US OPEN פדרר – טיאפו

US OPEN פדרר – טיאפו

סיכום בקצרה: AAAAHHHAAAHHHHHHHH

לפני תחילת המשחק רשמתי שהמשחק של פדרר מול טיאפו ילמד אותו איך פדרר הולך להמשיך בטורניר.
נקודות שרשמתי לעצמי להסתכל עליהם הם כיצד הגב של פדרר מרגיש.

(1) האם פדרר יהיה מסוגל להקשית את הגב לכדור פתיחה ע"י TOSS  עמוק מעל הראש?
(2) האם פדרר ישחק בק הנד רגיל (שמצריך סיבוב ציר של הגב) או יתחמק ע"י סלייס (וגב ישר)?

הפתיחה היתה כל דבר שלא ציפיתי לו. טייאפו ילד בן 19, שאבא שלו היה שרת במגרש טניס שהביא את טייפו ואחיו לשחק במועדון. טייאפו התגלה ככשרון על וההבנה שלו בטניס היא מדהימה. הוא לקח את הסרב של וונוס וויליאמס, שנראה כמו מטוטלת שעון. הפורהאנד שלו הוא רפליקה של ה FH של פדרר. (כולם רוצים אבל אף אחד לא מצליח) עם תבלין מיוחד של טיאפו שלוקח את היד ישרה החוצה כמו מכת שוט והכדור שלו הוא יותר מהיר ושטוח מאשר מסובב.

https://www.youtube.com/watch?v=BdZ5n0UKWJY

אבל כל זה לא משנה כלום כי מולו משחק פדרר ה GOAT של הטניס בנים.

מערכה ראשונה:

המשחק מתחיל, פדרר בחר להגיש. בום בום בום טיאפו שובר. איך הגב של פדרר בהגשות? קצת ישר מידי לטעמי. איך הבק הנד? קטסטרופה.
פדרר נראה גמור וכואב. 18 טעויות לא מחוייבות לפדרר. טייפו נראה שגעון. כל כדור שמגיע ל FH הופך ל W או UNFORCED ERROR של פדרר.
למרות כמה 40:40 במשחקוני ההגשה של טייאפו, הוא לא מתרגש וסוגר על 6:4 .

מערכה שנייה:

פדרר קשישה חימם קצת את שרירי הגב התחתון. הסרב עדיין איטי אבל ה BH חזר לעבוד. טייפו, רק בן 19 . הנצחון במערכה הראשונה עשתה אותו מאושר מהרגיל.  הוא הוריד את הרגל מהגז ו… 15 טעויות לטייפו!  . פדרר עושה 2 שבירות בשביל לסגור 6:2.

מערכה שלישית.

פדרר כבר עף גבוה ונראה כמו השחקן המשולם. עוד 3 שבירות ו 13 טעויות של טייפו  6:1

מערכה רביעית:

טייפו הצליח לשמור על ההגשה בנקודה האחרונה של המערכה השלישית, והוא חזר להאמין! פדרר מצידו התעייף אחרי שעה וחצי של טניס מהיר. 13 טעויות . הפעם מהרקטה של … פדרר. טייפו רץ בדרך ל 6:1

מערכה חמישית:

פדרר מגיש בדרך ל LOVE GAME, האם הוא חזר? טייפו, סוף סוף לא מתרגש מהמעמד ושומר על ההגשות של עצמו, ברגע שהוא מרגיש נוח מידי. טיאפו עושה כמה טעויות ושגיאות כפולות ופדרר מכיש אותו. שבירה ל 4:2 פדרר שומר על השבירה ועולה ל 5:2 . טייפו שומר על ההכשה בשיניים ל 5:3. פדרר מגיש למערכה, ומשום מקום מגיע טייפו של המערכה הראשונה! הוא שובר את פדרר הגדול ל 5:4.  כשהוא מנצח כל כדור שהולך לראלי.

הסיום הוא קורע לב! טייפו צריך לבסס את השבירה אבל הוא נחנק!! כמה  PUT DOWN קלילים מכדורים קצרים של המאסטרו על ה FH שלו נכנסים ברשת.  ופדרר מקבל במתנה שבירה שהוא בקושי עבד בשבילה.

פדרר מבצע 11 שגיאות במערכה לעומת 9 בלבד של טייפו אבל פדרר גם לקח 13 ווינרים לעומת 7 בלבד של טייפו במערכה האחרונה.

4:6 6:2 6:2 1:6 6:4

https://www.youtube.com/watch?v=BPetEVqoMUY

האם פדרר יכול לקחת את הטורניר?

אם מולו היה עומד דמיטרוב, זברב או אפילו ברדיץ פדרר היה הולך הבייתה כבר היום! מזל גדול היה לו. לא בגלל שטייפו שחקן גרוע, הוא ממש לא. אבל כשמולך עומד פדרר מפורק כדאי שתקח את האפשרויות שלך. פדרר של המערכה החמישית נראה שחקן גמור לגמרי, אני לא מאמין שהוא ניצח, מצד שני זה פדרר והוא מצליח לנצח גם משחקים כאלו….

סיכום משחק : AAAAAAAAAAHHHHH

 

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני גם חושש שזה הגב שלו מה שמבסר רעוץ. אם היה עומד מולו וגו' זה לא רלוונטי ובטח לא מזל. הוא פגש את טיאפוא ולא את דימיטרוב כי זה סיבוב ראשון והוא מדורג 3 וגרג מדורג 7. אם יפגוש שחקן ברמה של טיאפוא בשמינית או ברבע נוכל לדבר על מזל.

    1. 2דברים הראשון שאלה: איפה אתה ממקם את טיאפו בשיאו? טופ 20 טופ 10 ? הוא זריז בטירוף ויש לו FH עוצמתי. אז למה הוא לא לוקח את ההזדמנויות שלו?

      (טאיפו ניצח את זברב בסינסנטי)

      השני: אם פדרר היה מקהל סיבוב ראשון שחקן טופ 80 אם מנטליות יותר חזקה כמו נניח? פרר, ג'רדון טומפסון, טיסארוביץ אני לא חושב שהוא היה יוצא מהמשחק הזה.

      על החדשות הטובות. הוא שרד 5 מערכות מול שחקן טוב. ניצח. זה רק יכול לעזור לבטחון שלו . ולחזור לסמוך על הגוף שלו

      1. 1. קשה לי מאד לדעת. אנחנו רואים כמו חצ'אנוב, רובלב ועוד צעירים לא פחות מוכשרים לא מצליחים לשמור על יציבות. אפילו ט'יים עוד לא שם. היחיד שעושה קולות בכיוון הוא זוורב. מאד התרשמתי מהטניס שלו באביב כשהקשה על פדרר, אבל לא יודע לתת הימור טוב כיום.
        2. פרר היה מדורג, אז לא רלוונטי. 🙂
        לגבי השאר אני באמת לא יודע. יש דינמיקה למשחק. ייתכן שמול אחד כמו טיפסרביץ' הוא בכלל לא היה מסתבך ככה וגומר את העניין ב-3 מערכות.
        ברור שרמה כזו לא תפסיק בשלבים הגבוהים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט