פינת הבייסבול / חנן קרן

פינת הבייסבול / חנן קרן

 

 

 

היום אני רוצה לדבר על דרך ייחודית שניתן להגיע לבסיס ראשון אפילו אם עשית סטרייקאווט.

לחובט שלנו יש 2 סטרייקס (strikes) ו2 בולס (balls). רק תזכורת קטנה – ב3 סטרייקס אתה בחוץ, ב4 בולס אתה אוטומטי מזוכה בהולכה (walk) לבסיס ראשון. כמו כן יש אווט אחד.

המגיש זורק כדור מסובב במיוחד שמצליח לשטות בחובט אבל נוחת על הקרקע לפני הקאצ'ר. לפי החוקה סטרייק שלישי שלא נתפס בצורה נקייה בכפפת הקאצ'ר הופכת את החובט באופן אוטומטי לרץ, כך שחובה להוציא אותו על ידי נגיעה בבסיס ראשון או נגיעה ברץ עצמו. לרוב אם הכדור בשליטתו של הקאצ'ר הרץ ירוץ ריצה קלה בשביל הפרוטקול או אפילו לא ינסה לרוץ. זה בדיוק מה שקורה כאן אבל את מה שקורה בעקבות זה תראו לבד….

 

יש מקרים שקשה לשים לב שהכדור אכן פגע בקרקע מה שעלול ליצור בלבול. במקרה הזה יש 2 אווטס ורץ על בסיס ראשון. הקבוצה בהגנה בטוחה שנגמר האיניג ומתחילה לרדת מהמגרש, אפילו הטלויזיה יוצאת לפרסומות, אבל בעצם המהלך לא הושלם.

אגב מבחינה סטטיסטית הסטרייקאווט נרשם לטובת הפיצ'ר גם אם החובט לא יצא למפרע כך שיכול להיות שפיצ'ר זוקף לזכותו יותר מ3 סטרייקאווטס באיניג.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. גם אתמול היה סטרייקאאוט כזה במשחק של אוקלנד מול האינקיס.
    אני חושב שבעונה שעברה היה משחק שפיצ'ר סיים עם 4 סטרייקאאוטס באינינג אחד.

      1. יכול להיות שזה קשור לזה שפעם ראשונה שאני נכנס לעניינים כבר במהלך העונה הרגילה. האמת שהופתעתי כשהסתכלתי על המאזן אחרי שכתבתי את ההודעה. ראיתי את הרדסוקס באיזה 4 משחקים העונה, ובכולם לא רק הפסידו, אלא נראו זוועה (כמו אתמול).
        אבל לא לקחתי בחשבון שבעונה של 162 משחקים, אי אפשר להיראות כמו שנראים בפלייאוף ובהחלט יש מצב שמוותרים על משחקים מסויימים מראש בלי שזה יהיה כזה נורא.

    1. הרד סוקס חזק בתמונת הפלייאוף,
      ממש לא מאכזבים.
      מי שנותנים עונה בינונית הם הקאבס שירדו למאזן שלילי,
      אבל הם מרחק של רק 2.5 משחקים מראשות הבית.

      ומי שממש מאכזבים הם הג'איינטס.

      זה לא בלתי סביר היה לנחש שה-NL מערב יהיה בית חזק השנה,
      אבל אני לא דמיינתי שכל כך מוקדם בעונה הג'איינטס יהיו כבר מחוץ לתמונה הריאלית לפלייאוף,
      ושאריזונה, הדודג'רס וקולרדו, יתנו כולן עונה כל כך טובה.

  2. ההיי של הקאבס היה בעננים בעונה שעברה. זה קורה לעתים קרובות שאחרי עונה שמיימית בא שפל. זה טבע נפש האדם. גם הקאבס בכדורסל היו צל של עצמם, ולא רק נגד הווריורס.
    כשיש דיינסטי זה דבר אחר. מתרגלים לנצח ואליפות נוספת היא עניין של אינרציה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט