מעורב אמריקאי: גונזגה, NBA, רודמן/מחר כדורגל 'חי'/ מנחם לס

 

קים יאנג און ודניס רודמן – חברים בלב ונפש

קולג' בסקטבול

בזמן שכל אריות הכדורסל כגון אינדיאנה, דוק,  לואיוויל  חיות ב-FLUX – יום אסל כשהן נמבר וואן ויום באסל כשהן חוטפות על הראש – גונזגה הקטנה, 4,743 סטודנטים (והאם יש צורך להוסיף "אוניברסיטה קתולית"? 288 האוניברסיטאות ה-JESUITE-CATHOLIC בארה"ב כגונזגה, ג'ורג'טאון, מרקט, נוטר-דאם, ווילנובה, סיטון הול, סיינט מרי, סיינט ג'ונס, פרובידנס, לויולה, סיינט ג'וזף, סיינט מרי – ואלה סתם שמות שקופצים לי לראש, ישנן עוד איזה 20-30 אריות כדורסל!) היא 0-16 בקונפרנס, 2-26, והיום היא תהיה מס' 1 במכללות לפני כל הענקיות.

גונזגה תהיה היום מספר 1 לראשונה בתולדותיה ברנקינג היקרתי ביותר, זה של USA TODAY, ומאמנה מרק פיו לא מתרגש מזה יותר מדי: "אנחנו אוניברסיטת קתולית קטנה, אבל כל אחד מ-12 השחקנים בא מתיכון שהיה מס' 1 או 2 במדינה ממנה הוא בא. כולם רגילים לתוארים 'אול מקדונלד' או 'אול אמריקן', או 'אול מיסטר בסקטבול'. איש מאיתנו לא מתרגש מזה. המטרה היא לא להיות מספר אחת בדרוג; המטרה היא לנצח את טורניר המכללות".

 

הסנטר של גונזגה קלי אליניק

NBA

מייק וודסון, מאמן הניקס, אמר לפני המשחק נגד ההיט ש-"אנחנו מועמדים לגיטימיים לנצח את אליפות ה-NBA". אולי. הם בינתיים מס' 2 במזרח, אך לדעתי ביכולת הם מס' 3 אחרי מיאמי ואינדיאנה, אם לא מספר 4 כששיקגו היא שלישית. אמש ההיט פירקו אותם במחצית השנייה אחרי שפיגרו ב-14 וסיימו ב-6 הפרש. ההיט יושבים על שיק קלובי של 14 נצחונות רצופים אחרי שאתמול במהריים הראו BEAUTIFUL DISPLAY של הגנה והתקפה. לברון קלע 29 עם 11 ריבאונדים. המנוע שלו לא מתעייף. להיפך: ככל שהמשחק נימשך כך הוא מתעלה ומתקדם. לצידו דוויין ווייד – הקפיצים ברגליים כבר לא מה שהיו פעם – המשחק בקואורדינציה מושלמת עם המלך, ומוסר לו 'עלי-הופים' שעד עתה לא נראו כמוהם בליגה לא בגלל שאיש לא ניתר גבוה כמו לברון (היו מנתרים טובים ממנו!) אלא בגלל שלא היה מוסר לעלי הופים טוב מדוויין. בקריצת עין, או ב-BODY LANGUAGE סודי אחר, הם יודעים לשלב מסירה עם ניתור בשילוב שאני לפחות מעולם לא ראיתי טוב כמוהו בליגה. אסור לשכוח שלפני המשחק ההיט היו 2-0 נגד הניקס, ולפני המשחק הבא נגד הפייסרס במיאמי ביום ראשון, הם 2-0 נגד אינדיאנה. אבל איך לימדה אותי הדודה שלי גיטה? "אל תראה לי מה עשית אתמול. הראה לי WHAT YOU DID TODAY!". ו-TODAY ישנה קבוצה ראשונה בליגה ושמה מיאמי.

 

ואחריה?

לא הניקס ולא אינדיאנה.

אחריה 4 מערביות:

1. סאן אנטוניו ספארס:

בכל נחודש הבא הקבוצה עם הרקורד הטוב ביותר ב-NBA  עם 14-47 תצטרך להדוף התקפות של הת'אנדר, הקליפרס, והנאגטס, ללא טוני פרקר. מישהו יצטרך למלא את ה-21 נק' ו-7.6 אסיסטים שלו. אתמול הצעתי 4 אפשרויות שהיעילה מהן, לדעתי, הוא הצרפתי ננדו דה-קולו. גארי ניל יכול להיות אפשרות לא פחות טובה, ואז יש את אהוב הקהל פטי מילס, וקורי ג'וזף. אפילו מאנו ג'ינובלי יכול לשחק פוינט גארד אם הפלח יחליט להאיט את המשחק למשחק HALF COURT. אבל עלי להזכיר לכל חולי הספארס שבשלוש השנים האחרונות הם 7-8 ללא טוני פארקר, עד כדי כך הוא חשוב וקריטי להם. ובכלל, עם נקע אתה לעולם לא יודע כיצד העקב תחלים. בחודש בלעדיו הספארס פוגדות 6 קבוצות ביניהן מיאמי, דנבר, קליפרס, ת'אנדר, וממפיס. עכשיו הגיע הזמן לראות אם לפלח באמת יש את זה, כפי שכה רבים מכם חושבים.

2. אוקלהומה סיטי ת'אנדר:

אפילו אחרי הנצחון אמש על הקליפרס, הת'אנדר נראים לי העונה הרבה יותר VULNERABLE משבעונה שעברה. הם נראים ניתנים לפיצוח די בקלות, וזאת בגלל העזיבה של ג'יימס הארדן, הירידה במשחקו של פרקינס וסרג'י איבקה, והיעלמותו של ספלושה במשחקים רבים. היחידים שהם יציבים כמו סלע הגיברלטר הם קווין דוראנט, וראסל ווסטברוק ששניהם – ובמיוחד ראסל –  טובים יותר העונה משבעונה שעברה.  עם שניהם בכושר שיא כזה, הם יכולים לנצח כל קבוצה, אבל בגחלל התלות המחלטת בהם – הם גם יכולים להפסיד לכל קבוצה. מספיק שאחד מהם יפשל.  ה-28.6 של קווין וה-23.4 של ראסל עושים מהם את ה-DUO הטוב בליגה, ואחד הטובים אי-פעם. קווין מרטין הפך להיות המחליף הטוב ביותר שהם יכלו לקוות עם תרומה מעולה של 14.5 למשחק באחוזים טובים. לי הם נראים מצויינים, אך "קצרים" ו-"דקים" מדי ברוסטר של שחקניהם. בפעם האחרונה זה לא הספיק נגד מיאמי. העונה אני מסופק אם זה יספיק אפילו נגד הספארס, הקליפרס, או הנאגטס.

 

3. לוס אנג'לס קליפרס:

שני הפסדים אחרונים לנאגטס ואמש לת'אנדר – שניהם הפסדים בשניות האחרונות – לא מורידים כהוא-זה מהיכולת של הקליפרס. הבעייה שלהם? הם חיים ומתים עם הפאסט-ברייק, ומאז השואו-טיים של הלייקרס משנות ה-80, אף קבוצה לא זכתה בדובדבן הגדול עם משחק החי ומת עם הפאסט ברייק. הם ניצחו 8 מ-10 האחרונים – ההפסדים היחידים לדנבר ולת'אנדר – והם לא חלמו על רקורד של 19-43, נכון להיום.  כריס פול הוא הסיבה הראשית להצלחה המסחררת של הקבוצה עם ה-16.4 נק' שלו ו-9.5 אסיסטים, ואין קבוצה אחרת בליגה – כולל הספארס עם טוני פרקר – התלוייה כל כך בפוינט גארד שלה כמו שהקליפרס תלוייה בפול.  בפרונט קורט ישנן חדשות טובות: בלייק גריפין ממשיך להשתפר, ודהאנדרה ג'ורדן הפך מאשכרה שחקן הגנה, ל-"שחקן הגנה עם התקפה משופרת". הוא עדיין לא שחקן של 15 נק' ו-10 ריב' למשחק, אך הוא מתקדם בבטחון (בינתיים הוא 8.8 עם 7.0 ריב').  עומק הקבוצה הוא ללא אח וריע בליגה, עם ג'מל קרופורד (17.1 נק') בראש. עתה גם צ'אונסי ביליאפס משח', והוא משתפר ממשחק למשחק. גם למר אודום תורם יותר ויותר, ומאט בארנס כבר ניצח כמה משחקים. אווופס…כמעט שכחתי את אריק בלדסו. הקגבוצה הצעירה הזאת עם כמה וותיקים מצויינים מסוגלת להכל העונה.

 

4. דנבר נאגטס:

זאת הקבוצה שאני מנבא לה אליפות המערב, אפילו שאני היחיד בעולם המאמין בכך. דנבר היא הקבוצה הטובה בליגה עם רקורד של 22-38. זאת קבוצה של רקורד של לפחות 18-44. כמה הפסדים טפשיים שאני מחייב את מאמנה ג'ורג' קרל עליהם גרמו לה להיראות בינונית כזאת. אך חכו לפלייאוף וראו. זו היא קבוצה עם שיווי המשקל הטוב בליגה: 18.7 (דנילו גלינארי), 16.5 (טיי לאוסון), 13.2 (אנדרה איגודלה), 11.9 (קרנת' פאריד), 11.4 (קורי ברואר), 11.3 (וילסון צ'נדלר), 9.8 (ג'בל מג'י), 9.1 (אנדרה מילר), 8.0 (קוסטה קופוס). ואפשר לזרוק גם את ה-5.7 של ג'ורדן המילטון.  הקבוצה הזאת היא כמעט מושלמת מלבד בסנטר. קרל מעדיף שם את קופוס על חשבון מגי, וסיבותיו אצלו. אך מלבד בסנטר, גלינרי בפאוור, פאריד בסמול פורוורד/פאאור פורוורד, איגודלה בשוטינג-גארד/סמול פורוורד, טיי לאוסון בפוינט-גארד, ומחליפו אנדרה מילר, וקורי בראור כאיש ששי? אין קבוצה טובה ממנה 'MAN-FOR-MAN'. אני מאמין בכל הרצינות שהיא תצא מהמערב כיריבה של מיאמי!

 

"MY MAN!!!"

דניס רודמן

קים יאנג און, נשיא  הרפובליקה הצפון קוריאנית, הודיע אתמול ש-"החבר הטוב ביותר שלי בעולם המערבי הוא 'אחי' דניס רודמן!". השניים שוחחו על גורל העולם. רודמן (אני לא משוכנע שהוא סיים תיכון; לג'וניור קולג' הוא התקבל בגלל הכדורסל, ואני מסופק אם הוא יודע הרבה על מלחמת קוריאה, או מי הוא לנין) הביע דעתו השלילית על המצור שהעולם המערבי – "ובמיוחד ארה"ב" – מטילים על 'שוחרת השלום' צפון קוריאה. רודמן ואון שוחחו על הופס, ועל נשק גרעיני. היה מצחיק לשמוע הבוקר אתץ הקולונל סטיב גאניארד (USNC בגימלאות) אומר ל-טודיי שואו ב-NBC ש-"רודמן היום הוא האדם המערבי המכיר את יאנג און 'טוב יותר מכל ה-CIA ביחד, וכל אחד אחר שאינו מצפון קוריאה". ימים טובים הגיעו.

 

גולף

היה זה טורניר "הונדה קלאסיק" שרורי מקלרוי – הגולפאי מס' 1 בעולם – החליט לפרוש ממנו בחצי הסיבוב השני, אחרי ששוב הוא הסריח את המשטח היפהפה בעיר שגרתי בה עד לפני 14 חודשים, צפון פאלם ביץ'.  הוא האשים את שן הבינה שלו בהחלטתו לרדת מהמשטח עוד לפני שסיים את 9 הנחורים הראשונים בסיבוב השני. ג'ק ניקלאוס אמר, "HE IS AS GOOD KID, אבל לא עוזבים טורניר בגלל שאתה מס' 1 בעולם ואתה פתאום משחק כאילו אתה מס' 1,000 בעולם. אתה אוכל את זה ומקווה לטורניר הבא בו תהיה טוב יותר". היה זה הטורניר השני ברציפות בו הוא לא עשה את ה-CUT. ללא רורי, ועם טייגר וודס שוב בטורניר מאד ממוצע עבורו, המנצח היה מייקל ת'ומפסון , כשהוא האמריקאי ה-9 ברציפות השנה שמנצח  טורניר PGA. השבוע כולם נפגשים שוב בטורניר 'דוראל', ובקרוב המאסטרס באגאסטה. כמו בשנה שעברה, כבר ישנה לי אקרדיטציה, ואהיה שם לדווח על טורניר הגולף מס' 1 בעולם!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. קולג'- אין לי כל כך דעה, אבל אני בעד שגונזגה יצליחו. הם הביאו לנו את ג'ון סטוקטון.

    NBA-אני לא מסכים לגבי הדירוג-הנאגטס חמישית, גריזליס רביעית.

    רודמן-הוא סוכן C.I.A מושלם. אף אחד לא יאמין לזה, והוא יכול להתקרב בקלות למנהיג של אחת המדינות שארה"ב עוקבת אחריהן.

  2. יונת השלום רודמן:)
    אבסורד?
    דוק להזכירך, מחר מנצסטר מול ריאל.
    ככה בערך בעשר בערב.

    הולך להיות מעניין בקנה מידה עולמי:)

  3. בלוג כדורגל זה רעיון טוב, יהיה מועיל אם מר לס יחלוק איתנו מידע מקצועי כדי לעשות את הלייב למשהו ברמה 1 יותר מכל בלוג, בתקווה להדחת המיוחד ושאר כוכבניו

    1. קודם כל הלוואי שזה יקרה ופרגי יחגוג בסיום.
      אני חושב שצפוי משחק מותח מאד כי שני המאמנים גאוני כדורגל, בנו קבוצות לתפארת ושתי הקבוצות נמצאות לאחרונה בכושר שיא. הבעיה של היונייטד היא בעיקר בעמדת השוער ולכן השאלה הנשאלת היא האם דה חאה יתן משחק אחד נפלא כמו שנתן ב 1:1 במדריד או שנקבל שוב את השוער שעושה טעויות מטופשות וסופג גולים טיפשיים בליגה האנגלית בגלל שהיציאה שלו לכדורים חסרת ביטחון (אם הוא בכלל יוצא) ועל ההדיפות שלו אני בכלל לא רוצה לדבר!!!!

  4. מנחם לא כתבת פה מספר פעמים בעבר שת'אנדר לא הפסידו דבר מהעברת הארדן? לא כתבת שהם אפילו התחזקו? מה קרה פתאום?
    ודרך אגב, ווסטברוק הוא לא בדיוק "יציב". הוא יותר מאני דיפרסיבי.
    תקן אותי אם אני טועה, אבל יש לו משחקים שבהם הוא זורק הרבה יותר מידי וללא הצלחה. אקיצר, הוא לא רכז, אבל הארדן כן. ואל תגיד שלווסטברוק יש יותר אסיסטים למשחק, כי מה לעשות שגם אם מוסרים לדוראנט בקו החצי הוא קולע משם ונרשם לי אסיסט?
    קבלת ההחלטות של הארדן טובה משל ווסטברוק. ובכל זאת, כיף לראות את ווסטברוק כי הוא פסיכי לגמרי וגם עילוי, אבל לא יציב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט