חדשות הטניס – דשא

חדשות הטניס – דשא

הידד! עונת הדשא התחילה ותוך 4 שבועות גם תסתיים. בחדשות הטניס ניתן קצת רקע על הייחוד של הדשא, איך משחקים על דשא. נתעקב קצת על מישה הזברב הלא נכון. וגם יש לנו סיכום השבוע שעבר עם 2 זוכים לא צפויים.

הדשא!

מסורתית טניס הומצא על דשא ועשה את השנים הראשונות שלו על דשא. מגרשי הטניס הראשונים היו רבוע של 10X20 על מדשאה בחצר אחורי של אחוזה. עם 2 יתדות של רשת. כמי שמבלה הרבה שעות מחייו מאחורי מכסחת דשא, למדתי שהדשא הוא לא ליניארי. יש יבליות, יש רצים, יש בקעים באדמה, יש כיסוי מלא וצפוף יותר של הדשא יש קקי של הכלבה… וככה בדומה לקריקט העתיק מכות חתוכות עם הרבה ספין תחתי יכלו לתפוס איזה שרש ולהסית את הכדור מהקו הדמיוני של המעוף שלו. ושבכדור יוצא מקו הסווינג, כל מה שהמגן יכול לעשות זה רק לדחוף אותו לצד השני של הרשת בלי ריבית. המתקיף – אם יחכה ליד הרשת יקבל דרייב וולי ונקודה קלה בכיס.

דבר שני שמיוחד לטניס הוא זווית היציאה מהמשטח.

בחיימר – הכדור יפגע במשטח בזווית של 30 מעלות ויקפוץ ממנו חזרה ב 46 מעלות.
שכבות האדמה וגרגירי החיימר שידבקו לכדור גם יאטו את הכדור. ולכן החיימר הוא משטח איטי והמשטח מספר 1 לשבירות סרב.

במשטחים הקשים – כדור שיפגע במשטח ב-30 מעלות ייצא ממנו ב 41 מעלות. המשטח הקשה הוא הכי אכזרי לרגליים ומרבית הפציעות של שחקנים בעונה מגיעות ממנו.

הדשא – בגלל ההברשה שהוא נותן לכדור מרכך את הספין עליו ומוציא חבטה שמגיע עליו ב 30 מעלות ל 36 מעלות בלבד ביציאה.

זה אומר שכל הכדורים מרגישים מהירים יותר כי הם מתרוממים פחות, שחקנים שיודעים לצפות מיקום (מאריי ודימיטרוב לדוגמא) מתוגמלים. שחקנים שיודעים לבנות מהלכי נקודות (פדרר, מישה זברב לדוגמא) מתוגמלים וכמובן מפציצי סרב, מקבלים משטח אופטימלי כי הסרב שלהם מקפץ לו לגובה נמוך ואכן קשה מאד מאד לשבור סרב על דשא.

ב-20 השנים האחרונות הדשא עצמו השתפר. עם שינוי סוג הדשא, כיום יש פחות חריצים ויבליות, אז הכדור אף יותר ישר ויותר וצפוי, מה שמקשה על הטקטיקה המסורתית של הגש ורוץ לרשת.

הנה משחק משבוע שעבר בין מישב זברב לטומי האס (שהדיח את פדרר שאוהב לתת לחבר שלו מתנות… ) תראו את 2 מומחי הדשא מנצלים את המשטח למקסם את יידי הטניס המעולות שלהם… בהגש ורוץ לרשת גרסת 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=2CUmLchvAco

ועכשיו הגש ורוץ לרשת על סטרואידים. איבו קרלוביץ סנטר לגיטימי בכדורסל משחק מול שחקן TOP 10 ומנצח דיי בקלות..

https://www.youtube.com/watch?v=UjOZVgfv5-0

אם המשחק היה משוחק על חיימר לציליץ היה עוד זמן להגיע לכל כדור ולהוציא עליו ווינר. בדשא הכל מגיע שטוח ורואים את התסכול של צ'ליץ'. שחקן מצויין שלא יכול לעשות כלום מול טקטיקה בסיסית שמבוצעת פר אקסלנס.

את הטורנירים בשבוע שעבר ניצחו לוקה פוויל הצרפתי את הטורניר בשטוטגרט (שחקן ענק וחלק מה NEXT GEN) ומולר שהצליח לנצח בגמר (7:6 7:6 כמובן) את קרלוביץ שהוא משתמש ב… הגש ורוץ לרשת.

השבוע יתחילו הטונירירים באגון והאלא על 500 נקודות. וכוכבי דשא כדסטין בראון, מאריי, טסונגה ודימיטרוב מצטרפים ל SHOW DOWN. גם פדרר ינסה..

כמה זמן אורך משחק טניס?

משחק הטניס נאדאל מול וואורינקה בגמר הרולאן גרוס היה שעתיים וחצי ברוטו. כמה זמן הוא שוחק נטו? (תשובה מחר בתגובות)

סארינה בחודש שביעי

סארינה הודיע השבוע שהיא תהיה מוכנה לחזור ולהגן על תוארה מאוסטרליה!
ככה היא בילתה את השבוע.

Image result for PREGNANT SERENA PRACTICE
חודש שביעי! איזו מלכה!!

 

השבוע שלי בטניס

המאמן הקודם שלי LEE עזב בתחילת הסמסטר והקואץ' החדש שהגיע למועדון הוא אנטוני. הוא גם מאמן את הבן שלי. אנטוני בניגוד ללי הרבה יותר אכפתניקי, ונמצא אתנו על המגרש כל הזמן ומשתתף במשחקונים שלנו כחלק מהאימון. אנטוני הציע לי לשנות את הסווינג שלי שהיה חזק עוצמתי אבל בלי מספיק ספין בשביל להוריד את הכדורים בחזרה לרצפה ולמנוע מהם לעוף רחוק מידי. בנוסף הוא גם עצר את תופעת הסרבים הרנדומלים שלי, ע"י תרגול של גובה הכדור. מה שאומר לגביי שאני יכול לעשות ראליס ארוכים יותר ופחות להסתמך על וינרים וסרב ראשון בשביל להוציא נקודות.  אחרי כל זה הוא משנה לי את הסיבים ברקטה והכדור ייבלה יותר זמן על הרקטה ( = יותר שליטה ויותר ספין)

התוצאות הגיעו דיי מהר. דיוויד הנמסיס שלי בא לשחק איתי ביום שבת ואחרי 40 דקות כבר הלכנו לסאבוויס לקשקש אחרי משחק קצר במיוחד. בזוגות אני כבר שבועיים לא מפסיד, ויותר מזה אני כמעט לא רואה כדורים כי מעדיפים להוציא את הכדורים לצד של השותפה שלי.

מה שהביא אותי השבוע להצטרף ל MONDAY TENNIS במועדון. עד עכשיו הרמה שלי היתה שחקן של  "טניס להנאתי", אבל, המטרה שלי תמיד היתה להגיע ל רמה של טניס מועדונים ולשחק מול שחקנים שמשחקים טניס באופן סדיר. השבוע שיחקתי מול מקס בחור בן 18 שנה שביעית בטניס וחלק מהמועדון. הוא גם בקרדיו טניס איתי (שזה אימון טניס למבוגרים).

ההבדל בגדול בין לשחק מול שחקני מועדון לבין חובבים או טניס חברתי הוא מהותי. הכדור מגיע הרבה יותר מהר חזרה. כדורים קצרים מתורגמים לווינרים. עמידה לא נכונה על המגרש מתורגמים לווינר, וסרב לא עוצמתי מתורגם ל… . מקס קיבל ממני כדור בינוני לכיס השמאלי ושלח לי בקהנד וינר (מכת שוט). "איך אתה אוהב את זה?" הוא צועק לי מהצד השני אחרי שלא ניסיתי אפילו לרוץ אל הכדור. בראלי הבא הוא קיבל קצר לאמצע המגרש ושלח פורהאנד ווינר הפעם לכיס הימני שלי. "ואיך אתה אוהב את זה?" .המערכה הראשונה נגמרה ב 6:2 למקס. הייתי מבסוט שלא נגמר ביגלה.

לפני המערכה השניה אנטוני הציע לי להלוות את הרקטה שלו (סיבים פחות מתוחים). "עידו, אתה מנסה לקצר נקודות, תן לו לעשות את הטעויות שלו לבד" .

הלכתי עם העיצה של אנטוני ועניתי קרוס בקרוס. אמצע לאמצע והרי זה פלא. הטעויות שלי אמנם לא הפסיקו אבל פתאום גם מקס התחיל לטעות. פה צ'ופרתי בכדור קצר כאן הוא החטיא ופגע במסגרת. ככל שהראליס התחילו להתארך, הרגשתי שהכדורים שלו מתקצרים, והוא מנסה טקטיקות שונות כמו להריץ אותי מצד לצד או דרופים. למרות טעויות מצידי רוב הנסיונות הללו עלו לו בווינר. והמערכה נגמרה לטובתי.  "I WENT EASY ON YOU MATE" הוא אומר לי ( :

את המשך הלילה ביליתי בהתכווצויות וגליי חום נרדמתי רק ב 1 לפנות בוקר,  כיאה לחטייאר שמשחק ON PAR מול בחור בן 18… אבל הייתי מבסוט .

I MADE IT TO THE NEXT LEVEL.

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחלה אתה עידו. כיף לשמוע על מעללי הטניס שלך. אולי לקראת גיל 40 גם אני אחזור לשחק טניס.
    שמעתי שחבר שלך קיריוס נפצע ובספק לווימבלדון

    1. עצה שלי מנחם, שאתה משחק מול בני 60+ תן להם כדורים קצרים ליד הרשת. בגלל הברכיים הדפוקות הם לא יכולים לרוץ ולהתכופף באותו זמן….

  2. ולשאלה היומית כמה זמן נטו שיחקו בגמר סטן נדאל?
    אני מהמר על משהו כמו שעה וחצי גג
    שאר הזמן ..רפא מתארגן להגיש ובעצם מעקר כל אפשרות לכניסה למשחק של סטן
    עד כאן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט