מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

1. לברון: "אני אף פעם לא שיחקתי עבור SUPER TEAM…"

כמה דברים שאני כותב באים באחור של יום. אתמול- אבל אין מוקדם ומאוחר בתורה, לא שהאתר הזה הוא התורה עצמה – אבל בואו נגיד שהאתר הוא תורת הכדורסל.

לברון טען אחרי ההפסד לגולדן סטייט ש"אני אף פעם לא שיחקתי עבור 'סופר טים'". בואו ניבדוק: הוא זכה בשלוש אליפויות: שתיים עם דוויין ווייד וכריס בוש, ואחת עם קווין לאב וקיירי אירוינג.

אז רגע: עם איזה 'סופר טים' משחק דוראנט? עם סטפן קיירי וקליי ת'ומפסון? במה סטפן וקליי טובים יותר מכריס בוש ודוויין ווייד? ובמה סטפן קיירי וקליי ת'ומפסון טובים יותר מקווין לאב וקיירי אירוינג?

הוא אמר על הקבוצות שהוא שיחק איתן במיאמי ובקליבלנד: "APPARENTLY WE CANNOT DESCRIBE THEM AS SUPER TEAM".

זה בא אחרי שאלה שנשאל לדעתו על משחק ב'סופר טים'. הוא ענה, "איך אדע?

"I've never been on a super team, this isn't a super team"

 

הוא חזר על עצמו והוסיף:

“I don’t believe I’ve played for a super-team,” LeBron said. “I don’t believe in that. I don’t believe we’re a super-team here.”

מה היא ההגדרה של סופר טים? לא מצאתי אותה באינציקלופדיה בריטניקה, אבל בד"כ המחשבה בין עכברי הכדורסל היא שסופר טים היא קבוצה שיש לה THREE CORE PLAYERS (שלושה שחקני מפתח) שהם אול סטארים. כוכבים.

זאת בדיוק היתה המטרה שלו – של לברון – כשהתחבר עם כריס בוש לדוויין ווייד, וזאת בדיוק היתה המטרה כשהקאבס הביאה את קווין לאב בטרייד.

עכשיו ישנן כמה אפשרויות.

היכול להיות שקווין דוראנט הצליח להשחיל את עצמו אל קיירי אירוינג וקליי ת'ומפסון בצורה מושלמת, ולעשות מהשלם גדול יותר מסכום השלושה? לא שלברון לא עשה זאת פעמיים במיאמי ופעם אחת בקליבלנד, אבל בעונה זאת ובגמר הזה ישנה אפשרות ש-

(סטפן קרי + קליי תומפסון) = (דוויין ווייד + כריס בוש)

(סטפן קרי + קליי תומפסון) = (קיירי אירוינג + קווין לאב)

קווין דוראנט < לברון ג'יימס (לא בטוח, אבל נניח!!)

אבל:

אני בטוח ש (סטפן + ת'ומפסון+ דוראנט) > (ווייד + בוש + לברון)

וגם:

(סטפן + ת'ומפסון + דוראנט) >  (אירוינג + לאב + לברון).

הווה אומר? אפילו אם נניח לרגע שלברון טוב מדוראנט, המשוואות מלמדות שדוראנט הוא השחקן המטה את המשקל לטובת קבוצתו (אפילו שאחד-על-אחד לברון עולה עליו)!

כמובן שמשחקים עוד שחקנים אבל "סופר קבוצה" מוגדרת בד"כ ע"י הגרעין של שלושת שחקניה, אז שלברון ג'יימס ישתוק, וינסה לשפר את משחקו-הוא כשהוא משחק עם אירוינג ולאב!

ואם לברון יטען שלדאבס יש עוד כוכב ושמו דריימונד גרין, זה אומר לי שכל מה שהקאבס צריכה לעשות בקיץ זה זה להביא עוד כוכב לקבוצה מהסוג של כרמלו אנטוני או פול ג'ורג'.

האם זה יספיק? נחכה ונראה בעונה הבאה.

הנה כמה 'סופר קבוצות' עם 'גרעיניהן':

 

המסקנה הפשוטה? סטפן קרי, קליי ת'ומפסון, וקווין דוראנט משחקים יחד טוב יותר מלברון ג'יימס, קיירי אירוינג, וקווין לאב יחדיו; והשחקנים המשלימים מתחברים יותר טוב לשלישייה. אבל ההבדל אינו כזה גדול. שחקן טוב אחד נוסף לקאבס – שיתאים לשחק עם ה-CORE – והכל יכול להתהפך בעונה הבאה.

אבל אז כמובן שצריכים להתחיל לדבר על משתנה נוסף: הגיל – שישפיע על הקאבס לרעה יותר מאשר על הווריורס בגלל שחקן אחד: לברון ג'יימס.

2. קווין דוראנט ייקח 'קיצוץ' של 4 מיליון במשכורתו

לפי כריס היינס מ-ESPN (Chris Haynes of ESPN.com) קווין דוראנט אמר הערב שהגולדן סטייט היא קבוצה מיוחדת מאד במינה. הוא אמר:

"It's a business of basketball, obviously, so nothing is for sure, but here, I feel like we can work that out and everybody will have a chance to do this again next year. It's easier said than done, obviously, but that's the goal."

כריס היינס חזר על ה-( report ) שהוא דיווח עם רמונה שלבורן שדוראנט אמר להם שהוא ייקח קיצוץ של 4 מיליון במשכורתו

 Durant is willing to take around $4 million less than a max in 2017-18 and delay a long-term extension, which would allow Golden State exercise its Bird rights and re-sign Iguodala and Livingston in particular.

As for Curry, Haynes said the two-time MVP is expected to re-sign a super max deal for five years worth $205 million.

3. לא דברנו מספיק על קיירי אירוינג  במשחק החמישי

את המשחק החמישי ראיתי בטיווי ללא יכולת להיות מעורב בבלוג החי. קראתי אותו רק היום.

הוא היה מצויין עבור קליבלנד בכל ארבעת המשחקים, וברביעי הוא היה ממש STUNNING. אבל במשחק החמישי קרה לו משהו והוא איבד את המג'יק שלו. אוקיי, הוא קלע 26 נקודות אבל עשה זאת ב-22 זריקות. זאת עדיין סטטיסטיקה לא כזאת רעה כשקליי תומפסון שומר עליך, אבל היה ברור ברבע הרביעי שהמתח, המאמץ, והלחץ ביקשו את התשלום מעצביו, והוא נראה לי שבור.

חמישה מבטים די טובים לסל הסתיימו ב-'קלינג'ים'.  הוא ביטל לא השתמש בסקרינים, ועצר שוב ושוב את התנועה כדי להיעצר ולחפש חורים להיכנס אליהם שלא ניפתחו.

אני לא אומר שהוא עלה לקאבס בהפסד, ואני לא אומר שניצחון במשחק החמישי היה מבטיח את האליפות, אבל הניצחון במשחק החמישי היה ניתן להשגה עד הרבע הרביעי. הוא היה בהישג יד, אבל קיירי ניכשל בפיק-אנד-רולים, ונראה לי עייף מאד פיזית ומנטלית. לא היה לו את ה'זטס' הרגיל שיש לו במשחקים הגדולים שלו.

גם אחרי המשחק בעוד שלברון נראה מחפש שחקני גולדן סטייט לחבק, קיירי לא התחבא, אבל נראה היה שהוא מעדיף להיות במקום אחר.

4. קווין לאב עבור כרמלו אנטוני?

*

*

5. הווריורס יחליטו אם לבקר את הבית הלבן אם – וכאשר – יקבלו הזמנה

ישנו סיכוי שדונלד טראמפ לא יזמין את הגולדן סטייט ווריורס לבית הלבן כי היו שמועות שכמה שחקני מפתח של הווריורס הודיעו כבר שהם לא יצטרפו לביקור, אם יוזמנו. טראמפ חושש לביזיון אם הם יוזמנו, ויסרבו להזמנה.

מצד שני הווריורס לא מוכנים לגלות עכשיו אם יקבלו או לא את ההזמנה. "אם, וכאשר נוזמן", אמר אחד מדוברי הקבוצה עם תנאי להישאר בעילום שם, "נחליט אם לקבל את ההזמנה או לא".

*

*

6. שקטין א פול אחרון לעונה: ווסטברוק MVP!

*

7. 99% סופי: הלייקרס יבחרו בלונזו בול

יום רביעי, 22:20, שעון גרינוויל:

 Los Angeles Lakers president of basketball operations Magic Johnson said the team planned to schedule a second predraft workout with Lonzo Ball.

Now the two sides have set a date.

According to The Vertical's Shams Charania, Ball and the Lakers—who own the second pick in next week's draft—will meet Friday.

The meeting will reportedly "consist of Lakers brass spending time with Ball during his full daily training regimen of conditioning/on-court drills."

8. אמרתי או לא?

LeBron James Reportedly 'Likely' to Join Lakers or Clippers as 2018 Free Agent

כשלברון חתם בקאבס ב-2014 כולם כמעט חשבו שהוא יסיים שם את הקריירה.

זה היה קורה כנראה אילו לקח איתם אליפות העונה. זה אולי עוד יקרה אם הוא יקח איתם אליפות בעונה הבאה.

אבל… היה ולא…

הוא יהיה שחקן חופשי אחרי עונת 2017-18, ולפי אדריאן ווז'נרובסקי (The Vertical's Adrian Wojnarowski (h/t Pro Basketball Talk's Dan Feldman)) שאגב, גנב את הרעיון ממני, הלייקרס או הקליפרס יהיו התחנה האחרונה בקריירה של לברון.

Wojnarowski כותב:

"Not only is there no guarantee he’s coming back, I’m not sure there’s an expectation he’s re-signing there. I think they feel, I think within Cleveland and around the league, they feel that he’s very much in play to leave again and likely head out West to one of the two L.A. teams. The Lakers could very well be a target."

ללברון לא תהיה כל בעייה לעזוב את הקאבס. את שלו הוא עשה והוא הביא להם אליפות. לסיים קריירה בלייקרס. (אני לא מאמין שהוא יהיה מטומטם לחתום עם הקליפרס כי מה שמעניינת אותו היא המורשת, ולא עוד אליפות), ומה יכול להיות מכובד יותר מלסיים קריירה בקבוצה של ג'רי ווסט, אלג'ין ביילור, קרים עבדול ג'אבר, מג'יק, שקיל, וקובי?

ובאותו זמן להיות קרוב להוליווד, שם הוא מקווה לככב בעוד כמה סרטים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 325 תגובות

  1. לברון מעולם לא שיחק בסופר טים. הוא גם מעולם לא פעל כדי ליצור אחת או שתיים. אין לו זקן, הוא מעולם לא חתם חוזה עם נייקי והוא בכלל מטמיע סאפ בארגון גדול. שמישהו בהופס יבדוק את המקורות שלו, כי ניסו ליצור לכולנו אשליה שהוא מישהו אחר.

    1. חזק… 🙂 מה שמדהים אצל לברון זה שתמיד כשאתה כבר מצליח להתחבר למשחק שלו מעריך אות כשחקן וכ' באות היציאות המגמדות האלה שלו ועושות סוג של בלו אאוט לכל ההערכה למשחק שלו.

  2. תודה רבה מנחם.
    קודם כל רק בריאות לך ולגייל.
    לדעתי קיירי לא היה 100% במשחק 5. היו כמה הילוכים חוזרים שראו אותו תופס בכאב את הרגל רו הגב.
    לברון מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כדוש. לא ראיתי הרבה אנשים שכל כל קשה להם לפרגן.
    לדעתי קליבלנד הגיע לשיא שלה כרמלו תמורת לאב יהיה צעד שיותר הורס. ואני לא רואה אותו משתלב על אותה המשבצת. בכלל הדומננטיות של לברון לדעתי היא בעייתית בהקשר הזה. זה נראה שהוא יכול להתחבר לקבוצות מאוד מסויימות בלבד

  3. מעניין אם זה נובע מחוסר מודעות או מניסיון לעצב את ההיסטוריה כרצונו.

    התחושה שלי היא שלברון רוצה שכולם ישכחו את החבירה שלו לבוש וווייד ויסתכלו על גולדן סטייט כסופר טים האמיתית. מעין ניסיון של לברון לעצב את הזיכרון ההיסטורי שלו כשחקן. ניסיון של לברון להסיט את האש כלפי גולדן סטייט מה שיעמעם את הזיכרון לגבי הסופר טימס של לברון.

  4. תודה מנחם. כתיבה נהדרת כהרגלך ובמטרה לייצר קליק בייט כהרגלך. 🙂
    1. ברור שלברון שיחק בסופר-טים. מיאמי לגמרי היתה סופר טים. אני אישית חושב שקליבלנד לא.
    לגבי השאלה: "ובמה סטפן קיירי וקליי ת'ומפסון טובים יותר מקווין לאב וקיירי אירוינג?" התשובה היא – בכדורסל. מעניין אותי אם יש מישהו באתר שחושב אחרת. בכל מקרה, שמת את גרין כאיזושהי הערת אגב, אבל זה לא עובד ככה. לפעמים הקבוצה עם השחקן הטוב ביותר תפסיד. לפעמים זו עם השלישייה הטוב יותר תפסיד. לפעמים אפילו זו עם החמישייה הטובה יותר תפסיד. אבל גם אם השלישייה של קליבלנד יותר טובה שחקן מול שחקן (יענו לא כשלישייה, אלא כבודדים. לדעתי זה ברור שהם לא.) הרי שעוברים לרביעייה נגד רביעייה אז אין בכלל מה להשוות – הפער לטובת הלוחמים עצום. כנ"ל בשחקן החמישי (איגי מול סמית' נניח).
    ובכלל, בג"ס זה לגמרי ביג 4. אין כמעט ערך להסתכלות עליהם כשלישייה. הוצאת את גרין וזו קבוצה שונה לגמרי. אני די בטוח שהם יסתדרו בלי קליי יותר טוב מאשר בלי גרין.

    2. פעם השאלתי באתר מה דעת הגולשים על סופרסטאר בשיאו שמקצץ בשכר כדי לחזק את הקבוצה. הדעות היו חלוקות. היו שתמכו וחשבו שזה מראה על אחד שמוכן לוותר לצורך הצלחת הקבוצה והיו שחשבו שזה מהלך פחדני שמעוות את השיטה.

    3. קיירי היה מוגבל פיזית. הוא ניסה ועל זה צריך להעריך אותו.

    4. בשביל מה הקאבס צריכים טרייד כזה? לא ייתן להם שום דבר. כרמלו יכול לסייע להם כשחקן שישי אבל ממש לא כשחקן חמישייה. אם כבר, הרבה יותר הגיוני לנסות לאב (ואולי עוד מישהו) תמורת ג'ורג'. עם ג'ורג' לברון יוכל לקבל הרבה יותר דק' מנוחה, כי ג'ורג' שחקן יותר והוא גם סטופר הגנתי. התקפית הוא יכול לשחק 4, אבל הגנתית לשמור את כוכב היריבה. אם יהיה שחזור של סדרת הגמר, אז ג'ורג' יוכל לשמור את דוראנט ואז לברון את גרין, שזה מן הסתם הרבה יותר קל מאשר את דוראנט. השאלה היא למה לאינדיאנה להסכים לטרייד כזה? התשובה היא רק אם ג'ורג' רוצה לעוף משם ואם יחכו לא ישיגו עליו יותר.

    5. טראמפ הוא לא האישו, אלא מוסד הנשיאות. לדעתי, זה זלזול באחד המוסדות הכי חשובים ומוכחים בעולם החופשי. הם צריכים לחרוק שיניים, לנשוך שפתיים ולהגיע.

    8. מזכיר לי את ההצהרה הפסקנית שהוא חוזר למיאמי. נו שוין. מזל שלא עולה כסף להפיץ שמועות.

      1. כלומר מלו ב-4 וזינגר ב-5? אפשרי בהחלט. זה גם משאיר את קאבס עם חמישייה שכולה קולעת מבחוץ וזה מתאים מאד לסגנון של לברון וקיירי. ההגנה של זינגר על גארדים פחות טובה מזו של TT, אבל זה אשכרה שחקן מטרה בפנים מבחינה התקפית. אם ג'ורג' לא בר הבאה, אז מבחינת הקאבס הייתי הולך על מהלך כזה, למרות שמלו שחקן מבוגר, כי זינגר זה שחקן לשנים. השאלה היא האם הניקס ירצו בכלל מהלך כזה.

        1. להפוך את החוזה הבלתי סחיר של תומפסון לפורזינגיס במחיר טרייד לאב/כרמלו?
          נשמע מעניין.
          אבל חסרים כמה מיליונים בשביל שהטייד יעבוד. משהו כמו החוזה של או'קווין בנוסף.

          1. לדובי – אני חושב שפורזינגיס יסכים איתך בנוגע להיותו הדבר היחיד בניקס ששווה משהו, ולכן בכל מקרה ירצה לעזוב. ואם כבר הוא עוזב אז כדאי לקבל משהו עבורו. והיות שזה הניקס, שחקן אוברייטד עם חוזה מנופח הוא אופציה שגרתית אצלם ;-)…
            ועכשיו ברצינות, אני חושב שלשחקן צעיר, מוכשר ורציני כמו פורזינגיס אין מה "לחכות" שהניקס יתחילו לקבל החלטות רציונליות והוא צריך לעוף משם מה שיותר מהר. פיל ג'קסון היה אמור להפוך את הארגון למשהו רציני ויצא בערך ההפך. עד שזה לא ישתנה אני לא רואה איך הם מצליחים לשמור על נכסים לאורך זמן.

          2. הלוואי שיכולתי להגיד שאתה טועה.
            אני עדיין מקווה לנס, כלומר מלו עוזב, בחירת הדראפט מתגלה כהצלחה מטורפת וכריס פול או קייל לאורי מגיעים.

        2. זו הקבוצה שמשלמת לנואה 72 מיליון,
          והם תקועים אתו עד 2020 ללא סעיף יציאה מהחוזה.

          זו הקבוצה שנתנה לכרמלו וטו על טריידים.

          הייתי ממשיך, אבל לא נעים לי מדובי…

    1. מסכים איתך שהקאבס הם לא סופר טים. בהחלט קבוצהעם כוכבים נוספים אבל אי אפשר להשוות את מעמדם של ווייד ובוש באותה תקופה לזה של אירוינג ולאב.

          1. קצת… זה ההבדל ?

            אם אני זוכר נכון כתבת שהשלישיה שלהם לא נופלת משל גולדן, ושיש להם ספסל עמוק, מה יותר סופר טים מזה ?

          2. לא נופלת בהרבה.
            שוב מדובר בקבוצה מאד מוכשרת ואני לא אוהב את הניסיונות להציג אותם כלברון ועוד אסופת שחקנים. אבל קיירי ולאב הם אולסטארים לא סופרסטארים. בהרבה מאד שנים בליגה קבוצה כזו הייתה מספיקה לאליפות.

          3. 3 טופ 5 לפי עמדות בחמישיה (1 מהם אולי השחקן הכי טוב בעולם), + רוסטר עמוק ביותר.

            קבוצה שטוחנת את הקונפרנס שלה 16 – 1 (וגם ה 1 הודות לאיזשהוא וירוס). האמת שלי זה לא משחק, אבל אתה נראה לי מאלו שטוענים שהמרחק בין הקונפרנסים לא כזה גדול.

          4. בערך, אתה יודע… זה לא הסטט' המדוייקות שאתה אוהב….

            שכחו איך הציגו והסתכלו על הקאבס לפני שגולדן פרצה משום מקום..

            איזו עוד קבוצה טחנה את הקונפרנס שלה 12 – 1 (מזכיר לך שבלייקרס יש 2 MVP שזה נראה לי חלק מההגדרה שלך + רוסטר מצוין)

            בוא תשוויץ עם ההגדרה שלך…

          5. הריח אם אתה טוען שהקונפרנסים פחות או יותר שווים, ורמת האימון של הקאבס טעונת שיפור ביותר, אז הודות למה הם דורסים את הקונפרנס שלהם 12 – 1 ??? (רמז – השחקנים)

          6. המזרח חלש מהותית בעיקר בגלל שאין שם באמת קבוצה שיכולה לאיים על קליבלנד. האמת שלא גיבשתי הגדרה רשמית אבל בוא ננסה: צריך שני שחקנים בטופ 3 של העמדה שלהם (ושיהיו בטופ 10 של הליגה כדי לא לנצל חולשת עמדה ספציפית). ולזה להוסיף עוד שני שחקני טופ 10 בעמדה או שחקן אחד טופ 5. לגבי העומק זה פחות משנה כשאנשים חושבים על סופרטימס (למרות שזה די חשוב להצלחה שלהן).

          7. עכשיו המזרח "חלש מהותית"…. – גילרייייייייייייייייייי

            הסיבה שלקליבלנד אין 3 שחקנים, בוא נאמר בטופ 15 היא כי הם לא מפיקים זה מזה את מירב הכשרון שלהם, שזה גם חלק שצריך כמובן ביכולת של שחקנים, ולא משהו מובן מאליו. מזכיר את הדיון שלנו באתר המתחרה, רק שנראה שהחלפנו קצת צדדים…

            כמה קבוצות כאלו היו בהיסטוריה של הליגה ?? נראה לי מעט מאוד.

            עומק זה חשוב ביותר, אחרת תסיים סופר טים כמו הקליפרס…

          8. מה? מתי אמרתי שאין הבדלים בין המזרח למערב? ודרך אגב בצמהותית הכוונה הייתה למה שציינתי – אין קבוצה שיכולה להתחרות איתם באופן קבוע נניח כמו הספרס וברוב העונות הייתה במערב לפחות עוד קבוצה שיכולנו לסמן כפיינליסטית אפשרית.
            אני מסכים שהקאבס לא ממצים את הכישרון שלהם. אבל שוב בנוגע להגדרה של סופר-טים השאלה היא איפה שמים את הקו. אתה רוצה לקרוא להם סופר-טים בסדר. איך שלא תהפוך את זה הם קבוצה עם הרבה מאד כישרון.כן גם על הספסל.

          9. אתה בהחלט טענת את זה, אבל גם נראה לי שטענת שלא צריך לעשות מזה סיפור גדול. עדיין 12 – 1 ??? קבוצה שהיא לא סופר טים….

          10. אני טענתי שזה לא סיפור גדול בטקע של השוואת מאזן של קבוצה באם הייתה משחקת בקונפרנס אחר (זה באמת לא), תבדיל בין זה למה שאמרתי כאן. גם ב1-12 היה פקטור משמעותי ביותר של פציעות (כמו גם ב0-12).

          11. זה מאוד משמעותי, כשלברון נח בסביבות 10% מהמשחקים שלו העונה, וזה מספיק רק למקום 5 במערב, איך הוא היה צובר מנוחה במערב, אם הוא היה עסוק כל העונה בקרבות מיקום ? וראינו מה קורה לקליבלנד כשללברון אין חמצן.

            לחשוב שהבן אדם כבר לא מסוגל לשחק רבע אחרון מול גולדן, ועוד אחרי כלעזרת הפסקי זמן משרוקיות, ואחרי כל המנוחות שהוא דפק במשך כל העונה…

          12. אתה יודע כמה שחקנים בליגה שיחקו מספר דקות מצטבר יותר מלברון?
            9 שחקנים. אפילו אחד מהם לא משחק בשורות גולדן סטייט.

            אתה יודע כמה שחקנים שיחקו במצטבר יותר דקות מלברון בפלייאוף?
            אפילו לא אחד.
            לברון שיחק 148 דקות יותר מאשר שחקן גולדן סטייט עם הכי הרבה דקות.

            טיעוני ה-"מנוחה" הם סתמיים לחלוטין.

          13. זו בדיוק הנק' שלי… תודה שהוכחת אותה.

            אז תחשוב כמה דק' הוא היה צריך לשחק בשביל לשרוד במערב, אם בכל כך הרבה דק' הוא משיג במזרח, מקום 5 במערב…. הוא היה צריך לשחק הרבה יותר.. ואז הוא כנראה היה קורס אחרי 2 רבעים בסיבוב השני… (אם היה מגיע לשם…)

          14. ועדיין לא קיבלתי את המכתב התנצלות על הצהריים ששתית לי, רק בגלל ששכחת שגרין קיבל פלייגרנט 1 במשחק… חשבתי שזה היה מובן מאליו…

          15. על מה?
            הרי זה לא משנה את העובדה שלברון, במקרה הגרוע, היה מורחק מהשניות האחרונות של משחק 3,
            ועדיין משחק במשחק 4.
            גרין לא הורחק בגלל פלייגרנט נקודתי. הוא הורחק בגלל צבירת הפלייגרנטים.

    2. אני חושב שאתה מחמיץ את הנקודה בעניין הבית הלבן. אכן זלזול באחד המוסדות הכי חשובים ומוכחים בעולם החופשי הוא הנקודה, אבל הזלזול הזה הוא עצם הנשיאות של טרמפ וכך הם בעצם אומרים שהם לא משתפים עם זה פעולה. אם הם באים זה מתן ולידציה בדיוק לדבר שאתה אומר שהם עושים באי הגעה לבית הלבן.

  5. נראה לי די ברור שהנחיתות של הקאבס בסדרה הזו הייתה בעמדת ה- SG והספסל. אם הם רוצים אליפות בעונה הבאה זה המקומות שהם צריכים להשתפר בהם. אני לא רואה איך טרייד של לאב בכרמלו מקדם אותם באיזושהי צורה.

  6. בקשר לדורנט … לא לידאוג!! יחזור על 4 לעונה הבאה .. יקח כמה שאומרים לו … בעלהבית של גולדן טחון אש .. יסדר לו מהצד ערמות של כסףףףף … חחחחחח
    שיגיד תודה דורנט על גולדן … עוד טבעת עוד טבעת עוטד טבעת …. אים לא תחזור לאקלהומה … ווסט ברוק האפ]ססססס !!

    גולדן צריכם את אנטוני גדיויס החיה … שלמות!!

  7. תודה, מנחם.
    הסיכוי לטרייד לאב-כרמלו שואף ל-0
    על אחת כמה וכמה כאשר יש גל שמועות על ביי אאוט אפשרי.
    זה לא באמת משנה אם השמועות נכונות,
    עצם קיומן מחסל כל סיכוי לטרייד על כרמלו.

    1. אם זה יקרה, מלו יכול לחתום על כמה שבא לו איפה שבא לו (תחת מגבלת תקרת השכר של הקבוצה כמובן)? לכאורה, הוא יכול להפוך משחק של יחס תועלת/עלות נמוך מאד לגבוה מאד. עזוב שישי בקאבס שזה גו וויזאאוט סיינג. זה אפילו יכול לשכנע את גריפין ופול להשאיר את החבילה. צרף להם את מלו בעלות נמוכה מאד ויש להם חמישייה שמסוגלת לאתגר כל חמישייה בליגה (לא כולל פציעות).

      1. מתן, באופן נדיר למדי אני חולק עליך – מלו לא יוכל לעשות את ההבדל בקליפרס משתי סיבות, הראשונה היא מלו והשניה היא הקליפרס…

        הקליפרס, שלדעתי אבודים בכל מקרה, יכולים אולי לגבש תיאוריה שחסרה להם רק חתיכה אחת, אבל גם אם כן, היא צריכה להיות חתיכה עם אופי, קשיחות, ווינריות וקבוצתיות (מאנו, איגי וכדומה) ומלו הוא ההפך הגמור מזה (ולא, מדליות עם טים USA זה לא ווינריות אין מיי בוק)
        הנפוטיזם הלברוני עוד עלול לגרום לקאבס לקחת את מלו אבל גם שם אני לא רואה אותו תורם באופן משמעותי, ובטח שלא שווה להטריד את לאב בשביל זה.

        מקריאה שניה של התגובה של עצמי אני מזהה אנטגוניזם חריף כלפי מלו, ואני נוטה לכך גם בהתייחסות לווסטברוק ולטיפוסים דומים אחרים. אני חושב שהאינדיבידואליסטים האלה פשוט מוציאים אותי מדעתי, לא רק כי אנוכיות היא תכונה מעצבנת, אלא גם בגלל שזו פשוט אסטרטגיה כושלת – הם לא באמת מגיעים לשום הישג משמעותי קבוצתי, ולכן הם פשוט שרופים בעיני. אני גם לא מבין איך אחרי כל ההישגים של הספרס והלוחמים אנשים כאילו "לא קולטים את זה". למה שמישהו ירצה לשחק בקבוצה עם מלו? למה שמישהו ירצה לשחק עם ראסל? כל כך יותר עדיף לשחק בארגון כמו הספרס, הלוחמים, אפילו בוסטון ואטלנטה. כדורסל כמו שכדורסל צריך להיות.

        1. נגיד ויש ביי אאוט על מלו.
          למה שהקאבס לא ירצו שחקן של 40% מהשלוש שיודע לקחת רב', ושיש לו משחק פוסט נהדר???
          תמורת ווטרן מינימום????

          תסתכל על מה שקרה השנה. לא היה לקאבס סקורר מהספסל.
          כרמלו, לצד כל המגרעות שלו, הוא עדיין אחד הסקוררים היעילים בליגה.
          מספיק שהנוכחות שלו על הפארקט מאפשר ללברון עוד 3 דקות מנוחה במשחק,
          ומביאה לכך שיש שוויון בין ספסלי הקבוצות –
          ואנחנו מדברים על סדרת גמר שונה לחלוטין.

          1. בווטרן מינימום אני עוד יכול להבין את זה, אבל דובר כאן על טרייד עבור לאב. ואם וכאשר מלו יגיע, נצטרך להמתין ולראות אם באמת תהיה תרומה, הפטנט של לקחת שחקנים ותיקים וטובים, אבל חסרי ניסיון במעמדים גדולים לא תמיד מוכיחה את עצמה (ע"ע קורבר ודי-וויל), ויתכן מאד שמלו יתברר גם הוא ככזה.

          2. גיא
            43% מהשדה ממקם אותו כאחד היעילים בליגה?
            אגב, 22, 5, 2 אלה מספרים יפים מאד והוא גם בהחלט עובד יפה בפוסט (גם על שחקנים גבוהים ממנו)

          3. לכרמלו אנטוני היה בשנה שעברה 42.6% בקאצ' אנד שוט מה-3,
            ו-0.92 נק' בכל מהלך פוסט אפ שהסתיים בזריקה לסל (לצורך השוואה, ללאב 0.86 נק' למהלך פוסט אפ, ולדוראנט 0.89).

            בקאבס הוא לא יצטרך לזרוק כל כך הרבה פול אפס.

          4. להטריד את כרמלו +נואה+רוז לפורטלנד תמורת לילארד.
            לבחור שחקן כנף בדראפט,
            ולשלוח את פיל גקסון לישון עם הדגים בהדסון

    2. לקחת את כרמלו זה טמטום. שחקן עם אפס יכולת למשחק קבוצתי. אם מה שלברון הבין מהשנה זה ששמות לוקחים אליפויות, הוא יצטרך לחזור בקיץ למכירה.

  8. המון בריאות לך ולאשתך מנחם, אפילו שעברו רק כמה ימים התגעגעתי למעורב .
    מדהים שאפילו אחרי ככ הרבה שנים לברון ממשיך לשחרר הצהרות כאלה ולא להיות מודע לעצמו
    ראו שאירווינג לא היה 100% בריא במשחק החמישי ועדיין נתן מעצמו הכל רק על איזה מגיע לו שאפו.
    לא רואה איך טרייד של כרמלו על לאב מחזק את קליבלנד- עוד שחקן שאוהב את הכדור ולא יודע לעשות הגנה , את הווריורס הם לעולם לא ינצחו בתחרות קליעות אם הם רוצים לתת פייט אמיתי שיתרכזו בלשפר את ההגנה שלהם. ולא להרביץ ולתפוס את הקלעים של גס זאת לא הגנה טובה , כל הגמר ראו את חוסר התיאום שלהם בצד הזה של המגרש.

  9. האמת אם המנג'ר של קאבס בפועל (לברון) יחליט שהוא רוצה אליפות בשנה הבאה בכל מחיר ולעזאזל עם עתיד המועדון, אז המהלך לעשות זה להביא את חבר שלו פול ולהטריד (מלשון טרייד) את ארווינג בערך תמורת מה שהם רוצים – במגבלת תקרת השכר כמובן. יצטרכו להיפטר מכמה חוזים (טריסטין?) אבל הניסיון מוכיחה שכשרוצים מצליחים בעונה נתונה לדחוס הכל פנימה. מה גם שהקאבס ממילא שקועים במס מותרות. אני חושב שזה רעיון נורא בהסתכלות של יותר מעונה קדימה, להטריד סופרסטאר לקראת שיאו עם זכויות בירד, אבל ככה הם יכולים באינסטנט לבנות קבוצה לנצח את הגולדן בויס.

    1. כריס פול? זה ללכת אחורה.

      כמה אנליסטים בארה"ב אמרו דבר נכון – נכונות של שחקנים בכירים לבוא לקליבלנד תהיה תלויה גם במחוייבות של לברון להישאר ליותר מעונה אחת. אם שחקן כמו פול ג'ורג' יוותר על ימבה כסף כדי לשחק בקליבלנד, הוא לא ירצה לקחת את הסיכון שאחרי עונה שבה לא יזכה בכלום, לברון יברח וישאיר אותו בלי כסף ובלי סיכוי לתואר.

      1. להפך. פול ג'ורג' לא מסכן שום דבר בעונה אחת עם קליבלנד. רק נותן לעצמו צ'אנס של עונה לאליפות. אחרי העונה ממילא כל הקלפים בידיים שלו. אין מי לא ייתן לו חוזה מקס'. כתבתי על זה בהמשך.

  10. קיירי היה בברור פצוע ברבע האחרון במשחק 5. פעמיים במהלך המשחק הוא נראה מדדה (פעם אחרי שהתנגש בדוראנט נדמה לי) ופעם אחרי שסובב קצת את הקרסול. בנוסף, הוא נראה מחזיק את הגב התחתון ונראה מקבל טיפול לגב מהמעסה או מי שזה לא היה של קליבלנד. לזכותו כמו שאמר מתן הוא המשיך להלחם ולשחק חזר ואחרי המשחק לא תרץ שום דבר בפציעה.

    החמישיה של קליבלנד פגרה במעט אם בכלל אחרי החמישיה של ג"ס מבחינה התקפית. אבל התפוקה הדלה מהספסל הרגה אותם. רבאק סטיב קר יכל לתת במשחק 5 למקדו הרוקי דקות חשובות וקיבל ממנו 8 נקודות. ווטרנים כמו וויליאמס וקורבר לא נתנו כמו הילד הזה שלא לדבר על פריי ושאמפרט לעומת ווסט ואיגודלה.

    ההכרזה על MVP אחרי הפיינלס היא חסרת טעם. עבר כ"כ הרבה זמן מסיום העונה הסדירה.

  11. איש הזוי. כשהוא עבר לקבוצה שכבר היו בה שני סטארים, זה היה אמא של הסופר טים. כשחזר לקליבלנד שכבר התהווה בה כוכב (קיירי) ובדיוק החתימה את מס' 1 בדראפט (וויגינס) ומייד החליפה אותו במגה טרייד על לאב – זה כבר הסבתא של הסופר טים. הוא ממציא לעצמו מציאות חלופית ומראה שכלום לא השתנה: מנטלית הוא ילד קטן. איפה הוא ואיפה 23 המקורי…
    מה שמביא אותי לנושא הטריידים בכלל, וקלות הראש שבה מתייחסים לנושא. הכל נהיה פנטזי ליג ולהחליף שחקנים כמו גרביים נהיה חזות הכל. ללברון אין שום בעייה לדבר על עוד טרייד ש"יביא לקבוצה את החלק החסר", וגם כאן באתר יש מי שמצדיק מדיניות כזו.
    אני לגמרי בעד טריידים, אבל איפה הכבוד העצמי של הקבוצות? איפה בית הגידול המקומי ושיפור שחקנים משנה לשנה? ג"ס גידלו שלושה כוכבים לבד, משלב הזרע, והוסיפו "חוליה חסרה" בטרייד. לגיטימי לגמרי. הגישה הלברוניסטית הפוכה: במקום לשלוח את TT לקיץ של אימונים מפרכים כדי שיגיע בעונה הבאה טוב יותר, פשוט נשחק פנטזי ליג ונקווה לטוב.
    ככה אתה לא מייצר מורשת, לא דיינסטי ולא אהבה אמיתית של האוהדים. ככה משחקים NBA2K. ככה נראים לגיונרים להשכיר. כל הכבוד לגולדן סטייט האלופה, הבוז לבכיין מאוהיו.

    1. + 100
      על אף שאני ממש לא מאוהבי לברון למדתי להעריך אותו יותר ויותר שחקן הסטורי וכו'.
      אבל:
      גם ראס עושה מספרים היסטוריים עם קבוצה מצויינת וראינו לאן זה מגיע. זה שלברון הכי הכי בכל הסטטיסטיקות מעיד יותר על הפריק קונטרוליות שלו וחוסר האמון מאשר על היכולת שלו – להאמין שגם אחרים יכולים ולסמוך עליהם. זה שקיירי עדיין לא ברמה של קרי זה לא פחות אחריות של לברון מאשר היכולת של קיירי. אותי ריגש לראות את ההתפתחות של ג'אבל מגי הבדיחה המהלכת של הליגה לשחקן שהוא היה השנה וזה קרה עם המון סבלנות.

      1. אני ממש לא מסכים.

        הקאבס הפסידו לגולדן סטייט, שהיא לכל הדעות קבוצה אדירה,
        והקאבס לא היו רחוקים משוויון 2 בסדרה.

        אז הם הפסידו. גם הסלטיקס הפסידו ללייקרס,
        והלייקרס הפסידו לסיקסרס.
        זה לא מוריד מגדולתן של אף אחת מהקבוצות הנ"ל.

        לכן הגישה של צל"ש או טר"ש מוזרה בעיני.

        רק שתדעו,
        לברון הוא אחד השחקנים שעובדים הכי קשה במהלך הפגרה,
        והוא אחד השחקנים שמצטיין בלגרום לחבריו לקבוצה לתת גם הם את המקסימום במהלך הפגרה.

        (רק כאשר פורסם שלברון הזמין את כל חבריו למחנה אימון, התגובה של ה-"ללל" הייתה שהוא דיקטטור…)

        1. גיא כבר היה לנו את הדיון הזה כמה וכמה פעמים. אני לפחות בהקשר הזה לא מסוגל להסתכל על זה אחרת – אני חושב שאם הוא היה משחרר שליטה במהלך העונה ובמהלך הפלייאוף היינו רואים את השחקנים סביבו יותר טובים. כמה שזה מסובך כך זה פשוט.
          תראה איזה שחקנים מדהימים מקיפים אותו ומה יצא מזה בסוף? (מהשחקנים המשלימים)
          אני בטוח שמוסר העבודה האישי שלו הוא מהגבוהים ביותר ועל אף שלא בדקתי את העניין אני מניח שהוא משתווה למקייל בהקשר הזה ובהקשרים נוספים, אבל בשביל הערך המוסף כמו למשל לעשות מקיירי רכז יותר טוב – לאפשר לו מרחב טעויות גדול יותר בריכוז המשחק ולא רק במהלכי 1*1 מדהימים – (וכמו שאמרו לפניי בזה שניהם הכי טובים כיום בליגה) אלא להיות רכז של ממש – בזה הוא לא ממש עזר לקבוצה.

          ובלי קשר עכשיו זה הזמן להזכיר לך שאתה חייב לי בירה שאני כבר לא יודע מתי אספיק להגיע למפגש הופס אם וכאשר. (בשעה טובה נולד לי הראשון לא רואה את עצמי יוצא בחצי שנה הקרובה לפחות, למרכז הארץ בלילה)

          1. א) מזל טוב, שיהיו לך לילות מלאי שינה.
            ב) זה בדיוק הזמן שבו אתה חייב לדאוג לעשות דברים כאלה מדי פעם(לצאת….).

          2. מזל טוב!

            אני אשמח לשלם לך את הבירה המדוברת –
            אתה אחד המגיבים שיותר כיף לנהל אתם דיון. על בירה זה רק יכול להשתפר…

            ומניסיון –
            קח לעצמך פעם ב קצת חופש (אבל תאפשר גם לזוגתך לעשות את אותו הדבר).
            מסידור שכזה אפשר רק להרוויח.
            (על אחת כמה וכמה כאשר הבירה חינם!)

    2. שתי הדרכים לגיטימיות. גם לבנות קבוצה לאט דרך צעירים וגם דרך עסקאות והבאת שחקנים מוכחים. אני לא רואה פסול ואין מה להלין על "כבוד עצמי".
      לריאל מדריד כדורגל יש יופי של מורשת משחקני רכש ולברצלונה של עד לפני כמה שנים משחקני אקדמיה. שתיהן כשרות. וכשהקבוצה מצליחה לאוהדים לא אכפת מאיפה הגיעו השחקנים.

  12. התמונות הנהדרות מסגירות הכל – השלישיות של הסלטיקס הישנה, לייקרס, בולס ודטרויט מצולמות כבדרך אגב. השלישיות של הקאבס ובוסטון המאוחרת מצולמות במתוכנן. ס"א כרגיל חריגה ו-ג"ס לא ראו בשלישיה שלהם "שלישייה". זה מראה את השינוי בתפיסה ואת השלישיות שנוצרו בצורה מלאכותית וראו בעצמן שלישיות.
    לגבי דוראנט ולברון – זה שלברון עושה הכל לא אומר שהוא יותר טוב. דוראנט פשוט נותן לאחרים לעשות גם – ולברון לא. דוראנט תורם לקבוצה שלו הרבה יותר, בעיקר בהגנה. לאורך כל הקריירה של דוראנט – שחקנים פרחו לידו (הארדן, איבקה, ג'קסון, ראסל, אדאמס, ווייטרס). מי פרח ליד לברון ?
    כוכב לא חייב לעשות הכל – עדיף, לפעמים, שיסמוך על החברים שלו. זו הסיבה האמיתית לקריסות של קליבלנד בלי לברון (כנ"ל לגבי אוק' סיטי של ווסטברוק). טריפל דאבל הוא לא תמיד דבר חיובי. תחשבו על זה טוב, אל תהיו מקובעים בתבניות ישנות.

    1. כל מילה בסלע, אבל דווקא לכן מה אתם (הצמד דה שוט-פרסטי) מתכוון לעשות עם שחקן החיובים העונה לשם ראסל ווסטברוק?

      אני ממש מחכה לפוסט של אוהד רעמים על התפתחות הקבוצה מהגעתה לעיר ועד ימינו אנו בדגש למצב (לדעתי העגום) של ניהול הכוכבים בקבוצה. ממש מקומם אותי לחשוב שיכלה להיות שם קבוצה עם דוראנט, איבקה, הארדן ועוד נכסים שהיו מקבלים עבור ווסטברוק (מהניקס והקליפרס, קרוב לוודאי…) שהייתה זוכה באליפות אחת לפחות עד ימינו אנו, וכל העסק פשוט לא נעלם.
      אנשים נוטים לזכור את משחק 6 המפורסם אבל לדעתי הוא היה התוצאה הסופית של תהליך הקריסה ולא הגורם לו. הבעיות התחילו הרבה קודם וכאמור, למרות שאני אוהד ספרס, זה ממש חבל.

      1. אני לא יודע לגבי התוכניות של פרסטי אבל אני הייתי מנסה להביא כוכב על לקבוצה בכל מחיר : פול ג'ורג', כריס פול (כן כן, בסגנון איזיאה האמיתי ודומארס), אפילו גריפין. בנוסף, הייתי מנסה להביא קלעי מוכח – למשל רדיק. עוד יצרן נקודות עם הכדור לצד ראסל ייתן לקבוצה את הכוח ההתקפי שחסר לה. לגבי הגנה – דונובן יצטרך לעשות עבודה טובה יותר, כפי שעשה בפלייאוף 2016.
        באשר ל-בדיעבד – אכן, טרייד מוקדם על ראסל היה מביא אליפויות. אבל – וזה אבל גדול – מי יכול היה לדעת בקיץ 2012 שעדיף להיפטר מראסל ולהשאיר את הארדן ? ראסל נתן פלייאוף אדיר וגמר טוב (כולל הצגת 45 נק' אחת) ונראה כמו הדבר הבא. הארדן היה על הספסל – לא בדיוק הצורה שבה כוכב על נכנס לליגה.

  13. 2 אפשרויות לקאבס להתחזק.
    1 – טרייד פול ג'ורג' תמורת קווין לאב. פול ג'ורג' הולך ממילא בסוף העונה בחינם. הוא הולך בוודאות. אינדיאנה חייבת להוציא ממנו משהו. קווין לאב עיסקה טובה. ג'ורג' צריך להחליט אם הוא רוצה להתמודד על אליפות או לבזבז את הקריירה על הלייקרס. עונה עם לברון תיתן לו הזדמנות בלתי חוזרת. קליבלנד מקבלת סטופר לקווין דוראנט וקלע מצוין. אחרי העונה הוא ולברון יכולים לתכנן יחד את המשך הדרך. אולי ללוס אנג'לס. <
    2 – טריסטן תומפסון ואימאן שמפרט תמורת אנדריי דראמונד. דטרויט מחפשת החלפה לסנטר שלה עם החוזה הענק בכל מחיר. תומפסון ושמפרט צעירים אתלטים שיודעים לעשות הגנה. דראמונד צריך בוס קשוח על הראש. אם זה מצליח הוא ייתן לקליבלנד יתרון ענק בצבע על גולדן סטייט או על הספרז. <

      1. דובי, אם אינדי תסכים, האם לדעתך לברון יטרפד טרייד לאב-ג'ורג'? הרי בניגוד ל-TT שזו ספקולציה, לגבי לאב אין בכלל שאלה – לברון הוא זה ששכנע אותו לבוא וזה ששכנע אותו להישאר.

        1. ג'ורג' הוא בדיוק החתיכה החסרה. לברון קיירי ג'ורג' זו מפלצת תלת ראשית בהובלת כדור וייצור נקודות. בשביל להרביץ מתחת לסל לא יש TT, בשביל שלשות יש בליגה קלעים כמו זבל, ששניים מהם כבר בקליבלנד.
          אבל היי, אם אנחנו כבר בעניין למה לא ללכת גם על דראמונד?

          1. מה יתנו בשביל דראמונד? הרי אתה אומר שלברון לא יהיה מוכן לוותר על TT. אם דראמונד יגיע אליהם והם ישאירו את השלישייה, אז כבר לא יהיו להם שום תירוצים מול הרביעייה של ג"ס. דראמונד זה הכי לא הכדורסל המודרני, אבל בשינוי פרדיגמה וחזרה לכדורסל איטי של 2014-2015 הוא יכול להיות גורם סופר משפיע.
            רק בעיה אחת איתו – האקינג…

          2. דראמונד גרוע בערך כמו טריסטן תומפסון מהקו. בכל היתר הוא שיפור עצום אבל מחייב שינוי משחק של קליבלנד עם סנטר מסורתי. דראמונד גמר את הסיפור בדטרויט. הוא בוודאות עובר הקיץ (עם רג'י ג'קסון). ההגנה של טריסטן תומפסון ואימאן שמפרט יושבת כמו כפפה על דטרויט עם קולדוול פופ מרקיף מוריס טוביאס הריס ופוינט גארד שיחליף את ג'קסון. חמישיה אתלטית ולוחמת. דראמונד צריך בית אחר. הוא נכשל בדטרויט.

          3. דראמונד בחלומות הוורודים שלו, קולע באחוזים של TT…

            לתומפסון יש בקריירה 61.1% מהעונשין.
            לדראמונד יש 38.1% מהעונשין.

          4. דראמונד קלע העונה מהקו 38.6% וזה עוד מעל ממוצע קריירה. TT קלע 49.8% העונה ויש לו ממוצע קריירה 61.1%.
            גם אם אני לוקח את העונה, אז על דראמונד ממש משתלם לעשות האקינג בעוד שעל TT לא ממש בטוח, כי 49.8% EPG לקבוצה זה לא ממש נמוך.
            בפלייאוף, ד"א, TT כבר עלה ל-66.7% וזה לחלוטין לא בר האקינג.

          5. אוקיי אתה צודק. עם עובדות לא מתווכחים. אבל בכל היתר דראמונד עולה על טריסטן בהפרש. אולי פיצוי נוסף בדמות אימאן שמפרט ישכנע את דטרויט לוותר עליו ועל החוזה העצום שהם תקועים איתו. שמפרט שחקן 3+D שחסר להם.

  14. מנחם,

    * גם בגיל 80 אתה לוקח פה את כל הכותבים מכל הסוגים בדיוק באותה מידה שלברון מיתעלה על השחקנים מולו.

    תרשה לי להסביר לך:

    -ה'קאפקייק' יצר מושג חדש לסופרטים,
    לא היה חשקן בהיסטוריה שעבר ליריבה שלו בקונפרקס והפר את כל מאזניי הכוחות והחוקים בליגה תוך כדיי שהוא מגיע לקבוצה מוכנה,

    -בכל יום אני לוקח את וויד עם ברכיים ובוש עם לב סינטטי
    על הבושה הזאת שניקראת קווין אהבה וקיירי אירווינג שהתחיל להיפצע ולקחת דוגמה מכוכב נחות כמו קובי בריאנט.

    -אין לי ספק ש'העז' היה מביס את הגולדן בויז עם שחקנים כמו וויד ובוש שידעו להיתעלות בשתיי צדדיי המיגרש ויכלו להשיג מנוחה יקרה למלך בזמנו.

    1. אתה שוכח את המעברים של שנות השיבעים והשמונים. מוזס מלון ב 83 ולפניו קרים לליקרס.

      בכלל לאנשים יש זיכרון קצר. בליקס של אמצע שנות השמונים שיחקו בו זמנית 4 שחקנים שנבחרו ראשונים בדרפט. קרים, מגיק, ורתי ומיקל תומפסון

      1. רן ,

        מדובר פה בקונוטציה שונה לחלוטין,

        לא הצגתי את כל הפרטים שכבר הוזכרו בעבר,כמו למשל העובדה שהוא בגד בחבר הכי טוב שלו ופירק את קבוצת הבית שלו.

        1. מבן אדם שלא רואה אני מצפה שתוכל להתגבר על typo ולהחליף את הבגלל לבכלל.

          סתם, צוחק איתך. אני לא מצפה שתהיה מסוגל לכלום. אתה ההזוי היחידי באתר שמסוגל לקשר אותי לללל, לא פלא שכל תפיסתך מעוותת.

  15. קווין דוראנט לא הולך לקראת קיצוץ בשכרו אלא לקראת חתימה על פחות מהמקסימום שהוא יכול להשיג כרגע (עם דגש על כרגע). זה מהלך זהה למה שלברון עשה בזמנו בקליבלנד. בפועל השכר שלו יעלה בכ-5 מיליון דולר (עליה של קצת פחות מ-20%).

  16. מנחם רק בריאות! טוב שחזרת!

    לגבי המעורב

    1. לברון האדם שוב הורס את מה שהרגשתי כלפיו כלברון השחקן. מיאמי הייתה אחושילינג סופר טים. אם לא אז למה יצא בהצהרות של 'לא 4 לא 5 לא 6' וויד היה השחקן ה1-2 בליגה דאז (אם אתם מאמינים שקובי עדיין היה השחקן הטוב ביקום אז מקסימום טופ 3). בוש היה אול סטאר וטופ 12 בודאות אז. בנוסף הדיבור על 73 ניצחונות שהוסיפו את דוראנט. לברון פתאום מדבר על העונה הרגילה ? האיש שצחק על הווריורס הלוזרים שאיבדו יתרון 3-1? פתאום 73 ניצחונות זה חשוב? אז בארנס בוגוט ספייוס ואזילי היו כלום בין 2014-2016? אז רגע אם ג"ס ניצחה פחות משחקים השנה בעונה הרגילה היא בעצם פחות טובה? איש קטן ומניפולטיבי שירמוס מה שזז כדי לשפץ את הלגסי שלו.

    2. קיצוץ במשכורת כדי להשאיר שחקנים. איפה שמעתי על זה קודם… הטריק הוא עוד שנתיים כשהחוזה של קליי יעלה על השולחן. מה יקרה אם קליי שנה הבאה נופל ואולי מפספס את האול סטאר? האם ימשיך להיות רעב לאליפויות לנצח?

    3. קיירי תותח. כמו לברון שיחק הרבה יותר מידי דקות. סגנון המשחק שלו מעייף מאוד. חייב ללמוד להוביל התקפה מההתחלה לסוף אבל טיירון לו הבינוני העדיף לתת ללברון לצבור דקות בלי סוף ולקשור את הדקות עם אירווינג יחד. בנוסף החשיבה של לו הייתה שאם קיירי ללא לברון הוא חייב את קווין לאב. הנתונים מראים אחרת. ישנם חמישיות מצויינות שעבדו עם דרון ווילאמס או שאמפרט ג'פרסון קרובר ואפילו פריי. הוא רק ישתפר ובשלב הזה לדעתי הוא כבר למד מה שצריך מלברון וצריך ללמוד להוביל קבוצה בעצמו. כשניסה זאת בתחילת הקריירה היה עדיין ילד וחווה מאמנים איומים אחד אחריי השני…

    4. טרייד שסטיבן איי מנסה לסדר לחברו מלו. שום אחזיה במציאות. אם הקאבס מוציאים לפועל טרייד כזה הם טיפשים ברמה בלתי הגיונית.

    5. הבית הלבן הוא לא באקינגהם וטראמפ הוא לא מלך ארה"ב. הnba זו ליגה פרטית וזו זכותה. מבחינה שיווקית זה עלול לפגוע מעט אך מצד שני גם הליכה לבית הלבן תביא את אותו אפקט. בעיני פיתרון טוב הוא ללכת כולם ולתת נאום קשה בעד סובלנות ורטוריקה פייסנית ומאחדת. זה גם הכי יביך את טראמפ וגם יקבל הכי הרבה חשיפה.

    7. אימון שני מראה דווקא על הרבה ספקות. הם לא סגורים על האיש. אימון טוב היום יסגור את הדיל גם לדעתי. נראה לי שגם האמירות שלו על כך שבא להנהיג ולקחת את עמדת הפוינט גארד גרמו ללייקרס להסס. בחדר הלבשה אתה צריך לזכות באמון השחקנים. אתה לא בא כרוקי בן 19 ואומר 'שלום באתי להוביל אתכם איפה המפתחות'. השילוב שלו עם ליף הרים את ucla אבל הבחור לא יצא מהסוויט 16. הוא לא הרוויח את הזכות לתפוס תחת. נראה לי שהוא מתפלל שלא יפול לפילי. שם אמביד הוא מלך וסימונס המשיח. אין שם מקום לעוף על אף אחד.

    8. לברון בקליפרס? וואו. זו תהיה הפתעה אדירה.

    1. ג'רי ווסט כרגע הגיע לקליפרס. אם במקרה הוא הקליט את השיחה עם דוראנט מהקיץ לברון עוד יכול להגיע אחריו.
      כל מה שצריך זה שיחה אחת מנוסחת היטב עם מישהו שכבר הרכיב קבוצות אליפות.

      1. איך זה יעבוד? כריס ירצה את הכסף שלו. כל ההסכם הקיבוצי שלו בנוי על כך שהוא ולברון יוכלו למקסם רווחים בגיל מבוגר. דיאנדרה יצטרך לקבל 24 מיליון בשנה הראשונה ויהפוך לפי אייג'נט ב2019. האים בלייק גם בפנים? האם כרמלו בא לשחק בהנחה? אולי אם הניקס עושה לו ביי אוואט. ואז מה נשאר לשאר השחקנים? ביג 3 מזדקנים עם שחקני מינימום לא בטוח שזה מתכון מנצח… אלא אם כן זה יהפוך ל'וויזארדס' של לברון. בא לסיים את הקריירה בכיף

        1. 1.ההגדרה שלך ל'סופרטים' שהקאפקייק יצר היא שגויה מיסודה.

          2.ה'קאפקייק' מתחילת דרכו ניסה לחקות בדרך המלך ועד היום זה לא הצליח לו.

          3.קיירי תותח גדול אבל בסיכום הוא הביא רק מישחק אחד של A++ וזה לא מספיק נגד קבוצת סופרטים בריאה.

          4.מלו שחקן גדול שבגילו יגיע כשחקן שישי,
          לקאבס היום אין ספסל שמיתקרב ברמתו לספסל שיכול לתת מנוחה למלך.

          5.תיסלח לי אבל קבוצה בלי כבוד ודוגמה אישית לא צריכה לקבל הזמנה ולהופיע בבית הנשיא.

          6. שום דבר לא יפתיע אחריי עונה כזאת,
          לברון כבר מיתקרב לגיל שהוא לא יוכל ליסמוך על החלטות של
          פישר כמו דוד גריפין או מאמן ברמה של טירון לו.

          1. 1. שגויה איך?
            2. נראה לי שזה הצליח לו לא רע…
            3. קיירי הביא 3 משחקים מצויינים וכמו 'המלך' נפל מהרגלים. אם אתה רואה את הווריורס כל כך עדיפים על הקאבס למה חשבת שקליבלנד ינצחו?

            4. אם מלו יורד לספסל מי עולה בחמישייה? אם מלו והניקס עושים ביי אווט של החוזה שלו יוכל לחתום במחיר נמוך ואז אפשר לקבל משהו אמיתי על לאב. ראש בראש לאב מול מלו אני לוקח את לאב.

            5.דוגמא אישית וכבוד? האם הם רימו מישהו? הם בחרו אחלה בדראפט במקומות יחסית נמוכים. החתימו שחקנים שנחשבו גמורים והשילוב של כל זה יחד עם העליה החדה הפתאומית בהסכם השחקנים (שסילבר התריע אבל כריס פול לברון ורוברטס התעקשו עליה) גרם לכך שהתפנה מקום תחת התקרה במכה אחת לכל הקבוצות. איזה אירגון היה אומר לדוראנט קישתה? רוצה לרדת על ההחלטה של דוראנט סבבה. מה ג"ס אשמים?

            6. לגבי טיירון לו אני מסכים. גריפין נתן ללברון כל מה שרצה כולל חוזים שעררוייתים לשחקנים שסתמו לקאבס מקום. לברון רצה את קווין לאב. לברון התעקש על תומפסון וג'יי אר. לברון דחף לדרון ווילאמס (ששווה הרבה יותר ממה שהראה בגמר). הבעייה שאתה חייב להבין היא שלברון אישית שחקן מדהים אבל הוא לא גיבור על. ההגנה בגמר הזה לא הייתה מאוד טובה בסטנדארטים שלו (לא מאשים אותו כשהוא משחק דקות בלתי אפשריות ותפקיד מוגזם). ובנוסף הוא משחק סגנון מאוד מובהק של כדורסל שלא מתאים להרבה כוכבים (לשחקני משנה הוא גן עדן).

            קיירי פרח במשחק 1-1 בגמר. המדהים הוא שהוא הוביל את הקאבס בסלים ללא אסיסטים. 69% מהסלים שלו היו ללא אסיסט. בהתחשב בכך שללברון היה טריפל דאבל זה נתון מדהים. זה מראה שכולם חיו מלברון חוץ מקיירי (בצד השני סטף הוביל את הסדרה עם 70% לעומת 40% בעונה הרגילה כך שגם הוא בעיקר יצר לאחרים ועשה סלים רבים בעצמו). שאר הכוכבים ששיחקו ליד לברון נמוגו או שינו תפקיד כדי להתאים לו. שוב זה לא ביקורת כי הוא הוביל קבוצות לאליפות. אבל ג"ס הצליחה לתת לכולם להיות עצמם בלי לוותר על עצמם יותר מידי. כל אחד ויתר מעט אבל הפכו יעילים יותר.

    2. 1. אני לא יודע איך אפשר לקרוא לאיש שתורם כל כך הרבה ״לחברה איש קטן ומניפולטיבי שירמוס כל מה שזז…" אתה יודע מה הסכומים שלברון תרם על השפעתו הפוליטית שמעת כן תמורת פגיעה ברווחים), בקשר לסופר טים מיאמי היו בהחלט סופר טים אבל מה שנוצר בגולדן סטייט הוא משהו חד פעמי (לעולם לא היה כמות איכות וכישרון בקבוצה אחת).
      3. עוד פעם מדד הפלוס מינוס במזרח שונה לגמרי מהפלוס מינוס בגמר (קיירי מגן איום) דרון ויליאמס וקורבר נעלמו (לא להתייחס לחולשות של השחקנים במאצאף מול הלוחמים ולהסתכל על מדד הפלוס מינוס במזרח הוא מגוכח).

      1. הי ברוך.

        התלבטתי לכתוב נא לא לכתוב לי כמה הוא איש משפחה למופת ואלטרואיסט. התשובה היא שזה לא קשור בכלל.

        לי יש גישה לחיו הציבוריים ולא האישיים. ואת זה אני שופט. אולי הוא בעל למופת ואולי הוא עושה אורגיות שבועיות עם כל עניות אקרון. בשני המקרים it's none of my damn business

        לגבי אלטרואיזם ופעילות פוליטית יש לי הרים להגיד אבל אני כבר נכוותי בעבר ואנחנו לא באמת בפורום פרטי וסגור

    3. לינוקות של היום יש הרבה תעוזה וחוצפה להגיד מה בראש, ג׳ון. זה בדיוק אחד המשפטים הראשונים שאינגרם, הצנים במס׳ 2 של הדראפט בשנה שעברה, אמר: ״אני מביא איתי מנהיגות״. יש בזה הרבה טוב ורק מעט רע. עדר טועה כמו הלייקרס בשנים האחרונות זקוק לכך בדחיפות

  17. פול ג'ורג' תמורת לאב לא יביא לקאבס כלום. לברון אף פעם לא אהב לשחק PF ובשתי העונות האחרונות גם השתכנעתי שהוא צודק ואת הכדורסל הכי טוב שלו הוא נותן מה- SF. כל שחקן אחר הייתי אומר שזה פשרה לטובת הקבוצה, אבל זה פאקינג לברון, אתה קודם רוצה לשים אותה בעמדה שבה הוא נותן תפוקה מקסימלית ואז לבנות את שאר הקבוצה.
    כריס פול ילך רחוק עבור קאבס (חוזה קצר לא מקסימום). תמורת ארווינג הם יכולים לקבל לדוגמא:
    כל החמישייה של דטרויט
    תומאס+סמארט/בארדלי+חוזה רוקי מבוסטון
    קאזינס+כל מי שהוא לא דיוויס מניו אורלינס

    1. כריס פול בגילו ממש לא אומר 'לא' לסכומי העתק שיניחו לו על השולחן. בין אם זה הקליפרס או סן אנטוניו. זה לא שבחבירה ללברון הוא מבטיח איום על האליפות. להזכיר שהוא זה שניהל את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי שנותן עדיפות לשחקנים מבוגרים מבחינת משכורות מקס. הוא לגמרי הכין את החוזה האחרון שלו. יש לו נטייה גם להיפצע. אין מצב שהוא מניח כל כך הרבה כסף על השולחן בשביל לשחק עם לברון. אם כבר ההיפך. כריס יבטיח את הכסף בקליפרס וינסה למשוך אליו שחקנים. זו דעתי

  18. לדעתי הגדת סופר טים היא לא מתאימה במקרה הזה. העובדה היא שדוראנט הצטרף לקבוצה שניצחה 73(!) נצחונות בעונה הקודמת ושאותה הוא כמעט ניצח בסדרה (אוי קליי היית חייב לתפוס את המשחק ההוא..). זוהי לדעתי תמצית הלוזריות ואת זה קשה להגיד על לברון שהצטרף לקבוצות חדשות במיאמי ובקליבלנד ולכן הויכוח על הסופר טים הוא לא העיקר. שחקן בקליבר של דוראנט לא יכול לעשות מהלכים כאלה לדעתי ואני חושב שלנצח תתנוסס כוכבית ענקית ליד השם שלו והאליפות (אליפויות..) של הלוחמים לאחר המעבר שלו אליהם

    1. לדעתי,
      כאשר 3 שחקנים שהם בטופ 10 בליגה בוחרים לשחק יחדיו זה סופר-טים.
      ב-2010 לברון הוביל את הליגה ב-PER, ווייד היה שני, ובוש רביעי.

      אני רואה 0 הבדל בין מה שלברון עשה, לבין מה שדוראנט עשה.

      (אבל, בניגוד לחלק מהדעות, אני לא רואה בכך שום בעיה.)

      1. גיא, כמעט תמיד אנחנו מסכימים, אבל פה אני חולק עלייך.
        גם לי אין טענות לדורנו, עשה את הבחירה שלו ובאופן חוקי.
        אבל יש הבדל מאד גדול בין המעברים.
        הוא הצטרף לקבוצה שהייתה סופר טים (לפי ההגדרה שלך סאף קליי ודריימונד היו טופ 10 או באזור). לברון חבר לאחרים כדי לבנות משהו.
        עכשיו כל העדפה לאחד המהלכים היא נטו סובייקטיבית, אבל המהלכים היו שונים.

    2. המיוחד, בעיניי גם היפה, עם הווריירס שהם סופר טים שנאספה והתגבשה במשך שנים, לא מסופרסטארים מן המוכן אלא דרך דראפט, טריידים ויצירת שיטת משחק מתאימה.

    3. אתם בכח מחזירים אותי מהפרישה ….
      דור יקירי .
      אתה ממש מצטרף באיחור לדיון .
      ידידנו גון הפנה אותנו באדיבות מזכירתו למספר לא מבוטל של קישורים שמראים ללא שום צל ספק :
      1.דוראנט לא ולא ולא סופרסטאר . הסופרסטאר האמיתי הוא ווסטברוק !!! לכן כל הטיעון הזה חסר שחר . לא סופרסטאר לא משנה שום יחסי כוחות ולכן אין שום כוכביות . אני באופן אישי מאחל לאוהדי okc להנות מהסופרסטאר שלהם ולהפסיק לאלתר לרדת לחייו של שחקן בינוני חסר כל כושר מנהיגות שרק בגללו האימפריה שלהם לא שולטת בליגה .
      לקווין אני מאחל , תחזר על זה שוב ושוב . כל כוכבית כזו מוסיפה לי יום בחיים .
      2.לפחות אחד מאוהדי OKC לא יכול להתלונן :
      לאחר אותה התאידות מפוארת במשחק 6 הוא צייץ תחת שמו המלא לקווין : ( תרגום חופשי )
      "אפס , עוף מאוקלהומה סיטי"
      נראה לי שזה אותו אוהד עם הכרס בירה אבל לא בטוח .

    4. גיא אתה אלוף.

      דור- למה ה73 ניצחונות הופך לעיקר כאן? למה לא הקבוצה שבפוקס עברה את okc ונפלה מול קליבלנד?

      אם ה73 כל כך רלוונטי כאן איך הם ניצחו הרבה פחות השנה (המאזן בעונה הרגילה עם דוראנט אפילו פחות מרשים מהתוצאה הסופית)? לבארנס בוגוט אזילי וספייטס היו 14.3 win shares שנה שעברה. לא שזה מדד מושלם אבל בחישוב זריז רק 4 האלו (מתעלם מברבוסה וברנדון ראש שרק מוסיפים) מורידים את ה73 ל58-9 ניצחונות. דוראנט עשה 12 ws וזאזא הוסיף עוד 4.5. זה עדיין לא התבטא ביותר ניצחונות כי סטף גם ירד מ17 ל12 וגם גרין ותומפסון ירדו קצת. הנקודה היא שאם מסתכלים על העונה הרגילה אז עד הסוף.

      אם רק הפלייאוף רלוונטי אז דוראנט חבר לקבוצה שבפוקס עברה את okc ולא החזיקה מעמד בגמר (אם הנסיבות בהם הפסידו חשובות אז גם לברון צריך לקבל הורדת נקודות על הגמר שכביכול לקח מהקבוצה הטובה בהיסטוריה). KD חי כמו מלך מתחכך בסילוקון וואלי ועזב עיר איומה שלמרות כל מה שתרם לקהילה שרקו לו בוז והוציאו עליו זעם. הוא בחדר הלבשה שמתאים יותר לאישיות שלו (אלפא דוגס זה מושג שהיה צריך למות כבר בשנות ה80. שטות גמורה) והוא משחק כדורסל בדקות סבירות ובצורה שפחות מסכנת אותו לאורך הקריירה. הווריורס ניצלו הסכם שחקנים חמדני (סילבר הציע למתן את הקפיצה בשכר לאורך זמן מבלי שהשחקנים יפסידו שקל. פול ולברון כמה אירוני התעקשו שלא) ונסיבות מדהימות שכללו סיום חוזים של בארנס (שהיה עוזב בכל מקרה כי רצה להיות כוכב) ובוגוט + חוזים נמוכים יחסית עם סטף קליי ודריימונד (אם הם אכן כולם טופ 10 אז השכר שלהם סופר נוח)

      1. עוד פעם למה שהם יסכימו לוותר במשכורת? למה הם לא ישאפו להרוויח כמה שיותר על פועלם ועבודתם ? להציג את לברון וכריס פול כחמדנים זה רחוק מהמציאות, לברון הוא הספורטאי שתרם את סכום הכסף הגדול בהיסטוריה, ואני לא מדבר בעלל על הסכומי כסף העצומים שהוא הפסיד בתמיכה בהילרי

    1. אף אחד לא יוכל ולדי. הלוגו כבר בן 79! הוא לא מסתדר עם פלינקה והלייקרס עשו בשכל כשהשאירו למג׳יק את כל השליטה. מה שכן לבאלמר אין בעיה לשפוך כסף, ועכשיו מדובר על אולם חדש ובלעדי לקליפרס שייבנה סמוך לאיצטדיון החדש של הראמס והצ׳ארגרס באינגלווד. כמה כסף יש כאן באל-איי, הלוואי עלינו

  19. אף אחד לא מדבר על סן אנטוניו ספרז. כנראה בצדק. אין לה למעשה יכולת ריאלית להתחזק בשוק ההעברות. אין לה נכסים לטרייד שהיא תיתן ואחרים ירצו לקחת. אין לה אפשרות מעשית להחתים פרי אייג'נטס כמו כריס פול. כל הדיבורים בנושא הם חסרי בסיס. קוואי ליאונרד הולך לבזבז עוד עונה.

    1. עוד מוקדם להספיד. נקווה שלא.
      אם מאנו וטוני פורשים מתפנה הרבה כסף.
      דווקא לה מרקוס יכול להתאים לקליבלנד לדעתי, הוא בדיוק מי שיוכל לתרום את הנקודות כשלברון וקיירי נחים, וגם לעשות הגנה.
      את פאו אפשר להטריד ל… הפועל ירושלים ?!?

  20. קיירי היה רע מאוד גם בשני המשחקים הראשונים ובאופן כללי, למרות מספרים יפים אכזב.

    ווסט מגיע לקליפרס. מעלה את הסיכוי שלברון יגיע לשם. הבעלים של הלוחמים שחרר הודעה שווסט עוזב למרות שהם רצו מאוד שישאר. יהיה מעניין.

  21. גיא, אני לא מתכחש לעניין הסופר טים רק מציין עובדה ברורה שלמעשה דוראנט עבר לסופר טים מוכנה ולא בנה אותה וזה, מה לעשות, מהלך פחדני. תנסה לדמיין את מייקל, מג׳יק, בירד או תומאס עוברים באייטיז לאחת מהקבוצות המחאות לאחר שלא לקחו אליפות. לא הצלחת? Rest my case

    1. כנראה שזו שאלה של השקפת חיים.

      לי יש 0 בעיה עם העובדה שהשחקנים למדו לנצל את ה-CBA על מנת להעביר את הכוח לידיים שלהם.

      לברון בכהונה הראשונה שלו בקאבס היה תקוע.
      היו סיבות אובייקטיביות לחוסר היכולת של ההנהלה לבנות סביבו קבוצה,
      אבל זה לא שינה את העובדות.

      ההחלטה שלו (למרות הדרך הקלוקלת בהצגת הדברים) הייתה הפעם הראשונה שלמעשה השחקנים הם אלו שבנו קונטנדרית.

      גם החזרה שלו לקאבס, והדרישה שלו מגילברט לא לחסוך –
      פעם נוספת ששחקן הוא זה שהפך קבוצה לקונטנדרית.

      דוראנט, גם הוא היה תקוע בת'אנדר.
      כאשר הבעלים מסרב להשקיע ביכולת של הקבוצה להתמודד,
      אז ההחלטה של שחקן למקסם את סיכוייו לנצח היא יותר ממובנת.
      דוראנט בחר את הסיטואציה המיטבית עבורו,
      והבחירה שלו הוכיחה את עצמה.
      אליפות, פיינלס MVP.

  22. היה זה גמר הלוזרים האולטימטיבי (לברון /דוראנט ).
    וניצח אותו הלוזר היותר גדול (דוראנט שהצטרף לקבוצה עם 73 ניצחונות +2 גמרים ברצף וטבעת בנוסף לברון לפחות חזר לקאבס ..זה לא דומה למי שנשאר ללא עזיבה אך משהו קטן יש כאן ).
    זהו התשקיף האמיתי למה שקרה.
    שני שחקנים שפעם אהבתי ( כן מתן גם לברון ).
    שלא היו מסוגלים לקחת את הארגון שבחר בהם עד הסוף ולעבור את כל התהליך …וקצרו דרך …משל הם בריצת מרתון בה תפסו טראמפ עד לאיצטדיון .
    זאת בניגוד לתותחי עבר כמו לארי ,מגיק ,מייקל , האקים , קובי ,דאנקן , וכמובן נוביצקי .

    1. אתה תמיד מעלה את זהוזה תמיד מפריע.
      קובי דרש לשחק רק בלייקרס, זה יותר טוב?
      למייקל היה את פיפן וג'קסון, אתה חושב שאם היה במצב של לברון היה נשאר(לדעתי אין סיכוי, אבל היפוטתי לחלוטין).
      דאנקן היה מרחק פסיעה מלעבור לאורלנדו (אחרי שכבר זכה באליפות, כן?)
      לארי ומג'יק היו באחושרמוטה סופר טימז.
      לדורנט היה את ווסטברוק, הארדן ואיבקה. שלושתם טובים מכל שחקן אחר ששיחק עם לברון בקדנציה הראשונה.
      נוביצקי מלך.

      1. לא הבנתי את "למייקל היה את פיפן וג'קסון". זה סגן מאמן שקודם לתפקיד ראשי והחל להביא אליפויות, זה שחקן שנבחר בדראפט (אמנם בטרייד החלפה מסיאטל אבל בכל זאת "חדש מהניילון")

        1. זה אלמנטים שמראים לכוכב שהקבוצה מצליחה לבנות לו פלטפורמה להצלחה.
          לעומת לברון שראה הנהלה שבמשך 7 שנים המיטב שהצליחה לייצר זה מייק בראון, מו ווילייאמס ואילגאוסקס.

          1. בזה אתה צודק, לגבי פיפן לפחות. אבל מייקל עדיין אכל 6 שנים חרא עד שבמו ידיו הזיז את קולינס כדי שג'קסון ייאמן, ומשם החלה הפריצה

          2. כמו מי?
            מי היה שם שהיה משמעותית טוב יותר בקבוצה אחרת? (לא כולל שאק שהיה גמור בקליבלנד)
            יש מישהו שם שהתקרב בקבוצה אחרת או יכל בכלל להתקרב לרמה של פיפן או ווסטברוק לדוגמה?

    2. "לוזר".
      זה כל כך תלוי במזל.
      יש שחקנים שבורכו במזל להיבחר במועדון חזק –
      מג'יק, בירד, דנקן.

      אתה חושב שאם דנקן היה נבחר על ידי מינסוטה,
      הקריירה שלו הייתה נראית אות הדבר?

      לברון ודוראנט. הם רצו לנצח, אז הם שינו את הסיטואציה בה הם נמצאים.
      לטעמי, זה קרוב בהרבה להגדרה של ווינריות.

        1. מועדון מספיק טוב בשביל לצוות אותו עם 2 HOF בהמשך הקריירה:
          פיפן ורודמן.

          בפיינלס ב-2007 השחקן הטוב ביותר לצדו של לברון היה דרו גודן.

          השחקנים היחידים שקלעו יותר מ-9 נק' מעבר ללברון וגודן?
          גיבסון ופאבלוביץ!
          עזוב HOF נוסף לצדו.
          בכמה משחקי אולסטאר שיחקו שאר שחקני החמישייה של אותה עונה, בכל הקריירה שלהם?
          2.
          אילגאוסקאס.

          נגיד והיה מחליט לשרת את הרומנטיזציה של האוהדים.
          אני בספק אם היה זוכה באליפות כלשהי, והוא היה נזכר כאחד הלוזרים הגדולים.

          1. מי ידע שפיפן יהיה HOF?

            ואולי מייקל הפך אותו לכזה?

            למה 7 שנים של לברון בקאבס הראשונים לא הצליחו לגדל לידו כלום?

            אולי בגלל שכשאתה מגיע ישר מהתיכון עם הכתובת KING על ראשך עושים צל שכלום לא גדל תחתיו?

          2. תראה גיא ברמת העיקרון אתה צודק אבל לברון יכל להישאר בקליבלנד ולדאוג שתהיה לו קבוצה הרבה יותר טובה,מעבר לכך שלאור ההיכרות שלנו עם לברון הוא בהחלט יודע לעשות את זה.הסיבה שהוא לא עשה את זה היא לא המיתוס שהנהלת קליבלנד הייתה כזאת גרועה אלא הוא החליט לשחק עם החברים שלו ולנסות ליצור משהו שלא היה מעולם.הוא לא התכוון לרגע להישאר בקליבלנד ולא משנה מי היו מביאים לו.

          3. יש מבחן טוב יותר מלבדוק את הישגי הקבוצות שנייה אחרי שגורדן ולברון עזב?
            ב-94', שיקגו הייתה קבוצת פלייאוף לגיטימית.
            ב-2011 הקאבס היו קבוצת לוטרי.

            בנוסף, ב-94' פיפן סיים שלישי במירוץ ל-MVP.

          4. יניב, לדעתי, אתה טועה.

            כמות הכישרון שהגיע לקבוצה מהרגע שלברון נבחר הייתה בקרוב 0.

            בחירות הסיבוב הראשון של הקאבס מאז לברון עד סוף עונת 2010:

            לוק ג'קסון (בחירה 10), שאנון בראון (בחירה 25), ג'יי ג'יי היקסון (בחירה 19), כריסטיאן איינגה (בחירה 20).

            תשווה את זה לכמות הכישרון שהבולס ידעו לצרף לג'ורדן, גולדן סטייט לקרי, או הת'אנדר לדוראנט.

          5. איש, השינוי הגדול היה העזיבה של שאקיל ו-24 הדקות שלו למשחק???

            ג'יימסון, מו וויליאמס, וורז'או, פרקר. הם נשארו.

          6. גיא (אני מקווה שאני בשרשור הנכון קצת הלכתי לאיבוד) בעניין הזה אני לא מתווכח אני רק אומר בהיכרות שלנו עם לברון זה שהוא מיכל בקלות להישאר בקליבלנד ולהפוך אץ היוצרות.למשל כבר אז הוא היה כוכב ענק מן הסתם והיה שווה לקליבלנד הרבה מאוד כסף,הוא יכל בקלות שנה לפני סוף החוזה שלו לבוא לגילברט ולדרוש להחליף במידיית את הGM,הוא יכל להציב להם תנאי כמו שקובי הציב ללייקרס אבל הוא לא עשה את זה כי כבר ב2008 הוא,וייד ובוש החליטו על המהלך הזה ולכן זה לא משנה בכלל מה הנהלת קליבלנד עשתה או הייתה עושה.ההחלטה שלו התקבלה.
            דרך אגב אני מאמין שגם אצל דוראנט ההחלטה לעזוב את אוק' התקבלה עוד לפני שהעונה הקודמת נגמרה ורק במקרה של אליפות הוא היה נשאר כי לא הייתה לו ברירה

          7. יכול להיות שאתה צודק.
            אישית, אני אוהב את זה שהשחקנים שינו את כללי המשחק –
            זה גרם, וגורם, לחלק מבעלי הקבוצות להתעורר מהתרדמת בה לקו.

          8. יניב, אתה טוען שלברון לא בסדר כי הוא לא "דרש" מספיק מההנהלה, בזמן שהביקורת לאורך כל השנים זה שהוא "דורש" יותר מדיי וזה לא מקומו?
            You're damned if you do, and you're damned if you don't.

          9. אני לא טענתי האם לברון בסדר או לא בסדר.אני יוצא נגד הטענה שלברון עזב כי ההנהלה בקליבלנד לא עשתה כלום לחזק את הקבוצה.ההיפך אתה בדיוק מחזק את הטענה שלי,הרי כולנו יודעים שלברון רוצה משהו אז הוא יודע לדרוש ובקליבלנד הוא לא עשה זאת. זה כל הנקודה שלי(

          10. אין לי ממש טענה, אז אני לא יודע איך אני מחזק.
            מעולם לא טענתי למה לברון עושה או לא עושה מבחינת "ניהול" הקבוצה וה"אימון" שלה. אין לי מושג מה הוא מדבר עם גילברט או גריפין או לו בחדרים סגורים מה הוא דורש או לא דורש ולכן אין לי שום טענה.
            מה עם האפשרות שהוא כן בא בדרישות, כן דרש ולא קיבל?
            מה עם האפשרות שרק אחרי שעזב והוכיח את עצמו במקום אחר, היו מוכנים בקליבלנד לעשות את הדברים?
            שוב, אני לא טוען שזה מה שהיה, אני רק טוען שאני לא יודע.
            מה שאני כן יודע, זה שב-7 השנים שלו בקדנציה הראשונה, דאגו לו ל-0 עזרה. בניגוד לכל שאר השחקנים שאהרון שדה העלה (לארי ,מגיק ,מייקל , האקים , קובי ,דאנקן , וכמובן נוביצקי .)

          11. אמרתי שאתה מחזק את טענתי לא שלך יש טענה.אני יסביר כתבת שהביקורת שהוא כל הזמן וזה לא מקומו .נקודה זאת לא באה משום מקום.אתה יכול להתווכח האם זה מקומו לדרוש או שזה באמת לא מקומו אבל אני חושב שכולם מסכימים שזה לברון .כמובן שגם האפשרות שהוא דרש ולא קיבל היא קיימת אבל לטעמי הסבירות לכך היא מאוד מאוד נמוכה וזה כי שוב לאור ההתנהגות של לברון שמאוד מאוד אוהב לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ קשה לי להאמין שהוא בא בדרישות ולא קיבל ולא הוציא את זה החוצה(ולו רק כדי לצאת בסדר עם האוהדים והתקשורת שהנה אין לו ברירה אלא לעזוב).כבר אז לברון היה שווה המון המון כסף לקליבלנד העיר ולגילברט בפרט ואין מצב שהוא לא היה מקבל את מה שהוא רצה.
            לגבי 0 עזרה אז אני גם לא מקבל,הם ניסו אבל לא היו כל כך מוצלחים הביאו לו למשל את יוז שהיה אמור לפרוח לידו,הביאו לו את משבורן(נדמה לי)שחקן של מעל 20 נקודות למשחק.זה מן הסתם לא היה מספיק והם עשו עבודה מחורבנת אבל הם כן ניסו.
            בכל מקרה לא זאת הנקודה שלי.הנקודה שלי היא מאוד פשוטה אני פשוט לא מקבל את הטענה שלברון עזב בגלל ההנהלה המחורבנת של קליבלנד.

          12. קשה להגיד ששחקן עוזב קבוצה בגלל סיבה אחת וזהו.
            ההנהלה עשתה עבודה מחורבנת זה די קונצנזוס (אם אני ואתה מסכימים, זה מקביל לקונצנזוס 🙂 ). אין ספק שלברון שמח גם ללכת לשחק עם חברים שלו (היה שחקן חופשי).
            כמה המשקל לכל כיוון? אי אפשר לדעת.
            אבל השרשור התחיל כתגובה לטענה של אהרון שדה. אף שחקן מהגדולים לא קיבל כ"כ מעט עזרה. אתה אומר שהביאו את יוז ומשבורן. איפה הם ואיפה השחקנים התומכים של השאר?
            הטענות של לא ניסה בקבוצה שבחרה אותו היו לגיטימיות בעיניי אם אחרי 3-4 שנים הוא היה עושה שביתה איטלקית עד שיעבירו אותו, לא אחרי 7 שנים שהוא רואה שההנהלה דפוקה ולא מצליחה לייצר כלום לידו (ברור שניסו, בכל זאת יש 12 שחקנים בסגל למלא.).

      1. + 100
        אנחנו כל כך אוהבים להתבלבל בין מקריות למילים הראויות כמו ווינר לוזר ושאר ירקות. יש לי בראש כל כך הרבה מקרים שלייחס אותם לתכונת אופי ולא לגורם בלתי מוסבר זו פשוט טעות.

        1. אם קיירי מפספס את השלושה ההיא ובארנס מכניס 1-2 מהפנויות לחלוטין שקיבל הווריורס מנצחים ב7 ולברון מקבל שיט על כך שלמרות חסרון דריימונד ונפילתו של בוגוט הוא לא הצליח לחסל קבוצה של ילד רזה ולא אתלטי בחירה 11 מוושינגטון סטייט וילד שמנמן ועני שאף קבוצה בסיבוב הרשון לא ראתה בו כלום. אם דריימונד משחק במשחק 5 בבית וגולדן במומנטום של משחק 4 מנצחים 4-1 אז טיירון לו עולה על המוקד אף לאי שבו הוגלה דיוויד בלאט, לאב בטרייד אחרי גמר נוראי עובר בעבור חופן בוטנים ולברון היה שוקל את עתידו מחדש…

    3. על המעבר של דוראנט אמרו הכל. אבל הכתם של לברון יותר גדול ולא משיקולים ספורטיביים. אלא בגלל ה-Decision. איך שזה קרה. ומה שהוא עשה לאוהדים שלו שהלכו איתו מבית הספר בתור בן המקום. לברון ג'יימס אוהב לדבר על The Land ועל המורשת. הוא הלך והרג את קליבלנד ואת אוהיו שלו. במקום להביא כוכבים לקליבלנד. דוראנט אף פעם לא דיבר על המורשת ועל הבית. אין לו קשר לוושינגטון ולא היה לו. זה הבדל גדול. מבלי לגרוע מהיכולת של שניהם ומההגיון הספורטיבי במעברים שהוכיחו את עצמם.

    4. אהרון, שים לב שלא טענתי שיש בעיה עם עצם הביקורת שלך על המעבר, אלא על העובדה שאתה טוען לתקדים. תקדים זה לא היה.

      לגבי דאנקן – שים לב לסיטואציה אליה הוא הגיע, לפי רצף האירועים:
      1. רובינסון נבחר בבחירה 1.
      2. רובינסון ממשיך עוד שנתיים בצבא ובזמן הזה הקבוצה ממשיכה לצבור נכסים.
      3. ס"א של רובינסון מגיע למקום שני במערב ומאזן של 59 ניצחונות.
      4. ס"א עושה טנקינג ומקבלת את דאנקן.

      למעשה, זה כמו שדוראנט או לברון היו נבחרים לקבוצה ברמה של ס"א הנוכחית. מבחן שדה לא מבחין בין מצב כזה לבין המצב של דיוויס למשל שנבחרת לסיטואציה שונה לחלוטין. אם דיוויס היה מגיע היום לליגה לס"א הנוכחית, האם יש לך ספק שהיתה לו קריירה מוצלחת משמעותית?

  23. לגמרי.
    זו הייתה הקבוצה הגדולה בהיסטוריה עוד לפני דוראנט ואם מחר הוא יעזוב עדיין הם מועמדים מספר אחת לאליפות.
    קליבלנד ללא לברון ולדוגמא במקומו כרמלו? מקום שישי והדחה מול טורונטו בסיבוב הראשון…
    מנחם שנאתך מעוורת אותך וחבל…
    שחרנין ברמה של איגודלה וגרין (אול סטארים ואפילו גרין פרנצ'ייז פלייר) שיחקו במיאמי? קליבלנד? נו באמת…
    מעבר שהלוחמים קבוצה שלמה מסך חלקיה מתואמת ומאומנת

    1. גרין פרנצ'ייז פלייר? מרחם על המועדון שגרין יהיה הפרנצ'ייז פלייר שלו. איגודלה כבר מזמן לא ברמה של אול סטאר, פה ושם יכול לתת משחק טוב שנובע בעיקר מהמערכת המצוינת בווריורס.

    2. אח יקר מה שעשה את הריצה המיוחדת ל73 ניצחונות כלל עונה לא מהיקום הזה של סטף שהביאה 17! win shares וצוות עמוק ורחב ביותר שאתה מוזמן לבדוק את ההשפעה של כל אחד שם בעונה הרגילה. אם תחזיר את בארנס ובוגוט (כמה מהר שוכחים כמה נתן לקבוצה הזאת) ותוריד את דוראנט (ונגיד את זאזא) וגם סטף יוכל לשחזר את עונת 2016 עד הפציעה אז זה רלוונטי. איגי היה אול סטאר והוא שחקן מדהים אבל יש לו כאבי גב כרוניים כבר כמה שנים ומלא פציעות טורדניות. זה לא רק 'ויתור' בשביל אליפויות זה חוסר יכולת בשלב הזה לסחוב עונות עמוסות על הגב.

      לגבי דריימונד. כבודו במקומו מונח אבל gm שיקח אותו כשחקן מוביל של קבוצה לא מבין איך הוא פועל. אמרו שהוא עשה את קארי. כל הנתונים שאני ראיתי הראו ההפך. מכמות האסיסטים של גרין במצב 4-3 מדאבל טים של קארי ועד הגמר בו קארי הוביל את הכדור ומסר יותר אסיסטים וקלע ללא אסיסט ב70% מהמקרים. דריימונד שבפלייאוף קלע 48% מהשלוש לפני הגמר (אחוז פנויים הכי גבוה) ברגע שנשמר ירד בחצי. עכשיו דמיין אותו בקבוצה שכל הפוקוס עליו והוא גם צריך ליצור וגם צריך לקלוע כשההגנה שמה עליו את כל הדגש…

      הוא שחקן מושלם לחבר בין כוכבים ובזה גדולתו. והוא גם מגן אדיר.

    1. *ההיתלהמות פה כלפיי שחקן כמו מלו לא מובנת לי בכלל.

      **
      מדובר בכישרון הכי גדול אחריי לברון ובשחקן עם כבוד עצמי שלא היה מרשה לעצמו בכלל ליצור קבוצת 'ספורטים' בדרך של הקאפקייק.

      1. בכישרון אני מסכים. הכישרון של לברון מלו וקיירי עולה על כל שלישייה בליגה. העניין הוא שיש את הקטע של ההגנה. מלו לא מגן טוב. בנוסף הוא יושב בהרבה מובנים במשבצת של לברון. אם הוא שחקן ששי זה מצויין רק מי מאזן את הקאבס מקדימה. מי מחליף את הפוזשינים שלאב יצר בריבאונד. או את הקליעה של לאב כשהוא מושך גבוהים החוצה ומפנה ללברון את הרחבה. כישרון יש הטעמה בעיניי אין. כמובן שאשמח אם מלו יגיע לסיטואציה חדשה שפתאום תיתן לו חשק להגן ולהפוך קבוצתי (כמו בנבחרת ב2008). ממה שראיתי ממנו בשנים האחרונות אני פחות חושב.

        1. כשרון זה לא רק לקלוע, כשרון זה גם להיות שחקן קבוצתי, לשמור על הכרס.. לא לתת לביג טיקט לאכול מההאני צ'יריוס שלך, למסור… לא לחשוב שבגלל שבהתקפה הקודמת מסרת, אז אסור לך למסור גם בהתקפה הבאה… לדעת לזהות מתי אתה ביום רע, ולתרום גם באספקטים אחרים… הגנה… לא לתת סיבות למאמני עבר לכתוב ברב מכר שלהם אחרי פרישה שהיה לך אישיו עם דמויות אב וכאלה… כשרון זה לא רק לקלוע.

          1. תלוי איך מגדירים כישרון כי במילון יש הגדרה 1 והגדרה 2 ושניהם סותרים אחד את השני 🙂

            1. סגולה או יכולת טבעית לעשות דבר מסוים בהצלחה, מצב נתון של תכונות כלשהן הנותנות לאדם יכולת להצליח בתחום מסוים. למשל: כישרון למידת שפות, כישרון כתיבה, כישרון מוסיקלי.

            2. נכונות, יעילות, יכולת, אפשרות.

            אני חושב שהרבה מהתכונות של כרמלו הם מהרגלים רעים שספג עם השנים והחברים לקבוצתו שגרמו לו לשחק לא 'נכון'. בנבחרות האמריקאיות הוא היה מאוד אחר. בדנבר עם צ'ונסי היה מאוד אחר.

        2. כרמלו כשחקן שישי בקונטנדרית יכול להיות ענק.

          יש לו ריבאונד, יש לו קליעה נהדרת בקאצ' אנד שוט, והחיסרון שלו בהגנה מתגמד כאשר הוא משחק מול ספסלי היריבות.
          (דרך אגב, בהגנה הוא לא גרוע כמו שנהוג לספר עליו)

          פיק אנד רול של קיירי וכרמלו בדקות שלברון לא על הפרקט?
          בדיוק התשובה למחסור בנקודות מהספסל בסדרת הגמר.

  24. אמירה אומללה של לברון שמאז "ההחלטה" משחק רק בסופר-טימס, כאשר מיאמי בהגדרה היתה האמ-אמא של ההגדרה של סופר-טים שנבנתה רק בשביל לזכות ב-not 1, not2, not 3 אליפויות.

    ואגב, מה עושה את גולדן סטייט סופר טים?

      1. *

        כשהולכים לפי ההגדרה של רפויי ההבנה,

        גם דנבר של ,כרמלו,קניון ואייברסון הייתה קבוצת 'סופרטים'.

        1. **
          כשאת טרול אף אחד לא לוקח את הדברים שלך ברצינות גם כשיש בהם משהו. (ולא אייברסון בסוף הקריירה לא נחשב לשחקן ברמת -"MVP" ).

      2. mvp חמישיות עונה ובחירות לאולסטאר הם לא נתוני כדורסל.

        אם דוראנט ווסברוק משחקים עונה שלמה יחד ב2014 ווסטבוק היה ממשיך את המגמה של לקחת יותר זריקות דוראנט קולע סביבות ה27 נקודות למשחק ואין מצב שהיה נבחר ל-MVP בעונה ההיא (כנראה עוד אחת של לברון). ואז זה כבר לא היה שתי mvp יחד? זה היה בסדר?

        וזה כן דומה לאטלנטה במובן שאם דריימונד היה משחק בדיוק אותו הדבר רק ביוטה הוא בחיים לא היה נבחר לאול סטאר. הניצחונות זה מה שהביא לו את המעמד והדירוגים.

        קליי טופ 10? סבבה. אתה בונה קבוצה מאפס. יש לך זכות על שחקן אחד ברשימה הבאה ממנה אתה מתחיל:

        לברון דוראנט קארי ווסברוק קוואי הארדן ג'ון וול פול ג'ורג' הגריק פריק כריס פול קאזינס אנתוני דיוויס מארק גאסול ג'ואל אמביד אייזיה מילסאפ קארל אנתוני טאונס דימיאן לילארד דמאר דרוזן וכרמלו. מזכיר לך שזה השחקן המוביל שלך שהכל בנוי על הכישרון שלו להביא את הסחורה ולהפוך אחרים סביבו טובים יותר. לי יש 15 ברשימה שאני מתחיל איתם לפני קליי. ואני בטוח שכחתי מישהו. להזכיר לך שלפני שנתיים קליי ועוד נכסים היו צריכים להתחלף עם קווין לאב…

        בקיצר לא פה לרדת על גולדן סטייט אלא להראות שבסוף קארי ודוראנט הם כיששרונות מדהימים אבל כל הקבוצה הזאת נבנתה כפאזל ארוך ועמוק שהחלקים מתאימים אחד ליד השני. הם יוצרים סינרגיה ומשם העוצמה שלהם. ודוראנט התאים להם בול (לעניות דעתי ווסטברוק והארדן לא היו מתאימים. גם לא לברון). בהגדרה שלי סופר טים זו קבוצה כמו גלאקטיקוס שנוצרת יש מאיין מתוך תחושה שהכישרון והשמות לבד יספיקו לעשות הבדל.

  25. לברון פשוט מאוד מטפח את הנארטיב החדש שהוא הבודד היחידי שנותן איזשהו פייט לסופר טים שקמה אך ורק להילחם נגדו.זה בא לתת לתומכיו בויכוח עוד נקודות בכך שמייקל מעולם לא נאלץ להתמודד מול סופר טים כמו לברון והמאזן הלא טוב של לברון בגמרים זה רק בגלל זה ואם לא היו קמה סופר טים אז הוא כנראה היה אם עוד 2-3 אליפויות ,אה ותסתכלו על הממוצעים המדהימים שלו בפיינלס זה בכלל ברמה מעל מייקל.
    שוב כמו תמיד לברון דואג למורשת שלו ומכיוון שבמספר אליפויות הוא לא יגיע למייקל אז הוא מטפח עכשיו את הנארטיב של האנדרדוג המושלם שכמו שעגל אוהב לכנות עומד לבדו מול כוחות האופל.
    לגבי מעבר ללוס אנג'לס מישהו באמת חושב שלברון יוותר על החיים הנוחים במזרח ויילך להתמודד במערב שם הוא עלול לקבל את סן אנטוניו בחצי גמר וגולדן סטייט בגמר???

      1. זה העניין עם נארטיב שאתה מעוות את מה שהיה.
        לצורך העניין ידברו על הקבוצות שמייקל ניצח בגמרים כמו סיאטל/יוטה./פיניקס/פורטלנד ויעדיפו לשכוח את ההתחלה שבה הוא בהחלט התמודד מול הקבוצות החזקות בהיסטוריה.

      2. נדלג על החצץ והדמעות שהבולס אכלו במזרח כל שנה עד שהגיעו לגמר ונתרכז רק ביריבים מהמערב בגמרים:

        הלייקרס של קארים ומג'יק- וורת'י / הסאנס של ברקלי ו-KJ, הג'אז של סטוקטון ומלון. נגיד שהבלייזרס לא היו סופר טים למרות דרקסלר ואפילו הסוניקס למרות פייטון וקמפ.

        כל ההעפלות של לברון לגמרים היו טיולים במזרח שהיה למזפח.

        1. שיקגו של 2011, הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה זה מזפח?
          בוסטון של 2012, הקבוצה של גארנט, ריי אלן, פול פירס, ורונדו, זה מזפח?
          אינדיאנה של 2013, קבוצת ההגנה מס' 1 בליגה, זה מזפח?

          (כל פעם אני אומר לעצמי להפסיק להיגרר לדיוני מזפח, ואני פשוט לא מצליח…)

          1. עמדתי בעינה עומדת. מי זוכר את הקבוצות שציינת? אפילו לגמר הן לא הגיעו. אז עשו V על קריטריון כזה או אחר, וגם הוא הושג הודות לכך ששיחקו בקונפרנס חלש.
            דעתי על המזרח החלש אינה מהבטן (כי אני לא אוהד של שום קבוצה בליגה מאז 1998) אלא לגמרי מהראש. תמיד יש יותר עניין במערב ובעיקר תחרותיות.

          2. מקרה קלסי של damn if i do and damn if i don't

            הם לא הגיעו לפיינלס בגלל שהם הפסידו ללברון,
            ולכן הם מזפח?

            אז גם הספרס של שלוש השנים האחרונות האחרונות קבוצה מזפחית?
            גם הם לא העפילו לפיינלס.

          3. לא מבין איך יש פה השוואה הגיונית.
            רשמת מזפח, גיא הציג קבוצות מעולות ואתה טוען שאף אחד לא זוכר אותם.

            כמה קבוצות "זוכרים" שלא הגיעו לגמר? פיניקס של נאש?
            מישהו יזכור את הקליפרס או יוסטון? לא יותר מאת שיקגו

  26. למה ג'רי ווסט עזב את גולדן ? ולמה לקליפרס… ?

    גולדן סופר טים כי יש לה שחקנים קבוצתיים שגדלו ביחד, יודעים לחלוק כדור, להשאיר את האגו בצד כשמכניסים בורג ענק, לתת למאמן מצוין עם ראש פתוח להנחיל שיטה בלי לעשות בעיות, לא מתעסקים בסטט' וכך לדפוק את הסטט' מהטובות אי פעם, נשארים צנועים, ורעבים לאתגרים ושיאים חדשים, סומכים על שחקני משנה ורוקי בזמן אמת, ונראה לי ששכחתי עוד כמה דברים.

    קליבלנד לא סופר טים, כי יש להם כמה סופר סטארים שכל משחק משחקים אייסוליישן, בקונפרנס מגוחך שאפשר לנוח בו כל העונה ועדיין יגמר לך החמצן בגמר (במזרח החמצן פחות דליל)אחרי מחצית אלמלא השופטים שמבלים רוב המשחק ליד הטלוויזיה כי סילבר עשה להם מנוי ליג פאס. פאס זה גם מה שהשחקניי משנה בספסל הכי עמוק אי פעם אצל קונטדרית מקבלים ביום משחק, כי השחקן עם ה IQ הכי גבוה במשחק (בדיחה טובה) צריך שהכל יעבור דרכו, כדי שאפשר יהיה במסיבת העיתונאים שלאחר ההפסד בסוויפ ג'נטלמני בגמר (תודה לוורנר בראדרס שהביאוני עד הלום) להתגאות בממוצע ראסל ווסטברוק בגמר, למרות שאף פעם לא שיחקתי בסופר טים !!!

    1. נכון. אלא שניתן לטעון שגם הקונפרנס המערבי מגוחך. קווין דוראנט לא שיחק רבע עונה ועדיין גולדן סטייט זכתה בו בקלות. מאזן 0-12 בפלייאוף גם לא אומר דברים טובים על המערב. בלי קשר לחולשת המזרח.

      1. לעשות 67 ניצחונות ולהיות צריך להגיע ל62 ניצחונות בשביל להיות ראשון בקונפרנס זה מאוד שונה מלעשות 51 ניצחונות ולהיות צריך 54 בשביל מקום ראשון בקונפרנס.

        הפליאוף של הווריירס היה קשה יותר אלמלא הפציעה של קוואי

      2. איך אפשר לטעון את זה ??

        אם קליבלנד במערב, היא עפה בסוויפ בסיבוב השני מול גולדן.

        יש לפחות 3 קבוצות במערב ברמה של קליבלנד, שמול אלופת המערב נראתה כמו פורטלנד ביום סביר עם הרבה עזרה מהמשרוקיות, וכל זה אחרי שקליבלנד דרסה את המזרח עם הפסד בודד שגם אותו הפילו על איזה וירוס מסתורי (לא הקרדשיאן) שדרון וויליאמס כפי הנראה עוד לא נפטר ממנו.

        1. ואם קליבלנד היתה עפה בסוויפ במערב, זה היה הופך אותו פחות חלש? לא. גולדן סטייט לשיטתך היתה שוב מסיימת את הפלייאוף עם 0-12 על קבוצות המערב. מתקשה להבין את ההגיון שלך.
          בכלל אי אפשר להחיל תוצאות של קבוצה מקונפרנס A שמתמודדת בעיקר עם קבוצות מאותו קונפרנס, על מה היה קורה איתה בקונפרנס B עם בעיקר קבוצות מקונפרנס B. ניתן רק להעריך. נדמה לי שההערכה המוסכמת היא שקליבלנד היתה היריבה הכי פחות חלשה שהתמודדה עם גולדן סטייט בפלייאוף. והמדד הקובע בשאלה הזו הוא המאזן בסדרות הישירות בין הקבוצות.

          1. כי גולדן לא בספרה של קליבלנד, מה מסובך להבין ?

            היא בספרה אחרת מכל הליגה, מזרח ומערב. קליבלנד לא.

          2. אז אם היא בספירה אחרת מכל הליגה (אני מסכים), אין למעשה הבדל אמיתי בין חוזקת המערב לחולשת המזרח. הוא זניח. מה זה משנה מי מגיעה מאיזה קונפרנס ובאיזה שלב היא תפגוש את גולדן סטייט. הכל יסתיים ב-0-4 מוחץ.

        2. איך זה קשור לתגובה המקורית שלי ?

          אני בסך הכל שמתי את הפרופורציות, וההבדלים בין סופר טים אמיתית כמו גולדן, וסופר טים על הנייר שלא מפיקה מעצמה את המירב כמו קליבלנד בקונפרס חלש.

          ולא הכל מסתיים באלופה, יש קבוצות שבונות או מתחילות לבנות מסורת בפלייאוף, לא לזלזל בזה, גם גולדן התחילה ככה…

          1. התגובה המקורית שלך טענה שהקונפרנס המזרחי מגוחך. לכך התייחסתי שניתן לטעון אותו דבר על המערבי. המאזנים של גולדן סטייט ב-3 העונות האחרונות והמאזן שלה בפלייאופים, במיוחד האחרון, מצביעים על גיחוך המערב באותה מידה אם לא יותר.
            ואם אתה רוצה לומר שקבוצות המערב טובות יותר מקבוצות המזרח – מה זה בעצם משנה? הן משחקות עבור כלום כי ב-NBA משחקים עבור האליפות בלבד. ואם הכל מסתיים ב-0-4 (כפי שקרה) אין טעם בחוזקת המערב מול חולשת המזרח – כולם מגוחכים בסוף הדרך. המערב נותר בגיחוכו כמו אלופת המזרח.
            אולי אתה רוצה לטעון כלפי קליבלנד דווקא. שעובדת היותה בקונפרנס המזרחי מזכה אותה בהגעה לגמר ולא רק לחצי או לשלב הראשון בפלייאוף. גם זה עקר לטעמי. להיפך. אנשים זוקפים לחובת שחקנים וקבוצות הפסד בגמר הרבה יותר מהפסד בשלב מוקדם בפלייאוף. קליבלנד ולברון ג'יימס מבחינת הציבור והלגאסי רק מפסידים מהעובדה שהם מפסידים בגמר ולא בשלב מוקדם יותר. כשם שלא זוכרים לג'ורדן את ההפסדים שלו בשלבים מוקדמים בפלייאוף אלא רק את הנצחונות שלו בגמר. שוב – אני לא מבין את ההגיון שלך. מצטער.

          2. עוד טענה לא הגיונית שלך. אתה טוען שקליבלנד לא הפיקה מעצמה את המקסימום בקונפרנס חלש כמו המזרח. קליבלנד זכתה באליפות המזרח 3 פעמים רצופות. את הפלייאוף האחרון היא סיימה במאזן 1-12. במרחק באזר ביטר של אייברי בראדלי מ-0-12. זה המקסימום שאפשר במזרח או בכלל. מתקשה להבין אותך.

          3. מהסוף להתחלה… ואני מתחיל לחזור על עצמי..

            גם גולדן לא נבנתה ביום אחד, בזמן שהספרס ומיאמי עשו 2 גמרים רצופים, היא התחשלה בפלייאוף. אתה רוצה לקרוא לזה מיותר ? זכותך. רק יש מצב שתחמיץ את הגולדן הבאה (האמת אף אחד לא ראה את זה בא)

            הקונפרס המזרחי חלש במשך כמה שנים טובות, וחלש גם השנה, תפתח טבלתמזרח/מערב. אם אלופת המזרח מפסידה בסוג של סוויפ אחרי שרמסה את הקונפרנס שלה לאלופת המערב, אז זה אומר משהו על המזרח. מבטיח לך שלא הקליפרס ולא יוסטון, ולא ס"א ואפילו לא יוטה מפסידות בסוויפ לקליבלנד. חלק גם עוברות אותה. גולדן יוצאת דופן, וגם היא הפסידה משחק ראשון לס"א, אלמלא הגרוזיני.

          4. כי אני לא מודד אותה מול המזרח, מה יש למדוד שמה ? קליבלנד בעצמה לא מודדגת את עצמה מול המזרח…. כל המהות שלה וכל איך שהיא נבנתה השנה זה בשביל להתמודגדמול גולדן, ובזה היא נכשלה.

          5. אני גם לא מבין את הטענה על חולשת המזרח, כשלעצמה. למי להפנות אותה? לבעלי הקבוצות במזרח שלא מצליחים להעמיד קבוצות חזקות מספיק? נדמה לי שכולם בביזנס של נצחונות. למי שחילק את הליגה לקונפרנסים האלה? לחלוקת ארצות הברית למדינות האלה? לעובדה שלברון ג'יימס נולד באייקרון ובחר לחזור לבית באוהיו? לעובדה שקווין דוראנט לא בחר בבוסטון בתור פרי אייג'נט והעדיף את גולדן סטייט? זו אגב דווקא עובדה שמצביעה על חולשת המערב (מתחת לגולדן סטייט). בגללה הוא בחר להיות שם, במערב החזק-לכאורה אבל זה שמובס בלא תנאי בפני גולדן סטייט. ולא לעבור למזרח החלש. טענה שאינה ניתנת לבדיקה וממילא אין לה רלבנטיות. ב-NBA משחקים על אליפות ורק אליפות.

          6. סבבה, רק האליפות חשובה…

            אז תצפה רק בסדרת הגמר ותעזוב אותי בשקט.

            (ציינתי עובדות, ההאשמות על אחריותך בלבד.)

          7. עובדות הן ממך והלאה, אם ללמוד מתגובות אחרות. אם אתה טוען, למשל 1, שקליבלנד לא ממצה את המקסימום מעצמה במזרח, בניגוד לעובדות שכל ילד מכיר – אתה לא יכול לומר שאתה יכול להסתמך על עובדות. כלומר, אתה יכול לומר, אבל זה לא משהו. אג'נדה – זה משהו אחר, וממנה דומה שיש לך בשפע.

          8. אתה לא מבין שלא אני ולא קליבלנד סופרים את המזרח ?!

            ל א ס ו פ ר !!!

            אתה רוצה לדעת עד כמה ?

            הבן אדם לפני גמר קונפרנס מחליט "לנפוש" בצרפת…

        3. כי המזרח גרוע יותר ממה שנראה לעין, כבר עשרים שנה. חוץ ממיאמי ב-2006 ובוסטון ב-2008 לא היתה שם שום קבוצה דומיננטית בלי לברון ג'יימס בשורותיה. ואני לא מתכוון להחמיא לו כאן. הוא באמת שחקן על, אבל כל הקונפרנס הזה שווה לטארמה לעומת המערב. ראינו את זה כל השנים בסטטיסטיקות וגם השנה לא בטוח מה היה קורה לקאבס אם היו פוגשים על בסיס שבועי את הספרס, הקליפרס, יוסטון ו-OKC. בעצם אני כן בטוח – הם היו הרבה יותר עייפים ופצועים ממה שזימן להם בית ההבראה שנקרא גם "איסטרן קונפרנס".

          1. כלומר גם לך חורה שקליבלנד מגיעה בקלות יחסית לגמר. ולא נניח בוסטון. או אם סן אנטוניו היתה משחקת במזרח. כאמור גם אם זה נכון – בעיני זה חסר משמעות. כי אם כולן נדרסות בפני גולדן סטייט זה לא רלבנטי בכלל מתי אתה חוטף את הסוויפ. ואולי להיפך, עדיף לעוף קודם ולא בסדרת הגמר, שאחריה סוחבים את הרקורד של הפסדים בגמר, לכל החיים. אף אחד לא יזכיר לקוואי את ההדחה השנה בפלייאוף. גם לא לג'יימס הארדן. ללברון כן יזכירו כי זה הפסד בגמר.

          2. למה שמישהו יזכיר לקוואי הדחה שהוא לא שיחק בה?

            וברור שיזכירו להארדן את ההדחה שלו. היא הייתה מבישה ונכנסה היישר לספרי ההיסטוריה

  27. יש בהחלט הבדל בין ההחלטה של לברון להחלטה דל דוראנט. לברון הפך את מיאמי למועמדת לאליפות בהגעתו אליה, אך הוא לא הגיע לקבוצה שהיא כבר מועמדת בכירה לאליפות ושזכתה בה בלעדיו. לעומת זאת דוראנט הגיע לקבוצה שכבר זכתה בלעדיו באליפות והמשיכה להיות מועמדת בכירה לאליפות והפך אותה לעוד יותר חזרה באופן לא תחרותי.
    הסגל של הווריירס טוב משמעותי מזה שהיה למיאמי. רק השלישייה המובילה של מיאמי ברמה דומה, אך הרביעייה המובילה והחמישייה המובילה והסגל בכלל די הרבה פחות טוב משל הווריירס.
    לכן ההחלטה של לברון ודוראנט אינן זהות ושל דוראנט ממש פחדנית.
    אך בכל מקרה שתי ההחלטות לגיטימיות ואינן פשע.

    1. צודק. אלא שלחובת לברון ג'יימס ייזקף ה-Decision והאופן בו הוא נעשה. זה דבר שהוא מעבר לספורט. ולחובת דוראנט תיזקף העובדה שהוא נטש בלי תמורה מועמדת ראויה לאליפות. אחת מ-2 הקבוצות היחידות בליגה שהיתה יכולה לאתגר את גולדן סטייט. מה שאי אפשר לומר על ג'יימס בעזיבה את קליבלנד. אחד עשה נזק מוראלי והשני נזק תחרותי.

      1. לאמיתו של דבר :
        תנדר לא באמת היו מועמדים לאליפות לאחר עסקת הארדן .
        היתה להם תקרת זכוכית שאותה לא יכלו לעבור .
        מי שאהד את הקבוצה בזמו ההוא ידע זאת ברגע שנודע על העסקה .
        התקוה של האוהדים האומללים היתה שיבוא כוכב פחות ערך מהארדן במקומו ואזי הקבוצה תחזר להיות מועמדת . זה מעולם לא התממש .
        מעולם לא היתה יריבות בין תנדר לגולדן . תנדר זה פרנצייז שהגיע לעיר ב-2008 . גולדן הגיעו רק ב–2014-2013 לפלייאוף אחרי שנים של בצורת . המפגש היחיד בין הקבוצות בסדרה היה גמר המערב ב-2016 .למעשה , היתה בדיחה ידועה שקוין זה הקריפטונייט של גולדן , לא זוכר שהוא ירד מ-40 נגדם עד אותה סדרה . למעשה , שיא הקריירה שלו של של 54 היה מול דריימונד גרין וזו הסיבה שגרין מעריץ אותו .
        היריבות היחידה שהספיקה להווצר בחלון הזמן הזה היתה מול הספרס . אני זוכר 3 סדרות .
        כך שרצוי לדייק ..

        1. ועוד לאמיתו של דבר :
          קווין לא נטש בלי תמורה . זו תעמולה שמופצת באתרים מסוימים כדי להסיט את הדיון מברור סיבות הכשלון של הקבוצה .
          קווין סיים חוזה שני בפרנצייז שבמסגרתו שירת את המועדון מהזמן שהמועדון עוד בסיאטל סהכ 9 שנים .
          לפי ההסכם הקיבוצי משנת 1988 כל שחקן שסיים חוזה שני ובמסגרתו עבד לפחות 7 שנים מקבל מעמד של סוכן חופשי בלתי מוגבל .
          פירושו של דבר שהוא פטור מכל חובה למועדון שהעסיק אותו וזכותו לעבוד. בכל מועדון שיחפץ .ללא שתהיה איזושהיא חבות למועדון החדש כלפי המועדון הקודם . הסוכן החופשי היחיד מאז 1988 שנטענת כלפיו טענה כזו הוא קווין כשלמעשה מי שטוען את זה בעצם טוען שזכותו להפר את ההסכם הקיבוצי דנן . לא נשמעה טענה כזו מצד איזשהוא מועדון או גוף אוהדים כלפי איזשהוא שחקן במשך עשרות שנים .
          לרשות מועדון שמשער שעלול לא לקבל תמורה עבור נכס חשוב עומדת הזכות בזמן שהנכס תחת חוזה אצלו להחליף אותו בנכסים אחרים מול כל מועדון אחר שחפץ בכך . אין על השחקו ( הנכס ) שום חובת הודעה מראש מה כוונותיו בסיום החוזה .
          מועדון שמניח ביהירות שהנכס נמצא בכיסו בדרך כלל לומד בדרך הקשה שזה לא כך .
          אבל אני ארגיע אותך ואספר לך שהמועדון אכן ניסה לענין מספר קבוצות בעסקת חליפין בזמן שהשחקן התאושש מ-3 ניתוחים כושלים בפציעה שנקראת שבר גונס , אך אף קבוצה לא היתה מעונינת .
          כשהתאושש מהפציעה המועדון כבר לא רצה את העסקה הזו .
          בשורה התחתונה רצוי שאם יש נאמנות כדאי מאוד שתהיה הדדית .

  28. חשבתם פעם על הצד השני של המטבע.
    כן דוראנט חבר לקבוצה מוכנה ומעולה ובלה בלה בלה אבל דוראנט מגיע ככוכב על שכולם כולל כולם מדרגים אותו כטופ2-3 בליגה והוא הולך לשחק בקבוצה שמעבר לכך שמשחק שם טופ 3 בלךיגה ועוד 2 סטארים יש שם שיטה ודרך שמנוגדת לגמרי למשחק שדוראנט שיחק עד אז.
    האם זה כל כך מופרע היה לחשוב שהגעה של דוראנט תהרוס את הכימיה המטורפת שהייתה שם,האם כל כך מופרע לחשוב שהאגו יתחיל להשתלט על העסק והכל יתפרק?
    מה שאני רוצה לומר שזה לא הכל שחור או לבן ואם תצרף עכשיו לקליבלנד לצורך העניין את אנטוני דיוויס זה לא אומר בהכרח שהם יהפכו ליותר טובים כי הם יוותרו על הרבה דברים אחרים.

    1. צודק לגמרי, אגב אני בכלל לא בטוח שכל האידיליה שם תחזיק לעוד הרבה זמן כמו שנוח לחשוב, ראיתי בסוף המשחק ה-5 בגמר איך קרי החליט פתאום שבא לו גם קצת תהילה אישית וסירב למסור לדוראנט בערך כל הרבע האחרון למעט מקרים בודדים. פתאום שוב כולם מדברים על דוראנט ולברון ראש בראש וקרי נעלם מאור הזרקורים, מUNANIMOUS MVP ואחד שהיה המנהיג של הקבוצה שניצחה 73 ניצחונות אף אחד כבר לא מדבר עליו כטוב בעולם, קבוצתי לא קבוצתי זה בטוח מפריע לו באיזשהו אופן. גם קליי תומפסון עם כל מה שהוא מספר שאין לו בעיה לזרוק 10-12 פעמים כי משחקים איתו 2 MVP בקבוצה, לא קונה את זה שזה יחזיק לאורך זמן, במיוחד לא שהוא זה שאישית פחות או יותר היה זה שדאג שאותו MVP לא ישחק בגמר בשנה שעברה.

      1. + 1 לגמרי מסכים לגבי קרי – הוא ייבש את דוראנט במשחק 5, לא בטוח שעשה זאת במודע. דוראנט היה יכול לקלוע גם 50 במשחק הזה, הוא בער.
        עם זאת, אני לא בטוח לגבי קריסת הכימיה. החבר'ה האלה מיוחדים.

        1. לך תישן על האף.. ייבש אותו… אתה עוד בטראומות מווסטברוק..

          לקארי היה חשבון פתוח עם קיירי אז הוא לקח אותו ל 1 על 1 קטן בסיום המשחק.. לא צריך לעשות מזה יותר ממה שזה.

      2. פעם בשנה האדרנלין עולה לו לראש, אתה בא אליו בטענות ?

        יש 200,000,000 סיבות שזה לא יפריע לו, ואת מעמדו ככינור אלפא אף אחד לא יקח.

        אבא של קליי כבר מדבר על דיינסטי של 4- 5 אליפויות, אני מניח שהוא מתכוון לכאלו שקליי נוכח בהן…

        1. לא בא אליו בטענות, רק אומר מה אני חושב שקרי מרגיש שזה דבר טבעי לחלוטין- הוא היה ה-כוכב בשנתיים האחרונות, הוביל ביחד עם קליי את מהפכת השלשות שהליגה עוברת, זכה ב2 MVP, וניצח את אותו דוראנט שמקבל את כל הפוקוס עכשיו והרוב המוחלט טוען שהוא הפך למוביל הקבוצה. אני לא חושב שיש איזשהו בן אדם בעולם לא משנה עד כמה הוא קבוצתי ולא אנוכי שהיה בעמדה של קרי ולא היה מרגיש שזה מפריע לו טיפה, כן גם אם הם מנצחים 16-1 את הפלייאוף. ובקשר לאבא של קליי, WELL, אתה הסברת את זה טוב בתגובה הבאה שלך.

    2. יפה כתבת יניב – ואני ארשה לעצמי להוסיף – דוראנט התמודד השנה עםרף הציפיות הגבוה ביותר ששחקן אנ בי איי התמודד איתו עד היום : אליפות ו-FMVP – לא פחות ! כל תוצאה אחרת הייתה כישלון אישי במחינתו.
      והוא עמד בזה בדך הכי טובה שיכולה להיות. הגשים אחת לאחת את כל הציפיות, עד האחרונה שבהן – ניצח בקלאץ', נתן תצוגות אישיות, השתלב לחלוטין, נשאר בריא והיטה את הכף.
      דוראנט נתן עונה לפנתיאון – מקצועית ואישיותית – והציב את עצמו באופן ברור בראש הרשימה. היום – הוא ללא ספק השחקן הטוב בעולם.

    3. קודם כל תרשו בלי קשר לברך את רשות הדואר על השיפור האדיר ברמת השירות . יצאתי לסידור שפעם היה לוקח קרוב לשעה של המתנה ולוקח עכשיו פחות מ-5 דקות בזכות האפשרות לזמן תור באינטרנט .
      לגופו של ענין : אין שום פסול , לא חוקי , לא אתי ולא מוסרי במה שעשו לברון וקווין . מבחינתי , אני שמחתי מאוד מהמהלך של לברון וכידוע לכולם כאן אני לא מחסידיו הגדולים . אחרי שראיתי ב-2008 איך השלישיה הזו משחקת יחד תחת ששבסקי , חשבתי שלראות קבוצה כזו בנ.ב.א יצדיק לילות ללא שינה אחרי שנים של חוסר ענין . זה שההרכב הזה לא ממש הגיע לרמה של הרדים טים זה הדבר שאכזב אותי .
      ואפשר לחשוב שלא מצאו לזה תשובה , שכולם תלו את הנעלים וחיכו שהשטפון יפסק . פופ ועוד איך מצא פתרונות .
      הבעיה האמיתית היא שרוב הקבוצות ובעקבות זה האוהדים פשוט לא רוצים להתחרות ( להכניס את היד לכיס ) אלא מצפים שהממשל המרכזי יחליש את החזקים ומן הסתם יחזק את החלשים .
      מאז שאני מגיב פה , אני מתעקש שהסיבה לחורבן של שושלת OKC היא לא ראס ולא קווין וגם לא גימי הארדן . בדרך פלא , השליטים של הקבוצה הצליחו לשכנע את האוהדים , התקשורת ומי לא שהארדן רצה להוביל קבוצה , שקווין הוא בנדיקט ארנולד , שרגי גקסון זה רעל , שראס כופה את האנטי כדורסל , שברוקס חסר מושג , היחידים שבאמת בסדר הם קליי בנט וסם פרסטי .
      ולדעתי , הכל נובע מזה שהם פשוט לא רוצים להוציא ( לבזבז ? ) מעל סכום מסוים . תקשיבו טוב מה אמרו גימי הארדן וקווין .ותקחו בחשבון שיש מצב שהאמת שלהם יותר מציאותית מהאמת שאתם מאמינים בה .היחיד , היחיד שדיבר אמת לגבי התחרותיות זה בריאנט . הוא אמר פשוט , אתם לא רוצים להשחט על המגרש , תעשו הכל להיות תחרותיים ופשוט תתחרו .
      מה שבסופו של דבר הכי מצחיק ועצוב שאוהדים ישראלים מגנים על מיליארדרים אמריקאים קמצנים , ותוקפים , משמיצים ושופכים קיתונות של ארס על אנשים שבהקשרים אחרים היו אולי זוכים לארוחות חינם בכלא עם אבטחה מירבית ואולי נתמכי סעד .
      יום טוב

  29. דוראנט רצה לנצח , איך אפשר לא להעריך שחקן שרוצה לנצח ? הבחורים האלה מתאמנים כל החיים , ותמיד היו המובילים והמנצחים בכל גיל מילדות עד הNBA, ואז הם מגיעים לליגה שיש תחרות ענקית , נראה לכם הם לא רוצים את תחושת הניצחון ?

    הוא עשה את ההחלטה שלו במכתב , המשחק שלו יפה לעין , הבחור מלא בצניעות , הקבלת MVP שלו לפני כמה שנים היית מרגשת ויחודיית , אז סבבה הוא הצטרף לקבוצה היסטורית , זכותו ,

    לכל מי שאין את הייצר העז לנצח לא שווה להיות בליגה הזו כל מקרה , הבחור רצה להיות ווינר , ועובדה הנה הוא פה עם טבעת וMVP פיינלס מאשר לבזבז לעצמו עוד שנה עם הצ'יטה המשוגע (שאני מבטיח לכם מעדיף את הMVP ועונת הטריפל דאבל מאשר לשחק עם דוראנט )

    לעומת לברון שהוא בן אדם בכיין עם צורך להרגיש הקורבן בכל מקום שהוא הולך וניסה לייצר קבוצת סופרטיים במיאמי בגישה שחצנית ודורסנית.

    תהנו מהכדורסל היפה של הבחורים מהמפרץ וסתמו את הפה ( ומדבר פה אוהד שיקאגו מתוסכל ברמות )

    1. יש לך את זה ביותר הייטר? (למרות שאצל אוהדי שיקגו זה עוד הגיוני)
      אז דורנט הולך לג"ס כי הוא רוצה לנצח ולברון הולך למיאמי לא כי הוא רוצה לנצח, אלא כי הוא בכיין?

      1. הוא בכיין בצורה שהוא עשה את זה , אין לי שום בעיה עם זה שהוא עבר למיאמי להפך אני שמח שהוא תחרותי ורוצה לנצח , פשוט מיותר NOT 1 NOT 2 לעומת מכתב יפה ומפורט של דוראנט ,

        thats all

        1. סבבה.
          עם הטענה על הדרך של לברון אני מסכים. הדרך לא הייתה ראוייה.
          מכיוון שאני נמנה מתומכי לברון, עדיין אני רואה כמה דברים שמקלים על כך. בסוף היה מדובר בילד בן 25. אין ספק שעשה טעות אבל כמה זמן אפשר לשמור טינה על כך?
          הוא גם התנצל על כך בעבר.
          זה היה לפני 7 שנים, עדיין להאשים אותו על הדרך? של המעבר.
          לגבי דורנט, לפחות היה לו את הלקח איך לא לעשות את זה אחרי הנסיון של לברון.

  30. וואו אנשים מה קורה פה היום????
    אני לא מצליח לעבוד אפילו דקה.אני רק עושה רפרוש ונוספו עוד איזה 20 תגוןבות.
    תנו לעבוד!!!!

    1. אני אשתדל לסתום בהמשך אבל אני חייב להגיד :
      אין שום הבדל בין 2 ההחלטות .
      שני השחקנים עשו מהלך שאני רואה אותו לא רק כמוצדק , אלא גם מתחייב מזה שהם שניהם מתחרים עזים .
      כל בעלים שלא נראה לו שיש כאלו 2 קבוצות חזקות ורוצה להתחרות מוזמן בהחלט לבנות קבוצה כזאת . חומר שחקנים יש . נא להכניס את היד לכיס ולשלם מס מותרות , לגיטימי לחלוטין .
      אוהדים מתוסכלים , נא לפנות לאותם בעלים של הקבוצה שאתם אוהדים ותדרשו את זה מהם . לא רוצים , תדרשו שיכפו על הצוותים המקצועיים סגנון איך נאמר , יותר קונטיננטלי . מן הסתם מחייב פחות כשרון אישי ולכן יותר זול .
      להשתמש בשיטות בולשביקיות כדי ליצור תחרות ????? , לדעתי דבר מאוד מסריח . אם העם האמריקאי יחליט שהוא רוצה שיטה כלכלית בולשביקית לכל המדינה , אזי גם הנבא יהיה חייב להיות מותאם .
      לבייש אנשים בפומבי בגלל שממשו זכות הפרט זה היה מרכיב מאוד בסיסי ברוסיה הסוביטית .
      שוב אני אומר , עצוב ומצחיק שאנשים שנלחמים בכל כוחם בקרטלים , כשמגיע לנבא מתגייסים גיוס כללי לתמוך בקרטל נגד זכויות העובדים .
      ראו תגובה שלי למעלה .
      ולסיום מילה על כדורסל :
      הדוקרב הזה בין לברון לקווין זה הדבר הכי טוב שקרה לליגה מזה הרבה
      מאוד שנים . פשוט תשכחו מכל השטויות מסביב ותיהנו מהרגע .
      this is the stuff of legends
      תקוו שזה ימשך כמה שאפשר , לא בטוח שיחזר דבר כזה בעתיד הקרוב .ושהאיש הטוב יותר ינצח . לגבור על יריב לא ראוי לא ממש מיטיב עם המנצח . אז כבוד רב לשני המתמודדים ונמתין בסבלנות לסיבוב הבא

        1. האמת היא שלברון זה סוג של מנטור עבור קווין .
          העימות הפיזי המשחק 4
          והחיבוק האמיץ בסוף משחק 5
          שני הצדדים של אותה מטבע .
          אני לא רוצה להיות מליצי אבל אשרינו שזכינו לראות את זה .
          לכשעצמי איבדתי לפני שנים תקווה שזה יקרה .
          גיא הרשע : האם יש PER/GAMESCORE לכל הסדרות של לברון ?
          מישהו גבר עליו אי פעם באיזושהיא סדרה בנתון הזה ?

          1. PER זה נתון בעייתי גם כאשר בוחנים עונה שלמה.
            עבור סדרה?
            זה כבר נתון לא רלוונטי.

            GAMESCORE של כל אחד ממשחקיו אפשר למצוא בבסקטבול רפרנס.
            אבל שוב, מדובר במדד סובייקטיבי. מה חשוב יותר,
            ריבאונד או אסיסט?
            איך מכניסים הגנה למשוואה?

            בלי לבדוק, אני די בטוח שאם נבדוק GAMESCORE ממוצע בסדרת הגמר של 2011,
            נגלה שגם לנוביצקי וגם לווייד יש תוצאה גבוהה משלו.

          2. אז אחרי בדיקה קצרה –

            ב-2011 אכן לווייד ולנוביצקי GAMESCORE גבוה יותר.

            ב-2007 לפרקר, דנקן, ומאנו, GAMESCORE גבוה יותר.

            מאז 2012, אף אחד לא מתקרב עליו ב-GAMESCORE ממוצע לסדרה.
            עד השנה.
            דוראנט נתן סדרה פסיכית,
            ול-2 השחקנים GAMESCORE ממוצע חסר תקדים:

            30.4 לדוראנט,
            29.4 ללברון.

          3. זהו שעד לפני מספר ימים לא הכרתי את הסטטיסטי הזה , ומה שראיתי לגבי הסדרה הזו ממש הפתיע אותי . לא צפיתי את זה , ואני חושב שאין פה הרבה באתר שמכירים את הקריירה שלו יותר ממני .
            מבחן העין אמר שהוא העלה את הרמה למשהו שמעולם הגיע אליו בנ.ב.א והתקרב לזה רק אצל ששבסקי .הסטטיסטי הזה מאמת את זה .
            האמת היא שאם הוא מאזן לגמרי את לברון , קליבלנד בצרה רצינית להמשך ומענין איך תגיב . פול גורג נראה כאפשרות היחידה של קליבלנדנלהשיב את האיזון כנראה במקום לאב , והתקשורת האמריקאית ממש לוחצת על גורג להסכים לזה .
            אם אני הופתעתי , קל וחומר הופתעה התקשורת , והכי הופתעו אוהדי אוקלהומה .
            התקשורת שינתה את עורה לחלוטין . מצחיק להגיד , אבל המבצר האחרון של הרפש הוא פה באתר , וגם באתרים שמזוהים עם התנדר .
            אבל , נראה שלחלק מאוהדי התנדר נפל האסימון , והם רוצים תשובות .
            אני צופה שבעונת המלפפונים יתחיל לצאת לאור הרבה ריח רע שהפרנצייז הזה מנע את יציאתו ביד ברזל
            ווסטברוק עצמו נמצא בבעיה קשה ביותר, ה-mvp שלו עלול להיות עם כוכבית הרבה יותר גדולה מאשר האליפות של קווין , והוא כבר נבחר ל-mvp של שאקטין א-פול במקום מקגי .
            מה שמאוד עצוב בסיפור שהבן אדם פשוט לא הבין שמסובבים אותו על האצבע הקטנה , כל המי שברך שעושים לו פה ממש לא מוצדק .

  31. אני דווקא מסכים עם לברון.
    הוא באמת לא שיחק אף פעם בסופר טים, כי סופר טים, זה קודם כל מאמן ברמה גבוה.
    סופר טים, אומר שיש טים- קבוצה ולא יחידים טובים עד כמה שהם יכולים להיות.
    סופר טים, אומר שכל אחד מקריב מעצמו קצת סטטיסטיקה ויוקרה למען טובת הקבוצה.
    בסופר טים, קארי למרות הגובה שלו נותן אחלה עבודה בריבאונד וחודר כשלא הולך שלשלות ולא מנסה בכח להיות FMVP, דוראנט נותן אחלה הגנה קליי מקריב זריקות ונותן עבודה מטורפת בהגנה וגרין עושה קצת מהכל ולא מנסה לנפח סטטיסטיקה.
    סופר טים, אומר שהקבוצה מתפקדת גם ללא שחקן אחד בכיר ככל שיהיה.

    ללברון אף פעם לא היה אף אחד מהקריטריונים האלו, רובם אגב באשמתו המלאה והאופי שלו…

  32. מנחם תודה
    מסכים לגבי החשיבה על סופר טים
    קיירי היה פצוע במשחק האחרון וברבע האחרון כבר לא הצליח באמת לתפקד וחבל כי הוא היה נפלא

    1. איתי גרסון אתה מזמן לא רלוונטי, על ההגנות של משחק שלא
      ראית כתבת מצטער, גם הקוראים, השמש לא זורחת מהתחת שלך
      כבר ממזמן, נפלת חזק לתהום

  33. לברון לא מיצה את קליבלנד, הוא יכול להצטרף לחבר שלו פול בקליפרס ואז ווייד יבוא כחופשי ויעשו טרייד עבור כרמלו וכל החברה ישחקו יחד. או…לעשות טרייד על לאב ולהחתים את בלייק כשחקן חופשי.

    1. לברון לא שחקן חופשי,
      כך שהוא לא יכול להצטרף לקליפרס.

      בנוסף, הדרך היחידה של הקאבס להחתים את גריפין כשחקן חופשי זה אם הוא מסכים ל-5 וקצת מיליון לעונה (אם אני זוכר נכון, זה המקסימום שהם יכולים להציע לו כקבוצה משלמת מס).

      1. אם עושים טרייד על לאב מתפנה מקום מתחת לתקרת השכר, אני הייתי מוסיף גם את טריסטן לטרייד אחר כי יש לו חוזה עצום. לאב לסלטיקס תמורת חבילת צעירים ובחירת דראפט של שנה הבאה תמורת סנטר בכיר ולהחתים את גריפין.

  34. לדעתי – לברון מקבל יותר מדי קרדיט ואנשים פשוט מסונוורים.
    נכון – לא ראינו דבר כמוהו.
    במבחן התוצאה – הוא לא מיוחד.
    הגמרים שלו הם תוצאה ישירה ממזרח עלוב וחלש – ותגידו מה שתרצו – הוא מטייל שם כבר 10 שנים. מול המערב הוא 5:3
    האולאראונד שלו מיותר ומתיש – שחקן לא צריך לעשות טריפל דאבל – שייתן קצת מהעוגה לאחרים. במשחק 3, לדוגמה, לאב קלע 23 נק' וספרו לו משהו כמו 10-20 כידרורים. לברון וקיירי כידררו באותו משחק 400+ כל אחד !!!
    כולם עיוורים. לברון לא כזה גדול. במערב לא מתרגשים ממנו.

    1. לאב שחקן נפלא,
      והשנה בפלייאוף הוא לחלוטין הוכיח את עצמו.
      אבל מה הקשר כמה פעמים שחקן X מכדרר?

      לאב במיטבו כאשר הזריקות שלו הן קאצ' אנד שוט.
      ובהגדה, קאצ' אנד שוט זו זריקה ללא כדרור…

      1. תחזור קצת למשחקים של לאב במינסוטה – הוא הרבה (הרבה) יותר מקאצ' אנד שוט. הוא שחקן התקפה מגוון וחזק מאוד עם יד רכה וניצול טוב של הכתפיים בפוסט. לברון ובלאט הפכו אותו לקאצ' אנד שוט כי ליד לברון זה כל מה שמותר לעשות.
        באותו עניין – קיירי אמנם יוצר לצד לברון אבל הוא עושה זאת לחלוטין באחד על אחד, אפילו ללא פיק אנד רול – שוק הכרמל. מצחיק שמשווים אותו לסטף – סטף אפילו אם הוא לא זורק – עדיין יותר יעיל ממנו בזכות התנועה שלו ללא כדור, החסימות לחברים והריבאונד.
        לגבי הדיון פה על סופרטימס – קליבלנד לא סופר טים ברמה של מיאמי. אנשים שוכחים שלברון הצטרף למיאמי כשהיה בן 26-7, בשיאו הפיזי, ולידו שיחק אחד – ווייד – שהיה ממש טיפה מעבר לשיא ועדיין אחד מהטופ-3 בליגה. בוש אז היה לגיטימי בדיון לסנטר הטוב בליגה. תקן אותי אם אני טועה.

        1. קווין לאב הוא עדיין שחקן שמקבל לא מעט מבטים בפוסט –
          העונה הוא מוביל את הקאבס עם 4.2 זריקות במהלכי פוסט אפ.

          ובכל הנוגע להשוואה בינו כיום, לבין לאב של מינסוטה?
          אני מעדיף את גרסתו הנוכחית (גרסת פלייאוף 2017).
          55% אפקטיבי (שיא קריירה), ובעיקר משהו שלא היה לו קודם –
          הגנה.

          ובקשר למיאמי,
          כבר כתבתי היום –
          100% סופר-טים.
          מקומות 1, 2, ו-4 ב-PER של 2010 התאחדו לשחק יחדיו.

          קליבלנד?
          כשלברון חזר לקבוצה קיירי היה כישרון גדול, אבל כזה שלא הצליח להוביל את קבוצתו לפלייאוף. כנ"ל לאב.

          1. אז אנחנו מסכימים לגבי מיאמי – זה כבר טוב. יש רק עניין אחד שמבדיל את המהלך של קיידי מזה של לברון – והפעם – תתפלא – אני לטובת לברון : המעבר של קיידי למתחרה הישירה תוך כדי חיסול בפועל של התחרות היה מעבר יותר שערורייתי מזה של לברון. תאר לך שלברון היה עובר לבוסטון במקום למיאמי ? דוראנט עשה "לברון" אבל הרבה יותר קיצוני. מצד שני, אם נסתכל על זה דרך העיניים שלו – הוא בן 30 ונמאס לו להיות מתוסכל. הוא רצה להינות ועל הדרך לקחת תארים ולבסס את הפרצוף שלו בפריים טיים. זה בדיוק מה שהוא עשה. אפשר לבוא אליו בטענות ?

    2. אמרת דברים דומים על ג"ס קרי ודורנט כשקליי קלע את ה60 נקודות ב29 נגיעות בכדור או משהו מגוחך כזה?
      או במילים אחרות, מה הקשר בין שיתוף שחקן לכדרורים שלו?

      1. תשאל כל שחקן כדורסל בספורטק – הוא יסביר לך. שחקנים רוצים להשתתף, לא שיאכילו אותם במקור כמו ציפור וגוזלים. הדוגמה של קליי לא לעניין כי לקחת מקרה נדיר וחד פעמי וחוץ מזה קליי הוא אכן קאצ' אנד שוט מספר אחד בליגה (יש מיספרים לגבות את הטענה), בסגנון ריי אלן או רג'י מילר.
        לברון גדול, אבל בעיקר גדול במזרח.

        1. 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
          בכל אחת מאותן שנים לברון היה השחקן הכי טוב בפיינלס, ובהפרש.
          השנה, זו הפעם הראשונה מאז 2011 שלברון לא בבירור השחקן הטוב ביותר בסדרת הגמר.
          הקבוצות אותן ניצח –
          ספרס, ת'אנדר, גולדן סטייט,
          כולן קבוצות אדירות.

          בלהפסיד לספרס של 2014, או לגולדן סטייט של השנה,
          2 מהקבוצות הבאמת גדולות שיצא לנו לראות –
          0 פחיתות כבוד.

          ועזוב את הספורטק. תקרא את מה שיש לשחקנים ששיחקו לצדו בעבר לומר עליו, ועל משחקו.

          1. אתה חי בסרט שהוא היה הכי טוב ב 14 ו 15.

            שיחק לידיים של קבוצות קבוצתיות, (ב 15 עוד היה לו תירוץ)

            ב16 הצילו לו את המורשת. (למשל, גיים 6 קארי MVP עם 4 מתוך 6 עבירות מונפצות. בדיחה טוטאלית.)

            שחקן ששיטת המשחק ממקסמת לו סטט', וכולם נופלים בפח הזה.

            IQ כדורסל עלאק.

          2. גיא – אתה מבין גדול בכדורסל ואני מאוד מעריך את עמדותיך ודבריך
            אבל –
            לדעתי יש לך טעות עקרונית בהבנה של תרומת השחקן לקבוצתו. אתה משתמש תדיר בסטטיסטיקות אישיות ושוכח את העובדה שיש סה"כ קבוצתי ושבעצם מדובר כאן במשחק סכום אפס (אני בטוח שאתה מכיר את תורת המשחקים). כל טריפל של לברון (או ראסל אהובי) יגיע תמיד על חשבון החברים לקבוצה. זה שלברון עושה הכל – זה ניהול גרוע – אם תרצה דימוי מהעולם העיסקי. מנהל טוב סומך עלהאנשים שלו.
            trust your teammates
            זה ההבדל בין לברון לבין הגדולים האחרים (למעט קובי).
            לפעמים, בפאראפרזה הפוכה על אימרתו המפורסמת של לנין –
            כמה שאתה עושה יותר, זה יוצא פחות.

          3. נאלץ להסכים עם סטוקטון. שיטת המשחק של קליבלנד משרתת את המגלומניה הסטטיסטית של לברון. בשורה התחתונה – סדרה לא תחרותית. זה מלך ?

          4. הקאבס הפסידו בגלל שהם שיחקו נגד קבוצה טובה יותר.

            ולברון, הוא נתן סדרה יוצאת דופן. הוא קלע באחוזים מצוינים, הוא יצר מצבים לחבריו לקבוצה, וכן, הוא גם "נתן" לשחקנים אחרים ליצור (קיירי).

            בן ממזר –
            …haters gonna hate

          5. להגיד שלברון מקדש סטטיסטיקה זה ריק מתוכן.
            זה לא שיטת המשחק שהוא מנהיג, זה המשחק שלו.
            מפלצת מסה אתלטית עם חוכמת משחק, מוסר עבודה ושמירה על הגוף.. גם שונאים גדולים שלו לא חולקים על זה.
            כמה לברון משפר את הפוזשיינים של הקבוצה? כלומר, כמה נקודות לפוזשיין הקבוצה עושה איתו? כמה בלעדיו?

          6. כל הכבוד לו שהוא שיחק מסירות עם קיירי.

            וכל הכבוד על הממוצע טריפל דאבל בגמר, ראס היה גאה. (במיוחד על הפקרת ההגנה בדק הסיום של הפיינל כשהטריפל היה בסכנה. סדריי עדיפויות קודמים לכל…)

            מעולם לא הכחשתי.

          7. הוא כן, ראה דק' אחרונות בגמר.

            זה לא שיטת המשחק שהוא מנהיג, זה המשחק שלו – דבר והיפוכו.

            כמה נק' איתו ובלעדיו לא מספר כמה הוא טוב, להיפך. כדורסל זה לא תחרות "אתה טוב ביחס לכמה הקבוצה שלך משחקת רע ב 2 דק' שאתה נח על הספסל ?"

            מסתבר שהמפלצת מסה הזו לא יכולה להחזיק את השרירים שלה ליותר מ 3 רבעים במאמצים גבוהים (לא הטיולים אחרי צבא במזרח)

          8. אני לגמרי עם סטוקטון בדיון הזה. חולשת קליבלנד ללא לברון היא החולשה הגדולה ביותר של לברון. ההגנה שלו במשחק 5 הייתה מחפירה ובכלל חלשה בכל הסדרה.
            אם לברון כזה גדול-מההיסטוריה וכל הבלה בלה בלה הזה – למה הוא כל הזמן מפסיד למערב ?

          9. לדה שוט – כדורסל זה לא משחק סכום אפס
            !!!
            אני אתן לבן הממזר לפרט כי הוא מאוד אוהב את הנקודה הזאת

        2. הוא היה נראה גמור הרבה לפני זה… הוא לא באמת שיחק 46 דק'…

          זו עוד אשליה סטט'.. את האבק שאיגי השאיר לו עוד מטאטאים ביחד עם כל שאריות הקונפטי והקליבלנד..

        3. דה שוט ( שמא לפחות שם פרטי )
          תסתכל למעלה בדיון קצר שעשינו לגבי סטטיסטי שנקרא gamescore
          שזה סוג של מדד מתקדם לביצועים כוללים של שחקן .
          מה שהפתיע את כל המשתתפים , שקוין איזן ואפילו עבר את לברון במדד הזה , פעם ראשונה שזה קורה מאז 2011 .
          פירוש הדבר, שהיתרון העיקרי שיש לקבוצה של לברון על היריבות , קרי המיסמץ בינו לבין ה-3 ממול היה כלא היה . זה שונה מאוד מ-14,15 שם היה מיסמץ גדול יחסית אבל לא גדול מספיק לקיזוז העמדות האחרות .
          מה שראינו במבחן העין בא לידי ביטוי במדד הזה . ברגע שאין מיסמץ בעמדה שלו , הקבוצה שלו בנחיתות גדולה מאוד מסיבות ברורות של בנית הקבוצה . אין לזה שום קשר לאופיו כישוריו וכו . אם קליבלנד תביא kd-buster נגיד פול גורג , ולברון יעבר ל-4 המץאפים יתאזנו מחדש , ואז אפשר לבחון את כל הטיעונים שלך . כפי שאמרתי , הדבר הזה הפתיע את כולם כולל לדעתי את גולדן עצמם שקיבלו משהו הרבה מעבר למה שרכשו . מי כמוך יודע שהיו מעטים שטענו שהגיע זמן חילוף משמרות .
          לא נראה לי שציפית לזה , זה היה הרבה יותר גדול ממה שחזית .
          ההלם שאחז בתקשורת האמריקאית מראה את זה . התפיסה היתה שבדורנו לא יתכן שחקן שלא יהיה מיסמץ מול לברון .

          1. יוסי – לא הופתעתי בכלל !
            כתבתי כאן לגבי עליונותו של דוראנט על לברון כבר בדצמבר. אפילו השתמשתי בביטויים "חילוף משמרות" וכן ב-"העברת הלפיד". אתה מוזמן לחפש תגובות ישנות שלי. דוראנט טוב מלברון בכל אספקט של המשחק, בעיקר בהגנה ובקליעה.
            לגיא – אז מה אם לברון ניצח בשנה שעברה ? עדיין הוא במאזן עגום מול המערב. תהילתו באה לו מעליונות פיזית פסיכית, עליונות מנטלית מרשימה ויח"צנות שלא נראתה כמותה (מאז התיכון ?!). אבל – וזה אבל גדול – הכל מבוסס על קונפרנס מביך ודליל בכוכבים שמתרפס בפניו כבר שנים ברכיכות בלתי נתפסת.
            לעגל – נכון, כדורסל זה לא "סכום אפש" במובן הסטטיסטי הטהור של המילה אבל עקרון הסכום אפס בהחלט קיים. כל זריקה שאתה לוקח, אתה לוקח אותה מהחברים שלך. כך גם לגבי חלק מהריבאונדים (ראסל ווסטברוק). באשר לאסיסטים – יש שני סוגים : האחד, אסיסטי לברון/ראסל – הכוכב משתולל עם הכדור, כולם עומדים מסביב עם פה גוזל פעור ומחכים לפירור לעוס. השני, אסיסטי ג"ס – תנועה משולבת של כולם ללא כדור ומסירה פשוטה מאחד לשני שמסתיימת בסל קל. דגש על קל (ההיפך מ-"גיבור").
            לברון מחסל את שותפיו, הוא הופך אותם ואת הקבוצה לתלויה בו, מייתר את המאמן והופך את עצמו למרכז הייקום. זו הסיבה שקבוצותיו קורסות בלעדיו. זו גם הסיבה שהוא מובס שוב ושוב כשהוא פוגש בקבוצות מהמערב – שבניגוד לקבוצות במזרח – הן קבוצות טובות.

          2. לברון וההיט לא ניצחו את הת'אנדר ב-2012?
            את הספרס ב-2013?
            והקאבס, לא ניצחו את גולדן סטייט בעונה שעברה???

            לדעתי, קיירי ולאב משחקים את הכדורסל הטוב בקריירה שלהם.
            רחוק מ-"לברון מחסל את שותפיו".

  35. שלום לכולם, מחשבה קטנה על חלונות לאליפות.

    יש המעדיפים להביא שחקנים בשלים כרגע במקום להמר בדראפט על פרוספקט שיקח לו שלוש שנים להתבשל מכיוון שכוכבי קבוצתם כרגע בשיאם וחלון האליפות שלהם יסגר תוך כמה שנים.

    תרשו לי לגחך על הטיעון הזה. עכשיו אסביר זאת סטטיסטית. ניקח לדוגמא את פורטלנד עם ליליארד ומשולם. נטען פה לפני כמה ימים שהחלון שלהם יסגר בקרוב ולכן שווה להם להטריד כמה מבין 3 הבחירות שלהם שנמצאים באיזור העשרים ומשהו. פורטלנד היא לא הקבוצה היחידה בליגה שהטיעון הזה ״תקף״ לגביה. בואו נניח שיש 12 קבוצות כאלה (מיקומים 2-7 במזרח ובמערב, בהנחה שקליבלנד ראשונה ולא בוסטון למען הפשטות). עכשיו גם אם בחלון ה-4 שנים הקרובות יקחו 4 קבוצות שונות אליפות, זה עדיין משאיר 8 שפספסו את החלון. וזה בהנחה שגולדן סטייט וקליבלנד לא קיימות. ככה שרוב הסיכויים שהחלון יסגר ללא אליפות. עכשיו אחרי הניתוח האעלק סטטיסטי הזה, מה אתם הייתם מעדיפים ? אני הייתי מהמר על בחירות דראפט במיקום בינוני, אולי ייצא לי משם איזה פוטנציאל לשושלת כמו של הלוחמים, מאשר להנחית איזה אוון טרנר מעפן כזה.

  36. איתי גרסון אתה מזמן לא רלוונטי, על ההגנות של משחק שלא
    ראית כתבת מצטער, גם הקוראים, השמש לא זורחת מהתחת שלך
    כבר ממזמן, נפלת חזק לתהום.

    1. מה שיפה שהסדרה נגמרה זה מכבר , והדיון פה לוהט כאילו ערב משחק 7 . מה שמראה שהדיבור על כך שהקהל יצביע ברגליים הפוך למציאות . מרוב השנאה והרפש אתם לא מרגישים שאנחנו בתור זהב חדש . יש לזה פוטנציאל יותר גדול מאשר מגיק בירד . עם כל הכבוד ויש כבוד לשאר הכוכבים זה מה שהקהל רוצה :
      2 מפלצות בשיאן , משחקים בדיוק אותו תפקיד , שומרים זה על זה , המלך המזדקן מול נסיך הכתר המתוסכל שנדחק הצידה , סופרמן נגד באטמן , קינגקונג נגד גודזילה ….
      לדעתי הכסף יזרם כמים ויתכן שתוך זמן לא רב התקרה תעלה כך שתווצרנה שושלות חדשות .
      כנראה צודק ואן גנדי . לצמצם את העונה הסדירה , לעשות סדרות של 11 משחקים . תסמכו על זה שחלק מהבעלים מזהה פה הזדמנות עסקית היסטורית . דה שוט , אולי אפילו בנט ישלם עבור גריפין וכו .
      תשמחו שאתם מסוגלים לחוות את זה .

      1. אני די פעיל היום.
        ביטלתי את הליג פס לפני העונה הזאת וקמתי להכי מעט משחקי עונה רגילה ופלייאוף מאשר כל השנים האחרונות.
        אולי אני החריג

        1. עצם זה שאתה פעיל עוד מעט 72 שעות בתוך עונת המלפפונים אומר דרשני . יש תחושה של עסקים לא גמורים בכל כך הרבה מישורים .
          לא זוכר רמת אדרנלין כזאת כבר שנים .
          זה מרגיש כאילו התסריטאים של WWE כתבו את התסריט הזה .
          לפני שבועיים היית מאמין שהלילה ראסל ווסטברוק יבחר ל-mvp של שאקטין א פול ? שיעשו ממנו בדיחה ? סדרת הגמר הזו פשוט הממה את התקשורת האמריקאית וכנראה חלק גדול מעולם הכדורסל .
          קרו פה דברים כל כך בלתי צפויים .
          אתה מתאר לך את הרייטינג של משחקי העונה הסדירה שמערבים את
          גולדן , קליבלנד ספרס ותנדר ? באמת לא תצפה ?

          1. אתה באמת מוצא ריגוש בגס תאנדר?
            אז כן, יש את עניין "הנבגדת", אבל זהו. מבחינת כדורסל זה מקצועהים נגד תיכוניסטים..

  37. העניין הזה עם טראמפ מוציא אותי מדעתי. הרי בין אנשי גולדן-סטייט יש מצביעי טראמפ, איפה זה שם אותם? ולמה?
    בפראפרזה על משפט של מישהו אחר – בגולדן סטייט אין תומכי טראמפ כמו שבספורט הגברים המקצועני בארה"ב אין הומוסקסואלים. זו לא ליברליות, זו יצירת אווירה של פחד. למה?
    מה במעשים של טראמפ עד עכשיו חורג מהמחלוקת הפנים אמריקאית הקבועה? זו שחוצה את האומה הזו בערך לשניים, בדרך מאוד בריאה אם אף צד לא מתחיל להאמין יותר מדי שהערכים שלו הם "האמת".

    1. 1) אל תהיה בטוח. הapproval rating שלו צנח ל37% ובקליפורניה הוא 27% (ושניהם בירידה)
      2) אם הלחישות נכונות אז המעשים שלו חורגים ממה שכל אמריקני יהיה מוכן לסבול.

  38. ולגבי "סופר-טים", האמירה של לברון מגוחכת באותה מידה כמו ההשוואה בין מיאמי/קאבס לגולדן-סטייט. דוק, אתה צריך להתחיל להפנים שזו באמת קבוצה היסטורית. הגדולה ביותר ב-20 השנים האחרונות בוודאי (ואני אוהד לייקרס)

  39. אני במקום פורטלנד מפרק את כל החבילה, גם במידה ותוסיפו להם את פול גורג ובלייק גריפין אני לא חושב שהם מנצחים את גולדן ( אבל יהיה מעניין )

    יאללה לבנות לעוד 4 שנים

  40. מנחם, קצת מגוחך לומר שלברון צריך להתחיל לשחק יותר טוב עם קיירי וקווין.

    אני לא מבין איך אתה אומר שישנה אפשרות שלברון היה יכול לשחק יותר טוב כאשר יש לו ממוצע טריפל דאבל?!!!!
    דבר נוסף להשוות בין כרמלו לבין גרין זה פשוט בושה!

    מילא בנית משוואה, אבל לא צריך להמציא השוואות מעוותות על מנת להצדיק את טענותיך.

  41. קראתי את כל שירשןר התגובות בעניין גדול, ובגאווה על הדיונים המתפתחים כאן (ועל כדורסל, ולא פוליטיקה או דת כמו באתר אחר)

  42. לברון טען אחרי ההפסד לגולדן סטייט ש"אני אף פעם לא שיחקתי עבור 'סופר טים'

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח יה יה יה ידה דה ידה בלהבלהבלה

  43. לברון לא שיחק בסופר טים. בוש היה שחקן טופ 20 בשיאו (במקרה הטוב) וויד טופ 5. קארי>וויד (פעמיים MVP ליגה, ואלוף בלי שופטים {בניגוד לפלאש} מלך הסלים עם 40\50\90) קליי >בוש (לא ממש צריך להסביר= גדול קלעי ה3 EVER מול PF נחמד פלוס עם רכיכה מובנית) ךוקח גם את פיפן ורודמן לפניהם כל יום בשבוע. זאת מלבד הצוות המסייע הבינוני במקרה הטוב במיאמי מול דריימונד, איגי, ליווינגסטון כנ"ל לגבי שיקגו הגדולה או הלייקרס הגדולה. הבד בויז הם סופר טים רק בקרבות רחוב ולגבי הסלטיקס- 3-4 שחקנים לא הופכים קבוצה ל"סופר טים"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט