מדריד בק טו בק / מתן גילור ( סיקור MBK )

יובנטוס 1 -ריאל מדריד 4

ריאל מדריד עשתה זאת הפעם הראשונה בתולדות המפעל ( במתכונת הנוכחית ) שקבוצה מצליחה לזכות בק טו בק

גביע מס 12 למדריד ששברה את הלב ליובנטוס ולבופון , זה היה ההפסד הראשון של יובה העונה בליגת האלופות והפסד מס 5 ברציפות בגמר

מדריד עשתה את זה עם המון סטייל והודות לכריסטיאנו רונלדו שהבקיע צמד , 12 שערים ( 5 שנים ברציפות מלך שערי המפעל ) , 10 מתוכם בשלב הנוק-אאוט ובופון ? הפסיד גמר נוסף ( 3 ) וספג 4 שערים , כמות יותר גבוהה ממה שספג ב 12 המשחקים הקודמים במפעל

כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד  20 ו-64, קאסמירו הוסיף בדקה ה-61 ומרקו אסנסיו חתם בדקה ה-90. יובנטוס, השוותה זמנית בדקה ה-27 אחרי שער מדהים של מריו מנדז'וקיץ'
https://www.youtube.com/watch?v=BSct8HGmK_Q
מנדוקיץ בדיבוב לרוסית , יפה בכל שפה

 

21:45 יובנטוס-ריאל מדריד – שידור בערוץ 2 ובערוץ הספורט בהפרדה גבוהה (555).

הדרך לגמר-שלב בתים

שתי הקבוצות קיבלו בין שכולל יריבה אחת עם פוטנציאל להתמודד על ראשות ושתי יריבות מולן אבדן נקודות יהיה הפתעה.

שתי הקבוצות סיימו את שלב הבתים ללא הפסד, אך עם הבדל לא קט.. בעוד שיובנטוס סיימה במקום הראשון בבית, ריאל מדריד סיימה כסגנית של דורטמונד.

יובה פתחה באופן לא מעודד עם תיקו 0:0 ביתי נגד סביליה, אך המשיכה את הסיבוב עם ניצחונות חות על דימנו זאגרב וליון, 0:4 ו-0:1, בהתאמה. גם הסיבוב השני התחיל עם תיקו ביתי. הפעם 1:1 עם ליון. או אז, כמו בסיבוב הראשון, היא המשיכה עם ניצחון חוץ 3:1 בסביליה אשר הבטיח לה את המקום הראשון בבית. את הבית סגרה יובה עם 0:2 על זאגרב, כדי להבטיח שמכבי לא תהיה גלמודה ב"הישג" המאד מרשים של 0 נקודות ו-0 שערי זכות בשלב הבתים של ליגת האלופות.

ריאל מדריד אמנם פתחה עם ניצחון ביתי 1:2 על ספורטינג ליסבון, אבל היה מדובר על ניצחון שהושג בקושי רב. מדריד חזרה מפיגור תוך שהיא הקבוצה החלשה יותר על כר הדשא. לאחר מכן המשיכה מדריד למשחק חוץ בדורטמונד והשיגה תוצאת תיקו 2:2, אשר שירתה את האינטרס שלה – להעביר את ההכרעה על המקום הראשון בין הקבוצות לספרד. מפה המשיכה מדריד לניצחון ביתי קל וצפוי 1:5 על לגיה ורשה. במשחק החוץ בורשה הושגה התוצאה הפתיעה של שלב הבתים, כשהקבוצות סיימו בשיוויון 3:3. לאחר מכן מדריד המשיכה למשחק חוץ בלסבון. שוב היא לא נראה טוב ושוב היא ניצחה 2:1. למשחק האחרון היא הגיעה בידיעה של ניצחון שווה מקום ראשון בבית. כל תוצאה אחרת שווה מקום שני. אלא מאי? בשמינית הגמר אי אפשר לקבל קבוצה מאותה המדינה, מה שאומר שברצלונה ואתלטיקו מדריד מחוץ לתחום. כמו כן, היא ידעה שבאיירן מינכן ופריז סן ז'רמן החזקות סיימו כסגניות הבית. מתכונן או שלא, ריאל מדריד השיגה את התוצאה הרצויה, קרי לא לנצח את דורטמונד בבית וסיימה במקום השני.

שמינית גמר:

מדריד הוגרלה לשחק נגד נאפולי. על הנייר כמובן שלמדריד קבוצה מוכשרת יותר באופן משמעותי, אבל נאפולי הגיע בכושר נפלא, כשהיא בלתי עצירה בליגה ונושפת בעורפה של הגברת הזקנה. באותו זמן ראיל מדריד היתה במשברון ונראתה פחות טוב. לא מעטים הימרו על הפתעה או לכל הפחות שנאפולי יעשו למדריד חיים קשים. לא קשים ולא דובים. מדריד שיחקה מצוין וניצחה 1:3 בבית ו-3:1 בחוץ.

יובנטוס היתה פיבוריטית ברורה מול פורטו. כבר במשחק הראשון היא סגרה סיפור עם 2:0 בחוץ והשלימה עם 0:1 ביתי.

רבע גמר:

שתי הקבוצות קיבלו את ההגרלות הכי קשות שהיו על השולחן. יובבטוס את ברצלונה וריאל מדריד את באיירן מינכן.

יובה נתנה משחק ראשון מהסרטים וריסקה את ברסה 0:3. השאלה שנותרה פתוחה לקראת הגומלין – איך תסתדר יובה עם הבליץ' של ברצלונה, אשר שלב קודם לכן חזרה מפיגור 0:4 במשחק הראשון. הטורינאים לא התרגשו ולא אפשרו לקטלונים ולו מצב קורץ אחד משך 90 דקות. המשחק הסתיים ב-0:0 והראה את העצמה ההגנתית של יובה.

ריאל מדריד הוגרלה לשחק מול באיירן מינכן. היא כבר פיגרה 0:1 במינכן, אבל משחק מצוין של דני קאראבחל, הרחקה של חאבי מרטינז ובעיקר כריסטיאנו רונאלדו אחד סייעו למהפך. מדריד ניצחה 2:1. בגומלין שוב באיירן מינכן הוליכה 1:0 ושוב היה זה רונאלדו שהשווה, אבל הפעם מיכנן עלתה ל-2:1, מה שאומר – הארכה. שוב מינכן נותרה ב-10 שחקנים. הפעם היה זה ארתורו וידאל שהורחק לה. מדריד ניצלה את היתרון המספרי עד תום. הפעם על תקן המצטין לא היה המגן הימני, אלא המגן המשאלי. מרסלו בהצגת ענק, חטף, בנה ובישל. עוד צמד של רונאלדו ואחד של אנסנסיו והסיפור נגמר.

חצי גמר:

ריאל מדריד הוגרלה לדרבי נגד אתלטיקו הקשוחה. המשחק הראשון היה כל כולו הצגת ענק של כריס. שלושער של רונאלדו חתמו למעשה את מקומה של ריאל בגמר. חתמו? לא לא לא אומר סימאונה. שערים בדקות ה-12 וה-16 העלו את אתלטי ל-0:2 ביתי מהיר. 74 דקות כדי לכבוש עוד שער אחד ולגרור את המשחק הארכה. או אז התרחש אחד הדברים הפחות צפויים שיכל לזמן לנו המשחק הזה – מבצע עצום של כרים בנזמה על קו הרוחב הוליד שער מצמק. הרוח של שחקני הקונצ'ולרוס נשברה והתוצאה נותרה 1:2 עד לסיום המשחק.

בחצי המקביל, יובה פשוט היתה גדולה על מונאקו. פיפיטה היגוואין עם צמד הוביל לניצחון חוץ 2:0 שסגר את הסיפור. בבית יובה השלימה את המלאכה עם ניצחון 1:2.

הרכבים משוערים:

ריאל מדריד: קיילור נאבס, נאצ'ו פרננדס, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו ויירה דה סילבה, קרלוס אנריקה קאסמירו, לוקה מודריץ', טוני קרוס, פרנסיסקו סוארס (איסקו), כריסטיאנו רונאלדו, כרים בנדמה.

כפי הנראה, מדריד תפתח ב-4:3:3. כרגע ראיתי דיווחים סותרים לגבי דני קראבאחל, אבל נראה שהוא לא צפוי לפתוח והפציעה שלו מהותית. גם החיסרון של פפה המנוסה יכול להשפיע, למרות שבעמדה הזו מדריד די מסודרים. החיסרון של קארבאחל יבוא לידי ביטוי לא מעט בהתקפה, הואיל ואיסקו אינו שחקן קו וגם מודריץ' שיודע להצטרף ולסייע בימין. מה שכן, הם יצטרכו לתת דגש על הפריצות של סנדרו. הווה אומר שמדריד תתקוף פחות מימין, מה שיקל על ההגנה של יובה לתת דגש למרסלו ורונאלדו. קרוס ומודריץ' באים לידי ביטוי בעיקר מתוך דומיננטיות. החזקת כדור יותר משמעותית מבחינת מדריד. כל שכן שאת יובה לא פשוט לעקוץ במתפרצת. כשהם מנהלים התקפות מסודרות, מודריץ' את קרוס אולי הצמד המוצלח בעולם במלאכה הזו. גם הגנתית הם לא טומנים ידם בצלחת. כשקאסמירו בעונת פריצה בתור הגרזן. יובה יצטרכו גם לתת דגש על התנועה של בנזמה, שמפנה שטחים לכניסות לאמצע של רונאלדו.

יובנטוס: ג'אנלואיג'י בופון, דני אלבס, אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'ו קייליני, אלכס סנדרו, סמי חדירה, מיראלם פיאניץ', מריו מנדג'וקיץ, פאולו דיבאלה, גונסאלו היגוואין.

בניגוד לריאל מדריד, אצל הגברת הזקנה אין מערך אחד. כשהם בהגנה זה 5:3:2, כשברצאלי מסייע באלבס בהגנה על מרסלו ורונאלדו. בהתקפה עם עוברים ל-4:4:1:1, כשאלבס קיצוני ימני ומנדג'וקיץ, האיש בעל 3 הריאות, עובד עם סדרו בשמאל. אצל יובה לשחקן ההתקפה המרכזי, דיבאלה, יש חלק הרבה יותר מהותי מאשר להיות המוציא לפועל. אם מדריד צריכה מכריס בעיקר את השערים יובה צריכה מדיבאלה בעיקר את היצירציות. את הפנטזיה שהופכת את הקבוצה ממעט אפורה לנפלאה. גם ליובה יש שחקן שנכנס נהדר לעומק, רק שאצלה זה (צפוף ברחבה?) סמי חדירה.

 

ההתקפה הטובה ביותר או ההגנה הטובה ביותר? שחקן ההתפקה המגוון ביותר או השוער הגדול ביותר?

מעניין יהיה בטוח.

ממליץ לכולם לקרוא את הניתוח הנהדר של אוריאל דסקל בפייסבוק.

MBK

הגמר בין יובנטוס לריאל מחזיר אותי לגמר של 98 ( הפעם האחרונה ש -2 הקבוצות נפגשו בגמר )

יובנטוס הייתה אימפריה אירופאית באותם שנים עם הופעם שלישית רצופה בגמר ( נצחון על אייקס והפסד לדורטמונד )

ריאל הייתה מועדון גדול אבל די צנוע במונחים של אותם ימים שהשליטה בליגות של אירופה הייתה של קבוצות איטלקיות ( ואייקס אח אייקס )

ריאל ניצחה 0:1 משער של מיטואביץ וזכתה בגביע לאחר 32 שנה

מאז ריאל הפכה למפלצת ,גאלקטיקוס מבחינתי העידן של שלהי שנות ה 90 היה העידן השפוי של הכדורגל ומאז המפעל הפך למעצמה הוא המפעל מס 1 בעולם והערב בקרדיף אני מקווה שהרומנטיקה תנצח ובופון יחזור הבייתה עם התואר היחיד שחסר לו בארון

קצת מספרים על המשחק ( בהעדרו של אהרון שדה עקב השבת )

זה הקרב ה 19 בין הקבוצות במסגרת אירופאית ( זו היריבות מס 2 לעומת ריאל ובאיירן שנפגשו 24 פעמים )

הקבוצות מחזיקות במאזן של 8-2-8 ( 2 תוצאות תיקו * )

בופון בן ה 39 ו 4 חודשים יהיה השחקן ה 3 המבוגר ביותר לשחק בגמר ( אחרי 2 שוערים כמובן דינו זוף בן ה 41 בגמר 83 ואדווין ואן דרסאר בגמר 2011)

יובנטוס מגיעה למשחק בלתי נמצחת עם 3 שערים בלבד במאזן החובה לאורך כל הקמפיין

ריאל כבשה 34 פעמים ,היא מצאה את הרשת בכל משחק אבל גם ספגה ב 11 מ 12 המשחקים

זו הופעה ה 15 של מדריד בגמר , 11 פעמים מתוך 14 זה נגמר בגביע ,יובנטוס לעומת ? 8 פעמים בגמר ו 2 זכיות בלבד

ריאל תנסה להיו הראשונה בהיסטוריה לזכות בק טו בק במתכונת הנוכחית של המפעל ( מילאן האחרונה לעשות זאת ב 89 ו 90 )

תסריט חלומות – יובנטוס בפנדלים , בופון הודף את הכדור האחרון של כריסטיאנו ושאגות השמחה שלו מגיעות עד טורינו

תסריט ריאלי – ניצחון למדריד

כמו שאומר מודי בראון האגדי – תבלו

לפוסט הזה יש 126 תגובות

  1. בגלל בופון.
    בגלל שכבר עברו 22 שנים מהפעם הקודמת.
    בגלל שנמאס כבר מהשילוש הלא קדוש ריאל/ברסה/ביירן.
    פורצה יובה!

  2. תודה רבה על הפוסט.
    אחרי פרשת הקפאצ'ולי ושנים רבות, הגיעה הזמן שיובה תחזור לקסמת הבימה כאלופת ארופה.
    מראה כמה ניהול אחראי, שלא נתון לגחמות כמו הקבוצות האנגלית שמעיפות סוכנים בלתי נתפסים בקלות, מביא תוצאות גם בעולם משוגע כשלנו.
    והדרך או הדרך, מאז הגמר המשמים מול מילאן לא חשבתי שליובנטוס יש סיכוי אמיתי לזכיה בגביע.

    1. אני בהעדפה יבשה יותר מגדיר את עצמי תומך ריאל אך אני מודה שיותר יהיה יפה ספורטיבית לראות את בופון והחיילים של אלגרי מניפים גביע

  3. תודה מתן. לצערי לא אוכל לראות את המשחק בלייב בגלל משמרת לילה שאני לא מצליח לבטל,מישהו יודע איפה אוכל לראות שידור חוזר באינטרנט? אגב אם תוכלו לא לספלייר בסוף המשחק בכותרת חיצונית כדי שלא אצטרך להתנזר מהאתר זה יהיה אדיר 🙂

  4. תודה מתן על הפריוויו המצוין.
    לצערי, המפעל של ליגת האלופות מתקשה לרגש אותי שכן הוא מנוהל בחובבנות, כל הזמן רואים את אותן קבוצות, הפיק קצר מדי (במקרה הטוב הוא מעניין מרבע הגמר. השנה כפיצוי, החצי היה משעמם) והזמן שעובר ממשחק למשחק לא נותן אפשרות להיכנס לקצב.
    המזל היחיד של ראשי ליגת האלופות זה שאין אלטרנטיבת כדורגל אחרת ושהם משלמים מספיק טוב לקבוצות במפעל, כדי שהם לא יפרשו וייצרו מפעל חדש.
    בקיצור, ליגת האלופות זה כמו ההסתדרות. משהו לא מעודכן, משמר את הגווארדיה הישנה אבל יש שם מספיק כסף בשביל לשמור אותו בחיים

  5. מחזיק אצבעות ליובה הערב. אם יש מגיע, אז מגיע ליובנטוס הזו ללכת עד הסוף, ובעיקר לבופון שהוא ספורטאי פשוט מדהים.
    הרווח המשני מזכייה של יובה – אם יובה לוקחים, בופון חזק בתמונה לקחת את כדור הזהב. אם ריאל זוכה, רונאלדו כמעט בודאות לוקח ומשתווה במספר הזכיות למסי, דבר שמבחינתי לא יעלה על הדעת.

  6. בגלל בופון. בגלל מה שהיא עשתה בדרך. בגלל מה שריאל לא עשו(אני עדיין מחכה להכרעה במשחק נגד באיירן. בלי נבדלים ובלי אדומים שלא שוים עבירה) יאללה יובה. הימור שלי 2-1 יובה

    1. השוער של יובטוס.הוא בן 39 לקח מלא אליפויות איטליה גביעים שיחק ב 5 מונדיאלים וזכה עם איטליה במודיאל ב 2006.חסק לו רק את ליגת האלופות.הוא הגיע פעמיים בעבר לגמר והפסיד

  7. אני לא יודע לגבי המדידות בכדורסל, אבל היום השחקנים אצים יותר קילומטרז', עם יותר ספרינטים, מהירות ממוצעת ומהירות שיא גבוהות יותר.

  8. אם ריאל תזכה זה גביע ליגת האלופות רביעי לרונאלדו.הוא זכה פעם אחת עם מנצסטר יונייטד וזה יהיה השלישי עם ריאל מדריד

    1. כן גארת בייל מריאל מדריד.הוא וולשי והמשחק נערך בבית שלו בקראדיף אבל הוא חוזר מפציעה ארוכה וכרגע הוא על הספסל

  9. יובנטוס לא בדיוק קבוצת התקפה מבריקה. עכשיו הם צריכים להבקיע וזה . . .
    וואו, תוך כדי שאני מקליד אני רואה את המספרת הזאת.
    מדהים!

    1. יש שני מגינים ברזיליים.אחד מגן שמאלי מרסלו מריאל מדריד והשני דני אלבס מגן ימני מיובנטוס שעבר השנה מברצלונה אחרי שנים רבות שם

  10. אחוזי החזקת הכדור של שתי הקבוצות מפתיעים אותי, הייתי בטוח שריאל תחזיק בכדור 60% מהזמן אבל יובה לא פראיירית

      1. יובה בפנדלים יכול להיות נהדר לבופון כי עד עכשיו כל הדיבורים על כדור זהב נשמעים לי מוגזמים. כן מגיע לו פרס מפעל חיים אבל כדור זהב על העונה?

  11. יובה ב פנדלים
    או יובה בגול ממצב נייח ל 1:2

    השפנים היחידים נמצאים אצל זידאן בראש, הוא היחיד שיכול למצוא משהו נגד יובה

  12. מתי היגוואין יגיע סוף סוף למשחק גמר כלשהו?הוא תמיד נפלא עד חצאי הגמר והגמר אבל במעמדים הגדולים לא מספק את הסחורה לא בקבוצות בהן שיחק ולא בנבחרת ארגנטינה

    1. הוא היה פצוע כל החודשים האחרונים ורק עכשיו חזר וחוץ מזה איסקו תפס את מקומו בהרכב והיה נפלא במסע של ריאל עד לאליפות ספרד השנה

  13. יובה פתחו את המשחק מדהים
    זה לרעתם שלא כבשו בהתחלה
    שער לא אופייני בכלל השלישי לקבוצה איטלקית ,פתחו טיילת

    1. אם עד השנה וחצי האחרונות לא היה בכלל דיון בא כריסטיאנו עם זכייה ביורו עם פורטוגל ובק טו בק בליגת האלופות[4 זכיות כמו למסי] עם שערים במאני טיים ברבעי גמר בחצאי גמר ובגמר וכרגע לא רק שהוא בדיון גם מצבו בדיון יהיה מצויין

      1. וזאת בדיוק הבעיה להסתכל על תארים.
        גמר המונדיאל של מסי היה מרשים הרבה הרבה יותר מהיורו של רונלדו.
        רונלדו פגש יריבות סופר חלשות, לא היה קיים כמעט בשלבי הנוק אאוט ובכלל נפצע בתחילת הגמר.

          1. אם היה לי כח וזמן, אז בכיף.
            הוא היה השחקן הטוב בגמר, אולי למעט מסצרנו.
            מעבר לשני הגמרים של הקופה שבשני הוא לגמרי סחב את הנבחרת.

        1. אני עם מסי בשאלה מי גדול יותר.מסכים לגבי נבחרת פורטוגל שסיימה את שלב הבתים עם 3 תיקו נגד נבחרות חלשות וגם בשלבי הנוקאווט לא הרשימה וגם הייתה בצד הנכון של ההגרלה אבל בריאל מדריד הוא פירק בשלבי הנוקאאוט עם שלושערים וצמדים

        2. פרטוגל ביורו פגשו נבחרות יותר טובות ממסי במונדיאל(אאל"ט אלג'יריה שוויץ והולנד גרמניה) , ומשום מה אתה לא מזכיר את הקופה.

          1. כנראה בגלל השעה לא ראיתי שרשמת את הקופה, הסגלצשל ארגנטינה הזוי , די מריה , קון , פיפיטה , יחזקאל , מסצ'רנו , גאריי יש מצב הסגל הכי טוב בעולם למעט צרפת(שזה סיפור בפני עצמו) , לעומת זאת השחקנים של פורטוגל לא כ"כ מוכרים(למעט רונאלדו פפה) יש לך מושג מי היה שאר הסגל ? ואיפה הם משחקים היום ?

        3. אני זוכר שמסי החטיא ממצב מאוד נוח של 1 על 1 נגד נוייר, ובקופה האחרון העיף את הפנדל שלו ליציא, בקודמים ברובם היה פסיבי, בקיצור יש סיבה שהוא עם 0 מ-4 אני חושב בגמרים של מונדיאלים וקופה אמריקה, כשמישהו מתיימר להיות השחקן הכי גדול בכל הזמנים מצופה ממנו להתעלות ברגעים האלה ולהביא תוצאות, גם בעזרת מנהיגות שלא קשורה רק לסבסוב והעברת שחקנים רונאלדו בגמר היורו האחרון לא שיחק פיזית אבל ראו איך הוא מעודד ונותן אנרגיה ותמיכה בשחקנים ומכוון אותם, זה נותן כוח ואמונה מסי לעומת זאת סוג של מסתגר בתוך עצמו במצבים כאלה וברוב הפעמים זה לא משדר דברים טובים לאלה שאיתו בקבוצה. מבחינת כשרון ויכולת פיור אני לגמרי בדעה שמסי עולה על רונאלדו ובכמה דרגות אבל מבחינה מנטלית רונאלדו הרבה יותר חזק לדעתי ויודע להתעלות כשצריך בניגוד למסי.

  14. מקווה שפיפא תמצא דרך להעניש את ראמוס על ההצגה המכוערת. השני היה ראוי לצהוב על הנגיעה בכל מקרה, אבל ראמוס יצא בזוי

  15. לא יודע איך אפשר לאהוב את ריאל (כמו גם קבוצות ספרדיות אחרות). ברור שקוורדרו אידיוט, אבל הצמד ראמוס ומרסלו פשוט מגעילים, שחקנים שמקבלים כבוד בגלל החולצה שלהם. כן זה עולה לי גם אחרי משחקים של בארסה…

  16. ה 4 היה שקוף
    נגמר חד צדדי לא להאמין איך יובנטוס התפרקה לגורמים
    ספגה במחצית השניה כמות שערים שהיא ספגה משך כל העונה

  17. רונלדו ענק. פורטוגל לא נבחרת גדולה כמו ארגנטינה. הדרייב של רונלדו לא יפסק עד שהוא יהיה הגדול מכולם… מבחינת סגנון ואופי תמיד העדפתי את מסי אבל כבודו של רונלדו במקומי

  18. מחצית ראשונה היתה הרבה יותר מעניינת כששתי הקבוצות שיחקו.
    מחצית שנייה היתה במעמד צד אחד בלבד.
    עדיין משחק טוב יחסית לכדורגל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט