אירועי דיומא – 04.06.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורסל:

ליגת העל – פלייאוף (משחק 4):

*המלצת צפייה* 18:45-מכבי ראשל"צ-הפועל אילת (2:1 לראשל"צ בסדרה) (ספורט 5). סדרה שמוכיחה שהמומנטום בפלייאוף חשוב יותר מהמאזן בעונה הסדירה. אילת הייתה אימת הליגה לאורך רוב הסיבוב השלישי, אבל ראשל"צ הייתה יותר טובה בשלושת המשחקים ששוחקו בסדרה, כולל במשחק הראשון בו הפסידה. לאלופה יש הזדמנות מצויינת לסגור את הסיפור היום, גם לאחר הפציעה של רפי מנקו האילתי, פציעה שבהחלט פוגעת בקבוצה הדרומית.

*המלצת צפייה* 21:00-מכבי חיפה-הפועל חולון (2:1 לחיפה בסדרה) (ספורט 5). בדיוק כמו במשחק הקודם, סדרה שמראה שאין כל חשיבות לעונה הסדירה. שלושה משחקים פסיכיים למדי ראינו כאן – ניצחון חולוני מטורף בשתי הארכות, בלואו אאוט חיפני וניצחון חוץ חיפני אחרי קאמבק חולוני שלא הספיק. חיפה יכולה לסגור היום את הסיפור בבית, ולהדיח את המדורגת ראשונה, לראשונה אי פעם. זה גם יקרה, אם היא תמשיך להפגין את היכולת משלושת המשחקים הראשונים. מנגד, על מנת להימנע מאותה הדחה מפתיעה, טו הולאוויי זקוק לעזרה מכל אותם חברים שנעלמו לו במהלך הסדרה.

טניס:

רולאן גארוס – סיבוב שלישי ושמינית הגמר:

משחקים רבים של הסיבוב השלישי אתמול הופסקו בגלל הגשם, והם יתחדשו היום. בנוסף נקבל היום כמה ממשחקי שמינית הגמר. שידורים החל מהשעה 12:00 ביורוספורט 1 ו-2.

סיבוב שלישי (חלק עליון):

גאל מונפיס (15)-רישאר גאסקה (24). הופסק במצב 6:5 במערכה הראשונה למונפיס.

היון צ'אנג-קיי נישיקורי (8). הופסק במצב 2:1 במערכות לנישיקורי ו-3:0 במערכה הרביעית לצ'אנג.

קארן חצ'אנוב-ג'ון איזנר (21). הופסק במצב 1:0 במערכות לחצ'אנוב.

שמינית הגמר (חלק תחתון):

מילוש ראוניץ' (5)-פאבלו קארניו בוסטה (20)

רוברטו באוטיסטה אגוט (17)-רפאל נדאל (4)

דומיניק ת'ים (6)-הוראסיו זבאלוס

אלברט ראמוס וינולאס (19)-נובאק דג'וקוביץ' (2)

 

כדוריד:

גמר ליגת האלופות:

18:45-פ.ס.ז'-וארדאר (ספורט 1). שני חצאי הגמר אתמול היו צמודים ומותחים. במשחק הראשון פ.ס.ז' הצליחה לגבור על פיינאליסטית השנתיים האחרונות טלקום וספרם. במשחק השני הייתה זו וארדאר שגברה על ברצלונה. שני המשחקים הוכרעו על חודו של שער. הזוכה היום תעשה זאת בפעם הראשונה בתולדותיה (למעשה זה הגמר הראשון של כל אחת מהקבוצות).

אופניים:

הקריטריום של דופינה – קטע 1:

הקריטריום של דופינה הוא מירוץ יוקרתי למדי, הנחשב הן כהכנה לטור דה פרנס, והן כאינדיקציה האולטימטיבית לכושר של המתחרים בטור. כך אנו רואים כאן מצבת כמעט מלאה של המתחרים בטור, ולאורך השנים רוב הזוכים במירוץ המשיכו וזכו גם בטור, כמו כריס פרום בשנה שעברה (זכייה שלישית שלו במירוץ בארבע שנים). פרום ישתתף גם במירוץ הנוכחי, ואיתו יגיעו כל אלו הצפויים להיות מתחריו העיקריים בטור הקרוב (ללא קינטאנה, המתאושש מהג'ירו המאכזב). מבין אלו, הבכירים ביותר הם אלברטו קונטאדור, ריצ'י פורט ואלחנדרו ואלוורדה (שישמש כגיבוי לקינטאנה בטור). עוד נראה כאן את פאביו ארו ואסטבן צ'אבז, המתאוששים מפציעות (סיימון ייטס יגבה את האחרון), ומתחרים נוספים כבארדה, דן מרטין ובארגי. בין המאיצים נראה כאן בעיקר מקומיים כדמאר, קוקאר ובוהאני. המירוץ עצמו הוא בן שמונה קטעים, שכמה מהם יכולים לאכלס בקלות את הטור דה פרנס, כמו הקטע הלפני אחרון, המסתיים באלפ דואז.

קטע 1 הוא קטע גבעי בן 170 ק"מ באיזור סנט אטיין. הוא אמנם כולל שמונה פסגות מדורגות (כולל ארבעה סיבובים מסיימים באיזור העיר), אך לא כאלה שבהן מתמודדי ה-GC אמורים להראות עדיין את יתרונם. התוואי, והעובדה שמדובר בקטע הראשון במירוץ (מה שלא יאפשר כנראה בריחה משמעותית), הופכים את הקטע לקשה מאד לחיזוי. שידור ביורוספורט 2 ב-14:45 (אפשר לראות כאן).

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה.
    ב-4 מ-5 השנים האחרונות הזוכה בדופינה ליברה המשיך לזכייה בטור דה פראנס. אני אוהב את הטור הזה.

  2. תודה דוד
    בין השמות העלומים בקב קטיושה ( וקטיושה אז יצאה לשוח )
    מצאתי את השם העלום ריק …ריק זאבל הבן של אחד אריק זאבל….
    ריק כבר בן 23 , נולד בגרמניה , האם נראה כאן חזרה על ההפתעה האם קיבל את הגנים של הרכיבה מהצאיץ שידע לטפס טוב מכולם מכל המאיציפ אריק זאבל ?
    דן מרטין הרבה שנים מדברים על האחין של …שהחל את דרכו בפלמה אצל הדוד , האחין כבר שנים רוכב עלית כמו הבן דוד ניקולההרוש למיטב זכרוני , שני אירים שמתבלטים במירוצי קטעים אך לא מחזיקים מעמד לאורך זמן בגראן טור.
    אלברטו קענטאדור זכה סוף סוף למנןחה שנזקר לה החל מהפציעה בטור בשנה שעברה , לדעתי נראה אותו חוזר לעצמו .
    אסוטבן צאווס ואוריקה , אוריקה בלי צאווס היא כמו מוביסטאר בלי ולורדה , הבשר והתוספות נמצאים שם אבל מה עם התבלינים ?
    שלושת אלו קונטאדוור, ולורדה צאווס , מבטיחים לנו את ההתפוצצות במירוץ.
    מולם נמצא את הקואליציה בלית ברירה אוסטרליה קניה ….פורט את פרום שיאלצו לשתף פעולה במלחמת חפירות מול הבליץ קריג הלטינית.
    מי ינצח ?
    את וורן ברגיל כלום לא יענין תנו לו את הבריחות והקטעים שלו מספיק לו ….לעומתו הצרפתי הבולט השני רומן ברדה, הוא יחפש את האופנוע שיפיל את פרום ופורט ויפרוץ קדימה אופורטוניסט חסר מצפון שכמותו ….
    אהה ולסיום אפית התבשיל קבלו טוני מרטין אחד בהיעדרו של ספרטקוס קנסאלארה השען המוביל במירוץ ,נראה אותי בקרבות אויר אויר כבר היום בקטע הראשון .
    אז קדימה וויוו לה פראנס ….ובאותו ענין עצמו וויוו לה פראנס :
    רישאר גאסקין גל מונפיס הופסק אתמול ב 6:5 למונפיס בשל הגשם אך גאסקין מגיש …תוספת קטנה…

    1. ריק זאבל אכן מאיץ שהוא הבן של, אבל רחוק מאד מהכישרון של אביו (שהיה אחד המאיצים הטובים של כל הזמנים).
      לגבי צ'אבז, כולי תקווה שיראה משהו במירוץ הזה, אבל אני לא כל כך אופטימי. אחרי הפציעה בברך הוא לא רכב כמעט (בערך מאז תחילת השנה), אז הפסיד כמעט חצי שנה של אימונים. מאד קריטי. חבל מאד, בעיניי אחד המטפסים הטובים ביותר בענף.

  3. רישאר גאסקט נטש במעדכה השלישית כאשר מונפיס הוביל 4:3, במצב שווין מע 1:1'
    פצחעות משחקותתפקיד גם בעולם הטניס..

  4. חיפה מהמקום ה 8 מדיחה את חולון מהמקום הראשון ותיפגש עם מכבי תל אביב בפיינל פור.המפגש השני יהיה בין המנצחת בין אילת לראשון לציון]משחק 5 ומכריע ביום רביעי] לבין המנצחת בסדרה בין ירושלים לנהריה[נהריה מובילה 1-2 ומשחק 4 מחר]

כתיבת תגובה

סגירת תפריט