מי אתה? (3) דונובן מיטשל ג'וניור / תומר שנאן

לאחר שהצגתי לכם את בן סימונס, שהוביל בדירוג לאורך זמן לא מבוטל. ואת ג'ייסון טייטום, שהיה סגנו של סימונס לאורך רוב החצי הראשון של העונה, הגיע תורו של הטוען החדש לכתר, שהחל מדצמבר כובש את פסגת הדירוג בסערה.

הוא שוטינג גארד לא רע בכלל, המוביל את הרוקיז ואת קבוצתו בנק' למשחק. הוא בין שלושת/ארבעת השחקנים שמנסים לקחת את ההובלה במירוץ לתואר רוקי העונה, והוא נחשב לאחת משתי גניבות הדראפט המוצלחות ביותר של 2017. אך אני מרגיש שאנחנו עדיין לא יודעים עליו מספיק – אז מי אתה דונובן מיטשל?

 

פרטים אישיים:

תאריך לידה: ה-7 לספטמבר 1996

עיר לידה: גרינוויץ', מדינת קונטיקט, ארה"ב.

גובה: 1.91 מ'.

משקל: 98 ק"ג

שם האב: דונובן

שם האם: ניקול

מס' אחים: אחות אחת – ג'ורדן.

בית ספר תיכון: קאנטרבורי, קונטיקט. אקדמיית ברוסטר, ניו המפשייר

מכללה/אונ': לואיוויל (Louisville)

 

נתוני קריירה:

ממוצעי תיכונים: בשנתו הראשונה: 9.4 נק', 3.6 אס', 7.2 ריב', 0.2 חט' ו-0.3 חס' ב-21 משחקים.

ממוצעי קולג': בשנתו הראשונה: ב-31 משחקים – 7.4 נק', 3.4 ריב', 1.7 אס', 0.8 חט' ו-0.1 חס' למשחק ב-19.1 דק' לערב.

בשנתו השנייה:  ב-34 משחקים: 15.6 נק', 4.9 ריב', 2.7 אס', 2.1 חט' ו-0.5 חס' למשחק ב-32.3 דק' לערב.

שנת כניסה לדראפט: 2017

מקום בחירה בדראפט: בחירה מס' 13.

קבוצה בוחרת: יוטה ג'אז

ממוצעיו ב-NBA: ב-44 משחקים: 19.3 נק', 3.5 אס', 3.3 ריב', 1.5 חט' ו-0.4 חס' למשחק ב-31.7 דק' לערב

לפני ה-NBA:

לא קיים הרבה מידע על דונובן לפני הקולג'.

אביו שיחק בייסבול בקבוצות קטנות יחסית בליגות מהדרג השני והשלישי. וכיום הוא עובד בניו יורק מטס כאחראי מדיה.

דונובן עצמו גדל באלמספורד, ניו יורק. ולמד בבית ספר פרטי אשר נמצא בגירנוויץ', קונטיקט (שם בית הספר: Greenwich Country Day School).

מיטשל למד במשך ילדותו ונעוריו בלא פחות משלושה בתי ספר פרטיים. כשבית הספר "הזול" ביותר לוקח בין 26,000 ל-37,000 דולרים לשנת לימודים אחת. ובית הספר היקר ביותר לוקח לא פחות מ-57,300 דולרים לשנת לימודים.

כמו רוב הספורטאים המצטיינים, גם מיטשל היה טוב ביותר מספורט אחד. הוא שיחק כדורסל ובייסבול, כשבאחרון הוא רצה להתמקצע בעתיד. בראיונו למגזין הנחשב slam מיטשל גילה כי הוא רצה לשחק בייסבול בליגה הראשונה (major league). וכי שבר בשורש כף היד שמיטשל ספג בשנתו השנייה בתיכונים קטע את החלום הזה. בסופו של דבר, מהרגע שנכנס לאקדמיית ברוסטר, מיטשל החליט להשאיר את חלום הבייסבול בצד ולהתמקד בכדורסל, ובכדורסל בלבד.

הפציעה ששינתה הכל:

כמו בכל סיפור סינדרלה טוב, גם כאן יש לנו תסביך בעלילה. לאחר עונה לא רעה בכלל בקאנטרבורי, מיטשל החליט ללכת ללמוד באקדמיית ברוסטר הנחשבת. על מנת להכין את עצמו לקראת קריירה כשחקן בייסבול. אלא שאז קרה למיטשל דבר שהוא סיוט של כל שחקן פוטבול צעיר – הוא שבר באופן קשה את שורש כף היד. למיטשל לקח יותר משנה להשתקם מהשבר הזה. והוא הבין שהוא לא יוכל לשחק יותר בייסבול, לא בצורה מקצועית בכל אופן. כך נולד לו חלום ה-NBA.

 

מחור בהגנה לסיוט של כל שחקן התקפה:

נתוני ההגנה של מיטשל בתקופתו בתיכונים היו, איך לומר… לא ממש מזהירים. עם 0.2 חט' ו-0.3 חס' בלבד למשחק, מיטשל נחשב למן חור בהגנה. וההתקפות השתמשו בכך ללא הרף. אלא שלאחר שמיטשל החליט להתמקד בכדורסל, נוצר סיפור אחר לגמרי. הוא שיפר את האתלטיות שלו, עבד על עבודת הרגליים שלו. ונהיה פעיל יותר ויותר בהגנה. כל אלה הובילו לממוצע של 2.7 חט' ו-0.5 חסימות למשחק בשנתו השנייה במכללות. תוך שהוא משיג דיפנסיב רייטינג של 94 פר 100 התקפות. השיפור הנהדר שמיטשל הציג בהגנה העיד על מוטיבציה גבוהה. ויותר חשוב, יכולת הבעת ביקורת ושיפור עצמית.

חוסר האיזון בהתקפה:

למרות שמיטשל שיפר את ההגנה, הייתה לו עוד בעיה אחת שהציקה לו: יכולת הקליעה שלו בכלל, והזריקה לשלוש בפרט. אז מה מיטשל עשה אתם שואלים? עבד כמובן. בעוד שבשנתו הראשונה מיטשל זרק 2.3 זריקות לשלוש אותם קלע ב-25% (נתון לא מזהיר בלשון המעטה), בעונתו השנייה הוא כמעט שילש את מספר הזריקות שלו (6.6) ושיפר את האחוזים של הקליעה ל-35.4%. אמנם זהו עדיין לא נתון מדהים, אך הוא עדיין השיג שיפור של 10.4%!

 

המשחק ששינה את חייו:

כמו שכבר ודאי הבנתם. בכל הנוגע לקריירה המקצוענית של מיטשל דבר לא הגיע אליו בקלות. וכך, במקום מה שיעשה כל שחקן מכללות שמגיע לנתונים שמיטשל הגיע, וירשם לדראפט. מיטשל חשש להירשם מפני שהוא לא הרגיש מוכן מספיק ל-NBA. בסופו של דבר עקב לחץ של חבריו ומשפחות מיטשל נרשם לדראפט למרות החששות. ואז הגיעה חופשת הקיץ, ומיטשל הופיע למשחק בו השתתפו בין היתר כריס פול ופול ג'ורג'. לאחר המשחק מיטשל ניגש אליהם והתייעץ איתם לגבי הדראפט. והתגובה שלהם היתה: "You're good enough". לאחר ההתייעצות עם פול וג'ורג', מיטשל החליט להשאיר את שמו בדראפט פול, ונבחר ע"י היוטה ג'אז.

 

משחק השיא בליגת הקיץ:

מהרגע שמיטשל נבחר בדראפט הוא החל להתאמן בצורה עוד יותר אובססיבית מהצורה בה התאמן לפני כן. שיפר את יכולותיו בהגנה, עבד על ההתקפה שלו, הרים משקולות וניתר בין הטבעות הפסק. השיא הגיע במשחק ליגת הקיץ נגד הממפיס גריזליס. שם מיטשל הציג משחק שיא של לא פחות מ-38 נק' ו-8 חט'! לפתע, משחקן שעבר מתחת לראדר של רוב כתבי ומסקרי הליגה (אפילו רועי ניבא שבחירה של דטרויט בו לא תהיה הברקה) הוא הפך לשחקן שכולם שומעים עליו. סוף סוף מיטשל קיבל את ההערכה שהוא היה ראוי לה.

 

מרול פלייר לגו טו גאי של יוטה:

כמו במקרה של טייטום, גם כאן יש לנו פציעה בלתי צפויה, התקדמות לחמישייה הפותחת והפיכה לחלק אינטגרלי בקבוצה. בחמשת המשחקים הראשונים של יוטה מיטשל שיחק 22.1 דק' למשחק, בהם קלע 7 נק' למשחק ב-25% מהשדה. אלא שמיטשל, כמו תמיד, לא אמר נואש. והחל לעבוד שוב, בין אם זה ביצירת מצבי קליעה בעצמו. העלאת המסה וכו'. ואז הגיעה הפציעה של גובר. יוטה ראתה שהעונה הולכת לפח והחלה לסמוך יותר ויותר על מיטשל הצעיר. התוצאה? נכון ליום שבת, ה-20 לינואר 2018. מיטשל עומד על ממוצע של 19.2 נק' למשחק, אותם הוא קולע ב-44.5% מהשדה. ומוביל גם את יוטה וגם את הרוקיז בנק' למשחק.

אז מה צופן העתיד?

מיטשל הוא הדוגמה המושלמת לשחקן ששום דבר לא הגיע אליו בקלות (לפחות בפן המקצועי). הוא החל להתמקצע בבייסבול רק בשביל לעבור לכדורסל. כשהוא הגיע למכללות רוב האנשים חשבו שהוא לא מספיק יציב בקליעתו בכדי להגיע לליגה הטובה בעולם. וגם כאשר הגיע לליגה ואף החל לשחק באופן לא רע הגיעו שלל ביקורות כלפי סגנון משחקו.

לא כל כך ברור מהי תקרתו של מיטשל. וגם באתר יש מחלוקת לגבי הפוטנציאל הגלום בו. בין אם זה עידו גילרי שבהתחלה ניבא שהוא יהיה MCW החדש. או גיא, שאמר שלדעתו מיטשל הוא הרוקי עם התקרה הגבוהה ביותר לדעתו. לדעתי האמת נמצאת אי שם באמצע. מיטשל מגן לא רע, אתלט נהדר, ועם רעב להצלחה. כל אלה אמנם לא מעידים על התקרה שלו, אך נותנים לו רצפה מאוד גבוהה. אני חושב שנזכה לראות את מיטשל מופיע בתחרות ההטבעות עקב האתלטיות הנהדרת שהוא מפגין (לאו דווקא השנה). ושאולי אף נזכה לראותו באולסטאר בשנים הקרובות.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. מדהים שהוא עושה יותר בליגה מאשר עשה במכללות. שחקן נהדר. לדעתי אין לנו פה פרנצ׳ייז עתידי אבל בהחלט סקורר שיכול להביא די הרבה למשחק. במקרה הטוב קריירה שתזכיר את זו של ג׳ו ג׳ונסון – וזה די הרבה.

  2. מצוין, רוקי העונה ואול-סטאר קבוע בעתיד הקרוב.
    שחקן רציני ולא בלוף

    1. לגבי האול סטאר זה ממש תלוי. לחמישייה הפותחת הוא לא ייכנס כל עוד הוא ביוטה, כי כמו שמידן אמר: "בסולט לייק סיטי יש שוק בגודל של מלחייה". לגבי רוקי העונה, ימים יגידו.

  3. לפעמים השחקנים האלו ראויים ליותר הערכה.
    לא מסוג השחקנים שתמיד היה להם כשרון ומגיל 15 קרעו את כולם אלא שחקן של עבודה קשה והשקעה.
    היכולת שלו בהגנה והבנת המשחק מראים כמה הוא אינטליגנט .
    הוא כ"כ צעיר ואם הוא ימשיך להתאמן ולשפר נקודות חולשה הוא בהחלט יכול להיות כוכב ענק עוד שנתיים – שלוש.
    תודה על הכתבה

  4. מצוין!
    ניסיתי לחשוב לאיזה שחקן הוא יכול להפתח – דמיאן לילארד. קליעה מצוינת מבחוץ (לא נתפס איזה שיפור מהימים בתיכון ובמכללות) , חדירה מצוינת, אתלטיות מרשימה.

    אולי היה מקום להוסיף שבדראפט הוא עבר בטרייד מדנבר תמורת טריי ליילס והבחיר ה-24. קצת מוזר שנבחר בלוטרי ולפני זה לא ידע אם להירשם בכלל לדראפט, כנראה שגם במכללות הוא היה מצוין כי זה היה דראפט עם הרבה הייפ, במיוחד בשחקני החוץ ואם נבחר במקום כזה הוא היה פוטנציאל גדול. אולי יותר הרשים במבחנים שלפני הדראפט.

    1. לגבי הטרייד – לא ציינתי, טעות שלי (לדעתי ייזכר כאחד הטריידים הגרועים בעשור האחרון).

      לגבי חוסר הביטחון – אתה צריך להבין מה עבר עליו לאורך כל תקופתו כנער. הוא עבר מאכזבה אחת לאחרת, ותמיד עבר מתחת לרדאר. רק ברגע שדיבר עם פול וג'ורג' (או שמא כריס ופול?) הוא הבין שהוא מוכן.

      1. הקטע המדהים זה שאני דווקא חשבתי שזה טרייד טוב לדנבר. אני אוהב את טריי ליילס והסיכוי לקבל בבחירה 13 שחקן באמת טוב הוא לא גבוה. רק מראה כמה באמת אנחנו לא יודעים איך שחקנים בבחירות 10 ומעלה יתפתחו

      2. לגבי הטרייד – צריך לזכור שכמו תמיד במקרים האלה השחקן לא ממש עבר בטרייד. נ-NBA לא מעביר טריידים ביום הדראפט. דנבר העבירו את הבחירה לג'אז לא את מיטשל. הנאגטס פשוט בחרו אותו עבורם.

      1. זה מה שהוא אמר למגזין slam. אני לא חושב שהוא היה מודאג לגבי מקום בחירתו, אולי הוא רצה פשוט עוד שנה בה הוא יוכל להתחשל במכללות

        1. הסיבה היחידה לא לגשת היא אם תיפול בדראפט. אני חושב שהמעמד שלו היה מספיק מבוסס. אין ספק שדברים כאלה ממקצוענים מוכחים הם דחיפה בכיוון אבל אני די בטוח שגם בלעדיהם הוא היה נשאר בדראפט.
          דרך אגב קו הזמן לא כל כך מסתדר לי איך הוא נפגש איתם בחופשת הקיץ שהיא אחרי מועד ההחלטה?

          1. אני בסך הכל תרגמתי מה שכמה מקורות רשמו עליו. לגבי השיחה בקיץ, גם אתר הליגה וגם slam רשמו על השיחה הזו+על המשחק הזה. אין לי שום כוונה להמציא פרטים בכדי להוסיף פיקנטריה לסיפור כלשהו. בכל זאת אנחנו הופס, לא וואן/ספורט 1.

  5. תודה על טור מצויין (וסדרה משובחת).
    רק לא הבנתי מה הקשר לפציעה של גובר עם ה 1.91 מטר על 98 ק"ג. גובר 2.16 וזה הבדל לא קטן….. 🙂

    1. לאחר שגובר נפצע יוטה החליטה להפסיק להילחם על מקום בפלייאוף ולהתחיל לטנקק (אם זו המילה). ברגע שזה קרה מיטשל החל לקבל יותר כדורים ודקות

      1. היוסג' שלו לא השתנה למרות הפציעה של גובר. מה שהשתנה זה רק מספר הדק' ובהתאם הנק'. ועלייה מטאורית באחוזי הקליעה.
        באוקטובר (7 משחקים) 32.9% מאז הוא בעליה עקבית.
        נכון להיום, בינואר הוא קולע 47.3 שאת דצמבר הוא סיים עם 50.7 (17.2 זריקות למשחק)

      2. לאחר שגובר נפצע יוטה התחילה לשחק סמולבול. פייבורס פתח כסנטר והוד כסמול פורוורד. מה שפינה מקום בעמדות הגארד. ג׳ו ג׳ונסון ואלק בורקס גם היו פצועים והוד נפצע קצת אחרי.

  6. תודה רבה. ככלל אני בטוח שאני אחזור בעתיד אל סדרת הכתבות הזו שוב, כשאלה יהיו מי שיובילו את הליגה, יהיה נחמד לחזור לראות מה הם ואיך ראינו אותם בשנה הראשונה שלהם.

    רק אני אוסיף על מה שכתבת על השיפור שלו לאורך העונה את נתוני הנק'לפי חודש.
    אוקטובר- 7.3
    נובמבר-18.1
    דצמבר-28.1
    ינואר23.8
    (בשביל לבדוק כמה מצדו הוא לוקח יותר על עצמו נצטרך לבדוק פר דק' (36) אבל זה לא מה שמענייןן אותי כרגע אלא לראות שהבנ"א לא מפסיק להשתפר ולקחת ע"ע יותר (מה שמעלה לו את הדק'). במקרה שלו, אפי' יותר משאר הרוקיס אני בטוח שהוא יצליח מאד בליגה ולו מהסיבה הזאת)

  7. פוסט מעולה!
    מה שעוד יותר בולט: מיצ'ל הוא SG בגובה 1.91 (כנראה שעם נעליים). זה נותן תקווה לשחקנים נמוכים שאפשר להשתלב לא רק בעמדת הרכז אלא גם בעמדה 2.
    אמה-מה: יש לו אתלטיות מטורפת אז אולי המסקנה מקודם מוטעית.

  8. טור מצויין על שחקן מצויין. טוב לדעת על עברו.
    הוא טוב מספיק שיוטה תחשוב על טרייד של הוד (שכנראה היא חושבת שהוא לא טוב מספיק לחוזה מקס) כי יש להם את מיטשל

  9. קודם כל אני חייב להגיד שהוא במגמת שיפור אדירה מהשבועות הראשונים. ולכן MCW חדש זה ממש עלבון עבורו. בתחילת השנה הוא לקח זריקות מכל מצב בלי קשר למה שקורה בהתקפה של הקבוצה. היום הוא הרבה יותר חלק ממנו ויש לא מעט דקות שהוא משחק על תקן רכז לדעתי מועמד מוביל לרוקי העונה. אני הרבה יותר אופטימי לגבי העתיד שלו ואני חושב שלג'אז יש שחקן שאפשר לבנות עליו לעתיד.

  10. אהבתי את המשפט שלך בסיום "כל אלה אמנם לא מעידים על התקרה שלו, אך נותנים לו רצפה מאוד גבוהה".
    כשיוטה פתחו את העונה לא הבינו מי יהיה שחקן המטרה בקבוצה.
    זה הגיע מכיוון ממש לא צפוי. איזה בינגו

  11. אחלה כתבה. לפי דעתי הוא יהיה שחקן שחקן בליגה. הסיבה לדעתי היא שבמשחקים שראיתי רואים שהוא יכול לייצר נקודות בכמה סגנונות שונים.
    הוא קולע מצוין חופשי. הוא קולע מצויין בעלייה מהמקום (ג׳אמפ שוט) והוא חודר מעולה! עם התמצאות מצויינת בצבע ושליטה בכדור.
    אז בעצם יש לו את כל היסודות לייצר נקודות, קצת כמו הארדן בתחילת הדרך. זה לא שהיו לו כמה משחקים עם המון מזל, מהמשחקים שאני ראיתי. שחקן שיודע לייצר נקודות גם בחדירה, גם בבידודים, וגם בקאטץ אנד שוט, קשה מאוד לעצור.
    עכשיו השאלה אם יהיה סטייל ג׳ו ג׳ונסון, או סטייל הארדן 🙂

  12. עושה רושם של אחד עם אופי חזק, מרכיב חשוב שיקבע לאן הקריירה שלו תלך . לכן לדעתי נוטה יותר לכיוון אולסטאר מאשר להפוך ל-MCW

  13. הילד בלתי עציר, מזכיר מאוד את דווין וויד עם קליעה מ3, הקבוצה חייבת להיבנות סביבו יוטה דגה את הפרנצייז פלייר שהיא חלמה עליו זה אומר להיפטר מאיגלס הוד וגובר, כשיהיה לידו יותר כוח אש התקפי והבחירת זריקות תשפר השמיים הם הגבול בשבילו.

    1. רציתי לכתוב שהוא נראה כמו דווין+שלשות, אבל זה כבר היה מכניס דעה אישית. ופרט לפסקת הסיום אני מנסה להימנע מלהכניס אותה ככל הניתן.

    2. אין שום בעיה להכניס דעה אישית לכתיבה זה מוסיף פלפל לכתבה, הילד הזה בלתי עציר, וכיף לצפייה, אין שול סרט בעולם שהוא יהפוך לMCW הרצפה שלו גבוהה הרבה יותר. יש לו עדיין תחומים שבהם הוא יכול להשתפר

  14. שחקן רציני ביותר יהיה הכוכב הבא של הליגה , יש לו הכול , מנהיגות כשרון ובטחון , כמו שנאמר פה הוא הולך להיות סוג של הארדן או וייד עם קליעה מחוץ לקשת , אני אומר הכוכב הבא הכי גדול בליגה ,גם וייד לא היה השחקן הכי כשרוני שהגיע לליגה ושהוא היה בשיאו היה אחד הגדולים שדרך על הפרקט
    ליוטה יש בסיס חביב עם אופציות רבות לשינויים ובנוסף מאמן מצויין , רואה לו עתיד ורוד ועדיין אומר שהייתי מוכן לטרייד שלו תמורת דיוויס

  15. מיטשל שחקן. אם הוא היה בניקס או בלייקרס התקשורת היתה מלרלרת עליו כל הזמן, בגלל שהוא ביוטה מזכירים את השם שלו פעם בשבוע. אם הוא מצליח להוביל את יוטה לפלייאוף הוא מבחינתי רוקי העונה בקלות. חייב להגיד שהוא מרשים אותי יותר מסימונס, בשוויון עם טייטום כי טייטום שחקן חשוב בקבוצה טופ 5. מחזור רוקיז מדהים יש השנה, העתיד ורוד מאוד.

  16. היי תומר. תוכל לתייג את הכתבוץ הקודמות שלך תחת היוזר שלך. הייתי רוצה לקרוא עך סימונס וטייטום והן לא נפתחות דלוחצים על השם שלך. תודה@

  17. מאד מענין :
    טור מצוין ולי כרגע יש ענין בלהבין מאיפה הגיע , כתבת בתי ספר פרטיים, אז סיפור דומה לסטפן קרי לא הלך לו בקלות עוד יותר קרי.
    אז מי המשפחה שלו , מה הביא מהבית, מהן יכולות הלימוד שלו , אם נשוה לקרל אנטוני טאונס נתוני המשפחה שלו לפני שנבחר אמרו לי המון עליו.
    מה בקשר למשחה שלו , נראה שעומדת מאחוריו משפחה מאד חזקה, וכמובן הרבה מאד מזל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט