הטור של מל ליום ראשון: הכדורסל האוסטרלי הוא הקרוב ביותר ל-NBA, אפילו יותר מקנדה

לראשונה אי פעם קבוצות אוסטרליות מה-NBL- NATIONAL BASKETBALL LEAGUE מגיעות לפרה-סיסון לשחק נגד קבוצות NBA. כל אוסטרליה בטרוף. הגיע הזמן.

קרה שדווקא העונה יהיו פחות אוסטראלים ב-NBA מאשר בשנים קודמות, אבל השפעתם רבה, וקירבת ליגת ה-NBL ממה שאני קורא היא הקרובה לליגת ה-NBA יותר מכל ליגה אחרת אפילו שבסין משחקים הרבה יותר שחקני X-NBA מאשר באוסטרליה או בכל ליגה אחרת בעולם. אחת הסיבות היא שבאוסטרליה חוגגת ליגת כדורסל מצויינת, ובקנדה אין ליגת כדורסל כי ה-NBA נמצאת בקנדה, ובקנדה ישנם היום כמה אוניברסיטאות עם רמת כדורסל המתקרבת לדיביזיה הראשונה בארה"ב.

האוסטרלים גם מובילים את שאר ארצות העולם ב-LEAGUE PASSES וה-NBA הפכה לממש אחות חורגת לאוסטרלים, ממה שאני שומע. נחכה ונשמע מה יש לעירו מוריה לומר בנידון.

השחקנים האוסטראלים ב-NBA העונה הם:

*מת'יו דלבדובה (נולד וגדל באוסטרליה)

*דנטה אוקסום (נולד וגדל באוסטרליה להורים אמריקאים)

*ארון ביינס (נולד בניו זילנד אבל הוריו עברו לאוסטרליה כשהוא היה בן 10)

*אנדרו בוגוט (נולד וגדל באוסטרליה)

*ג'ו אינגלס (נולד וגדל באוסטרליה)

*ת'ון מייקר (נולד בסודן; הוריו עברו לאוסטרליה כשהוא היה טינאייג'ר)

*פאטי מיילס (נולד וגדל)

*בן סחמונס (נולד וגדל)..

הדיל החדש נותן לגיטימציה לליגה האוסטרלית שאני חושב שהיא מעולם לא הוזכרה באתר הזה. הגיע הזמן. הנה פרטי הדיל (news of the latest deal)

דלבדובה הפך לכוכב רוק באוסטרליה עם הצלחתו ב-NBA עם הקאבס, ועתה עם מילווקי. לפי מה שניכתב במילווקי, הרצאותיו על החיים במילווקי הפכו הכרטיס החם ביותר במלבורן.

 


בריאיון שדלבדובה נתן ל-ESPN הוא מנסה  להביא את ריאן ברוקהוף (nterview with ESPN) – "אחד הקלעים הטובים שראיתי, NBA או בכל מקום אחר" למילווקי. לדעתו ישנם לפחות עוד 5 אוסטראלים שמקומם ב-NBA.
הסידני קינגס יבקרו את יוטה ג'אז ב-2 לאוקטובר שבשורויה שני אוסטרלים, ג'ו אינגלס  ודנטה אוקסום. מלבורן יונייטד תשחק נגד אוקלהומה סיטי ב-8 לאוקטובר, והבריסביין בולטס תשחק בפיניקס נגד הסאנס ב-13 לאוקטובר.

הנה כמה ציטטות על חשיבות המשחקים:

NBL Executive Chairman and Owner Larry Kestelman:

This is a huge moment for Australian basketball.  For the NBL to be able to play some of the biggest teams in the world shows how far our league has come.  I want to thank the NBA for this exciting opportunity to showcase the NBL on the world stage.  For our teams to be chosen to come and play in the NBA preseason is a great endorsement of the NBL and Australian basketball.  We currently have a number of Australians playing in the NBA, strong national teams in the Boomers and Opals, record participation levels and a flourishing national competition.  This opportunity will only build more excitement ahead of the NBL season starting on Oct. 5.”

NBA Asia Managing Director Scott Levy:

“We are excited for the NBL to participate in the 2017 NBA preseason. Australia has proven to be a basketball powerhouse with a growing number of its players making their mark in the NBA and on the global stage.  Australia remains one of our largest international markets for merchandise sales and NBA LEAGUE PASS, and these games mark a milestone moment for our two leagues.”

Utah Jazz President Steve Starks:

The Jazz are the most internationally diverse team in the NBA, including two players from Australia.  Our franchise is excited to host an NBL team from Sydney in the first game played at our newly remodeled Vivint Smart Home Arena on Oct. 2.”

Utah Jazz guard/forward Joe Ingles:

“This is massive for Australian basketball and an exciting opportunity for NBA and NBL players to compete together on the same floor.  As an Aussie who began my career in the NBL and now entering my fourth season with Utah, I am very proud of the growth of the game in my home country and can’t wait for the Jazz and Salt Lake City to play host to Sydney this fall.”

Oklahoma City Thunder Executive Vice President and General Manager Sam Presti:

“We are excited to welcome Melbourne United to Oklahoma City.  This event marks our third opportunity to host an international team in Chesapeake Energy Arena, and we are proud to help continue the advancement of the game through these competitions.”

Phoenix Suns General Manager Ryan McDonough:

“We’re excited to host the Brisbane Bullets in Phoenix.  It’s representative of the global expansion of the game and a great opportunity for our organization to connect with Suns fans in Australia and beyond.”

Sydney Kings Head Coach and five-time Olympian Andrew Gaze:

This is another big leap forward for the NBL and Australian basketball.  As somebody who played in the NBA I know how much this opportunity means.  The NBL has always been very attractive for NBA players and is a pathway to the NBA, as the recent drafting of Terrance Ferguson showed.  We also had a number of NBL players played in the NBA Summer League this year.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אין מה להגיד ברגע שהGOAT אוסטרלי , MVP האמיתי של הליגה.
    החוזה הכי טוב שקבוצה חתמה אי פעם ,יקיר הקהל גו אינגלס.

    אז כן זה הכי קרוב לשלמות שאפשר

  2. רק לא מזמן מנחם כתב על האמריקאים כאומת הספורט הגדולה ביותר.
    אין ספק שהאוסטרלים מאתגרים את הטענה הזאת.

    עם של פייטרים, ספורטאים ואנשים ללא פחד.
    ארה"ב – 300 מליון בני אדם ו-2500 מדליות אולימפיות
    אוסטרליה – 24 מליון בני אדם ו-432 מדליות
    גם לניו זילנדים לא חסר
    4.5 מליון בני אדם ו- 86 מדליות (ישראל עם 8 בני אדם ו… תעזבו)

    1. הישגים לא רעים לישראל במדליות.אנו מדינה קטנה.
      בכל אולימפיאדה תמיד יש ספוטאי שמביא מדליה.נערים בגיל 18-21 בצבא
      שזה הגיל הכי חשוב לבשלות של שחקן.

  3. מעולם לא ראיתי משחק מהליגה האוסטרלית. מוריה עליך – תן לנו קצת רקע.
    ת'ון מייקר הוא תוצר של הכדורסל האוסטרלי בערך כמו שטי ג'יי ליף תוצר של הכדורסל הישראלי.

    1. טי ג'יי ליף הוא תוצר של אגדת כדורסל ישראלי. זה יותר חשוב מהכל.
      ת'ון מייקר הוא אוסטרלי. אם כבר היית אומר שליף הוא תוצר הכדורסל הישראלי כמו שקיירי אירווינג תוצר הכדורסל האוסטרלי (ואם אבא שלו היה חצי מבראד ליף, אז גם מגיע לו דרכון אוסטרלי ותעודת כבוד מהנשיא).

        1. טוב זה לא שאנטטקומבו ממש מייצג את מערכת הכדורסל היוונית… אבל עדיין, למה לא לפרגן?
          תכלס גם לדעתי האוסטרלים עולים על הקנדים בייצור הכשרונות שלהם. אם זה בגלל מערך ההגירה, הליגה המקומית או סתם מזל של גנים וטיימינג. וזה שהם מובילים ברכישת ליג פאס זה נתון מסקרן שלא ציפיתי לו.

          1. לא ממש צמח שם. יותר גדל פרא באופן עצמאי. מה שכן בילה שם יותר שנים. מייקר עזב את אוסטרליה בגיל 16 אם אני זוכר, אנטטקומבו עזב את יוון בגיל 17.

          2. אנטטקומבו עבר דרך המערכת יוונית שושיחק בליגות שם החל מהנוער במשך 4-5 שנים. איך זה לא תוצר של המערכת?
            מייקר הועבר ישר אחרי שהתגלה ע"י סוג של צייד כשרונות לארה"ב ומשם לקנדה (אם אני לא תוהה זה היה בגיל 14 או 15 בכל מקרה הוא בקושי התחיל לשחק כדורסל אז).

          3. כי אנטטקומפו אפילו לא היה יווני עד שהיה בן 18 ופתאום הפך כוכב ברגע. מעולם לא שיחק בנבחרות הצעירות של יוון או היה איזה חלק מהמערכת היוונית. שיחק בקבוצת נוער של הליגה השנייה וכמו מייקר, נתמך והובל על ידי צייד כשרונות פרטי.
            על מייקר פחות קראתי כך שאני פחות יודע מה קרה איתו מלבד זה שלפחות המדינה שלו הכירה בו לפני שהיה כוכב.
            מה שכן באמת עבר בגיל צעיר יותר לארה"ב לפתח את הכישרון שלו, אבל זה לא עושה ממנו פחות אוסטרלי.

          4. אני לא מדבר כאן על ההגדרה הלאומית שלו. הוא גדל דרך מערכת הכדורסל היוונית (ליגות נוער+בוגרים)ואם היה להם קצת שכל היו מאזרחים אותו עוד קודם והוא היה משחק גם בנבחרות. הוא לא הופיע משום מקום וכבר מוקדם יותר סימנו אותו ככישרון גדול.

          5. הגריק פריק הגיע לליגה ישירות מיוון. הוא נולד באתונה ומגיל 14 הוא שיחק שם במסגרות נערים/נוער, שנה אחת בבוגרים והופ לנבא. מייקר הגיע לאוסטרליה בגיל 5. בגיל 14 הוא שיחק שנה בנערים שם, ועבר לשנתיים בתיכון בארה״ב ושנה בתיכון בקנדה.
            קיצר, הגריק פריק הוא כן תוצר של הכדורסל היווני, ומייקר הוא לא תוצר של הכדורסל האוסטרלי.

  4. הטיעון לגבי מדליות פר גודל אוכלוסייה בעצמו אינו חף מפופוליסטיות. אם היו נותנים לכל האמריקאים שעברו קריטריון לרוץ ולשחות במשחקים האולימפיים היו להם הרבה יותר מדליות.

    1. כבר ניהלנו את הויכוח הזה פה. האמריקאים שולחים לתחרויות שלהם את ההכי טובים שלהם ולכן בתחרויות בהן איזה גרמני או בריטי לקחו מדליה, זה בגלל שהם עשו תוצאה יותר טובה מהאמריקאי הכי טוב (ונכון, בכדורסל הם היו מביאים גם את הכסף ואת הארד אם לא היתה הגבלה). ספורטאים אמריקאים פחות טובים ברוב המקרים לא היו מגרדים עוד מדליות. האמריקאים שלחו משלחת ענקית לריו – 550 ספורטאים – גדולה בהרבה ממשלחות אחרות (סין לדוגמא שלחו קצת יותר מ400) ככה שגם אין להם על מה להתלונן בכל הקשור להגבלת מקומות.

      1. אך בשחייה במשך השנים האמריקניים כן היו זוכים במדליות נוספות לאנמעטות כי בלא מעט מקצועות לאמריקניים היו יותר משניים שהכי טובים במשחה זה אחר לפני שמדינות אחרות כמו אוסטרליה הפכו למעצמות שחייה, כמובן לא ברמה של ארה"ב.
        באתלטיקה כל השנים היו יכולים להיות שלושה מכל מדינה והיו באמת לא מעט פעמים יחסית במקצועות הריצות הקצרות והקפיצות ובייחוד רוחק ומשולשת שהאצריקניים זכו בשלוש מדליות, בייחוד בריצות הקצרות.

        1. אברי – מל הוא BIAS מטורף, איך צורך ליפול למלגודת שהוא שם.

          אם הפוקוס באולימפיאדה היה על המקצועות הימיים. ניו זילנד היתה מעצמת על

          אם הפוקוס היה על החתירה אז ההונגרים היו מעצמת על.

          קשת, משקולות, אקסטרים ספורט, ספורט אומנותי זה הכל ספורט שלא בשליטה אמריקאית. הסיבה היא שאין את זה בקולג'ים שלהם ואיןם התערבות ממשלתית בכלל.

  5. תודה מנחם. נדמה לי שיש כאן ערבוב של כמה טענות, אז בוא ננסה לפרק את זה.

    1. "הליגה האוסטרלית הכי טובה אחרי ה-נבא" (או משהו בסגנון).
    אם ההשוואה לקנדה, אז כמובן שזה נכון. דווקא יש ליגת בוגרים בקנדה, אבל היא בהחלט לא ברמה גבוהה וקרובה לחובבנות. יחד עם זאת, אני לא מכיר מספיק את הליגה האוסטראלית כך שקשה לי להעריך איפה היא עומדת למשל ביחס לליגה הספרדית, הרוסית, או הטורקית. האם היא מייצאת יותר שחקני נבא מהאחרות? רמות השכר גבוהות יותר? יותר קהל? כאמור, לא יודע מספיק, אבל ממה שאני כן יודע התשובות לשאלות הללו שליליות.

    2. "האוסטרלים מייצרים הכי הרבה שחקנים ברמה הגבוהה מחוץ לארה"ב."
    כאן אני דווקא נוטה להסכים, לפחות לגבי המצב הנוכחי, למרות שצרפת, קנדה, סרביה ובעיקר צרפת נותנות פייט הגון, בעיקר אם המדד הוא מספר שחקני נבא מצליחים. גם מבחינת הצלחות ברמה הבינלאומית, יש לאוסטרלים תחרות לא קטנה (שוב, ספרד, צרפת וסרביה). בזירה הזו לקנדה יש עוד דרך ארוכה לעבור.

    3. "העתיד של הכדורסל האוסטרלי הוא המבטיח ביותר."
    שוב תחרות צמודה, אבל כאן הקלפים שלי על קנדה, לפחות בטווח של 5-10 שנים. המייקרים (יש שלושה מהם אגב) בהחלט נראים מבטיחים, אבל לא בטוח שישחקו בנבחרת האוסטרלית בסופו של דבר (לא שיחקו בנבחרות הגילאים הצעירים. מעבר להם, לא ראיתי באליפויות הנבחרות הצעירות פוטנציאלים אוסטרליים מבטיחים במיוחד. יכול להיות שהיה מי שלא הגיע לנבחרת. אבל גם אם זה נכון, עדיין מבחינת עומק לקנדים נראה שיש יותר (וגם אגב לנבחרות כמו גרמניה וצרפת).

    יש לי עוד מה להגיד בעניין, אבל נשמור לפעם אחרת.

    1. יש לי תזה שהאמריקאים מחפשים את הכשרונות שלהם מתחת לפנס… זו הסיבה שמרבית הטלנט שמגיע לשחק ב ארה"ב הוא דובר אנגלית או מאמריקה הלטינית.

  6. מבחינת פוטנציאל נטו קנדה ללא תחרות. אוסטרליה נהדרת אבל חייבת לגדל מסורת בכדורסל שהוא בטח אפילו לא הספורט החמישי במדינה הזאת (פוטבול אוסטרלי, רוגבי, קריקט, כדורגל וכו)

  7. הכדורסל הפך לגלובלי וטוב שכך
    האוסטרלים ברשימה שם ולא כגימיקים
    הליגה באוסטרליה רחוקה מהליגה הספרדית שאחרי ה NBA היא הליגה הטובה בעולם
    קיירי מחפש טרייד כיליד אוסטרליה שיבקש לעזוב את הפסים והכוכבים ולעבור לקרוקודילים

  8. 1. הליגה האוסטרלית בכדורסל יחסית קטנה, משהו כמו 8 קבוצות, שאחת מהן היא קבוצה מניו זילנד (שהיתה דומיננטית מאוד בשנים האחרונות) ושלחה עכשיו שחקן לארץ (נהריה), ופעם הפועל ירושלים הביאו זר משם.
    הליגה הספרדית והיורוליג חזקות ממנה. מבחינת איכות מדובר בסוג של ליגת קיץ, כאשר ג'וש צ'ילדרס (האיש והאפרו) כיכב שם בשנים האחרונות.

    2. פוטנציאל נבחרת – האוסטרלים בהחלט הולכים לדבר חזק מבחינת כשרונות, בעיקר סימונס שכולם מחכים לראות כיצד יתפתח. השאלה, כמו עם הקנדים (כוח עולה נוסף) הוא המחוייבות לנבחרת הלאומית.
    שחקנים שגדלו בתרבות האמריקאית (מכללות וכד') נוטים להתייחס לנבחרת כמו האמריקאים ולא עושים עניין גדול מאי הגעה.
    לתוך שתי הנבחרות הללו (אוסטרליה וקנדה) עדיין יש את האירופאיות כמו ספרד, צרפת, סרביה, ליטא שתמיד מוציאות כשרונות.

    3. עדיין האוסטרלים חיים על רוגבי וגלישה, כשגם הכדורגל תופס שם תאוצה.
    בהחלט מדובר באומת ספורט שיש לנו הרבה מה ללמוד מהם על החינוך לספורט וההשקעה.

  9. צר לי לאכזב אותך מל ה NBL שלנו זוכה לפופלריות אפסית. אין לה חוזה שידור ב FREE TO AIR TV, והרמה כמה שראיתי מזכירה את הרמה בישראל. שחקנים עם ליקויים בולטים.

    אחרי שאמרתי את זה, כל השחקנים מלבד אינגלס הם שחקני מכללות בעיקר סט מארי שעלו לשלב הבא.

    י'ו אינגלס נמצא בעיר והתראיין אתמול הוא קיבל חוזה גדול והיה אסיר תודה ליוטה שהוא ואשתו מאד אוהבים והם אסירי תודה על כך שבגיל 27 חילצו אותו מהחור שהיו בו באירופה ופתחו את המשחק שלו לרמת NBA.

    הכדורסל הוא אוליי TIER 4 פה. שברמה העליונה פוטי.

    ברמה השנייה רוגבי ליג, טניס, קריקט T20 נט בול של הנשים, מירותי הולדן VS FORD

    ברמה השלישית כדורגל, רוגבי יוניון, טסט קריקט, גדורסל בנות

    וברמה הרביעית גדורסל בנים, גלישה, אופנועים, קריקט ODI

    מה שכן בגלל שהאוסטרלים אתלטים ושחקני צוות הם יהיו טובים בגל ספורט ותוכל למצוא אותם איפה שיש הרבה כסף. גולף, גדורגל אירופאי, NBA, NFL, F1

    ואפילו בבילבורד יש לנו את הזמרת מס,' 1 באמריקה עכשיו (SIA)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט