הקונספירציה / ודיע סרסור

(שופט ה-NBA טים דוניו בדרך לבית הסוהר שם יבלה כמה שנים)

******************************************

בסוף המאמר אביע את דעתי – מ.ל

*****************************************

 

כשסיימתי לראות את המשחק הרביעי של גמר ה-NBA, הדבר הראשון שעבר אצלי בראש היה קונספירציה. הליגה רוצה שהגמר ימשך כמה שיותר ומנסה לעזור לקליבלנד לחזור כדי למנוע את הסוויפ. היו במשחק כמה החלטות שיפוט הזויות, אבל אני חייב לחדד נקודה לפני שאני מתחיל. קליבלנד שיחקה משחק מושלם בהתקפה בזכות ולכן ניצחה, אבל עדיין היה מה שגרם לי לחשוב על הקונספירציה וגרם לאחד מחבריי הקרובים להצהיר שהשנה הוא איבד את האמון שלו בספורט. הכל מבויים שם.

תמיד יש אנשים שמאמינים בכל מיני תיאוריות קונספירציה (חייזרים הרגו את ג'ון קנדי, אלביס עדיין חי על אי בודד וכו'). בספורט התאוריות יתור משכנעות כי תמיד יש שני צדדים למאבק ויהיו אנשים שיזכו מההפקר. תמיד יהיה צד אחד, מנצח, ומפסיד שיעלה תאוריות שונות – פיפ"א שיחדה את השופטים, אדם סילבר רוצה שלברון ינצח, ברצלונה וריאל מקבלות יחס שונה כי הן שם גדול יותר וכו'.

לא כולם אוהבים את הוגי התאוריות למיניהן ולרוב הם טועים ומעייפים מנטלית, אבל קשה להתכחש לדברים הבאים:

– קבוצות משווקים גדולים מקבלות שריקות שעוזרות להן מסיבה די ברורה, הרווח מאחורי ההשתפות שלהן. כולם רוצים לראות גמר בין ריאל וברצלונה או גולדן סטייט וקליבלנד בסדרה שנגמרת ב-7 משחקים, ופחות ירצו לראות גמר בין מונאקו לאתלטיקו מדריד או סדרה שנגמרת בסוויפ.

טים דוניו, השופט המושחת.

– שופטים לשעבר הודו שהם רימו במשחקים ועזרו לקבוצות לנצח בשביל שוחד או דברים אחרים. ידוע לשמצה השופט טים דונהי, שופט NBA בכיר לשעבר, שהימר על המשחקים ששפט. הוא סיפר בראיון שהליגה גם מעוניינת והזכיר את המשחק הידוע בין סקרמנטו והלייקרס של 2002 בין היתר, לצד סדרות בין יוסטון לדאלאס (2005) והלייקרס לסן אנטוניו (2008). בכולן היו החלטות שיפוט תמוהות שהובילו לניצחון של קבוצה אחת בסדרה, והליגה מעוניינת בזה שאותן קבוצות שוק גדול כאמור ינצחו.

– מי שעומדים בראש הפירמידה הם אוהדי הקבוצות. בין אם בישראל (אבי לוזון ממכבי פ"ת) או בניו יורק, עם דיוויד סטרן שהיה אוהד ניקס ועזר להם עם המעטפה הקפואה ב-1985. אותם אנשים מעוניינים לראות את הקבוצה שלהם מנצחת בסופו של דבר, וקשה לשלב בין האהדה לקבוצה מסויימת והנייטרליות הנדרשת בתפקיד הזה. יכול לקרות לכולם – ההחלטות יהיו לטובת קבוצתם, גם בלי שהם יודעים זאת.

למה אני כותב על זה? בתקופה האחרונה הספורט משתנה, וגם העולם. הכל נהיה מהיר יותר, קל יותר וכולם רוצים לדעת הכל. השפע משתלט על החיים ולכן השינויים בספורט הכרחיים, אבל הם צריכים לבוא עם שיקולי היגיון והזדמנות שווה לכל הקבוצות. אנשים רוצים לראות במדיה החברתית את הקבוצה האהודה עליהם, אבל האוהדים הרומנטיים (שאוהדים קבוצה אחת בלי קשר להצלחותיה) נעלמים מהעולם, כי כולם רוצים לראות את גולדן סטייט או ברצלונה. זה משפיע על ההנהלות השונות.

בסופו של דבר, אי אפשר להכחיש שיש כמה אירועי ספורט שמעלים כל מיני שאלות בדומה למה שהצגתי במאמר.

****************************

הגבה למאמר שלי, מנחם לס

אני לא יודע על על ליגות מקצועניות אחרות בעולם, אבל אני משער שבמדינות מתקדמות ומסודרות המצב די דומה לארה"ב: אין, ולא היתה למיטב ידיעתי, אף התערבות של "ליגה" בקונספירציה זו או אחרת בהטיית משחקים או השפעה כל שהיא על משחקים ותוצאותיהם.

הסיכון של קונספירציה כזאת הוא כה גדול, והעונשים שיתלוו למעורבים הם כה חמורים, שזה לא קרה אף פעם, ולא יקרה בעתיד.

גם הטיית משחק זה אחר ע"י "קבוצה" מקצוענית לא ידוע לי. הדרך היחידה לעשות זאת היא לשתף את שופטי המשחק, או שחקני הקבוצה שלך (או 'קניית' שחקני יריב) שיכולים לגרום להטיית התוצאה, וזה קרה עם השופט טים דוניו, אבל במרה שלו המאפיה היתה מעורבת. אף בעל קבוצה עם טיפת שכל במוחו לא יסתכן בשנות מאסר רבות והפסדים של מיליונים, כדי לעזור לקבוצתו לעשות את הפלייאוף למשל, או למנוע סוויפ, אלא אם כן העולם התחתון מעורב בזה.

אותו דבר עם שחקנים. השחקנים שיכולים 'להטות' משחקים הם שחקני מפתח שרובם ככולם מיליונרים מצליחים, ואף אחד מהם לא יסתכן בשנות מאסר רבות. שחקנים שוליים לא משחקים מספיק, ואפילו הם לא יעיזו להסתכן.

המקרים היחידים הידועים הם הסקנדל בסיטי קולג', ולפני כמה שנים עם שחקן מאריזונה סטייט, אבל בכל המקרים העולם התחתון היה מעורב בסקנדלים.

שום קונספירציה לא קרתה במשחק הרביעי. לקאבס היה משחק ביתי וכמה שחקנים שיחקו מצויין, והווריורס הגיעו למשחק אולי מעט שאננים מדי. הם רצו מאד לנצח 4-0, אבל איש לא הופתע מנצחונה של הקאבס.

ב-NBA יש יותר מדי כסף – ביליונים רבים – מכדי ש"הליגה" תתעסק בדברים כאלה, ולאף בעל קבוצה, שופט, מאמן, או שחקן לא שווה להסתכן בעשר שנות מאסר (ויותר) עבור נצחון, ודברים כאלה בסוף מתגלים.

מה קורה כשהעולם התחתון מאיים על חייך או חיי משפחתך, זה כבר סיפור אחר, אבל הוא לא שייך לסיפור הקונספירציה כאן.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. זו לא קונספחרציה זו אמת.גם במשחק 3 השופטים היו עם קליבלנד אבל במשחק 4 זה היה ברמה קיצונית.לליגה יש אינטרס כספי להאריך סדרות וגם זו מכה לליגה שהפנים שלה לברון גיימס יחטוף סוויפ עם קבוצת החלומות שבנה[בניגוד לקליבלנד של 2007] ועוד בשנה שהתחילו להזכיר את שמו לצד הוד אווירותו מייקל גורדן.
    כמו כן כפי שכתבת שופטים כבר הודו במכירת משחקים
    לדעתי משנות ה 2000 זה רק החמיר ולראיה כל המשחקים והסדרות שציינת

    בנוגע לפיפא זה הארגון הכי מושחת בספורט העולמי וכולם שם בסוף נתפסים.

    ריאל מדריד וברצלונה תמיד שמתקשות יקבלו איזה פנדל מומצא מהשופט וזה לא חדש

  2. נו באמת לברון ה"ערס" חותם על חוזה של מילארד דולאר עם נייקי הוא חייב לזכות באליפויות או לפחות להראות כמתחרה עלייהם אחרת מאות מיליונים הלכו לפח ………..

    מייד כשהוא חותם מרחיקים את גרין בעזרת "קיקי" למרות שזה משחק ההכתרה .
    לאחר מכן במשחק 6 מרחיקים מהמשחק על ידי עבירות שלא היו ולא נבראו את קארי היוננימס MVP כי השופטים וההנהלה ראו היטב שכשג"ס בפיגור ברבע העחרון כפי שהיה בכעשרים משחקים בעונה הרגילה ובפלייאוף של בערך 10 נקודות הם מנצחים בעשרים וזה מה שגם קרה במשחק 4 .
    הם כל כך חוששים שכשג"ס מתחילים לחזור ולהכריע את האליפות הם מרחיקים את קארי ב6 עבירות וגדואגים בשריקות קטנות שהקאבס ינצחו .
    כל זה כדי לכפות משחק 7 שאותו הג"ס היו אמורים לנצח לולוא איבדו את כל הביטחון ואת כל השחקנים שלהם בפציעות אחריי עונה קשה .

    השנה זה תורם אבל הליגה לא רוצה סוויפ אז במשחק ארבע הם שולחים את השופט שאיתו הקאבס בלתי מנוצחים ובלעדיו הם לא ניצחו משחק והופלה שיא כל הזמנים בקליעות עונשין ברבע הראשון ובנקודות בחצי .
    השופטים מרוב התלהבות מרחיקים את גרין שוב לקראת משחק 5 ע"י שניי טכניות שירחיקו אותו מהמשחק הבא .
    שוד ושבר הפשלה והחלטורה גדולה מדיי אז מעיבירים את הטכנית לקר למרות שכל ערוץ ועיתונאי ובכלל איש תקשורת טען שבמחצית נרשמה העבירה הטכנית הראשונה לגרין .

    זה היה שקוף מדיי ולכן לליגה אין ברירה אלא להתערב לטובת ג"ס במשחק 5 שבו במחצית היו לג"ס עשר קליעות עונשין יותר שהיו ההפרש בתוצאה וכך זה נגמר .

    משחק 3 של שנה שעברה והשנה היה המשחק שבו השופטים קורצים ומאפשרים לקאבס להרביץ מכות רצח כנגד החוקים המקילים שמגינים על ההתקפה וכך לפניי שנה תבוסה והשנה זה לא מספיק בגלל כישרון עצום וקבוצה מתואמת של ג"ס .
    במשחק 4 הם דאגו לליינים של ההימורים ולתוצאה הנכונה ….86 נקודות בהפסקה .

    שנה הבאה כמו בWWE טוב זאת תהיה החזרה של חוזה המילארד של לברון ופתאום בצורה פלאית זה כר לא יהיה 4-1 אלא שוב משחק 7 אלא אם כן ג"ס ינצחו את השופטים .

    1. גרין הורחק בצדק בגלל התגובה האלימה לפרובוקציה של לברון שאמנם הייתה פרובוקציה אך לא אלימה כמו תגובתו של גרין ועל פעולהאלימה כזו מרחיקים.

  3. חברה מאוד חשוב להדגיש.. אני לא ממאמני התיאוריה ולא כל כך מחבב את האמירה קונספירציה אבל כתבתי את מה שכתבתי כי תמיד יש הרגשה שיש מי שמושך בחוטים..
    מנחם מאוד מעריך את מה שכתבת ואני רק העלאתי היפותזה 🙂

  4. *פול ג'ורג לא ישאר באינדיאנה אחרי סיום החוזה בעונה הבאה. כך שאינדי עומדת בפני החלטה אם לשלוח אותו בטרייד כבר עכשיו ולפחות להרוויח תמורתו נכס כך על פי ווג מיאהו ספורטס

    https://sports.yahoo.com/sources-paul-george-tells-pacers-plans-leave-franchise-prefers-joining-lakers-191520531.html

  5. לפני שאני ממשיך לקרוא – ג'ון קנדי נרצח ע"י LBJ (לא, הפעם אני לא מאשים את לברון ג'יימס… לינדון ג'ונסון) בשיתוף עם ה-FBI והמאפיה.
    היו כמה חוליות מתנקשים.
    זה כבר דבר בדוק וברור.

  6. קראתי, תודה.
    השיפוט בליגה הוא כ"כ מבייש, מקומם ומסריח שכבר לא ניתן לדעת אם משהו שם מכוון או לא, ואיזה חלק.
    דעתי היא:

    – השיפוט מזמן לא אובייקטיבי ומוטה כוכבים ספציפיים (קרי לא ברשימה…) באופן מבחיל
    – כנ"ל מוטה לכיוון התקפה באופן שלא מאפשר לשחק את המשחק בצורה שפויה
    – ישנן הנחיות כלליות לפני סדרות / משחקים שייטיבו עם הקבוצה שהברון רוצה בייקרה (לא הברון שלנו)
    – צוות השופטים נבחר גם בצורה שתייטיב עם התוצאה הרצויה (תודה לג'ון שהאיר את עינינו לכך)

  7. הרשו לי להביע נקודת מבט קצת שונה.
    אני לא מאמין שיש קונספירציות שיפוט על בסיס קבוע, אני כן חושב שרמת השיפוט פשוט לא מספיק טובה, מה שגורם לאילוזיה שהשופטים עושים דברים בכוונה.
    אבל פה הנקודה החשובה, טעויות שיפוט תמיד היו, אבל הסיבה לכך שהיום יש הרבה יותר תלונות (תקנו אותי אם אני טועה, אבל לדעתי פעם היו הרבה פחות תלונות על קונספירציות), היא שכיום הצופה בבית יכול לראות כל מהלך מ7 זוויות שונות ובהילוך איטי, אז קל לו לעלות על הטעויות, מה שלא היה קיים בעבר (אפילו 10 שנים אחורה).

    בסופו של יום שופטים הם בני אדם, וכשצריך לקבל החלטה תוך שנייה, גם הם יטעו מדי פעם, אבל מכאן ועד לטעון לקונספירציות של הליגה המרחק גדול.

    1. דווקא רמת השיפוט מאוד גבוהה ביחס לחוסר שיפוטיות של החוקים בכדורסל במהירות המשחק היום.

      לליגה יש המון השפעה על איך משחק הולך להשפט. אתה מוזמן להתעלם מזה אם אתה רוצה או לטעון שהיא לא משתמשת ביכולת זו אבל לדעתי הראיות מצביעות על כך שהיא אכן עושה שימוש כזה.

  8. אם כולם רוצים גמר בין ברצלונה וריאל למה העןלם לא היה גמר כזה במפעל יבשתי?

    ולמה לעזור לקליבלנד רק במשחק אחד? אם כבר עוזרים, מישכו את הסדרה ל 7 משחקים.

    באמת שהתאוריות האלה הן שטויות. והעדות של דונהי היא ההוכחה שהכל רקוב? פאתטי

  9. זה גם בגלל שאנשים גרים בשכירות ועוברים דירה הרבה במיוחד בגילאים הצעירים (ולא נשארים לגור עם ההורים כמו פעם). אין זיקה לקבוצה מקומית כמו פעם…
    שינוי נוסף הוא הטלביזיה הרב ערוצית והאינטרנט. פעם היה מצ'עמם…. אז היו הולכים לראות את הקבוצה המקומית. היום כשכל הזמן אתה יכול לראות קבוצות עלאז הקבוצה המקומית נראית קצת עצובה….

  10. ןהנה האמת על מה שקורה בליגה מאחורי הקלעים:
    למיליארדרים מהסיליקון ואלי נמאס שהקבוצה המקומית בפח של הזבל אז הם מתחילים לפעול במקביל בשני מישורים – בניית קבוצה ויצירת קשרים עם הליגה. מולטיטאסקינג.
    למי שעוד לא יודע זה תהליך שהתחיל לפני שש שנים (2011).
    את מה שגלוי לתקשורת אתם כבר יודעים אבל אקצר ואומר שמעבר ל"מזל" האחיזה ההדוקה והשקטה שלהם בצמתים החשובים בליגה הביאה את גולדן סטייט בדיוק לגבהים שתוכנן.
    פה פאקס שלא מגיע
    הנה אימייל שהועבר "בטעות" לאדם הלא נכון
    חבילה של דולארים שתמיד עוזרת
    כותרת לא מחמיאה בעיתון
    ממים וטרנדים באינטרנט
    או שיחות טלפון שלפתע משתבשות. באסה עם הקליטה….
    והיחיד
    היחיד שמנסה לעצור את זה
    הוא לברון ג'יימס
    אדם ישר. איש משפחה וחבר למופת. כמו הילד ההולנדי הקטן שמנסה לעצור את החורים בסכר….
    והוא נלחם נגד מפלצת תאגידית ממומנת ומשומנת היטב.
    (בכלל לא אתפלא אם ללל מקבלים מהם תקציבים. הרי את הכסף לקנות את כפר ללל הם לא הרוויחו מדמי חבר….)
    עשו כבוד ללברון
    תחזקו את כוחות האור
    ותנסו לבדוק איפה היום השופט שנתן לגרין את הטכנית בשנה שעברה…. הומלס שישן על גשר הזהב.
    עצוב אבל אמיתי

    1. ברץ' תמיד היית ענק והפעם התעלית על עצמך.
      איך אני לא חשבתי על זה ראשון?
      🙂

  11. אין קונספירציות יש שילוב של שני אלמנטים שונים.
    האחד כמו שנאמר הרמה של השופטים פשוט לא מספיקה.
    שניים אין מה לעשות שחקנים גדולים מקבלים יותר כבוד.

  12. אז ככה:
    קונספירציות זה כיף. וככל שהן בנויות טוב יותר כך ייטב.
    חייזרים זה אף פעם לא קונספירציה מוצלחת.
    זה כמו סיפור מתח שהרוצח זה מי שבא מחוץ לחדר מלא בחשודים.
    אבל שר בריאות שמקבל כספים מלובי העישון?
    ביבי ושטייניץ שמעורבים במתווה הגז הכה גרוע?
    הפיקוח על הבנקים שתמיד מסתכל על הציפורים בזמן שהבנקים נותנים הלוואות בלתי הגיוניות לפישמן?
    פתאם הקונספירציות לא נשמעות כל כך מופרכות.

    שנית,
    בשביל החלטות שופטים שגויות לא צריכה להתקיים קונספירציה.
    הרי ניתוח סטטיסטי של כל הליגות בכל מקצועות הכדור יגלה שיש הטייה ברורה לטובת הקבוצות הגדולות.
    זה לא נובע בהכרח משחיתות אלא מבעיה נורא פשוטה: שופטים הם בני אדם. הם מוטים תרבותית, הם מושפעים מדעת קהל, מהלחץ של האוהדים, מהתקשורת, גם אם הם אנשים טובים וישרים. זה רק תת המודע שלהם.
    כשאתה עולה לכר הדשא בקמפ נאו או בטדי, אתה תהיה מוטה מראש לטובת הקבוצה הביתית.
    כשאתה רואה מול את מסי, רונלדו או לברון, אתה מראש תהיה מוטה בעדם.

    1. מה שאתה אומר הגיוני ומתרחש על בסיס יומיומי. הכיף (והאיוולת) בתיאוריות קשר הוא חוסר ההיגיון שבהם. ליגת ה NBA מתערבת באופן מפורש ורשמי- משנה חוקים לטובת/ נגד כוכבים כפי רצונה ונותנת דגשים כאלה ואחרים לשופטים. אבל מאחורי הקלעים? אין שום היגיון (וצורך)

  13. שכותב המאמר יסביר מדוע הליגה לא עזרה לניקס לנצח את יוסטון בגמר 94 שהסתיים במשחק צמוד במשחק השביעי.
    לפי הכותב השופטים באותו משחק היו צריכים לעזור לניקס לנצח כרצון סטרן אוהד הניקס.

    כך שאין כל מדיניות של הליגה בעניין זה אלא מדיניות של שופטים מושחתים כדונהי שבגלל הימוריו המאפיה הייתה מעורבת ולכן הוא אשם לא פחות מהמאפיה. ובכל מקרה אין קונספירציות המתטארות בכתבה בדיוק כמו הקונספירציות לגבי רצח פרסלי ורצח קנדי (שבקונספריציה לגביו תומך בה "אשך תמיר המקורי" שמוחו מלא בתוכן של האשכים והאבר שביניהם ורמת חשיבתו בהתאם) ורצח פרסלי.

    1. אני לא חושב שהוא היה רציני, אבל אני מסכים שאין סיבה להאמין בתאוריות מופרכות או גדולות מדי – לפעמים דברים פשוט קורים, סתם. אין תכנון מורכב כלשהו או משהו כזה.

    2. הליגה נותנת דחיפה אבל עדיין צריך שיהיה מי שיקח. הקבוצה הלא כל כך מוכשרת של הניקס של 94 עשתה את שלה כשהגיעה לגמר

    3. בדיוק כפי שרועע הסביר לך אני לא הייתי כל כך רציני בנושא זה ..
      הקבוצה של הניקס ב 94 הייתה כל כך אגרסיבית וקשוחה ופט ריילי הצחעי להוציא את ה המיץ מהקבוצה.. ולהגיע לגמר בכלל היה הישג..נכון אני יודע הם היו טובים מאוד אבל זה נושא אחר..
      למה הליגה לא נתנה להם לנצח.? הליגה לא קובעת באופן סופי היא יכוחה פשוט לתת הקדמה או החלטות שעוזרות לקבוצה חנצח.. עוד פעם זה לא שקדוש הדבר הזה של הקונספירציה העניין הוא שהלפעמים יש דברים מסריחים במשחק שאתב חושד בדברים..

  14. הליגה מתערבת בצורה עקיפהֿ, ע״י הנחיות לשופטים על מה להקפיד, על ידי שליחת שופטים ספציפיים שידוע שיש להם נטיות מסויימות, ע״ טכניות ורביו במרכז ההילוכים החוזרים. מנחם אוהב להשמיץ את אלו שלא חושבים כמוהו ולמרות שהוא בן 100 הוא עדיין תמים כמו ילדה בת 5. מי שחושב שעסק כזה שעמוס בכסף ואינטרסים מתנהל בצורה תקינה ללא שום התערבות הוא או טיפש או תמים כמו מנחם.

    1. יא חתיכת פוץ. אם הייתי כזה תמים לא היה לי PH.D בביומכניקה עם IQ של 99, ולא הייתי מיליונר שחי בוילה בגרינוויל כשהבעייה היחידה שלו היא שלעיזה שלו יוכבד יש כאב אוזניים והוא לא יודע מה לעשות בנידון.

  15. מנחם, המעורבות של המאפיה בפרשת דונהי הייתה קלושה ביותר. מה שאתה צריך לשים לב הוא שהליגה לא עלתה על זה (עם כל המעקב שלהם אחרי שופטים) ואלמלא הביורו הוא היה ממשיך עד היום לשפוט משחקים בעוד הליגה עוצמת עיניים ומכסה את התחת של עצמה.
    למעשה עם כל האמצעים שהליגה נוקטת כדי לדאוג שזה לא יקרה היא עד היום לא תפסה אף שופט בשום פעולה לא תקנית. זה לא מקרי.

    1. דייויד סטרן היה יודע על זה ומכסה את עיניו לשמור על התחת של הליגה? אתה מתאר לך את היהודי הממושקף הזה מסכן הליכה לבית סוהר לעשר שנים בגלל 'שרצה להגן על שמה של הליגה'? יום אחד במאסר עם כל הפושעים היה שולח את דייויד סטרן לבית משוגעים.

      1. יש לכם נשיא שבילה חצי מהחיים שלו בהלבנת הון ובמקום לשבת דקה בכלא הוא יושב בבית הלבן, ואתה חושב שהאנשים האלו מפחדים ללכת לכלא לעשר שנים.

  16. 1. זה שיש תיאוריות קונספירציה מופרכות, לא אומר שכל תיאוריות הקונספירציה אינן נכונות.
    2. מי שחושב שהכל מתנהל בצורה טהורה של ספורט, בלי שום אינטרסים ורצונות של אנשים מאוד חזקים, הוא מאוד תמים.
    3. קנוניה טובה חייבת להיות מכוסה טוב מאוד וחלק מהמנגנון של השיטה הוא שלא יאמינו שזה יכול לקרות.
    4. המבצעים הכי טובים של צה"ל לדוגמא (וגם הכשלונות) היו כשאף אחד לא חשב שזה יכול לקרות (ששת הימים, מבצע אנטבה ולהבדיל מלחמת יו"כ).
    5. רק דוגמא קטנה מהגמר האחרון, לברון נראה מאוד עייף ב-2 המשחקים הראשונים, ב-3 הבאים, השיפוט עצר את המשחק הרבה פעמים וגרם בכך בעקיפין למנוחה של לברון, לא יכול להיות שניתנה הוראה מלמעלה לשופטים (מתוך רצון להאריך את המשחקים ובכך להכניס עניין וכסף לליגה) להקפיד יותר על השיפוט ואם יש צורך לבדוק שוב ושוב במוניטור (מבלי להזכיר שזה עוזר ללברון כמובן).
    6. הדוגמא עם לברון לדעתי טובה, כי היא בסוף לא הצליחה לגמרי כמו הרבה תכנונים שהולכים לפח, אבל חוסר הצלחה לא אומר שלא היה קיים תכנון כזה…
    7. למי שיש שכל בראש ומשתמש בו, כדאי תמיד לנסות לבחון הגיונית טענות כלשהן ולא לפסול משהו, רק כי זה לא נראה לו או נשמע קונספירטיבי מדי…

  17. נקודה חשובה ששכחתי:
    ההפסד התמוה של הקאבס לבוסטון במשחק 3 בלי תומאס והצורה שבה זה קרה, הדליקו לי 10 פרוג'קטורים לגבי מעורבות בהימורים של שחקן שרוצה להיות דומה מאד למישהו אחר שגם הוא היה מעורב בהימורים

  18. אקצר בדרכי הארוכה:

    1. קונספירציות הן לגמרי שנות ה-70. אין חניונים, אין מעטפות, אין קריצות. לא מדובר על שיטת ממשל או כסף ציבורי. מדובר על אירגון פרטי המציית לחוק ההגבלים העסקיים הפדראליים ומתוך זה חוק ההגבלים העסקיים להגנה על הצרכנים באמצעות שימור התחרות וכמוכן כל קבוצה חייבת לציית לחוקים המדינתיים. זה אינו ארגון שנסחר ציבורית ואין עליו שום חסות ציבורית אך למשל על פי חוקים פדרלים אסור לאף אחד מאנשיו להמר או לסחור במשחקים על מנת להגביר רווח אישי.

    2. זה כן בהחלט זכותם של אנשי השיווק של ה-NBA לומר שקבוצה מסויימת או שחקנים מסוג מסויים טובים שיווקית לליגה. לליגה בהחלט יש זכות לומר 'חסל סדר שחקני פוסט אפ' ולשנות חוקים בין עם רשמית או על ידי פרשנותם להקשות על שחקני פוסט אפ. אם הליגה מחליטה שהיא רוצה סדרות ארוכות, אין לה שום בעיה לומר שהיא תאפשר פיזיות גדולה יותר במשחק הבא. יש למשל דיבור שהולכים לחסל יתרונות רבים של ג'יימס הארדן בשנים הבאות מכיוון שאף צופה לא רוצה לראות מצעד לקו העונשין או משחק טריקים והצגות של עלייה לקליעה לא טבעית עם ידי השחקן. זכותה של הליגה לחדד חוקים בנושא באופן שיפגעו בזן זה של שחקנים. כמו שעשו להאק-א-שאק זצ"ל

    3. הליגה יכולה להשפיע על סוג המשחק בשיבוצים. ראינו מקרים רבים כאלה. ושוב אין כאן קונספירציה במובן הקלאסי. יש כאן התניות ותמריצים מהסוג הכי פשוט. כמו כולנו בעבודתינו, השופטים רואים מי מקבל את המשחקים הטובים ומי מתקדם ולומדים מה גרם להם להגיע כל כך רחוק ומחקים. הרי הליגה יכלה להחזיק סטטיסטיקות רשמיות של טעויות שיפוט פר משחק. אין כאלה.

    הבעיה שלי היא אחרת. כשהחוקים לא ברורים ונתונים לפרשנות אישית, זה כוח מסוכן לתת לשופט פלוני (בין עם הוא מושחט או לא). הבעיה השנייה היא חוסר עקביות ביחס בין שחקנים. שמה יש לליגה הרבה עבודה. הבעייה האחרונה היא האם יש לשופטים את הכלים גם אם רצו לשפוט כמו אלת הצדק, להביא תצוגות שיפוט מעולות? שם גם התשובה היא לא. המשחק מהיר מידי והדקויות גדולות מידי. או שיבארו את החוקים כדי שכל הדיוק יוכל לשפוט בעצמו או שיכניסו טכנולוגיות שיתנו דיוק רב יותר

  19. לדעתי מה שאתה מתאר זו לא קונספירציה. קונספרציה אמיתית היא שהספורט מכור מראש וכל ההפתעות למניהם אינם באמת "הפתעות" אלא רק ניסיון להגביר את הרייטינג של הספורט.

  20. כוח/עוצמה וכסף כהתגלמות העכשווית שלו מהווים את המניע העמוק ביותר לרוב המעשים של בני אדם ללא הבדל דת מין וגזע.
    מי שמסתכל על ההנחה הריאליסטית והרציונאלית ביותר שמניחה שמעשים מסויימים נעשו קודם כל על מנת להגדיל או לחזק השפעה או רווח של ארגון או אדם כזה או אחר וקורא לזה קונספירציה הוא המשוגע האמיתי.
    בדרך כלל מדובר באנשים שקוראים לעצמם ריאליסטים ורציונאליים ( הו .. האימה.. )וצוחקים על חייזרים ( מה הקשר בין A ל B ? ) ובאותו הזמן מקבלים את כל השקרים של ממשל כזה או אחר ושל חברת טבק/משקאות/מזון/תרופות כזאת או אחרת.
    זה לא אומר שזה נכון או לא נכון, אבל הנחת העבודה צריכה לכלול את ההתנהגויות הבסיסיות והמניעים הידועים להתנהגויות האנושיות שחלקם ויש שיאמרו רובן אינן נעימות לעיכול.

  21. קונספירציות הן בכל מקום.
    האנשים שמגיעים לעמדות כוח הם ב-90% מהמקרים האנשים אשר מכוונים לכך כדי לנצל את הכוח לטובתם.
    ולכן תמיד יהיו בעלי אינטרסים למשוך בחוטים מעבר לפרגוד.
    הציבור הרחב הוא תמים מדי, טיפש מדי או חסר ידע מספיק כדי להיחשף או להאמין בכך.

    לגבי קנדי, יצא לי להיחשף להרבה חומר בעבר ברשת (סתם במקרה ואז זה תפס אותי), והרוצח אשר ירה את הקליע שפגע ברקה (יריית המוות) כבר התוודה ויש את הריאיון המלא שלו ביו-טיוב. יש עוד המוווווון חומר למי שזה מעניין אותו.
    בכלל, המצב באמריקה מטורף לחלוטין מבחינת קונספירציות – ולא סתם.

    הנה קטע קצר מתוך הריאיון עם היורה, איש מאפיה ואחד מחוליות המתנקשים (הוא היה האחרון ולא נועד לירות אלא אם כל האחרים פספסו) –
    https://www.youtube.com/watch?v=QSL6k14WiEw

    והנה הריאיון המלא איתו. מרתק –
    https://www.youtube.com/watch?v=LtjnLGc01I4

    גם אצלנו לא חסר, מאותה סיבה של בעלי אינטרסים רקובים בעמדות מפתח.
    דוגמא אחת היא הסיפור של זדורוב.
    ניתן להתעלם מכל ההוכחות בשטח, להמציא הוכחות שלא קיימות, ולקבור את כל הסיפור הזה במשך שנים אם זה מתאים למישהו לעשות זאת (במקרה הזה לשוטרים הרקובים של מחוז קצרין – וכנראה שוטר בכיר שהיה מעורב משפחתית עם אחת הילדות המעורבות, ולפרקליטות הרקובה שלנו).

    אבל זה באמת נמצא בכל מקום.
    ככה זה הטבע האנושי, רקוב למדי – והרקובים ביותר עושים הכל כדי להגיע הכי למעלה.

    1. יתר קל לי להאמין לפנטזיות בקשר לרצח קנדי מאשר לקונספירציות ב-NBA. אם כבר, זה היה קורה במכללות שם הרבה יותר קל להטות משחקים עם ילדים תמימים בני 19, ואפילו שם זה לא נעשה כי ה]יקוח הוא מקסימלי, והעונשים כבדים ביותר.

  22. המקרה אולי הכי מובהק של שקר שכולם יודעים שהוא שקר, אבל כבר אי אפשר להוכיח כנראה מה באמת קרה כי העדויות נוקו תרתי משמע הוא של ה אחד עשרה בספטמבר .
    מבחינה פיסיקלית כמות הארועים הלא אפשריים שקרתה באותו היום הייתה מספקת כנראה לכל חקירה חוזרת של ארוע שאינו מערב בתוכו גורמי ממשל כאלה ואחרים.
    עד היום דרך אגב לא סופקה ולא תמונה אחת ,ולא וידאו אחד שבו רואים את המטוסים שלכאורה התרסקו. המידע שנצרב בתודעה של האנשים אינו כולל למרבה התדהמה של מי מכם שיחפש בכל רחבי הרשת אף תמונה או וידאו של מטוס שאינו מטוס אפור, מטושטש או שאינו מטוס כלל ושמוסתר בדיוק על ידי עמוד אבטחה( ראה הפנטגון ,הבנין המצולם בעולם ורק שני פריימים שוחררו שלא רואים בהם דבר).
    העובדה שרמספלד, צ'יני וקונדוליסה רייז הצליחו להתחמק ממתן תשובות לגבי מה שקרה באותו היום הופכת את טים דונהיו ליוצא הדופן המובהק בעולם בו באמת צריכים צירוף נסיבות חריג על מנת לחזות באמת.
    זה כמובן לא אומר שהכל שחור, וביום יום רובנו לא ניחשף למעשים כאלו, אבל השפעה כח וכסף בהחלט גרמו גורמים ויגרמו לאנשים מסויימים לעשות דברים שלנו ייראו כלא אנושיים או לא נתפסים, כשלמעשה הם חלק בלתי נפרד מהארסנל האנושי שהוא רחב מאוד.

    1. אתה אמיתי? אני מכיר אנשים שהיו שם, האכילו אתך בשטויות
      יודע היכן שמעת את זה,
      יש מלא סרטים ועדויות, ואני מכיר אנשים שחיו בניו יורק וראו
      את זה.

  23. יתר קל לי להאמין לפנטזיות בקשר לרצח קנדי מאשר לקונספירציות ב-NBA. אם כבר, זה היה קורה במכללות שם הרבה יותר קל להטות משחקים עם ילדים תמימים בני 19, ואפילו שם זה לא נעשה כי ה]יקוח הוא מקסימלי, והעונשים כבדים ביותר.

    1. מנחם, אנשים מונעים מאינטרסים. ככה אנחנו בנויים.
      לכן אנו מזוהמים והמין הגרוע ביותר על פני הכדור.

      לגבי עונשים, אני זוכר נתון שאומר שבמדינות עם עונש מוות בארה"ב אין פחות מעשי רצח. אז גם העונש האולטימטיבי לא מונע פשיעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט