הטור של מל לשבת: האם דוראנט הוא השחקן הטוב ביותר בעולם?

דוראנט, אחרי משחק 1, הוא השחקן הטוב בעולם

מה שדוראנט הוכיח לי במשחק הראשון הוא שהוא לא רק הסקורר מס' 1 בעולם. הוא גם מגן מצויין. אני יודע כמה נקודות לברון קלע, אבל חלק מהן היו כשדוראנט לא שמר עליו. והשלשות שנגדן אין מה לעשות.

אבל ביום ששי הוא הציג לפני העולם יכולת חדשה שמעולם לא דברנו עליה: הגנה אישית מעולה על לברון. עם פיסוק רגליו הרחב ורוחב מוטות ידיו הוא היקשה מאד על החדירה של לברון לסל, וכשהוא כבר הצליח לחדור, הדאבס השכילו לשלוח מיד שומר שנכנס לקו הכניסה של לברון, בינו לבין הסל. ברוב הפעמים הוא העדיף לא להתעמת עם השומר השני והוציא כדור החוצה.

הוא הוציא יותר מדי אנרגיה לנסות להתגבר על דוראנט (שגם המעיט במספר העבירות שביצע נגד לברון), ואם כבר גבר על דוראנט בפעם אחת מארבע, הוא לא ניסה כבר להתמודד עם המגן השני שבא לעזרה (זזה פקוליה, דריימונד גרין, או דייויד ווסט).

 

 

היה זה DIMENSION חדש לחלוטין ביכולתו של דוראנט. אני נדהמתי מהרגע הראשון כשראיתי את דוראנט שומר על לברון. חשבתי שזאת טעות או שהוא במקרה נשאר תקוע עם לברון במקום השומר הקבוע. אבל כשזה חזר על עצמו והיה ברור שמייק בראון החליט על כך למפרע, בתחילה חשבתי שזאת שגיאה חמורה שתעלה ביוקר כי דוראנט יחטוף שני פאולים מהירים וזה יהיה המשחק. אבל דוראנט – בחוכמתו – לא ניסה "להכריח" עצירה של לברון בכל תוקף, וכשלברון היה במצב חדירה די נוח לו, דוראנט 'הירשה' את הכניסה כי מיד הגיעה עזרה מגבוה נוסף שעזב את האיש שלו, ומיהר להיכנס לקו החדירה של לברון.

לי החבטה הראשונה שהווריורס חבטו בקאבס היתה חבטת המוות. תתפלאו שאני אומר זאת כבר אחרי המשחק הראשון, ואתם לא צריכים להזכיר לי שבעונה שעברה הם הפסידו את המשחק הראשון ב-15 נקודות, ואת השני ב-33, ומה קרה אחר כך אפילו K-700 יודע.

הפעם זה נראה לי אחרת. זה נראה לי כאילו קבוצה מליגה אחת מתמודדת עם קבוצה מליגה נחותה. ההבדל במשחק היה גדול בהרבה מאשר התוצאה נראה (91-113), אבל זה לא רק זה. ההבדל הגדול שהקאבס לא יצליחו להתגבר עליו הוא קווין דוראנט. הוא ההבדל מהשנה שעברה לשנה הזאת, וזה הבדל של הוספת השחקן הטוב ביותר בעולם לקבוצה הטובה ביותר בעולם!

 איתו ההבדל הוא הבדל בין יום ולילה.

 

הוא היה טוב יותר משהיה אי-פעם. הוא הפיק משחק שרק שחקן כמייקל ג'ורדן יכול היה להפיק. כמותו הוא שולט טוטאלית בעניינים, כאילו הוא רמה אחת בפני עצמה, וכל שאר השחקנים ברמה אחרת.  ב-ד-י-ו-ק  בשביל משחק כזה, בקבוצה כזאת, הוא חתם עם הווריורס לפני עונה. וההחתמה שלו לא יכולה היתה בשום אופן להביא תוצאה טובה יותר מאמש. היה זה משחק אופטימלי של שחקן שהחליט החלטה אמיצה ומסוכנת ביותר – רק תארו לכם שהווריורס מפסידה את הסידרה הזאת, דבר שלא ייתכן בכלל, אלא אם כן תקרה פציעה גרועה – וכשהגיע הזמן לחלוב את ההחלטה, הוא חלב אותה עד הטיפה האחרונה, ואפילו יותר.

מה שהוא עשה ביום ששי היה לגרום לקבוצה שכבר שיחקה ברקיע התשיעי לשחק אפילו טוב יותר, והדבר הנפלא ביותר לדידי שהוא הצליח לעשות, היה להיכנס לתזמורת המנגנת כבר בקואורדינציה המושלמת ביותר עם צלילים זכים מושלמים עד כדי כך שאתה בטוח שכלי נגינה נוסף רק יגרע ויפריע, והנה הכלי הנוסף הצטרף, ובמקום לקלקל את המנגינה הוא רוממה לרמה עוד יותר דמיונית ומושלמת. חשבתי איך וכיצד הוא יכול להוסיף לקבוצה המשחקת בצורה כזאת מעודנת, ועדיין מובהקת, ומשופרת, ולהביא לה עוד ליטוש ויתר יעילות, ואמש זה קרה לנגד עינינו הרואות.

לקאבס לא היתה כל תשובה לו. לעתים הוא פרץ לסל בקלילות כזאת שנראה היה שאפילו שחקני הקאבס עומדים ומסתכלים בעילוי הכדורסל הזה. הרבה מהסלים האלה באו נגד – צדקתם – לברון, שעמד בעצמו משתומם בקלות, ועדיין בעוצמה, שדוראנט מתקיף את הטבעת.

כמה טוב אתה צריך להיות כדי שהמאמן האוייב יגיד עליך בפני כל העיתונאים וכל מצלמות הטיווי לכל העולם:

“They’re the best I’ve ever seen”

ואייזיה תומאס הוסיף: "הם עושים מה שאף קבוצה לא עשתה. עונה שעברה 9-73. העונה התחילו 0-13 את הפלייאוף בלי להיות אף פעם בצרה. לא היתה אף פעם קבוצה כזאת!"

לברון היה האחד שבתחילה לא התלהב במיוחד (אבל בסוף, כפי שתראו, הוא דיבר אחרת): "הם שיחקו מצויין. הטוב ביותר שהם יכולים או קרוב לזה. אנחנו שיחקנו גרוע מאד. במשחק הבא נשחק הרבה יותר טוב, ומה שקרה לא יחזור על עצמו!".

יכול להיות שמחר הקאבס לא יאבדו כל כך הרבה כדורים, אבל ההבדל בין שתי הקבוצות הוא כזה גדול שאני לא מסוגל לראות את הקאבס מנצחת את הדאבס עם קווין דוראנט במיטבו. במחצית הראשונה – בעיקר ברבע הראשון – חשבתי שגולדן סטייט עדיין מושפעת לרעה ממה שקרה בגמר האחרון. בחצי השני היה ברור לי שמה שהיה – היה, ואין למה שקרה שום זכר או השפעה על הקבוצה הנוכחית. להיפך, הם משתמשים במה שקרה כמקור למוטיבציה.

("They’re the best I’ve ever seen”)

ההפסד בעונה שעברה לימד את הקבוצה הצעירה שעור חשוב ביותר. סטפן קרי אמר לעיתונאים:

You’re not going to see crazy celebrations. You’re not going to see us getting ahead of ourselves.”

ואז דוראנט אמר משהו אפילו יותר מפחיד: "אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. אתם לא תראו יותר את קליי ת'ומפסון קולע 3 מ-16. אני עצמי מרגיש רענן כאילו אני רק מתחיל. אני בשום אופן לא מרגיש שהשגתי איזו שהיא מטרה. אני רק בתחילת הדרך!".

לברון  היה האחרון לדבר: "אתה לוקח את אחת הקבוצות הטובות ביותר ששיחקו כדורסל, ומוסיף לה כישרון כדורסלני שאין שני לו. אין פה כל שאלה של IF, AND, OR BUT. עלינו לחשוב כיצד אנחנו מסוגלים להתגבר על דבר כזה. זה אתגר קשה ביותר עבורינו, אבל אנחנו לא מרימים ידיים!".

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 168 תגובות

  1. איזה רומנטיקן אתה מנחם; לא איבדת את הרומנטיות שמאפיינת נערים להוטים שחווים את העולם בקיצוניות תזזיתית. ואני לא כותב זאת לחיוב לחלוטין.

    דוראנט לא השחקן הכי טוב בעולם, סטף קרי יותר טוב ממנו.

    אלמלא כוח ההרתעה של קרי על קליבלנד, דוראנט לא היה מטייל ככה בצבע.
    אני מבין שדאנקים מלהיבים את צופה הכדורסל הממוצע יותר משלשות, אבל לא צריך להגזים בהתלהבות.

    ובניין עונה שעברה, הלוחמים היו טובים יותר פי כמה מקליבלנד, האליפות נגנבה מהם בזדון על ידי הנהלה מושחתת וחברת ביגוד והנעלה מושחתת לא פחות (נייקי שחתמה חוזה של מיליארד דולר לכל החיים עם לברון)

    1. עוד פאנבוי של קרי…
      דוראנט חתם בשביל להציל את התחת של קרי מלסיים את הקריירה כלוזר ניצחי…
      קרי מסומם מהתחת…
      בדיוק כמו המלכה…
      אתה חושב שסתם ככה הוא הוסיף 15 קילו שרירים ונפתר מבעיות הקרסוליים?
      כנראה שאתה באמת ילד קטן ונאיבי…
      ואם לא הליגה שחילקה מתנות לעלאק לוחמים הם בכלל לא היו בפיינלס
      חחחחחחחחחחח
      הליגה באמת חרא אבל את האליפות הם גנבו מדוראנט. קרי שיחק כמו ילד מפוחד מול לברון ואשמת ההפסד היא הכלל על קר ששכח לתת לגרין ריטלין…

        1. כדור הרעם,
          אני בגסות רוח אתפרץ לדיון שלא שייך לי,
          ואשאל –
          מה ההבדל בין להאשים את קרי ב-PED,
          לבין להאשים את לברון?

          (ולמען הסר ספק, אני לא מאשים אף אחד מה-2)
          (ואני חושב שקרי קופח ב-2015. הפיינלס MVP היה צריך להיות שלו)

          1. ב-2015 אני חושב שזה היה צריך להיות דריימונד. במשחקים 4-6 הוא היה עם 16 נקודות, 9 ריבאונדים, 7.6 אסיסטים, 1.6 חטיפות וחסימה במשחק. העבודה שלו ב-2 צדדי המגרש הייתה מעולה ובלעדיו כסנטר אני לא חושב שהם היו לוקחים

          2. גרין היה מעולה ב-2015, ובלעדיו הם לא היו זוכים. אבל גם לא בלעדיי קרי, או איגודלה לצורך העניין. אני מסכים עם גיא, ולמרות התרומה המשמעותית (מאוד) של גרין ואיגי הפרס היה צריך ללכת לקרי, שהאיום שלו מבחוץ הוא זה שמבסס את משחק ההתקפה של הווריורס.

    2. כדור יקר שבת שלום לך.
      מסכים עם הניתוח של קרי – בין 3 הגדולים ללא ספק (עם דוראנט ולברון). לא מסכים עם ההקטנה של דוראנט. בלעדיו הם לא היו לוקחים אליפות, הליגה למדה את קרי. את דוראנט אי אפשר ״ללמוד״.

      1. גולדן סטייט לקחו אליפות לפני שנתיים, עד כמה שזכור לי בלי דוראנט.
        שנה שעברה היו רחוקים משחק אחד מאליפות, בלי דוראנט.
        אף אחד לא למד את קרי. כל כך מפחדים ממנו ומהיכולת שלו לקלוע וכל המומנטום הנלווה לזה, שבוחרים לנסות לסגור אותו בכל רגע נתון, גם במחיר של לעזוב לבד שחקן בסדר גודל של דוראנט עם הכדור לטיול לסל לדאנק.

    3. טאילו התחלת קרבוצה היום, מי השחקן הראשון שהיית בוחר לקבוצתך?
      אני הייתי בוחר בדוראנט לפני ריפרוף עין. גם בגלל גובהןו, גם בגלל גילו, והעיקרר בגלל רמת משחקו

      1. לעונה אחת הייתי בוחר את לברון, עדיין. קליבלנד הרבה יותר חלשה מגולדן סטייט.

        לחמש (או עשר) שנים הייתי בוחר את הגריק פריק. ברגע שהוא יפתח קליעה, והוא יפתח קליעה, הוא יהיה בלתי עציר

      2. אני הייתי בוחר את לברון ראשון גם כן לעונה ואם לטווח ארוך אז את קוואי דווקא (אגב ראינו בחצי משחק שדוראנט נאלץ להתמודד אתו כמה הוא התקשה). יודע מה מנחם מבחינת כשרון הוא אחרי שניהם אצלי אבל אם אתה שואל סביב מי אני בונה קבוצה לדעתי גם דריימונד גרין בא לפניו.

    4. דוראנט הוא הרבה יותר מדאנקים. הוא קולע היטב מכל טווח ומגן מעולה ושחקן מגוון. הוא טוב משמעותית מקארי וכך גם לברון ושניהם השחקנים הטובים בעולם.

  2. דוראנט שיחק נפלא, אבל שוב, זה הרבה בגלל הקבוצה שהוא משחק בה. המון לחץ יורד ממנו, הוא יכול לנוח כמו שצריך, מגיע רענן לסוף המשחק, ואין עליו חובה לקלוע ולהוביל כל הזמן. גם עול המנהיגות מתחלק בינו לבין גרין וקרי. ג"ס "מחביאה" את החסרונות שלו; יכולת מסירה, נטייה להירו בול, חוסר במשחק פוסט. הוא שחקן מצויין, אבל הקבוצה עושה ממנו יותר טוב ממה שהוא באמת.

      1. נכון, אין לו חסרונות, שחקן מושלם. הוא הצטרף לג"ס בגלל שהוא אוהב עיניים ירוקות וכדורסל יפה, אחרת הוא היה ממשיך לצבור טבעות באוקלהומה.

  3. עוד לא. אבל בקרוב.

    יש את השורה הראשונה של הטופ ב-NBA.
    קרי, הארדן, ווסטברוק, קאוויי, לברון, דוראנט.

    כרגע, היחיד שמצטיין בכל חלקי המשחק (התקפה, הגנה, ניהול משחק) זה לברון.
    אבל השאר לא רחוקים ממנו.

    1. איאפשר להשוות הגנה של גארד מול גארדים, להגנה של פורוורד עלפורוורדים.

      זה לא הוגן כלפיי הגארדים, אלו העמדות עם הכי הרבה כשרון בליגה, הכי קשה לשמירה ב1על 1, עם הכי הרבה אחוזי שימוש. עמדה 4 זו העמדה הכי נחותה בליגה, בלי הרבה שימוש, וגם בעמדה 3 יש הרבה חורים.

      יש גם הבדל בין מספרי 3 עצמם.יש מספרי3 שההתמחות שלהם יותר עמדות 1 עד 3 (העמדות היותר קשות) קוואי למשל ויש מספרי 3 עם אוריינטציה יותר ל 3- 5 (לברון דוראנט)

        1. גרין לא כזה שומר טוב באחד על אחד.
          הוא מעולה בחיפוי ועזרה, ויש לו הבנת משחק נהדרת אבל גם כאן יש קצת אשלייה כי זה הרבה תודות לכך שגולדן סטייט משופעת בשומרי 1על 1 מעולים שלא יוצרים חורים כמו איגי וקליי ודוראנט.

    2. מבין אלה שציינת – היחידים שמצטיינים בהגנה אישית על הכדור הם קאוואי ודוראנט. אתמול דוראנט לקח את לברון לסל כאילו אין הגנה, כמו בחימום.

      1. הנתונים מצביעים אחרת.
        לברון מוריד את אחוזי יריביו יותר מדוראנט,
        וזה כאשר הקבוצה שסביבו פחות (בהפרש) טובה בהגנה.

        הסיבה שדוראנט הטביע כל כך הרבה הייתה תשומת הלב שקרי משך.

        אין בכך לזלזל בדוראנט, שהשנה הראה שהוא לא רק שחקן התקפה בחסד, אלא גם מגן עילית.

        1. לאוהדי אוק סיטי דוראנט לא ״הראה״ השנה כלום. הכל היה ידוע לנו מזמן. בשנה שעברה הוא נתן תצוגות הגנה גדולות לא פחות (בעיקר בפלייאוף). מדהים אותי איך פתאום כולם ״מגלים״ את דוראנט. אינני יודע לחפש כאן פוסטים ישנים אבל כתבתי את השבח וההלל הזה לדוראנט כאן לפני חצי שנה מ

          1. נכון מאוד דה שוט, עוד מהימים הראשונים של דוראנט באוקלהומה ידענו שהוא שחקן ענק, ושזה רק ממחיש כמה אף כוכב לא יכול לשחק עם ווסטברוק ועד כמה ווסטברוק חסם את דוראנט, ובקיצור עד כמה ווסטברוק הוא חור שחור ששואב כוחות ואנרגיות ואי אפשר לשחק איתו.

            דוראנט צדק שברח מווסטברוק, אוקלהומה לא השכילה לתת לווסטברוק בעיטה בתחת ולהשאיר אצלה את דוראנט אז הוא עזב.

            ואף על פי כן ואחרי שכל זאת נאמר, אין ספק שסטף קרי שחקן הרבה יותר ענק מדוראנט.

          2. אין לך מושג בכדורסל. דוראנט שחקן לר פחות טוב מקארי אם לא יותר. הוא סקורר לא פחות טוב וגם הוא קלעי משובח מכל טווח ושחקן הגנה יותר טוב בהרבה. וגם לדוראנט חכמת משחק גבוהה. במכלול היכולות והתכונות דוראנט לא פחות טוב מקארי אם לא יותר.

      1. מנחם מה מבחינתך שם אותו לפני קוואי ? שראינו בעבר וגם בחצי משחק שקוואי היה בריא ושמר עליו כמה קשה לו מולו? (מסכים שדוראנט בעל כשרון טבעי יותר גדול אבל לקוואי מעונה לעונה יש עקומת שיפור עצומה)

    1. ברור לי שמה שאני כותב נקרא כמו מדע בדיוני רע,
      ואתה הכי מוזמן שיש לצטט אותי בעתיד –
      אני נאמן להימור של 4 – 1 לקאבס.

      (זה התרחיש הכי גרוע שיש עבורך –
      גם גולדן סטייט מפסידים, וגם תאוריית הקונספירציה מתנפצת…)

      1. הסדרה של 2014 ספרס – היט הסתיימה בסוויפ ג'נטלמני, נראה לך שזה הפריע לתאוריות הקונספירציות שלי ? לא דיגדג אותן…
        הליגה לא יכולה למתוח כל סדרה ל 7, כי אז כל הכבשים באמת יתחילו לגלגל עיניים, אפשר גם למתוח סדרה של סוויפ ל 6 משחקים או 5..

        ועכשיו רשע, בוא נהיה רציניים.. אתה לא באמת מאמין שגולדן מפסידה 4 ברצף. פייק ניוז..

  4. טור יפה מנחם. כתבתי את כל הדברים כבר בדצמבר. דוראנט הוא שחקן שלא נראה כמותו והשנה יחליף את לברון בתפקיד "הטוב בעולם״. גם את
    זה כתבתי כבר בדצמבר ואף אוסיף – בלעדיו, הדאבס לא היו זוכים באליפות.

    1. המשפט האחרון שלך זה בדיוק הבעיה שהיתה לי עם המעבר של דוראנט: לעולם לא נדע. אם בארנס היה מרים את רמת משחקו ולא נחנק בגמר מול קליבלנד השנה הם היו יכולים לנצח, לא?

      1. אכן לא נדע , כמו שלא נדע מה קורה עם גרין לא מורחק ממשחק 5 או עם גרין כן מורחק בסדרה לפני כן מול הת'אנדר ואז יכול להיות שבכלל לדוראנט אין סיבה ללכת מאוקלהומה?
        אגב בינתיים בקרב על תואר "האריסון בארנס" של סדרת הגמר בתום משחק מספר 1 מוליך בפער ניכר קליי תומפסון שממשיך את כושר הקליעה הלא משהו שלו בפלייאוף הנוכחי וזה למרות שמקבל הרבה יותר מבטים פנויים מבשנתיים הקודמות באופן יחסי.

        1. בניגוד להאריסון בארנס, תומפסון שומר מצוין.
          בניגוד להאריסון בארנס, תומפסון לא יחטיא wide open shots.
          בניגוד להאריסון בארנס, תומפסון עושה את כל שאר הדברים מצוין.

          1. גם אני חושב ככה ולכן כתבתי בינתיים… למרות שהקשר לזריקות הפתוחות הוא מחמיץ לא מעט כאלה ביחס לעצמו בפלייאוף הזה

  5. כולנו יודעים שבפלייאוף לפעמים יש
    UPSS AND DOWN גדולים בין משחק למשחק

    אני עדיין בטוח שקליבלנד יגנבו לפחות שני משחקים

  6. דוראנט הוא לא השחקן הטוב בעולם, הוא שחקן בלי טיפת ווינריות שעבר לקבוצה עם שלושה אולסטארס עכשוויים+שניים שהיו באולסטאר בעבר, הוא עבר לקבוצה שבה משחק הקלעי הטוב בליגה, שומר הזריקות הטוב בליגה (קליי כמובן) והשחקן המערבי היחיד עם חוצפה של שחקן מזרחי (בכל זאת, למד במישיגן סטייט), תוסיפו לכל זה את ראיית המשחק של קרי וגרין, השלשות של תומפסון, הרים פרוטקשן של זאזא ומגי וניהול המשחק המשובח של סטיב קר (בעיניי אנדרייטד), ותקבלו קבוצה מוכנה גם ללא דוראנט, דוראנט אתמול נהנה מההחלטה של קליבלנד לשמור את קרי ולא אותו, אבל ברגע שהקינג ירצה להוריד אותו, אתם תראו את אותו דוראנט של גמר 2012, ואת אותו דוראנט של גמר המערב שנה שעברה, נכנס לבידודים שלא עוזרים בכלום, מאבד כדורים, לא לוקח ריבאונדים, והגנה שלא מחמיאה אפילו לאייזיאה תומס (מבוסטון כמובן).

    1. איזה דוראנט של 2012 לוזר? מי העלים אותו? אני מניח שלא ראית את הסדרה… דוראנט נתן גמר מצויין. הוא שיחק עם שחקנים טובים אבל תינוקות. אתה חושב שדוראנט אהב לשחק בידודים 40 דקות כל ערב?

      1. צודק ב-100%
        ב-2012 דורנאנט נתן פלייאוף ופיינלס לפנתאון.
        לפעמים (יותר נכון – בדרך כלל) הקבוצה המפסידה, מפסידה,
        לא בגלל שהם "לוזרים", אלא בגלל שהם פגשו קבוצה טובה יותר.

  7. אני הימרתי על 2-4 לקאבס. כרגע זה נראה קלוש אבל כדורסל זה משחק של התאמות ולקאבס יש הרבה מה לעשות.
    מצד שני, כמות הלייאפס שהלוחמים החטיאו וה 3/16 של קליי לא ממש מבשרים טובות לקאבס.

  8. הדיון הוא מאד מאד תיאורטי
    אך הדרך הנכונה לבחון את שאלת השחקן הטוב ביותר היא לנסות ולהעמיד את השחקנים בקבוצות הנגדיות:
    חושב שהלוחמים עם לברון היו למרי קבוצת על ובלתי ניתנים לעצירה.
    לעומת זאת, קליבלנד עם דוראנט הם קונטנדרים אבל אולי קצת פחות חזקים ממה שעכשיו עם לברון, שפשוט עושה הכל עבור הקבוצה.

  9. צודק אחי .. סטף השחקן הכי טוב בעולם !! שדורנט יגיד תודה שנתנו לו טבעת במתנה .. רק לא לשכוח מי בעלהבית ..
    אולי להברון ירצה לעבור לגולדן אחרי הסויפ .. מפלצת עם מפלצת… לא צריך !! יש מקום בשבילו בנבחרת בית אבות חחח
    גולדן צריכים את אנטוני דיויס .. ואז זוקבוצה מושלמת.. שליטה !

    1. בשנה שעברה סטיב-אני-שחצן-קר רמז שאין לו צורך בדוראנט. זה היה בשיא הריצה של ה-73:9 פתאום אחרי המכה בגמר הוא הפך עולמות כדי להשיג אותו. בלי דוראנט לא הייתם מסיימים אפילו ראשונים במערב. אתם אלה שצריכים להגיד תודה.

      1. דה שוט – להזכירכך, את הריצה היפה של השנה נתנו הלוחמים לאחר פציעת דוראנט , ולאחר 3 הפסדים רצופים , כשסטף נזכר ( וגם אמרו לו ) שהוא צריך לחזור להיות הכוכב כי KD איננו . ואז הם נתנו ריצה והופעה לפנתיאון , שהגיעה לשיאה ב-2 הנצחונות B2B על יוסטון וס"א ( וגם בדרך אחד על OKC .
        גם אם דוראנט היה ממשיך להיות פצוע , עדיין ג"ס היתה המועמדת מס' 1 לאליפות המערב.
        כמובן שדוראנט נותן ללוחמים הרבה מירווח ביטחון , גם מפני פציעות , גם בהורדת דקות על הפארקט לכוכבים וגם ביעילות הרבה שלו כשהוא על המגרש.

    2. לא צודק בכלל. לברון ודוראנט שחקנים שלמים יותר מקארי שהההגנה היא הצד החלש שלו יחסית לדברים האחרים. לברון ודוראנט דחקני הגנה נהדרים (אצל לברון לא כ"כ ראו במשחק הראשון ך הוא יכול לתת יכולת הגנה מופתית).

  10. דוראנט שחקן מדהים ולדעתי ניצב בגאון אחרי לברון ברשימת השחקנים הגדולים היום (וגם יחליף אותו שם). עם זאת, בראייתי לפחות, לא המשחק האחרון או האליפות הקרבה הם אלו שמקנים לו את המעמד הזה, ולדעתי גם עם פול ג'ורג' או באטלר במקומו ג"ס הייתה יכולה לטחון את הקאבס (בתפקיד המישהו שיכול להצר את צעדיו של לברון בהגנה ואי אפשר להשאיר חופשי בהתקפה). נכון שדוראנט שמר את לברון מעולה, אבל זה באמת יצטרך להיבחן על פני סדרה שלמה.

  11. מנחם אני שמח על הטור הזה כי דוראנט ולא לברון הוא השחקן הטוב בדורנו. כתבתי לפני המשחקים שהוא נראה ב ש ל וסוף סוף בלי ראסל המתפרע על ידו הוא יוכל להביא לידי ביטוי את היכולות המטורפות שלו כולל הגנה מעולה (אני חולה על ראסל אבל הוא לא יציב שזו תכונת העל החשובה ביותר שנדרשת משחקן כדי להיות בטופ של הטופ הליגה. לצד משחקים אלוהיים יש לו נפילות אדירות ותמיד יותר מידי איבודים ולכן הוא טוב למטרות שואו בלבד) . אני שמח שרק לאחר משחק אחד בגמר כבר ברור שדוראנט טוב לעין ערוך מלברון . לשניהם יש יכולת חדירה מדהימה לסל יכולת מסירה מהגבוהות ביותר שיש ויכולת אדירה בריבאונד אבל דוראנט הוא גם קלעי טהור אמיתי מהרמה הגבוהה ביותר שיש מה שלברון לעולם לא יהיה. רואים את זה בקליעה מיד אבל גם בקליעות עונשין דוראנט שומר על ממוצע יציב של קרוב ל 90 אחוז מהעונשין בקריירה לברון עדין "עובד על זה". לברון לקח אליפויות כשהבין בשלב מסויים שהוא לא יכול לבד ולכן הצטרף לאחרים וחייב את האליפויות שלו (במידה מסויימת) לוויד ריי אלן ואיירווינג. דוראנט היה תקוע עם ראסל באוקלוהומה 9 שנים ולכן לברון מוביל עליו בטבלת הזכיות וזה בילבל הרבה אנשים טובים שחשבו לפיכך שלברון טוב מדוראנט. זה לא שאין לי הערכה ללברון הוא שחקן אדיר ורסטילי יעיל אחד הטובים ששיחקו אי פעם אבל אף פעם לא היה לי ספק שדוראנט טוב ממנו. אני חושב שאם אי פעם מישהו מהשניים ידיח את מייקל מהמקום שלו בהיסטוריה זה רק דוראנט למרות שזה עוד רחוק אני עדין רואה את מייקל כשחקן הטוב בהיסטוריה. ראיתי לפני כמה ימים קטעי וידאו של מייקל ככה כדי להיזכר. אין שום דבר ששווה אליו כי חוץ מהיעילות היתה לו אסטטיקה מושלמת במשחק. הוא באמת נברא כדי להיות השחקן הטוב בעולם. אני מציין את עניין האסטטיקה כי בסופו של דבר כבני אדם בסופו של דבר אנחנו נמשכים לדברים אסטטיים – זה מעל הכל (עיין ערך קייט אפטון). ולמייקל היתה אסטטיקה לדוראנט יש אסטטיקה וללברון מה לעשות – יש אבל הרבה פחות. בכל מקרה אני לגמרי עם הלוחמים בסדרה הזאת דוראנט צריך טבעת כי זה סוג של צדק הסטורי שחייב להעשות. ושוב אני חס וחלילה לא ממעיט בערכו של לברון הוא מכונת כדורסל נפלאה אבל דוראנט טוב ממנו ונכון להיום אין בכלל מה לדבר על השוואה של לברון למייקל. זה נושא שצריך לרדת מעל הפרק ובאופן סופי – אני מניח שזה יקרה עקב הסדרה הזאת. ודרך אגב אם הצוות הנוכחי נשאר בגולדן סטייט להערכתי לברון סיים את מכסת האליפויות שלו. מצד שני אם בכל זאת וכמו שכתבת במאמר הקודם אם לברון יצליח לקחת את האליפות הזאת (ללא פציעה של שחקן חשוב בגולדן סטייט ) הדיון מול מייקל ימשך. אני לא רואה את זה קורה (ללא פציעה).

    1. דוראנט הוא שחקן שלם
      לדעתי הוא נעצר/נבלם בעקבות הפציעה והרשלנות בטיפול בה
      הוא הגיע לגמר ב 2012 ומאז בכל שנה היו לו טיעונים למה לא הצליח לשחזר את ההישג
      לברון בדרך כלל מאוד דומיננטי מול KD ונראה שהמשחק אתמול היה גיים ג׳ינג׳ר
      משחק 2 והסדרה יעזור להבין טוב יותר אם זה היה חד פעמי

    2. דוראנט היה מדהים, אבל בני אין בכלל ספק מי הוא השחקן של העשור הזה, לברון עוד המשחק הנוכחי היה טוב הרבה יותר מדוראנט, להאשים את הסגל של אוקלהומה זה די מגוכח ולעצום את העיניים, דוראנט שחקן מדהים אבל הוא הצטרף לקבוצה שהייתה רחוקה דקה מריפיט, לדוראנט לעולם לא הייתה את יכולת ניהול המשחק, משחק הפוסט שיש ללברון, קרי הביא לו הרבה נקודות קלות כשהגנה של קליבלנד רועדת ובצדק מהשלושות שלו. לגבי אסטטיקה אין קשר בינה לבין כדורסל, זה לא תחרות יופי שאקיל לא היה בדיוק אסטטי כך גם לברון ואין ספק מי השחקן הטוב בעולם.

      1. ברוך ראיתי אותך כותב את זה הרבה מאוד פעמים ואני תוהה למה אתה כל כך דבק בכך. האם זה השורות הסטטיסטיות? החוזק הפיזי? הרי לדנקן יש יותר אליפויות ממנו וגם לקובי. אז מדוע הם לא כאלו דומננטיים בעיניך? כי זה היה נראה שהם פחות עצירים ממנו? כי ההליכה שלהם לסל דרשה פחות שחקנים לכאורה? ולפי ההגיון הזה ראסל והארדן הם בכלל בליגה מלשהם.. האם הדומננטיות הזו לא באה על חשבון אחרים קצת כמו אצל ווסטברוק? האם באמת הוא עושה את אלו שסביבו טובים כל כך? ומה לגבי זה ששתי סדרות מתוך ה7 הללו הוא ניצח על חודה של נקודה ועם חבורה מפוארת סביבו כשהוא לכאורה רוב הזמן המנהיג הבלתי מעורער?? לא ברור לי ההתעקשות שלך להאדיר את לברון ללא הרף ולהציג אותו כמה דרגות מעל כולם. בוודאי שהוא שחקן אדיר אבל להציג אותו בדרך שאתה עושה באמת לא מובנת לי…

        1. אתה משווה את השליטה של דאנקן וקובי לשליטה של לברון. דאנקן הוא די אוברייטד בעיני אף פעם לא התהדר בתואר השחקן הטוב בעולם (ללא ספק ברשימת 10 הגבוהיים הטובים ביותר אבל אין לי ספק שהייתי לוקח את מלון לפניו) אליפות אף פעם לא לוקחים לבד, לברון 7 שנים רצופות בגמר במשך 14 עונות הוא נותן סטטיסטיקות לא הגיוניות באינטנסיביות פשוט לא נורמלית (היחידים שיכולים להשתוות אליו מבחינה סטיטסטית זה מייקל וקארים), הוא במשך 5 שנים השחקן הטוב ביותר בסדרות גמר בפער עצום מכל הבאים אחריו (השחקנים היחידים שאני יכול להגיד שנתנו פלייאוף דומה לשלו הוא שאקיל, וסדרת גמר שנה של שנה שעברה רק גורדן נגד הסאנס ושאקיל יכולים להשתוות עלייה). לגבי השאלה אם הוא כמו ווסטברוק אז התשובה ברורה, כל שחקן שמשחק ליד לברון פורח שחקנים שמקומם לא בליגה נראים נפלא לידו, ואחוזי הקליעה של כולם פשוט עולים (בניגוד לווסטסברוק). ראית את לברון משחק בלי כדור, הוא אולי השחקן המדהים בליגה בלי כדור (עם קרי). הוא משפיע על המשחק בכל כך הרבה מובנים, להשוות את דוראנט עליו זה פשוט לעצום את העיניים ולספר לעצמך אשליות מצטער. אפשר לא לאהוב אותו אבל לסלף את האמת בצורה כה דוחה זה מגוכח

          1. אה, אז מה זה אומר על התואר המאוד מפוקפק "השחקן הטוב בעולם"?!
            נראה לי שכשמאוהבים אז זה קצת מסנוור. ממה שאני בדקתי הוא לא שיפר לא את קיירי לא את לאב לא את סמית לא את שאמפרט מבחינת אחוזי הקליעה (לכולם היו עונות עם מספרים דומים לאלו שהם מציגים – כמובן שעם עליות וירידות מסויימות). יכול להיות שבגמר 2015 היו לו שחקנים די טובים ליידו פשוט ולא כמו שאתה כל כך אוהב להציג את זה כשחקני יורוליג?
            ועוד משהו קטן אתה באתר איזוטרי בשם הופס לא על בימת הכנסת או בבית המשפט – קצת צורם לי לקרוא משפטים שלך כמו "זה פשוט לעצום את העיניים ולספר לעצמך אשליות מצטער. אפשר לא לאהוב אותו אבל לסלף את האמת בצורה כה דוחה זה מגוכח" את הנאומים האלה הייתי שומע בוויכוחים בתיכון נראה לי שהפתוס בו אתה מנסה להציג את הדברים שלך, איך נגיד? טיפה מפספסים את ההקשר. אבל עם זה תעשה מה שאתה רוצה.

      2. ברוך היי אני לא ארחיב יותר מידי כי את מה שהיה לי לאמר אמרתי בפוסט. אני לא טוען שלברון לא שחקן אדיר, אחד השחקנים המהנים ביותר לצפיה לבטח ומהעשיריה הראשונה של כל הזמנים. אבל אני רק אציין: גם לברון עצמו לא הצליח לקחת תואר לבד ועבר למיאמי שלא בדיוק היתה קוטלת קנים וזכה איתה בשתי אליפויות שהגיעו גם בזכות לברון אבל לא פחות בזכות וויד וריי אלן. אחר כך התחבר לקיירי וללאב. כך שמעבר לקבוצה טובה זה לא מה שדוראנט המציא. מעבר לכך אתה לא חייב להיות מנהל משחק כגי להיות שחקן טוב מייקל אף פעם לא ניהל את המשחק של הבולס לדוגמא.אני חטשב שללברון ודוראנט יש יכולת דומה באסיסטים וריבאונג יכולת הקליעה בעייני

        1. ברוך נלחץ בטעות send אז אני ממשיך .. היכולות דומות בריבאונד ביכולת פריצה ואסיסטים אבל דוראנט קלעי הרבה יותר טבעי וגם טוב ובעייני יכולת הקליעה היא המיומנות הכי חשובה בכדורסל (די הגיוני לדעתי) וכאן דוראנט משאיר אבק לכל הליגה למעט סטף. לגבי אסטטיקה אני חושב שאנשים ממעטים בחשיבותה אבל בודאי שלא אתווכח על זה

          1. ברוך,

            אתה מישתמש איכותי ומבין בכדורסל..

            אין צורך להיתאמץ ולהגיב לכל הליצנים פה שחושבים שהקאפקייק חסר הטבעות מגיע לזרת של לברון.

        2. מייקל ניהל משחק עונה 1 עקב פציעות בסגל ב88-89. הוא העלה את ממוצע האסיסטים שלו ל 8 למשחק.
          למעשה ב 11 משחקים הוא ממש פתח בפוינט גארד, ב 10 מתוכם סיים עם טריפל דאבל.

          מייקל יכל לנהל משחק אם היה מתעקש על כך, הוא פשוט לא נדרש לזה כי היו רכזים בקבוצה ואת פיפן בפוינט פורווארד.

      3. לא צעניין אותי מי 'שחקן העשור'. אותי מעניין מי השחקן הטוב ביותר היום. את מי הייתי בוחר ראשון לקבוצתחי. התשובה היא לברון. אחרל למה 'שחקן העשור'? למה לא 'שחקן 30 השנה'? ואז ג'ורדן ניבחר

    3. אף שחקן דדול ככל שיהיה לא יכול לקחת אליפויות לבד! וגם מייקל חייב תודה לפיפן ורודמן וקוקוץ' וגראנט לא פחות ממה שלברון חייב תודה לקיירי ולאב או בעבר לווייד ובוש. ולכן דוראנט הצטרף לקארי וקליי וגרין.

  12. דוראנט היה בדירוג האיכות בחמישיה הראשונה של שחקני ה-NBA גם לפני שנה , שנתיים ושלוש . מקומו לא השתנה . ההבדל הוא המערכת של ג"ס שנותנת לו במה הרבה יותר נוחה מאשר ב-OKC :
    1. הקבוצה מייצרת הרבה פוזשנים כתוצאה מהמשחק המהיר.
    2. אין בג"ס אגו ויש משחק מסירות ושיאי אסיסטים , ודוראנט פורח כך.
    3. ויש אחד , פעמיים MVP , ששינה לגמרי את המשחק בליגה בשלוש השנים האחרונות . הפחד המשתק של ההגנות גורם להתמקדות חסרת תקדים בו , כולל דחיפות ומגע גופני שלרוב לא נשרקים ודאבל וטריפל טים .
    ומכיוון שמדובר במוסר מצויין ובמי שנע ללא הרף ומעייף את המגינים , דוראנט חוגג על הריווח שנוצר ועל תשומת הלב שסטף מקבל .

  13. תודה רבה מנחם – אבל נראה שזו קביעה קצת נמהרת
    לדעתי הפערים בין דורנט ללברון מעולם לא היו גדולים, ההבדל תמיד היה בקבוצה בה הם שיחקו ובשותף – באמת שעם ראסל מאוד לא פשוט להיות שותף. אני חושב שזה לא אגואיזם של ראסל אלא יותר תבניות חשיבה שיש לו. אצל ראסל הן הרבה פחות צפויות והרבה יותר מפתיעות. כשזה מגיע מרכז זה מאוד לא פשוט אלא אם כן קוראים לך מג'יק ג'ונסון שיודע להתאים את עצמו לקבוצה ולא להיפך כמו אצל ראסל הגולנציק שמסתער ואז חושב.
    לדעתי לברון עם אופי אחר היה יכול להיות הרבה יותר מעוטר – ולדעתי בהקשר הזה הוא ממש לא עמד בלחץ שהיה עליו ושעדיין יש עליו בכמויות. הדוגמא הכי טובה שיש לי מהשנה החולפת היא אנדרה ליגינס: היה לו שחקן הגנה נפלא שהצליח לפחות במשחק אחד לגרום לקרי להיראות כמו שחקן משלים בקבוצת סף פלייאוף. למה לא לתת לו להתפתח. הדאבס לעומת זאת לא הביאו קליבר רציני כאשר דורנט נפצע אלא נתנו לרוקי השברירי מקאו לפתוח במקומו והרוויחו אותו בענק. אני חושב שהסבלנות הזו חסרה למלך הבלתי מעורער לאורך הקריירה (גיא כבר היה לנו את הוויכוחים האלה מספר פעמים ואני יודע שהוא היה יכול להישאר תקוע – ועדיין) ושאיתה היו יכולות להיות עוד כמה טבעות על הידיים.

    1. התשובה למה שאתה כותב היא השאלה הפשוטה: אילו התחלת קבוצה היום עם מי היית מתחיל (גיל, גובה, הכל ניכנס להחלטה כי מדובר על השחקן הטוב ביותר ה-י-ו-ם)

    2. ההתשובה למה שאתה כותב היא השאלה הפשוטה: אילו התחלת קבוצה היום עם מי היית מתחיל (גיל, גובה, הכל ניכנס להחלטה כי מדובר על השחקן הטוב ביותר ה-י-ו-ם)

  14. משחקי כדור קבוצתיים.. ספק אם ג'ורדן היה מגיע להישגים אילולא פיפין, רודמן, ואחרים. בסדרה לפני האליפות הראשונה אמר ג׳ורדן עשיתי הכול עכשו הזמן של פיפן (כאב ראש). אילולא הורי ופישר שאקובי לא היו ועוד דוגמאות רבות. דוראנט לבד לא יכול להביא אליפות. הנצחון של גולדן סטייט; הגנה מעולה של גולדן כולה ובפרט דוראנט, ריכוז מעולה ויכולת להרוג את המשחק של קארי.
    הכתרת goat ,מעבר ליכולת האישית, עניין של נסיבות.
    לי זכורה רק הופעה אחת של שחקן שלבדו לקח אליפות. מראדונה 86.

  15. קווין דוראנט ניפק משחק מעולה
    נראה שהוא בקושי פספס ,בחירת הזריקות שלו הייתה מושלמת
    אני מקווה שימשיך ככה גם בהמשך הסדרה
    דוראנט סקורר טוב יותר מלברון וללא ספק אישיות נעימה יותר
    אני נוטה לחשוב שהשיא לפניו

    1. תחושה שימים חדשים בNBA
      לפחות במערב
      המזרח יישאר עוד שתיים שלוש עונות תחת רודנות המלך
      אלא אם כריס פול בוחר להגיע לניו אורליס
      אז כבר יהיה מעניין גם שם

  16. אם לא תהיה תחרות לקבוצה הזו , אז זה כישלון ענקי של הליגה. ואם זה הכדורסל החדש – אז העניין לא מעודד מבחינתי.

    יש עוד 3 משחקים לפחות , סיכומים נעשה בסוףףףף

  17. פוסט נפלא.
    טכנית – דוראנט הוא אולי השחקן הטוב בכל הזמנים.
    השילוב של גודלו, אורכו, הקליעה, האתלטיות, החדירה והכידרור נותנים לו ציון 10 בכל קטגוריה.
    מנטלית, היה לו בהחלט מעצור. הוא היה נעלם לפעמים ברגעים הגדולים כשכל הלחץ עליו והיה בורח לבידודים ולזריקות גרועות ומאולצות.
    המעצור הזה היה קשור בצורה רבה לאיטונג ששיחק איתו, ושיחד עיצבו שניהם את סגנון משחקם.
    כשהוא משוחרר ממנו, ובקבוצה בעלת אווירה אחרת וכשלא כל הלחץ עליו, הוא יכול לפרוח ולממש את כל יתרונותיו בלי המעצור המנטלי.

    1. ולכן למשל אני חושב שאם אני בונה קבוצה אני לוקח את קוואי לפניו,
      אולי פחות כשרון טבעי אבל היתרון המנטאלי והיכולת להנהיג קבוצה מחפר על הפער הזה ביניהם (וגם צעיר מעט בגיל)

  18. מאוד מסכים עם הדוק וטענתי זאת עם המעבר של דוראנט הוא מס' 1 בליגה כיום ולשנים הקרובות. הוא היה צריך לרשת את לברון כבר לפני שנתיים-שלוש אבל זה לא קרה כי הוא שיחק במועדון בינוני עם מאמנים בינוניים ועם כוכב-שותף מדהים אמנם אבל לא יעיל בעליל. גם חוסר מזל שהתבטא בפציעות, לצד יכולת פנומנלית של לברון וכוכבים אחרים שעלו לגדולה הביאו לדחיית הרגע שבו נדע שדוראנט הוא אכן מס' 1.
    גדולתו איננה באה לידי ביטוי רק במשחק האחרון, אלא גם לאורך חלק מהעונה ובעיקר בפלייאוף. כל זמן שהלוחמים היו צריכים אותו, הוא נתן כדורסל עילאי וניצח עבורם. לפעמים לבד (כמו משחקי 3 מול יוטה ומול הספרס) ולפעמים בצוותא עם קרי (כמו משחק 1 מול הספרס).
    לדעתי, גדולתו של דוראנט רק תלך ותהיה ברורה יותר בשנים הקרובות. העניין הכי חסר כדי לקבע אותה הוא רגעי קלאץ' גדולים, והם עוד יקרו, אולי כבר בגמר הנוכחי.

  19. היה די ברור שבלי דוראנט הקאבס היו מנצחים ואפילו בקלות. הם באו מאוד מוכנים מבחינת סגל ויכולת לקרב של שנה שעברה.
    דוראנט הוא game changer ביכולות של הווריורס ומבחינתי ברור שהמעבר שלו לא היה מיותר אלא כזה שהפך את הווריורס לקבוצה שלמה יותר.
    מה יקרה בסדרה עדיין לא ברור. אם דוראנט ימשיך להיות בכושר הזה וסטף או קליי יהיו חמים אז היתרון לווריורס אבל לדעתי לברון הופתע ומשחק הבא יהיה יותר צמוד

  20. רק מנחם יכוללראות משחק לא להבין אותו לכתוב דברים כל כך לא קשורים למשחק ועוד לנעוץ את המאמר ….
    למה לא קשור ?
    כי גולדן סטייט זו קבוצה המשחקת כדורסל חכם ומשתמשת ביתרונות שלה , בניגוד לפרשים העושה את ההיפך הגמור ולא במפתיע.
    האם יש לפרשים כלים להתמודד עם הלוחמים ?
    התשובה כן יש להם שחקנים שיכולים לסגור את ההפרש כמו שאמארס ואחרים .
    האם המאמנים לברון לו ידעו להשתמש בכלים הללו ?
    בהחלט לא בטוח .
    אבל לנתח את הדברים כפי שהם לא כל כך מלהיב ומושך תגובות כמו לכתוב דברים הזויים מוגזמים לא קשורים לענין .

  21. מסכים בגדול עם כל מה שאמרו לפני… אבל.. ואבל גדול.. לשפוט מיקומו של שחקן בהיסטוריה לפי משחק אחד?.. הגזמתם.. כולל הדוקטור (עם כל הכבוד).
    נדבר כדורסל נטו : חסרונות של דוראנט : (והם ברורים רק שמתעלמים מהם אחרי משחק מבריק אחד) : 1. אין לו חוסן פיסי המתבטא במשחק חלש עם הגב לסל. דוגמא: במשחק האחרון אחרי חילוף נשאר עם קיירי ואומנם הוריד אותו למטה (הפרש גובה עצום) אבל נעצר בעבירה , בעוד ששחקן כמו לברון היה בקלות מוציא פאול סל.
    2. אמנם משתלב היטב במשחק הקבוצתי של גולדן ומחפש את השחקן הפנוי אבל עדיין לא מתקרב לרמת המסירה של לברון .
    3. (על סמך תדמית בלבד) : אין לו את האישיות הכריזמתית המובילה קבוצה, מה שללברון יש במנה גדושה – אולי הטובה בליגה אי פעם.
    ועכשיו השוואה על סמך תוצאות… אמנם אני אישית בעד מישחק קבוצתי לפני הבידודים ןלכן סן אנטוניו וגולדן הן הקבוצות המועדפות לצפייה , אבל להודות על האמת – ראיתם בהיסטוריה שחקן שבאופן אישי הפך סידרה? ולא במשחק אחד אלא בשלושה רצופים! כמובן מדובר בסידרת הגמר של שנה שעברה. עם יד על הלב.. מהכרות עם דוראנט.. הוא מסוגל לעשות זאת?.. אולי בעתיד… אבל עדיין מעדיף לראות אותו (אסטטיקה אמרנו?…) ולא את לברון הפיסי. את מי אקח איתי כשחקן החלומות לבחירה היסטורית אחת בקבוצה שלי (וראיתי את מייקל במו עייני משורה ראשונה בגארדן) , – לא תאמינו אבל את לברון לפני כולם..
    מישהוא חושב אחרת?…

    1. הבעיה עם לברון היא לא רמת המשחק שלו .
      הבעיה היא הצביעות…..:
      לומר את הדברים שאמר על גולדן סטייט לקחו את הקב הטובה בעולם והוסיפו לה את השחקן הכי טוב … כאשר מנתקים את הדברים ממי שאומר הדברים נשמעים נכונים .
      כשמחברים אותם ללברון שברח מקליבלנד כדי לחבור למיאמי ווויד ובוש אז רבאק לברון מי אתה שתבוא להתלונן אחרי שאתה הוא זה שהתחלת עם היתרונות הלא ספורטיביים האלו …אתה בא להתלונן ?
      ומילא מתלונן מי דיבר שנה שעברה על לחבור לוויד וקרמלו ?
      צביעות זה הכל…לו ללברון הכל מותר אבל אצל אחרים מדובר ביתרון לא ספורטיבי ….

    2. ומאחר ושאלת.
      משלוש מאות שחקני נבא לקבוצה שלי אבחר את קאוואי וסטף ראשונים בשל הקבוצתיות והצניעות.
      ואת לברון קובי וגורדן אחרונים מאותה הסיבה בדיוק .

      1. ביום שתבינו שכדורסל זה לא שיעור בצניעות אצל הרב או תחרות יופיי נוכל להסביר לכם גם על כדורסל.

        להשוות את לברון לקאפקייק,קיווי או קארי זה שיא הטיפשות.

    3. אני מסכים שלברון הוא השחקן הטוב בדורו , ועדיין הטוב בליגה.
      ועדיין , הוא לא היה הופך בשנה שעברה את הסדרה לולא מקבץ אירועים ,
      שתחילתו בפרובוקציה שלו שהביאה להרחקת דריימונד ממשחק 5 , ואז כל הדיונים על הגדולה שלו וההשוואות למייקל לא היו מתקיימים .

      1. מי שלא היה בוחר היום את דוראנט ראשון לקבוצתו הוא פחות מרפה הבנה. הוא דביל כדורסל. גכם גובהןו, גם גילו, גם כושרו הנוכחי.
        הוא היום מס' 1.

        1. שוין….
          מה שאני אוהב אצלך הוא שינוי הגישות.לאןר המציאות.
          אז היום דוראנט הטוב בעולם ומחר לך תדע ….
          אז היום זנ טיפש ומחר הוא גאון ממש כמו בראד סטיבנס המאמן הגאון ,אדיוט שעוד לא קבעת את דעתך עליו …מחק את המיותר
          בקיצור מנחם התעיפתי מלשחק איתך משחקים שבהם אתה משנה את הכללים ברגע שנראה לך .
          כשתתחיל לשחק לפי כללים מוגדרים קבועים מראש כשלא תשנה את דעתך כל עשר דקות , אפשר יהיה לחזור ולדבר .

        2. הייתי לוקח את אנתוני דייוויס לפניו צעיר יותר גובה דומה אתלטיות דומה מוטת ידיים ענקית הבנת משחק גבוהה יותר אבל שליטה בכדור טובה פחות וסקורר חלש יותר אבל מצד שני הגנה עילאית הרבה מעבר לדוראנט .

    4. על מה אתה מדבר הוא הוריד את קיירי וקלע עליו 3 פעמים פעם אחת בבולי בול ממש מתחת לסל .
      זה שהוא לא גדול וחזק כמו לברון זה ידוע אבל הקלילות נותנת לו את יכולת הסקורינג התנועה הקלילה הוא לא מתעייף רץ מהר מאוד לגבוהו ומנתר לא פחות גבוה מלברון ועם מוטת ידיים וגובה גודלים בהרבה .

      חוץ מכח פיסי לעמדה ארבע ולא שלוש שם הוא מעולה חסרה לו גם מסירה עילאית או יכולת ליצור לאחרים אבל הוא לא צריך כי הוא סקורר טבעי .
      ובהשוואה ללברון הקליעה שלו טובה עשרות מונים מכל הטווחים והסיומת שלו גם כן טובה יותר הוא חוסם ולוקח ריבאונדים ברמה הגבוהה ביותר ושומר מעולה .

      הוא אמנם קיבל כמה סלים קלים מלברון בשלשות וחדירות אבל גם עצר אותו חסם אותו והקשה עליו הרבה .
      לברון בגילו כבר לא יכול לעצור את דוראנט אלא אם כן הוא משקיע בכך את כל כולו ושי לזה מחיר בהתקפה ובעייפות .

  22. איך אתה בכלל יכול להשוות את קובי ולברון??? לא דומים לא באישיות ולא על המגרש. מי שלא בוחר את לברון ראשון מבין השחקנים הפעילים השנאה פשוט שיבשה אותו לחלוטין.

    1. אני לא משוה ולא שונא את.לברון .
      להיםך מעריך אותו .
      אבל כדי למקסם יכולות קבוצתיים צריך שחקנים ממושמעים .
      לברון לא כזה , הוא מאפיל על מאמנים .
      למיטב הבנתי היתרון של הלוחמים לא כזה גדול על הפרשים
      דייוויד בלאט או פופ או כל מאמן ראוי אחר היה מצליח לשמור שויון בין הקבוצות.
      אבל מאמן ראוי תשאלו את.ספולטרה מתקשה מאד כשלברון בקב לעבוד .
      אז לברון נדחק לתחתית הרשימה ,יחד עם קובי וגורדן מהסיבה הזו לא אחרת

  23. אני מת על סטף… השחקן הכי מבריק שראינו בשנים האחרונות.. יעיל אולי פחות מקוואי (אם מסתכלים על הסך הכל כולל ההגנה) הכי לא צפוי..(רק קיירי מתקרב אליו באילתור..), אבל לבחור לקבוצה שלי?..כשנצחון (וזה הדבר היחיד שנספר…) הוא המטרה?
    לא נעים לי להגיד לך.. אבל בהנחה ששאר הקבוצה זהה ברמה לא נשאיר לכם אבק… וכן מסכים איתך שצניעות היא תכונה חשובה (ברצינות) , על פיה אני בוחר את כל החברים שלי ועל פיה אני מעריך אנשים.. אבל זה כדורסל ידידי..אפילו אין שוויון בתוצאה עם אין סוף הארכות…

  24. דוראנט הוא השחקן היחיד בעולם שלברון בנחיתות מולו, לברון תמיד או יותר גדול וגבוה או יותר חזק או יותר מהיר ואתלטי מהשומר שלו ובמקרה של דוראנט הוא יותר חזק קצת אבל הוא בעיקר יותר נמוך…..דוראנט עושה את כל מה שלברון עושה בשני הצדדים של המגרש. גמר מדהים

  25. אלמלא הספקתי להכיר את מנחם עוד הייתי חושב שהוא מאמין בזה.
    מנחם הוא בסך הכל הקליק בייטר הטוב ביותר שאני מכיר. מרים להנחתה, הפרבוקטיבי, המושחז והמעולה.

    כמובן שכמו פרופסור מקצועי הוא יודע לעטוף את זה במיטב הניסוחים, ההסברים. כל טיעון בנוי לעילא וכל דוור יושב על אופניו.

    האמת היא :
    – שדוראנט הוא אחד מ- 5 השחקנים הטובים בליגה, יחד עם קארי
    – שהג"ס היא אוסף שחקנים מעולה (יש לה 4 שחקנים בין 15 השחקנים הטובים בליגה, שאומן ע"י המאמן הטוב ביותר בליגה בארגון שמנוהל באופן הטוב ביותר ב- 5 השנים האחרונות
    – זה לא סוף פסוק מבחינת הקאבס. יש ימים טובים וימים פחות טובים. דוראנו לא יקלע כל פעם 38 נקודות. לברון והקאבס לא יהיו כל כך חלשים. זה בטוח לא ייגמר בסוויפ, אולי אפילו לא ייגמר בניצחון של ג"ס.

    1. לברון יקלע כל משחק 25-30 הליגה כמו שנה שעברה יכולה לשוח את שלושת השופטים לעוות את הסדרה כמו במשחק 6 בון הוציאו את קארי ב6 עבירות בצורה מתוכננת ומכוונת או שקיקי השעה את גרין וכל זה בגלל חוזה של מילארד דולאר בין נייקי ללברון . אם היה מפסיד החוזה לא היה שווה את קליפת השום אז הם שימנו ושיחדו מי שצריך .
      הקאבס לא היו חלשים הם אוסף של כוכבים סוליסטיים שעשו כל אחד את מה שהוא עושה מלבד טריסטן תומפסון שחוסל על ידיי פאצוליה הבריו ומקגי .
      בראון מאמן חלש ,אולי הוא לא תמיד ישים אותם מול טריסטן אבל אם כן אין ול סיכוי הוא ארבע שמשחק מול רכיכות מקגי אתלטי וגבוה וגם חזק וזאזא בריון הם סנטרים טבעיים ואגרסיביים .
      ובכלל קליי לא פגע ממטר וגרין השיג את כל הנקודות של בגארבאג' טיים .
      קארי רעד והתחיל שוב כצ'וקר הוא אמנם סיים עם מספרים טובים אבל ככינור שני והוא לא היה מדהים .

      מנחם צודק זה נוקאואט כי האפשרו השנייה היא לאפשר את השלשות של הווריורס ששוברות מנטלית וזה לא ממש אפשרות .

      הפנים של לו אמרו את הכל .
      לפניי שנה הקבוצות מדדו אחת את השנייה והמהירות של ווריורס הייתה קשה לקבס הם לא היו רגילים וכשהתרגלו הפחד והשופטים עשו את שלהם עכשיו אין להם באמת פיתרון .

      אין להם פיתרון לדוראנט בכלל כמו שלרוב קבוצות הליגה אין ללברון הם אל באמת קבוצה יש שם היררכיית כוכבים ולכן הם לאיכולים לקבל תרומה מה"ספסל" ומאף אחד אחר . לברון לא יאפשר זאת .

      עם קיירי יתחמם ולברון גם כן תמיד יש אפשרו לשים מולם מישהו שיאט אותם ולעומת זאת ג"ס כיאה לקבוצה יכולה להבליט את קלייי תומפסון את איגואדלה את גרין ואפילו את פאצ'וליה ומקגי שלא לדבר על שחקניי משנה כמו קלארק וליווינגסטון רק בגלל שהם באמת קבוצה .

      לפניי שנה זה היה הלחץ שהכריע אום כמו גם השיא והשנה רק הליגה מושחתת והשופטים יכולים להאריך את הסדרה ליותר מ5 משחקים .

      1. צודק לגמרי, הליגה המושחתת נתנה בשנה שעברה ללברון לחזור לסדרה וברור שגם השנה זה לא יגמר ב4-0 או 4-1 בגלל החלטות מלמעלה. הקאבס הם בלוף שהליגה ניפחה בשנה שעברה כדי ליצור עניין ורייטינג.

  26. אני חושש פה מניסיון ניחוס ארוך במיוחד 🙂
    מאז שדוראנט הצטרף לליגה חשבתי שזה עניין של זמן עד שהוא יעבור את לברון, כי מבחינת כשרון כדורסל טהור הוא עולה עליו. הבעיה שמבחינת האופי לצערי הוא לא הצליח לעמוד בלחץ ולהוביל אז קשה לי לשים אותו לפני לברון בנקודת זמם הנוכחית גם אם לצורך העניין ינצח במאץ אפ האישי ביניהם בססרה הזו (אמן ואמן). בכל מקרה, משחק עם דוראנט עוד כוכב על שקוראים לו קרי שלדעתי השינוי שהביא לעולם הכדורסל ביחד עם מהפכת השלשות והפיכת גולדן סטייט לקבוצה שהיא הוא השחקן מספר 2 בעולם בשנתיים האחרונות, וכשהם ביחד ומשחקיפ כמו במשחק ה1 לברון יכול רק לחלום על אליפות נוספת ולהתפלל שאדם סילבר ישלוף איזה חרטוט מהכובע כדי להאריך טיפה את הסדרה בשביל הרייטינג

    1. מה מרכיב מבחינתך "כשרון כדורסל טהור"? נכון שהוא יותר טוב בלהכניס את הכדור לסל, אבל כדורסל זה גם קבלת החלטות, בחירת זריקות, הפעלת שחקנים אחרים, הגנה וכו'.

      לברון לא יקח זריקות שדוראנט יקח כי הוא יודע שהם לא יכנסו לו, אבל הוא כן יכול ליצור לעצמו את המצבים שנוחים לו ולקלוע, אז בשורה התחתונה הגענו לאותה התוצאה.

      1. זה לא רק להכניס כדור לסל- השליטה שלו בכדור, העובדה שרוב הסלים שלו נקלעים באלגנטיות ולא בדריסה של היריב ממול, ללברון הכדורסל לא זורם בצורה הכי טבעית שיש, זה גם למה הוא עושה המון צעדים ועוד עבירות בסיסיות (הבעיה שמתעלמים לו מהם אבל קשה לפספס את זה) ומתבסס המון על הכוח שלו כדי להתגבר על היריב ממול, שחקנים כמו דוראנט וקרי לא צריכים את זה כי הSKILL SET שלהם מאוד מגוון.

  27. בניגוד לשנה שעברה הפעם אני בעד הגולדן בויז, ולמרות שישנו רצון לקלסיקה האליפות תוכרע בצ'יק צ'ק, כיאה לפלייאוף 2017.
    בכלל נדמה שבניגוד ל-2016, 2017 תהיה עונת האלופות הברורות מאליו- הפטריוטס, הפינגווינז, הווריורס, ריאל מדריד וכד'.
    בכל אופן, אני מאוד מקווה שאת תואר ה-mvp יקח קרי, אחרי פלייאוף וחצי עונה שניה בשליטה אבסולוטית. mvp לדוראנט ימעיט מערכה של הקבוצה ה(באמת) היסטורית הזו.

    הצרה בכל העסק הזה היא שלא נראה שיש מישהו שיכול יהיה לעצור את הקבוצה הזו בארבע השנים הקרובות, אם הם נשארים בשלד הזה. כך נכתבות אגדות, רק נקווה שלא על חשבון העניין שלנו כצופים.

  28. למרות החיפוש אחרי תחרותיות בכל מחיר.. ההופעה של סטף בשמי הליגה מרעננת כל כך … שלא יפסק לעולם… ומה שחשוב יותר פתאום מבינים בNBA (מה שפופ כבר הבין מזמן..) שהקבוצה חשובה יותר מחלקיה.. לדוגמא: זאזא ומגי… מי שמע עליהם עד היום? הם לא טירונים בליגה… סתם 7 פוטרים… ופתאום זרחה השמש.. דאנק אחורי יפיהיפה של מגי במשחק האחרון… חסימות מהסרטים… ובזכות מה? משחק קבוצתי!
    כל אחד ממקסם את יכולותיו ורכז יצירתי כמו קארי יודע להוציא את זה מהם… הצחיקה אותי ההשוואה בין קארי לאירווינג… שלשות?.. שניהם ברמת על.. כידרור? (למרות השוני בסגנון… שניהם תענוג לעיניים), אז מה ההבדל? ברור לכל מי שמסתכל… להכניס את חבריך למשחק.. כמה יפה שבמסירות חכמות אתה משאיר חבר מתחת לסל להטבעה קלה… יותר יפה מחדירה מסוגננת? (אירווינג) או מסת שרירים בסגנון לברון?.. תשפטו אתם…

  29. שכחתי כמובן לציין ששניהם אפסים בהגנה… (ויסלחו לי על ההגדרה הבוטה כי לדעתי הם יכולים יותר…)

  30. לי נשמע הגיוני שהקבוצה הביתית לוקחת את המשחק. הקהל הוא פאקטור.
    אבל טור מעניין, בלי קשר. נראה מה יהיה במשחקים הבאים

  31. איזה אתר של סאטלנים, לברון ג'יימס עדיין לוקח את דוראנט באחד על אחד בכל מקום

    בהליכה,בריצה,במיגרש, בחנייה,בכנסייה,בתצוגת האופנה,במסיבה ויש שאומרות שגם במיטה.

  32. אילו בחרתי קבוצה חדשה ה-י-ו-ם עם השחקנים כפי שהם (גיל והכל) אני בוחר כך (ללא התחשבות בתפקידיןם)

    1. דוראנט
    2. סטפן קרי
    3. קאווי לינארד
    4 לברון
    ראסל ווסטברוק

    1. מנחם,
      אני לא יודע אם הגיל עושה את שלו או שזה האשך הנפול שהביא לך משהו בסתר..

      *

      יש היום גמר כדורגל ואני מציע שניתרכזז בזה ורק אז ביום ראשון נוכל להכין מעורב על הגדולה של המלך שיתקן את העוול הנוראי פה.

    2. אני לא בטוח שקוואי רק שלישי.
      אני בטוח שאני לא לוקח את ראסל לשום תפקיד בספורט קבוצתי. על ריצת משוכות אפשר לדבר.

    3. שאלה מעניינת מנחם,
      1, קרי, סופרסטאר עם רגליים על הקרקע שנותן שיאמנו אותו, נותן לחברים לקבוצה את המקום שלהם בלי מלחמות אגו ילדותיות. ומנצח גדול.
      2. לברון, הסיבה היחידה שעדיין יש כאלו שחושבים שלקאבס יש סיכוי זה לברון. נראה שהוא יכול לתת עוד לפחות 2-3 עונות בטופ. זה הרבה.
      3. קוואי, שחקן שהוא ציר שאפשר לבנות עליו קבוצה שלמה. תכונות אופי דומות לקרי.
      4. דוראנט, מבחינת יכולות משחק הוא לא נופל מאף אחד, הסיבה שהוא רק 4 אצלי כי הוא לא הוכיח שהוא רוצה/מוכן לסחוב קבוצה בעצמו.

      1. זה מה שאני הכי אוהב את בקרי, וזה מה שעשה את ג"ס לקבוצה גדולה בשנים האחרונות. הוא נטול אגו, קבוצתי להפליא, לא צריך את הכדור ביד לא בשביל לצבור נקודות ולא בשביל לשלוט במשחק, ועושה את אלו שלצידו טובים יותר.

  33. חברים – לא נעים לומר, אבל כולם כאן, כולל כולם – קופצי עגלות. חוץ ממני, שטען את הדברים בצורה ברורה ובגלוי לאורך כל העונה – אף אחד כאן לא הצביע על גדולתו של דוראנט כפי שאנו רואים זאת כאן. משחק אחד בפריים טיים ופתאום "גיליתם" אותו.
    מתחילת השנה – כשהצטרפתי להופס – אמרתי את זה – השנה הוא יירש את לברון. אני מזמין את בעלי היכולת לבדיקה באתר למצוא את התגובות שלי בעניין.
    באותה הזדמנות, אני מזמין את כל מהללי דוראנט כאן – להלן "קופצי העגלות" – לצטט תגובות או פוסטים קודמים עם שירי הלל דומים.

    ההערצה והאהבה שאתם חשים כלפיו עכשיו הייתה נחלתנו, אוהדי אוק' סיטי, בתשע השנים האחרונות (עוד בימי סיאטל העליזים, למרות שכל השנה גשום שם).

    1. לא צריך למהר גם שנה שעברה הוא כבר נראה בדרך הבטוחה לגמר ולרשת את לברון וחרבן את הכל כשהיה צריך לסגור את הסיפור, מאוד מקווה שלא יקרה שוב פעם אותו הדבר ואני אומר את זה בתור אוהד שמקווה שיצליח וייקח סוף סוף אליפות.

  34. קמתי בבוקר ולא הבנתי אם הצחנה באה מפלוץ של גריימונד או שזה בטח הקאפקייק הבתול שחושב שהוא גבר כמו יואלל אחריי מישחק אחד..

    *

    אוי ואבוי לנו איזה כתבהה מבזה ומחוללת בתוכנה ובתגובות אפילו בדה באזר לא הגיעו לרמה כזאת נמוכה.

  35. איו פה מה להשוות בכלל..

    *שכחתם שהקאפקייק משחק עם קבוצה שהגיעה לגמר בשנה שעברה בלעדיו ובלי קארי ה"כוכב".

    לברון לא אשם שהוא משחק עם גרוטאות כמו קרובר,טומפסון וארוינג שהיתרגשו מהמעמד ויצתרכו לצאת מההלם במישחק הבא.

      1. במערכת רצינית עם מנהל כמו פאט ראלי הגדול,
        לברון לא היה צריך להביא חברים משומשים או זקנים גמורים כדי לקחת אליפות.

        1. *
          המחדל הכי גדול של דויד גרפין הוא שטומפסון העגלה הוא הגבוה היחידי בסגל וכרגעע הוא פעיל כמו בית שימוש תקוע. .

          1. תפסיק להיות בדיחה אילולא האפס שאתה סוגד לו לא היה מחזיק את הקאבס בביצים תומפסון כבר מזמן היה הולך לחפש את עצמו במקום אחר, לברון הוא זה שסידר לו את החוזה שלו ואיים באי חתימה על חוזה חדש.

          2. *לברון גם אשם שנגרים כמו טומפסון ומוזגוב משיגים חוזה טוב ביגללו?…

            הבדיחה פה היא על חשבון רפויי ההבנה שאחריי ניצחון אחד משווים את הקאפקייק שעדיין לא זכה בטבעת אחת לשחקן הכי טוב בהיסטוריה.

  36. אגב כריס בוש סוף סוף מודיע על פרישה.
    זכה פממים בפיינלס ופעמיים בסגנות. וגם מדליית זהב אולימפית עם נבחרת ארצות הברית.
    9 פעמים אולסטאר(2006-2014) בחירה לחמישיית הרוקיז ופעם אחת חמישיית עונה.

    (מה שאני זוכר ממנו זה דווקא את נוביצקי אבל לא חשוב)

  37. דוראנט לא מעניין אף אחד נקודה!!!!!!

    שחקן שמתעלה רק עם סביבה מושלמת הוא אוויר.

    מנחם, אם אני אתן לך מתקן שמרים אותך אל פי הטבעת ואתה דופק דאנקים כמו מטורף , האם אתה תקבל את התואר המטביע המבוגר בהסטוריה? והנמשל מובן!!!

  38. בוא נהיה רגע אובייקטיביים:
    1. לברון שיחק תמיד בקבוצות טובות יותר מדוראנט. טובות יותר או בשלות יותר. כולם רואים לאן ווסטברוק הוביל את אוקלהומה.
    כדורסל הוא ספורט בו צריך הרמוניה, פרגון וסדר. אלה 3 דברים שלעולם לא יושגו עם ווסטברוק.
    מעניין מה היה קורה אם היו מטרידים את ווסטברוק במקום הארדן.
    2. בוא נזכיר לכולם – 90 אחוז מהאנשים פה טענו שקרי השחקן הכי טוב בNBA עד שנגמרה סדרת הגמר בשנה שעברה, ואז פתאום הערך של לברון קפץ ב30 אחוז.
    3. דוראנט חלש מנטלית מלברון? מי קיבל סוויפ בגמר 2007? מי נחנק לחלוטין בגמר 2011? לעומת זאת, מי נתן אחלה גמר ב2012?
    דוראנט פשוט הבין השנה מה שלברון הבין בסוף עונת 2010. ההחלטה של דוראנט = ההחלטה של לברון.
    מיאמי במזרח היו דומיננטיים כמו גולדן סטייט, בטח בסוף התקופה ש.
    4. דוראנט שחקן ההתקפה הכי טוב שאני ראיתי. זה לא אומר שהכדור האחרון היה הולך אליו (אלא לג'ורדן), אלא שיש לו סט יכולות התקפיות הכי טוב שנוצר אצל שחקן – גובה 2.10-2.11, אורך מטורף, קליעה מכל מקום, חדירה, צעד ראשון ובעצם אין לו שום חסרון בהתקפה
    5. העונה הזו נתנה לפחות לי, הוכחה כמה הקבוצה היא חשובה למקסם תוצאות. שחקנים טובים כמו דוראנט או קצת פחות יש הרבה בליגה – לנארד, ג'ורג', באטלר, דייויס וכו'. רובם לא מגיעים לשום מקום כי משחקים איתם ארכי נגרים.
    לפחות על פי הפליאוף הנוכחי ובטח משחק #1 בגמר, זה נראה שראינו את הגרסא הכי מפחידה של דוראנט. צריך רק לקחת דבר אחד בחשבון – גם לברון לא יכול לשמור עליו עכשיו. הוא לא יכול כי נאסר עליו והוא לא יכול כי למנוע מדוראנט את ה20+ גם רודמן\לנארד מי שלא נבחר לא בטוח יצליח.
    6. אני עדיין בתחושה של גמר 2014 – שנה אחרי מפח נפש היסטורי והסטרי, כשהקבוצה המפסידה באה לנקום והולמת חזק ביריבה, עדיין יש את החשש מאכזבה וקרי ניסח את זה יפה באחד הראיונות.
    7. שוב ושוב אנחנו רואים איך קרי, לא פחות, שינה את המשחק – אם עד 2014 החשיבות של משחק ההגנה והכתבת הקצב היו קריטיים, היום רואים כמה כשרון התקפי וכוח אש הפכו לכלים הכי אפקטיביים במשחק.

    1. לגבי מיאמי היו דומיננטיים כמו גולדן סטייט – הכוונה שמיאמי פשוט ריסקו את כל הקונפרנס פחות או יותר כמו שגולדן סטייט עושה היום. ככה ששניהם משחקים בקבוצות הכי דומיננטיות.

  39. הפוסט הזה הוא כמו בחורה שמעלה לפייס תמונה עם ביקיני או פוסט דביק על יום הזיכרון/ השואה וכאלה: זנות לייקים

    1. ממש לא… פשוט יש באויר ריח של חילופי שילטון… תם עידן לברון.. או לפחות מתחילה הנסיגה.. מגיע המלך החדש… כולם נירגשים ולכן תגובות מעורבות… ויכוחים האם היורש טוב יותר?.. האם הסיגנון שלו יעיל יותר?..
      לתוך המהומה הזו בא ידידנו סטף ומכניס בלגן משלו.. הקליעה מ 3 הופכת לאופציה ראשונה! (לא בטוח.. מתמטית הוכח שקליעות חצי מרחק יעילות יותר.. אבל היום אסור להגיד את זה.. לא אופנתי…).
      דבר אחד בטוח – הקבוצות שמשחקות יותר קבוצתי תמיד יקדימו את אלה שלא , (באותו אוסף כישרונות כמובן)… משפטים כמו " כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים" פשוט לא נכונים בכדורסל שהוא מישחק בו המנצח (כמעט תמיד…) טוב יותר מן המנוצח… באספקטים של המישחק בממוצע (!) ובסידרה ארוכה זה יתבטא אפילו יותר..

      1. ה"חילופי שלטון" האלה שאתה מתאר נוצרו מצירוף פשוט: השחקן מס' 2 חבר לשחקן מס' 4. פשוט וקל. כל אחד מהם בלבד היה שטיח מול לברון, אבל שניהם ביחד- מוקדם לדעת אם כי כנראה ינצחו. שלשות משנות את הטון בליגה לפני סטף (ראה ערך לברון שמאז שבא למיאמי מקיף עצמו בקלעי 3 וסטרץ' פוורוורדים) ועדיין הכוכבים הגדולים לא מסתמכים על קליעה ל3 אם כי נעזרים בה ואני מדבר על 3 השחקנים הטובין בליגה: לברון דוראנט וקאווי. את המתמטיקה הזאת אף אחד לא שינה ולהפך: גם קבוצה שעשתה שחא ליגה היסטורי הבינה שעל מנת לקחת אליפות היא זקוקה לשחקן אחד על אחד טוב שעושה הרוב מבידודים ולא קלעי 3 הנסמך על חבריו שישתפו אותו. בקיצור חוץ ממכירת החולצות של סטף שום מהפכה ושום נעליים(חוץ מאלה של לונזו)

  40. אגב חזיר יבלות שקראתי את התגובה שלך והאחריות פה שמתי לב שדי יש הסכמה על המשולש לברון-דוראנט-קוואי כמובילים בליגה ..
    תמיד דברו על עמדת הרכז/סנטר כחשובות במגרש האם עמדה 3 תפסה את מקומם? (סתם מחשבה לא קשורה)

    1. לא מבין איך אפשר להשמיט את קרי ממשולשים כאלו אחרי האופן שבו הוא הוביל את ג"ס בשנתיים בלי דוראנט…. זה בלתי נתפס. ועוד מעיזים להזכיר אותו באותה הנשימה עם קיירי הארדן ווסטברוק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט