מעורב הופס ליום חמישי: הרצון הוא הקאבס; המוח עם הווריורס / מנחם לס

1. הווריורס תנצח את הסידרה

בתחילת העונה ניבאתי ששיקגו בולס תנצח את האליפות. כשהם איבדו את כל מה שחשבתי שיהיה להם, ניבאתי וכתבתי שהקאבס תנצח.

הערב, כשמוחי גובר על רצוני, אני חייב להיות ישר ואמיתי עם עצמי ולהודיע ברבים דבר שמאד קשה לי לומר על קבוצה מערבית:

הווריורס תהיה האלופה החדשה של 2017!

ישנן עוד 22 שעות עד הטלת הכדור לאוויר ותחילת המשחק, ואני מצביע ובוחר את הגולדן סטייט להיות האלופה החדשה של ה-NBA.

דעתי השתנתה?

בוודאי. ניסיתי וניסיתי לשכנע את עצמי שלברון והקאבס ימצאו את הדרך לנצח כי זה מה שאני רוצה. כל עונה שקבוצה מערבית מנצחת, זו עוד שנה מבוזבזת עבורי. אני שונא את המערב ב-NBA (לא את הנופים חס וחלילה). אני אוהב את המזרח ב-NBA. אני 'שפוט' מזרחי, אבל אני לא מטומטם עד כדי כך שלא אודה בפה מלא שהווריורס היא הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA ברמות, ובוודאי אחת מחמש הקבוצות הטובות ביותר אי-פעם.

ידי רועדות כשאני כותב זאת, אבל לא אתפלא מדי אם היא תנצח 1-4, ואולי אפילו תסיים את הפלייאוף 0-16, וכקבוצת הכדורסל הטובה מאז ומתמיד.

בקאבס, לברון משחק את הכדורסל הטוב בחייו, ואיתו קיירי אירוינג וקווין לאב – אף הם בפריים, בשיא של הכדורסל שלהם. גם טריסטן ת'ומפסון הפך בשלושה שבועות האחרונים לשחקן הרבה יותר טוב משהיה, ודרון ויליאמס מתחיל להזכיר את שנותיו הגדולות.

לכאורה, קבוצה המוכנה להגן על תוארה, וכל מה שהיא צריכה לכאורה זה ניצחון חוץ אחד.

ואז, או אז אני נזכר במשחקיה האחרונים של הדאבס, ובאיזו קלות היא גברה על כל יריבותיה, עם כמעט תקר אחד ויחיד במשחק השלישי בסן אנטוניו, כשהספארס הובילו ב-25 נק' כשקאווי לינארד נפצע.

רצוני הוא שלברון – השחקן הטוב ביותר בעולם – ימצא דרך לנצח. בחלומותי הוא מתגבר על כל הקשיים ומנצח נגד כל הסיכויים. אבל מוחי יודע שכבר בעונה שעברה הווריורס היו יכולים לנצח, ופישלו.

וזה היה ללא קווין דוראנט. וללא דריימונד גרין במשחק קובע.

הווריורס קבוצה טובה מדי. לדעתי היא תנצח 1-4 אבל מסוגלת לנצח 0-4, אם-כי זה כנראה לא יקרה.

אבל היא תנצח ותהיה האלופה של 2017… אני אעודד את היריבה בבלוג החי, אבל מאומה לא יעזור. הווריורס טובה מדי.

אפילו עבור לברון.

2. את מי לאהוד?

אולי ישנם אוהדי כדורסל שיסתכלו על המשחק הלילה, ולא יהיה להם איכפת מי ינצח. הם יהיו מיעוט ניכר.

לפעמים ישנם מקרים שכל אוהדי הכדורסל אוהדים קבוצה אחת מלבד האוהדים של הקבוצה הנגדית. בעונת 2011, כשמיאמי פגשה את דאלאס בגמר, אני לא חושב שהיו הרבה אנשים מלבד האוהדים של מיאמי היט שרצו שמיאמי תנצח. זה היה ג'יי ג'יי בריאה נגד לברון ג'יימס. משהו כזה. לכן החגיגה היתה בשיאה כשדרק נוביצקי הרים את הגביע.

נדמה לי שגם ב- 2014 רוב אוהדי הכדורסל שאינם אוהדי מיאמי רצו שהספארס תנצח, כי ההרגשה היתה שעונה אחת לפני כן מיאמי "גנבה" ניצחון עם השלשה של ריי אלן. ובכלל, את מיאמי שנאו בגלל לברון וכריס בוש שהתחברו לדוויין ווייד (הרבה יותר מששונאים את הדאבס בגלל דוראנט!)

מה בקשר לסדרה המתחילה הערב? ע"פ מה אוהדי הכדורסל הופכים לאוהדי הקאבס או הווריורס אם הם גרים בחולון, חיפה, או גרינוויל?

אני לא דוגמא. אני בעד כל קבוצה מזרחית, פריוד. אבל נדמה לי שבשני המפגשים הראשונים בין גולדן סטייט והקאבס, רוב אוהדי הכדורסל הנייטרלים היו בעד גולדן סטייט. היתה תקופה שהספלאש ברת'רס היו כאלה ילדים נחמדים! כולם השתגעו מהשלשות שלהם. והמאמן סטיב קאר? הוא מסוג האנשים שאתה היית רוצה שיהיה קרוב משפחה שלך. תנועת הכדור שלהם היתה כל כך מיוחדת במינה שאנשים הוקסמו ממנה.

לאט לאט גולדן סטייט הפכה לקבוצה יותר ויותר  גאוותנית, רברבנית, שחצנית, ומתנשאת. היא נראתה לי יותר ויותר כמו טווס המתפאר ומשוויץ בנוצותיו. הם התחילו להתנהג גבוהה-גבוהה כאילו הם עליונים ומתנשאים מעל כולם. הם הפכו לקבוצה יהירה שרוב שחקניה הם "יורמים", כאלה שאתה רוצה להכחיד אבל אתה לא יכול כי הם כל כך טובים. ב- NBA, אסור להכניס לסנובים כסטפן קרי או קליי תומפסון – המחייכים כגדולים על הספסל בשעה שהם קורעים את היריב ב-35 נקודות לניצחון רצוף מס' 20 שלהם – אגרוף בפרצוף.

