יומן האבטיח (18) / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור תמונות של אבטיח

הואיל ובשבוע הבא נקראתי ללבוש ירוק ולשרת את זו שאני אוהב, ולא, בניגוד לבד"כ הפעם אין הכוונה למכבי, למרות שיש עוד שבוע וחצי, שני הגיגים לקראת מה שמבחינתי הם שני האירועים הגדולים של הקיץ:

  1. עד כמה טורניר ווימבלדון הולך להיות מעניין, לפחות מבחינת ההתרחשויות האחרונות? מבחינת מי שאוהב הפתעות – מאד! כעת מתקיימים 2 טורנירי הדשא הגדולים ביותר זולת ווימבלדון, שבתכלס מהווים את ההכנה אליו, וגם אינדיקציה סבירה כלשהי. מטורניר קווינס, הודחו, כבר בסיבוב הראשון, המדורגים 1-3: אנדי מארי, סטניסלס וואוורינקה ומילוש ראוניץ'. מטורניר האלה הודחו בשמינית הגמר (סיבוב שני) המדורגים 2-3: דומיניק ט'ים וקאי נישיקורי. המדורג 1, רוג'ר פדרר, העפיל לרבע הגמר. אבל זה פדרר, אז בטוח שילך חזק בווימבלדון, נכון? לא נכון. רק בשבוע שעבר, בטורניר שטוטגרט, הוא הודח כבר בשלב שמינית הגמר, שהיה המשחק הראשון שלו בטורניר. מי שנותרו בטופ העולמי ועדיין לא עשו פאשלות בעונת הדשא (כי לא השתתפו בה כמובן) הם נובאק ג'וקוביץ', שנמצא בעונה חלשה מאד ועדיין לא זכה בתואר בשנת 2017 (גמר אחד ברומא (חימר) בו הפסיד לאלכסנדר זוורב – לא בדיוק משחקני החימר המובילים בעולם), וכמובן רפאל נדאל, שנמצא בעונה אדירה, אבל שלא עבר את שלב שמינית הגמר בווימבלדון מאז שנת 2011. המשטח המהיר בתוספת הזווית הנמוכה של קפיצת הכדור מנטרלים חלק משמעותי מהסגנון של נדאל. בקיצור, בניגוד ללא מעט שנים קודמות, נראה שהפעם יש טעם לעקוב אחרי כל המובילים וכבר מהסיבובים הראשונים. ולכו תדעו, אולי זוורב המבטיח סוף-כל-סוף יראה לכולם למה הוא נחשב כזה פוטנציאל גדול וירים את המייג'ור שהכי נראה על הרצפה מזה הרבה מאד שנים.
  2. בטור דה פראנס 2015 זכה כריסטופר פרום הן בחולצה הצהובה של מנצח הטור והן בחולצה המנוקדת של מלך ההרים. היתה זו הזכייה השניה בשלוש שנים והשלישית של קבוצת סקיי בארבע שנים. נקודת האור מבחינת המארגנים היו קטעי הטיפוס האחרונים בהם הצליחו ניירו קינטנה לקזז פער ניכר מההפרש אותו יצר פרום קודם לכן. טור 2016 היה נראה תפור למידותיו של הקולומביאני הקטן. מספר מאד לא סטנדרטי של 9 קטעי הרים בתוספת קטע נג"ש בעלייה נתנו הרגשה שבתנאים כאלה אפשר לעקוץ את מי שנראה שביר בסיום הטור הקודם. אבל פרום וקבוצתו שינו אסטרטגיה. במקום לתקוף בעליות, פרום תקף בירידה ובמישור. פרום, בניגוד ל-2015, לא שיחק בהגנה, אלא רק בהתקפה. התגובה למתקפות אך ורק כקבוצה. וכשהגיע הזמן להתקיף לא היתה זו התקפה קלאסית בה קמים על האופניים ומיצרים מרווח רוח מהרודף, אלא רכיבה בקצב קבוע וגבוה עד שכל מי שיושב לו על הגלגל מתפרק. אמנם פרום לא ברח לכולם ולו פעם אחת בעלייה, אבל מספיק שהוא ברח פעם לפורט ופעם לקינטנה ופעם למולמה וכיו"ב. והם לא הצליחו לברוח לו. יותר נכון לומר שלא הצליחו לברוח לפולס ולהנאו ולתומאס. לפתע פרום השביר נראה בלתי מנוצח. אבל… לטור הנוכחי פרום מגיע בכושר פחות טוב. הוא טרם זכה באיזשהו מירוץ השנה. אפילו לא בקטע מטור, אזא"מ. אז האם האפשר לצפות לתבוסה שלו? הייתי עוצר סוסים. נכון שפורט וארו נראים לא פחות טוב ממנו אם לא יותר טוב, אבל לפרום יש את יתרון הקבוצה, את היתרון שהוא יודע להביא עצמו לשיא בדיוק בזמן ובניגוד לשנה שעברה גם את יתרון המסלול. השנה, בניגוד לשנה שעברה, יש רק 5 קטעי הרים, קרי פחות מקומות לעקוץ בהם את פרום. יתרה מזאת, מתוך אותם 5 קטעי הרים, רק 2 נגמרים בפסגה ו-3 בירידה. פרום שיפר משמעותית את יכולותיו בירידות. הוא דיסנדר משמעותית טוב יותר מפורט. הסיכוי של פורט לפתוח עליו פער מספיק גדול בעליה שפרום לא יוכל לסגור בירידה אינו גדול מדי. עכשיו נותרנו עם קטעי הנג"ש. הנה, רק בדופינה פורט הוכיח שהוא יכול על פרום בקטעים מסוג זה, נכון? ספק. יש הבדל גדול בין נג"ש בתחילת טור לבין נג"ש בקטע ה-20 כשהגוף מרוסק. רק להזכירכם איך פרום מתפקד בסוג השני, אז אחרי שזכה בטור הקודם המשיך לוואלטה. בקטע הנג"ש (הקטע ה-19) הצליח לקזז כ-2 דקות מהיתרון של קינטנה עליו. נכון, יש גם קטע נג"ש בתחילת הטור, אבל הוא קצר יותר והסיכוי לפתוח בו פער משמעותי זניח. לסיכום, למרות שלכאורה הוא נראה פגיע מתמיד, פרום עדיין הפיבוריט לזכייה, ולו מהטעם שיום אחד חלש של אחד האחרים יכול להספיק לו לסגור את הסיפור בעוד שהקבוצה, התוואי והעבר מלמדים אותנו שאת פרום יהיה הרבה יותר קשה לתפוס במערומיו.

23

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אני מחזיק אצבעות לנדאל – פדרר בגמר (אין לי מושג אם זה בכלל אפשרי).
    פעם אחרונה שצפיתי במשחק מלא זה בגמר של אוסטרליה.
    must see tv

  2. אשר לווימבלדון.
    בהחלט מסקרן .
    אני בכל זאת חושב שאין ללמוד מההפסד של פדרר ולו מהסיבה שזה היה משחקו הראשון על דשא ובכלל זה כמה חודשים.
    השבוע הוא נראה מצוין עם חוש לדשא .
    גם נאדל למרות הסטיסטיקה שהבאת חוזר אחורה בזמן .
    ובכלל לא הייתי פוסל את מארי ודיוקוביץ.
    ולכאורה הגעתי לאותה נקודה כמוך…..אלא שאני משוכנע שפדרר ונאדל יהיו טובים ולכן או שיהיו טובים מהם וזה קשה לדעת לאור הכושר הירוד של הסרבי והבריטי.
    או שנחזור אחורה בזמן לעוד קלאסיקו .

    1. פדרר שיחק עד כה בהאלה 4 מערכות ונראה טוב רק באחת מהן. אתמול הוא כמעט ולא שיחק הגנה. בטח במערכה הראשונה. למזלו, הטאצ' והכישרון עלו את היתרון הטקטי שזוורב הלא נכון יצר לעצמו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט