אירועי דיומא – 25.06.2017

 

כדורגל / רועי וייברג:

גביע הקונפדרציות – שלב הבתים (מחזור אחרון):

18:00-צ'ילה-אוסטרליה. צ'ילה צריכה נקודות בשביל להבטיח עלייה, ויש לה יתרון של שער על גרמניה. מול אחת הנבחרות החלשות בטורניר סביר שהיא תנצח בצורה די מרשימה ותבטיח לעצמה מפגש מול מקסיקו, ולא פורטוגל, בחצי הגמר.

18:00-גרמניה-קמרון. כל מצב בו גרמניה לא מפסידה מבטיח לה את העלייה. בגלל שהיא הבקיעה שער אחד פחות מצ'ילה היא תנסה לנצח בצורה די חד צדדית כדי להמנע מפורטוגל בחצי הגמר, אבל קמרון היא לא נבחרת שתוותר בקלות.

טניס / מתן גילור:

טורניר האלה (500) – גמר

*המלצת צפייה* 14:00 רוג'ר פדרר(1) -אלכסנדר זוורב(4) (ספורט 5 לייב). למרות שזוורב דורג 4 וט'ים 2, לדעתי, זה הגמר הקלאסי של הטורניר בין זוורב שחוזר לגמר בפעם השניה ברציפות וירצה לזכות בפעם הראשונה ובתואר ה-5 בסה"כ לבין פדרר שהוא שיאן הזכיות של הטורניר עם 8 עד כה. זכייה שלו תהיה התואר ה-92. במשחק מצוין בחצי הגמר פדרר גבר על חצ'אנוב, אבל זה הלך לא פשוט בכלל. זוורב ניצח את גסקה גם כן במשחק טוב, אך נהנה מעקב כואב של הצרפתי במערכה המכרעת. אחרי זה זוורב עוד שיחק משחק זוגות, אבל זה לא אמור להשפיע על שחקן צעיר. רק נזכיר שבשנה שעברה זוורב ניצח את פדרר בטורניר זה ממש.

 

טורניר קווינס (500) – גמר

16:00 מארין צ'יליץ'(4)- פליסיאנו לופז. צ'יליץ' זכה מן ההפקר כשלא היה צריך לעבור אף מדורג בדרך לגמר. לופז הפגין משחק איכותי מהקו האחורי נגד דימיטרוב.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי באקו

הנדנדה בסבב הפורמולה 1 נמשכת, ובאופן כמעט צפוי, קיבלנו במירוץ הקודם שוב ניצחון של המילטון בגראנד פרי מונטריאול, בעוד שפטל הגיע רק למקום הרביעי (אחרי בוטאס וריקיארדו). בזכות התוצאה, הצליח הבריטי לצמצם את הפער מהגרמני בראשות הדירוג ל-12 נקודות בלבד. היום בבאקו תהיה להמילטון הזדמנות פז לשבור את הפינג פונג הזה, כשיתייצב בפול פוזישן, לפני חברו לקבוצה בוטאס, בעוד שפטל יזנק מהמקום הרביעי בלבד, מאחורי חברו לקבוצה רייקונן. שידור בספורט 5 בשעה 16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

האליפויות הלאומיות

סוף השבוע שלפני הטור דה פראנס כולל באופן מסורתי את האליפויות הלאומיות (כאשר אלופי המדינות ילבשו בטור את חולצות האליפות של מדינותיהם)  ברוב המדינות מדובר במספר ימים רצופים של תחרויות, כשלאליפות עצמה קודמת אליפות הנג"ש. בארצנו היו אלה אתמול רועי גולדשטיין בגברים, ועומר שפירא בנשים, שזכו באליפות. בין שאר המדינות שבהם יתקיימו האליפויות נוכל למצוא את בריטניה, ארה"ב, גרמניה, בלגיה, איטליה, ספרד, צרפת והולנד.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס של ריגה – מרבע הגמר עד לגמר

אתמול התקיימו הסיבוב השני ושמינית הגמר, כשבאף אחד מהם לא ראינו הפתעות מיוחדות. הוולשי ראיין דיי ממשיך לקבל משחקים קשים, ולנצחם בפריים מכריע, ולאחר שעשה זאת מול בארי הוקינס בסיבוב הראשון, הוא עשה זאת גם בשמינית הגמר מול קיירן ווילסון. גם היום צפוי לו יריב קשה בדמות ג'ו פרי. מלבדם ראינו שחקנים כוויליאמס, מקגיל ומגווייר עולים אף הם לרבע הגמר. היום יתקיימו שלושת הסיבובים המכריעים ברצף. רבע הגמר ישודר ביורוספורט בין 11:00 ל-14:00, חצי הגמר ביורוספורט 2 בין 15:30 ל-18:00 והגמר ביורוספורט ב-20:30. משחקי רבע הגמר:

אנתוני מקגיל-קן דוהרטי

אנדרו היגינסון-סטיבן מגווייר

ג'ו פרי-ראיין דיי

מארק ג'ויס-מארק וויליאמס

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. אני אשב על קצה בכסא בגמר שפדרר יכול בקלות להפציץ מול זברב.
    זברב יגמור את המשחק יינצח או יפסיד הוא ישאר על המגרש לגמר זוגות עם אחיו המצויין.

    פליסיאנו לופז נראה מדהים!!! אני מהמר עליו בקווינס

  2. אתמול היו שני שיוטים באמריקה'ס קאפ. לא יצא לי לראות את השיוטים – רק ממש בסוף – אבל ממה שראיתי אחר כך –
    בשיוט הראשון שוב פסילה בתחילה של האמריקאים הוביל לניצחון של הניו-זילנדים בהפרש גדול.
    בשיוט השני זינוק טוב של האמריקאים הוביל לשיוט צמוד לכל אורך הדרך, עם מספר מעברים מאוד קרובים של הסירות אחת על השניה. טקטיקה טובה יותר של האמריקאיים בסיום הוביל לניצחון ב-10 שניות של האמריקאים, שסוף סוף עולים על לוח הניקוד. אחרי השיוט האמריקאים היו בעננים…
    אם מישהו ראה את השיוטים עצמם ויש לו תובנות לגבי מה שהיה… אני אשמח לקרוא כי אין שום מקום שמסקר את זה בארץ

    1. על השיוט הראשון אין מה לדבר, טעות בפתיחה של האמריקאיים.
      בשיוט השני זה היה קלאסיקה. סופסוף האמריקאיים הצליחו לצאת ראשונים מהפתיחה ולעבור את המצוף הראשון בהובלה.
      רואים שהם עשו עבודה על היאכטה והיא שווה במהירות לניוזילנדים, גם אל מול הרוח.
      מה שכן מול הקיווים חייבים להפליג מושלם, טעות אחת של האמריקאיים שהפויל נגע לשנייה במים והניוזלינדים לקחו את היתרון.
      אבל בניגוד למירוצים קודמים היאכטות שוות ביכולתם והכל תלוי בשייטים. האמריקאיים ניצלו מכת רוח בצד שלהם של המסלול כדי לעלות שוב ליתרון קטן לקראת המצוף ה-5 והניוזלילנדים עשו טעות כשהאטו בניסיון להפריע להם לקראת המצוף אבל האמריקאיים עברו ולקחו את ההובלה והניצחון.
      סך הכל לאמריקאיים יש מה להיות מבסוטים. הם הפליגו מרחק יותר גדול, לא היו בשיא היציבות (בגלל הפוילים החדשים) ועדיין ניצחו.
      כרגע היאכטות נראות שוות מבחינת מהירות אבל הפור שיש לניוזילנדים נראה עצום, יהיה ממש קשה לחזור מזה.
      המירוצים היום חובת צפייה.

      1. לא הצלחתי להבין מדוע הקיוויז ביצעו את הצלילה אחורה בלג הרביעי. בנקודת הזמן הזו הם הובילו ביתרון טוב וזרקו הכל לפח.

        1. זה מהלך נפוץ שנקרא Dile down.
          זכות הקדימה היתה שלהם וכך אם היאכטות חוצות זו את זו בסכנת התנגשות, האמריקאיים היו מחוייבים לפנות את הדרך ולעשות עוד סיבוב.
          המהלך לא ממש עבד, גם בגלל שהאמריקאיים הגיבו מהר, וגם בגלל שהניוזילנדים לא באמת התחייבו למהלך. צריך להבין שזה מהלך מסוכן פיזית, במקרה של התנגשות יש כאן סכנת מוות מיידית. היאכטות מפליגות במהירות משותפת של 70-80 קשרים, אלו החלטות של עשירית שנייה, טעות קטנטנה, רעידה קטנה על ההגה או משב רוח פתאומי ברגע הלא נכון וזה אסון. לכן המהלך הזה לא ממש עובד בתחרות הזאת, למרות שהוא מהלך קלאסי של תחרויות שייט.
          האמריקאיים אגב הגישו פנלטי, שלא התקבל.

          1. לאחר צפייה חוזרת טעות שלי, מי שעשה את ה-Dile down היו האמריקאיים. עבד להם חלקית, כי באמת הניוזילנדים זזו אבל לא פספסו את המצוף כמו שקיוו

          2. ניב אתה מתיחס למהלך מוקדם מזה שאני דיברתי עליו, בגישה לשער השלישי. הניוזילנדים התחמקו ואפילו פתחו פער משמעותי רק כדי לזרוק אותו לכל הרוחות באמצע הלג כשביצעו מהלך כזה משלהם. בחוסר הצלחה בולט.

          3. תודה, אני אסתכל שוב על המירוץ. לי נראה היה שהאמריקאיים ניצלו מכת רוח בצד השמאלי של המסלול ככה לקחו את ההובלה בלג הרביעי אם אני לא טועה. שם הטעות של הניוזלינדים היתה שלא 'שמרו' עליהם.
            אבל אני אסתכל שוב על המירוץ כולו

    2. לגבי טקטיקות, זה נושא מעניין.
      בניגוד למירוצים של יאכטות מונוהאל, אין כאן משחקי שמירות.
      בדרך כלל יאכטה שמובילה תעדיף 'לשמור' על היאכטה שמאחוריה. הכוונה בלשמור היא לעשות יחד איתה כל סיבוב ככה שתוכל להפריע לה עם הרוח.
      היאכטה שמאחור תעדיף לפצל את המסלול ולחכות לטעות לטעות של המובילה.
      במירוצים האלו נראה שאין למובילים רצון לשמור על היאכטה מאחור. הם יתנו להם בקלות לפצל את המסלול ויסמכו על המהירות של היאכטה שלהם ועל היכולת שלהם לא לבצע טעויות בסיבובים.
      עכשיו שנראה שהיאכטות שוות במהירות, השאלה האם במקרה דומה היאכטה המובילה כן תנסה לשמור כדי למנוע מהיאכטה השנייה הזדמנות. זו אולי הטעות הטקטית כמעט היחידה שעשו הניוזילנדים שהיו בהובלה והיו יכולים לשמור על האמריקאיים והחליטו שלא ונתנו להם לפצל את המסלול.

  3. באחת התחרויות הלאומיות של המדינות הקטנות ולא חשובות….שאין טעם בכלל לסקר בהרחבה ,במידת הסיקור השמורה לספורטאינו המצוינים זכה יונתן קסטרו ווייחו ,בסוריה במדינה ששכחתי את שמה …
    הבחור הגיע 16 שניות לפני הרוכב שהגיע שני שאת שמו אף פעם לא ידעתי. רוכב לא מענין שרוכב בקב אנגלית זניחה….
    אריבה סייקלינג אקדמי המועמדת הבטוחה לניצחון בתחרויות החשובות באמת כגון אליפות המדינה …

  4. בחצי הגמר בריגה קיבלנו את קן דוהרטי הותיק מול סטיבן מגווייר, ואת ראיין דיי (בינתיים השחקן המרשים בטורניר) מול מארק וויליאמס.

  5. אני מסתכל על גרמניה – קמרון אבל עוד מעט עובר לאמריקן קאפ. אני חושב שהניוזילנדים ניצחו בפעם החמישית את השיוט

  6. מתחיל עכשיו השיוט ה7 באמריקאס קאפ.
    ממש שווה צפייה אחרי שהאמריקנים הוכיחו אתמול שהם יכולים להשתוות לניו זילנדים

  7. בינתיים – הפגנת עליונות טקטית של הקיווים האמריקאים מהירים יותר אבל עברו מרחק גבוה יותר. הימרו על קיצור אחד הטאקים – קצת לא הצליח אבל לא היתה להם ברירה

  8. כשהניוזילנדים מובילים פשוט אי אפשר עליהם. בינתיים הם רק מגדילים את הפער.
    האמריקנים שוב מפליגים מרחק גדול יותר, רואים שחסר להם טקטיקן ברמה עולמית כמו שהיה להם את בן איינסלי בתחרות ב2013

  9. במסיבת עיתונאים אתמול אמרו משהו מעניין לגבי הגיל של השייטים. שאלו את ספיתהיל אם הוא אולי מבוגר מדי, כי עם הגיל החושים מעט מתכהים ומספיק עשירית שנייה של החלטה בספורט הזה כדי להכריע על שיוט. הניוזילנדים באמת הלכו על צוות צעיר וחסר נסיון אבל אמרו שזה מתוך שיקול שזה מה שהיאכטות האלו דורשות מבחינת אתלטיות וחושים חדים.

    1. לגמרי. ההבדל של הכוח של הרגליים הניוזילנדים לעומת הידיים של האמריקנים משמעותי ביותר.
      אבל הפתיחות של הניוזילנדים לעומת האמריקניים הוא ההבדל הרציני והפתעה רצינית. כולם היו בטוחים שזה יהיה היתרון של האמריקנים המנוסים על פני ההגאי הטירון של הקיווים. אבל פיטר ברלינג מגיב כמו פנתר, וכנראה שיש להם גם יתרון בתוכנה שעוזר להם לתזמן את הפתיחה בצורה מושלמת.

  10. ואו זה היה ממש קרוב… כמעט התנגשות באזור הכניסה.
    בניו זילנדים מובילים באיזה 10 שניות בכניסה למרוץ – מהלך שיעצבן את האמריקאים בטירוף

    1. האמריקנים כבר התלוננו על השיפוט שנותן לניוזילנדים מרחב תמרון. בטוח יהיו עוד תלונות אחרי המירוץ הזה

  11. האמריקאים קרובים- קרובים, נראה שטעות הכי קטנה של הקיווים והם יעברו אותם.
    התאוששות ממש יפה מהתקרית בהתחלה

      1. עכשיו הם רק צריכים לסגור עניין מחר… בטח יחלמו כל הלילה כל הפעם הסאה שהיו בנקודת אליפות וזרקו את זה לפח

        1. לא נראה לי שברלינג מתרגש.
          יש לו אופי של קיווי. נראה שכלום לא מזיז לו, רק תן לו את הבירה בסוף היום והוא מבסוט.

  12. וואוו איזו טעות ספיטוואל עשה בזינוק. זה בערך כמו הסל של דורנט שהכריע את המשחק השלישי.

    אני מבין קטן בשייט אבל ברלינג מדהים בקבלת ההחלטות שלו. הטכנולוגיה של הצגת הגרפיקה על התמונה הופכת את הצפיה שווה לכל נפש.

    למנגנון האופניים יש יתרון בתנוחת הישיבה של השיטים. פחות התנגדות לרוח.

    1. ברלינג ממש מדהים. ולחשוב שבתחילת התחרות הוא היה נחשב הפותח הכי גרוע מכל הקבוצות. עקומת הלמידה שלו פשוט מטורפת. מטאור.
      לדעתי אם בתחרות הבאה הדגמים יהיו דומים כולם יעברו לאופניים. היתרונות של המערכת הזו עצומים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט