הופס – הפודקאסט (5): סיכום שוק השחקנים החופשיים – חלק א' / יונתן גזלה

יונתן גזלה עם פודקאסט נוסף

פודקאסט האנ.בי.איי של אתר הופס בהנחיית יונתן גזלה
היום מתחיל חלק א של סיכום הפרי אייג'נסי – עובר על הקבוצות בליגה מ-A-Z מסכם את כל המהלכים העיקריים שביצעו ונותן פרשנות על עתיד הקבוצה והרכבים אפשריים. חלק א יכסה את אטלנטה עד הלייקס כולל וחלק ב יכסה את ממפיס ועד וושינגטון.

חלק ב' יעלה מחר

נושאים:
פתיח – עד 1:35
אטלנטה – 1:35-4:55
(אוסיף חלוקה בהמשך כשיהיה לי זמן)

לבקשת חלקכם אפשרתי הורדה של הפודקאסט ואפשרתי RSS פיד לאלו שמשתמשים בפודקאסט אדיקט

כעת אנחנו ב-ITunes בפודקאסטים
תוכלו גם לחפש ב-podcast addict באנדרויד

אשמח עם תעזרו לי בהפצה במדיה החברתית כי אני לא כזה אדם חברתי 🙂

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. נהדר ג'ון. ממש יש שיפור בקצב גם כמונולוג, וזה קשה לאללה. המוזיקה ברקע מוסיפה.
    טיפה מוקדם כשהקבוצות עם המון חלקים נעים אבל יופי של סיכום ביניים. לגבי הקליפרס, הרכב מעניין מאוד שהצעת עם גריפין בסנטר, גלינרי, דקר, וויליאמס ובברלי. מחכה לראות את ההרכב הזה רץ.

  2. אהבתי להקשיב לך ג'ון.

    רציתי להמליץ לך על רעיון להעלאת פודקסטים העתידיים שלך כאן:
    תרשום את החלוקה של הנושאים ע"פ מיקום התחלת השיח עליהם בכתבה.

    נניח:

    החתמת היווארד בבוסטון – 06:30
    הרכבים אפשריים לבוסטון – 09:50

    וכך הלאה…

    אגב, שאלתי אלייך: היה דיבור של כריס מאניקס מה-VERTICAL שטרייד של קראודר ליוטה דווקא תורם לבוסטון לקראת מהלך עתידי על עוד אול-סטאר לקבוצה והוא ציין את מארק גאסול.
    עכשיו, לי אישית לא נשמע הגיוני, מבחינה כלכלית, מהלך כזה, אך חשבתי על רעיון שאולי יכול לעזור כאן, למרות שאיני בטוח בכלל שלכך מאניקס התכוון – סיין אנד טרייד של אוליניק בתוך עסקה עם ממפיס על גאסול.

    נגיד ואוליניק חותם על חוזה של 10 מיליון ל-4 שנים + קראודר + סמארט/בראדלי + 1 בחירה בסיבוב הראשון (שלהם ב-18' או של הקליפרס/הבחירה המקורית שלהם שאצל בוסטון – האחרונה טיפה פחות ריאלית להצעה ע"י איינג' בעיניי, אבל נראה..).
    השאלה כאן היא – האם מהלך כזה הוא אפשרי, לאור העובדה שבוסטון וויתרה על הזכויות שלה על אוליניק בתור שחקן חופשי המוגבל על ידיה (RFA)?

    1. עדיף שמישהו עם ידע על ההסכמי השכר יענה לך. הידע שלי שם מוגבל יחסית.
      אם אני זוכר נכון מרק גאסול מרוויח משהו כמו 21-22 מיליון כך שהם יצטרכו להיפטר מכמה חוזים. קלי אוליניק כבר יצא מהמשווה כי הם שיחררו אותו ואיפשרו לו להפוך מRestricted Free Agent ל-Free Agent הוא במשא ומתן עם קבוצות אחרות.

      מבחינת כדורסל זו לא השקעה טובה בגלל שזה מעיין תפסת מרובה לא תפסת. השילוב של גאסול והורפורד לא מאוד טוב בעיני וכבד במיוחד ואת החוזה של הורפורד לא ניתן להזיז. גם עניין הגיל של שניהם לא הכי טוב (+היסטוריית פציעות ארוכה של גאסול). אולי עוד לא מאוחר להשיג את נרלנס נואל או את דראמונד שהרבה יותר מתאימים.

      1. אני באותו ראש איתך לגביי נואל ודראמונד (האחרון מחזיק בחוזה כמעט זהה, מבחינת גובה השכר לעונה, לשל גאסול) אני פשוט ניסיתי לחשוב איך האופצייה, שדווח עליה כאפשרות, מסתדרת.

        1. קבוצה שוויתרה על זכויות הבירד של שחקן שלה,
          יכולה להחתים אותו מחדש, גם לצורך סיין אנד טרייד,
          אבל היא צריכה ש-
          או שיהיה לה מקום מתחת לתקרת השכר בשביל החוזה,
          או שיהיה אקספשין אחר שמתאים לחוזה (MLE, לדוגמה).

          1. מעניין. אז אם זה אפשרי, אני מניח שבסיטואציה כזאת החתמת היווארד בעצם תוקעת את האפשרות לבצע את המהלך על גאסול ולכן טרייד יצטרך לקרוא לפני כל מהלך שמערב את גורדון היווארד.

            בכל אופן, אני הייתי מעדיף שחקן אתלטי יותר והייתי שוקל מהלך על דראמונד במקום, למרות החיסרון הגדול בהתקפה איתו. מצד שני, זה טרייד שעלול בהחלט לדרוש הרבה יותר…

        2. בעיקרון זה בדיוק הפוך – הטרייד עבור הייוורד צריך להתבצע קודם.
          אבל מי שהציע טרייד עבור גאסול על ידי שימוש באוליניק לא ממש מכיר את חוקי הטריידים.

          גם אם הוא יוחתם על חוזה מקסימום חדש, בוסטון תצטרך להוסיף עוד שחקן או שחקנים שמרוויחים כמעט 6 מיליון $ כדי שהטרייד יעבור, מה שגם הופך את איזון המשכורות בצד של ממפיס לטריקי במיוחד (ואולי אפילו דורש תוספת של קבוצה שלישית לטרייד), וגם בעייתי במיוחד לבוסטון כי בהגדרב כל השחקנים בסגל חוץ מהורפורד חתומים על חוזים זולים מצד אחד, אבל בעלי ערך רב על המגרש מצד שני…

          – וזה בהנחה שממפיס בכלל ירצו לשלם לאוליניק מקסימום או קרוב לזה, גם אם זה יהיה מובטח רק לעונה אחת…

          אז זה צריך להיות משהו כמו אוליניק על חוזה של כמעט מקסימום + אייברי בראדלי, ורק אז מתחילים לדבר על בחירות הדראפט שממפיס ירצו…

          לחלוטין לא ריאלי לדעתי.

          הדרך הריאלית היחידה לשם אם בוסטון בכלל ירצו ללכת על זה, זה טרייד של הורפורד + בחירות דראפט תמורת גאסול.

          היתרון היחסי בטרייד כזה, הוא שהוא מבטל את הצורך להטריד שחקן כדי לפנות מקום להייוורד – גם אם בסופו של דבר כן יהיה טרייד של אחד מהם כדי לאזן את הסגל – רק שעכשיו לא יהיה צריך להקפיד לקבל 2 מיליון פחות בחזרה, האפשרויות מתרחבות באופן דרמטי, ואפשר להתמקד בחיזוק הקבוצה ואיזון העמדות.

          מלכתחילה אני גם לא רואה את ההגיון בטרייד עבור גאסול כשיש לך את הורפורד.

          מי שמציע את זה כנראה לא ראה נבא בשנים האחרונות…

          1. היי דדי. אני לא יודע אם העקיצות שלך מכוונות אליי, אבל אקח אותן בהומור ולא יותר מכך. שאלתי על עניין הטרייד עם אוליניק כי אני באמת לא מבין לעומק את חוקי השכר בליגה. עם הזמן אני לומד אותם יותר ויותר, אבל כרגע אני משקיע את רוב זמני בלמידה לשני תארים, אז לא נורא לי כל כך אם זה לא יהיה הצד הכי חזק שלי.
            אגב – דווקא הייתי לומד יותר אם הייתה כתבה שאדם בקיא כמוך היה כותב אותה ויורד בה יותר לפרטים. אותי אישית זה היה משמח, אבל זה תלוי בך אם תרצה להתנדב להכין אחת.

            ולגביי הרעיון עצמו לטרייד – רשמתי כבר שאינני בעדו ואני אישית גם רואה המון חוסר היגיון כשיש כבר את הורפורד (וזאת ממש לא הבעיה היחידה בעסקה כזאת). אבל בכל מקרה ניסיתי להבין בכל דרך אפשרית אם בכלל ניתן להוציא אותו לפועל בצורה הגיונית, כאשר לצד זה טוענים שיעבירו את קראודר (שגם לא נראה לי שהידיעה הזאת היא יותר משמועה לא מאומתת).

            בכל מקרה – תודה על ההסבר הקצר. לפחות זה ענה לי על חלק מהתהיות שלי.

          2. לא היו שום עקיצות, רק האמת הפשוטה שלי.
            אתה יכול לטעון שאין לי מושג על מה אני בכלל מדבר = זכותך.

            במרה הזה דיברתי בעיקר על מי שהציע את המהלך שלפי מה שכתבת הבנתי שהיה איזה כתב איפה שהוא.
            ואם אתה שותף למשהו מהדברים ש"חלקתי" עליהם – אז סבבה, העקיצות הן גם אליך.

            אני פשוט לא ממש מתעסק בכל הקטנות האלה.
            נותן את האמת העובדתית, ונותן את דעתי הסובייקטיבית.
            שום דבר אישי.

          3. חחח זאת הבעייה בהודעות – שבגלל שקשה לפעמים להבין מהו טון ההודעה, זה מקשה עלייך להבין את המסר מאחורי חלקים הקיימים בה.

            אני לא אומר שאתה טועה. אני מקבל את דברייך ואף אמרתי תודה על כך שהבהרת את התשובות לשאלותיי.
            יתר על כן, ה-"עקיצות" הן משהו שלמדתי לקבל ואני לוקח אותן בהומור (כאשר הן כן קיימות בקונטקסט), כי אני מבין שזאת הדרך שלך להביע את עצמך והחלטתי להתרגל, מאשר להתיימר שבגלל שאם אני, או כל אדם אחר, יגיד כאן משהו,זה ישתנה.
            בכח, אני חושב כמוך – הטרייד לא הגיוני גם בעיניי. אם זה כלכלית או מקצועית.

            אבל אני כן חושב שזהו הכיוון הנכון – בוסטון צריכה בעיניי לבצע עוד מהלך אחד "כבד" ולהביא שחקן פנים לקבוצה. על זיזיץ' לא צריך להסתמך שיפתח בחמישייה. לסנטרים לוקח יותר זמן להתפתח ואין צורך להעמיס עליו בכך שיפתח בקבוצת צמרת בחמישייה וישמור רוב הזמן על הביג-מן של היריבה.

  3. ינתן גזלה היקר, הקשבתי גם לפודקאסט שלך עם מנחם וגם לההוא עם ניב\אפלטון. וזה תענוג גדול.

    יש לך קול ממש טוב ברור ורדיופוני, אני חובב מושבע של פודקאסטים ומאזין לאוריאל דסקל וליוסיפון, וחייב לומר לך שהפודקאסט שלך לא נופל משלהם!

  4. תודה על התגובות. הלילה אערוך את חלק ב ואפרסם מחר בבוקר. בנוסף עד ששי אערוך פוד קאסט שהקלטתי עם אופיר שהוא אוהד סן אנטוניו על מצב הספרס….

  5. אני אגיד את האמת ג'ון – זה פשוט מוקדם מדי לניתוח כזה של הפרי אייג'נסי של הקבוצות, בטח כשנכנסים לרזולוציות של הרכבים. עוד הרבה ישתנה.
    לנתח את פורטר כאילו הוא כבר בסגל הנטס ? למה ?

    ובלי קשר להסכמות או חילוקי דעות שהיו לי עם הדברים – דבר אחד אני חייב לכתוב כדי לפתור לך "תעלומה" שהפריעה לך להבין את שארלוט – באטום הוא השוטינג גארד הפותח שלהם.
    כבר הרבה זמן…

    1. כן אני יודע… לא הבנתי על מה אתה מדבר אז הקשבתי שוב…. אכן אמרתי שאפשר להזיז את באטום ל2. הוא כבר שם הרבה זמן. הרעיון היה שכדאי להזיז את MKG החוצה מהרכב ולהזיז את בטום ל3 כדי לפנות מקום לשוטינג גארד קלאסי. היה לי אפילו את ההרכב של שנה שעברה מול העניים איכשהו זה התחרבש 🙂 תודה על התיקון!

  6. פוד מעולה , הולך ומשתפר השילוב של המוסיקה ברקע מוסיף להאזנה הנעימה. א. שיקגו מרגישה ממש כמו טראגדיה שהולכת ומעמיקה העתיד נראה שם ממש על הפנים ב. לגבי שארלוט ודווין בייקון , בפוד שסיכם את הדראפט ממש תיעבת אותו , אתה מתמתן עם הזמן ג.לא נתת כמעט שום התייחסות לפי ג'יי טאקר , לדעתי יהיה לו מקום די משמעותי. ד. אני שותף להרגשתך לגבי הקליפרס, מרגיש לי שהם יצאו מחוזקים מהעזיבה של פול והשיגו תמורה מעולה ה. לגבי ברוקלין , אם אוטו פורטר הוא הפרנצייז שלך אתה בבעיה , על כל פנים תודה מחכה בקוצר לחלק הבא

  7. נהדר, וגם יכול לשמש כאחלה סיפור לפני השינה (נרדמתי כמו בלוק לצלילי קולו של ג'ון וישנתי מצוין. משום מה חלמתי על היאבקות ו'ספורט הדמים')

כתיבת תגובה

סגירת תפריט