היום לפני 25 שנה: ג'קי ג'וינר-קרסי זוכה בזהב בהפתטלון / מנחם לס

קראו ליום הזה "הפלא השביעי של האולימפיאדות". יכול מאד להיות שעם כל המדליות בהן היא זכתה, וכל השיאים שהיא שברה, מה שג'קי ג'וינר-קרסי הצליחה לבצע ביומיים האחרונים עולה על כל מה שעשתה עד אז.

היא היום בת 30, ובשנתה ה-11 להשתתפותה בהפתטלון, והיא זכתה במדליית הזהב באולימפיאדת ברצלונה, 1992, במקצוע הקשה הזה, בפעם השנייה בקרב ה-7 הקשה הזה, הישג שאף אשה אחרת לא השיגה. ואילולא מתיחת שריר ההמסטרינג בלוס אנג'לס 1984 שהיא הפסידה ב-5 נקודות, היום היא היתה מנצחת את מדליית הזהב השלישית בקרב הרב הזה.

"אם זה יהיה רצון אלוהים, אני מקווה לסיים את הקריירה שלי על אדמת ארה"ב, באולימפיאדת אטלנטה 1996.

היא הובילה מתחילה ועד סוף, וניצחה עם 7,044 נק', ההישג הששי בטיבו עבורה. היא ניצחה את אירינה בלובה מהאומה המאוחדת (מה שפעם היה ברה"מ, ו-395 נק' לפני הגרמניה סביין בראון. השיא העולמי שלה מסיאול – 7,291 הוא אחד השיאים הסולידיים ביותר בא"ק שאף אשה לא התקרבה אליו מאז. ג'וינר-קרסי מחזיקה גם בשש התוצאות הטובות בעולם מתחת לשיא זה. כל שיא סופו להישבר, אבל שיא שמחזיק מעמד כבר 29 שנה…???.

כשהיא מסיימת את ה-800 ברוס ג'אנר היה שם על המסלול. הוא אמר לה: "את האתלטית הגדולה ביותר בעולם, גבר או אשה".

האתלטית הטובה מכולן מאז ומתמיד? התשובה חיובית לפי דעת רוב מומחי הא"ק

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אחת האתלטיות האהובות עליי. שווה לשים לב באליפות הקרוב לבלגית הצעירה שזכתה בריו. אם תמשיך בקו ההתקדמות שלה היא יכולה להתקרב לתוצאות של ג'ויינר-קרסי

  2. אחחחח…. אם היא הייתה גבר כל העולם ואחותו היו מכירים אותה.
    עכשיו רק אחותו מכירה אותה, וגם באופן שטחי….
    שתעשה ניתוח שינוי מין
    ותתחתן עם ברוס ג'אנר…..
    רק מהזכויות על הספר היא תעשה מיליונים 🙂

    1. עכשיו ברוס ג'אנר הפך לאתלטית הגדולה בהיסטוריה, לא? מגיע לו התואר, פיצוי על כל השנים שבילה עם התאונות שנקראות משפחת קרדשיאן

      1. 😂😂😂
        ג'קי באמת הייתה אתלטית אדירה. הייתה גם קופצת לרוחק מדהימה. התוצאה שלה ברוחק 7.49 הייתה מסכה אותה בזהב בכל תחרות היום ללא מתחרות בכלל. אף אחת היום לא מתקרבת בכלל לשיא הזה.
        באמת הגדולה מכולן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט