בלוג יורובאסקט: אירועי דיומא – 01.09.2017

כדורסל / רועי ויינברג:

אליפות אירופה בכדורסל – שלב הבתים – מחזור ראשון:

בית ג':

הפריוויו המקיף על הבית.

15:00-הונגריה-קרואטיה. זה אמור להיות משחק חד צדדי. קרואטיה סיימה במקום החמישי באולימפיאדה שעברה ויכולה להגיע רחוק מאוד בטורניר הזה עם דריו סאריץ', בויאן בוגדנוביץ' ודראגן בנדר, ואילו הונגריה משתתפת באליפות אירופה ראשונה מאז 1999. עם כל הכבוד לאדם הנגה, אין להם סיכוי ריאלי לאתגר את הקרואטים.

17:45-המלצת צפייה: ספרד-מונטנגרו. משחק מאוד מעניין והבולט ביום הראשון של הבית. ל-2 הנבחרות יש עומק מאוד מרשים בצבע: ספרד עם פאו ומארק גאסול וחואן ו-ווילי הרננגומז, ואילו מונטנגרו עם ניקולה ווצ'ביץ' ומארקו טודורוביץ' המצויין מחימקי מוסקבה. זה יהיה משחק של גבוהים, כשהעומק הספרדי עושה אותם פייבוריטים על הנייר.

הסיכוי של מונטנגרו להפתיע הוא במשחק הגארדים. טייריס רייס וחבורת הגארדים שמסביבו יצטרכו לתת יום טוב ולהקשות על מקביליהם הספרדים, ובכך יהיה להם סיכוי לפתוח את הצבע ולהכניס כדורים לווצ'ביץ'. סביר שנראה את הסנטר של המג'יק הולך לא מעט לחצי המרחק האהוב עליו בניסיון להוציא את מגני הטבעת המצטיינים של ספרד, מארק גאסול וחואן הרננגומז, החוצה מהפוסט. הסיכוי שזה יעבוד לא גבוה, אבל זאת אולי הדרך הטובה ביותר. מעניין מאוד לראות איך ספרד הותיקה תראה בטורניר חדש, אולי האחרון בדור החדש של הנבחרת הזאת.

20:30-רומניה-צ'כיה. משחק לא מעניין במיוחד. רומניה חלשה מאוד ואלמלא הביתיות יש ספק גדול בכך שהיא בכלל הייתה מגיעה לטורניר. צ'כיה טיפה יותר טובה, אבל חסרת מספר משמעותי של שחקני מפתח. הגו-טו-גאי מבחינתם יהיה תומאש סטרונסקי, ההפתעה הנעימה של האליפות הקודמת, שיכול להיות האיש שיוביל אותם לשלב הנוק-אאוט. בשביל להגיע לשם גם השנה הם יצטרכו ניצחון בחוץ על רומניה.

בית ד':

הפריוויו המקיף על הבית.

14:15-בריטניה-בלגיה. משחק בין 2 הנבחרות החלשות ביותר בבית ד' שלא אמורות לעלות לשלב הבא. בריטניה, עם בן גורדון (השחקן השישי של ה-NBA לשעבר), לא הרשימה יותר מדי במוקדמות. בלגיה נראתה יותר טוב ממנה עם מאט לוג'סקי ואקסל הרוול, שני שחקנים שעשו לעצמם שם באירופה. הבלגים מאומנים טוב יותר וצפויים לנצח במשחק שלא ימשוך יותר מדי קהל.

17:00-המלצת צפייה: סרביה-לטביה. המשחק הטוב ביותר של היום. מצד אחד יש לנו את סרביה, מדליסטית הכסף מריו. הם באים בלי שני השחקנים הטובים ביותר של המדינה, ניקולה יוקיץ' ומילוש תאוסודיץ', שכיכבו באולימפיאדה. עדיין יש להם עומק מרשים שכולל את בוגדן בוגדנוביץ' שחתם לאחרונה בסקרמנטו ויהיה מוכן לצלוף גם באליפות הזאת, מארקו גודוריץ' המגוון והמבטיח ובובאן מארינוביץ', 2.21 מ' שאיכשהו נעלמו השנה בדטרויט, אבל מאיימים מאוד בפריזמה האירופאית. מארינוביץ' נבחר לחמישיית היורוליג הראשונה לפני שעזב ל-NBA.

לטביה באה למשחק הזה עם שני שחקני ה-NBA שלה: דיוויס ברטנס מסן אנטוניו וקריסטפס פורזינגיס מניו יורק. "פורזינגאד" קלע השנה 18 נקודות עם 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים וחסימה וחצי למשחק, והוא אחד משחקני האנ..בי.איי הבולטים ביותר שהגיעו לאליפות, אם לא הבולט שבהם (אחרי הספרדים). הוא יהיה המרכז של הנבחרת, כשמסביבו ברטנס ושאר שחקני המשנה, מהם בולטים יאניס בלומס הבלתי נלאה ויאניס טימה הלא רע מבאסקוניה, ינצלו מבטים פתוחים לנקודות קלות. ב-2015, בלי פורזינגיס, הם הגיעו למקום השמיני. איתו הם ינסו לעלות 4 מקומות גבוה יותר והם סוס שחור לכל דבר.

השאלה הגדולה של המשחק היא איך מארינוביץ' יתמודד עם פורזינגיס. כששניהם בגובה 2.21 מ' מצפה לנו כאן קרב ענקים, אבל פורזינגיס הרבה יותר מהיר ונייד מבובאן. יכול להיות שהחד קרן מלטביה ישחק כמה שיותר באזור קשת השלוש בניסיון לשחרר את הצבע ולהתיש את מארינוביץ', ושווה לראות מה הפתרונות של אלכסנדר דורדביץ', מאמן סרביה, לשחקן המוכשר הזה.

21:00-טורקיה-רוסיה. המשחק הסוגר של היום מפגיש בין 2 אימפריות כדורסל לשעבר מבחינת הנבחרות הלאומיות, שעדיין מחזיקות בקבוצות טופ יורוליג. לטורקיה אין יותר מדי שחקנים ברמה גבוהה. צ'די אוסמן (קליבלנד) ופורקאן קורקמז (פילדלפיה) הם שני כשרונות מבטיחים מאוד בני 21 ו-18 בהתאמה, וקשה לראות מה הם יוכלו לספק ביורובאסקט כאן ועכשיו. סינאן גונלר הותיק ובובי דיקסון, שהתאזרח, התאסלם והיום עונה לשם המקורי "עלי מוחמד", הם אפשרויות יותר טובות ויהיו הגו-טו-גאיז של הנבחרת שסיימה במקומות ה-17 וה-14 ב-2 אליפויות אירופה האחרונות. עם הקהל הביתי החם הם יכולים להפתיע בשלב הבתים, וכך קרה באליפות העולם ב-2014 בה סיימו במקום השמיני.

ברוסיה המצב לא יותר טוב. יש להם כמה שחקנים טובים, כשהבולטים הם אלכסיי שאבד הסקורר, ויטלי פרידזון הותיק וטימופיי מוזגוב מהנטס. אנדריי ורונטוביץ' הוא לא שם גדול אבל היה פשוט מצויין במוקדמות והוא שחקן ששווה לעקוב אחריו באליפות (משחק בצסק"א מוסקבה). במוקדמות הדבר שבלט יותר מכל בנבחרת היה ההגנה – הם ספגו 63 נקודות למשחק כשהם פוגשים פעמיים את בוסניה החזקה.

ההגנה הזאת יכולה להשפיע מאוד הלילה, כשאין לטורקיה את הכלים למשחק עומד. סמיח ארדן, הסנטר הפותח, חלש משמעותית בהשוואה למוזגוב וגם השאר לא מצטיינים במשחק מהיר. אם רוסיה תצליח לכפות את המשחק המסודר והכבד שהיא כפתה בצורה נהדרת במוקדמות לטורניר, היא תוכל לגנוב ניצחון ביתי חשוב בקרב על המקום השלישי.

 

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

מוקדמות גביע העולם – אירופה – מחזור 7

שידורים בערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב, ועל גבי דנמרק פולין בספורט 1.

בית 3:

21:45-צ'כיה-גרמניה (ספורט 2). הגרמנים כבר עם שתי רגליים במונדיאל, עם מלוא הנקודות עד כה ומאזן של 27:1. המארחת היא כבר מזמן לא הנבחרת שנפגשה עם הגרמנים בגמר יורו 96. היא אמנם אוחזת במקום השלישי, אך איבדה רבים מסיכוייה לתפוס את המקום השני, לאחר איבוד הנקודות לנורבגיה החלשה במחזור הקודם.

21:45-נורבגיה-אזרביג'אן. שתי נבחרות חלשות שלא יגיעו לשום מקום. בפרט מדובר על הנורבגים שראו כבר ימים יפים יותר, וכעת מגרדים את תחתית הבית. לאזרים מאזן מעט יותר טוב, אך רצף שלושת ההפסדים האחרונים שלהם מלמד על רמתם האמיתית בבית.

21:45-סן מרינו-צפון אירלנד. הצפון אירים המצויינים זכורים היטב מהיורו האחרון. האחיזה שלהם במקום השני נראית די איתנה, והיא תישאר כזו גם לאחר המפגש עם אחת הנבחרות החלשות בעולם.

בית 5:

19:30-קזחסטן-מונטנגרו (ספורט 5 לייב). מונטנגרו אוחזת כעת במקום השני, כשדנמרק צמודה אליה שם. סטבן יובטיץ' (חלוץ סביליה) וחבריו צפויים לניצחון על הנבחרת החלשה בבית, מה שייתן להם מקדמה באותו הקרב על המקום השני.

21:45-דנמרק-פולין (ספורט 1). הפולנים המצויינים מובילים בבטחה את הבית, וקרובים מאד להבטיח עלייה למונדיאל, ודאי אם ינצחו את הקבוצה שבמקום השלישי. חלוץ הקבוצה, רוברט לבנדובסקי, מתהדר כבר במאזן של 11 שערים (שווה לרונאלדו) במוקדמות. דנמרק כאמור צמודה למונטנגרו, אם כי הישגיה עד כה היו מול הקבוצות החלשות בבית.

21:45-רומניה-ארמניה. שתי קבוצות שכבר לא יעלו למונדיאל. למרות שהן אוחזות במאזן נקודות זהה, ה-5:0 של הרומנים על הארמנים בסיבוב הראשון משקף כנראה יותר את פער הרמות בין הנבחרות.

בית 6:

21:45-ליטא-סקוטלנד (ספורט 3). סקוטלנד החמיצה בצורה אופיינית ניצחון מפתיע על האחות הגדולה מדרום, כשספגה שער בזמן הפציעות. התיקו קצת הרחיק אותה מהמקום השני (4 נקודות), אלא שמדובר בבית מאוזן למדי, וניצחון צפוי על היריבה החלשה עשוי לקרב אותה מחדש למטרה.

21:45-מלטה-אנגליה (ספורט 5). אנגליה ממשיכה להוביל את הבית למרות אותו תיקו מפתיע נגד סקוטלנד. הנבחרת, נטול וויין רוני הפורש, צפוייה להמשיך לעשות זאת גם לאחר המפגש מול נמושת הבית.

21:45-סלובקיה-סלובניה. משחק חשוב מאד בין המארחת השנייה לאורחת השלישית, ביניהן מפרידה נקודה בודדת. הסלובקים מציגים חוליה קדמית נהדרת בראשות מארק המשיק מנאפולי, מה שכבר מאפשר לה להוביל את הבית במספר הכיבושים. אצל הסלובנים חוליית ההגנה היא המצטיינת, מה שאיפשר להם לתסכל אף את הנבחרת האנגלית.

 

טניס / מתן גילור

פלאשניג מדו (2000) – סיבוב שלישי

היום ישחקו את החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט החל משעה 19:00 וביורוספורט 2 החל משעה 18:00.

סאם קווארי(17)-ראדו אלבוט. קווארי גבר על סלע שלנו די בקלות. לאלבוט זה הלך יותר קשה כשנזקק ל-5 מערכות נגד חסון לו.

מישה זוורב(23)-ג'ון איזנר(10). בניגוד לאחיו הצעיר, זוורב המבוגר עושה את העבודה ומנצח את פייר ב-5 מערכות. איזנר שנמצא בפורמה מטורפת מנצח את צ'אנג ב-3 מערכות.

טומאס פביאנו-פאולו לורנצי.

קווין אנדרסון(28)-בורנה צ'וריץ'. קווין אנדרסון ממשיך בכושרו הטוב מנצח את גולביס בקלות. צ'וריץ' עם הפתעת הטורניר מנצח את אלכסנדר זוורב ב-4 מערכות.

דניס שפובלוב-קייל אדמונד. שפובלוב מתחיל לממש את הפוטנציאל לשמחתנו הרבה. אחרי שהדיח את נדאל במונטריאול הוא מוסיף עוד גולגולת לחגורה ומנצח את טסונגה ב-3 מערכות. זה לא יהיה פשוט מול אדמונד שניצח את ג'ונסון ב-3 מערכות אבל בהחלט אפשרי.

ניקולאס מאהו-פאבלו קארנו בוסטה(12). בוסטה שניצח את נורי יהנה מכך שמאהו הדיח את בן ארצו ראמוס וינולאס.

לוקאס פוי(16)-מיכאל קוקושין. לפוי זה הלך קשה מול דונלדסון ונגרר ל-5 מערכות. הוא עדיין הפיבוריט מול קוקושין, למרות שהאחרון ניצח את דונסקוי ב-3 מערכות.

דיאגו שוורצמן(29)-מארין צ'יליץ'(5). צ'יליץ' כצפוי דילג על פני מאייר בקלות. סביר מאד להניח שזה ימשיך ללכת לו חלק גם נגד שוורצמן שניצח את טיפסרביץ' גם כן ב-3 מערכות.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספנייה – קטע 13

קטע 12 נראה ברובו כאנתיטזה מנומנמת ליום הקודם, אלא שהוא הביא לנו דרמות לא צפויות. מלכתחילה הקטע היה בשליטת קבוצת הבריחה, שכבר פתחה פער של 9 דקות מהפלוטון. אלא שכעשרים ק"מ לסיום, היה זה שוב תומאש מארצ'ינסקי שברח לרוכבים חזקים כפראיילה ורוחאס, כדי להגיע לקו ראשון בפער של דקה. הפולני הוותיק זכה בקטע השני שלו במירוץ, הישג מרשים ביותר לנוכח השמות הגדולים שהגיעו לכאן (אם כי לא מזיק שהוא גר באיזור). אלא שהדרמה הגדולה הגיעה מקבוצת ה-GC. זה החל בתקיפה של קונטאדור בעלייה האחרונה, תקיפה שהמשיכה כל הדרך לקו (בה נעזר גם בחבר קבוצתו, אדוואלד טונס), מה שקצר לאקדוחן רווח של 22 שניות. זה המשיך בשתי החלקות תמוהות של כריס פרום בירידה המסיימת, מה שאילץ אותו לרדוף אחרי יריביו עד לסיום. בסיכומו של דבר הצליח פרומי למזער נזקים, בעזרתם האדיבה של חברי קבוצתו, וואוט פולס ומיקל נייבה (שוב הוא).  תמונת ההובלה היא לפיכך פרום, ניבאלי (59+), צ'אבז (2:13+), דה לה קרוז (2:16+), קלדרמן (2:17+), זכארין (2:18+), ארו (2:37+), וודס (2:41+), קונטאדור (3:13+) ולופז (3:51+).

קטע 13 של היום יהיה סוג של מנוחה למתחרי ה-GC לפני שני הקטעים המפלצתיים שאחריו. זהו קטע שטוח, שיעניין בעיקר את המאיצים הבודדים שנותרו כאן, ובפרט את מחזיק החולצה הירוקה, מתיאו טרנטין. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. טורניר US OPEN מעולה יש לנו. צ'יליצ' סוחב פציעה ושווארצמן בפורמה הטובה בקריירה. הייתי רושם פה הפתעה.

    בכל אופן תסתכלו בשמות . שנשארו הצד הזה של ההגרלה. אחד מהם ישחק בגמר. הניחוש שלי הוא שזה שישחק בגמר יהיה צעיר מ-21

  2. תודה לכל העוסקים במלאכה.
    איך שפדרר ונאדל נראים, באמת קשה להמר מי יגיע גבוה בטורניר.
    בוואלטה יום שאפשר לפספס. רק שכולם יישארו על האופניים…
    סקיי בעיקר צריכים לתת לאחרים לרדוף (בעיקר קוויק-סטאפ?) ולשמור כוחות לימים הקרובים.

  3. זה לא היה שתי החלקות תמוהות אלא תקלה באופניים, ויש שהתמקם על החדשות שכנראה גם לא היו מותאמות עבורו. החליק

  4. הי רועי, תודה רבה… מסכים לגמרי לגבי לטביה-סרביה. הלטבים מסוכנים, יאניס טימה היה אחד השחקנים הטובים ביורוקאפ ובVTB השנה ושטרנליקס וברטנס הם גארדים של יורוליג. יחד עם ברטאנס ופורזינגיס זו נבחרת מצויינת.

    הערה קטנה, דיקסון נפצע במהלך ההכנה ולא נכנס לסגל הטורקי בסופו של דבר, דבר שבהחלט עשוי לפגוע ביכולת של הטורקים ליצור בהתקפה העומדת.

    שיהיה יופי של יום

  5. מתן, צפיתי במשחק הראשון של צ'יליץ' בטורניר והוא לא נראה הכי חד, אם כי עדיין השלים, כמובן, את העבודה. ייתכן שאלה עדיין סימני הפציעה לאחר ווימבלדון, שבעקבותיה מיעט לשחק.
    שוורצמן, לעומת זאת, על 170 הס"מ שלו, עושה רושם של שחקן שנמצא בכושר מצוין.
    ייתכן שנראה כאן הפתעה.
    מה דעתך?

    1. בראשון התקשה ואכן כתבתי על זה. בשני כבר נראה הרבה יותר טוב. על משטח קשה פציעות נוטות להפריע יותר, בשל הזעזועים לגוף. כמו במקרה של פדרר, כל מערכה נוספת בשלבים המוקדמים מגדילה את הסיכוי שהפציעה תחמיר בשלבים המאוחרים.

  6. תודה דוד .
    אין מה להרחיב על הוולטה הום בדירוג הכללי , אך בהחלט צריך להצדיע לקבוצת הבורחים של היום ארבעה בורחים חזקים .
    זה היופי האמיתי במירותי אופניים גם כאשר בזירת הדירוג הכללי אין ענין יש לכל רוכב הזדמנות לגעת בתהילה .
    הם נותנים הכל בספורט הזה , מגיע להם רגע תהילה והוקרה.

  7. אחרי רבע וחצי בפיגור, לטביה חוזרת ליתרון 3 דקות לסיום מול העומק הסרבי. עם כל הדיבורים על הכישרון של הלטבים זו תהיה הפתעה יוצאת מהכלל.

    1. אם אינני טועה, אם צ'יליץ' יודח היום, בחלק של ההגרלה שלו לא יישאר שחקן שהגיע לגמר מייג'ור. כלומר, כבר ניתן לומר שנראה מישהו לראשונה בגמר גרנד סלאם, וזה בעצם יכול להיות כל אחד מהחצי הזה…

  8. צ'יליץ' נשבר ברביעית!
    אלכס, אני סבור שאתה צודק. כמו כן, המדורג הבכיר שיישאר הוא ג'ון איזנר. אנחנו זוכרים מה קרה בפעם האחרונה שפגש טניסאי ישראלי… 🙂

  9. נכון, נכון (:
    בהנחה שכולם יתקדמו הלאה, תהיה לו אפשרות לפגוש מישהו שנולד בישראל או מישהו שיכול כנראה לקבל אזרחות מתוקף חוק השבות…

  10. מעריך ששפובאלוב יצליח לנצח את אדמונד, בסופו של דבר. שוורצמן, אם אכן ינצח, ישחק בשמינית מול המנצח בין מיכאיל קוקושקין ולוקאס פוי. כל תוצאה במפגשים הללו לא תחשב כהפתעה.

    1. לא זכור לי שראיתי מישהו מסבב הגברים מגיש 65 מייל בשעה…
      צ'יליץ' אמנם לא בכושר מלא, אבל שוורצמן מעורר השראה. מפצה על גובהו בכושר גופני מעולה. כל כך מהיר וזריז במשחק ההגנה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט