2-0 לגולדן סטייט, קליבלנד לוקחים אליפות. כמה דברים שאולי נשכחו וחשוב להיזכר בהם / יונתן שגב

 

21 ביוני, 2012. לברון ג'יימס, דווין וויד, כריס בוש ומיאמי היט מנצחים את הפייבוריטית הברורה לקחת את אליפות ה-NBA – האוקלהומה סיטי ת'אנדר – והסופרסטאר הצעיר שלה, קווין דוראנט (בן 23 אז), 4-1 מהדהד וחסר כל ספק, כולל 4 ניצחונות רצופים לטובת ה"מלך" ולהקתו. דוראנט נוחל את הפסדו הראשון בגמר ומאז אפילו לא מגיע לשם, עד שהוא מצטרף לסגנית האלופה של 2016.

יוני, 2015. גולדן סטייט לוקחת אליפות ראשונה זה 40 שנה. לברון, ששיחק בצד המפסיד – קליבלנד – באותה סדרת גמר? 35.8 נק', 13.3 ריב', 8.8 אס'. בהופעת יחיד. המקום השני בקלעים של קליבלנד? טימופי "אני עכשיו שודד 70 מיליון מהלייקרס" מוזגוב עם 14 נק' בממוצע למשחק.

עונת 2016/17. קיירי אירווינג: 25 נק' בממוצע למשחק, 40% מהשלוש, 90% מהעונשין. כמה מהלכים, למי שממש שכח.

 

8 במארס, 2017. מועדון הכדורגל של ברצלונה עושה הישג חסר תקדים, כשהוא מדיח את פריס סאן ז'רמן – אחרי שזו הגיעה עם יתרון של 4-0 למשחק – בעזרת משחק לא הגיוני בעליל שמסתיים בתוצאה 6-1 מדהים ומעורר פליאה. אחרי הופעה נוראית ואיומה במשחק הראשון, ברצלונה שולטת באופן מוחלט – מנטלי וכדורגלני – בכל אספקט של המשחק, בכדי ליצור את אחד הקאמבקים הגדולים של כל הזמנים. כל זאת, רק בכדי לספק הופעה נוראית נוספת כמה שבועות אחרי כן ולהיות מודחת ע"י יובנטוס.

תאריך לא ידוע לפני כמה שבועות (לא הצלחתי למצוא את הכתבה הספציפית). מתנהל באתר דיון רציני ומשמעותי על השוואה בין לברון ג'יימס, שהיה באותו הזמן בתקופה נפלאה, למייקל ג'ורדן, השחקן שנחשב לטוב בהיסטורית הכדורסל, ובצדק. אנשים פרובוקטיביים יותר ופחות, מוחות כדורסל מבריקים ורפי הבנה עוסקים ברצינות בשאלה הזו ורבים מהם אף מציגים דעה הטוענת שלברון הוא הא העז (GOAT) האמיתית.

8 ביוני, 2016.  הקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה סיימה ללעוס ולירוק את יריבתה המזדמנת – קליבלנד קאבלירס – במשחק מס' 2 בגמר ה-NBA יומיים לפני כן, עם ניצחון בן 33 נק'. אותה הגולדן סטייט הייתה במומנטום בלתי הגיוני אחרי קאמבק  בסדרה אפית מול אוקלהומה סיטי, כשאותם שני ניצחונות שדיברנו עליהם היו בהפרש מצטבר של 48 נק' במצטבר בשני המשחקים באותה סדרת הגמר. זאת ועוד, זו הייתה הקבוצה שפלירטטה באותה השנה עם התואר הבלתי-רשמי "הטובה בהיסטוריה" כשהחזיקה במאזן הטוב בתולדות העונה הסדירה – קרי 73-9 – ונראה שמנקודה זו אין סנריו אחר חוץ מהשתלטות מוחלטת של קארי וחבריו על הסדרה בדרך לאליפות שניה. איך בסופו של דבר זה נגמר? תשאלו את הייט אשברי או את אשך תמיר המקורי, הם ישמחו לספר לכם. איך זה נגמר באותו היום – בדיוק לפני שנה! – אני זה שאזכיר לכם. קליבלנד רמסה, דרסה, מעכה, פירקה לגורמים ושאר סופורלטיבים שמאפיינים את התרבות המוגזמת שלנו ב-2017, וניצחה משחק כדורסל ב-30 הפרש.

21 ביוני. סרטון אחד שווה אלף מילים. 

 

לפעמים אנו נוטים לשכוח דברים, לכן הרגשתי צורך להזכיר כמה דברים שלדעתי רלוונטים להמשך הסדרה ובעיקר להלילה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. הסדרה ההיא עדיין צרובה היטב בזכרון כולנו. זו הסיבה המרכזית שקשה לומר שהווריורס בדרך לאליפות – בכל זאת, בצד השני עומד לברון ג'יימס, עם קבוצתו שניצחה את גולדן-סטייט בעונה שעברה, אחרי יתרון משחקים דומה של הלוחמים.

    אבל – ויש אבל גדול.

    למרות הקאמבק ההירואי מול אוקלהומה סיטי, ולמרות המומנטום – את שני המשחקים הראשונים באוק', נגד קליבלנד, המחליפים ניצחו עבור הלוחמים. באותה סדרה, אני הבנתי שלמרות הכדורסל המלהיב של גולדן סטייט, אי אפשר להסתמך על שלשות בלבד, כפי שעשו הספלאשים כל העונה שעברה, וחייבים להביא אופי גם כשהזריקות מרחוק לא הולכות, אז במשחקים הראשונים איגי ושון ליבינגסטון הביאו את האופי, אבל כדי לנצח סדרה, זה לא הספיק.

    נראה שלא רק אני הבנתי שרק עם שלשות זה לא ילך, ולכן, למי ששם לב, לצד התוספת המשמעותית והחשובה של דוראנט, אשר יודע לחדור ולעשות נקודות מכלום, גם סטף וקליי שיפרו משמעותית את החדירות לסל העונה. לצד התבגרות מנטלית שהקבוצה עברה – היצמדות לתכנית המשחק, משמעת הגנתית (אציין שבעונה שעברה קרי ויתר לא מעט בהגנה, והיום איננו רואים את זה קורה). הקבוצה פיתחה אופי, והגיעה לבשלות שהייתה חסרה לה שנה שעברה. הם כבר לא חוגגים את הנצחונות או השיאים – פשוט רוצים אליפות.

    לדעתי, זו כל התורה של הלוחמים בסדרת הגמר הזו על רגל אחת, ולכן הם לא יתנו הפעם לאליפות לחמוק מידיהם.

    עם זאת, עדיין לא הייתי מהמר נגד לברון, ואני מצפה למשחק מלחמה הלילה.

    תודה על הפוסט ותודה על התזכורת 🙂

  2. אבל השנה זה נראה אחרת
    הדיונים על השיפור שיש לגס עם דוראנט לעומת השנה שעברה כבר מיצה את עצמו. למעשה, הוא קלע 71 נקודות בשתי המשחקים הראשונים. האריסון בארנס קלע 65 נקודות סך הכל בכל שבעת המשחקים אשתקד

  3. אתה יודע למה זה שונה לא בגלל דוראנט או מישהו אחר אני חושב ש הקבוצות די שוות אבל הבעיה היא ש קליבלנד משחקת הגנה גרועה ביותר

  4. מאמין שלמרות הכל גולדן היום יראו שהם פשוט גדולים על קליבלנד בכמה רמות.
    **תיקון- פריז הגיעו עם יתרון לא נתפס של 4-0 ולא 3, מה שהופך את ה6-1 ללא יאומן עוד יותר

  5. יונתן אכן נוטים לשכוח וטוב שאתה עושה סדר,
    דארטיניאן או אחד מ3 המוסקטרים של האתר,
    למשל כדורגל פחות ופחות מעניין אותי אך מפתיע מאד ברצלונה
    וזה כן מעניין (וחייתי בספרד 7.5 חודשים אז תודה), לא ידעתי.
    אתה כותב מופלא,
    אנחנו אוהבים את זוויות המחשבה והתבוננות שלך תמיד.
    בכל הכתבות.
    תודה על כולם.

  6. מאיפה הבאת ש-OKC היתה פייבוריטית ברורה?!?!
    אולי אשמע חצוף אבל בן כמה היית אז, כי אולי אתה לא ממש זוכר, אלא אם כן בווגאס שמו עליהם את הכסף וגם זה נראה לי תמוה.
    OKC – "קבוצת העתיד" עם 3-4 שחקני העתיד של הליגה, כאשר ווסטברוק ודוראנט מסומנים כ-2 המובילים כשאף אחד לא יודע לאן יקח הפוטנציאל את הארדן ואיבקה.
    מיאמי – קבוצה שנבנתה עם השחקן הטוב בליגה, עם ה-SG אולי הטוב בליגה (כי יש עוד את קובי) ו-PF מהטובים בליגה.
    מאיפה (לעזאזל) הבאת את OKC כבייפוריטית ברורה?!?!

    חוץ מזה, אני איתך שזה לא גמור עד שהגברת השמנה שרה (כפי שנהוג לומר)

    1. 13 בערך. מספיק מבוגר לזכור. אני אגיד לך מה אני זוכר: שנה לפני כן, מול דאלאס, דווקא מיאמי היו פייבוריטים והפסידו באופן מפתיע. עדיין, אוקלהומה הייתה קבוצה מאוד מאוד מוכשרת, ובהחלט נכנסה כפייבוריטית (אולי לא כזאת ברורה) לסדרה. ה-4-1 תפס הרבה מאוד אנשים בהפתעה והייתה אכזבה מאוקלהומה ובמיוחד מהארדן.

  7. הכל טוב ויפה, רק ששכחת תאריך אחד מאוד קריטי.
    25 ביולי 2016 (לא באמת, אבל משהו כזה, אין לי כח לבדוק) – קווין דוראנט מחליט שנמאס לו להפסיד וחותם לשנתיים בגולדן סטייט.

    ראיתי איזו השוואה השבוע שמראה שב2 משחקים דוראנט תרם התקפית יותר ממה שבארנס עשה ב7 שנה שעברה.
    וזה מבלי להזכיר את ההגנה שהוא מוסיף.

    אז ברור שכלום לא גמור, כי בכל זאת זה לברון, והקיו ארנה אחלה אולם ביתי, אבל השוואה לשנה שעברה, מפתה ככל שתהיה, רחוקה מלהיות מדויקת.

  8. שגב התותח, זה מרגיש שונה משתי סיבות:
    1. העונה שעברה יושבת להם טוב טוב בראש
    2. דוראנט במקום בארנס…

  9. אני לא אומר שזו בדיוק אותה סיטואציה, ברור שדוראנט זה הבדל משמעותי ביותר, אבל את זה כולם זוכרים. אלה דברים שנשכחים קצת. 2% לקליבלנד? צריך לזכור את הדברים האלה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט