אני יודע שהקבוצה החליטה על בנייה מחדש. אבל מי שחושב על טנקינג בגלל שאיזה בוגר תיכון בשם מרווין באגלי הולך לדוק ויהיה בחירת דראפט ראשונה, טועה טעות מרה.

למה הטעות?

כי שיקגו לא הולכת על טנקינג – היא לא מכירה את המילה, והמילה 'טנקינג' היא בכלל סתם רעיון שאין בו כל חכמה, היגיון,  או אפשרות ליישמו, ואין כל ביטחון שהקבוצה האחרונה תבחר ראשונה, ואין כל ביטחון שהנבחר הראשון יהיה השחקן הטוב ביותר, אז כל מי שמדבר על טנקינג כנראה בילה יותר מדי שנים בשריון. "טנקינג" היא לא יותר ממילה.

עזבו טנקינג בצד.  עוד לא היה שחקן אחד – אפילו  א-ח-ד  – בכל תולדות ה-NBA שהודה שהקבוצה עשתה 'טנקינג' בידיעה ובכוונה, ושהשחקנים והמאמן היו חלק בה.  ל-X-שחקן בן 50 החי היום בפלורידה כדי לשחק גולף, מה איכפת לו לתפוס כותרת ב-SI ולספר סיפור כיצד קבוצתו עשתה "טנקינג"? כי אין דבר כזה. אין דרך לעשות טנקינג מלבד הנהלה העושה בכוונה טרייד איום כדי להחליש את הקבוצה בתקופת הטריידים, וגם זה לא קרה עד עתה לידיעתי.

מרווין באגלי? מייקל פורטר? שיקגו חושבת היום עליהם? בחיים לא. לשיקגו ישנו היום צוות צעיר. הם מתכוננים לעונה בה הם יילחמו ויפתיעו רבים מאד.

תקראו איזה מטומטם ב-ESPN שכותב על ההחלטה של באגלי ותוצאותיה:

Not only did his decision give the Bulls another high-level target in the 2018 draft, it gave the front office a reminder of what its main objective should be all season: Put yourself in the most advantageous lottery position by losing as many games as possible.

בא לי להקיא כשאני קורא זבל כזה. נניח אפילו שבהנהלה ישנו איזה דפוק בראש שמאמין במה שכתוב בפונט כהה במשפט שלפני. אז מה הוא יעשה? יבוא לדוויין ווייד ויגיד לו להחטיא בכוונה? יצווה על המאמן להכניס רק את סוף הספסל למשחקים? ו-19,000 שחיו וגדלו עם מייקל ג'ורדן יישבו ביציע ויהנו מלראות את השחקנים 8-12 משחקים בשעה שהוא שילם $150 לכרטיס ביציע הבינוני?

דוויין ווייד באמת רוצה לצאת ככה לפנסיה. מדברים על BUYOUT בעוד כמה חודשים, אז איך גיא לימד אותי? "עוד חזון למועד".

ג'ימי באטלר איננו. אבל יש רובין לופז שאני מרגיש בעצמותי שהוא מוכן לעונת פריחה. כריס דאן? הוא מת להראות לכל אלה שביכו אותו במינסוטה שהוא לא 'השגיאה הגדולה' שהם עשו, אלא הם עשו את השגיאה הגדולה כשויתרו עליו. לאורי מרקנן רוצה להיות הכוכב האמיתי הגדול הראשון מפינלנד. הוא היה טוב מאד בלאס ווגאס. ג'ריאן גראנט – רישמו זאת! – עמד לפרוץ. חשבו שהוא FRINGE NBA PLAYERS אבל מי שחושב ככה הוא רפה הבנה. חכו וראו מי צודק. בובי פורטיס? רק היזכרו במשחק הניצחון כשהוא ניצח כמעט לבדו את כל הסלטיקס. זאק לוויין הוא האתלט מספר 1 בליגה, והגיע הזמן שהוא יממש את הפוטנציאל שלו. פול זיפסר הראה בליגת הקיץ שהעובדה שנבחר בסיבוב השני רק מראה שהבוחרים לא ידעו את מה הם מחמיצים. לקמרון פיין היתה ירידה לא מובנת מאז הגיע מ-OKC והוא רוצה להוכיח שהעונה שעברה לא היתה העונה המגדירה אותו. ניקו מירוטיץ' חייב לשחק ולקלוע כפי שהוא מסוגל. דנזל וולנטיין היה אחד משחקני הקולג' שאהבתי ביותר. אני מאמין בו אמונה שלמה. ואל תשכחו את אנטוני מורו מג'ורג'יה טק.

ועכשיו אני מגיע למאמן פרד הויברג, שאני זוכר טוב-טוב כפייטר שלא מוותר על אינטש בימיו בבולס. הוא יעשה הכל – אני מתכוון הכל, כולל ראשייה בפרצוף של המנהל הראשון שיעיז להוציא את ההברה הראשונה של "טנ…" – בום, ראסייה. הוא מאמן טוב שחטף פגיעה קשה במוניטין בגלל הקבוצה שהוא קיבל כשהוא הגיע, ועתה הקבוצה מתחילה להיבנות בדמותו. הוא היה מאמן מצויין באיובה סטייט עם צעירי קולג', והוא יהיה שוב מצויין עם הקבוצה הצעירה של שיקגו. מה שהויברג השקט לכאורה יעשה זה להכניס טירוף בנשמת צעיריו, ושיילחמו יותר מכל קבוצת NBA אחרת. אני חותם על כך שהבולס תהיה קבוצה קשה כאגוז מאובן.

תקראו מה כותב הדפוק ב-ESPN בסיום מאמרו:

. As tough as the losses might be to stomach for players, coaches and fans, strengthening your ability to land players like Porter or Bagley is much more important than trying to earn more wins in another lost season.

הבולס לא יסיימו אחרונים. הם יסיימו רחוק מאחרונים. הם יסיימו בערך במקום 12 במזרח כשארבע קבוצות מאחוריהם. ובמערב? הם יסיימו עם רקורד טוב יותר מעוד איזה 4, שלאחת מהם קוראים "לייקרס".

6. מייקל פורטר הוא מלך ב-1 על 1 במחנה של סטפן קרי

*