזת שלו

  22. לא מבין מה ארז עשה 20 משחקי הכנה ובסוף הוא משחק עם אותם 7 שחקנים לאורך 40 דקות…

    אם הוא לא ניסה את השחקנים האלה בהכנה כדי לשנות משחק שלא הולך (כמו עכשיו נגד איטליה) אז אני לא מבין למה לעשות אותם בכלל..

    ולהכניס את הלפרין, שהוא בין הקלעים היחידים של הנבחרת הזו, כשהנבחרת קולעת 1-10 מהשלוש רק אחרי 27-28 דקות, זה ממש לא ברור לי..

  23. אני אהיה מהחוכמולוגים המעצבנים, לא רציתי להגיד אבל לא הייתה ברורה לי האופטימיות פה שנגיע למקום שני בבית, גם אם ננצח היום

    1. חוץ מזה קשה להיות אופטימיים שכל התקפה הולכת כזה קשה וכולם נראים כמו נגרים, זה לא שפיספנו קליעות פנויות

    2. הבעיה שהמשחק הבא שלך מול הקבוצה החזקה בבית שלא תפסיד פעמיים רצוף…
      ולך תחשב סיכויים שאתה ב 0-2 וכל הלחץ עלייך..

      1. יש סיכויים אם מנצחים אפילו 2 מה3 האחרונים אבל זה לא יקרה שלא מצליחים לעבור שחקן

        זה לא שיש לך רכז כמו שרודר שגורם להכל להיות הרבה יותר קל

    1. לא מאוכזב כי לא ציפיתי ממנו.הכדורסל שלו נחשב מיושן כבר לפני 10 שנים ובקשר לזה שהוא קופא זה לא חדש.לפי הסיפורים מכבי פיטרה אותו בגלל שהוא נתקף בהתקף חרדה נגד ריאל מדריד וכמעט לא עלה למחצית השנייה שהוא מסתגר בשירותים

  24. מישהו פה באמת מופתע? כלומר, זה לא בדיוק רעם ביום בהיר. להגיד שהכתובת היתה על הקיר זה ממש אנדרסטייטמנט

  25. עליבות התקפית כזו לא ראיתי מאז מכבי הפסידה בבריטניה לקינקסטון בתחילת שנות ה 90 .
    לא מבין מה ארז עשה בנבחרת.
    נגיד זאת כך…שאני רואה את העבודה של ארז אני חושב שמכבי עוד הייתה סבלנית …אם אני יו"ר האיגוד אני לא מחכה ל 2.27 אפילו לא לחצות.

    ומצד שני שרואים את הנבחרת ומי שמשחק בה זוהי בבואה לכל מה שהסגל הזה עשה העונה בליגה .
    המסקנה הכי חד משמעית היא איך נתנו לכל הוותיקים הפנסיונרים הללו להיות חלק מסגל לטורניר ביתי.
    בעוד התחושה היא שוויתרו בקלות רבה על הדם החדש והטרי כמו משעור.
    לא מבין איך הגענו למצב כזה שאף אחד בנבחרת לא יודע לקלוע שלשה .

  26. יאללה להוריד את כל החמישייה לספסל, לפחות שיהיו להם כוחות במשחקים מול גרמניה וגיאורגיה

    האוול נלחם על כל כדור וריבאונד מול שלושה שחקנים, אי אפשר לבוא אליו בטענות

  27. כנראה 2 ניצחונות לא יספיקו לעלייה בעקבות הניצחון של גיאורגיה על ליטא.בהנחה שישראל מפסידים לליטא יצטרכו לנצח את 3 המשחקים שנשארו כדי לעלות-גרמניה גיאורגיה ואוקראינה

    1. מביך זה מחמאה בשבילו, אבל זה עדיין יותר טוב משון "לא קיים" דאוסון.
      כספי עושה כל מה שהוא יכול אבל בלי יד מבחוץ אן איזשהו איום על הסל בנוסף לו לישראל אין סיכוי לעלות אחרי הניצחון של גיאורגיה

  28. אדלשטיין בתצוגת אימון מבזה
    אין לנו אף שחקן שיכול לקלוע שלשה גם אם זה תלוי בחיים שלו

    תבנית משחק גרועה ומבולגנת

  29. אני חושב שזה נבזות להאשים את אדלשטיין. לא שאני מחזיק ממנו אבל גם פופביץ׳ לא היה מוציא יותר מהסגל הזה. בוא נשים את הכשרון – שגם הוא כשלעצמו לא מרשים – בצד, רוב השחקנים בסגל הזה, ובטח הבכירים שבינהם, מגיעים אחריי עונה אישית נוראית, אם לא קטסטרופלית.

    1. פופוביץ לא אבל סטיב קר או דאנטוני כן.נבחרת ישראל צריכה לרוץ.נבחרת ישראל צריכה 4 קולע סטייל בלייזר ורכז שלא כופה את עצמו על המשחק סטייל טימור.

      1. ד'אנטוני? הוא בנוי על שיטה של ריצה שעובדת בגלל שיש לו יחידת קלעים מעולה ורכז עליון.
        לא היה עושה כלום עם הנבחרת. אתה לא יכול לרוץ אם אין לך הגנה חזקה ובמשחק עומד בלי קלעים אתה לא עושה כלום.

  30. לא מבין את ההפתעה, הם מייצגים את הריקבון במדינה
    הנהלת מכבי תל אביב רקובה, רסקין כמו שאר ערוץ הספורט והתקשורת רקוב, וככה נראית גם הנבחרת, לא בטוח שאנחנו לא הנבחרת הכי חלשה בטורניר

  31. ואולי ברור למה באים בטענות לאדלשטיין, כי מהשחקנים זה באמת לא ריאלי לצפות ליותר, אז אם כבר לתלות תקוות במישהו שיהיה במאמן.

  32. הנבחרת כל כך מדכאת שלא נראה לי שייך לחשב.
    אבל בגלל שראיתי קצת התייחסות אנסה …להיות קצת אופטימי .
    במידה וישראל תנצח את גיאורגיה ואוקראינה ובתנאי שהגאורגים לא יפתיעו פעם נוספת נעבור אותם .
    במילים אחרות אם אכן המשך האליפות יימשך "כצפוי"
    שזה שליטא ואיטליה יהיו ראשונות הרי שהמשמעות של הניצחון הגיאורגי יכולה להיות פחות גדולה .
    אבל מצד שני הפסד לגיאורגיה ביום שלישי יהיה במקרה הטוב קריטי ולהיות או לחדול .
    (למרות שגם גרמניה יכולה להיות בתמונה ).

    הבשורה הטובה היחידה שאני מוצא הוא שכישלוןיביא אולי לשידוד מערכות .
    סגל כמעט חדש עם שמחון משעור שגב ואולי תמיד בלאט וזוסמן והכי חשוב מאמן חדש כנראה קטש .

      1. בקיץ בוא אתה רואה את נבחרת העתודה מגיעה לגמר
        ובעונה בו אתה רואה את משעור כישראלי הטוב בליגה ובפער
        ואת שגב כשריד היחיד ממכבי .
        היה מצופה לקצת יותר שינויים ולשחרר את הוותיקים שתרמו הרבה בעבר כהלפרין ופניני ..אך עשו כאן יותר מדי חשבונות וזו התוצאה.

  33. הציפיות של אנשים כאילו אנחנו עולים מהבית הזה בקלות ופחות מרבכ זה כישלון (שבאו לידי ביטוי בין השאר בפוסט הזה) פשוט היו מנותקות מהמציאות.המשחק הזה הוא קצת הקצנה אבל הוא קרוב בהרבה למציאות מאשר הניפוח המטורף של הנבחרת לפני הטורניר

  34. זה קצת הביצה והתרנגולת. הסגל מוגבל ביכולת אבל (חוץ מדאוסון) בעל חכמת משחק. בנוסף אדלשטיין הוא לא המאמן עם המעוף שיוציא מהנבחרת הזאת משחק יותר שוטף.
    קטש צריך לאמן את הנבחרת הזאת, אולי יצא מזה משהו יותר חכם.

    1. סתם מנפח אשליות. מה זה "חכם"? זה האולימפיאדה במתמטיקה? לא חושב שהאיטלקים גילו היום פחות איי קיו כדורסלני מהגאונים שלנו. יש לנו נבחרת שמורכבת משחקני ספסל ביורופח ומטה, תתרגל

      1. שמע, הדרך להתמודד עם חוסר כישרון היא שהשלם יעלה על סך כל חלקיו על ידי משחק קבוצתי יותר, אבל לשם כך דרוש שימוש בכישרון. מין מלכוד 22 שכזה

  35. אף פעם לא החזקתי ממקל, ולא מבין איך מישהו אי פעם באיזה ארגון שם עליו סכומים גדולים, או נתן לו חוזה NBA. זה ממש לא ברור העניין הזה.

  36. היחיד שאני מרחם עליו זה כספי שצריך לשחק עם כל הנגרים האלו ויגיע לגולדן סטייט עם הלשון בחוץ.ברור לכולם שאם אליפות אירופה לא הייתה בישראל השנה הוא לא היה מגיע בודאות כמו רוב שחקני הנבא.

    1. אל תרחם עליו – הוא חי טוב סך הכל…ומקבל כסף טוב…
      וגם אם יגיע קצת עייף לפתיחת העונה באנ בי איי- זה לא שהוא עתיד לקבל שם 30 דקות במשחק…

  37. אפשר לדבר עד מחר בסוף למשחק הזה יש מטרה די פשוטה, להכניס כדור לתוך סל ,הנבחרת שלנו לא הצליחה לעשות את זה, כל תחלואי המשחק העומד שהיו ידועים נחשפו במלואם היום וכנ"ל המחסור בקלעי יציב כלשהו , בקרב חפירות מול נבחרות פיזיות כמו האיטלקים אין לנו מה לחפש.

  38. קצת מעציב אותי שעכשיו ילכלכו על אדלשטיין או יזרקו קלשונים על הנבחרת. מאמן לא יכול לפצות על כישרון מינימלי, בטח לא עם שחקנים מהסוג הזה שגם לא ידועים כנושכים ושורטים.
    לא הבנתי למה הציפיות כל כך גבוהות מהנבחרת בפריוויו לבתים ובטח שלא איך החליטו שהם יכולים לעלות מהמקום השני בבית.
    זו אולי הנבחרת הכי פחות כשרונית בבית שהוא לא קל בכלל.
    מבחינתי אם איכשהו יצליחו להתאושש ולעלות מהמקום הרביעי זה הישג ענקי.

    1. לא יודע לא ראיתי תמשחקי הכנה וראיתי את סוף הרבע הרביעי, הנבחרת נראתה זוועה, נכון גם השחקנים פחים אבל זה נראה לא טוב, ומן הסתם שזה קשור למאמן, מצד שני אדלשטיין מול מסינה- לא כוחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט