שוהיי אוהטני – "הבייב רות' היפאני". סנסציה עולמית / מנחם לס

הייתכן ששחקן הבייסבול הטוב ביותר בעולם לא משחק ב-MLB?

הייתכן שהשחקן הטוב ביותר בעולם בבייסבול אינו אמריקאי?

הייתכן ששחקן יפאני בן 22 יגיע בעונה הבאה לניו יורק יאנקיס, וישנה לנצח את פני המשחק?

התשובות לשאלות האלה הן "כן", "כן", ו-"כן".

 

*

*הסרטון מ-60 MINUTES

 

הוא הגיע לאימון כשהוא הראשון באיצטדיון. הוא מוצא סל כדורים ונעמד 60 רגלים מהקיר הגבוה שצבוע עליו ריבוע סטרייקאאוט  בגובה ממוצע, והוא מתחיל לזרוק בעדינות. כדור אחד לפינה הימנית הנמוכה… כדור שני לפינה השמאלית הגבוהה… עוצמת הכדורים עולה בהדרגה מכדורים עדינים ורכים העפים במהירות של 80 מייל לשעה לכדורים הנזרקים ביתר גמישות ועצמה במהירות של 88, 90 מייל לשעה. כדורים העפים ישר… בקימור… בקשת. ואז הוא מעצים את זריקתו העפה ישר וללא כל התגבנות או כפיפה, ישר לאמצע ריבוע הסטרייק כאילו מישהו צבע "X" בתוך הריבוע, וכדורים של 96, 97 מייל בשעה פוגעים ישר בלב ה-"X". (הכדור המהיר ביותר שנמדד מזריקת פיצ'ר ב-MLB היה של ארולדיס צ'פמן, 105.1 מייל לשעה – 169.6 קמ"ש)

הוא זורק אותם בזרוע ימינו, וממהר ללבוש את ז'קט הבייסבול כדי לשמור על חום מפרק הכתף ומפרק המרפק, ואז ניגש הוא למכשיר הפיצ'ינג הפולט כדורים במהירות שהוא מכוון. הוא מכוון ל-90 מייל לשעה ונעמד במרחק 60 רגל ממכונת הזריקה כדי להתחיל לחבוט. אלא שעתה המחבט מוחזק בזרועו השמאלית. הוא חובט כדור ראשון בצורה רכה. כל מה שהוא מחפש הוא כדור בסיס עדין ומכוון למקום שהוא רוצה. אז סיבוב גופו וזרועותיו לחבטה הבאה הוא מהיר יותר, ובצורה אלימה ומלאה חריפות יותר מהקודמת, אבל בעת ובעונה אחת חבטתו  אלגנטית, מלאת הדר, ומהודרת למראה. כדור אחרי כדור נחבטים מעבר לגדר. אבל כמובן שהוא יודע למפרע את מהירות הכדור הנפלט, ומיקומו כשהכדור מגיע לנקודת ההתנגשות עם האלה.

הוא משחק בקבוצת המייג'ור היפאנית ב'הוקאיידו HAM FIGHTERS' בעיר ספורו, העיר השוכנת באי הצפוני הוקאיידו. הוא מתגורר כמו חבריו בחדר מגורים הזקוק לסיוד מיידי בפנימייה של הקבוצה, הוא לא שותה אלכוהול, ואין לו מכונית. הקבוצה מספקת הסעה לכל מקום. השחקנים היפאנים אינם קפריזים מולטי-מיליונרים כחבריהם האמריקאים. כן, הם משתכרים משכורת גבוהה, אבל חיים כמו חיילים בטירונות.

הוא לא מדבר מילה אנגלית. חבריו לא מדברים אנגלית. הצופים במשחקים לא מדברים אנגלית – היפאנים הם כמו ייק'ים, לא מסוגלים לדבר אף שפה מלבד יפאנית –  אבל שמות כל הקבוצות הם אמריקאיים, וזריקה היא 'פיץ', חבטה היא HIT, ושחקן שרוף הוא "OUT" לפי צריחת השופט. היפאנים ירשו את המשחק מהאמריקאים מא' עד ת'.

את העונה שעברה הוא סיים 4-10 עם ERA ל 1.85, כשהוא זורק 11.2 סטרייקאאוטים לאינינג. קלייטון קרשאו מתפלל למספר כזה. הזריקה הטובה שלו היא FASTBALL המגיע ל-100 מייל לשעה, והוא מערבבה עם 'SPLITTERS', ולעתים CHANGEUP או כדור קשתי. יש באמתחתו את כל הזריקות, אבל הפאסט-בול שלו כה מדוייק שרוב השחקנים נמצאים בחצי הדרך לכדור כשהוא כבר בידי התופס (ה-CATCHER).
משתמשים בו כ-DESIGNATED HITTERS (בליגת הניפון הקבוצה יכולה להשתמש בחובט במקום הפיצ'ר כשמגיע תורו לחבוט) במשחקים בהם הוא לא  פיצ'ר, ובעונה שעברה ב-382 ניסיונות חבטה הוא סיים עם ממוצע של 382. נפלא, OPS של 1.004, ו-22 הום ראנס. זהו LONG BALL טוב יותר מאשר היה בעונה שעברה לברייס הארפר או מייק טראוט, החובטים 'הארוכים' הטובים במייג'ורס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. חנן, הפוסט ארוך מדי מלהכניסו כחלק מ"השבוע בבייסבול" אז הכנסתי אותו כמאמר עצמאי, ובעיקר כי היום אין מאמרים מלבד השחקנים החופשיים של רועי ודיומא.

  2. מאמר תענוג, ברוח מנחם לגמרי.
    האמת שנראה לי שיש לי גם כישרון יוצא דופן לבייסבול, שלצערי בארצנו הקטנטונת הוא מיותר….
    מעולם לא ניסיתי אבל יש לי הרגשה שיושב עלי בול !!!
    מצד שני בטח הייתי גם מוזכר בנשימה אחת עם בייב רות, אבל יותר בקטע של האלכוהוליזם ומחלות המין…
    אולי יותר טוב שלא גילו אותי 🙂

  3. מאמר חשוב אך יש הרבה דברים שחסרים או לא מדויקים.

    ראשית, אין לאף אחד מושג מתי הוא מתכוון להגיע לארה"ב – לפי חוק חדש יחסית בMLB יש הגבלה רצינית על חוזה לשחקן זר שלא מגיע מהדראפט מתחת לגיל 25, כלומר אם אוטני מצטרף לפני 2019 הוא מסכן הרבה מאוד כסף (הדיבור הוא 200 מיליון).

    שנית היאנקיז הם לא בהכרח המובילים במירוץ אחריו, אף אחד בליגה לא יודע מה הוא רוצה למען האמת.

    דבר אחרון, קשה להאמין שהוא יחבוט ויזרוק ביחד ברמה גבוהה כמו ביפן, צריך לראות אותו בMLB לפני שמכריזים עליו כשחקן הכי טוב בעולם.

    1. לפי ספורטס אילוסטרייטד הוא אמר לכתב שראיין אותו שזאת העונה האחרונה שלו ביפאן, והמנג'ר שלו אמר אותו דבר. לי אין מושג מדוע לךפי המאמר הוא ישחק ביאנקיס. כנראה בגלל שבעיר הזאת הוא יעשה פי 5 כסף מפרומושיונס ויביא תיירות יפאנית ברמות שלפני כן לא היו, וימצאו דברים לפצות אותו על כך. הוא לא איזה ג'ו-שמו. יש אומרים שיש לו סכעוי להפוך לדבר שלא היה כמותו בבייסבול.

      1. כמובן. קצת הגזמתי אולי בפתיח של דבריי.

        לגבי היכולות שלו הן מיוחדות אך בכל זאת קשה להשוות לליגה היפנית.

        לגבי הכסף, אומרים שהוא מוכן לקחת את הסיכון ורוצה לשחק בMLB אבל זה גם סיפור מעניין.

        היאנקיז תמיד בטופ 3 בשמועות על השמות הגדולים אבל לא רואה אותם פייבוריטים כרגע, יש עוד קבוצות נחשבות כמוהם ושווקים שמתקרבים אליהם (הדודג'רס למשל).

  4. אחלה כתבה! ממש מעניין לראות אותו מגיע. קשה לי להאמין שהוא יהיה דומננטי כמו ביפן. בכל זאת בMLB יש שחקנים טובים יותר. אם יהיה אול סטאר דיינו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט