אירועי דיומא – 26.08.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 2 / מתן גילור

18:00 איחוד בני סכנין-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות מגיעות למשחק במומנטום חיובי. סכנין אחרי ניצחון חות על עכו ורעננה אחרי תיקו ביתי מול ק"ש, שהתחזקה לא מעט הקיץ. המשחק יתקיים בעכו, הואיל ודוחא עדיין לא מאושר, דבר על פועל לטובתה של רעננה, שסביר להניח שישמחו על תיקו נוסף.

18:30 הפועל אשקלון-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 גולד). אשקלון איבדה יתרון מוקדם על הפועל חיפה והפסידה 1:3. היא נראית כאתד המועמדות הרציניות לירידה. לעומתה, בנ"ד ניצחה את מכבי 0:2 מצמד מאוחר של מתן חוזז וביחד עם הקמפיין האירופאי נראה שזו קבוצה עם שאיפות פלייאוף עליון. הפעם הם יצטרכו להתמודד עם קבוצה שתבוא לסגור מולם את המשחק, דבר בו הם לא מורגלים.

20:15 מכבי נתניה-הפועל עכו (ספורט 3). נתניה נראתה נהדר מול ב"ש במחזור הראשון. השיגה תיקו למרות הרחקה, אבל היתה שווה ניצחון,ף כפי שאמר מאמן ב"ש, ברק בכר. עכו לא רק הפסידה, אלא שבנוסף מדובר על קבוצה חלשה לה הופחתו 2 נקודות. לפי תמונת המצב הנוכחית הישארות שלהם בליגה תהיה הפתעה.

20:30 מכבי פתח תקוה-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות פתחו מצוין עם ניצחונות לאחר מהפך על קבוצה נחותה מהם. החלוצים של הפועל, תורג'מן ועב"ב נראים טוב מצד אחד ומנור סולומון עושה רושם שלא יאריך זמן בליגת העל שלנו מהצד השני.

פרמיירליג – מחזור 3 / דוד "פאקו" סעדה

14:30-בורנמות'-מנצ'סטר סיטי (ספורט 2). הסיטיזנס ודאי לא בנו על איבוד נקודות מוקדם כל כך, כפי שהיה בתיקו מול אברטון במחזור הקודם. לפפ וחניכיו תהיה הזדמנות להתאושש היום מול המארחת החלשה, הצפוייה להמשיך ולהמתין לנקודות הראשונות גם אחרי המשחק הזה.

17:00-ווטפורד-ברייטון (ספורט 1).

19:30-מנצ'סטר יונייטד-לסטר סיטי (ספורט 1). השדים האדומים הם הקבוצה החמה של הפרמיירליג עם שתי רביעיות מאופסות במחזורים הראשונים, כאשר בחוד מככב רומלו לוקאקו. השבוע הודיעה הקבוצה שזלאטן חוזר אף הוא לסגל, מה שייתן לקבוצה חוד מהגהינום. האלופה מלפני שנתיים עשוייה להיות בהחלט עוד קורבן בדרך של חניכיו של מוריניו, גם אם התאוששה בשבוע שעבר מההפסד המשוגע לארסנל במחזור הפתיחה.

לה ליגה – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

19:15-אלאבס-ברצלונה (ONE). ברצלונה נרגעה מעט מהסערות עם ניצחון קל על בטיס במחזור הקודם. דברים מתחילים להסתדר לקבוצת העל, שהודיעה השבוע על החתמתו של עוסמאן דמבלה הצרפתי על מנת למלא במעט את החור שהותיר ניימאר. גם אינייסטה החוזר מפציעה ופאוליניו (שהחליט שדי לו להתחרות בערן זהבי בסין) צפויים לפתוח בהרכב. המארחת הקטנה נותרה ללא נקודות אחרי המחזור הראשון, מה שצפוי להשתחזר גם היום.

21:15-לבאנטה-דפורטיבו לה קורוניה (משולב ב-ONE).

21:15-חירונה-מלאגה (משולב ב-ONE).

23:15-לאס פלמאס-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו ודאי לא ציפתה לפתוח את העונה כפי שעשתה בשבוע שעבר, עם תיקו דרמטי מול חירונה והרחקה של גריזמן. לא נראה שתוצאה כזו תשתחזר מול המארחת החלשה, הגם שזו תחסר את ילד הפלא, אלן חלילוביץ'.

ליגה צרפתית – מחזור 4 / דוד "פאקו" סעדה

18:15-נאנט-ליון (ספורט 5).

סרייה A – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

19:00-גנואה-יובנטוס (ספורט 2). יובה זכתה לניצחון קל וצפוי במחזור הראשון מול קליארי, וצפוייה לשחזר את התוצאה מול היריבה החלשה גם היום.

20:15-בנוונטו-בולוניה (ספורט 5).

21:45-רומא-אינטר (ספורט +5 וספורט 1). מפגש צמרת חשוב בין שתי היריבות היומרניות, ובצידו פיקנטריה. שתי הקבוצות זכו לנצחונות במחזור הראשון, וישאפו לשחזר כל אחת את ההישג, גם כדי למנוע את הנקודות מהיריבה. הפיקנטריה קשורה למאמן של אינטר, לוצ'יאנו ספאלטי, שזכה להצלחה במדי היריבה בעונות הקודמות.

בונדסליגה – מחזור 2 / דוד "פאקו" סעדה

16:30-ורדר ברמן-באיירן מינכן (ספורט 3). כמו בשבוע שעבר, האלופה מגיעה למפגש היום בהרכב חסר. בשבוע שעבר זה לא הפריע לה לנצח את לברקוזן, וגם היום היא תהיה פייבוריטית כמובן. למארחת הפסד יהיה עסק ביש, כיוון שישאיר אותה ללא נקודות בתום המחזור.

19:30-בורוסיה דורטמונד-הרטה ברלין. דורטמונד פתחה מצויין את הליגה, לאחר שהביסה 3:0 את וולפסבורג בתצוגה התקפית אופיינית. גם היריבה, שנתנה עונה מצויינת בשנה שעברה, פתחה את הליגה בניצחון יפה על שטוטגרט.

כדורסל / יאיר זעפרני

משחקי הכנה ליורובאסקט

16:30 ישראל – בריטניה. אז בשעה טובה מגיעים להם משחקי ההכנה של נבחרת ישראל ליורובאסקט לסיומם עם משחק שלישי ברציפות (בק טו בק טו בק) על אדמת פולין, הפעם נגד בריטניה עליה גברה ישראל פעמיים במשחקי ההכנה. הנבחרת של אדלשטיין, שלא ברור מדוע טורטרה כל-כך ברצף הנוכחי (באליפות אירופה לא יהיו לה אף פעם שלושה משחקים בשלושה ימים) ניצחה אמש את הונגריה 70-85 ותנסה לסיים את ההכנה בטעם טוב וכמו שאומרים – רק לחזור הביתה בשלום.

19:00: פולין – הונגריה

אליפות אמריקה בכדורסל (אמריקאפ)

00:30: מקסיקו – ברזיל

03:00: קולומביה – פורטו ריקו

בלי ששמנו לב, התחיל לו אתמול טורניר הנבחרות השני באיכותו הקיץ (אחרי היורובאסקט) – אליפות אמריקה הלא היא האמריקאפ. האליפות שנערכת בשלוש מדינות מארחות – קולומביה, אורגוואי וארגנטינה בין התאריכים 25/8 – 3/9 ותכלול 12 נבחרות בחלוקה ל-3 בתים כאשר הראשונה מכל בית והשנייה בעלת המאזן הטוב ביותר עולות לחצאי הגמר שיתקיימו בקורדובה שבארגנטינה.

הנבחרות הבולטות בטורניר הן כמובן ארגנטינה החזקה עם לואיס סקולה וצמד הניקולות – לפרוטיבו וברוסינו; ברזיל עם ברונו קבוקולו מטורונטו וג'ורג'יניו דה פאולה הצעיר; האלופה המכהנת ונצואלה שמובלת בידי מיודענו, גרגורי ורגאס; מקסיקו הקשוחה של חורחה גוטיירז ופרנסיסקו קרוז; קנדה שתגיע בלי רוב כוכביה אבל כן עם ג'ואל אנתוני ואנדרו ניקולסון וכמובן, בהופעה ראשונה בטורניר מאז 2007 (לא בא להם מאז) – נבחרת ארה"ב. האמריקאים שמופיעים בטורניר כהכנה למוקדמות אליפות העולם בהן הם יטלו חלק בסתיו הקרוב, מופיעים ללא נבחרת החלומות (שגם לא תשתתף במוקדמות בשל החפיפה שלהן עם עונת ה-NBA) אלא עם קבוצת די-ליג מובחרת שגם אמורה לשאת בנטל של ההעפלה לאליפות העולם (כשלאליפות עצמה, בקיץ 2019, יגיעו כנראה החברה ה'גדולים' מהליגה הטובה בעולם. איזה עולם אכזר!). השמות המוכרים בנבחרת הפסים והכוכבים הם מרשל פלאמלי וקנדל מרשל (וביחד הצמד קנדל מרשל פלאמלי) ומאמן אותה האיש, האגדה והפרשן המופלא ג'ף ואן גנדי.

הימים הראשונים מוקדשים כולם לבית הראשון הכולל את מקסיקו, ברזיל, פורטו ריקו וקולומביה המארחת של הבית. וזהו המשחק השני של כל אחת מהנבחרות בבית. לפנות בוקר ניצחה מקסיקו את פורטו ריקו 66-69 וברזיל גירדה ניצחון על קולומביה 74-76, כך שהמנצחת בקרב בין שתי הנבחרות החזקות בבית, תקבל דחיפה רצינית בדרך למקום ראשון פוטנציאלי ואילו המפסידה בין קולומביה לפורטו ריקו – תיפרד לשלום מהסיכוי לעלות לחצי הגמר.

איגרוף / דוד "פאקו" סעדה:

"קרב המאה" בין פלויד מייוות'ר לקונור מגרגור

למרות שלא מדובר כאן באירוע בעל ערך ספורטיבי כלשהו, הוא בהחלט בעל ערך בידורי ותקשורתי רב. זהו אירוע יוצא דופן המפגיש שני מתמודדים מענפים שונים – מייוות'ר מהאיגרוף ומגרגור מה-MMA. מייוות'ר אחז באליפויות במספר קטגוריות שונות במהלך הקריירה, ובמאזן של 49:0, לפני שהחליט לפרוש (עד לחזרתו החד פעמית בקרב הנוכחי). מגרגור הוא אחד הלוחמים המצליחים ב-UFC, והוא אוחז כעת בתארים בשתי קטגוריות משקל שונות במקביל. שני המתמודדים, הנמנים עם קטגוריות המשקלים הקלים, מצויידים באישיות מוחצנת מאד כל אחד, מה שהביא ל"פמפום" חסר תקדים של הקרב מאז שנהגה לפני כשנתיים, וכמובן לסכומי כסף אדירים סביבו. עדיין, מדובר בקרב לא שווה כוחות, זאת כיוון שהוא נערך לפי כללי האיגרוף, כשההבדל היחיד הוא השימוש בכפפות קלות יותר. מדובר כמובן במגרשו הביתי של מייוות'ר, בעוד שמגרגור מעולם לא התחרה בקרב איגרוף רשמי. לפיכך מייוות'ר הוא הפייבוריט הברור בקרב. הקרב מתוכנן להימשך 12 סיבובים של שלוש דקות כ"א, אך צפוי להיגמר הרבה לפני כן. שידור בספורט 5 לייב ובספורט 1 ב-04:00.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי בלגיה – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בבלגיה. שידור בספורט 5 ב-15:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספנייה – קטע 8

קטע 7 התנהל כצפוי בשליטה מוחלטת של קבוצת הבריחה. המנצח היה מאטיי מוהוריץ' מקבוצת האמירויות. הסלובני הצעיר ברח מתוך קבוצת הבריחה לקראת הסיום, ולא איפשר לרודפים כדה גנט ורוחאס לתפוס אותו. הפלוטון התנהל בצורה מנומנמת הרבה מאחורי קבוצת הבריחה, מה שאיפשר לייטסה בול ההולנדי מקבוצת מנזנה הקטנה, שהיה גם הוא בבריחה, להשתחל לעשירייה הראשונה. מלבדו, תמונה ההובלה נותרה כמעט ללא שינוי, עם פרום בראש, ואחריו צ'אבז (11+), ניקו רוש (13+), ואן גרדרן (30+), ניבאלי (36+), דה לה קרוז (40+), בול (46+), ארו (49+), אדם ייטס (50+) ו-וודס (1:13+).

קטע 8 של היום מסמן את ההשתלטות של מתמודדי ה-GC על המירוץ. זהו קטע וואלטה אופייני מאד – רוב 200 הק"מ שלו כוללים שתי פסגות בינוניות, אך הוא מסתיים בפסגה בדרגה אחת, עם שיפועים המגיעים עד ל-20 אחוזים. היום כבר מן הסתם ימשיכו להיפתח הפערים ב-GC, אם כי הירידה שבסיום הפסגה הנ"ל כנראה תמתן אותם במעט. שידור ביורוספורט ב-16:15.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

      1. אדום וירטואלית – אחד שמוביל כרגע בקטע בפער גדול יותר מהפיגור שלו ב-GC. רואים את זה הרבה בקבוצות בריחה, כשאחד הרוכבים תופס זמנית פער על המוביל במירוץ (פער שבדרך כלל נסגר ע"י הפלוטון).

  1. יש עוד הרבה זמן והרבה מרחק, אבל מייקה או אלאפיליפ נראים הימור לא רע לזכייה בקטע הזה.
    היום לא אוכל לצפות ואשמח לעדכונים שוטפים בתגובות.
    תודה. 🙂

    1. תמיד יש סיכוי שאיזה מכה שלו תתלבש ותוריד את מייוות'ר. עדיין מדובר במתאגרף (מייוות'ר) שלא הפסיד כל הקריירה למתאגרפים הרבה יותר מוכחים (כמו פקיאו). אגב יחס ההימורים לטובת מייוות'ר הוא 1\4 – הייתי בטוח שיהיה הרבה יותר גבוה לטובתו.

  2. כבוד לסאן ווב .
    לדעתי ההתקפות הפראיות של פרום מעידותצעל חשש אמיתיממהתחזקות המתחרים .
    קונטאדור חזר לעצמו וקואליציה נגד פרום כמונבשנה שעברה מאד צפויה.
    על הקבוצה שלו קשה להסתמך ולכן הוא רוצה לבנות.הפרש מספיק כבר עכשיו .
    זו טקטיקה של אמיצים כל הכבוד לו .
    יופי של מירוץ מתפתח אם פרום אכן ינצח הוא יהיה ראוי לכך.

  3. ראיתי עכשיו את הסיום. קטע מעולה. פרום נראה חזק מאד, אבל סקיי כקבוצה לא משהו. פולס כן נראה לא רע ואני מאמין שידבר חזק בהרים.
    אלאפילים פייטר שחבל"ז.

    1. פרום הרוכב הכי חזק תמיד בשבוע הראשון.
      יש כמה הסברים טכנולוגיים טבעיים לא מותרים אבל טבעיים לא סמים שעולים כסף והרבה.
      גם כוכבים אחרים השתמשו בהם אך הנתונים הטבעיים של פרום טובים יותר .
      הקבוצה של סקיי לא משהו. אבל לא משהו יחסית למה ?
      יחסית לסקיי בטור נכון ,אך היא עדין אחת החזקות כאן .
      פרום דורש מהקבוצה הרבה מעבר למה שזו יכולה לתת ואנחנו עוד לא בשלבים המכריעים .
      האיסטרטגיה של פרום ברורה ,היא לקחת עכשיו את כל הקופה שאפשר.
      השאלה שאין תשובה עליה האם אפשר בוולטה לקחת את כל הנקןדות בהתחלה ולנוח בהרים בהמשך?

      1. דווקא בטור דה פראנס האחרון הוא נראה הכי טוב בשבוע האחרון. כנראה בנה את הכושר לסיום הטור בואך תחילת הוואלטה.
        צריך לזכור שיש לו בקנה את הנג"ש בשבוע האחרון וזה מאד משמעותי.
        הקבוצה שלו, אני מאמין, תהיה מספיק חזקה לא לאפשר את הפארסה של השנה שעברה וזה הכי חשוב מבחינתו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט