אירועי דיומא – 27.08.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 2 / מתן גילור

20:10 עירוני קרית שמונה-מכבי תל אביב (ספורט 1). לא פעם התקשו הקבוצות הגדולות באצטדיון בק"ש, אבל הפעם המשחק יערך בעכו, הואיל והאצטדיון הצפוני לא מאושר (וגם לא ממש שמח). שתי הקבוצות מגיעות אחרי תוצאות מאכזבות באצטדיון בנתניה. אם במקרה של ק"ש תיקו חוץ מול רעננה הוא סביר, הרי שמכבי ת"א לא יכולים לחיות בשלום עם תבוסה ביתית 3:0 לבית"ר י-ם. ת"א תגיע מרוצה אחרי ההעפלה לשלב הבתים בליגה האירופאית, אך גם בעיצומו של עומס משחקים גדול שעלול להשפיע על השחקנים והרוטציה.

21:00 מכבי חיפה-הפועל באר שבע (ספורט 5). עוד שתי קבוצות שמגיעות למשחק אחרי מחזור ראשון מאכזב. מכבי הפסידה לבנ"ד 0:2 וב"ש סיימה בתיקו ביתי 1:1 מול 10 שחקני נתניה. ב"ש גם הודחה במהלך השבוע שעבר בפלייאוף ליגת האלופות. לב"ש יתקון איכותי, אך עניין העומס עלול לשחק תפקיד והיא גם לא מצטיינת במשחקי חוץ נגד מכבי, בלשון המעטה.

ליגה אנגלית – מחזור 3 / רועי ויינברג

15:30-צ'לסי-אברטון (ספורט 1). משחק מעניין מאוד בין אברטון המתחדשת שעם 4 נקודות, כולל תיקו מרשים באיתיאחד מול מנצ'סטר סיטי, לצ'לסי שניצחה את טוטנהאם בוומבלי והפסידה בבית לברנלי. האלופה פייבוריטית, במיוחד בסטמפורד ברידג', אבל ווין רוני (2 שערים ב-2 משחקים) יכול להשפיע על המשחק ולסבך את העניינים.

15:30-ווסט ברומיץ'-סטוק סיטי.

18:00-טוטנהאם-ברנלי. טוטנהאם כמובן עדיפה על הנייר, אבל עם הפסד במשחק הבית היחיד שלה בוומבלי (לא וויט הארט ליין, מגרשה הרגיל). ברנלי קוטלת ענקיות שהבקיעה 3 שערים במחצית אחת לצ'לסי, ועלולה לסבך גם את התרנגולים.

18:00-המלצת צפייה: ליברפול-ארסנל (ספורט 1). הסקאוסרים בכושר טוב עם ניצחון במשחק האחרון בליגה ו-2 ניצחונות על הופנהיים שהעלו את הקבוצה לליגת האלופות. מי שלא תשתתף בליגת האלופות זאת ארסנל, שניצחה בקושי את לסטר במשחק הראשון של העונה והפסידה לסטוק סיטי לאחרונה. לא כדאי לזלזל בעומק המרשים של ונגר בהתקפה, ויכול להיות לנו משחק רב שערים.

לה ליגה – מחזור 2 / רועי ויינברג

19:15-אספניול-לגאנס.

19:15-אייבר-אתלטיק בילבאו (ONE). משחק שיכול להיות מעניין בין 2 קבוצות שסיימו בחלק העליון של הטבלה בשנה שעברה. אייבר הסימפטית יכולה להקשות על חלק מהיריבות שלה, ולא מדובר פה ב-3 נקודות מובטחות לבילבאו.

21:15-חטאפה-סביליה (ONE).

23:15-המלצת צפייה: ולנסיה-ריאל מדריד (ONE). אין צורך להכביר במילים על ריאל מדריד – קבוצת הכדורגל הטובה בעולם שבכושר נהדר וניצחה בלי יותר מדי בעיות את לה קורוניה במחזור הראשון. ולנסיה גם באה למשחק אחרי ניצחון במשחק המוקדם, מול לאס פלמאס, ובמסטאייה היא יכולה להיות מאוד מסוכנת.

ליגה צרפתית – מחזור 4 / דוד "פאקו" סעדה

22:00-מונאקו-מארסיי (ספורט 5). אחלה משחק צמרת. האלופה בינתיים מסתדרת היטב ללא קיליאן אמבפה, הצפוי לעבור ליריבתה פ.ס.ז', והיא עם מאזן מושלם עד כה, מגמה שנראה שתמשיך לפחות עד המפגש עם יריבתה האימתנית לצמרת. מארסיי נראית השנה גם כקבוצה העשוייה לרוץ בצמרת, אם כי השער הראשון שספגה העונה, דווקא מול אנז'ה הקטנה במחזור הקודם, הרס לה את המאזן המושלם.

סרייה A – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

21:45-מילאן-קליארי (ספורט 4). מילאן, אחת הקבוצות היומרניות והמסקרנות באירופה השנה, פתחה את העונה ברגל ימין מול קרוטונה. היא לא צפוייה להתקשות גם היום מול היריבה האומללה, שאיתרע מזלה לקבל את האדומים שחורים לאחר תבוסה מול יובנטוס.

21:45-פיורנטינה-סמפדוריה (ספורט 3).

בונדסליגה – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

16:30-ר.ב. לייפציג-פרייבורג (ספורט 4). סגנית האלופה קיוותה לשחזר את העונה המצויינת הקודמת, כששמרה על רוב ההרכב שהביא אותה להישג זה. אלא שהפסד לשאלקה בהרכב חסר הראה שהעונה הנוכחית עשוייה להיות סיפור שונה לחלוטין. היום תהיה לה הזדמנות להתאושש מול האורחת הבינונית.

19:00-האנובר-שאלקה 04 (ספורט 4).

 

כדורסל / יאיר זעפרני

אוניברסיאדה – רבע הגמר

10:00: ישראל – ארצות הברית

אחרי ניצחון מרשים מאוד על אוקראינה במשחק המכריע ביום שישי 78-105, מגיעה ישראל שסיימה במקום השני בבית המוקדם לרבע הגמר של הטורניר ולמפגש מול הנבחרת המאיימת ביותר בטורניר ארצות הברית. בניגוד לנבחרת הישראלית המאומנת בידי אריאל בית הלחמי שמהווה כמו שאר הנבחרות אוסף של שחקנים בני הגיל המתאים מהליגה המקומית, שלחה ארה"ב לטורניר קבוצת מכללות שלמה, מכללת פרדו. הבוילרמייקרס שהודחו בשנה האחרונה בסוויט סיקסטיין בטורניר המכללות מול קנזס וזכו השנה בביג-טן מאומנים בידי מת'יו פינטר הוותיק כאשר כוכב הקבוצה הוא וינס אדוארדס שמדורג בסוף הסיבוב השני במוק דראפטים השונים של 2018. הנבחרת האמריקאית ניצחה בכל חמשת משחקיה בסיבוב הראשון, כאשר זולת הניצחון במשחק הראשון על ארגנטינה 76-89, היא לא ירדה מ-29 הפרש.

אבל מי שחושב שהנבחרת הישראלית שתתייצב מול מכללת פרדו הבוקר (בטיוואן זה אחרי צהרים) היא פראיירית, טועה. החבורה של אריאל בית הלחמי כוללת מגוון שחקנים לא רעים בכלל כאשר הבולטים מביניהם כרגע הם איגור קולשוב הסקורר, תומר גינת, בן אלטיט ודניאל קופרברג הגבוהים, נתנאל ארצי שמצוי בכושר מעולה, יפתח זיו , חואקין שוכמן ולצידם גם נאור שרון בקו האחורי. ישראל אמנם הפסידה במשחקה הראשון לליטא 70-79 ובשל כך סיימה שנייה בבית המוקדם אבל ניצחה את שאר משחקיה בפערים דו ספרתיים ובצורה מרשימה מאוד.

אני לא מספיק מכיר את הרמות בעולם הכדורסל האקדמי אבל יש לי תחושה שישראל בהחלט מסוגלת לתת פייט הגון מול האמריקאים שלא לדבר על לנצח אפילו. הניסיון של הנבחרת שלנו הוא היתרון שלה, החסרון הוא בגיבוש מול האמריקאים שמשחקים ומתאמנים יחד זמן רב.

משחקי הכנה ליורובאסקט

15:30: גרמניה – צרפת – משחק ההכנה האחרון בהחלט לטורניר. מיום חמישי מתחיל הדבר האמיתי.

אליפות אמריקה בכדורסל – אמריקאפ – שלב הבתים

22:30 – ברזיל – פורטו ריקו

שתי הנבחרות ניצחו את קולמביה והפסידו למקסיקו, מה שאומר שהמנצחת תקווה לעלות כמקום השני הטוב ביותר מבין שלושת הבתים.

00:30: קנדה – איי הבתולה

01:00: קולומביה – מקסיקו

משחק לפרוטוקול בלבד לאור העובדה שמקסיקו תסיים ראשונה את הבית ועלתה לחצי הגמר וקולומביה המארחת תסיים אחרונה בכל מצב.

03:00: ארגנטינה – ונצואלה

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי בלגיה

הסבב חוזר אלינו לאחר פגרה קצרה. במירוץ הקודם בהונגריה, פטל חגג את נצחונו הרביעי העונה, בעוד שיריבו הגדול המילטון הסתפק במקום הרביעי. התוצאה סייעה לגרמני להגדיל את הפער על יריבו בחזרה ל-14 נקודות, לאחר שהאחרון כבר צמצם את הפער לכדי נקודה בודדת. אתמול הצליח המילטון להשיג את הפול פוזישן, כשאחריו הגיע פטל. זהו אגב הפול פוזישן ה-68 של המילטון בקריירה, שיא של מיכאל שומאכר אותו השווה כעת הבריטי. שידור בספורט 5 לייב ב-15:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

הקלאסיקה ע"ש פול האנטר – היום המסכם

הטורניר הזה נקרא על שמו של פול האנטר, שחקן בריטי מוכשר, שמת בגיל צעיר יחסית ממחלת הסרטן, לאחר שזכה בכמה וכמה טורנירים (כמו במאסטרס שלוש פעמים). זהו טורניר הזמנה קצר הנערך בעיר פורת' שבגרמניה, עם פורמט מעט בלתי שגרתי – רוב הימים בהם הוא משוחק כוללים שחקנים מהדרג החובבני, מעל 200 מהם מכל העולם למעשה, והמקצוענים המוזמנים לטורניר מצטרפים אליו בשלבים האחרונים. היום הוא היום המסיים של הטורניר, בו ייערכו ארבעת הסיבובים האחרונים – משמינית הגמר עד לגמר. הנה משחקי שמינית הגמר, כולם בשעה 12:00, כשרבע הגמר ייערך ב-15:00, חצי הגמר ב-18:00 והגמר ב-22:00. ניתן לצפות בטורניר כאן. משחקי שמינית הגמר:

גארי ווילסון-כריס ווייקלין

פיטר ליינס-ג'יימי ג'ונס

בן וולסטון-טום פורד

שון מרפי-ז'או סיטונג

קיירן ווילסון-איאן ברנס

מייקל ווייט-מארק סלבי

ג'ורג' פרגנל-מיצ'ל מאן

מארק ג'ויס-מארק קינג

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספנייה – קטע 9

קטע 8 של אתמול הסתיים בפסגה קצרה וקטלנית שבסופה ירידה. לעלייה הגיע ראשון יחדיו הצמד האיכותי ז'וליאן אלאפיליפ וראפאל מייקה, כשהסלובני יאן פולאנץ מצטרף אליהם בירידה. במטרים האחרונים היה זה אלאפיליפ שפתח מבערים, והגיע ראשון אל הקו. הצרפתי הצעיר חוגג זכייה ראשונה בקטע גראנד טור, בעוד שקבוצת קוויק סטפ ממשיכה טור ועונה חלומיים. ב-GC פרום ממשיך להראות שאין שני לו במירוץ הזה, כשבעלייה האחרונה ברח ליריביו בצמרת, בעוד רק קונטאדור הצליח להישאר עימו. פרום הצליח לפתוח פער של עוד 17 שניות על יריבים כצ'אבז, ארו וניבאלי, ואף יותר על האחרים. תמונת ההובלה היא איפוא פרום, צ'אבז (28+), ניקו רוש (41+), ניבאלי (53+), ואן גרדרן (58+), ארו (1:06+), דה לה קרוז (1:08+), אדם ייטס (1:18+), וודס (1:41+) וזכארין (1:57+).

*המלצת צפייה* קטע 9 של היום נראה די דומה לקודמו מבחינת התוואי, עם מסלול שטוח יחסית ופסגה בדרגה 1 בסיומו. אלא שמדובר בקטע הרבה יותר קשה, זאת כי הוא מתנהל לאורך החוף היפה של לבאנטה, מה שעשוי לחשוף את הפלוטון לפיצולים בעקבות רוחות צד. את ההתנהלות העצבנית לאורך הקטע ישלים סיום בפסגה, המגיעה לשיפועים של עד 21 אחוזים. קטע מהגהינום הדורש את יום המנוחה שלמחרת. מומלץ ביותר. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. בארה"ב אפילו ב-ESPN לא מזכירים את האוניברסיאדה. האמריקאים מתחילים לעלות לי באמת על העצבים. מנסה להירדם ולא יכול. כבר 2:30. מה קורה עם זקן כמוני? הספורט מעביר אותי על דעתי.

    אולי עכשיו אצליח לחזור למיטה ולהירדם.

  2. למעוניינות ולמעוניינים: הליגה הארגנטינית החלה סוף סוף.
    הלילה יש שידור של המשחק בין בוקה ג'וניורס לאולימפו בשעה 23.55 בספורט 1.
    כמו כן ישודר המשחק בין ריבר פלייט לבין טמפרליי בשעה 02.00.

    וכמובן שיש גם את השידורים מהברזילראו. שם הם נמצאים במחזור ה-22.
    הלילה ישודר המשחק בין קרוזיירו לסאנטוס בשעה 00.55 בערוץ ספורט 2.

  3. רוח מזרחית היום באליקנטה ולנסיה .
    סביבות 15 קמש .
    רוכבים צפונה מג"וריולה .פונים מזרחה לטיפוס ואז מקבלים רוח גבית.
    חמים מעונן יתכנו טפטופים כל ספרד בהשפעת מערכת.אטלנטית.
    יום מענין עלול להיות חלקלק .
    תנאים קשים בהרבה מהפרופיל המוכרז ואם יטפטף בסיום מדובר בגיהנום כי לא ברור לי איך מטפסים עליה רטובה של למעלה מ 20 אחוז.
    הקטע לחלוטין לרעת פרום .כח רכיבה הגנתית תהיה בעוכריו .

  4. הבלגן בענף האופניים ממשיך. אחרי לאמפרה (וממשיכת דרכה אחר כך, TJ SPORTS הסינית) שהתפרקה בשנה שעברה מסיבות כלכליות, עכשיו זה הולך לקרות לקונונדייל, הקבוצה של ריגוברטו אוראן, פייר רולאן, מייקל וודס וטיילר פיני. הקבוצה לא צפוייה לפתוח את העונה הבאה בגלל שהספונסר הראשי נסוג מהתמיכה בה, ולרוכבים נאמר שהם רשאים לחפש קבוצה חדשה. מבאס ביותר.

  5. איזו הזדמנות פטל שמט עכשיו.
    מכונית הבטיחות אפשרה לו להיות צמוד להמילטון ואיך שהיא זזה הוא נדבק אליו ופתח DRS בישורת, אבל לא הצליח לסיים את העקיפה לפני הפניה.
    הזדמנות שיכולה לעלות לו בעונה.

  6. על פוטבול המכללות שניפתח וכל משחקי האימון של ה-NFL אין כאן זמן לשום דבר אחר. עניין של העדפה, וכמובן מקום מגורים

    1. בדיוק היום חשבתי על זה שאם הוא זוכה גם בוואלטה בלי לזכות בקטע זה נראה לי סוג של תעודת עניות למרוצים וגם קצת לו
      זאת אומרת, למרות שזה מראה שהוא בטופ של המרוץ בלי שום ספק, אחד הגדולים בכל הזמנים וכו׳ – זה נראה לי לפחות קצת פרווה, כאילו שהמתחרים לא מספיק טובים יותר משהוא ממש טוב.
      למרות שברור שזה לא המצב

      1. בהחלט לא המצב. הוא גם יודע בדיוק איפה להשקיע את המאמץ. לדעתי גם סיכוי מצויין שייקח את הנג"ש. לא הגיעו יותר מדי שענים שיאתגרו אותו.

        1. ברור שזה לא המצב, אני רק אומר כמו מה זה מרגיש. לי לפחות.
          אפשר גם לומר שהוא עושה את המינימום שדרוש – קצת כמו מייוות׳ר מול מגרגור היום.
          לא רואה את המתחרים ממטר, פשוט כי הם לא מספיק טובים לו

    1. נראה בינתיים כיחיד שמסוגל לאתגר את פרום בהרים. מאד שמח בשבילו. עבר שנה קטסטרופלית עם פציעה של חצי עונה, ומוות של חבר קרוב בזמן הטור.

  7. לא כייף עם פרום? הכי כייף עם פרום! הרוכב האהוב עליי, הרוכב הגדול בדורנו. וגם תחרותי ווינר צנוע מכבד את היריבים וגנטלמן.

    1. לא בטוח שולורדה יסכים לכך.
      בוולטה של 2012 , ולורדה נפל , לטענתו הופל על ידי רוכב של סקאי ואז סקאי לא רק שלא חיכו אלא פתחו מבערים , כשולורדה נתמך בידי שני רוכבים אחרים כי לא יכל לזוז.
      פרום טען שמאחר וולורדה לא הוביל במירוץ אינו חייב לחכות .
      האמת נראה לי תרגיל די מלוכלך , מאז לא משנה מה יעשה פרום , אני לא אוהב אותו .

      1. הוא גם נתן אגרוף לאיזה צופה, בקריירה כל כך ארוכה ובולטת מחוייב שיהיה רגעי מחלוקת.

        אך ההתנכלות הכללית שלו גנטלמנית תראה איך הוא מפרגן לקונתאדור ואיך פירגן וממש בכה בשביל ריצי פורט כשהוא נפצע.

        הוא אישיות נהדרת ואין לי ספק בכך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט