שחקנים חופשיים בולטים (3) – סמול פורוורדים / רועי ויינברג

הסדרה ממשיכה, והיום אנחנו מדברים על העמדה שכוללת את ה-MVP של סדרת הגמר ורבים אחרים.

*

1.קווין דוראנט (גולדן סטייט ווריורס), שחקן חופשי

העונה: 25.1 נקודות למשחק (53.7% מהשדה, 37.5% מהשלוש, 87.5% מהעונשין), 8.3 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים, 1.6 חסימות, 1.1 חטיפות למשחק בגולדן סטייט.

אחרי אחת מסדרות הגמר המרשימות בהיסטוריה, התקפית, אליפות ופרס MVP גמר, מאוד מאוד לא סביר שהוא יעזוב את הווריורס. העונה הזאת הלכה נהדר לכל המעורבים (67 ניצחונות, נוסף ל-16 ניצחונות ב-17 משחקים בפלייאוף ומאזן הפלייאוף הטוב בהיסטוריה) ואחרי סיום כזה מוחץ אי אפשר לדמיין את השחקן השני הכי טוב בעולם בגופיה אחרת שנה הבאה.

יעדים אפשריים: גולדן סטייט.

*

2.גורדון היווארד (יוטה ג'אז), שחקן חופשי (אופצית שחקן – יכול לבחור להישאר)

העונה: 21.9 נקודות (47.1% מהשדה, 39.8% מהשלוש, 84.4% מהעונשין), 5.4 ריבאונדים, חטיפה ו-3.5 אסיסטים במשחק.

אחד מהסמול פורוורדים הטובים בליגה. משתפר מאוד מעונה לעונה והעונה הוביל קבוצה מהמקום התשיעי למקום החמישי ול-51 ניצחונות. הראה שיפור עקבי בכמות הנקודות, הריבאונדים (והאחוזים האפקטיביים) בכל עונה להוציא את עונת הרוקי, בה היו לו אחוזים טובים יותר והפך לשחקן שאי אפשר לזלזל בו.

מעניין איפה הוא יסיים. אני חושב שהפרוייקט ביוטה עדיין לא הבשיל והוא כנראה המטרה הראשונה של הג'אז בקיץ. לא יהיה להם קשה להשאיר אותו, אבל יש לא מעט קבוצות אחרות שמעוניינות בו – בוסטון, שמאומנת על ידי מאמנו מהמכללות בראד סטיבנס (וכוללת צמד בחירות טופ 3 בדראפט על העמדה שלו) ומיאמי, נוסף ללא מעט אחרות שירצו את הסטאר הזה. אין לו סיבה גדולה מדי לעזוב את יוטה לפי דעתי.

יעדים אפשריים: יוטה, בוסטון, מיאמי.

*

3.דניאלו גלינארי (דנבר נאגטס), שחקן חופשי

העונה: 18.2 נקודות (44.7% מהשדה, 38.9% מהשלוש), 5.2 ריבאונדים במשחק.

"גלו" הולך להרוויח הרבה בקיץ. אין הרבה שחקנים בגובה 2.08 מ' עם אחוזים כל כך טובים ב-5 ניסיונות למשחק מהשלוש, והוא סקורר ושחקן שמרוויח הרבה מניהול משחק טוב כמו זה של ניקולה יוקיץ' בדנבר השנה. הרבה קבוצות מהירות ירצו אותו כשחקן של 20 נקודות למשחק שמנצל את הריווח ויוצר אחד בעצמו, כשהוא יכול לשחק גם כסמול וגם כפאוור פורוורד לאורך זמן. סימן השאלה הגדול ביותר בקשר לאיטלקי הוא הפציעות – העונה הוא שיחק 63 משחקים ומאז 2013/14, כשישב עונה שלמה בחוץ בגלל פציעה, הוא מפספס כ-20 משחקים בשנה. סימן אזהרה.

יעדים אפשריים: דנבר, מיאמי, יוסטון (אם יצליחו לפנות מקום מתחת לתקרה), ברוקלין.

*

4.אנדרה איגודלה (גולדן סטייט ווריורס), שחקן חופשי

העונה: 7.6 נקודות, 4 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, חטיפה וחצי חסימה ב-26.3 דקות למשחק.

ב-3 השנים האחרונות איגודלה פתח ב-7 משחקים. 1 ב-3 העונות הסדירות ועוד 5 בגמרי ה-NBA של 2015 ו-2016, ולא בכדי: איגודלה הוא האיש שאתה רוצה לצדך בפלייאוף. למרות שהמספרים שלו לא משהו בשנים האחרונות, ההגנה הנהדרת, התנועה בלי הכדור והיכולת שלו להוביל את החמישייה השנייה הופכות אותו לשחקן מאוד מבוקש, שיכול להיות החתיכה החסרה בקונטנדרית (בחוזה קטן) או האיש שיהפוך חבורה צעירה ומבטיחה לקבוצה מאיימת.

2 האפשרויות מאוד ריאליות. במקרה הראשון יש כמובן את גולדן סטייט, וגם את האפשרות של קליבלנד. הקאבלירס צריכים מישהו שיוכל להוביל את החמישייה השנייה, לשחק לצד לברון כשהוא פאוור פורוורד ולנהל את המשחק בדקות שבהן הוא נח. כשמוסיפים לזה את העובדה שהוא האדם היחיד שיכול להאט את ג'יימס, זאת אופציה סבירה. נוסף על כך סביר שהוא יקבל הצעות מפוצצות מקבוצות שצריכות מבוגר אחראי ולכן הוא אחד השחקנים החופשיים המסקרנים ביותר.

יעדים אפשריים: גולדן סטייט, קליבלנד, פילדלפיה.

*

5.אוטו פורטר (וושינגטון וויזארדס), שחקן חופשי מוגבל

העונה: 13.4 נקודות (43.4% מהשלוש, 51.6% מהשדה), 6.4 ריבאונדים, 1.5 חטיפות למשחק.

סוף סוף השנה אוטו פורטר נראה כמו מישהו שהיה בחירת טופ 3 בדראפט. הוא השתפר מאוד אצל סקוט ברוקס, אחד שמבין דבר או שניים בפיתוח שחקנים, והיה חלק מוושינגטון שעשתה 47 ניצחונות ב-72 המשחקים האחרונים של העונה (קצב של 53 ניצחונות בעונה). קשה לראות אותו עובר כשהוויזארדס יכולים להשוות כל הצעה עליו. היכולת קליעה הנהדרת שלו ומתן הריווח שהוא יכול לתת כפאוור פורוורד לצד וול, ביל ובוגדנוביץ' שווים המון. הוא יקבל הצעות גדולות כ-RFA (ראשי התיבות של שחקן חופשי מוגבל באנגלית), אבל ההרגשה שלי היא שוושינגטון תשווה אותן.

יעדים אפשריים: וושינגטון, ברוקלין, אטלנטה. ה-2 האחרונות הן הקבוצות הבולטות שיתנו לו הצעה שהוויזארדס יתקשו להשוות.

*

6.רודי גיי (סקרמנטו קינגס), שחקן חופשי

העונה: 18.7 נקודות (45.5% מהשדה, 37.2% מהשלוש) ו-6.3 ריבאונדים בממוצע. שיחק 30 משחקים.

חטף פציעה מסיימת עונה בזמן הכי לא נכון מבחינתו. אני לא חושב שהוא שווה יותר מדי בגיל 31 ואחרי פציעה קשה, אבל הוא יכול לשקם את הקריירה. הימור מעניין בקבוצות חסרות כישרון שמשחקות כדורסל מהיר ומחפשות סקורר, כי יכול להיות שהוא עדיין מסוגל לקלוע את ה-16-18 נקודות שלו במשחק. שווה לתת לו לשחק כפאוור פורוורד בכדורסל של היום, ומעניין איך הוא יסיים כשברקע הכלל שאומר שהקבוצות שהוא עוזב נהיות טובות בהרבה לאחר מכן.

יעדים אפשריים: ברוקלין, אטלנטה, שיקגו.

*

7.ג'יימס ג'ונסון (מיאמי היט), שחקן חופשי

העונה: 12.8 נקודות, 4.9 ריבאונדים, 3.6 אסיסטים, חטיפה וחסימה למשחק ב-27.4 דקות במדי ההיט.

דריימונד גרין המזרחי. יכול להיות שטיפה הגזמתי, אבל קשה למצוא דרך אחרת לתאר את מה שהוא עשה ב-41 המשחקים האחרונים של העונה (13.9 נקודות ב-46.8% מהשדה, 5 ריבאונדים, 4.3 אסיסטים, 1.3 חסימות ו-1.2 חטיפות בחצי שעה למשחק). עושה הכל מהכל ושחקן שישי נהדר שהיה פשוט נהדר במיאמי, ונראה הכי טוב שהוא נראה כל הקריירה. יכול להיות שהוא ילך ליעד שבו יציעו לו יותר, אבל ההיט מאוד רוצים להשאיר אותו. כאוהד מיאמי אשמח אם הוא ישאר, אבל המון קבוצות יציעו לו לא מעט.

יעדים אפשריים: מיאמי, ברוקלין, מינסוטה.

*

8.פי ג'יי טאקר (טורונטו ראפטורס), שחקן חופשי

העונה: 6.7 נקודות (41.3% מהשדה, 35.7% מהשלוש), 5.8 ריבאונדים, 1.3 חטיפות במדי פניקס וטורונטו.

אחד ה-Glue guys הטובים ביותר בליגה. נותן ריבאונד, הגנה מעולה, סביר מהשלוש והרבה אנרגיות כל פעם שהוא עולה למגרש. יכול להתאים לכל קבוצה וכשהיו שמועות על טרייד שלו, שהתממש בסופו של דבר כשעבר לקנדה, הרבה קונטנדריות היו מעוניינות. קשה לדמיין קבוצה שלא תרצה אותו. הוא כבר מעבר לגבעה בגיל 31 אבל עדיין שחקן משלים מעולה שיכול לראות את עצמו מתעשר בקיץ.

יעדים אפשריים: ניו אורלינס, מינסוטה, סקרמנטו.

*

9.ג'ו אינגלס (יוטה ג'אז), שחקן חופשי מוגבל

העונה: 7.1 נקודות (44.1% מהשלוש), 3.2 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים, 1.2 חטיפות למשחק.

יקיר המערכת וגדול הסמול-פורוורדים של המאה ה-21, ה-22 וה-23 שחקן חופשי מוגבל בקיץ. אינגלס נתן עונה טובה, כשהוא אחד היחידים שמצליחים להשלים את כל ה-82 משחקים ביוטה ולתת בגרות, ניהול משחק, הגנה (1.2 חטיפות בערב!) וקליעה טובה מאוד מחוץ לקשת, כשהוא עם 44.1% בכמעט 3.5 ניסיונות לערב. איגי לעניים שיכול להתעשר מאוד. הוא אמר שהוא רוצה להמשיך ביוטה ויש לי תחושה שזה יקרה בסופו של דבר, אבל הקבוצות שירדפו אחרי איגודלה יכולים ללכת עליו בתור אחלה תוכנית ב'.

יעדים אפשריים: יוטה, פילדלפיה, מילווקי.

*

10.בויאן בוגדנוביץ' (וושינגטון וויזארדס), שחקן חופשי מוגבל

העונה: 13.7 נקודות (44.5% מהשדה, 36.7% מהשלוש) ו-3.4 ריבאונדים למשחק במדי ברוקלין והוויזארדס.

נראה טוב מאוד בוושינגטון העונה ובפלייאוף כשקלע שם 12.7 נקודות למשחק באחוזים טובים (55.3% אפקטיבי), מה שהראה שהוא יכול להיות ידית שימושית בקבוצה מנצחת. הבחור מצטיין בלנצל מבטים פנויים ולהיות השוטר שמסבך הגנות, וזה שווה לא מעט כסף ב-NBA של היום. השאלה היא כמה וושינגטון, שמתמודדת עם סיטואציה דומה במקרה של אוטו פורטר, תהיה מוכנה לשלם לו. תהיו בטוחים שיהיו קבוצות שיבדקו את זה.

יעדים אפשריים: וושינגטון, דנבר, מיאמי.

*

שמות בולטים נוספים:

  • טוני סנל (מילווקי באקס), שחקן חופשי מוגבל.
  • שבאז מוחמד (מינסוטה טימברוולבס), שחקן חופשי מוגבל.
  • מייקל ביזלי (מילווקי באקס), שחקן חופשי.
  • סי ג'יי מיילס (אינדיאנה פייסרס), שחקן חופשי.
  • ג'רלד גרין (בוסטון סלטיקס), שחקן חופשי.
  • עמרי כספי (מינסוטה טימברוולבס), שחקן חופשי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אני לא חושב שיש סיכוי שאיגו יעזוב לקליבלנד , יש גבול לבגידה.

    וכל המיאמי פה נראה יותר כמו משאלת לב 🙂

    1. כנראה שגם משאלת לב, אבל אני כן חושב שהם יעד טוב לשחקנים – קבוצה מנצחת, מקום מתחת לתקרה וארגון (הנהלה+מאמן) שזכו באליפויות. נוסף על זה שאין מסי מדינה בפלורידה

  2. יפה רועי, דחפת את מיאמי לכל השחקנים שיש פה. אבל צחוק בצד, מיאמי היא תמיד אופציה לשחקנים איכותיים. הייוורד לדעתי יתגלגל בסוף לבוסטון, איגי יתפתה לחוזה שמן בפילי(משאלת לב).
    יש גם סיכוי לא רע שברוקלין תציע סכומים גבוהים לכל שחקן משמעותי, ובסוף מישהו יפול ברשת. יש לי תחושה שג'יימס ג'ונסון יהיה האחד.

  3. המנגר של יוטה ניצב בפני אתגר קשה. כדאי לשכנע את היווארד להישאר הוא חייב לחזק את הקבוצה כך שתסיים באחד משלושת המקומות הראשונים ובכך תמנע מפגישה עם ג"ס לפני הגמר האזורי. יש לו את היכולת הכספית לעשות זאת השאלה את מי להביא. בנוסף הוא יהיה חייב להשאיר את אינגלס ואת היל. הבעלים יצטרך להכניס את היד לעמוק כיס.

    בהצלחה עם זה

  4. מצוין רועי.
    אהבתי את הספוט על ג׳יימס ג׳ונסון, עקבתי עכריו במהלך העונה. פשוט נתן עונה נהדרת של אול אראונד פלייר. דריימונד לעניים זו אחלה הגדרה, שומר פחות טוב אבל קלעי ושחקן אחד על אחד אפילו טוב יותר.
    אם טורונטו היו שומרים עליו אולי היו נראים אחרת בפלייאוף. יקבל יופי של חוזה.

  5. פיי ג'יי טאקרררררררר
    ג'ו אינגלס הלבן הכי מצויין
    וכספי היהודי האסלי

    ארץ הקודש מעורבת חזק ברשימה של המקדמים הקטנים (סמול פורוורד) 🙂

  6. תודה.
    טור מצוין, למעט העובדה שדוראנט השחקן הטוב בעולם ולא השני בטיבו…
    לא הזכרת את הקליפרס (מניח שבגלל מצב השכר שם), ולדעתי מעניין אם הם יוכלו להשיג מישהו מהרשימה (גם על חשבון ג'מאל קרופורד ו/או ריברס ו/או רדיק) ולהיות סוף סוף תחרותיים בעמדה החשובה ביותר.

  7. אם הייוורד מגיע לבוסטון זה חלום.
    להחתים את הייוורד ואז סיין אנד טרייד על מילסאפ ולבוסטון יש קונטנדורית.

  8. שחקן שאני שמח שלא אובססיבים לגביו באתר (להבדיל מאתרים אחרים) אבל שווה עדיין דיון זה כספי. לפי דעתי התפקיד האידיאלי בשבילו הוא שחקן שמיני ברוטציה באיזה קונטנדרית עם שיטת משחק טובה. איזה סן אנטוניו יתאים בול.

  9. יכול להיות שבבוסטון רואים את העתיד עם היוורד ובראון ב3 ואת קראודר וטיטום ב-4?

    יכול להיות ניסוי מעניין.

    1. נראה לי שהם עובדים על בטוח. אם הוא יבוא הם יעשו טריד על בראון או טיטום
      ככה הם לא ישארו עם המכנסיים למטה

  10. תודה רועי, פרוייקט נהדר.
    דווקא גיי מאוד מעניין. מוזר לי מאוד שהוא בחר לוותר על האופציה שהיתה לו (ובסקרמנטו שמחו). ונראה.לי שהוא יגלה שלא הולכים להציע לו הרבה ויש סיכוי להשיג אותו במחיר מציאה.

  11. לא יודע מה הסיכוי מבחינה פיננסית, אבל הייתי רוצה לראות את הסלטיקס הולכים בכל הכח על הייוורד ואיבקה.
    עם כל הכבוד לקראודר וג'ונסון, הם לא השחקנים שאיתם הולכים לנצח את קליבלנד.
    יש להם כבר שחקני ספסל לא רעים, יחד עם שני אלה תהיה להם גם חמישייה שתיתן פייט ראוי ללברונס.

  12. לא רואה את איגי הולך לקאבס, לפי מה שאני מבין הם לא יוכלו להציע לו יותר ממינימום ובמצב כזה אם יוותר על כסף בטח יישאר בלוחמים, אלא אם ירצה חוזה גדול ואת זה הקאבס לא יכולים לתת.

    נראה שאנחנו הולכים לחתיכת פרי אייג'נסי ועמדות 3-4 יכולות לקבוע המון לגבי השנה- שנתיים הקרובות לפחות. יש לא מעט שחקנים מעניינים בעמדות שאולי הכי משמעותיות היום בגלל הסמול בול.

    2 קבוצות שמעניין לעקוב אחריהן הן יוטה וטורונטו שעשו עונות יפות ולכאורה יכולות להתקדם אבל כמה שחקנים מאוד משמעותיים חופשיים ומעניין אם ייצאו מהקיץ הזה מחוזקות או בדרך לבנייה מחדש

  13. פרויקט מצוין רועי, היווארד ואינגלס חייבים להשאר ביוטה
    ואיגי ממש לא לעניין אם עוזב הוא די סמל בגולדן לדעתי.

  14. איגודאלה ירצה חוזה גדול אחרון וזאת תהיה הסיבה שלא יחתום בווריורס בסוף. אם כי בסיטואציה שנוצרה שם לא אתפלא אם ישאר.
    המצב של יוטה עם היווארד הוא הכי בעייתי כי הם ממש תלויים בו וזה יכול ליצור דומינו שלילי שם במידה והוא לא נשאר.
    רודי גיי יכול להיות אקס פקטור

  15. לקינגס יש קרוב ל70 מיליון לבזבז.
    הייתי מנסה להביא את פורטר אפילו קרוב ל מקס.
    השתפר מאד מאד ויש לו השפעת דבק בוושינגטון משהו דומה לתפקיד של טיישון פרינס ושיין באטיה בקבוצות שלהם.

  16. פוסט מעולה (כמו כל הסדרה הזו).
    3 שחקנים שציינת היו גורמים משמעותיים בזכייה שלי באליפות הפנטזי: טאקר, אינגלס וג'יימס ג'ונסון. את שלושתם אספתי במהלך העונה.
    רודי גיי יקבל להערכתי בין 10 ל-15 מיליון דולר לעונה. עם כל הביקורות עליו – יש לו הרבה איכויות כרול פלייר ולדעתי זו תהיה אחלה עסקה למי שיחתים אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט