מר נקודה למשחק: סיכום קצר של סדרת הגמר (2017) – משחק 4 / ינון יבור

בוקר טוב קליבלנד!

וואו – היה מרשים. עם כל הרצון שלנו לחזות בהיסטוריה מתרחשת לנגד עינינו, הקבוצה הזו, והשחקן הזה, טובים מדי בכדי לעוף בסוויפ. ומה אתם יודעים? אנחנו שוב באותו מצב של לפני שנה. מי שמאמין לא מפחד.

אז מה היה לנו שם? אני רוצה דווקא להתעכב על נקודה שדיברתי עליה בפוסטים הקודמים, וזו היכולת של טיירון לו לראות את המפולת בזמן ולעצור אותה. התאכזבתי ממנו שלא עשה זאת בשלושת המשחקים הראשונים כי זכרתי שהחושים המחודדים שלו כן עבדו לפני שנה, והנה – בשני מקרים שונים (נדמה לי תחילות הרבעים של המחצית השניה), לו זיהה מיידית ריצה מתגבשת של הווריורס שיכלה לנגוס משמעותית בהפרש, ומיד קרא לטיים אאוטס. לדעתי אחד היה אחרי 0:5 והשני אחרי שתי שלשות (0:6). הקאבס חזרו מפוקסים יותר מפסקי הזמן הללו אבל חשוב יותר – הווריורס חזרו קרים ורגועים יותר (במובן הרע של המילה). לדעתי – יכול מאוד להיות שבמעשים אלו הוא ניצח להם את המשחק. אחרי רבע ומחצית היסטוריים, לא ברור איך היתה משפיעה על הפרשים חזרה של גולדן סטייט להפרש של 2-3 פוזשנים, כשבראשם עוד זכור המהפך מלפני יומיים. עוד דבר שזה נתן זו היכולת לתת יותר מנוחה לכוכבים, במשחק הגמר היחיד שעייפות עלולה היתה לשחק תפקיד (48 שעות מהמשחק הקודם לעומת 72 עבור שאר משחקי הסידרה).

הדבר החשוב השני שהקאבס עשו הוא ההגנה על קארי. הם היו מאוד אגרסיביים במניעת נגיעות (touches) שלו, אפילו במצבים שהם לכאורה לא מסוכנים (הנד-אופים תמימים שלמעשה מתניעים את ההתקפה הקליפורנית). כאן גם המקום לציין את אימאן שאמפרט הארוך שהצליח להפריע לקארי ולהצר את צעדיו, גם לאחר קבלת הכדור. נדמה שהקאבס סוף סוף מצאו את הפיתרון הכי מתאים לקארי, ונכון לאתמול הוא עבד מצוין וכיסה לו הרבה מנתיבי המסירה, החדירה והקליעה. עוד נקודה חשובה בהגנה של הקאבס היא האגרסיביות הכללית והדחיקה של הגארדים היוצרים אחורה מאוד. ראיתי לא פעם את שחקני הווריורס מרחיקים כמעט עד קו האמצע בכדי להתחיל התקפה. כשאתה משקיע מאמץ רק כדי לקבל את הכדור וליישר את עצמך מול הסל, ובסוף עוד נדחק אחורה ואחורה, די ברור שמישהו במחלקת האגרסיביות שכח להעביר את המסר, או שהשחקנים פשוט התרככו.

השאלה עכשיו היא אם הווריורס יכולים להראות שהם לא מוכנים שישלטו בהם מבחינה פיזית ככה. הם יצטרכו להעלות רמה ולצאת ממוד המגיבים למוד של יוזמים. בשני המשחקים האחרונים הם שיחקו, ואף אמרו זאת בגלוי, כדי לשרוד את המתקפות המוקדמות של קליבלנד. היי – מה עם לייצר מתקפה כזו בעצמכם, ולהכריח את הצד השני להגיב? בואו נראה אם יש להם את זה.

ונקודה אחרונה ומעצבנת לגבי סטיב קר: לא נראה לך מוגזם ופריבילגי לשחק דקות רבות כל כך בלי קארי ודוראנט? אם ברבע השני של משחק צמוד או בשליטה של ג"ס זה עוד יחסית מתקבל, מה עם לצאת קצת מהסכימה כשאתה בפיגור גדול וצריך אינסטנט אופנס?!? איך יכול להיות שלוח התוצאות הוא לא גורם משפיע, ואתה ממשיך עם "חילופים מהבית" בלי שום קשר למתרחש במגרש? עם כל השבחים שיאיר הרעיף עליו, אני מוצא בסטיב קר מנהל משחק בינוני לחלוטין, וכזה שלפחות בהשוואה ליריבו, נופל משמעותית בתחום של ניהול משחק ומציאת פתרונות מקומיים לבעיות חדשות ומפתיעות. בקיצור – מאותגר תושייתית.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. ושום מילה על השיפוט הביתי באופן מוגזם ועל הכאוס בשיפוט באופן כללי? נו באמת…

    הליגה חייבת לתת את הדעת על פסקי הזמן במתכונתם הנוכחית, הם ארוכים מדי, תכופים מדי ומסרבלים את שטף המשחק ואת הנאת הצפייה.

    לטעמי גולדן סטייט לא מפעילה מספיק את תומפסון בהתקפה, יש מצב שצריך להפריד בין דוראנט לתומפסון, דוראנט חוסם את תומפסון מנטלית.

    1. מבחינת השופטים – אני לא יודע בקשר לינון, אבל אני מנסה לא להתעסק בהם בטורים שלי כי זה פתח לדיון רדוד וחסר טעם לחלוטין על כמה השופטים מנסים לדפוק את גולדן סטייט/קליבלנד/תמחקו את המיותר.

      מסכים בקשר לפסקי הזמן, ודווקא במשחק 4 תומפסון זרק כמה זריקות מפגרות. אם הן היו נכנסות (או שהיו הולכים על זריקה יותר טובה) יכול להיות שהיינו מסכמים את הגמר עכשיו.

  2. תודה ינון.
    "מאותגר תושייתית" – אהבתי. געגועי לפיני גרשון והאינסטינקטים החדים שלו בחילופים.
    למרות השמירה הטובה של קליבלנד קרי לא יתן עוד משחק כל כך גרוע. וברקע המלחמה על מי יסיים כ MVP של הגמר (?)
    צפוי משחק מאוד אגרסיבי לפחות בתחילתו, לטובתו של גרין כדאי שיעלה רגוע ולא מחומם מדי.

    ואיך אתם לא אומרים כלום על השיפוט במשחק מס' 4?!
    גרין נשען על בלה בלה בלה והוא בעט לו באשכים בלה בלה ואז דרך לו על הקרסול בלה בלה והחסימה הנעה בלה בלה ואז זרק עליו את המרפק לצוואר בלה בלה והדביקו לו עבירה פלגרנט 1 בלה בלה ואז הוא עשה 4 צעדים ללא הקפצה בלה בלה ולא ראיתם את הדאבל?! בלה בלה

    ג'יזס כרייסט

  3. עוד יש שחקן לבן באופק
    מול ענן שחור כבד
    כל שנבקש טיירון לו יהי.
    ואם בחלונות הערב
    דיוקנו של בלאט רועד
    כל שנבקש טיירון לו יהי.

    לו יהי, לו יהי
    טיירון – לו יהי
    כל שנבקש פור:ת'רי

      1. והסלים עוד בוערים באש קליעות
        ובאורקל עוד נושבת סופת ים
        מי שנחרך בפארקט בסבסובים של סטף
        הוא לא ישכח זאת יותר לעולם

    1. מי שחלם לו ונשאר לו החלום
      מי שביקש ולא קיבל את שביקש ,
      מי שהבטיח פור-תרי לא ישחק עוד יום
      כי היה ונשאר פלופר טיפש

  4. לו לקח באמת שני טייםאאוטים דקה לתוך הרבע השלישי והרביעי. עד כמה זה עוזר קשה באמת להגיד אבל עובדתית הווריורס אף פעם לא הצליחו לחזור למשחק.
    לגבי קרי אני ממש לא מסכים. סטף נתקל בפיזיות לאורך כל הסדרה (בעיקר מ-JR ולברון שמפוצצים אותו בכל פעם שהוא עובר לידם). דווקא במשחק הזה הוא היה מאד סטטי בהתחלה ועמד בצד בהרבה מאד. שאמפרט באמת עשה עבודה טובה בלמנוע ממנו נקודות בדקות שהיה עליו אבל הקאבס לא מנעו ממנו את המסירה. הוא עבר את קיירי מספר פעמים ויצר מצבי קליעה קלים לאחרים. אותו סיפור גם כשהביאו דאבל טים וקרי שחרר כדור מהר מה שהוביל יתרון מספרי.
    דבר אחרון לגבי קר (וכבר כתבתי את זה אתמול) הדקות של קרי ודוראנט על הספסל ביחד היו טובות מבחינת הווריורס (אלו גם הדקות בהם לברון נח בדרך כלל). זה ההרכב שהוריד מ-19 ל-11 בתחילת הרבע האחרון. אז אם לאורך כל הסדרה וגם במשחק הזה אלו דקות טובות של הווריורס אז מה בדיוק הבעיה? בגדול מדובר בך הכל ב-6 דקות במשחק האחרון בהם הווריורס היו ב2+ כשבדקות בהן סטף ודוראנט היו יחד על המגרש הווריורס היו ב23-. לווריורס כמו גם ללו ולקאבס יש מסגרת חילופים שסביבה יש שינויים בכל משחק. גם במשחק הזה בעקבות הפתיחה הרעה קר חרג מה"חילופים מהבית" והכניס את איגואדלה במקום פאצ'וליה.

  5. משהו לגבי הנקודה של שטף המשחק, מעניין מה הליגה יכולה לעשות בקשר לזה. בטח עם הריפליי סנטר שהפך מברכה לקללה.
    אני כבר לא יכול לראות משחקים בלייב. משחק של 3 שעות באמצע הלילה לוקח לי שעה בבוקר בליג פאס.

    1. היא יכולה לעשות הרבה. אין שום סיבה ששריקות פלייגרנט יהיו תחת ריויוו. מה שצריך לשנות שיעשו אחרי המשחק לכאן או לכאן.

      1. אואה ואילו זעקות קונספירציה יהיו אחרי דבר כזה.
        כבר עדיף לתת לשופטים לטעות ולמשחק לרוץ.
        לדעתי חייבים להודות בטעות ולבטל את הריפליי סנטר, לשנות את חוק ההמשכיות והכי קשה זה להבין מה לעשות עם,כמות החסימות הנעות והמגע ללא כדור. האם יש דרך לעצור את זה מבלי לעצור את המשחק. אולי אפילו להוריד ל5 עבירות כמו באירופה.

        1. עובדתית אנחנו בתקופה בה כמות הפאולים הנשרקת למשחק היא הנמוכה בהיסטוריה. הריפליי סנטר הוא אכן מכה גדולה.

          1. נכון, דיברנו על זה מתישהו העונה. עדיין נראה שיש הרבה על מה לעבוד. ומה לגבי אורך המשחק ברוטו? יש נתונים? כי נדמה שהוא רק הולך ומתארך

          2. עם כל העצירות הכדורסל הולך ונהיה דומה יותר ויותר לפוטבול.
            גם השחקנים נהיים דומים (מי אמר לברון?)
            האמריקאים בטח אוהבים את זה

          3. אני מאוד מקווה שיבטלו אותו, או שלא ישומש בעצירות השונות. הרבה מהתלונות על השיפוט התחילו בגלל הזוועה הזאת

        2. אם כבר לחפש קונספירציות – זה המקום לחפש בו. כל דקה שאפשר לשדר בה פרסומות משקלה בזהב. חפש את החוזה האחרון שהליגה עשתה עם הטלוויזיה. מישהו צריך לשלם את המיליארדים.

  6. עידו, דיברתי בעיקר (בעניין קרי) על ההנד-אופים בתחילת ההתקפה. מישהו אחר מעלה את הכדור במעלה המגרש (או שסטף מעלה וישר מוסר הצידה) – ומנקודה זו נצמדים לו לגופיה ולא נותנים לו לקבל שוב את הכדור, אלא אם כן זה באזור החצי וגם זה – אחרי ששניות רבות ויקרות עוברות. זה סוג של "בליץ" בהגנה שמונע/מעכב את תחילת ה-sequence שהווריורס מתכננים. זה הפתיע אותם לא פעם וגרם להם לבזבז זמן יקר ולשם גם ב- field position (השתמשתי בביטוי מעולם המושגים שאתה אוהב…)

    1. כמו שכתבתי -הם התמודדו טוב מאד עם הסיטואציה הזו, והיא גם קרתה מעט פעמים.
      בוא נגיד בעדינות שההתקפה לא הייתה הבעיה העיקרית של הווריורס במשחק הזה.

  7. ולגבי קר – אני לא מסכים איתך. אפילו אם זה עבד להם כמה פעמים, יש לך הזדמנות לשחק עם אלפא רציני ולנצל עוד יותר את היעדרותו של לברון (אם אלו באמת אותן הדקות). מה גם, שלפי מה שראיתי, ההתקפה המסודרת היתה יחסית תקועה, ושם זה המקום שכדאי שיהיה לך איזה קרי או דוראנט בשרוול. אז אולי מסיבה מסוימת הדקות האלו לא היוו נפילה (אולי היו יותר איבודים, התקפות מעבר וזריקות פנויות?), אבל זה לחלוטין שימוש לא מושכל בכוח ובפוטנציאל האש שלך. מבחן התוצאה לא תמיד קובע, כי:
    א. אולי היית משיג תוצאה טובה יותר עם התנהלות אחרת, ו-
    ב. אתה לא יודע אם מה שעשית גרם לאותה תוצאה או שדברים אחרים גרמו לה (הוצאתו של לברון משורות היריבה, למשל).

    1. אני לא יודע למה אתה מצפה יותר מריצת 0-8. ברגע שהוא ראה שיש בעיה הוא הכניס את שניהם (זה בדרך כלל הזמן שרק דוראנט נכנס). אנשים תמיד מחפשים בנרות במה המאמן אשם. אתה טוען לקיבעון וחוסר יצירתיות שלו לעומת לו. אבל ברבע הראשון גם הוא לקח טיים-אאוט מוקדם וגם שינה את מסגרת החילופים שלו. זה לא עבד כי השחקנים לא הצליחו להביא לתוצאות בשטח. אבל כולם החליטו כבר מזמן שקר לא יודע לנהל משחק וקר מקובע וכו.. וכו ..
      אותו דבר בדיוק היה בשנה שעברה. הוא ניסה כל מיני שינויים עם הגבוהים שלו ולקח טיים אאוטים אבל הם פשוט לא תפקדו. אז כן היה לו חלק משמעותי בקריסה בגלל שהוא חייב להכין אותם מנטלית למצב הזה אבל אני פשוט חושב שהתפיסה שלך (ושל כל כך הרבה כאן) שהוא "מאותגר תושייתית" פשוט לא מבוססת. רק צריך להיזכר איך הווריורס ניצחו את האליפות הראשונה בעקבות שינוי שהוא הכניס בהרכב.

      1. אני אגב לא טוען את זה מעכשיו.
        קר פשוט מאכזב אותי בהחלטה שנראית לא נכונה, והוא גם לא מנסה לשנות אותה.

          1. מבחינתי – כן.
            יש כמובן עוד דברים, אבל הם לא בגדר "מה אתה עיוור, שאתה לא רואה את זה?".
            מה שכן, גם לא ראיתי ממנו התאמות מיוחדות או שינויים מעניינים תו"כ משחק (לא שהוא היה צריך את זה השנה, אבל עדיין).

          2. נתץי לך כבר דוגמא אחת והוא בהחלט עושה התאמות מול ההרכבים הנמוכים של הקאבס. זו הסיבה ששמעת כל כך הרבה טענות על ההרכבים המוזרים שלו במשחק הקודם לדוגמא.

  8. מסכים מאוד לגבי לו – הוא עצר את הפוטנציאל ריצה עוד לפני שהוא התחיל- חכם מאוד ויעיל מאוד.
    אני גם חושב שכל הרבע השלישי הפך למשלחמת חפירות עם עמירות בכוונת מכוון של לברון כדי לייצר מנוחה לעצמו ולקבוצה וכדי לא לאפשר לווריורס לרוץ (ברבע המועדף שלהם לריצות). הווריורס נכנעו לתרגיל הזה ולא השכילו להתעלם ולהמשיך עם האג'נדה שלהם – שזה לרוץ!

  9. לאחר צפיה חוזרת מה שעצר את הלוחמים אלה לא פסקי הזמן, אלא השלשות המדהימות.. ברבע השלישי מיד אחרי פסק הזמן אירווינג החטיא זריקה קשה אבל ריבאונד התקפה החזיר לו לשלשה ובהתקפה הבאה שוב שלשה שמעלה לעשרים הפרש.

    רבע רביעי יורד ההפרש ל 13 , פסק זמן הקאבס מחטיאים הלוחמים מורידים ל 11 שתי הקבוצות בבלאגאן קורבר כן קורבר חוסם שלשה של תומפסון גרין מחטיא עוד שלשה פנויה ומנגד שוב שלשה קשה מאוד של אירווינג מעלה ל 14 ואח"כ עוד התקפה גרועה של הלוחמים שמסתיימת עם זריקה רעה עם הבאזר של איגודלה ואז שוב קיירי קולע סל ומצנן את ההתלהבות. בהמשך עוד שלשה של לברון בכלל הורגת את המשחק לגמרי.

    כמעט בכל פעם שגולדן סטייט עשו קולות של חזרה הגיעו שלשות – עוד אחת זכורה זה שלשה מטורפת של סמית' רחוק מקו השלוש עם הבאזר אחרי הוצאה של לברון . השלשות האלה קשות מאוד מנטלית.

    הנתונים של הפלוס מינוס לא מספרים את כל הסיפור ברבע הרביעי למרות החזרה ל 11 ההתקפה של הלוחמים התבססה כמעט רק על זריקות קשות ובעיקר שלשות, קארי ודוראנט נכנסו לאחר שני הסלים של קיירי ופסק הזמן בעקבותיהם, אולי אם היו נכנסים קודם לכן עם המומנטום התוצאה הייתה יכולה להיות שונה , לא נדע אף פעם. אבל גם אני חושב שזו פריבלגיה גדולה מדי לשים את שניהם על הספסל בייחוד בפתיחת הרבע הרביעי. זה הפיינלס ועם כל עצירות המשחק שיש אני ממש לא רואה סיבה שהם לא יהיו על המגרש יותר זמן.

    1. דווקא שני הסלים הראשונים הגיעו אחרי הנעת כדור בהתקפה. אבל בלי קשר כשאתה בפיגור גדול אתה הרבה פעמים מתחיל לשחק אחרת. גם כשדוראנט וקרי חזרו לא ראית את ההתקפה רגילה שלהם בשלב הזה של המשחק.

  10. משהו באינטנסביות ההגנתית של הלוחמים לא היה מספיק רציני. זה כנראה בגלל שהם כבר הובילו 3-0 ומרגישים שהסדרה בכיס שלהם. כזה מטר שלשות על הראש שלהם, מעבר לזה שהקאבס תפסו יום, זה אומר שמשהו לא עבד בהגנה.

  11. אני עדיין מאמין בתאוריית הקונספירציה שמישהו בעיריית אוקלנד הבטיח לקבוצה שאם הם ינצחו את הסדרה בבית יחליפו את השם של רחוב קווין (ע"ש כריס בוש?) בשדרות הלוחמים!!!!

  12. יופי של יומן ינון, ואני מסכים אתך עם כמעט הכל מלבד הטיים-אאוט אחרי דקה. במקרה זה עבד, אבל בעולם רגיל זה בזבוז טיים אאוט כי השחקנים הם לא ילדים, יודעים טוב-טוב שאחרי שתי שלשות מהירות חובה להתאפס מיד.

  13. ואני מסכים אתך גם בקשר לקר, שהוא מנהל משחק פחות מבינוני. למזלו יש לו את השחקנים הטובים בעולם ולא את אורלנדו מג'יק

  14. אני חושב שקר אחרי הרבע הראשון היה צריך להבין את מה שכל מי שצפה במשחק הבין . שאת המשחק הזה הוא לא יקח לא משנה מה הוא יעשה . למה לשחק נגד קבוצה שגם הולך לה וגם השופטים שוחטים אותך זה יותר מידי
    אני במקומו הייתי משתמש ברביעיה שלו הרבה פחות שחס וחלילה לא יתאמצו מידי או יפצעו

    לדעתי גולדן התאמצו מידי וזה אולי יעלה להם במשחק החמישי

  15. הרוטציות של סטיב קאר לאורך כל הסדרה אותו הדבר. קארי ודוראנט נחים בתחילת הרבע הרביעי. ב-3 משחקים זה עבד.
    ברביעי, שהיה גם ערב יוצא דופן של קליבלנד, לא.

    הפריביליגיה שיש לקאר זה רוטציית המנוחה של כל 4 כוכביו. מה שאין לקליבלנד עם לברון ג'יימס, בו הקבוצה תלוייה עד כדי כך.

  16. הרוטציות של סטיב קר עד עכשיו עבדו טוב, הפתיע אותי שהוא לא הכין plan b למקרה שהקאבלירס יברחו, לדעתי סטיב קר אולי הפסיד במשחק הזה, אך ניצח בסדרה, לברון מקבל יותר מדי דקות לגילו (לא מבין למה לו לא נותן לו מנוחה כשדוראנט על הספסל, טעות גדולה לדעתי), וכשלברון עייף אין לקליבלנד יותר מדיי מה להציע מעבר לאירווינג (סיכויים נמוכים ליום קליעה כמו משחק 4)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט