הטור של מל ליום שלישי אחרי הצהריים: אנטומיה של הריסת פרנצייז

*
שיקגו בולס היתה פעם פרנצ'ייז מלא גאווה. ששת האליפויות עם מייקל ג'ורדן הפכו את שיקגו לעיר הכדורסל השלישית ב-NBA  אחרי בוסטון ולוס אנג'לס.
*
אבל מאז הפעם האחרונה שג'ורדן לבש את הגופייה האדומה, שיקגו נפלה לבור עמוק, עם כישלון אחרי כישלון בליגה ובפלייאוף.
*
קל להאשים מאמנים, מנכ"לים, וכמובן שחקנים, אבל האשמים העיקריים הם אלה שהיו מעורבים בכל בחירות הדראפט והטריידים שהקבוצה עשתה, הגרועים מכל הקבוצות האחרות ב-20 השנים האחרונות. ולכן הם היכן שהם, ואני לא רואה דרך החוצה.
*
אפילו הצעד האחרון שעשו עם ג'ימי באטלר היה BLUNDER גדול. לא בגלל הטרייד עליו – זה כנראה היה חובת הזמן והמצב – אבל לקבל עבורו מה שהם קיבלו? GIVE ME A BREAK.
*
הנה כמה מה-BLUNDERS הגדולים ביותר שעשו שגרמו לשיקגו בולס להיעלם ממפת  הקבוצות הרציניות בליגה:
*

1.למרכוס אולדרידג'

אבל בן וואלאס היה בן 32 עם ברכיים של בן 40 ומספריו היו בצניחה חופשית (שלוש שנים של צניחה גדולה ביכולתו החשובה – ריבאונדים!). בבולס הוא התחיל גרוע מאד ומיד קרו תאקלים עם המאמן סקוט סקיילס, ודטרויט חיסלו אותם בסיבוב השני של הפלייאוף, ושנה אח"כ אפילו לא עשו את הפלייאוף.

6. רון מרסר

בקיץ 2000 הבולס סיימו שתי עונות גרועות מאד אחרי 6 האליפויות. הם בחרו בדראפט שחקנים שהפכו לאול סטארס שנים אחרי – אלטון בראנד ורון ארטסט – וחיפשו שחקן גדול בכסף שהיה להם. בשוק היו שחקנים חופשיים: טים דנקן, גראנט היל, טרייסי מגריידי, ואדי ג'ונס והבולס היו קרובים להחתמת אחד מהם. היה להם טון של כסף, ועם מי הם סיימו על 67 מיליון  ל-6 שנים??? עם הגארד רון מרסר.
הוא היה אחת הפאשלות הגדולות ביותר כשסיים לשחק בליגה עוד לפני שחגג את יום הולדתו ה-30. כדי להיפטר ממנו שיקגו היתה חייבת לעשות טרייד של ארטסט ובראד מילר לאינדיאנה עבור ג'לן רוז.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. רצף החלטות רעות של פורמן ופאקסון. הטעויות הגדולות ביותר, לדעתי, היו המינוי של פרד הויברג (לא מתאים לקבוצת כוכבים) והחוזה השמן והקצר של דווין וויד שממש לא מתאים לליגה של היום.

  2. אני בטוח שלחצי מקבוצות הליגה אפשר לבחור כמות כזאת של החלטות רעות ב-20 שנה.
    בסופו של דבר, מאז הפרישה של מייקל ואותה קבוצה נדירה שפורקה, הבולס הצליחו להעמיד קבוצות טובות כולל אחת שהיתה מרחק פציעה של גאסול מאולי הדחה של קליבלנד ולברון ב-2015 וקבוצה שסיימה ראשונה במזרח עם רוז כאמויפי. היו להם הרבה בחירות מצוינות כולל באטלר בבחירה ה-30. כמה בחירות 30 הפכו לשחקנים טופ 15 בליגה?

  3. היתה גם הזדמנות על ציוות של כרמלו לשיקגו שהיה יכול להיות מאוד מוצלח בזמנו, וכמובן המהלך של הבאת ווייד ורונדו במקום המשך הבנייה הלא רעה שנעשתה.
    לפעמים נראה שהג'י אמים הוותיקים פג זמנם. מי שלא מכיר על בוריו את חוקי הcba והדראפטים ואיך לייצר גמישות כלכלית וחוזים מתוחכמים כבר לא יכול להעמיד קבוצה תחרותית בזמננו. זה לא רק זיהוי כישרון וליטוף אגואים, תפקיד הג'י אם וההנהלה הפך הרבה יותר היי טקי, אם תרצה.

    1. בסופו של דבר כרמלו בחר לא לבוא לשיקגו (ולהיאבק על אליפות) אלא להתבוסס בבינוניות בניקס.
      אחת ההחלטות המביכות של שחקן – גם יכל לקבל כסף גדול בקבוצה שהוא היה פשוט החתיכה המשלימה

  4. שיקגו עשתה המון טעויות. ואת היתר השלימו הברכיים של דריק רוז. הבאד לאק הכי גדול של הליגה בעשור האחרון. עם דריק רוז בריא, אין לדעת איפה אנחנו היום.

  5. מגיע גם קרדיט לרייאן דיוויס:
    http://www.cheatsheet.com/sports/why-the-chicago-bulls-are-completely-hopeless.html/?a=viewall

    חלק מהמהלכים האלו לא היו כאלה נוראיים אבל העסקה על אולדריג' הייתה בהחלט מזעזעת . גם זו על באטלר נראית על פניה כלא מוצלחת אבל נצטרך להמתין ולראות.

      1. אי אפשר להיות נחרצים על שנחקנים אחרי שנה ושנתיים בליגה. חלק משחקני היכל התהילה נראו כמו כלום בשנתיים הראשונות שלהם.

        1. אפשר. אני אומר את זה על לאבין מהשניה שנכנס לליגה.
          חוץ מזה שכל גולש בהופס יכל להשיג טרייד יותר טוב מזה

  6. תכלס מייקל זה שיקגו ושיקגו זה מייקל. הפרנצייז עם 6 מ6 לשתיהם.
    אפי' שנבדוק את היריבויות ההיסטוריות של שיקגו. ראשונה יש לנו את דטרויט, שעל פי השמועה היריבות התחילה איפה שהוא בשנות ה70 אבל ברור ששיאה הגיעה בתחילת שנות ה90 עם הBAD BOYS של דטרויט.
    (כנראה זו יריבות שכיום לא מעניינת אף אחד) והיריבות עם הניקס גם כן נוצרה בשנים של ג'ורדון (כנראה עוד לפני המפגשים הרצופים ביניהם בתחילת שנות ה90 בסוף שנות ה80 כשהיה ברור ששתי הקבוצות עוד יתפתחו) יריבות נוספת זה עם מיאמי שברור ששורשיה בשנים שג'ורדון העיף את ההיט פעם אחר פעם מהפלייאוף.

  7. שום פאשלה ששיקגו עשו (והם עשו הרבה) לא משתווה לטרייד הזה של באטלר.
    פשוט אחד הטריידים הגרועים בהסטוריה של הליגה, וכמו שכתבתי אחרי שהוא פורסם – אני מצפה שזה יעלה לכל מי שמעורב בו בפיטורין במוקדם או במאוחר.

  8. הציון שקווין פלטון מה ESPN אחד האנשים שתמיד מוצאים משהו חיובי לומר על כל טרייד גרוע: F לשיקגו A+ למינסוטה.

    זה אדם שאף פעם אף פעם לא נותן ציון נמוך מ C

  9. מנחם, אתה טועה בענק. בטלר הוא פיקציה, הוא ג'ון סטארקס 2017. הרבה שרירים ופוזה ומעט מאוד שכל וכשרון. כריס דאן לא פרח במינוסטה בגלל טיבודו, ובגלל שעוד ניסו לסחוט את הלימון הזה שנקרא ריקי רוביו. תוך שלוש שנים דאן הולך להיות בין עשרת הרכזים הטובים בליגה.

  10. מסכים עם כל מילה. הניהול של הבולס הוא מתחת לכל ביקורת וזה היה ברור כבר מהעונה שעברה. גם שנה שעברה הם עשו טרנד טיפשי, מספר המנויים ואחוזי הצפייה בירידה, ושורת הרווחים מאוזנת רק בגלל ניהול מוצלח של החסןיות ותאי הוי איי פי. דרק רוז היה מתנה משמיים ולא ניהול מוצלח וגם הפציעה שלו הייתה מכת גורל ולא תוצאה של ניהול רע. לעומת זאת, ג'ימי באטלר הייתה בחירה מוצלחת שהפתיעה גם את אלה שבחרו בו, העונה הוא היה אדיר והטרייד עליו מסמל שהקבוצה החליטה לבנות מחדש, שזה לגיטימי
    אבל התמורה עליו היא פשוט גרועה ולא ברור מה עבר להם בראש שהם קיבלו את ההחלטה. כואב הלב על אובדן הדרך

  11. תוסיף לזה את חוסר הטרייד על פאו גאסול שהיה ברור לכולם שזאת עונתו האחרונה בשיקגו.
    הרבה קבוצות היו מוכנות לתת חבילה יפה עליו והבולס העדיפו לשבת בשקט.
    גם הטרייד ששלח את גיבסון ומקדרמוט ל-OKC היה שערורייתי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט