אירועי דיומא – 18.06.2017

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

גביע הקונפדרציות:

בית A:

18:00-פורטוגל-מקסיקו (ערוץ כאן 11). משחק שבהחלט יכול להשתחזר גם בגמר. פורטוגל נחשבת בעיני רבים כפייבוריטית הגדולה לזכות בטורניר. היא מגיעה לטורניר בסגל דומה לזה שראינו בזכייה באליפות אירופה האחרונה, כאשר זכייה תשלים שנה חלומית לרונאלדו (אשר לפי השמועות עומד לעזוב את ריאל מדריד). פורטוגל כעת נאבקת במקום השני בבית המוקדמות למונדיאל. מקסיקו מגיעה כנציגה הבכירה מאיזור הקונקאקאף (צפון ומרכז אמריקה), והשנה צ'יצ'אריטו וחבריו נראים בדרכם הבטוחה למונדיאל, כאשר הם שולטים ללא מצרים בבית המוקדם.

בית B:

21:00-קמרון-צ'ילה (אפשר לראות כאן). את צ'ילה ראינו זוכה בפעמיים האחרונות בקופה אמריקה, בפנדלים על חשבון ארגנטינה. היא כרגע די מגמגמת במוקדמות המונדיאל, ונמצאת במקום הרביעי בבית הדרום אמריקאי. אלכסיס סאנצ'ז, וידאל וחבריהם יהיו הפייבוריטים היום מול אלופת אפריקה. זו הצליחה לזכות נגד הציפיות באליפות בפברואר, ללא כוכביה שנותרו באירופה, וגם היום הכוכב היחיד אותו היא צפוייה להציג הוא כריסטיאן בסוגוג הצעיר.

 

טניס / מתן גילור:

טורניר שטוטגרט (250) – גמר

14:00 פליסיאנו לופז-לוקאס פוי(4). גמר הדשא הראשון של העונה מזמן לנו גמר די מפתיע ושלא נחשב יותר מדי איכותי.

 

טורניר דן בוס (250) – גמר

15:30 ג'ילס מולר(4)-איבו קרלוביץ'(3). אמנם הגמר הצפוי של צ'יליץ' נגד זוורב לא יצא לפועל, אבל גם מולר נגד קרלוביץ' זה אחלה משחק.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דה סוויס – קטע 9:

קטע 8 של אתמול היה קטע המיאוץ האחרון של המירוץ, על רקע הנופים המרהיבים של שאפהאוזן. אלוף העולם פטר סאגאן הראה שאין לו מתחרים במירוץ בכזה סוג של קטעים, וזכה שוב בקטע במפגן עוצמה נוסף. לסלובקי יש כבר 15 זכיות בטור הזה, שיא שאף רוכב לא קרוב אליו, והוא נראה בכושר המיטבי לקראת משימת ההגנה על החולצה הירוקה בטור דה פראנס. תמונת ההובלה נותרה כשהייתה לפני הקטע, עם ספילאק המוביל, ואחריו קארוזו (52+), קרוייזוויק (1:05+), פוצוביבו (2:28+) וקושטה (2:35+).

קטע 9 של היום הוא קטע הנג"ש הנועל של המירוץ, גם הוא בשאפהאוזן, והוא יקבע את המנצח במירוץ. זהו קטע בן 29 ק"מ הכולל גבעה קטנה לפני סופו. למרות שקארוזו וקרוייזוויק הם שענים לא רעים, קשה לראות אותם סוגרים את הפער מספילאק. שידור בספורט 4 החל מ-17:00 (אפשר לראות גם כאן).

 

 

גולף / עידו גילרי

US OPEN – סיבוב אחרון

הסיבוב השלישי בארין הילס לא הרגיש כמו מייג'ור כשהשחקנים לא מתרשמים מאורך המסלול ומנצלים את תנאי המגרש הרכים ואת היעדר הרוח לתוצאות נמוכות. לא פחות מ-17 מתחרים השיגו סיבוב של מתחת ל-70 (3- או פחות) כשמעל כולם ג'סטין תומאס שקבע שיא תחרות עם סיבוב של 9 חבטות מתחת לתקן. ה- US OPEN היא תחרות שבדרך כלל רק הטובים ביותר בה מצליחים לרדת מפאר אבל נכון לאתמול 5 שחקנים עומדים על 10- או נמוך יותר.  בראש כרגע בריאן הרמן הבינוני עם 12- ויהיה מפתיע לראות אותו שומר על ההובלה במיוחד שכנגדו עומדת העובדה שאף שמאלי מעולם לא זכה בתחרות.

הסיבוב האחרון אמור להיות מרתק עם לוח מובילים צפוף למדי. אז צמרת הגולף העולמית לא תהיה כאן אבל השורה השנייה של הגולפאים, שמהווה את המשמר החדש של צעירים מוכשרים ורעבים, בהחלט התייצבה. ג'סטין תומאס (11-), ברוקס קאפקה (11-) טומי פליטווד(11-), ריקי פאולר (10-), סי-וו קים (9-) ופטריק ריד (8-) אורבים מאחור כשסבירות גבוהה שאחד מהם ייקח את המיי'גור הראשון שלו. הצמד האחרון של תומאס והרמן ייצא לדרך ב-23:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. באמריקה'ס קאפ נפתח אתמול הגמר בשחזור התחרות הקודמת בין ארה"ב לבין ניו זילנד.
    הניוזילנדים פתחו בסערה וניצלו טעות בזינוק של האמריקנים שפסלו בסנטימטר בערך וזינקו מוקדם מדי, ואחרי הפנלטי לאמריקנים שלטו לחלוטין במסלול ופשוט שרפו את המסלול כשהם מגיעים למהירות נגד הרוח גבוהה בערך ב-4 קשר לעומת האמריקאיים, ומהירות ממוצעת כללית גבוהה יותר בערך בחצי קשר – וגם זה נבע רק מהאטה משמעותית שלהם לקראת הסוף, כנראה בשמירת כוחות לקראת הסיבוב הבא. הניצחון איזן את התוצאה ל-0-0, ושרף לאמריקנים את היתרון של אליפות הסבב והחזקת הגביע.
    בסיבוב השני, האמריקנים דווקא לא פסלו, אבל הניו זילנדים שוב הראו עליונות מבחינת מהירות השיוט עם ונגד הרוח והגיעו להובלה של דקה וחצי במצוף הרביעי, רק שקו בעייתי בשיוט נגד הרוח, שהתבטא בביצוע 2 Tacks יותר מאשר האמריקניים לאורך כל המרוץ – לעומת קו מעולה שתפסו האמריקנים – הובילו לכך שהאמריקנים סגרו את כל הפער ושתי הסירות הגיעו ממש באותו הזמן למצוף החמישי – מה שכמעט גרם להתנגשות בין הסירות. האמריקניים קיבלו red flag וכמעט נעצרו במים – אגב, לא ברור אם זה קשור לעונש או משהו אחר… בשלב הזה, הניו-זילנדים טסו על המים במהירות של כמעט 30 קשר, בעוד האמריקניים בקושי מגרדים את ה-6 קשר, למשך דקה כמעט. בסופו של דבר הפער בין הסירות עמד על דקה וחצי בסיום, ניצחון נוסף לניו-זילנדים עם המון מזל, והם נכנסים ליום השני של התחרות ביתרון 1-0.
    צריך לזכור ששנה שעברה, הניו זילנדים הגיעו להובלה של 8-1 בסדרת הטוב מ-17, אבל בגלל שהסכימו לעצירה של 24 שעות לתיקונים בסירה של האמריקניים, אפשר להם לצרף את סר בן איינסלי לצוות – ומשם הם פשוט קרעו את הניו זילנדים לאורך 8 המשטים הבאים בדרך לניצחון 9-8…
    כך שמן הסתם – למרות העליונות של הניו זילנדים עד עכשיו – הכל פתוח

    1. אחלה אתה טאקי.
      תיקון קטן לגבי הניקוד, כרגע 2:1 לניוזילנדים שניצחו פעמיים, אבל ארה"ב מגיעה עם נקודה כשניצחה את המוקדמות.
      גם עכשיו ארה"ב התאמנו כל הזמן עם הקבוצות האחרות. ההרגשה של הניוזילנדים זה שזה הם נגד העולם. צריך להבין את הכוח של הזוכה בתחרות שלא רק יקבע את מיקום התחרות הבאה אלא גם את הדגמים שיתחרו. יש הסכמה בין ארה"ב לשאר הנבחרות לגבי העתיד של הספורט ורק הניוזילנדים לא משתפים פעולה.
      הם גם באו עם טכנולוגיה שונה מכל שאר המתחרים שמתבררת כיציאה אדירה, גם הקבוצה היחידה שממומנת ע"י המדינה ולא ע"י מיליארדרים פרטיים וכולם בצוות שלהם מלבד אחד הם קיווים אוריגינלים.
      אני מאוד אשמח אם הניוזילנדים יחזירו את הכבוד שאיבדו בתחרות האחרונה בגלל התמימות שלהם ועל הדרך יעקצו את האמריקאים השחצנים.

      1. לא רוצה להיות קטנוני אבל אני אהיה קטנוני…
        התוצאה היא 1-0 כי ניו זילנד התחילו במינוס נקודה – ווידאתי את זה בעמוד של התחרות…
        בכל מקרה – היום ב-20:12 מרוץ 3 מוזנק ומרוץ 4 צפוי ב20:57

  2. המצ' אפ מבחינת ההגאים.
    לכאורה היתרון אמור להיות של אוראקל ארה"ב, ג'ימי ספיתהיל האוסטרלי זכה כבר פעמיים ברציפות באמריקאס קאפ אחרי שהיה ההגאי הכי צעיר לזכות באמריקאס קאפ.
    פיטר ברלינג בן ה-24 חסר נסיון באמריקאס קאפ אבל זוכה מדלית זהב אולימפית על דגם ה49 ואלוף העולם 7 פעמים.
    הפתיחה היא האלמנט החשוב ביותר במירוץ נראה שאם הניוזילנדים מנצחים בפתיחה אי אפשר לעקוף אותם, אבל הפתיחה היתה בעייתית לברלינג חסר הנסיון במוקדמות. הניצחונות אתמול יתנו דחיפה עצומה לקיווים

  3. הניוזילנדים פותחים עם יתרון של 9 שניות במירוץ הראשון, האמריקאים יקבלו את היתרון בפתיחה בשני.
    יש 3 דקות להילחם על מיקום עד קו תחילת המירוץ.
    נראה פתיחה שווה לגמרי, לקיווים יש יתרון כי הם בצד הקרוב לסיבוב

  4. הניוזילנדים כל כך יציבים על הפוילים זה מדהים. בינתיים מגדילים את הפער והאמריקאיים כמעט איבדו שייט למים

  5. מצוף 3 הפער כבר 400 מטר. אוראקל חייבת טעות של הניוזילנדים כדי לחזור למירוץ, אבל יש עוד 3 מצופים לעבור

  6. אגב הטענה של שאר הקבוצות נגד הניוזילנדים היא שהם משתמשים יותר מדי במחשב ואלקטרוניקה כדי לשלוט בסירה. אף אחד לא בדיוק יודע מה הטכנולוגיה שהם משתמשים בה, זה סוד מדיני בניוזילנד, אבל הם צמצמו כמה שיותר את האלמנט האנושי.
    הניוזילנדים מצידם באים ואומרים, 'מה אתם רוצים מאיתנו? אנחנו בכלל העדפנו יאכטות מסורתיות. עכשיו בגלל שמצאנו טכנולוגיה מוצלחת יותר להעיף את החלליות שאתם דחפתם אתם מתלוננים שזה יותר מדי טכנולוגי?'

  7. וואו הניוזילנדים נראים מושלם. האמריקאים אובדי עצות. ממש כמו בגמר הקודם. מעניין אם יבקשו יום חופש גם עכשיו.
    ניצחון 3 ברציפות לניוזילנדים.

    1. אין סיכוי שיסכימו… כמה פעמים אפשר להיות כל כך gullible
      אגב – עוד סיבה שלדעתי הם במצב יותר טוב היא העובדה שהם היחידים שחשבו על זה שיותר הגיוני להשתמש ברגליים עם הפדלים כדי לתת את האנרגיה למערכות ההידראוליות, הם מקבלים ככה הרבה יותר הספק בהרבה פחות אנרגיה

      1. כן, למרות שספיתהיל אמר שכולם חשבו על זה, אבל פסלו את זה כי חשבו שזה ישפיע לרעה על האיזון והתיאום בשינויי כיוון.
        אין ספק שאם הקיווים זוכים והיאכטות ישארו באותם דגמים נראה את כולם עוברים לאופניים בתחרויות הבאות.

        1. אם הם מנצחים, הם יכולים לקבוע את הסירות, וזה הם נגד כולם… עוד יכולים להפתיע ולקבוע שמתחרים באופטימיסטים

  8. במירוץ השני שווה להסתכל על מוניטורי הלב של השייטים. האמריקאים עובדים על הספקי לב במקסימום כמעט לכל אורך המירוץ. הקיווים בזכות האופניים מתאמצים פחות וכך יכולים לקבל החלטות יותר נכונות

    1. כן… והוא ממש צעיר. עוד הולך להיות אגדה בתחום.
      אין מה לעשות, העבודה של המהנדסים הניו זילנדיים פשוט עילאית לעומת האמריקאים. ההבדל היחיד הוא בפויילים ובמערכות ההידראוליות, ופשוט נראה שהם כמה רמות מעל כל השאר

  9. עכשיו רואים קרב ראש בראש קלאסי. הניוזילנדים מנסים 'לשמור' על האמריקאיים. לתת להם הפרעה ברוח בכך שיהיו לפניהם בכל סיבוב

      1. לא במרחקים האלו אבל בגובה של המפרשים האלו אני מאמין שיש השפעה עד 150 אולי אפילו 200 מטר. הקיווים ברגע שפתחו פער גדול פיצלו את המסלול

  10. אואה האמריקאים בצרות. פשוט לא נראה שיש להם סיכוי.
    הדבר החיובי היחידי הוא שהם כבר היו בסיטואציה הזאת לפני 4 שנים ויצאו מנצחים.
    אבל הקיווים נראים כמו גולדן סטייט, רק יותר נחמדים

    1. תצוגה עילאית של הקיווים… כל הנתוינם שלהם טובים יותר, מהירים יותר, פחות מרחק… פשוט תצוגת על שלהם.
      מעניין אם זה ימשיך ככה הם "יתנו" לאמריקאים ניצחון חסד או שלא יקחו את הסיכון הזה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט