משחקי הערב – הפסד כואב ליוטה / מנחם לס

 

קליבלנד קאבס (40-20) 97 – ניו יורק ניקס (21-36) 102

הניקס חזרו מדפציט של 22 (התוצאה היתה30-52 כשכרמלו נפצע בברכו הימנית וירד מהמגרש) כי אמארה סטודמאייר – סוף-סוף – קיבל אור ירוק לעשות מה שהוא יודע, והוא תרם 22 נק' ב-10 מ-15 ו-6 ריב', והסל החשוב ביותר עם 39 טיקעים בשעון שנתן לניקס הובלה של 3, והיא לא פיגרה יותר. היו דקות שחשבתי שאני רואה אותו בימיו הגדולים בפיניקס. ג'יי אר סמית שהיה כה גרוע נגד מיאמי יום קודם, נתן משחק טוב מאד של 18, סטיב נובאק קבר 3 מ-7 שלשות ברבע האחרון, וג'ייסון קיד נתן משחק של תריסר נק' ו-8 ריב', כשהוא לא מנסה לתפוש את קיירי אירוינג בנקודות, רק בנצחון.

קיירי לא קלע 41 כפי שעשה במשחק הקודם נגד הניקס בו עשה קרייר-היי. הוא חזר אחרי הניעדרות של 3 משחקים ונתן משחק של 22, בהיעדרם של דיון וויטרס וטיילר זלר ששניהם בילו יום בבית חולים עם הרעלת קיבה. מריסי ספייז הוביל את הקראבס עם 23 אחרי שקבר את כל עשר הראשונות שלו ברציפות. ת'ומפסון שם 14. אגב, הבוקר המגזין פורבס פירסם שבעל הקאבס דן גילברט עשה ב-7 החודשים האחרונים 1.5 מיליארד דולארים. בשנה שעברה הוא עשה 2 מיליארד. ה-3.7 מיליארד שלו עושים ממנו האדם ה-338 בעושרו בעולם. מה זה אומר לגבי הקאבס? שהוא יכול להרשות לעצמו מס מותרות, אטם יבוא לו.

 

 

מינסוטה וולבס  (37-20) 81 – מיאמי היט (14-44) 97

שיא קלובי של 15 נצחונות רצופים, אבל זה לא היה קל כפי שזה נראה. מיאמי הובילה ב-12, 14, כמה פעמים והוולבס חזרה שוב ושוב עד ל-4 הפרש. החזרה האחרונה היתה ל-6 הפרש עם 8 דקות לסיום. דוויין ווייד קבר 32 ב-15 מ-23 עם 10 חלוקות ו-7 הורדות. הוא מצויין כבר בכמה משחקים רצופים. לברון תקע 20 חיצים עם 10 הורדות, אבל גם 7 איבודים. אבל חוויית המשחק היה ריקי רוביו – אולי במשחקו הטוב ביותר מאז שחזר מהפציעה – כשהוא תוקע 14 ב-6 מ-11, קוטף 5 שזיפים, ומחלק 8 בונבונים. אבל 6 הגניבות שלו, כמה מהמסירות שלו, וכמה מהכניסות שלו, הפתיעו אותי מאד. אף פעם לפני כן לא ראיתי אותו מגן ככה. היו רגעים שהוא שמר אפילו על שיין בטייה, ואפילו לברון, והכל ללא פחד ורגשי נחיתות. דרק ויליאמס היה שוב מצויין עם 25 נק' ב10 מ-22 עם 10 ריב'. גם אלכסי שבד תפש יום טוב של 5 מ-8 ל-13 נקודות. חבל שג'יי ג'יי בריאה תפש יום איום של 1 מ-11, וזריקתו מהמשחק על הפאול שעשה על ריי אלן שכמעט הביא לתיגרה, לא היתה מוצדקת. ריי אלן היה שהתחיעל עם הדחיפות. לא נורא.

 

מילווקי באקס (28-30) 109 – יוטה ג'אז (28-30) 108

האמת חייבת להיאמר: הזיברות פחדו לשרוק לפאול איום על גורדון הייוארד בביצועו של לארי סנדרס במצב של 99-99 ושני טיקים בשעון. זה היה אחרי שברנדון ג'נינגס קבר שלשה נפלאה שהישוותה מ-99-96 ל-99 לשתיים. גורדון הייוארד (במשחק קליעה חלש עד אז של 3 מ-16) פרץ אז בהטעייה מצויינת, וממש על פי הטבעת סאנדרס קצר אותו. הכדור הגיע לאנס קאנטר שהחמיץ לבדו משני מטרים. איזו מתנה ללייקרס! עכשיו ליוטה ישנם עוד 3 משחקי חוץ ומי יודע כיצד תצא מהן.

מונטה אליס היה בלתי עציר עם ערב של 15 מ-21 ל-34 נק'. ברנדון ג'נינגס שם 20 ב-8 מ-14, אך השלשה היתה שהצילה את הבאקס. כל מה שהבאקס רוצים זה למנוע מפגש נגד מיאמי היט, והנצחון הזה יעזור מאד. ג'יי ג'יי רדיק – האיש הששי של הבאקס, עלה מהספסל לתקוע 17 ב-7 מ-14. לארי סנדרס קלע 8 וקטף 16. ליוטה דריק פייבורס קלעי 23 ב-11 מ-20 עם 15 ריב', ופול מילסאפ היה כמעט העתק מושלם שלו עם 22 ו-14 קרשים. אלק בורקס עלה מהספסל לקלוע 19, ואנס קנטר ממשיך במשחקו המשופר עם 7 מ-13 ל-18 ועשרה קרשים.

הנה מה שקרה בסיום ההארכה:

Millsap made a layup to start the overtime period but Redick hit a 3-pointer to give the Bucks the lead. Kanter and Redick then traded baskets before Millsap's shot in the lane gave the Jazz a 105-104 edge. Milwaukee regained possession of the ball with a minute remaining and Redick drained a 3-pointer to give the Bucks a 107-105 lead with 47 seconds remaining.

DeMarre Carroll hit one of two free throws to cut the lead to 107-106 before Ellis nailed a jumper over Carroll from around the top of the key to give the Bucks a 109-106 lead with 14.7 remaining.

Randy Foye missed a 3-point attempt with 5.4 seconds left but the ball went out of bounds off Sanders, allowing Utah to retain possession. Kanter's putback of Millsap's missed 3-point shot cut the lead to 109-108 with 1.6 remaining. Following a timeout, the Bucks were able to run out the clock.

 

 

ניו אורינס הורנטס (40-21) 102 – אורלנדו מג'יק (44-17) 105

אורלנדו עושה דבר אחד העונה: מכינה את עצמה לעונה הבאה. ארון אפללו קלע 5 מה-26 שלו ב-37 הטיקים האחרונים, והביאו לנצחון מפתיע וחשוב. ג'מי נלסון וטוביאס האריס התחלקו ב-30. להורנטס אנטוני דייויס חזר משני משחקים באזרחי כשהוא בטיפולים לכתפו הפצועה. אני מקווה רק שהוא לא פצוע כרוני כי זאת היתה פציעתו השלישית העונה. הערב הוא חזר כגדול עם 17 נק', 15 ריב', ו-4 חסימות. גרביס ווסקואז ואריק גורדון התחלקרו ב-34.

 

אפללו בשתיים מ-26 נקודותיו.

 

דנבר נאגטס  (22-39) 104 – אטלנטה האוקס (26-32) 88

דנבר ניצחה אטלנטה פצועה, חבולה, ועייפה מהמסע המערבי, כשהיא משחקת בחצי השני ללא 5 שחקנים: קייל קורבר סובל מנקע בעקב; זזה פקוליה – מתיחת גיד האכילס, דשון סטבנסון – כרגיל לא משחק משחק שני בבק=טו-בק בגלל ברכיו הדפוקות. במשחק הערב ג'ף טיג קלע 15 לפני שנקע עקבו,מ ואיבן ג'ונסון אחרי שנקע אצבעו.  דנבר בינתיים, ניצחה את המשחק ה-11 ללא הפסד בפפסי סנטר, והרקורד הביתי שלה (3-26) הוא הטוב ביותר בכל הליגה. קורי ברוארק שם 22, טיי לאוסון 18, וג'בל מגי, ב=16 דקות, שם 4 מ-5 ל-9. לאטלנטה אל הורפורד קלע 18, וג'אש סמית' עם ה-15 שלו הפך לשחקן ה-24 ב-NBA עם 10,000 נק', 5,000 ריב', 2,000 אס', ו-1,000 חסימות!

 

פורטלנד בלייזרס – שרלוט בובקאטס

 

גולדן סטייט ווריורס – טורונטו רפטורס

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

    1. יש יותר מדי פרטים לא נכונים (ושטותיים) בכל הכתבה אבל זה יותר מדי להיכנס לזה.
      הדבר שהכי מטריד זה שהוא כותץב שהכוכבים 'מפחדים ' להשתתף באולימפיאדה שמע ייתפשו.איזה שחקנים הוא מביא לדוגמא שסרבו להשתתף? את ג'ייסון קיד, וריי אלן. אתה יודע למה הם לא השתתפו? כמה סיבות (אלן בגלל ביתו החולה), אך החשובה שבהן היא ששניהם ידעו שאין להם סכוי לעשות את הקבוצה. כל אלה שהוא כאילו מאשים – לברון, קובי, והאחרים – השתתפו, ניבדקו, ועברו את הבדיקות.
      מה באמת קורה? איש לא יודע, אבל בינתיים אין אף אחד המנתר כמו מייקל ודוקטור ג'יי.

      הוא מתפלא על "הגידול" בגופות השחקנים? באופן כללי, כל אתלט מתעצם מגיל 19 עד גיל 28, במיוחד כשעובדים על משקולות כל השנה (כולל אוף-סיסון) כמו ב-NBA

      1. פרופסור לס אתה צודק!
        יש הרבה מאד עיתונאים שמחפשים סקופ ובעבור זה מעוותים את האמת ואפילו משקרים. מוכרים לנו שקרים פשוטו כמשמעו.
        אז היום פרצוף של שאק עייף מעיד על סמים? עיתונאי דביל!

  1. מנחם מה אתה אומר על החשדות שהוא מעלה על לברון??
    קצת מוזר כי ששחקן מגיע לאנביאי הוא מן הסתם מתחזק ומעלה משקל(גם בגלל הגיל).
    וגם שאלה אחרת סמים יעזרו לשחקנים בדברים שלא קשורים פיזית?
    )קליעה מחצי מרחק/שלוש וכדו')

    1. כל שחקן המגיע לנמבא מתחזק ומתעצם בגלל שבגיל 19 הוא ילד ובגיל 29 אדם מבוגר עם 10 שנים של הרמת משקולות. אבל כמובן שסטרואידים (ר-ק אנבוליק סטרואידים) מגדילים מסה של שרירים, אבל כולם היו באולימפיאדה וכולם ניבדקו ע"י הבדיקות המתוחכמות הקיימות.
      אז אני אמריקאי, ואני מאמין שדאתה חף מפשע עד שמוכח אחרת.
      מכל הבחינות האחרות – 'סמים' רק מורידים יכולת ריכוז. היחידים שיכולים להיעזר הם שחקנים הסובלים מהפרעות נפשיות כווייט מהרוקטס, שתרופות הרגעה יכולות לעזור לו.

  2. שמעתי שלברון נמנע מפציעה רצינית בברך, וצפוי לשחק הערב.

    בחייאת אנשים, מי מתייחס מה כותבים בספורט 5 על ה-NBA. זה אתר לכדורגל. כל קשר בינהם לכדורסל שהוא לא מכבי, מקרי בהחלט.

  3. שחקני כדורסל, חוץ מלשחק על המגרש, גם מתאמנים על שיפור הגוף מבלינה פיזית. חדר כושר זה לא משהו שמוזר להם. אז הגוף שמתפתח עם השנים זה דבר טבעי בהחלט. על טרייסי מגריידי ואחרים, מה שגמר לו את הקריירה זה הפציעות ברגליים שלקחו לו את הצעד הראשון המהיר שהיה לו. קובי בראיינט כל שנה מוסיף מהלך חדש על חשבון האתלטיות שנעלמת, וההגנות לא מכירות בזה, אז טבעי שישפר ממוצעים.
    שאקיל אוניל וסמים, לא נשמע קשור.
    ועכשיו גם הרופאים בפיניקס מחלקים סמים!? לא נראה לכם ששחקן היה מגלה את זה עליהם באיזשהו שלב.
    ומה הקשר לזקן של לברון? כשהוא בכלל מסדר זקנקן בדרך כלל..

    כתבה שטותית (אם כי יש מצב ששחקנים מסויימים יקחו סמים) שמעלים רק כדי שהאתר יהיה מעניין.

    נ.ב. האתר היחיד בארץ (חוץ מיזה) שמסקר את ה-NBA בצורה טובה זה וואלה.

  4. ספורט 5 הפך לבדיחה. לא זוכר מתי היתה הכתבה הרצינית האחרונה שלהם. הם לא מעניינים בכדורגל, הפרשנות שלהם בכדורסל היא מביכה ובפוטבול לא קיימת.

    הצעד הבא שלהם זה להקים אתר ספורט 5 פלוס לייב ולהעביר את כל התכנים הטובים שלהם לשם ולהשאיר אותנו עם כמה כתבות שטחיות.

  5. הגיע הזמן שתשתמשו במילים נכונות לכימיקלים בשימוש: לגדילה במסת שרירים יש רק דבר אחד: הורמונים הנקראים אנבוליק סטרואידים, שיכולים לייצר היום באופן מלאכותי.
    "סם" הוא חומר כימי שמאלתר את המחשבה, ההרגשה, מצב הרוח, או ההכרה. אין אף "סם" שעוזר לאתלט. הם רק מורידים מהיכולת. אתלט כמו לברון או קובי הם הריכוז 100% ומוטיבציה מקסימלית, וכל חומר כימי רק יפגע בהם. מי יכול להיעזר? אתלטים עם בעיות נפשיות כגון 'פחד מהיריב', 'הרגשה שהיריב גדול וגבוה יותר', או 'פוביאת כשלון'. להם תרופות הרגעה יכולות לעזור. כל 'הספיד' למיניהם כגון אמפטמינים, רק נותנים "הרגשה" של ספיד, אבל לאמיתו של דבר הם מאיטים כי הם פוגעים בריכוז.

    1. דוקטור, אני שמח שאתה מתייחס לנושא הזה, רציתי לבקש ממך לכתוב עליו כבר מזמן.
      אם לתרום את שני הסנט שלי, אני חושב שהשלילה הגורפת של אפשרות הסימום בכדורסל, מעידה אולי על האהבה של אנשי האתר לכדורסל, וקצת פחות על המציאות.
      דוק, אם חומרים כימיים רק פוגעים בריכוז, איך הם בדיוק תרמו לשחקני בייסבול\אתלטים\רוכבי אופניים וכו', שנתפשו לאורך השנים? הם לא צריכים להיות מרוכזים?
      אני זוכר שכשנתפשה המעבדה בספרד או צרפת לפני כמנה שנים (בהקשר של רוכבי האופניים) הייתה כתבה על כך שלא מעט ספורטאים אחרים מגיעים לשם גם, אך משום מה זה לא זכה להבלטה.
      בקשר לגדילה הפיזית של כל שחקן בגילאי ה20, אתה צודק כמובן, אבל אי אפשר להתעלם מכך שרכזים כיום נראים כמו הסנטרים של לפני 20-30 שנה.
      כמו כולם, הייתי מאוד רוצה להאמין שהתחום האהוב עליי נקי. מבחינה ריאלית, אני מאוד מפקפק. אני חושב שראוי להתייחס לנושא בצורה יותר רצינית, אפילו אם הטריגר שלו הוא אתר ספורט חמש (והוא לא, כרגיל אצלהם, מדובר בהרחבה של כתבה אחרת).

      1. כל המקצועות המדוברים ובעיקר אתליטיקה קלה ואופניים מערבים הרבה יותר אתלטיות מאשר כשרון.
        הרי אם אוסיין בולט לדוגמא יבוא לשחק כדורסל למרות שהוא הרבה יותר מהיר מכולם זה לא יעזור לו להיות יותר טוב.
        עדיין צריך כישרון. זה נכון שחומרים כימיים יכולים לעזור אבל עד רמה מסויימת ולכן לפי דעתי בכדורסל או בכדורגל חומרים כימיים לא עוזרים בהרבה.

      2. הלוואי שאנשים היו מבינים מה שאני כותב: סמים הם חומרים שמאלתרים מחשבה והרגשה. אנבוליק סטרואידים הם הורמוני גדילה. בבייסבול השימוש היחיד שמדובר בו הוא סטרואידים. בכדורסל עדיין לא ניתפש איש.
        מה שרציתי להבהיר זה ש-"סמים" איש לא לוקח 'כדי לשחק יותר טוב' כי הם רק מפריעים. אם משתמשים בסטרואידים כמו בבייסבול לא נדע, עד שנדע.

        1. דוק, אני חושב שאתה קצת נתפס לקטנות. כשאומרים 'סמים', לא מתכוונים לקוק או הרואין (למרות שמזה לא חסר בNBA…), הכוונה היא לסמים משפרי ביצועים. השם החם בשנים האחרונות הוא EPO, אבל אני מניח שיש רבים כמוהו

  6. מסכים עם הדוק לגמרי,כתבת ה"סמים" של ספורט 5 מעצבנת מרוב טמטום.
    מר ניצן פלד כבר נהיה מומחה לסתות ועל פי כך הוא מעריך שהמבנה לסת של דווין וויד "סטרואידי"…איזה שטות!

      1. אתה הרי יודע שהשופטים הם לטובת הלייקרס גם במשחקים בהם היא לא מעורבת, כגון הפאול על גורדון הייווארד שהיה מנצח את המשחק ליוטה.

  7. אני אטעה אם אני אגיד שאם מה לסכם את המשחק בין פורטלנד לבובקטס, למעשה הדבר היחיד המעניין במשחק הזה זה הצ'ירלידרס היפהפיות ששמת פה.

  8. ניצן פלד בלתי נסבל.

    דווקא בהארץ יש את אלעד זאבי, שהוא פשוט נהדר!
    מתחרה רציני להופס בהנאה של לקרוא את כתבותיו.
    הבעיה היחידה שעכשיו הם עברו להיות בתשלום…

    דוק תביא את זאבי לכאן! הוא תותח!

  9. ניצן פלד הוא עלבון לכתבי ספורט.

    מה שקרה ביומיים האחרונים מראה כמה יש בזיון בתחום השיפוט בליגה.
    לא ייאמן שבריאה הורחק הלילה אחרי שהשאירו את איבקה על המגרש שלשום.

  10. לניצן פלד יש שתי מחלות ברורות ולדעתי בלתי נסבלות(טוב 3 ואני ארחיב):

    1. יש לו נטייה להעתיק כל טור של סימונס וכאילו להפגין איזושהי נועזות בכתיבה לספורט 5, מי שקצת חכם נכנס לטור של סימונס לגראטנלד כמה ימים לפני ורואה את אותו דיון.

    2. הוא שונא אבל שונא את קובי בראיינט ואת זה אני יודע טוב מאוד גם משיחה שפעם הייתה לי איתו וגם מכל ההשוואות המטופשות שהוא היה עושה עוד מלפני 3 שנים שקובי היה בשיאו לג'ורדן רק כדי להסביר למה אין שום מקום להשוואה ולו הקטנה ביותר.
    ושימו לב שגם בכתבה המטופשת שלו(עאלק גודל סנטר והתרחבות הראש, אפילו ילד מפגר שברח ממוסד סגור יודע שמה לעשות הגוף מתרחב מגול של נער בן 16 לגוף של בוגר בן 28 וכן גם הראש גדל וזקן דבילי ומעוצב ממש מסווה את זה- עוד טיעון של אינפנטיל מצוי) רוב הסעיפים כאילו באים לחשוד חשדות ישירות בקובי, כן באופן סמוי וכנראה שרוב הקוראים הלא אינטילגנטים שלו בספורט 5 לא ישימו לב לזה אבל זה ניצן פלד, איפה שאפשר לעקוץ עוד קצת אז עוקצים.

    3. האהדה שלו לג'ורדן היא פשוט חוצה גבולות ולדעתי קצת אינפנטילית כשאתה עיתונאי ספורט שמסקר NBA וצריך איכשהו לתת גם ביקורת אוביקטיבית.

    את כל העולם ואשתו הוא מעלה על מזבח האשמים אבל לו תמצאו ולו פסיק קטן שאולי גם ג'ורדן(עם הטענות האינפנטיליות שלו) הוא גם כן אשם כמוהם, כי אם אני מסתכל על הטענות המגוחכות שלו אז גם ג'ורדן חזר לשחק בגיל 35 אחרי שנה שלא נגע כמעט בכדור כתום וחזר והפך אפילו ליותר טוב מלפני שעזב.
    אבל עזבו אני לא חושד בכדורסלני העל האמריקאים, לא בג'ורדן, לא בקובי , לא בדווין ולא בלברון.

    הם ממש לא צריכים את הסמים האלה כדי להפגין את העליונות שלהם.
    הם כל כך תחרותיים, מוכשרים וטובים יותר מהרוב המוחלט של שחקני הליגה שלא היה שווה להם לסכן את השם שלהם שבנו בערך מגיל 17.
    כמו כן, קובי ולברון בשנות השיא(לברון מ2004 ברצף) השתתפו בכל אולימפיאדה, כלומר היו נתונים לבדיקות קפדניות ולזכוכית מגדלת של הועד האולימפי שמשנה לשנה רק מתפאר במעבדות המתוחכמות שגודלות וגודלות כדי למצוא את התא הכי קטן והכי מסומם שיש.

    עובדה זו בלבד מספיקה כדי לפסול את כל הטענות המגוחכות של פלד.
    כתבה עיתונאית לרמת אינטילגנציה לש חטיבת ביניים וגם זה אני בספק.

    1. "השתתפו בכל אולימפיאדה" זה לא טיעון.
      שם איש לא יסתכן בגלל העליונות האמריקאית.
      בכל מקרה זו נראית לי סתם כתבה פופוליסטית

      1. מה שכואב לי זה שהשופטים נותנים ללייקרס נצחונות גם במשחקים בהם היא לא מעורבת: הפאול הברור על גורדון הייווארד (ראיתם פאול יותר ברור אי-פעם?) היה מנצח ליוטה את המשחק. אבל הלייקרס זקוקה לעזרת ה-NBA כדי לעלות לפלייאוף!

  11. אני היחיד שחושב שהנושא שניצן פלד העלה הוא הגיוני ונכון?
    (חוץ מזה שלניצן יש דעות על הכיפאק כשזה מגיע ללייקרס)

  12. ואגב, אם בשופטים אנו עוסקים אז מדוע אתמול הם כמעט הפסידו לליקרס את המשחק כשלא שרקו על קובי בחדירה כשהורידו לו את היד ושרקו כדור חוץ ללייקרס אבל בהילוכים החוזרים הם ראו שהשחקן רק תפס לו את היד והם נתנו את הכדור לאטלנטה כשהשופט אומר לקובי "אתה צודק אבל אין לי מה לעשות" ?
    זה לא מסתדר עם התאוריות שלך מנחם.

  13. הלייקרס עדיין מפגרים בשני משחקים מהמקום ה-8. שגם ככה מוביל למפגש עם הת'אנדר. עדיף כבר לא לעלות, מאשר לקבל סוויפ בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

  14. אם הלייקרס בכלל יגיעו לפלייאוף אני חושב שזה תלוי באיזה מצב הם יגיעו ואם כולם יהיו כשירים.
    כנראה זה גם משנה נגד מי ישחקו בסיבוב הראשון למרות שקשה לי להחליט כי לצערי לכל השלוש הראשונות יש עליונות ברורה על הלייקרס כרגע…

  15. רטלין הוא סם לדוגמה שכן משפר את רמת הריכוז , כך לפחות אצלי ואצל שון דניאל ודומים לנו בעלי הפרעות הקשב וריכוז אז הנה דוגמה לסם שעוזר לריכוז הייתי ממליף לווסטבורק לקחת אותו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט