השבוע בבייסבול / חנן קרן (וה"דודג'רס הארורים" – מנחם לס)

השבוע בבייסבול / חנן קרן (וה"דודג'רס הארורים" – מנחם לס)

 

 

סטייק אנטריקוט 800 גרם מנברסקה. מנסיון מומלץ לאכול שרואים משחק טוב 🙂

עוד שבוע עמוס כל טוב עבר עלינו בליגת הבייסבול מספר אחת בעולם אז יאללה לסיכום השבוע.

מילים ספורות על השבוע שהיה:

AL East

השבוע הזה היה בסימן הרד סוקס שלא הפסידו לאינדיאנס והוויט סוקס ופתחו פער קטן בצמרת. ה-משחק של השבוע היה הנצחון שלהם על האינדיאנס 12-10, משחק שכלל מהפכים, מהלך וירטואזי יוצא מן הכלל ולקינוח וואקאוף הום ראן של קריסטיאן ואסקז מפיגור לנצחון. תראו בסרטון את שרשרת האירועים שהביאה לרד סוקס את הנצחון הדרמטי.

בהמשך השבוע היה להם עוד נצחון דרמטי בוואקאוף הום ראן של מיטץ' מורלנד באיניג ה11.

ליאנקיז היה שבוע די מבאס שהם מפסידים סדרה בבית לדטריוט ואז חוצים סדרה בקליבלנד. במשחק האחרון הם נראו טוב ונצחו 8-1. ג'ייקובי אלסבורי חבט טריפל באיניג השישי שלמעשה גמר את המשחק שהם מכניסים 5 ריצות בו בלבד. ארון ג'אדג' דפק כרטיס עם הום ראן של 3 ריצות ב7.

טמפה ביי הרשימה השבוע שניצחה את הסדרה מול האסטרוס החזקים 3-1 ביוסטון. חבל שהם קצת קלקלו שהפסידו 2-1 את הסדרה הבייתית למילווקי. המשחק האחרון היה נצחון דרמטי בוואקאוף הום ראן של סטיבן סוזה ג'וניור, ראשון של הקבוצה מאז מאי 2014.

AL Central

קנזס סיטי לא השכילה לנצל את השבוע הקשה שהיה לקליבלנד מול הרד סוקס והיאנקיז וחטפה סוויפ מבולטימור ואז חצתה סדרה מול סיאטל. בנצחון האחרון שלהם 9-1 על סיאטל מלקי קאבררה הראה למה הביאו אותו מהוויט סוקס שחבט הום ראן בן 3 ריצות. הפיצ'ר הרוקי ג'ייק ג'וניס גם היה מצוין שזרק 8 איניגס יפים עם שיא קריירה של 7 חרוכים. נצחון קריטי על היריבה הישירה בווילד קארד.

AL West

נדלג היישר למשחק האחרון של יוסטון השבוע.  קאמבק מצוין באיניג ה9 מפיגור 3-6 לנצחון בוואקאוף 7-6 על טורנטו. שווה לראות את כל התקציר.

NL East

וושינגטון יצאה לשיקאגו לפגוש את הקאבס האלופים ולקחו שתיים מתוך שלוש. את המשחק האחרון בסדרה הם ניצחו 9-4 אחרי שהיו בפיגור 3-4 באיניג ה8. שתי זריקות של הפיצ'ר המחליף קארל אדוארדס במצב של בסיסים מלאים הספיקו לוושינגטון להפוך מ3-4 ל8-4 ולהמם את הקהל בריגלי. זריקה ראשונה פגעה באנתוני רנדון והכניסה את השוויון. מיד אחריו עלה מאט וויטרס וחבט גראנד סלאם אדיר. חבל לג'ון לסטר שהיה לא רע ב7 איניגס הקודמים.

NL Central

מילווקי ושיקאגו קאבס צמודות צמודות בבית הזה. אפשר לסכם את השבוע בזה שהקאבס הפסידו את שתי הסדרות שלהם 1-2 ומילווקי ניצחה את שלהם 2-1. בנצחון האחרון שלהם הקאבס ניצחו את וושינגטון 7-4 הקאצ'ר המחליף ווילסון קונטרראז פתח בלפט פילד בשביל להשאיר את המחבט החם שלו בליינאפ ואכן הוא סיפק את הסחורה עם הום ראן של שתי ריצות ב6. ג'ון לאקי קיבל את הנצחון.

בנצחון האחרון של מילווקי הפיצ'ר הפותח זאק דיוויס נתן את הטון וסגר על טמפה ביי עם נצחון 3-0.

NL West

הדוג'רס ממשיכים לרוץ קדימה לפלייאוף. יו דרוויש רשם הופעת בכורה מוצלחת עם 10 חרוכים ב7 איניגס. לא חכמה מול המטס אבל שיהיה.

מילים ספורות על השבוע שיהיה:

AL East

שבוע חם בבית הזה הרד סוקס יוצאים לשני משחקים בטמפה ואז סדרה אדירה של שלושה משחקים מול היאנקיז ביאנקי סטדיום. למי שרוצה לראות קצת משחק 2 במוצ"ש ב23:00 שעון ישראל. טמפה מצידה תשחק באותו זמן מול קליבלנד. הפיץ' הראשון של משחק מספר 4 של הסדרה הזאת הוא ביום ראשון ב20:10.

AL Central

קליבלנד בבית לשני משחקים מול קולוראדו ואז בטמפה. קנזס סיטי בסדרת אינטרליג מול סנט לואיס ואז נוסעת שיקאגו מול הוויט סוקס.

AL West

יוסטון יוצא למסע חוץ מול הוויט סוקס ואז בטקסס מול הריינג'רס.

NL East

וושינגטון תארח השבוע את מיאמי ואז את סאן פרנסיסקו.

NL Central

הקאבס ישחקו בסן פרנסיסקו ואז יצאו לאריזונה שנאבקת רק על הווילד קארד בגלל הדוג'רס. המשחק ה3 ביום ראשון ב22:10. מילווקי בסדרת אינטרליג נגד מינסוטה ואז מול סינסנטי.

NL West

הדוג'רס יוצאים לאריזונה ואז יארחו את סן דייגו.

טבלאות

המלצות השבוע:

טמפה ביי – רד סוקס.

רד סוקס – יאנקיז.

טמפה ביי – קליבלנד.

שיקאגו קאבס – אריזונה.

דוג'רס – אריזונה.

*******

הדודג'רס הארורים / מנחם לס

כמה אני שונא את הדודג'רס?

אולי אם אגלה לכם שפעם שנאתי אותם יותר משאי-פעם שנאתי את הלייקרס אולי זה ייתן לכם מושג על גודל השנאה.

למה אני שונא אותם? טוב, עצם העובדה שהם NL מספיקה עבורי לשנאם. אני שונא כל קבוצת נשיונל ליג בדיוק כפי שאני שונא כל קבוצה מערבית ב-NBA. אבל עם הדודג'רס השינאה כפולה ומכופלת כי הם היו הקבוצה של יהודי ברוקלין, ויום אחד הדודג'רס ארזה את חפציה – ואת סנדי קופאקס כחפץ הראשי, וברחה באמצע הלילה ללוס אנג'לס מכל המקומות, כמו גנב שחושש להיתפס.

בריחתה לא רק פגעה בכל אוהדיה בעיר. היא למעשה היתה גורם רציני ביותר בהתחלת נפילתה של ברוקלין הגאה מהיותה אחת הערים התרבותיות והאנושיות ביותר בארה"ב, לעיר נפולה, מלאת פשע, ומוזנחת. רק בעשר השנים האחרונות היא החלה בקמבק מופלא, והפכה ל-IN רציני מאד של העיר ניו יורק כשההגירה ממנהטן לברוקלין היא עובדה קיימת.

השנאה שלי הפכה לאי-איכפתיות ב-50 השנים האחרונות, כי כפי שקרה ללייקרס בשנים האחרונות כשהפכה למין מוצר מכוער, עצוב, וחסר רלטיוויות, זה מה שהדוד'גרס היתה בעשרים-שלושים השנים האחרונות (1988 היתה השנה האחרונה ששמענו מהם) עד ששכחתי על קיומה.

פתאום לא רק שהיא מצפצפת, היא שורקת בקול הנשמע ברמה. רקורד של 32-79 הוא דבר רציני ביותר. הנה הרקורדס הטובים ביותר בזמן המודרני של קבוצות NL או AL:

  • 2001 SEATTLE MARINERS. Record: 116-46. Manager: Lou Piniella. …
  • 1998 YANKEES. Record: 114-48. …
  • 1954 CLEVELAND INDIANS. Record: 111-43. ..
  • 1927 YANKEES. Record: 110-44. …
  • 1961 YANKEES. Record: 109-53. …
  • 1969 BALTIMORE ORIOLES. Record: 109-53.

מה זה אומר? זה אומר שלדודג'רס האלה ישנו סכוי ריאלי מאד לסיים את העונה עם אחד מהרקורדס הטובים בהסטוריה, ובנוסף לכל הצרות משחק הם החתימו בימים  האחרונים פיצ'ר יפאני שמרעיד את הסיפים. שמו יו דרביש, שכל מה שעשה כאן בליגה מאז שהגיע לפני 5 שנים היה 4 פעמים אול סטאר (2012-14, 2017), מלך הסטרייקאאוטים של ה-AL, ושיא MLB של 995. CAREER FIELDING PERCENTAGW מפיצ'ר.

אבל ב-2016, בספרינג טריינינג, הוא הרגיש כאבים שאילצו אותו לעבור את הניתוח הידוע בתור "ניתוח טום ג'ון" בזרוע. הוא שיחק אז בריינג'רס, והעונה, ב-26 ליולי, הוא נתן ליריבה 10 EARNED RUNS ב-3.5 אינינגס, הפאשלה הגדולה ביותר מאז התחילו להביא הנה יפאנים.

הריינג'רס עשו טרייד עם הדודג'רס רק לפני שבועיים כשהם נותנים אותו עבור 3 שחקנים צעירים. למעשה זה כאילו שהריינג'רס רצו להיפטר ממנו.

*

מה שהוא עשה נגד המטס ביום ראשון חייב להיכתב באותיות זהב. אמנם היריבה היתה המטס, אבל הפיצ'ר עדיין חייב TO PITCH. הוא ציחקק עם הניו יורק מטס משך 7 אינינגס כשהוא מרשה להם רק 3 היטס כשבארסנל שלו כל זריקה שבספר, והכל באומנות מושלמת. זהו פיצ'ר שיכול לזכות בפרס 'סיי יאנג' לפיצ'ר הטוב ביותר העונה, והוא אפילו לא הפיצ'ר הטוב ביותר בקבוצתו כי קלייטון קרשאו חזר לשחק אחרי פציעתו. אז במשחק הראשון היה קרשאו עם הכדור המהיר שלו, הסליידר, וה-CURVEBALL שהם בין הטובים בליגה, ואחריו היפאני שחזר עם כדור מהיר יותר מקרשאו, ו-BREAKING BALL שהלוס אנג'לס טיימס תאר ככדור קשתי-"שלא ראינו כזה כבר תריסר שנים באיצטדיון".

הקצ'ר יאסמני גרנדל – שתפס את שני המשחקים – אמר:

" "אף פעם לא היו לי כלי נשק כאלה. הכדורים מגיעים מכל הצדדים, מלמעלה ומלמטה, מהצדדים, ופתאום עוברים על קו הסטרייק-זון. ראשי עדיין מסתובב מכל הכדורים האלה. אף פעם לא התנסיתי בדבר כזה".

רק זה חסר לי. פתאום לדודג'רס יש שני פיצ'רים בסדר גודל של רנדי ג'ונסון וקורט שילינג בימים העליזים באריזונה דיאמונבקס.

ואני אפילו לא מתחיל לדבר על כל החובטים שלהם, אנשים ששמם כריס טיילור ויסיאל פויג'.

יכול להיות שאנחנו חוזים עתה באחת הקבוצות החזקות ביותר ששיחקו בייסבול ב-50 השנים האחרונות.

(אבל כמובן שעליהם לנצח את ה-NL ואז את הוורלס סרייס כדי להיחשב לקבוצה גדולה באמת, או שהם ימשיכו להיות מה שהיו בחמישים השנים האחרונות).

 

 

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה, חנן ומנחם.

    המשחק של הדודג'רסמול המטס –
    זו הייתה הפעם הראשונה מאז שאני זוכר את עצמי שבחרתי לראות משחק עונה רגילה של הדודג'רס שלא כלל את הג'איינטס.
    והמסקנה?
    כמו שמנחם כתב –
    הדודג'רס מפחידים.
    עוד לפני שדארוויש הגיע, הם היו הקבוצה שספגה הכי פחות ראנס (ובפער עצום מהמקום השני – האינדיאנס שבמקום השני סופגים כמעט 20% יותר ראנס!).
    עכשיו?
    הם החליטו שהם לא לוקחים סיכון, וקנו תעודת ביטוח לקראת הפלייאוף.

    אני לא זוכר פייבוריטית כל כך ברורה מאז היאנקיז של 2009

  2. תן להנות קצת מנחם, אחרי שנים של סמול בול קיצוני והתקפה מפשלת ברגע האמת יש קבוצה מלהיבה שחובטת לכמויות הום ראנס לא אמיתיות ועןד בדודג'ר סטאדיום. עוד פלא זה כמות הניצחונות בקאמבקים השנה, כל פיגור שיש הדודג'רס ימחקו באינינגס האחרונים. עכשיו כבר 43-7 ב50 האחרונים ולפחות 7 מהנצחונות היו משחקים שהיינו אמורים להפסיד. מעניין גם מה יקרה כשאדריאן גונזאלס יחזור בקרוב מהפציעה…

    מה שבטוח – בפלייאוף של הMLB שום דבר לא בטוח, אבל זו קבוצה שגם אם לא תיקח השנה תעשה את זה עוד שנה או שנתיים. זה מה שאמרתי על הקאבס שנה שעברה ואכן הצליחו, מצד שני השנה הם לא מתקרבים ליכולת ההיא משום מה.

    1. הקטע עם הקאמבקים זה מטורף. כמעט כל משחק שראיתי שלהם הם חזרו מפיגור באינינגס האחרונים. אני עדיין בשוק מהמצב בטורונטו. ממש מביך ביחס לכישרון שם.

    1. לכל תנועה ביד, באצבעות, או אפילו בראש – יש את משמעותה, אבל חייבים להחליף אותם מדי פעם כי אחרת היריב עצמו קולט אותן.

  3. מסכים עם כל מילה לגבי השנאה למערב במיוחד לקבוצות שהגיעו מברוקלין אבל היום הרבה יהודים וגם אני אוהבים את היאנקיז וזה כולל גם להשתתף במשחקים שלהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט