Free No More 2016 – גאסול, גרין, רונדו, קרופורד, מאנו / עומר מזיג

פאו גאסול לספרס – 31,697,500$ לשנתיים – 15.8$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה האחרונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 11.3 מיליון דולר.

 

הספרדי לקח הנחה גדולה משיקאגו לפני שנתיים, והשנה החליט ללכת עם הכסף הגדול. למזלו, הוא לא נאלץ לבצע בחירה ששחקנים מבוגרים בד"כ נאלצים לבצע – בין להרוויח כסף טוב לבין לשחק בקונטנדרית.

גאסול היה הפתעה נעימה בשיקאגו. בגיל 34 ו35, הוא הצליח לספק שתי עונות מצוינות – וטובות בהרבה ממה שצופה ממנו. אפשר אפילו לטעון שהוא היה לא פחות טוב בשנתיים האלה מאשר בשנים שלו בלייקרס או בממפיס:

והוא ישתלב מצוין בספרס. מעבר לאירופאיות הנדרשת, הוא מוסר פנטסטי – ומדורג באופן קבוע בין הסנטרים המובילים בליגה באסיסטים. יחס האסיסטים/איבודים של הבולס בעונה שעברה עמד על 1.71 אסיסטים לאיבוד בדקות שהוא על המגרש (הכי גבוה בקבוצה), ו1.55 כשהוא על הספסל (הכי נמוך בקבוצה).

הסטטיסטיקות ההגנתיות שלו מצוינות, אך מבחן העין מספר על מגן בינוני פלוס, ובטח לא אחד ברמה של דאנקן. ולמרות נתוני הריבאונד האינדיבידואליים שלו, הנתונים המתקדמים מראים שאחוזי השליטה בריבאונד של שיקאגו נמוכים משמעותית כשהוא על המגרש (51% ו49.6% – ההבדל בין הקבוצה ה10 ל18 בליגה)

הספרס איבדו הקיץ את דאנקן ודיאו, וגאסול יצטרך להחליף קצת משניהם בקו קדמי דליל יחסית של הספרס. פאו הפך לקלעי מצוין בחצי מרחק בCatch&Shot, אבל התדרדר קצת ביכולת הסיום שלו מתחת לזה. קו קדמי שלו עם אלדריג' – שבשנה האחרונה נשלח הרבה יותר פנימה והרבה פחות לזריקות מחצי מרחק מאשר בשנים שלו בפורטלנד – עובד מצוין התקפית והגנתית.

הבעיה היחידה בהחתמה הזו היא שהיא לא עוזרת להם באחד המקומות היחידים שהם צריכים בו עזרה – ההתמודדות מול גולדן סטייט. לגאסול תמיד הייתה בעיה להתמודד בהגנה עם הפיק&רול, ויש לו נטייה "לשקוע" מול מובילי הכדור. אתה לא יכול לעשות את זה מול קארי, תומפסון, או דוראנט, וזו יכולה להיות בעיה קריטית במפגשים בין הקבוצות.

זו בעיה גדולה. הספרס ניצחו כבר בעונה שעברה 67 משחקים, וזו לא קבוצה שנבנתה לעשות עוד עונה סדירה טובה, או ללכת רחוק במערב. זו קבוצה שנבנתה לקחת אליפות, וככזו, הם היו צריכים להתייחס באופ-סיזן הזה למאצ' הפוטנציאלי מול הקבוצה הטובה בליגה.

הספרס יודעים שזה כנראה חוזה לעונה אחת, והם בסדר עם זה. עזיבה של גאסול בעונה הבאה תפנה להם קרוב ל25 מיליון דולר מתחת לתקרה להחתמה, בקיץ שבו שוק הגבוהים עומד להיות עצום. ההחתמה הזו מאפשרת להם להישאר קונטנדרים לעוד עונה, בלי להקריב גמישות עתידית.

FAR=8

 

ג'ף גרין לאורלנדו – 15,000,000$ לעונה אחת

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 11.2 מיליון דולר.

 

גילוי נאות – מדובר באחד בשחקנים השנואים עליי בליגה כולה. הוא המקרה הקלאסי לשחקן שמבחן העין לא תואם את המציאות אצלו.

אם תשאל את האדם ברחוב על על ג'ף גרין, הוא יגיד לך שזה שחקן שחזר מניתוח לב מסכן חיים, יכול לשחק בעמדת הסטרץ' 4, והטביע לא פעם ולא פעמיים על המפרצים של לברון:

אני אומר ג'ף גרין – שחקן שהורס לך את הקבוצה.

אני יכול לדבר על אחוזי השדה הנוראיים או על ההגנה, אבל הנה הסטטיסטיקה היחידה שאתם צריכים לדעת לגבי ג'ף גרין:

הטור של הOnCourt מדבר על מה היה הNetRtg של הקבוצה בדקות שהוא על המגרש. זה לא נתון משמעותי במיוחד – כנראה שהייתי מקבל נתון נמוך יותר אם הייתי בודק את זה על דמרכוס קאזינס או אנתוני דיוויס. הנתון החשוב פה הוא זה שבטור של הOn-Off: זה ההבדל בNetRtg של הקבוצה בין הדקות שגרין על המגרש לדקות לדקות שהוא על הספסל.

אפשר לראות שכמעט כל הקבוצות שלו בקריירה – באופן קונסיסטנטי להחריד – היו טובות בהרבה איתו על הספסל מאשר על המגרש. והוא שיחק בקבוצות טובות. חישוב פשוט מראה לנו שלאורך הקריירה שלו, הקבוצות שלו היו עם NetRtg של 3.7- שלילי בדקות שהוא על המגרש, ו1.9+ חיובי בדקות שהוא על הספסל.

אפשר גם להוסיף שOKC עשו גמר NBA עונה אחת אחרי שהוא עזב, ושב2014-15 הסלטיקס ניצחו 20 מ51 לפני הטרייד ששלח אותו לממפיס ו20 מ31 אחרי הטרייד (ו48 משחקים בעונה שאחריה).

בקיצור הבנתם את הנקודה – אני לא חושב שג'ף גרין שווה 15 מיליון דולר לעונה. אני לא חושב גם שהוא שווה יותר מהמיד-לבל בשביל קבוצה חכמה.

אבל בוא נגיד שהוא כן, כמו שאורלנדו חושבים – למה להחתים אותו לשנה אחת???

הסברתי קודם למה זה טוב לספרס שהחוזה של גאסול טוב לשנה אחת – חוזה כזה הוא דרך טובה – שהקפיצה בתקרה מאפשרת – עבור קונטנדרית לסגור חור זמני בלי להקריב גמישות כלכלית לשנים הבאות.

אני מבין שאורלנדו רוצים לנצח השנה – הם הוכיחו את זה עם הטרייד על איבאקה ועם ההחתמה של ביומבו. אבל התקרה הכי גבוהה שאפשר לדמיין עבורם היא הפסד בסיבוב הראשון. במצב כזה, בשביל מה הם צריכים את גרין בסגל?? שיקח עוד דקות מארון גורדון – הפרוספקט הכי מבטיח של הקבוצה?

אם הוא לא יצדיק את החוזה (כמו שאני מצפה שיקרה), זה כסף שהיה חבל לתת והיה אפשר להחתים איתו כמה שחקנים אחרים בValue טוב יותר (נניח ג'נינגס או ניקולסון, שחתמו על חוזים נמוכים יחסית במקומות אחרים והיה למג'יק Bird rights עליהם).

אם הוא כן יצדיק את החוזה (כמו שהמג'יק מצפים שיקרה), הם יהיו עם יותר מידי כסף מעל התקרה כדי להחזיר אותו מחדש במשכורת יותר גבוהה על חוזה ארוך טווח, ואז מה הרווחת? הפסד בסיבוב הראשון במקום כמעט העפלה לפלייאוף?

הצירוף של השחקן, הסיטואציה, הסכום, וחוסר ההתאמה הקבוצתית שאפילו לא דיברתי עליה (כל מה שהקבוצה הזו הייתה צריכה זה ריווח, והם מביאים קלעי של 34% שעושה את הנקודות שלו בחדירות לסל???), הופכות את גרין להחתמה הגרועה של הקיץ.

FAR=0

 

ראז'ון רונדו לבולס – 28,100,000$ לשנתיים – 14.1$ מיליון לעונה – 3$ מיליון מובטחים בשנה האחרונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 10.0 מיליון דולר.

 

אני לא מתכוון לעשות את מחדש כל פעם שקבוצה אחרת תחליט להמר עליו. פשוט תקראו מה שכתבתי על רונדו בשנה שעברה ואני אעשה השלמות :-).

סטטיסטית, רונדו נתן את העונה הטובה ביותר שלו מאז החזרה מהפציעות שהשביתו אותו כמעט לשנתיים. הוא נתן עונה של 72 משחקים, שזה הכי הרבה שלו מאז 2010. הוא הוביל את הליגה באסיסטים והיה בין המובילים בחטיפות, ונתן שיאי קריירה בריבאונדים (6) ושלשות (0.9 למשחק ב36% אחוזים סבירים – שני שיאי קריירה).

אבל הוא מציג בדיוק את אותה הבעיה שראינו אצל גרין בפסקה הקודמת:

בערך מסוף עידן הביג 3 בבוסטון, כל הקבוצות שלו פשוט לא היו יותר טובות איתו על המגרש, וזה מלחיץ מאוד כשמדובר ברכז. עם זאת, שחקני סקרמנטו קלעו באחוז קליעה אפקטיבי של 54.4% ממסירות שלו, מול 49.7% בשאר הזריקות.

וכמובן הסיטואציה. כמו שכתבתי בהחתמה של וויד, שיקאגו תתקשה השנה מאוד בריווח המשחק, ועם הדומיננטיות של וויד רונדו יקבל פחות זמן עם הכדור ויתקשה להגיע למספרים שהוא הגיע אליהם בעבר. בכלל, השילוב בין השניים האלה – אגו וחצי על כל אחד מהם – יכול להיות מאוד בעייתי, גם על המגרש וגם מחוצה לו

https://www.youtube.com/watch?v=7OCRymeaGS0

בסוף העונה, זה הטקסט שחשבתי שאני אצטרך לכתוב כדי להסביר למה ה80 מיליון ל5 שנים שהוא קיבל הוא חוזה מוגזם ולא הגיוני ומגיע לו FAR 1.

אבל אז הגיע הקיץ, ולמרבה התדהמה הוא קיבל חוזה סביר ביותר. אמנם זה יותר ממה שהוא קיבל בחוזה בסקרמנטו בעונה שעברה (גם אחרי הנרמול), אבל לא חוזה נורא בכלל יחסית למה שרונדו יכול להביא.

והיכולת לחתוך אותו כמעט בחינם בשנה השנייה של החוזה אם דברים לא ילכו טוב היא נכס גדול. אני חביב גדול של חוזים לא מובטחים כי זה פחות או יותר מבטיח לקבוצה שיש לה שחקן בValue טוב בשנה הזו של החוזה, כי אחרת היא פשוט משחררת אותו (במחיר של 3 מיליון דולר במקרה הזה).

חוזה כזה הופך אותו במקרה הטוב להפתעה נעימה, ובמקרה הרע לנכס לא רע בטרייד בפברואר. אם קבוצה אחרת הייתה נותנת את החוזה הזה הייתי נותן פה 7 או 8. ההתאמה הקבוצתית והאישית בשיקאגו כל כך נוראית שהציון נחתך בערך בחצי.

FAR=4

גמאל קרופורד נשאר בקליפרס – 42,000,000$ לשלוש עונות – 14.0$ מיליון לעונה – 3$ מיליון מובטחים בשנה האחרונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 9.7 מיליון דולר.

 

העץ שלא מפסיק לתת. אני ממש אוהב את הקדנציה הנוכחית של קרופורד בקליפרס, שנעלה אותו במחיר מצחיק של 5.5 מיליון דולר לעונה לפני ארבע שנים. ניתן היה לחשוב שקרופורד התדרדר בקדנציה שלו בקליפרס, אבל אם מנרמלים את המספרים שלו לפי 36 דקות, רואים שהוא נתן כמה עונות קריירה בקבוצה:

קרופורד לא שחקן מורכב במיוחד להבנה. 22.4% מהפוזשנים ההתקפיים שלו הם בידודים (שלישי בליגה), והיעילות שלו בהן היא PPP של 1.00 – נתון מרשים שמדורג באחוזון ה89 של הליגה. הבידודים של קרופורד – תחת ההנחה הנכונה שהוא מוסר סביר+ – הם אחד מכלי הנשק היחידים בליגה שאין שום דבר שאתה יכול לעשות מולם.

השומר חייב לתת לו מטר כשהוא מכדרר – כי אחרת הוא בטבעת ללייאפ:

והג'אמפ שלו מכדרור יכנס או לא יכנס, כמעט בלי קשר לטיב השמירה (קולע באחוזים דומים מאוד עם בלי שומר כבר כמה שנים טובות):

הוא אמנם קולע ב40% מהשדה, אבל מגיע הרבה לקו וקולע משם ב90% אוטומטים, דבר שמגביר את היעילות שלו. צריך גם לזכור שהוא לוקח זריקות סופר קשות, וביחס לזה האחוזים שלו סבירים לחלוטין.

כל הדברים שצוינו למעלה – פלוס היעדר היכולת ההגנתית – הופכים אותו לשחקן השישי המושלם, כמו שהליגה ראתה לנכון לציין פעמיים בשנים שלו בLA ו3 פעמים בקריירה – הכי הרבה בהיסטוריה. הפועל היוצא מזה הוא שהוא משחק את רוב הזמן שלו בחמישיות די מסריחות, עם שחקני הספסל הקטסטרופליים שהיו לקליפרס ב4 השנים האחרונות.

זה לא אומר שהוא לא מסוגל לעשות יותר –  הNetRtg של הקבוצה הוא 11.9+ ב906 דקות עם פול, 9.2+ ב1066 דקות עם ג'ורדן, ו+14.3 ב566 דקות עם רדיק. פשוט אין המון דקות כאלה.

 

הוא מאוד מתאים לצרכים של הקליפרס, והם מקבלים אותו פה במחיר טוב. אני לא רואה את קרופורד דועך יותר מידי בשנים הקרובות, וגם אם כן הם הוסיפו לעצמם אפשרות לחתוך אותו במחיר מינימלי כשהוא יגיע לגיל 38. צריך גם לזכור שהקליפרס לא יכלו לעשות שום דבר אחר עם הכסף אם לא היו מחתימים אותו, ותחת המינוף הזה זה חוזה מציאה.

FAR=8

 

מאנו נשאר בספרס – 14.0$ מיליון לעונה אחת

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 10.42 מיליון דולר.

 

אין כל כך מה לדבר כאן. נכון שפילי הכריחה אותם לחוזה הזה עם הצעה בסדר גודל דומה למאנו (הימור ללא סיכון שלא צלח), אבל לספרס לא ממש אכפת לתת לו את הכסף הזה כהוקרה על כל השנים שלו במועדון ולתת לו לפרוש בקבוצה בה שיחק כל הקריירה. הם כבר היו מעל תקרת השכר, וגם אחרי החוזה הזה הם מתחת לרף המותרות.

ב19 דקות למשחק, ג'ינובילי דווקא היה לא רע בכלל כשחקן עונה סדירה:

אבל בפלייאוף כבר ראינו שאין לו באמת מה לתת מול ההגנות הכי טובות בליגה.

כמו שאמרתי במקרה של דירק – חוזים כאלה שווים לארגון יותר מהתמורה שהם מקבלים מהשחקן. הם מראים לשחקנים חופשיים אחרים שכדאי להם לבוא ולסיים את הקריירה בסאן אנטוניו, ולך תדע אם זה לא מה שישפיע על השחקן החופשי הגדול הבא לבחור בספרס אל מול קבוצה אחרת (כמו שאלדריג' עשה בשנה שעברה).

ואם אתה לא צריך לשלם על זה בגמישות כלכלית – למה לא?

FAR=10

תעקבו

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. הארת את עייני לגבי גריןץלא ידעתי שהוא שייך למועדון אותו ייסד מארבורי ושחקן של כבוד זה גיי שברגע שהם עוזבים את הקבוצה היא הופכת להרבה יותר טובה.
    דרך אגב אולי זאת המטרה של אורלנדו,ששנה הבאה אחרי שהוא יילך הם ייעשו את הקפיצה המיוחלת 🙂

  2. מעולה ומחכים.
    בקשר לגאסול, אני דווקא ראיתי בהחתמה הזאת טעות.
    כמו שאמרת לגאסול יהיה חסר גרוש ללירה מול גולדן ואפילו מול הקליפרס. השנה הוא יתחיל לרדת במדרון, וזה יכלול ירידה סטטיסטית מרשימה והיעדרויות מפציעות. צריך לזכור שהוא לא נח הקיץ וזה לא טוב בגיל שלו. פיתוח של שחקן פנים צעיר זה תהליך שלוקח כמה שנים (אם אתה לא דאנקן). היה צריך להתחיל את הפרוייקט השנה ולא לחכות

  3. וואו, איזה פוסט מדהים. מסכים עם הציונים, אולי הייתי מפרגן טיפה יותר לרונדו. אני גם לא חושב שגאסול יעזוב בקיץ, 16 מליון בשנה בספרס בשנת פרישה זה לא רע.
    גרין זה פשוט חוזה נוראי, ומסכם קיץ הזוי של אורלנדו. נראה לי כל המהלכים של אורלנדו הם בדיקה עד כמה פוגל מאמן טוב.

  4. מסכים לחלוטין בקשר לגרין (וגם זוכר את הקטע עליו בפודקאסט FA).

    לעומת זאת, לפאו הייתי נותן טיפה יותר. הוא התחליף הכי טוב לדאנקן שהספרס יכלו לבקש בשוק ויכול גם לשחק טיפה בתפקיד בוריס דיאו כמישהו שינהל את ההתקפה מעמדת הסנטר. 9-10. במיוחד במחיר נמוך יחסית.

    במקרה של רונדו הייתי מוריד ל-3 או 2. אני לא חושב שהוא יסתדר עם באטלר ו-וויד והוא לא מתאים בכלל ל-hoiball. זה שהוא טרייד צ'יפ אולי שווה כמה נקודות, אבל הוא יכול להרוס את הקבוצה לחלוטין. זה מה שקרה בדאלאס כשהוא שיחק ליד SG דומיננטי (שמסתדר רק כמוביל כדור). עכשיו יש 2 כאלו לידו.

    מאנו – מסכים. גם קרופורד (למרות שהוא יותר מדי דומה לריברס בסגנון המשחק, אבל הוא יותר טוב ומשניהם הייתי מעביר את ריברס).

  5. נפלא כתמיד, הדבר הכי טוב בפגרה הזאת.
    מסכים עם הרוב, יש לי רק בעיה עם קרופורד. אני פשוט מתעב את סגנון המשחק שלו ואני לא חושב שזה טוב לקליפרס. אולי הוא עושה את זה באחוזים סבירים אבל הפגיעה בחברים שעומדים וצופים בו מכדרר 20 שניות עד שעולה לקליעה לא ניתנת להמחשה. כמובן שהוא גם לא שומר. לא יודע אם לקליפרס היו אופציות אחרות בכסף הזה אבל חמישיה שניה איתו ועם ריברס על החוזה החדש זה פשוט טיפשות. מרחם על מו ספייטס שיעלה איתו בחמישיה השניה ויתחנן לכדורים על הקשת.

  6. באופן מפתיע מסכים לגבי כולם, אבל לגבי ג'ף גרין אתה ממש לא בכיוון.

    אני חושב שהוא שחקן סולידי מאד, מוסיף לגמישות של הקבוצה גם בסגל וגם מבחינת טריידים אפשריים, ומבחינת חוזה לעונה אחת – דווקא נראה לי לא רע בכלל.

    הזדמנות לשני הצדדים לבחון אחד את השני (ולסגל של אורלנדו להתעצב כדי שיראו אם הם בכלל צריכים אותו לעתיד), סביר להניח שהוא לא הסכים לשום אופציה שלהם לשנה שנייה או מעבר לכך, אבל לא צריכה להיות להם שום בעיה להחתים אותו לטווח ארוך אם שני הצדדים ירצו בזה – אלא אם כן הוא פתאום הופך לשחקן מקסימום, מה שאתה יותר מכל אחד אחר אמור להניח שלא יקרה, אז ממש אין בעיה להמשיך את השידוך לטווח ארוך.

    אולי 7 אבל לפחות 6.

  7. טוב, ועכשיו אני רואה שפספסתי את רונדו וחייב לחלוק עליך שוב – FAR 7.

    הכל תלוי באלטרנטיבות, והתאמה שמתאמה – האיכות והפוטנציאל הם ברמה אחרת לגמרי מכל שחקן אחר שהיו יכולים להשיג במחיר הזה בזמן שהשיגו אותו, וגם תואם פחות או יותר את התזמון של ווייד מבחינת תכנון שכר ארוך טווח.

    1. אני זוכר מצוין את הפעם (אחת הפעמים…) שיצאתי טמבל, אחרי שהיללתי את הטרייד ששלח את רונדו לדאלאס.

      ואז רונדו השתין על קרלייל.

      רק על רמת הסיכון הזו, שיכולה לפרק כל שארית של מרקם חברתי כלשהו בשיקגו, מגיע להם FAR 4

      1. אני לא מודאג מהתנהגות של רונדו בשיקגו כל עוד וויד שם. איכשהו נראה שוויד יהיה המבוגר האחראי בסגל הזה ויקבל את הכבוד מהשחקנים כבן העיר ולכן אני לא חושב שהוא ישתלט על רונדו.
        באופציית הרכזים שיקגו הביאה את השחקן בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר והאופציה הטובה ביותר שהיתה להם.

  8. מצוין ומסכים עם הכל.
    אורלנדו עשו כמה בחירות לא מובנות הקיץ.
    לדעתי חוץ משיקגו וניקס עשו את הקיץ הכי לא נכון לקבוצה

  9. סדרה מדהימה שטובה מרב הפוסטים ב espn.

    ועכשיו שאלה, גאסול ומאנו בחוזים נחמדים זה בסדר, אבל למה הספרס היו צריכים לחתוך את דיאו? האם גאסול באמת מצדיק את הויתור עליו?

  10. מעולה ממש!

    אתה מסביר פה הרבה דברים מעניינים לפשוטים שביננו. מסכים לגבי גרין ורונדו. לגאסול הייתי נותן 10 כי תמיד ארצה אותו בקבוצה שלו

  11. סידרת מאמרים מצוייןנת חוץ מהציונים…
    רונדו 7-8 לפחות.ץץנראה מי שיצחק אחרון…
    ג'ינובלי? 1-2 (רק מתנה על העבר).
    ג'מאל? יהיה בקרוב בן 40. מאמין שפתאום הוא ייפול. הייתי נותן לו 2-3

  12. מסכים על הרוב עם סטיות קלות ולא מהותיות :
    לרונדו הייתי נותן 5 יחס ישיר של הימור על יכולת מול בעיות אישיות.
    לגרין הייתי נותן 2 בשביל הנימוס אבל מסכים שהוא בקלות יכול להפוך להחתמה הרעה של הקיץ.
    מאנו זה far 12 מבחינתי בדיוק מהסיבות שהזכרת, אין ראוי ממנו למענק פרישה כזה

  13. חברה גאסול לא הולך לשום מקום. סגנון המשחק שלו לא מסתמך על אתלטיות אלא על חכמה וכישרון, כולל יכולת סיום מגוונת בצבע, אולי הכי מגוון בליגה מהבחינה הזאת.
    אפילו בהגנה הוא כבר עכשיו לא קופץ כמעט, ועדיין עושה עבודה סבירה, בעיקר בעזרה.
    אם דאנקן שיחק עד גיל 40, גם לגאסול לא תהיה בעיה להמשיך ולתרום לספרס עד 40 כמעט. אלא אם הוא ירצה לסיים את הקריירה בבית, בספרד.

  14. פוסט מצוין ובכלל – כל הסדרה הזאת מאסטרפיס.
    לגבי הציונים – לא חושב שקרופורד שווה 8 ורונדו שווה 4.
    קרופורד מבוגר מאוד והולך לתקוע את הקליפרס עוד שנתיים לעומת רונדו שעל כל מגרעותיו דווקא נמצא במגמת עליה. הייתי נותן לשניהם 6.
    עם גרין קצת נסחפת לדעתי. הייתי נותן לו 4.
    גאסול יכול לקבל 9 ואפילו 10 – החתמה מעולה בזמן הנכון ובמקום הנכון.
    מאנו – יאללה שיהיה. אני זורם..

  15. סדרת כתבות פשוט אדירה. אני לא מבין איך גופי תקשורת מסחריים לא עומדים בתור להחתים אותך עומר (החתמה של פאר 10).

    לגבי מאנו – אני לא מבין את הסנטימנטליות בשקל הזו (או יותר נכון – סנטימנטליות ב14 מליון דולר), וממש לא מבין את כל אלו שטוענים שמצנחי זהב כאלו יעזרו למועדונים להביא שחקנים גדולים בעתיד – תראו לי אפילו שחקן גדול אחד שהחוזים המופרכים האלו לזקנים זה מה שגרם לו לחתום בקבוצה זו או אחרת. אני לא רואה לדוגמא, שחקנים עומדים בתור להגיע ללייקרס או לדאלאס. דוראנט, רק להזכיר, אפילו לא הגיע לפגישה עם הלייקרס.
    אני גם לא חושב שהשיקול הזה הוביל את הספארס בהחלטה הזו. זה יותר נראה כמו שפופ עושה במועדון הזה מה שבזין שלו והתחשק לו לתת למאנו 14 מליון כי פופ הוא אלוהים והוא אוהב את הבנאדם ושכולם יקפצו – ובמקרה של פופ זה בהחלט לגיטימי. ממש לא נראה לי שיש פה יותר מידי תחכום או מחשבה שמאנו הולך ממש לתרום העונה.

    1. א' – השיקול היה שפילי באו עם הצעה דומה. ב' – אלדריג' הגיע לספרס בעונה שעברה בגלל שהם מועדון טוב ולא רק בגלל שהם מועדון מנצח רק לפני שנה. זה חשוב.

      1. פילי באו עם הצעה דומה – מברוק מאנו, פילדלפיה עיר מדהימה, יופי של מקום לגדל ילדים, שיהיה בהצלחה.
        אולרידג' הגיע – כי הם מועדון מנצח ויופי של מקום לשחק בו – ממש לא בגלל שהם מורידים מצנחי זהב על שחקנים זקנים (דבר שהם ממש לא עשו עד עכשיו). עוד סיבה אגב לא לתת מצנח זהב למאנו.

        1. כששחקן חותם במועדון, הוא לא יוצא עם רשימה של סיבות מדוע הוא חתם, אז קשה לתת דוגמאות. אני מאמין שיחס חיובי לשחקנים, או לפחות סוג של יחס שאפשר להבין מאיפה הוא מגיע ומה עומד מאחוריו, היא אחת הסיבות (לא הגדולה, אבל כזו שיכולה לעשות את ההבדל) לרצון של שחקנים להגיע למועדון.
          לייקרס דוגמא רעה, כי עם כל הכבוד ליחס המאוד חיובי לקובי (מזכיר לי את הסיפור על ההתנהלות הכלכלית של פיורנטינה בכדורגל בשנות ה-90. פנו לשחקן שהרוויח גרושים, הציעו לו מלא, וכשהוא נשאר בהלם הם היו בטוחים שהוא נעלב מההצעה והציעו יותר), יש את פאו גאסול שאוהב לספר על היחס הלא טוב שהוא קיבל שם, וכנראה זה מה שמנע מאח שלו לחתום שם לאחרונה.
          דאלאס החתימו את האריסון ברנס (שחקן מספיק מבוקש) ואת דיאנדרה ג'ורדן (עד שכריס פול נעל אותו בביתו). זה יותר מהרבה קבוצות בליגה, בטח בשביל מועדון שאין לו הרבה להציע (אין ממש נכסים מלבד הג'רמינייטור המבוגר או עתיד ורוד עם צעירים מוכשרים).

      1. מצטרף לניתוח של אברי לגבי ההחתמה של מזיג.
        רק מוסיף שתנסה לתרגם כמה מהטורים לאנגלית כי בארץ זה לא מקצוע.
        גם הפוטנציאל והאפסייד בשל הגיל הצעיר, וההבנה האבסולוטית בחוקי הcba יחד עם יכולת ניתוח מקורית ואני רואה אולסטאר ישראלי ראשון ב-espn.
        FAR 10+
        רק אל תשכח אותנו ושחרר סקופים מדי פעם

  16. גם אני מצטרף למהללים את סדרת הטורים של משיג.
    הארת את עיני בקשר לגרין. פאו גאסול יהיה מצוין, מתאים לשיטה. החוזה של מאנו הוא בונוס על מפעל חיים ותרומה למין האנושי. חזיתי בסרטון ופתאום נזכרתי בהיסטוריה המשותפת של ווייד ורונדו וגם אני חושב שזה לא יעבוד. יש שם יותר מדי דם רע אלא אם רונדו התבגר (nah, no chance).
    ג'מאל קרופורד שחקן מדהים. גם אני שונא סגנון משחק של בידודים אבל הבן אדם הוא פנומן גם בגילו המופלג ומסוגל לייצר נקודות מכלום באיזו קבוצה שלא תשימו אותו. דיוויד אנקראם לעשירים.

  17. מעולה. הסיבה שגרין מעצבן אותך היא אותה סיבה שג'ו אלכסנדר מעצבן אותי. לדעתי יש הבדל ענק בין דירק נוביצקי למאנו מכיוון שדירק עדיין יכול לתת משחקים טובים מאוד ועכשיו פריבילגיה להכניס אותו מהספסל. לעומתו מאנו כבר איבד את מה שהיה לו והוא יוכל לתת תפוקה של 20 נקודות פעמיים העונה וגם זה בקושי.

  18. באמת לא ברור איך פוסטים ברמה כזאת גבוהה נקראים על ידי מאות או אלפי אנשים בלבד.
    זה פוסטים המתחרים בטובי הפרשנים בארץ. ואולי בעולם (לא מכיר מספיק)

    הארת את עיניי מזיג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט