הטור של מל ליום ג': האם ה-NBA היא באמת הליגה השלישית בפופולריותה?

*************************

לפני שאני מתחיל אני חייב להביע תודה ענקית למולי שסידר לי – והעתיק לי – את הטבלאות שהעתקתי מויקיפידיה בצורה קלוקלת ועקומה, והסביר לי כיצד להכניס טבלאות 'שמנות' לעמוד מבלי ש-"ייצאו החוצה", ובאותה מידה לרועי ויינברג שהסביר לי עוד דרך לעשות זאת. אני מתבייש לגלות להם שבשנת 1985 לימדתי קורס "אפליקציות של שימושי מחשב" שחלק ממנו היה HTML אבל זאת היתה תחילת הדרך ואז לימדתי כיצד לכתוב TAG שלם כדי שייצא צבע אדום בקו דק ולא כחול בקו עבה! מאז השתנה העולם!

**************************

 

הבוקר שאלתי את עצמי לאן נעלמה "עונת המלפפונים". איך זה שלא מפסיקים לדסקס הופס אפילו עתה, בעיצומו של הקיץ? אז בזמן שחלבתי את העיזה 'מרגלית עין אחת' קפצו לי כל מיני מחשבות לראש. חשבתי איך זה שה-NBA שהיא הליגה השלישית בפופולריותה, חשיבותה, וערכה משאר הליגות המקצועניות בארה"ב וקנדה, היא-היא הליגה שלא נותנת לנו רגע של מנוח? בארה"ב דרוג הליגות הרגיל כשאתה שואל "איזה הוא הספורט המקצועני הקבוצתי האהוב עליך ביותר" הוא NFL, שני MLB (בייסבול) , שלישי NBA, ורביעי NHL. אבל תוך כדי שחלבתי את חסרת העין, החלטתי שיש לי כמה דברים לומר בנידון.

HARRIS POLL, חברת "חקר דעת הקהל" מס' 1 בארה"ב, יצאה שוב עם הסטטיסטיקה האחרונה שלה לפיה הפוטבול של ה-NFL הוא עדיין הספורט המקצועני הקבוצתי מס' 1 בארה"ב  זוהי השנה ה-30 ברציפות, ואחריו ליגת הבייסבול (MLB), ה-NBA, ה-NHL, וה-MLS (ליגת הכדורגל המתפתחת בצעדי ענק!). כותרת המאמר של 'האריס פול' לא הפתיעה איש:

NFL most popular for 30th year in a row

דעת הקהל נקבעה בשיטה פשוטה ביותר: חתך רנדומלי של 9,000 איש מרחבי ארה"ב מגיל 18 ויותר נשאלו לומר מה הוא הספורט הפופולרי ביותר שלהם.

35% הגיבו NFL
14% בייסבול
11% קולג' פוטבול
7% מרוץ מכוניות (נסק"אר)
6% NBA
5% NHL וכדורסל מכללות
4% גולף (שהוא, אגב,  בעל ההשתתפות הגדולה ביותר של מבוגרים 18+)
*
ב-1985, השנה הראשונה בה נערך המשאל, ה-NFL היה ראשון עם 24% והבייסבול שני עם23%.

אני מכניס עתה כל מיני דרוגים עובדתיים חשובים, אבל סוף המאמר יפתיע אתכם ביותר כי לדעתי ה-NBA תופש מקום ראשון בין כל הליגות המקצועניות בארה"ב מכמה בחינות חשובות ביותר!

'האריס פול' אגב נכנס בדיווחו על הספורט המועדף לפרטים כגון אחוז בחירת העירוניים נגד 'קאונטרי', לבנים נגד שחורים, עשירים נגד ענייים, בוגרי מכללות נגד בוגרי תיכון בלבד, וכו', אבל לא ניכנס לזה עכשיו.

כמה פרטים מעניינים הקשורים לנושא מויקיידיה:

טבלה זו מראה את מס' הצופים הממוצע למשחק, והרווח האמצעי (אחוזון 50) לשנה לקבוצה בביליונים /מיליארדים:

League Sport Year
Founded
Teams Last
Contraction
Revenue
US$ (bn)
Recent Average
Attendance
National Football League American football 1920 32 1952 $13.0 68,400 (2015)
Major League Baseball Baseball 1903[o 1] 30 1899 $9.5 30,517 (2015)
National Basketball Association Basketball 1946 30 1954 $5.2 17,864 (2015)
National Hockey League Ice hockey 1917 30[o 2] 1978 $3.7 17,481 (2015)
Major League Soccer Soccer 1994 22[o 3] 2014[o 4] $0.6 21,574 (2015)
Canadian Football League Canadian football 1958[o 5] 9 2006 $0.2 24,737 (2015

טבלה זו מראה את רווחי הקבוצה ה"אמצעית" (אחוזון 50) מ- TV במיליארדים/ביליונים ומיליונים

Annual revenue by league (U.S. dollars)
League Revenues (bn) TV Revenue Ref
Canadian Football League $0.2 $40 m [16][17][18]
Major League Baseball $9.5 $1.5 bn [10]
Major League Soccer $0.6 $90 m [15]
National Basketball Association $5.2 $2.6 bn [11][12]
National Football League $13.0 $7.2 bn [8][9]
National Hockey League $3.7 $600 m [13][14]

הטבלה הבאה מראה את גידול (או ירידת) הליגה במספר צופים ממוצע למשחק מ-2009 ועד 2015. הכדורגל עלה ב-35% משנת 2009!:

League Teams Recent Average
Attendance
2009 Avg.
Attendance
 % Change
since 2009
Games
per team
per year
Ref
National Football League 32 68,400(2015) 65,043 +5% 16 [32]
Major League Baseball 30 30,517(2015) 30,300 +1% 162 [33]
Canadian Football League 9 24,737(2015) 28,054 –12% 18 [34]
Major League Soccer 22 21,574(2015) 16,037 +35% 34 [35]
National Basketball Association 30 17,864(2015) 17,520 +2% 82 [36]
National Hockey League 31 17,481(2015) 17,460 0% 82 [37]

Franchise valuations[edit]

הטבלה הבאה מראה את שווי הקבוצה האמצעית (האחוזון ה-50)  ב-2015 במיליארדים /ביליונים

League Median value Expansion
fee record
Ref
NFL $1.97bn $700m [39]
MLB $1.30bn $130m [40]
NBA $1.25bn $300m [41]
NHL $505m $500m [42]
MLS $185m $100m [15]
CFL $7 m

האחוזון ה-50 במשכורות השחקנים:

Player Salaries
League Average Salary Team Salary Cap
MLB $3.3 mil $189 mil*
NFL $1.9 mil $155 mil
NBA $5.2 mil $94 mil
NHL $2.4 mil $73 mil
CFL[66] $0.1 mil $5 mil
MLS $0.3 mil

לי לא זכורה עונה (אני מחשיב 'עונה' מאוקטובר עד אוקטובר) מוזרה, משונה, ומלאת אירועים כעונה הזאת. אני עוקב באדיקות אחרי כל הליגות כאן, אבל כמובן שבגלל האתר תשומת לבי בשנים האחרונות הופנתה יותר לכדורסל, ואני עוקב אחרי מה שהולך בהופס ביתר עניין, אבל כעוקב קבוע אחרי כל מה שקורה בטיווי, וכקורא קבוע של SI, ספורטינג ניוז, ו-ESPN מגזין וכן האתרים החשובים, אני מעודכן ברוב מה שהולך.

אז הרגשתי היא שה-NBA נתנה לנו השנה גם את הטוב ביותר וגם את הרע ביותר, אבל דבר אחד בטוח: היא לא הפסיקה לספק חדשות, יותר מכל ליגה אחרת.

היא נתנה לנו את ה-WORST OF TIME כי כמעט מההתחלה ידענו בביטחון רב יותר מכל עונה אחרת מי תהיה אלופה. מהרגע שקווין דוראנט החליט שהוא חותם בווריורס, הם הפכו ל-SUPERTEAM שאולי לא היתה כמוה, קבוצה המתגלגלת לעבר האליפות כשהספק היחידי היה מה יקרה אם תקרה פציעה קשה לאחד הכוכבים. לא היו כל הפתעות מהיום הראשון של הליגה עד הניצחון במשחק האחרון בפלייאוף של הווריורס. הם היו דומיננטיים בליגה כמו שצבע אדום הוא דומיננטי בשלט "STOP".

והקבוצה שהפסידה לה? היא נראית כאילו בפירוק כללי כשה-GM שלה פוטר, והיא עדיין לא יודעת כיצד, איך, ועם מי לחזק את עצמה.

אז הנה ליגה בה ישנה קבוצה אחת השולטת בעניינים כמו ש'אמזון' שולט היום בשוק ה-"קניות", והקבוצה הבאה אחריה – הקאבס – נראית כמו חבילת מצות שטרקטור עולה עליה בקיבוץ.

לי לא  נראה שהרבה ישתנה בעונה הבאה בכל הנוגע לפייבוריטית, והקבוצות הרגילות שמקומן במרתף.

מצד שני ב-NFL, MLB, או NHL אין לאף אחד מושג ותשיעית מושג מי תנצח ומי תפסיד.

ועדיין…

מה עדיין?

עדיין עם כל חוסר התחרות ב-NBA, הרייטינג שלה בטיווי עלה באחוזים גדולים יותר מכל ליגה אחרת; ערך הקבוצות עלה בשנתיים האחרונות באופן ממוצע – ובאחוזים – יותר  מערך כל הקבוצות בליגות האחרות, ומשכורות השחקנים עלו בממוצע ברמה גבוהה יותר מאשר בליגות האחרות.

מיד אחרי שהווריורס זכתה באליפות כולנו נכנסנו לאקסטזת הדראפט (מהר, גיא, תן לי את שמות שלושת נבחרי הדראפט הראשונים בדראפט של ה-NFL ביוני; וגם אתה, חנן, אתה יכול לומר לנו מבלי לרוץ לאתר ה-MLB מי היו שלושת נבחרי הדראפט הראשונים בבייסבול? על הוקי לא אזכיר אפילו). כמעט כל אוהד ספורט – לא עכבר כדורסל, סתם אוהד ספורט – ידקלם לך לך מרקל פולץ, לונזו בול, וג'ייסון טאטום תוך שינה.

אחרי הדראפט נכנסנו כולנו לויכוח ה-MVP. ראסל ווסטברוק? ג'יימס הארדן? לא רק עכברי הופס התווכחו על 'למי מגיע'. בכל TALK SHOW, כל איש טלוויזיה בחדשות או בידור המכבד את עצמו ניכנס לדיון. דובר בו כמעט כמו במאבק טראמפ-הילרי קלינטון. הויכוח על "ראסל נגד הארדן" הפך ל-"IN" שעניין את כל ארה"ב. כולם כאן יודעים שאני איש NBA ובבית הכנסת, בימ"קא, בכל חור שואלים אותי, "נו, מל. מי זה יהיה? ווסטברוק או הארדן?".

גיא! מי היה ה-MVP של ה-NFL? בהגנה? בהתקפה?

רק בחרו בווסטברוק ובום… פרי אג'נסי! לאן הולך פול ג'ורג'? מה עם גורדון הייווארד? בלייק גריפין? וכל ניו יורק עדיין עומדת על קצות האצבעות מחכה להודעה כל רגע בקשר ל-C.A.. שמועות, רכילויות, בשורות, סימנים. היי, כבר מדברים על העונה הבאה – 2018 – ולברון. כולם בטוחים שהוא הולך ללייקרס רק בגלל שהלך לראות משחק אימון של לונזו…

גם בפוטבול מדברים שנה למפרע על פרי אג'נסי? בבייסבול אפילו לא יודעים מי עובר לאן.

עם כל הכבוד, אם לא היה אארון ג'אדג' (AARON JUDGE) אפילו לא היינו יודעים שלפני שבוע היה האול סטאר של הבייסבול.

העובדה היא פשוטה: ה- NBA הפך להיות ספורט של 12 חודשים! פחדנו מעונת מלפפונים? איזה עונת מלפפונים? עם ליגות הקיץ, הסניקר של לורנזו ואביו לבאר, והיום ספורטס אילוסטרייטד ו-ESPN מנבאים לאן ילכו תלמידי התיכון של…2018… (ויום יום כותבים על שנתון 2017 כי כמה מהטובים ביותר עדיין לא החליטו על אוניברסיטה) אין זמן לנשום.

ה-NBA היא הליגה "הטכנולוגית" והמתקדמת מכולן. אמנם MONEYBALL התחיל בבייסבול, ה-NBA לקחו צעד קדימה. ה-NBA משתמש בסושיאל מדיה, טוויטרים, אינסטגרמים, יותר מכל אחד אחר. ל-NBA היה FLOAT במצעד הגייז במנהטן, והם בראש המלחמה בגזענות, אי-שוויון, וניצול נשים.

ה-NBA הצליח יותר מכל ליגה להביא את הכוכבים לקהל ולהדגיש שהם, קודם כל, בני אדם עם יתרונות וחסרונות. פרצופי השחקנים הם הפרצופים המוכרים ביותר מבין כל סוגי הספורט האחרים, והליגה נראית כליגה "השייכת לעם" יותר מכל ליגה אחרת, אפילו שהיא רק שלישית בפופולריותה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
18/07/2017 4:13:20

אם בNFL יש 16 משחקים לכל קבוצה בעונה. ועולות 12 לפליי' לעומת 82(!!) משחקים בNBA ו16 קבוצות שמעפילות לפלייאוף. כך שאחוזי הצפיה (לא פר משחק) חייבים להיות יותר גבוהים ומימלא הרוח של הקבוצות עולה. ( למרות שמבחינת הגיוון האנושי שיש אפשרות להזדהות עם מישהו ,-יש הרבה יותר שחקנים- פי4 לערך מכדורסל )

THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
18/07/2017 4:13:42

תודה רבה מנחם.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 4:45:09

ה-NFL משוחק גם באיצטדיונים שקיבולם פי 4 מה-NBA

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 5:03:12
Reply to  דדי

דדי, באמת מה שחסר לכם זה מוסר. מה קרה לך?

יואל
יואל
18/07/2017 5:01:58

"התסכול של לברון ג'יימס הולך וגובר",!

חחחחחחחח what a dush

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 5:05:39
trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2017 5:37:41
Reply to  דדי

אין לי בכלל ספק שלונזו בול ימשיך במסורת העשירה של זוכי MVP ליגת הקיץ בשנים האחרונות
ועם רשימת MVP כמו טיוס ג'ונס,קייל אנדרסון.גלן רייס ג'וניור וג'ונאס ולנצ'יוס יש הרבה לאן לשאוף

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 6:57:45
Reply to  דדי

דדי, כל הכבוד לו. הוא שחקן-שחקן. אבל אין לו קליעה ואין לו הגנה

גיא א
גיא א
18/07/2017 5:09:03

האנ. בי. איי גם נהנה מפופולאריות גבוהה במיוחד בקרב הצעירים, גם בגלל השימוש החכם בסושיאל מדיה וגם בגלל האג'נדה הפרוגרסיבית

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 6:58:56
Reply to  גיא א

כן, צעירים, אנשי היי טק, המעמד העליון. אבל מיד אמריקה וטנדרים GMC זה 70% ארה"ב

מבין אפסי
מבין אפסי
18/07/2017 5:14:01

חייבים להגיד גם שהליגה בפסגת הטכנולוגיה . מתחילת השנה יש שידור של משחק אחד בשבוע ב-3d vr . עד כה לא מצאתי מישהו באתר שהתנסה בזה , אבל מאתרי אוהדים בארהב נראה שזה העתיד של שידורי הספורט . אני מקווה לדגום את זה בשבועות הקרובים , ואם זה אכן כך אני אעדכן .
האם הליגות האחרות גם כן בענין הזה ?

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 6:52:36

כן. פוטבול כבר שידרו כמה משחקי נסיון

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 7:00:18

נדמה לי שזקוקים למיכשור יקר מאד כדי לראות את ה3D-VR

מבין אפסי
מבין אפסי
18/07/2017 8:16:20
Reply to  מנחם לס

אני אשמח לעדכן בענין לאחר שאודא שהציוד שהזמנתי אכן עושה את העבודה , ושאכן החויה עצמה שווה השקעה .
העלות בכל מקרה די משמעותית .
יחד עם זאת , מי שברשותו טלפון סמסונג מ-s6 ומעלה או note 5 ,
העלות היא עד 600 שקל .
למי שלא או שלא מעונין שהטלפון הקיים יועסק ב-vr , מדובר על עלות
גבוהה משמעותית .

מבין אפסי
מבין אפסי
18/07/2017 5:14:11

הקלידו את התגובה כאן…

עידן
עידן
18/07/2017 5:14:31

מנחם תודה על הטור.החכמתי לגבי מה קורה בארצות הברית
מבחינתי האישית הנבא היה רוב השנים a close second לכדורגל[אנגלית ספרדית ישראלית וצמפיונז ליג]אבל בעשור הנוכחי הנבא הפך למספר 1 מבחינתי כולל עונת המלפפונים האהובה עלי והכדורגל ירד למקום השני

trusttheprocess
trusttheprocess
18/07/2017 5:34:29

ה NBA אפילו לא קרוב ל NFL , ולא יהיה , אף ספורט לא יהיה , ה NBA אפילו לא פופולרי כמו קולג' פוטבול.
משחקי NFL בעונה הרגילה מקבלים באופן קבוע יותר רייטינג מסדרת הגמר של ה NBA , לא מדבר בכלל על הסופרבול.
משחקי פריסיזן ב NFL שבהם הקבוצה הפותחת משחקת רבע אחד ממלאים איצטדיונים(בתשלום) ומקבלים יותר רייטינג ממשחקי NBA בעונה הרגילה.
דראפט ה NFL הוא לא טופ הבי כמו ה NBA , ודראפט ה NFL הוא הרבה יותר רנדומלי , יש סיבה שבחירת סיבוב שישי מספר 199 הוא הק"ב הכי טוב אי פעם , ובאופן קבוע נבחרים שחקנים בכל הסיבובים לאול פרו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/07/2017 12:16:37

מי נבחר בסיבוב שישי במקום 199? מונטנה או בריידי? אם לא אחד מהם, אז הוא לא יכול להיות הק"ב הטוב ביותר בכל הזמנים!!!

רביד אראל
רביד אראל
18/07/2017 18:18:40

בריידי נבחר במקום ה199

תומר
תומר
20/07/2017 10:20:34

מה שכתבת נכון כמובן אבל יש כמה נקודות חשובות שכדאי להתייחס אליהם:
1) יש הבדל מאוד גדול לפי הגיאוגרפיה. פוטבול הוא במידה רבה ספורט של החוף המזרחי ונכון שבפילדלפיה תוכל לספור עשרה ג'רזיס של האיגלס לפני שתראה אחד של ה 76. אבל בלוס אנג'לס למשל המצב שונה לגמרי ואפילו בדנבר ששם הדומיננטיות של הברונקוס היא עצומה, יש די הרבה אוהדי נאגטס.
2) העונה של ה NBA היא ארוכה ומגוונת ולפחות בשנים האחרונות ההתייחסות לעונה הרגילה היא ברמה של פרה-סיזון, שלב שצריך לעבור כדי להגיע לריל-דיל. העונה של הפוטבול היא קצרה וחריפה. ברור שפר משחק יש הרבה יותר התעניינות בפוטבול, בסופו של דבר יש לא יותר מ250 משחקים על פני שלושה חודשים. ב NBA יש בערך פי 8 משחקים וברור שחלקם לא באמת מעניינים אף אחד.
3) אני חושב שיש תהליך איטי אך מתמשך של הכרה בנזקים שנגרמים לשחקני הפוטבול במהלך המשחקים. יש כבר לא מעט אנשים שדיברתי איתם שטוענים שהידיעה על הנזקים קיפחה את ההנאה שלהם מהמשחקים. עוד מוקדם לומר אבל אני מנחש שבטווח של עשר או עשרים שנה, הפוטבול יהפוך להרבה פחות פופולרי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
18/07/2017 6:11:16

מנחם, שאלה לי אליך.
ה-nba אשר תחת המוח היהודי כבר עשרות שנים עושה מאמצים אדירים להעלאת הפופולריות והאטרקטיביות שלה דרך סושייאל מדיה, קמפיינים אגרסיביים ובניית מותגים סביב שחקנים.
היא אפילו מוכנה לפגוע בחוקים בסיסיים של המשחק כדי להפוך אותו ל"אטרקטיבי יותר" (העדפת ההתקפה על פני ההגנה ואפליית שיפוט מוטה כוכבים).
אז לגבי הנקודה האחרונה – האם גם ליגות אחרות נוקטות צעדים כאלה או שזה אכן המוח היהודי החמדן שמוכן לעשות הכל למען עוד רווח?

גיא הרשע
גיא הרשע
18/07/2017 6:22:10

מטבע הדברים, הליגות המצליחות הן השמרניות ביותר (ע"ע ה-NCAA).
הליגות שהיו בשלבים מסוימים בקשיים, הן אלו שנדרשו לחדשנות –
ולכן ה-NBA וה-NHL הן הליגות ש-
הכי פתוחות לשינויים.
הכי מתקדמות בחזית הטכנולוגית (בכל הנוגע לפניה לציבור).
הכי מנסות (ומצליחות) לפנות לשוק הבינלאומי.

וזה לא ממש קשור למוח היהודי.
זה קשור למשפט הידוע שאומר –
"הצורך הוא אבי ההמצאה."

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 6:55:41

הפוטבול (והבייסבול כבר 150 שנה) אומרות "אם זה לא שבור, עאז אין מה לתקן". ה-NBA לעולם לא יגיע לרמת ה-NFL. יותר מדי רדנקים וקאונטרי. זה משחק של MIDDLE AMERICA ומידל אמריקה זה 70% מהתושבים

zivke
zivke
18/07/2017 8:08:48
Reply to  מנחם לס

הבייסבול לא שבור? הצחקתני!

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:44:23
Reply to  zivke

מספר הצופים עלה ב-1%, והקבוצות מרוויחות מעל ביליון, ולשחקנים לא חסר שום דבר, אבל כשאתה משחק 162 משחקים חייבות להיות בעיות.

דב גריז
דב גריז
18/07/2017 11:07:37
Reply to  מנחם לס

לעניות דעתי המאוד בלתי קובעת, העניין כאן לא לגמיריי ברדנקים עם GMC, שדוקטור הנכבד כנראה לא ממש מחבב, אלא במסורת של תרבות ניהולית שונה, שלא מוכנה לפגוע בערך הספורטיבי לטובת השואו.
בתוקופת רוג'ר גודל דווקא היו כמה נסיונות דייויד סטרניים למדיי לעשות שינויים מינוריים בחוקים בכדי להטיב על LDT , אבל מהר מהר נעלמו מן הרדאר.
בNFL לא יעלה על הדעת לחוקק תקנות "אנטי אייברסון" או "פרו שאק", וזה רק מעלה את ערכו.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:45:45
Reply to  דב גריז

אני לא מחבב? אני גר ממש, אבל ממש בתוכם!

דב גריז
דב גריז
18/07/2017 17:34:40
Reply to  מנחם לס

סליחה, לא ידעתי 🙁
זה איכשהו השתמע ממה שכתבת בתגובות.

הורנט
הורנט
18/07/2017 9:12:05

אני לא חושב שבאף תחום ספורט אחר נעשו שינויי חוקים ועיגול פינות כל כך מרחיקי לכת כפי שעשו בנ.ב.א.

עידו גילרי
עידו גילרי
18/07/2017 10:25:19
Reply to  הורנט

זה ממש לא מדויק.
זה אמנם היה לפני הרבה יותר זמן אבל ה-NFL נאלץ לעשות שינוי הרבה יותר מקיף בחוקים בשנות ה-70 מה שהובי בסופו של דבר להולדת עידן המסירה כמו שאנחנו מכירים אותו היום. מאז לאורך השנים כל הזמן נולדים חוקים שבאים יותר ויותר לטובת ההתקפה.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:46:38

אבל גם חוקים להקטנת פציעות ראש

עידן
עידן
18/07/2017 6:45:29

הלייקרס גם בלי לונזו ניצחו את פורטלנד בגמר ליגת הקיץ בוגאס.
אני אוהב את קוזמה.

מיקי
מיקי
18/07/2017 7:00:14

להבנתי המוגבלת החסרון המרכזי של הנבא, כפי שמשתקף בטבלאות האלו הוא במידת התחרותיות. אשפר בהחלט "לספוג" עונה או שתיים עם הדומיננטיות של הסופר טימז הנוכחיות, אבל לאורך זמן הליגה תיפגע מכך. נראה מה סילבר ושות' יעשו בעניין.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 7:17:27
Reply to  מיקי

העליונות של הווריורס היא דבר חולף

MJ234523
MJ234523
18/07/2017 7:27:00
Reply to  מנחם לס

דבר חולף אולי עוד כמה שנים

tom
tom
18/07/2017 8:03:53
Reply to  MJ234523

כבר השנה במערב תהיה תחרות לווריירס, לסטיב קר לא תהיה אפשרות לתת מנוחה של רבע שלם לשחקנים שלו, ובסופו של דבר, העייפות תשפיע

מיקי
מיקי
18/07/2017 7:07:24

לסלי אלכסנדר הכריז שהוא מעוניין למכור את הרוקטס… תזמון מעניין מאד אחרי קיץ שכזה… אולי תמריץ נוסף למורי והצוות להגיע להישגים כבר השנה.

פינקי
פינקי
18/07/2017 9:49:11
Reply to  מיקי

מוכר את המניה כשהיא בשיא.
כנראה שיש לו פחות אמונה בשילוב של פול מאשר לאוהד הרוקטס הממוצע

הורנט
הורנט
18/07/2017 7:58:01

הדבר היחידי שאני אזכור מליכת הקיץ הוא דניס סמית גוניור מדאלאס. ראסל ווסטברוק הבא.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:47:31
Reply to  הורנט

הוא משהו!

zivke
zivke
18/07/2017 8:10:11

היתרון הכי גדול של ה-NFL, הכוכבים שלה יכולים להתסובב ב-90% מהעולם בלי שאף אחד ידע מי הם…

מיקי
מיקי
18/07/2017 10:06:03

בהמשך לתהיות בפרשת סימונס והספרס – טור ממצה מהרינגר.
https://theringer.com/san-antonio-spurs-jonathon-simmons-farewell-orlando-magic-6d4d7cee38e3

אסף 2.0
אסף 2.0
18/07/2017 10:45:43

הבייסבול שבור ועוד איך. הוא לא מתאים לעידן הטלוויזיה. הוא סטיי מטבעו, יש בו מעט מדי היילייטס, והוא פשוט ארוך.
השינוי הכי פשוט הוא כמו בקריקט. לקצר את האינינגז. בקריקט עברו ממשחק טסט, של 5 ימים, למשחק בן יום אחד. וכשזה גם היה ארוך מדי, עברו ל-20/20, שהוא קריקט על סטרואידים.
אותו דבר בבייסבול. לעבור למשחק של, נניח, 6 אינינגז ולא 9. יהיה הרבה יותר התקפי ונועז, ומשהו שאתה יכול לשבת מולו מההתחלה ועד הסוף בטלוויזיה. כי הזמן שלנו נעשה יקר, וגם יכולת הקשב.

תום
תום
18/07/2017 16:30:12
Reply to  אסף 2.0

אתה מודע לכך שמשחק 20/20 לוקח בממוצע אותה כמות זמן כמו משחק בייסבול? הסיבה לכך שמשחקי בייסבול התארכו זו הטלוויזיה. בשנות ה-70 משחק ממוצע היה 2:30 – 2:40 שעות, עכשיו זה כמעט 3 וחצי שעות.

אפלטון
אפלטון
18/07/2017 10:49:06

תודה מנחם. הnba אגב לא כזה הרוויח מהפלייאוף האחרון. אמנם שידור הגמר היה בשיא כל הזמנים אבל.שאר הפלייאוף היה נפילה רצינית. זו הסיבה שה Cap ירד במפתיע. הרווחים על הפלייאוף לא היו כמצופה.
ESPN ששילמה כל כך הרבה כסף על זכויות שידור נמצאת במצוקה כלכלית והקבוצות נדחקות לפעול בהפסדים תפעוליים כדי לנצח מצד אחד, או ללכת לצד השני של טנקינג ו"עונות פיננסיות" מצד שני מה שמוריד עוד יותר את התחרותיות בליגה.
לס אלכסנדר מבין שהשווי הנוכחי של הקבוצה לא באמת ריאלי ולכן בוחר למכור בשיא. תוצאות המכירה של הרוקטס ישפיעו על עתיד הליגה בענק, כפי שהמכירה של הקליפרס השפיעה בענק. אין הרבה אנשים בעולם שמסוגלים לקנות קבוצה ב 1.65 מיליארד ולשים עוד 800 מיליון לתפעול שוטף.
עדיין, מחלקת השיווק והמדיה החברתית בnba היא כנראה הטובה ביותר מבין ענפי הספורט והליגה היא הביןלאומית מכולם מבין ענפי הספורט האמריקאיים. ככה שפלח השוק הפוטנציאלי שלה הוא הגדול מכולם. לא אתפלא אם לרוקטס יגיעו משקיעים סיניים למשל, כשיאו מינג בפרונט. הכניסה של בעלים סיני לליגה תהיה דבר ענק.

אסף 2.0
אסף 2.0
18/07/2017 10:54:41
Reply to  אפלטון

לכן האופק של ה-NBA רחוק יותר מהענפים האמריקאיים האחרים. משחק הכדורסל הרבה-הרבה יותר מרהיב ופופולרי בעולם, מאשר פוטבול ובוודאי בייסבול. עובשה ששני האחרונים לא זוכים לגירסאות מקומיות (םוטבול פשוט אין, בייסבול – לא ברוב אירופה והמדינות הגדולות במזרח, שהן לא יפן וקוריאה).
אם רק CHINDIA, כמו שזה נקרא, שווקים מתפתחים ולמעלה מ-2.5 מיליארד איש, תיכנס אפילו בקטנה, לשגעון ה-NBA – הליגה מסודרת יפה מאוד.
בהקשר הזה, אני ואתה אולי לא מתים על העניין. אבל חשוב ל-NBA, כדי להגביר את האפיל, ליצור עוד מותגי-על. וגולדן סטייט ווריורס, "הקבוצה הכי טובה בכל הזמנים", נפלה להם כמו לפי הזמנה. בוודאי עם סטפן קארי היפה בתור נער הפוסטר העולמי. ההצלחה של גולדן סטייט אולי אומרת משהו רע לתחרותיות, אבל נדמה לי שהיא טובה לביזנס של הליגה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/07/2017 11:51:13
Reply to  אפלטון

שאלה: האם אכן בעלי קבוצות בNBA צריכים להוציא כסף מכיסם באופן קבוע? אין קבוצות בליגה מאוזנות, כאלו שההכנסות שלהן מספיק גבוהות כדי לממן את התקציב?

עידו גילרי
עידו גילרי
18/07/2017 11:56:01

רוב הקבוצות ברווח תפעולי. יש מספר קטן של קבוצות שמסיימות עונה ספציפית בהפסד.

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:50:03
Reply to  אפלטון

אפלטון, יש לי רעיון עשר: שה-X קיבוץ שלך יקנה את יוסטון וישים אותך נשיא הקבוצה

אפלטון
אפלטון
18/07/2017 17:01:32
Reply to  מנחם לס

רעיון מצוין מנחם. אני מייד שולח מברק שיכנס לעלון הקיבוץ השבועי. זה כמובן יצטרך לעבור וועדת ספורט אבל אני בטוח שיצליחו לגרד כמה מיליארדים, בנוי לא צריכים את כל הכסף הזה.

captain beefheart
captain beefheart
18/07/2017 10:52:23

html אולי ב-95. ב-85 לא היו מחשבים למעט מיינפריים והתחלת המקינטוש

מבין אפסי
מבין אפסי
18/07/2017 14:57:36

אני מוחה בכל תוקף !!!!
לראשונה השתמשתי ב"מחשב" ibm-pc בשנת 1983 כאורח ב-ibm ישראל . המחשב הראשון שקיבלתי לרשותי במקום עבודה היה ibm-pc-xt בשנת 1984 בחברת אלקטרוניקה גדולה . הייחוד של מחשב זה שהוא היה הראשון עם דיסק קשיח מובנה ( 10 mb ) ועלה כ-3000 usd .
מחשב זה שימש אותנו לפיתוח זריז של אלגוריתמים בעיבוד אותות ספרתי .
למותר לציין שה-pc המקורי הופיע ב-1981 , וראשוני המחשבים האישיים שהיו מבוססי מעבדים של 8 ביט הופיעו לקראת סוף ה-70 והמפורסם שבהם היה apple-2
המק היה דור שני למחשבי ה-gui של אפל , המקורי נקרא לייזה , ולאפל היתה סדרה של מחשבים לפחות 5 שנים קודם לכן .
נא לדייק .

captain beefheart
captain beefheart
18/07/2017 22:35:39

לא זכרתי XT ב-1984 אבל אם אתה אומר 😉
צדקת לגבי מחשבי אפל שלהם התכוונתי. למעשה – באותן שנים המחשב הביתי הפופולארי היה קומודור 64 ואחרי זה גם אמיגה. ה-PC של יבמ היה אכן רק נחלת ארגונים עשירים ורק לקראת סוף העשור הגיעו "תואמים" והמחשב באמת הגיע לכל בית ומשרד.

התייששנו 😉

מבין אפסי
מבין אפסי
18/07/2017 23:55:06

שמע , אם כבר הזכרת , by far המחשבים האהובים ביותר בישראל באותו עידן שבו ה-pc היה מחשב עבודה ולבית היה זן שנקרא מחשב ביתי היו מחשבי סינקלייר ובפרט ה-zx spectrum האגדי .
דור שלם של תכנתים למד את המקצוע על אותו ספקטרום .
באותו זמן הקרב הלוהט ביותר חוץ ממגיק-בירד היה כמובן איזו שפה עדיפה "c" או פסקל . הדרך היחידה להשיג קומפיילרים של שפות אלו לנסיון בבית היתה לשלם 15 לירה סטרלינג עבור hisoft c ו-hisoft pascal שרצו על אותו ספקטרום . טורבו פסקל וטורבו c עדיין לא היו ,
המלך היה מיקרוסופט בייסיק וכו וכו .

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:51:43

אולי טעיתי בכמה שנים, אבל בטוח ב-1989

מבין פחות מאפסי
מבין פחות מאפסי
18/07/2017 17:03:13
Reply to  מנחם לס

מנחם אני איתך לחלוטין .
מתגובות פה אפשר להבין שב-1985 לא היו מחשבים , לא היה כדורסל וכו .
אני משתדל לא להתוכח עם קביעות כאלו ברוב התחומים , אבל כשזה נוגע למקצוע שלי אני פשוט מתמרמר ומגיב .
היו גם היו מחשבים אישיים ב-1985 ולמיטב זכרוני המושג של הייפרטקסט נתקלתי פה לראשונה עוד קודם לכן אבל רק ברמה התיאורטית . מתי זה הפך לשפה פורמלית לא זכור לי .

dani din
dani din
20/07/2017 11:03:11

מנחם טועה לפעמים (רק לפעמים).
יש ויקיפידיה:
The first publicly available description of HTML was a document called "HTML Tags", first mentioned on the Internet by Tim Berners-Lee in late 1991

in early 1994, the IETF created an HTML Working Group, which in 1995 completed "HTML 2.0", the first HTML specification intended to be treated as a standard against which future implementations should be based.

רועי ויינברג
18/07/2017 12:09:25

אחלה מאמר. אני מסכים עם השורה התחתונה, ואוסיף שלדעתי, ה-NBA יעבור את ה-MLB בקרוב.

הגיל הממוצע של צופי האול-סטאר של ה-MLB היה 54.6. שוב, הגיל הממוצע. מכל הצופים, 294 אלף (3.3%) היו בין 12 ל-17. 5.2 מיליון (59.7%) היו מעל גיל 50. הם לא מצליחים למשוך קהל חדש.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/07/2017 12:23:09

לפי הסקר, כל השאר חוץ מהפוטבול שוליים. ליגות כדור הבסיס והכדורסל וההוקי קרח המקצועניות יחד לא מתקרבות לליגת הפוטבול 25% לעומת 35% וגם עם הכדורגל זה עדיין פחות ביותר מחמישה אחוזים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/07/2017 12:26:04

הכוונה שחוץ מליגת הפוטבול המקצוענית, כל השאר הליגות המקצועניות שוליות, כהבייסבול שולית פחות (פיות מחצי מהפוטבול ויותר מפי שניים מהשאר (כלומר מהכדורסל וההוקי קרח בנפרד אך גם יחד הבייסבול יותר משניהם).

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/07/2017 12:29:11

*"כל שאר הליגות…"
*"כשהבייסבול שולית פחות…"
*"פחות מחצי מהפוטבול…"

יונתן .S.
יונתן .S.
18/07/2017 12:36:26

אהבתי את השיח דנן על הפופולריות של הליגות.

אחד הדברים שחשוב לציין הוא שהפנייה לכלל הכפר הגלובלי בעולם ולא רק לאמריקה בלבד.
הדחיפה הזאת הובילה, בסופו של הדבר, לרווחים גדולים יותר לשחקנים ולעושר הקיים בה כרגע, ברמת השחקנים, כאשר מניות הפרנצ'ייזים בליגה רק ממשיכים לעלות (לסלי אלכסנדר הולך לבצע אקזיט רווחי במיוחד במכירת הרוקטס).

אך עם זאת, הליגה עדיין רחוקה מאוד מההכנסות שמביאות ה-MLB וה-NFL, כאשר הטענות כלפיהן כאן אינם דברים כהויתם.
ה-MLB גם נחשבת ליחסית פתוחה לקהל הציבור הנרחב בעולם והינו ענף פופולרי מאוד ביפן, פורטו ריקו, קוריאה, קובה, ונצואלה, אוסטרליה ואף הולנד גם משחקים את המשחק – דבר שאולי יגרום לענף להתרחב יותר באירופה? נחיה ונראה..

ולצד זה, כמו שגם עידו ציין כבר בתגובתו מעלה (10.3.1), ה-NFL חוותה המון זעזועים שאילצו אותה להביא לשינויים.
# החשש שנוצר עקב הסכנה הבריאותית שקיימת בהשתתפות בענף העלולה להוביל לירידת הפופולריות שלו ולירידה של אחוז המשתתפים בה (בגילאים צעירים) + העובדה שהממוצע של קריירת שחקן בליגה, משום מה, ממשיך לרדת וכיום ישנן סטטיסטיקות שמוכיחות שקריירה של שחקן ממוצע בליגה (מלבד עמדת ה-QBׂ), נעה בין 2.6 שנים ל-4.4 שנים.
# מחלת ה-CTE והפרשה עם ד"ר בנט אומלו – איך היא הובילה לביה"מ העליון וההשלכות על התפישה לגביי הליגה (היכן הייתה ההתייחסות? מה עוד ידוע מאחורי הקלעים שלא נחשפנו אליו? – הכל נשאר בגדר תעלומה, לאחר ההסדר עם הליגה).
# האירוע עם ריי רייס (שהוביל לחשיפת חוסר ההתערבות מספקת של הליגה בהתנהלות שחקניה מחוץ למשחק – ספציפית במקרים של אלימות במשפחה)
# התנהלות הקומישינר, רוג'ר גודל (כנראה הכי שנוא מה-4 בכירים של הליגות המקצועניות בארה"ב), כאשר השיח כרגע הוא שפרשת דיפלייטגייט מול טום בריידי הייתה בשביל להסיח את הדעת משלל הפרשיות שאופפות את הנהלת הליגה.

לצד כל אלו, הליגה עדיין העשירה בעולם בפער וזה כאשר היא משוחקת כרבע מהשנה, לכן השאלה האמיתית שנשאלת כאן מדברת על הטווח הארוך מאוד, בעוד כמה עשורים לפחות –
האם המשך הפצת הליגה לעולם וההתנהלות הפרוגרסיבית מצד ה-NBA, תוביל בסוף לשינוי היוצרות ולכך שהיא תהפוך למכניסה ביותר בעולם? כי ברמת הפופולריות יש סיכוי שהיא תטרוף את הקלפים מהר יותר משציפו בארה"ב.
נכון לדבריו של מנחם ולכך שעדיין ישנה תפישה שזהו ספורט של אוכלוסיות זניחות יותר, אך מדובר באנשים קרתנים, שמאבדים יותר ויותר מאחיזתם בתפישת הציבור ואף נהפכים לאוכלוסייה מועטה יותר במדינה.

לסיכומו של עניין – מאמר מעניין מאוד בעיניי שמדבר על נק' ששווה לעקוב אחריה.

Carmel
Carmel
18/07/2017 16:24:53

למען הדיוק ההיסטורי ב 1985 HTML לא היה בתכנון, כנראה שמנחם לימד TAG בתחילת שנות ה 90 היה מדובר בחדשנות ואפילו מנחם לא פלל לאן הטכנולוגיה הזו תקח אותנו

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:57:01
Reply to  Carmel

כבר כתבתי שזה היה ב-1989 או 1990

Eytan majar
Eytan majar
18/07/2017 16:56:21

מנחם יקירי טור טוב ומנומק. בשנה האחרונה אני גר בפיטסבורג העטר של הסטילרס. אני לא ראיתי באף ספורט ובאף מדינה, למעט קבוצות עם אוהדים אגדתיים באמת, טירוף שכזה. למשל, במשחקים של קליבלנד כשרוצים שהקהל ישרוק בוז שמים תמונה של הסטילרס. אוהדים מגיעים בבוקר המשחק של הסטילרס עם ערסלים וציוד כדי לעשות על האש בחניה. לדעתי כאן הפוטבול והביסבול ינצחו את הכדורסל והכדורגל בגלל המסורת האמריקאית. ומה זו אהדה לקבוצה אם לא מסורת ונוסטלגיה

מנחם לס
מנחם לס
18/07/2017 16:58:20
Reply to  Eytan majar

מוטב שתמצאו קוורטרבק חדש (וצעיר המסוגל לזוז)

Eytan majar
Eytan majar
18/07/2017 20:50:35
Reply to  מנחם לס

LOL
קטונתי מהלבין משהו מהספורט הזה, טבל הייתי בתהלוכה של ההוקי

משה פ.
משה פ.
18/07/2017 17:42:14

ההבדל הגדול, כפי שכתבו מספר מגיבים, הוא שה- NBA זה הליגה האמריקאית היחידה שיש לה נוכחות גלובלית מאסיבית ואוהדים בכל העולם (עם כל הכבוד לבייסבול ביפן, קובה ועוד כמה מדינות – זה לא זה).

זו הליגה האמריקאית היחידה שמוכרת מרצ'נדייז בכל העולם, שחסויות הספורט שלה הן בינלאומיות ושסדרת הגמר שלה משאירה מיליוני צופים ערים באמצע הלילה בצד השני של כדור הארץ.

כך אנו יכולים לראות פרסומת לטורקיש איירליינס עם קובי בריאנט וליאו מסי במשותף, ללכת בברלין ולראות קמפיין לנעליים עם סטפן קרי, ללכת למשחקי ראווה בינלאומיים בסין, לונדון ועוד שממלאים אולמות.

ולכן ב- NBA, בניגוד ל- NFL, מספר הנוכחים באולם הוא חלק קטן מהתמונה.

שמייקל
שמייקל
18/07/2017 19:28:30

מה לגביי הליגות הכי פופלריות בעולם מכל ענפי הספורט???
אני מאמין שזה ככה:
1. ליגת האלפות בכדורגל
2. פרמייר ליג
3. NBA

the man from the bay
the man from the bay
18/07/2017 20:02:49

הקולג" פוטבול הרבה יותר פופולארי מהאן בי איי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
18/07/2017 22:52:15

מאנו כנראה חוזר לעוד עונה (היה ברור) 🙂

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
18/07/2017 22:57:57

כן, אבל הפרק הראשון היה לא משהו. הוא מסתובב עם שתום העין הזה שכל הזמן מת וחוזר לחיים ורואה איזה חזיון סתום באש. וחוץ מזה עדיין לא הבנתי באיזה צד הוא.

רובי
רובי
19/07/2017 7:35:45

הטבלאות לא כולם נכונות רווח של קבוצת כדורסל ממוצעת איננו 5.2 מילארד בשנה ………..מנחם התבלבל .
משהו לא בסדר בטבלאות או בהסברים שלהם .
מדובר ברווח או כסף לכל הליגה .

חלק מההסברים לכל שורה בטבלה אינם נכונים .

שטרן בנה את הNBA בעזרת מג'יק ובירד ואז ג'ורדן קובי הי סוג של חיקוי ושאק המלצתי גם הוסיף .
לברון הוא פיקציה הליגה לא פופולארית יותר אלא האינטרנט הפך אותה נגישה יותר והפריצה לסין גם כן עזרה .

העידן של תקשורת חוופשית גרם לזה שאלו שמתעניינים יתענינו יותר ויש מיקסום רווחים .

זה המקסימום .

אנשים אוהבים מקצועות קבוצתיים ואישים כמו פוטבול וכדורגל שבהם אין הרבה מאוד נקודות ושערים .
או טניס ודולף או אגרוף שזה אינדיבידואלי .

כדורסל הוא כביכול קבוצתי אבל יותר אינדיבידואלי ומי שלא שיחק כדורסל יתלהב קצת מדאנקים ושלשות אבל לאורך זמן זה משעמם את מי שלא באמת מעורה לעומת שחק כדורגל שיש בו שניים שלושה גולי םוהרב מתח או משחק פוטבול שהו כמו מלחמה עם הרבה מאוד מהלכים וגם שם מעט שערים וגם הגנה אמיתית .

אמיר
אמיר
19/07/2017 19:45:22

הכל באמריקה מתחיל בניו יורק. בניו יורק ברחובות משחקים רק כדורסל וקצת כדורגל.
כל תוכניות הדיבייט מדברות רק פוטבול או כדורסל.
הסלבס מגיעים לכדורסל.
בקרב גילאים צעירים הכדורסל מספר 2.

סגירת תפריט
76
0
Would love your thoughts, please comment.x