השבוע בבייסבול / חנן קרן

כוכב השבוע סטיב פירס חובט אחד מתוך שני הוואקוף גראנד סלאם שלו.
שבוע עמוס באירועים ומשחקים מצוינים עבר עלינו וגם עדכון טריידים משמועתיים אז קדימה לעבודה.

מילים ספורות על השבוע שהיה:

AL East

היאנקיז סגרו על הרד סוקס אחרי שעשו סוויפ על סינסנטי ואז 3-1 על טמפה ביי. הסדרה מול טמפה ביי הבטיחה להיות צמודה וקיימה כאשר שני משחקים הסתיימו בוואקוף מחבטות של ברט גארדנר.

לרד סוקס היה שבוע שלילי כאשר הם מפסידים את שתי הסדרות שלהם 2-1. הסדרה מול קנזס סיטי הייתה נהדרת במיוחד המשחק שהם ניצחו בוואקף מגלישה יצרתית של סנדי ליאון להום. מי שהתעלה במשחק היה חבר הקבוצה החדש אדוארדו נונייז שחבט שני הומרס וגם את החבטה שהכניסה את ליאון הבייתה.

הרחק מאחור נמצאים סטיב פירס וטורנטו שלו שרחוקים כרגע מהפלייאוף אבל זה לא הפריע לו לרשום שני וואקאוף גראנד סלאמס! הישג מאוד נדיר ומרשים. הנה השני שלא רק ניצח אלא גם ביצע מהפך.

AL Central

על קליבלנד וקנזס סיטי עבר שבוע מוצלח מאוד. קליבלנד עשתה סוויפ לאיינג'לס שכלל וואקוף גראנד סלאם של אדווין אנקרנסיון.

אחר כך הם המשיכו לנצחון 2-1 בסדרה מול הוויט סוקס. בנצחון האחרון שלהם נקודת הנצחון נכנסה כתוצאה מפיץ' שפגע בברנדון גייאר שהבסיסים היו מלאים.

קנזס סיטי עשתה סוויפ לדטריוט ואז לקחה שתיים מתוך 3 לרד סוקס. בנצחון האחרון איניג שמיני מצוין הספיק למהפך ולנצחון.

AL West

בבית הזה מה שהיה מעניין זה הציון דרך שרשם קרלוס בלטרה. 3000 חבטות הוא השלים במשחק האחרון מול בולטימורהאחרונים להכנס למועדון המכובד הם איצרו סוזוקי , איי רוד ודרק ג׳טר. הבא בתור להכנס למועדון הוא כנראה אלברט פוהולוס האגדי שעומד על 2914 חבטות.זה יקרה בשנה הבאה. (תודה למידן על המידע). זה שהם בסוף הפסידו פחות עניינה.

NL East

גם בבית הזה הכל סגור אבל מאז ההום ראן דרבי ג'יאנקארלו סטנטון רוצה להוכיח שהוא לא אמר את המילה האחרונה וחובט הום ראנס ללא הכרה. הוא גם הדביק את חבריו לקבוצה בנצחון עם התוצאה החריגה 22-10 שהקבוצה חבטה 4 הום ראנס.

NL Central

היה חם בדרבי של שיקאגו שנגמר בנצחון 3-1 של הקאבס. במשחק השני ג'ון לאקי פגע בלא כוונה ב3 חובטים. אינינג אחרי הפיצ'ר של הוויט סוקס כריס בק רצה לסגור חשבון ופגע בכוונה באיאן האפ. לדעתי הוא היה צריך להיות מורחק על המקום.

אחרי הסדרה הזאת הקאבס המשיכו לסדרה מוצלחת מול מילווקי. בנצחון האחרון ג'ון לאקי היה מצוין וויקטור קארטיני חבט הום ראן ראשון בקריירה שהעלה את הקאבס ליתרון באיניג ה7.

NL West

איזה שבוע הדוג'רס סיפקה לנו. בסדרה מול הטווינס שני נצחונות אחרי מהפכים באינגנס המאוחרים. אחד בוואקאוף של ג'אסטין טרנר אחרי שפיגרו 5-0  המהלך המשחק.

במשחק האחרון מול הג'אינטס עם מדיסון באמגרנר שחזר מפציעה הם היו בפיגור 2-1 באיניג ה11 והפכו את התוצאה ל3-2 לנצחון וואקאוף. קייל פארמר נכנס כמחליף לחבוט פעם ראשונה בקריירה וסיפק את הסחורה עם דאבל שהכניס שתי ריצות.

 מילים ספורות על השבוע שיהיה:

AL East

המון סדרות מעניינות בבבית הזה השבוע. היאנקיז מארחים את דטריוט ואז יוצאים לקליבלנד. הרד סוקס יארחו את אותה קליבלנד ואז את הוויט סוקס. טמפה ביי יוצאת ליוסטון ואז מארחת את מילווקי.

AL Central

לקנזס סיטי יהיה הזדמנות לצמצם פערים מקליבלנד שהם ישחקו מול בולטימור וסיאטל בעוד קליבלנד יוצאת לשחק מול הצמד חמד רד סוקס ויאנקיז.

AL West

יוסטון מארחת את טמפה ביי ואז את טורנטו.

NL East

וושינגטון תצא למיאמי ואז תסע לשיקגו לפגוש את הקאבס.

NL Central

הקאבס מארחים את אריזונה ואז את וושינגטון. מילווקי מול סנט לואיס ואז נוסעים לטמפה ביי.

NL West

הדוג'רס יוצאים לאטלנטה ואז לניו יורק פגוש את המטס. שתי קבוצות שאתפלא אם יצליחו לדגדג אותם.

טבלאות

המלצות השבוע:

קליבלנד מול הרד סוקס ואז מול היאנקיז – קבוצות מצוינות שחזק בתמונת הפלייאוף.
קאבס מול וושינגטון – יותר בגלל הקאבס שלחוצה על נצחונות ותפגו קבוצה טובה.

טריידים משמעותיים / מידן בורוכוב

הדוג'רס לא מוכנים לשמוע על שום דבר פחות מאליפות אז הם הביאו את האייס יו דרויש מטקסס וצמד הפיצ'רים המחליפים טוני ווטסון וטוני סינגראני.

היאנקיז והרד סוקס גם כן חיזקו את הבולפן שלהם כאשר סוני גריי מצטרף לניו יורק מאוקלנד ואדיסון ריד מגיע לפנווי מהמטס.

קנזס סיטי הנחיתה את מלקי קבררה מהוויט סוקס שיעזור לחזק את הליינאפ.

היכל התהילה בבייסבול, ונבחרי היכל התהילה החדשים / מנחם לס

יום ראשון בקופרסטון

 

יום ראשון האחרון של חודש יולי הוא "יום היכל התהילה" בבייסבול, בעיירה קופרסטון, פנסילבניה, ביתו של היכל התהילה בבייסבול, והמקום בו כל קיץ נקבעת אלופת העולם בליטל ליג. 'היכל התהילה' בבייסבול הוא אחד ממוסדות הספורט האמריקאים העתיקים, מסורתיים, ואהובים ביותר, ובכוונה הוא מתקיים בהיכל התהילה שהבייסבול בחר להקים ב-"LITTLE AMERICA" ולא בעיר גדולה ומפוארת להדגיש את חשיבות המשחק במידל אמריקה, בקאונטרי, באמריקה של התושבים.

היכל התהילה פתח שעריו ב-1936 ומאז שאר מיני הספורט החלו עם "היכלים" משלהם, ואז הדבר תפס בהוליווד, ברוק-אנד-רול, בקאונטרי מיוזיק, ובמה לא. המושג "להיכנס להיכל" הועתק מבייסבול, וכך הפך להכתיר כבוד והישג מיוחד באספקטים אחרים של החיים. כמובן שהמושג "להיכנס להיכל" שהתחיל במשחק של אמריקה משמעותו הכבוד הגדול ביותר שניתן להאדיר הישג או תרומת חיים. מאחר ובד"כ לא מכניסים ל"היכל" (לשום 'היכל') יותר מ-5-7 ניבחרים בד"כ לשנה, לא קשה להבין שמאות ואלפי ספורטאים ואומנים מכל המינים והסוגים חולמים כל ימי חייהם להגיע ל'היכל', והדבר נמנע מהם.

הבייסבול החל עם דרישות הכניסה להיכל ושאר ההיכלים העתיקו את הכל מבייסבול, כמובן עם השינויים המתאימים לענף המיוחד.

בבייסבול השחקן חייב להיות שחקן פעיל לפחות 10 שנים ולהיות לפחות 5 שנים אחרי הפסקת פעולתו או פעילותו, ויש לו תקופת 'זכאות' של 10 שנים אחרי הפרישה להיבחר להיכל. ה-MLB בחר את ה-BBWAA (ארגון כתבי הבייסבול של אמריקה) להיות הבוחר את נבחרי ההיכל כשכל מועמד חייב לזכות בלפחות 75% מקולות חברי הארגון הנמצאים בו כחברים מין המניין לפחות עשר שנים.

 

'פאדג' רודירגז – ידענו שזה יהיה כך כי כזה היה גם כשחקן משך כל הקריירה שלו – היה הנירגש מכולם ולא יכול היה לעצור בדמעותיו. הפורטו-ריקני האהוב כל כך בעולם הבייסבול אמר ל-27,000 הנוכחים ביום קייצי מושלם: "הכל שייך לאבי. אבי הוא איש 'היכל התהילה'. הוא נאם באנגלית ובספרדית. "כל מה שהייתי פעם היה ילד קטן מפורטו ריקו עם חלום גדול להיות שחקן בייסבול במייג'ור ליג. היום הכל נראה כחלום מתוק. כדבר החשוב ביותר שהצלחתי להשיג בחיי".

איבן "פאדג'" רודריגז

איבן הוא אחד מהקצ'רס הגדולים של המשחק. לשחקן העבר של הטכסס ריינג'רס היו 13 בחירות לאול סטאר ו-14 GOLD GLOVES, שני מספרים שלאף קצ'ר בהסטוריה של הליגה לא היה. הוא המשיך לדשחק ביאנקס, בטייגרס, עזר למרלינס לנצח וורלד סרייס, ואז סיים את הקריירה באסטרוס ובנשיונלס. הוא מחזיק בעשרות שיאי קצ'ר, ואולי החשובים שבהם הוא שיא משחקים כקצ'ר (2,427), ומספר OUTS כקצ'ר (12,376). הוא היה גם חובט עליון עם 311 הופ ראנס ובטינג אברייג' לקריירה של 296.  הוא ניבחר בשנה הראשונה שהיה זכאי לבחירה.

 

טים ריינס (סניור)

האאוטפילדר הזה היה החובטים המעולים ואחד מרצי הבסיס המעולים בשחק. ב-23 שנות קריירה הוא היה אול סטאר 7 פעמים, וגנב יותר מ-70 בסיסים בשש עונות רצופות – שיא ליגה. במונטריאול אקספוס הוא ניבחר ל-MVP של ה-NL שלוש פעמים. מהאקספוס הוא הועבר לווייט סוקס ומהם ליאנקיס, איתה זכה בוורלס סרייס פעמיים, ב-1996 ו-1998. הוא זכה הפעם ב-86% מהקולות בשנתו האחרונה כזכאי להיבחר.

ג'ף בגוול.

בגוול בילה את כל 15 שנות משחקו ביוסטון אסטרוס, אבל היה זה רק אחרי טרייד שעדיף לשכוח מהרד סוקס שבגוול החל ביוסטון  את ריצתו להיכל. ב-1990 הרד סוקס עשו טרייד של בגוול – שהיה אז שחקן מינור ליג שלהם – עבור פיצ'ר בן 37 בשם לארי אנדרסון. אנדרסון היה אמור לעזור לרד סוקס בריצה נגד אוקלנד שהסתיימה בסוויפ נגדי. ונה אחרי בגוול זכה בתואר 'רוקי העונה' עם 15 HR ו-82 RBI. מה שהיה הכי גרויע היתה העובדה שבגוול הוא בן קונטיקוט שכל חייו היה אוהד הרד סוקס. ביוסטון הוא פרח עם MVP של ה-NL ב-1995 ואז שלושים הום ראנס,  100 ראנס ו-100 RBI בשמונה עונות רצופות. רק 6 שחקנים בתולדות הליגה מתגאים ב-30, 100 ו-100. הוא גם רק 1 מ-11 ב-NL עם 440 הומרס ו-200 גניבות.

ג'ון שוורהולץ

שחקן בינוני-טוב בצעירותו, הוא הפך לאחר מה-EXECUTIVES המוצלחים של המשחק ב-26 שנות מנכ"לות ונשיאות של הרויאלס והברייבס, וכמנג'ר זכה עם הברייבס בוורלד סרייס של 1990 ו-1995, ועזר להפוך את אטלנטה ברייבס למבצר של בייסבול, עד היום.

אלן "באד" סליג

כששמו הוקרא כניכנס להיכל התהילה היו יותר שריקות בוז ממחיאות כפיים. באד סליג, היהודי, היה ללא ספק הקומיסיונר השנוא ביותר בבייסבול, הליגה תחת ניהולו מ-1998 עד 2015. הוא איש אמיד מאד שהיה בעל המילווקי ברייבס שהוא עזר להעביר לאטלנטה. כקומיסיונר הוא עשה הכל בדרכו הוא. היה לו סבר פנים חמור והוא לא חשש ללכת נגד הזרם כשכל מה שמעניין אותו היא דעתו האישית. היום יודעים שהוא הציל את הליגה מפשיטת רגל כלכלית עם החוזים החדשים, והצליח להעביר את תקופת הסמים מבלי להפיל את הליגה. עד היום הוא אחד הפרצופים השנואים בבייסבול, אבל כל המבינים באמת יודעים שהוא היה, אולי, בנזונה שלא שם לעבר אף אחד, אבל הוא הציל את הליגה יותר מכל אחד אחר.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה, חנן ומנחם.

    החדשה החמה מה-MLB היא שהדודג'רס, גם ככה הקבוצה העשירה והעמוקה בליגה, הביאו בטרייד את יו דארוויש מהרנג'רס.
    עכשיו לקבוצה עם הפיצ'ר הכי טוב בבייסבול יש עוד יותר עומק (ופיירול מפלצתי של 257 מיליון. 70% יותר מהפיירול הממוצע ב-MLB)

    1. מעניין איך שבבייסבול יש פערים תקציביים כל כך גדולים בין קבוצות ובכל זאת יש אלופה חדשה כל שנה. נראה קצת לא הגיוני.

        1. ברור שלכדורסל יש השפעה הרבה יותר גדולה פר כוכב, אבל עדיין, היית חושב שפערים כאלו גדולים בתקציב יתנו יתרון הרבה יותר גדול ממה שבפועל קורה.

  2. וגם עוד סיפור ענק שחשבתי שיופיע, הקאבס יתנו לבארטמן טבעת אליפות ומקווה ככה לסגור את הסיפור סופית והשיג סגירת מעגל..
    מעניין אם הוא יגיע שוב לריגלי פילד לכבוד זה ואיך יקבלו אותו

  3. רודריגז נכנס להיכל על הקשקש ,זה נדיר להבחר כבר בשנה הראשונה
    היו לו 76 אחוז מהקולות כשהסף הוא 75
    מעניין מה יהיה עם קלמנס בונדס ואלכס רודריגז האם יצליחו לבוא בשערי ההיכל או לא

    1. לא תהיה ברירה אלא להכניס אותם. איירוד הוא האחד שהייתי רוצה שלא ייכנס. לבנזונה הזה יש הכל, ועכשיו גם את ג'ניפר לופז

      1. זה נדיר להבחר כבר בשנה הראשונה
        שחקנים כמו קן גריפי ( 99 אחוז ) רנדי ג'ונסון ופדרו מרטינז קיבלו מעל 97 אם אני זוכר נכון
        רודריגז היה מעולה אבל לקבל מעל 90 אחוז בשנה הראשונה זה נדיר

      2. אם אני זוכר נכון, רק 51 או 52 שחקני עבר נבחרו בשנה הראשונה בזכאות שלהם.
        אני בספק אם יש 10 מהם שעברו את ה-95%

        כמו שמידן כתב –
        לקבל מעל 90 אחוז בשנה הראשונה זה נדיר.

        1. אחרי בדיקה –
          52 נבחרו first ballot ,
          13 מתוכם עם 95% או יותר.

          כמו שמידן כתב –
          קן גריפי ג'וניור הוא עם האחוז הגבוה ביותר –
          99.3%

כתיבת תגובה

סגירת תפריט