הם עשו צחוק מכל יריבותיהם בפלייאוף. לא רק שהם כאלה טובים, אלא שבתחילת עונה הגיע אליהם עוד סנוב עם קבלות בשם קווין דוראנט שבמקרה הוא הסקורר מס' 1 בליגה.  רגש העליונות שלהם הגיע יותר גבוה מהשמש. ובנוסף לכל הם כמעט אף פעם לא מזיעים ולא נראים מלוכלכים או עייפים. כאילו הם עושים טובה בכלל שהם משחקים. אולי כמה מכם  מרגישים אחרת אבל זוהי הרגשתי כשאני רואה אותם. הם יותר מדי טובים והם יותר מדי נהנים להראות לך את עליונותם.

ובנוסף לכל זה, יש להם טיפוס מבחיל – מבחיל אותי, והוא נהנה מלהבחיל אותי –  ואת כל אחד אחר ששונא את הווריורס. ישנם טיפוסים כאלה: מאוסים, מעוררי בחילה, ומכוערים, וככל שהם יותר מעוררי סלידה ככה הם נהנים מזה יותר, במיוחד כשהם מצויינים. זוהצרה שלי עם דריימונד גרין: הוא מעורר בי גועל נפש, והוא טיפוס נאלח בעיני (מצדי הוא יכול להיות נוצרי אדוק, בן נאמן, ובעל למופת – – במילים אחרות טיפוס חיובי בהחלט; אני מדבר עליו כשחקן כדורסל!). הצרה הגדולה היא שהוא שחקן נפלא, והוא יהיה אחת הסיבות הראשיות שגולדן סטייט תנצח.

היו טיפוסים מגעילים – ANNOYING היא המילה שאני מחפש – בכדורסל לפניו. טיפוסים כמו ריק מהורן, ביל למבייר, כריסטיאן לייטנר, דיקמבה מוטומבו, או רון ארטסט וכל האחרים. אבל לא היה אף אחד  מ-ע-צ-ב-ן  שהיה קנון כדורסל כמוהו!

אז אני לא יכול להבין כיצד צבר על  הכיפאק, ששירת בצה"ל, מסוגל לאהוד קבוצה כמו הדאבס. לך תבין.

מצד שני ישנה הקאבס.

היא מלאה טיפוסים כלבבי: אני אוהב עארסים כקיירי אירוינג, ג'יי אר סמית', דרון ויליאמס, או אימן שומפרט. גם קווין לאב הוא עארס לא קטן: לבן-לבן, שקט-שקט, אבל מה זה עארס. אותו דבר קייל קורבר: קובר אותך בלי להניע עפעף. לא מחייך, לא בוכה, לא עושה זיק של תנועה בפניו, פניקס כזה, רוצח בדם קר… גם טריסטן ת'ומפסון היה אחד מהטיפוסים כלבבי, אבל היום קראתי שהוא החל לצאת עם קרדשיאן, וזה קצת משנה את התחושה.

כמובן שישנו לברון. למה שונאים אותו? למה אני לא אוהב אותו? לא יודע. חזק מדי, טוב מדי, ויותר מדי מסכן את מייקל 'ורדן כ-G.O.A.T.

למרות לברון, הקאבס הם קבוצה כלבבי. באים מעיר תשחורת וקשה, מקום ללא תהילה או היסטוריה. אני מת שהם ינצחו. אני אשמח עם כל סל שלהם.

אבל דעתי השתנתה לחלוטין, ובמקום להעניק ניצחון לקאבס 4-2 כפי שמילאתי בטור, אני מאמין שהדאבס ינצחו 1-4!

3. "לא קל להיות שחור בארה"ב!"

זה לא הזמן לבדיחות והעלבות.

באמצע הלילה שבין יום שלישי ורביעי איזה שונא (או שונאים) צבע כתובת-נאצה גזענית על הגדר (קיר) של ביתו של לברון בברנטווד, לוס אנג'לס. זהו אחד מארבעת בתיו בארה"ב.

התקרית מוגדרת ע"י משטרת לוס אנג'לס כ-"HATE CRIME".

"As I sit here on the eve of one of the greatest sporting events we have, race and what is going on comes again," he said. "On my behalf, family's behalf, I look at this as if this sheds a light and keeps the conversation going. My family is safe, that's most important.

"Just shows that racism will always be a part of the world, part of America. Hate in America especially for African-Americans is living every day. It is hidden most days. It is alive every single day. I think back to Emmett Till's mom and the reason she had an open casket, she wanted to show the world what her son went through in terms of a hate crime in America. No matter how much money you have, how famous you are, how much people admire you, being black in America is tough."

הבית הזה של לברון בברנטווד, לוס אנג'לס, הוא אחד מארבעת בתיו. הוא רכש אותו עבור 20.9 מיליון ב-2015. רק עוזר/שומר בית היה שם כשזה קרה. ג'יימס אמר שכל הסיפור הזה הוא שיעור חשוב לבניו שיידעו שהחיים הם לא מרבד של שושנים. "הם יצטרכו ללמוד על קשיים וכיצד להתגבר עליהם בעצמם".

*

*

4. אגיד זאת פשוט וישר לעניין (ואנא זיכרו זאת!)

ראיתי אתמול (שלשום) אימון של ד'ארון פוקס בוושינגטון. לא ארבה במילים, ולא אשנה את דעתי עד שיוכיחו ששגיתי:

ד'ארון פוקס יהיה הפוינט גארד הטוב ביותר של הדראפט הזה. טוב יותר ממרקל פולץ וטוב יותר מלונזו בול. אולי זה לא יקרה השנה, אבל תוך שנתיים-שלוש הוא יאפיל על שניהם. אני מקווה שתיזכרו זאת.

5. על מי ישמור לברון בתחילת המשחק? 

  1. על קווין דוראנט
  2. על קליי ת'ומפסון
  3. על דריימונד גרין
  4. יהיה ROAMER

אם תשובתכם תלווה במשפט או שניים של הסבר זה ייתן יותר קרדיט לתשובה שלכם. אחרת זה ניחוש.

6. החמישיות הטובות ביותר שנולדו (או סיימו תיכון ב…

 

לפני כמה ימים בקשתי שתנסו לענות (קודם מהידע ואז להשתמש במנוע חיפוש) אלו הן החמישיות הטובות ביותר שנולדו (או סיימו תיכון) בפלורידה, צפון קרולינה, ושכחתי את השלישית. איש לא התייחס לזאת. אני כמעט בן 80. לא נעלבתי. אנסה שוב, אבל פעם אחרונה.

הנה החמישיות הטובות ביותר מ:

1.קונטיקוט:

קלווין מורפי

מייקל אדאמס

צ'ארלס סמית'

ריק מהורן

מרכוס קמבי

2. אלבאמה

אריק בלדסאו

צ'אק פרסון

צ'ארלס בארקלי

דמרכוס קאזינס

ארטיס ילמור

3. קליפורניה

ג'ייסון קיד

גארי פייטון

פול פירס

ג'ורג' יארדלי

ביל וולטון.

ניסיון אחרון: מי הם החמישייה שנולדה או סיימה תיכון ב-1) ניו-יורק, 2) מסצ'וסטס, 3) אלסקה

7. גרג פופוביץ' נותן לווריורס את המחמאה האולטימטיבית

“On offense, no team is more unselfish, finding the open man.  …They get credit for that. Coaches are always trying to get their team to do that, but they’ve got a multitude of people who are unselfish in that regard and play a beautiful game, and on top of that play D on the other end.

“So they deserve a lot more credit than ‘well they’re talented, they’re supposed to win.’ That is disrespectful to them in my book. They’re way, way more than just their talent.”

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. תודה מנחם. לדעתי, לברון ישמור את קליי תומפסון. לפחות בפתיחה.
    ולמה אני חושב כך? נתחיל עם זה שהוא שמר אותו במשחקים הקודמים העונה בין הקבוצות.
    מעבר לזה, קיירי לא יכול לשמור מישהו חוץ מקרי, אז הוא יהיה עליו. לאב ישמור את פאצ'וליה וככה למעשה מחביאים אותו הגנתית בהתחלה. TT ישמור את גרין. גם כי הוא יכול להתמודד איתו טוב יותר וגם כי הוא יכול להתמודד טוב יותר על קרי אחרי ה-P&R בין קרי לגרין. לאב ריבאונדר הגנתי מצוין וגם יכול להוציא את לברון במסירות על שלושת רבעי המגרש, ולכן עדיף שהוא יישאר בפנים בהגנה. ובלאו הכי TT לא כזה מגן טבעת גדול.
    נשארנו עם דוראנט ותומפסון, כברירות מחדל. עכשיו השאלה מי יותר יעדייף את לברון ועל מי יהיה לו יותר קל לבוא לעזרה. אז נכון שקליי רץ מאחורי חסימות וצריך לרדוף אחריו ועדיין זה יותר קל מאשר לשמור על דוראנט ופחות יעייף את לברון. וקליי צריך להוכיח (ויוכיח!) שהוא הגיע לפלייאוף הזה.
    כמו כן, צריך לזכות שהחמישייה האמיתית של ג"ס היא כוללת את איגי במקום זאזה. מולה, לברון כבר יעבור לשמור את איגי ואני מניח שלאב ינוח בחלק גדול מהזמן שהחמישייה הזו תהיה על המגרש, ככה שסמית'/שאמפ/גפרסון/ווליאמס יתחלקו בשמירה על קליי ועל דוראנט.

    לי פחות אכפת מי תנצח באופן עקרוני, אבלל בגלל שאני רוצה את הארוחה מיניב, אהיה בעד הלוחמים, כי הסיכוי שלהם לנצח ב-4/5 גדול בהרבה. 🙂

  2. יותר משאני רוצה ניצחון של אחת על האחרת, אני פשוט רוצה שתהיה סדרה. לכן, אני מתפלל לגמיבת ביתיות באחד מהשניים הראשונים!

      1. יותר מאשר אני רוצה סדרה, אני רוצה ניצחון מוחץ של אחת על האחרת .
        וגם Redemption .
        הם הגיעו מעיר ילדי הפרחים . ושייכים לתקופה.
        ויצרו את הבסיס לאחת מהיצירות הגדולות שנכתבו. והם המקור.
        שיהיה לכולנו יום יפה.

        https://www.youtube.com/watch?v=jEKg9qyEQmw

  3. 1. מעריך את הכנות שלך.
    2. עם כל הכבוד ל ווריורס אני אופתע אם זה ייגמר בסוויפ.
    3. לדעתי, המאצ' הסביר הוא לברון על KD. הוא פיבוט מרכזי בווריורס והקאבס בוודאי ירצו לנטרלו

  4. תודה, מנחם.

    אני ממשיך להחזיק בדעת מיעוט,
    כזו שגורסת שלא זאת בלבד שהקאבס ינצחו את הסדרה,
    הם יעשו את זה ב-5 משחקים (דווקא המשחק הראשון, הוא המשחק שיש לי תחושה שהם יפסידו).

    אני יכול לנמק את הסיבה להימור המופרך עם המון נתונים כאלו ואחרים,
    אבל האמת היא שלמרכיב ה-wishful thinking יש חלק גדול יותר משארצה להודות…

    אם אנסה לרגע להיות אובייקטיבי, אז לגולדן סטייט יש "תקרה" גבוהה יותר.
    אבל –
    בפיינלס, בדרך כלל לא מגיעים לתקרה,
    ואני מהמר ש-

    א. ההגנה של הקאבס נגד בוסטון וטורונטו, היא הכלל, ולא היוצא מן הכלל.

    ב. קורבר, ודרון וויליאמס. לא מעט אליפויות הוכרעו על ידי שחקן X פקטור.
    ה-2 הם מסוג השחקנים שבהחלט מסוגלים כל אחד לתת משחק יוצא דופן, כזה שמכריע אליפויות (ע"ע מייק מילר ושיין באטייה ב-2012).

    ג. קרי, דוראנט, וגרין. אם הייתי מסוגל לכמת את יכולתם לכדי מספרים, ואז הייתי מחבר את התוצאות של 3 שחקנים נהדרים אלו, הייתי מקבל תוצאה גבוהה מזו של קיירי + לברון + לאב.
    אבל כדורסל זה לא מתמטיקה,
    יש קבוצות שתרגיל החיבור של יכולות שחקניהן נותן תוצאה נמוכה יותר מיכולתן האמתית (פיסטונס 2004, ספרס 2014),
    יש קבוצות שתרגיל החיבור של יכולות שחקניהן נותן תוצאה גבוהה יותר מיכולתן האמתית (לייקרס 2004).
    אחרי שראיתי את כל משחקי הפלייאוף השנה, הן של הקאבס, והן של גולדן סטייט, דעתי (המאוד סובייקטיבית) היא שלאב, קיירי, ולברון, סוף סוף מצאו את הדרך להתחבר בצורה כזו שיכולתם ממוקסמת כאשר שלושתם על הפרקט.
    בעוד שאצל קרי, דוראנט, וגרין, עדיין יש את התחושה שלפעמים הם דורכים אחד על רגלי השני.

    ד. לברון. הוא העלה את רמתו בכל אחד מ-5 הפיינלס האחרונים (ביחס לפלייאוף של אותה עונה).
    עד עכשיו, יש לו פלייאוף מדהים, אם באמת יש לו את היכולות שוב להעלות את רמת משחקו בפיינלס?
    אז באמת השמיים הם הגבול…

    ה. אם אני באורח פלא צודק, והקאבס זוכים באליפות אחרי 5 משחקים –
    אז אני "דורש" ממתן אחוזים מהארוחה שלו…

    1. אתנחתא קומית
      צחקתי מהמשפט – אבל כדורסל זה לא מתמטיקה
      אני מתוווכח איתך על זה במשך שנה שלמה כשאתה זורק מספרים לחלל האוויר או שכדורסל זה מתטמטיקה רק כשנוח לך

      בקשר לתרגילי חיבור חיסור שעשית ,הלייקרס 2004 שילמה מחיר של בעיות חברתיות ופציעה של המייל-מן
      הפיסטונס 2004 היה שלד של קבוצה שרצה ל 5 גמרי מזרח ורצופים וניפקה עונה עם שיא מועדון לניצחונות
      הספרס 2014 ?!? קבוצה שעשתה את הגמר רק שנה קודם

      ביום שמנחם בוחר בקבןצה מערבית וגיא אומר שכדורסל זה לא מתמטיקה זמן נהדר להוציא את הראש מהחלון לבדוק שאין בחור שרוכב על חמור לבן בדרך לירושלים

      1. מידן, בבקשה תמצא מתי כתבתי ש-"כדורסל זה רק מתמטיקה".
        זה שאני בוחר לפעמים להשתמש בסטטיסטיקה בשביל לנמק את דעותיי,
        זה רק בגלל שאני מעדיף לא לכתוב סתם הצהרות ריקות מתוכן.

        הלייקרס של 2004 שילמה מחיר של בעיות חברתיות –
        בדיוק המקרה של תוצאה נמוכה מסכום החלקים.

        דטרויט של 2004 – 2006?
        קבוצה ששחקניה לא הצליחו בשום קבוצה אחרת כמו שהצליחו בדטרויט.
        אם היו כותבים ב-2003 שצ'ונסי + המילטון + פרינס + האחים וואלאס,
        יהיו שווים אליפות ו-5 גמר אזורי רצופים, זה היה נשמע כמו בדיחה.

        1. ברמת הפירסום דיטרויט אולי נראת גדולה על סכום חלקיה. מבחינת כדורסל רחוק מהמציאות. וזה ללא התייחסות לספסל. מבחינת הגנה זו אחת מחמשת הטובות בכל הזמנים. ואם מסתכלים על ההתקפה אז גם לא חסר להם כלום. קו אחרוי שהשלים אחד את השני מצויין, שחקן פוסט מצויין + קו קדמי שאכל אותך בריבאונד ולא השאיר לך סיכוי לצאת למתפרצות. האם הלייקרס מנצחים אותם בריאים עם הדוור? אני זנחתי היפותזות. אולי כן ואולי לא.

          סן אנטוניו הייתה מצ' אפ מהגיהונום למיאמי. להזכיר לך שלמרות שרמסה את ההיט בגמא הנקמה ההוא בקושי עלו בכלל לגמר אחרי מסע מערבי קורע בו עברו סיבובים בקושי רב.

      1. לדעתי הבחור מעלה דיבר על הקאבס שמנצחים ב- 5 משחקים.
        מדוע אתה אומר ש"אין דרך בעולם שהווריורס מנצחים ב-5 משחקים" ?
        הפסד 1 מתוך 2 באוהיו וניצחון רביעי בבית (במשחק החמישי)

    2. גיא, אני איתך בדעה שהקאבס לוקחים את זה. בדרך כלל אני מסכים עם הניתוחים שלך, אבל הפעם אני לא מצליח להבין את הרציונל מאחורי סדר הניצחונות והייתי שמח לשמוע יותר.

      1. קליבלנד זו קבוצה שלומדת. הם מצטיינים בלזהות מיס מאצ'ים, ובלתקוף אותם.
        משחק מספר 1, זה המשחק בו לקבוצות יש הכי פחות נתונים,
        משחק בו הכישרון, והביתיות, לדעתי –
        יביאו את הניצחון לגולדן סטייט.
        אחר כך –
        קליבלנד יתקפו ללא הרף את החסרונות היחסיים של גולדן סטייט (ינסו לנצל מיס מאצ'ים בחילופים של השומרים של לברון וקיירי, יילכו חזק על רב' ההתקפה),
        וינסו להגיע כמה שיותר למצבי זריקה מהירים (גולדן סטייט זורקת הרבה מבחוץ, ולקאבס יש ריבאונדרים שיודעים להוציא מסירה ראשונה במהירות הבזק. מה שמבטל את היתרון של גולדן סטייט בהגנה).

        אני לחלוטין לא אובייקטיבי.
        אבל איך שאני לא מסתכל על זה, המספרים מלמדים על שוויון. כמעט מוחלט.
        ובמצב שכזה, הקבוצה שיודעת לנצל את המאצ' אפ שלה טוב יותר, בדרך כלל מנצחת.
        אני מאמין שלקאבס יש מאצ' אפ נהדר מול גולדן סטייט.

        נגיד ויהיה 1 – 1 אחרי 2 משחקים,
        אז 2 ניצחונות ביתיים זה לא מופרך, וקריסה של גולדן סטייט במשחק בית אחרי פיגור 1 – 3,
        גם זה לא מופרך.

        אבל כאמור –
        אני רחוק מלהיות אובייקטיבי.

        1. מעניין, תודה

          אני מחזיק בדעה דומה לשלך מתחילת השנה, ובהחלט חושב שהלוחמים על אף היותם קבוצה מעולה ממש לא בלתי-פגיעים. לקאבס אכן יש מצ'אפ מעולה איתם, אבל אני עדיין חושב שכמות הכישרון שלהם השנה מעלה את הסיכוי לכך שינצחו משחק בקליבלנד. אני גם מאמין שלברון ינצח משחק חוץ אחד לפחות ולכן לדעתי זו תהיה סדרה ארוכה יותר מחמישה.

        2. זה ודאי לא מופרך שקליבלנד יקחו את הסדרה. היתרון בצבע לא הוזכר. במשחק שקליבלנד ני' העונה היו להם 20 פוזשנים יותר מטורף.
          אני איתך לא איתך.
          קליבלנד ב6

        1. אם כבר חוצים את האוקינוס אז גם דורון פרקינס האגדי לא פחות מגיע משם. לנגדון לא נולד באלסקה אבל גדל שם. לאותה מחלקה אפשר לצרף גם את קרלוס לוזר.

          1. בחירה 11 של קליבלנד והעביר בה איזה 3 עונות.
            הפסיד בגמר המכללות עם דיוק (שהיו קבוצה אדירה איתו ועם אלטון ברנד) לקונטיקט של המילטון ואל-האמין (ששיחק קצת בישראל).

  5. מנחם היקר,

    אין שום סיבה להשפיל מבט ולעבור לכוחות החשכה הגיזענים,
    זה הזמן להאמין בישועה שתבוא מה"ניבחר", היחידי שיכול להציל את האנושות כולה מתוהו ובוהו.

    "
    I have a dream that one day every valley shall be exalted, every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made straight and the glory of the Lord shall be revealed and all flesh shall see it together.
    "

    Martin Luther King, Jr

  6. הנביא סומסום (תחזור!) אמר דברי אמת, גם לגבי הפלייאוף השנה וגם לגבי הגזענות כלפי לברון.
    כמובן שג"ס פייבוריטים, אבל זה יהיה 6 משחקים לפחות. לברון אוהב לשחק נגד דוראנט, קיירי מאוד אוהב לשחק נגד קארי.

  7. אני עדיין בדיעה שייגמר 4-2 ללברון. למרות שעל פניו ל2 הקבוצות היה פלייאוף קליל אבל אצל הקאבס ראית את הנחישות את העלאת שלב של כמעט כל אחד מהשחקנים את התיאום שעלה פלאים לעומת זאת אצל הלוחמים הכל נראה קל מדי וסוג של חוסר מאמץ ושלא נדבר שחלק מהשחקנים לא בכושר. גם כמו שמנחם כתב על הערסים של קליבלנד הם יעשו את ההבדל. בעוד אצל קליבלנד כל אחד שם יכול לעשות את מה שלברון עשה בסוף משחק 4 אצל הלוחמים היחידי שיכול לעשות משהו כזה זה גרין וגם הוא מסורס כבר

  8. אני אף פעם לא אוהב את ההגזמות האלה, פשע שנאה. בסה"כ ריססו גרפיטי, גם אם גזעני. והילדים של לברון לא יתמודדו עם הרבה קשיים בחיים שלהם, אם בכלל.
    המשחק הראשון בסדרה מרגיש לי כמו משחק מפתח, אם ג"ס מנצחים הם ישייטו. אם קליבלנד גונבים, וזה לא מופרך בכלל, הם יכולים לחולל הפתעה.

  9. לדעתי אפילו אם טריסטן ישמור על גרין בהתחלה אז קליבלנד ישלמו על זה מהר מאוד, השנה אם תומפסון או לאב ישמרו על קארי הוא ילך עד הסל בניגוד לשנה שעברה שבה הוא זרק משלוש.
    מבחינתי הגנתית לברון חייב לשמור על גרין, גרין לא נע הרבה בהתקפה ולברון אולי יהיה שותף יותר במהלכים אבל יצטרך לזוז פחות מאשר בשמירה על תומפסון.
    והיתרון של לברון על קארי הוא עצום מבחינתי.
    לדעתי דווקא ווסט יהיה משמעותי מאוד כשלאב ישמור עליו, אני צופה את קלארק בשלושה לייאפים כבר במשחק הראשון.

    והלילה לדעתי דוראנט יבוא להוכיח שהוא לא כזה רחוק מלברון כמו שאנשים חושבים.

    במשחק הראשון יהיה מעניין, בשני אני לא בטוח.

  10. לדעתי, עדיף שלברון יפתח נגד גרין כששאמפרט על דוראנט, ולאב על הספסל, דוראנט בכל מקרה יעשה את ה20-30 נקודות שלו לא משנה מי שומר עליו, בעיניי, קווין לאב וסטף קרי מהווים מיס מאצ'ים משמעותיים במשחק הזה, ההבדל הוא, שלקליבלנד יש פיתרון לכך, בין אם לאב משחק לצד TT או עולה נגד ההרכב המתחיל את הרבע השני והרביעי, יש מי שיכסה אותו בהגנה, את סטף קרי אין מי שיכסה, כך שבהרכב של קיירי, ג'י אר, שאמפרט, לברון וTT הוא תמיד, אבל תמיד, תקוע מול שחקן או פיזי ממנו, או גבוה ממנו, או טוב ממנו, או שלושתם יחד, במצב שיש הרכב כזה גם לדריימונד גרין ישנה בעיה, הוא אמנם שומר ה-1 על 1 השלישי בטיבו בליגה, אך יש לו בעיה עם שחקנים שמשחקים קאץ' אנד שוט, לג'י אר סמית' ולקיירי יש את היכולת הזו בארסנל שלהם, ודוראנט יהיה תקוע מול לברון דבר שיעייף אותו מאוד, ויעזור לשאמפרט לשמור עליו, בפתיחת הרבעים השני והרביעי ההרכב יהיה דרון, קורבר, ג'יימס, לאב ופריי

  11. אני יודע שזה כאילו בצחוק, אבל פשעי השנאה והגזענות, עוברים ומגיעים גם לכאן.
    מה זה "ללל" אם לא שנאה טהורה (בהשראת kkk כמובן)?
    כולם צוחקים, איך מגניב, בסוף מקבלים נשיא כמו טראמפ, ומשם הגיהנום הוא הגבול.
    שנאה זו שנאה בסופו של יום.

    1. 1. קודם כל, זה לא בכאילו, זה בצחוק
      2. ברור לך שחוסר אהבה פרסונלי, ולא על רקע צבע, נכון? כי אם לא, לא היה נשאר לנו את מי לאהוד בליגה הזו
      3. ולסיום סיומת, לברון הוא שחקן נהדר, מהגדולים בהיסטוריה, על זה אין ויכוח. אז מדוע כל כך מפריע לך שיש כמה שלא אוהבים אותו?

  12. יפה מנחם.
    מבחינת ההימורים, אני הולך עם מה ששאקיל אמר, נראה מה יקרה בשני המשחקים הראשונים ואז נבחר מנצחת..

  13. אני בדיוק הפוך ממך מנחם: הלב אומר לוחמים, הראש אומר פרשים.
    אולי עגל צודק ואני סתם חושש כמו אוהד טיפוסי שמאדיר את חוזקות היריבה ומעצים את את חולשות הקבוצה בה אני תומך…

  14. אני אגיד שהוא ישמור על דוראנט. אם לא הוא שומר על דוראנט האיום בחדירה שלו מתגבר פי עשר, ולו לא ממש מאמין יותר בלשמור כוחות של לברון. בנוסף, קליי משחק חלש, ועדיף שלאב ישמור על גרין כי הוא חודר פחות ודוראנט יעשה ממנו (או תומפסון) צחוק. והכי חשוב, כי לברון rises to the occasion אז יש לו אינטרס לאתגר מההתחלה. תחי הללל אבל לפלופ לוקח בשבע

  15. אני חושב שאחרי המשחק הראשון שיהיה קל ללוחמים
    השופטים ירשו משחק פיזי יותר והסדרה תמשיך ל 6 7 משחקים
    אין מצב שהליגה תתן לקבוצה לעשות סוויפ

  16. לברון ישמור על דוראנט
    רק סופרמן יכול לשמור על באטמן
    הימור:
    הלב אומר גולדן🏆😷
    הראש חושב ששנת 2017 זה שנה של הפתעות
    בוא ניתן לגולדן לנצח את המשחק הראשון
    גולדן רבע ראשון מעל 3
    מחצית גולדן ב4
    תוצאת סיום גולדן מנצחת ב8
    ונגיע מוכנים להימור הבא 🙏

  17. מנחם, למה צבר מסוגל לאהוד קבוצה כמו הדאבס? אז הנה הסיפור שלי. בשנת 2014 איבחנו אצלי גידול סרטני במוח. עברתי ניתוח והקרנות לקראת סוף השנה ושכבתי בבית מספר חודשים עם כאבים, תופעות לוואי והראיה שלי נדפקה עד שכמעט לא יכולתי לראות. לילות ללא שינה, מצב רוח על פנים והעתיד לא ברור.

    באותם לילות קרים זפזפתי בערוצי הספורט ונתקלתי בתקצירים של הנ.ב.א (אהבה ישנה שלי שנזנחה משנות בירד, מג'יק, אייזיה תומאס) ונתקלתי בשם שחזר על עצמו כל הזמן – ספלש בראדרס. התחלתי להתעניין ולצפות במשחקים של הדאבס (כמה שיכולתי, לפעמים עם עין אחת בלבד) ואורו עיני. הקוסם הקטן סטף קארי, אחיו קליי, המשחק השוטף ומהנה של הקבוצה הכניסו לי אנרגיות מחודשות.

    הימים והלילות עברו בקלילות כשאני מצפה למשחק הבא. הכאבים פחתו, וההנאה והכיף מהדאבס הפכו למשהו שפיצה והשכיח את הכאבים והצרות.

    מאז ועד היום לא החמצתי משחק אחד. עליתי על העגלה ואני שמח שנתקלתי בקבוצה השמחה והמהנה הזו ומקווה שהשנה ישלימו את המלאכה ויתנו לכל האוהדים כולל צברים ששירתו בצה"ל את ההנאה והכיף של זכיה בתואר ואם אפשר גם בשנים הבאות.

    1. בתכלס מה שיכריע את המשחק אלה התקפות המעבר של גס (מול אלה קליבלנד) ומספר ההתקפות העדיף של קליבלנד(רי' התקפה- במשחק בו קליבלנד ני' בינהם העונה היו לה20 כדורים יותר מגס
      הלב אומר קליבלנד הראש חושב שזה לא מופקע והיידים רושמות קליבלנד ב6

  18. 1. תודה על המאמר
    2. אלוהי הפציעות יכריעו כמעט כרגיל ( וכולי תקווה שלא ).
    3. בפעם הראשונה ב 14 שנה אני בעד לברון. מכל הסיבות שציינת מנחם ואפילו עוד קצת, כי הלוחמים הם לחלוטין כדורסל ביוני מהסוג שלא אשמח לראות בעתיד….

  19. וואי וואי איזו התרגשות.
    זו הסדרה שבו כולנו נבין מדוע דוראנט הלא פרייאר סיצע את המעבר, להיזכר כשחקן הטוב ביותר של הקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה.
    סוויפ ללוחמים.

    1. מסכים איתך שאין שום אקס פקטור . האקס פקטור היחיד זה דוראנט שפשוט חייב לענוד על האצבע את הטבעת אחרת…. קשה מאוד אפילו לדמיין מה יהיה. הוא עבר מספיק כשלונות בליגה הזאת והפעם הוא אמור לבוא מחושל מפוקס ומרוכז מהרגע הראשון של הסדרה עד דקה אחרי שתסתיים ולשם שינוי יש מסביבו צוות שאמור להיות מסוגל לתת תמיכה ברגעים הקשים. לא הכל תלוי לגמרי בו. זה מאוד מזכיר את לברון שהגיע למאימי כדורסלן שכולם ציפו ממנו ובמשך שנים לא הצליח וכבר התחילה להידבק לו תוית של לוזר… ועכשיו כולם מתחילים לדבר עליו אפילו כ GOAT. בקיצור.. אני הולך עם הלוחמים למרות שסוויפ לא יהיה פה הקאבס מעולים ובכושר מעולה זה 4:2 או 4:3. אם לא… אני לא רוצה לדמיין

  20. הייתי נותן לג'יימס לשמור על גרין כי זה הכי ישפיע על המשחק הקבוצתי של הווריורס. בידודים של קרי ודוראנט פחות מסוכנים מהמשחק הקבוצתי ולכן הייתי הולך על זה

  21. מנחם אהבתי את הטור ואיך שאתה מבטא את כל הרגשות והאמוציות שלך לגופו של ענין יש לי תחושה שאתה מנסה לנאחס את הוריוורס 🙂

  22. תודה דוק. אחלה מעורב אחרון לפני הדבר האמיתי. זה הולך להיות קצת ארוך אז מתנצל מראש 🙂

    1. אני גם נוטה השנה לכיוון ג"ס. ביחסי הכוחות אני נותן להם 60%-40% בגלל המצ' אפים. בלחץ מנטלי אני נותן יתרון 55-45 לקאבס (שמשחקים משוחררים יותר). יחד זה יגמר ב-7 לווריוס אלא אם כן שוב נראה פציעה. והסבירות של זה גבוהה לצערי. הולך להיות מאוד אינטסיבי כשהמשרוקיות נבלעות כל עוד אין בעיות משמעת או איבוד שליטה. בין לאב, קיירי, קארי ודוראנט יש לא מעט היסטוריה של פציעות (שלא לדבר על ספסל הקאבס). אם נראה כדורסל נטו הניחוש שלי היא תבוסה או שתיים של קליבלנד, ניצחון אחד משכנע של הקאבס במשחקים 3 או 4. ו-4 משחקים שיגמרו בהפרש 10 ומעטה. סתם הרגשה.

    אני השנה קיבלתי מימד חדש של הערכה ליכולת של לברון לשלוט בתקשורת. בניגוד מוחלט לג'ורדן שחיבק בעצמו את הגביע כאילו היה פדרר על מגרש הטניס, לברון בשנייה שזה נגמר עשה מערוף לחבריו ועזר לכל אחד לדחוף את הלגסי שלו קדימה. הוא הצליח להחדיר היטב לקהל את הנרטיב של האנדר דוג מחד גיסא, אך שלא צריך להוכיח את עצמו יותר מאידח. לברון יכול בקרב התקשורתי כיום רק לנצח. כל תוצאה תשרת אותו. ניצחון? והוא גדול ממייקל (הסכר כבר נפתח רבותיי. ועל ידי לא מעט אנשי תקשורת, רובם ראו את מייקל כשהיו בבית ספר יסודי. זה בעיני אחד הסיבות שלמרות השנאה השנה לווריורס כולם מאדירים אותם יתר על המידה. כדי שיוכלו לספר אחר כך שלברון ניצח את הקבוצה הטובה בכל הזמנים) הנה מה שאף פרשן לא הזכיר לקראת הפיינלס:

    א. הקאבס הקבוצה היקרה והעמוקה בכל הזמנים עם שחקנים שנתפרו לכל אלמנט של לברון. אם הוא אכן ה-GOAT פכי שנטען, זה לא אמור להיות מספיק? הוא לא שיחק מעולם בקבוצה טובה מזו כולל מיאמי של 2012. היא לא נופלת מג"ס בשום צורה ברמת הכישרון נטו ושלא יספרו לי MVPים לשעבר בקבוצה. שיספרו כמה קאבס היו אולסטארים. שיבדקו למי יש ריבאונדרים טובים יותר. שיבדקו את הקבוצה הזו מ1-9. נכון שהמצ' אפ הספציפי נוטה לג"ס אבל גם שם ניתן לצמצם את הפער כשלברון עובר ל-4 (העמדה האמיתית שלו בגמר) עם לאב/טריסטן/פריי ב-5. במצב כזה לברון ודריימונד חוזרים לקרב האישי, קיירי וקארי מבטלים אחד את השני, תומפסון מתקזז עם סוללת הקלעים של הקאבס וכך נשארנו עם קווין דוראנט עם הלחץ על הגב לייצר יתרון. הספסל של הקאבס לטעמי בכושר הנוכחי טוב יותר מזה של ג"ס.

    ב. קווין לאב ב-6 משחקים מול הווריורס בגמר של השנה שעברה קלע 8.6 נקודות ב-36% מהשדה ו-25% מהשלוש עם 6.8 ריבאונדים. הזיכרון הקולקטיבי? "קווין לאב בפוזשין שלא ישכח לעולם עזר להביא אליפות לקאבס". אם לא לא כל צירופי האירועים קווין לאב היה עובר בטרייד הקיץ במקרה של הפסד. לברון אחראיי להרמה של לאב מבחינה ציבורית ומנטאלית. השנה אגב שיחק פעמיים מול הווריורס. 30 דקות 6.5 נקודות עם 28% מהשדה ו-12.5% מהשלוש (נכון שהיו לו 18 ריבאונדים בתבוסה באורקול אך רק 3 היו בהתקפה השאר די בנאליים).

    2. את מי לאהוד? את הקבוצה שמשחקת הכי יפה ושהתקשורת ספורט אוהבת להחזיק את המקל משתי הקצוות. מצד אחד מזלזלים בסטף ללא הפסקה (לפעמים נדמה שהפאנלים של ESPN רואים פחות כדורסל מכל עכבר הופס באתר הזה). שחקני עבר ממש ערסיים כלפיו בצורה שהיא על גבול המביכה. בדימיונם אילו היה משחק בזמנם היה רול פלייר עלוב. קוראים לדוראנט פחדן ולוזר. שנתיים ב-OKC קראו לו לפנות את תפקיד ה"אלפא" לווסברוק שהוא הוא הווינר האמיתי. בשניה שעבר לג"ס חזר פתאום להיות השחקן השני הכי טוב בליגה, נזכרו שהוא MVP לשעבר וקבעו שג"ס סופר טים. אם סטף ודוראנט הם כאלו לוזים וצ'וקרים שלא מסוגלים לסגור סדרה למה היה אמור להיות אכפת למישהו שהם חברו יחד? זה או זה או זה.

    ואגב הווריורס והיעדר התחרות, פול פירס שהופך לבכיין לעת זיקנה, הגן הלילה על דוק ריברס המאמן בכך שאמר שהביא תרבות של ניצחונות לקליפרס (דל נגרו התאייד בהיסטוריה של הקבוצה כאילו הכל התחיל עם דוק). בנוסף הגן על דוק ה-GM בכך שהשכר הגבוה של כוכבי הקליפרס לא איפשר להם להתחזק! כאילו שהווריורס לא הביאו את ג'בל המובס מנטאלית בעבור בוטנים. כאילו לא בחרו את פאט מקאו שנותן פלייאוף מעולה ואחלה זמן מנוחה לכוכבים. כאילו לא שלקו את איאן קלארק מהיכן שהתחבא. וזה גם לא שזאזא שחקן יקר… הקליפרס? הצליחו לגנוב את ספייטס הזול וזהו. בחרו בחירות דראפט נחמדות וזרקו אותם לדי ליג ובלעו את המפתח… העיקר שאוסטין יוכל לעשות כסף ולהתפתח… פילי עשו מרוברט קווינגטון שחקן 3D נהדר. בוסטון אספו את קראודר מהריצפה. ג'ונת'ן סימונס עבד כסבל בסופר ובדנבר יש 3 ווינגים שרק מחכים לפתיחת הפקק. כן דוק יכל לחזק את הסגל גם עם החוזים הקיימים. אוסטין +קרופורד – שווים 25 מיליון יחד (לא בטרייד אלא במשכורות) שתי החתמות גרועות ששוות עוד שחקן מקס. וזה ללא קשר לשאלה אם דיאנדרה שווה 21 מיליון או לא.

    לגבי הנרטיב של ה-PARITY ששולט בתקשורת נזכיר שעל אף הפער הזמני (יהיו עוד 2-3 סופר טימס בשנים הבאות) הפלייאוף הזה, אף אחת מהקבוצות הגמר לא נלחמו במץ' אפים האמיתיים שלהם. הווריורס קיבלו את פורטלנד ללא נרקיץ', את יוטה ללא ג'ורג' היל וקצת רודי ואת ס"א ללא קוואי. הקאבס ניצחו אינדיאנה בינונית בקושי ואז רמסו את הרפטורס מינוס לאורי ואת בוסטון ללא אייזיה (גם איתו לא היה קרוב..מץ' אפ מושלם לקאבס). לא שזה היה משנה משהו אבל וושינגטון הייתה בנוייה טוב יותר לעשות לה צרות. אני אפילו חושב שמילווקי הייתה נותנת להם קרב קשה יותר. הספרס והרוקטס במערב היו בנויים טוב לווריורס. אף אחת מהן לא שיחקה מול הקבוצה שבחנה אותה. נכון, זה עדיין היה נגמר באותה התוצאה אך הדרך הייתה מעט שונה. הקיץ הווריורס הולכים לנעול את קארי ודוראנט. לקליי ודריימונד לא ישאר MAX בעוד שנתיים. אם קליי יחווה המשך ירידה אולי יעשו עליו טרייד בעוד שנה. קארי הוא נכס מעבר לכדורסל. גם עם היסטוריית הפציעות שלו וגם בידיעה שיחווה ירידה מקצועית בשנייה שיאבד מהמהירות שלו.

    3. אני מבין את ההלם של לברון. וחשוב שנילחם בגיזענות באשר היא. אבל נמאס קצת מהיריקה בפרצופה של אמריקה. לא קל להיות שחור באמריקה? ואיפה קל בדיוק להיות מיעוט בעולם ב-2017? אולי באוסטרליה ובצפון מערב אירופה (לא בטוח…). מה עם אפריקה?השחורים בדיוק כמו היהודים, הנשים המוסלמים והלהט"בים כולם נרדפים בצורה זו או אחרת. הפיתרון הוא בטח לא ההשתתפות המאיסבית האמריקאית ב-identity politics (הפוליטיקה של הזהות). כל אירוע של לבן נגד שחור מיד הופך לאירוע של אמריקה הלבנה מול השחורה וכך כל אירגון או אדם הופך את האישי לקולקטיבי. ככה מקטבים. ככה לא מחברים. אדם גזען וטיפש עשה מעשה גזעני וטיפש ויש להוקיע אותו ולתפוס אותו. בזה נגמר הסיפור. לברון נהנה מאהבה ציבורית חסרת תקדים וכסף בלתי נגמר זורם לחשבונו מאותה הסיבה בדיוק. הוא האחרון שצריך לשאוג על אפלייה. ככל שיותר שחורים בארה"ב יפנו לתורתו של מרטין לותר קינג ויתרחקו מזו של מלקום אקס מצבם מכל הבחינות ישתפר בהחלט

    4. מנחם – קבל כיף וירטואלי ממני. אני עף על פוקס כבר כמה חודשים. כל כך עף עליו עד כדי שאני חושב שפילי חייבת לקחת אותו על ג'וש ג'קסון שאני מעריך כשחקן עם הפוטנציאל הגבוה בדראפט. כשכולם צעקו "אין לו קליעה" או "אלפריד פייטון 2.0" אני נזכרתי במשחק התיכונים ההוא כשקבר 10 שלשות או בכלל האחוז הסביר ביותר שהגיע לקנטאקי איתו מהשלוש. מה קרה בחצי העונה הראשון? לא יודע. אבל בטוריניר הוא לא היה צריך להשאיר לאף אחד ספקות בהשוואה ללונזו. עד שהגיע לאבאר בול…

    באימונים האחרונים הוא קובר זריקות בצורה נהדרת. כבר היום יש אולי 10 שחקנים ב-NBA שיכולים לרוץ איתו ויש לו קרוס אובר קטלני. עם ולאדי משיג אותו ועוד שחקן נחמד ב-10 לסקרמנטו, אני מוריד את דרגת החובבנות הניהולית שלו מ-9 ל-7

    5. לברון יהיה חייב לשמור על דוראנט. אם לא דוראנט יכנס למוד רצחני על ההתחלה. לאב לא יכול לשמור אותו וגם לא תומפסון. אני מניח שהקאבס אולי ינסו את טריסטן על דריימונד כדי להשאיר את לאב על זאזא הפחות מסוכן. על תומפסון ישמור ג'יי אר עד שההוא יתפוס אש. וקיירי ישמור על קארי. אצל הווריורס ינסו את קארי להעביר לג'יי אר אות תומפסון על קיירי.

    1. באמת גון תגובה נפלאה אבל אתה באמת משווה את רמת הכישרון אצל הלוחמים לזו של הקאבס? שנה שעברה דיברו על קבוצת ה73-9 על הmvp הבלתי מעורער, על קלי שקולע ללא הכרה על דריימונד וההגנה ועוד הוסיפו אליהם את אחד מהכשרונות ההתקפיים הגדולים בכל הזמנים? ממתי שחקן לקח אליפות לבד? גם קארים וגם גורדן ואפילו שאקיל הדומיננטי מכולם נזקקו לשחקני עזר כדי לקחת אליפות (מדוע גורדן לא לקח טבעת ב88-87? שבה היו העונות הטובות ביותר שלו? לפי ההיגיון שלך הוא היה צריך לרמוס את מגיק והלייקרס באותה תקופה). אני לא רואה אף שחקן בהיסטוריה מתמודד עם קבוצה כל כך כישרונית ועמוקה (הקאבס גם כישרוניים מאוד אבל פערי הכישרון גדולים), גם כשמנתחים מאצ יש הבדלים עצומים בין הפערים של שחקן מאחד לשני (ההבדל של דוראנט ולברון שונה מהבדל של תומפסון וגי אר) וכשיש חילופים אוטמוטים רוב המאצאף משתנה

      1. זה שדיברו לא קשור לכלום… קל לנתח בדיעבד. להגיד שזאזא הוא כמעט בוגוט (ממש לא בעיני), שדיוויד ווסט הוא תחליף לספייטס, שג'אבל מקגי הוא כישרון עצום ושברבוסה פחות טוב מאיאן קלארק… כך שהחשבון הוא: הווריורס של שנה שעברה + דוראנט מתמודדת מול הקאבס.

        אם נדבר בכישרון ולא בתוצאות, זאזא לא בדיוק היה מבוקש אחרי שהתדרדר משנה לשנה. ווסט נראה גמור לגמרי בספרס, במקגי אף אחת לא נגעה במקל וכל הילדים כמו מקאו או קלארק היו פנויים לכל קבוצה וממש לא הרא "כישרון" יוצא דופן לפני שהגיעו ללוחמים. מה גם שהניסיון שלהם סופר מוגבל לעומת הותיקים שעזבו. איגי נראה גמור בגמר של השנה שעברה. הגב שלו איפשר לו לא יותר מ-5-10 דקות סבירות. לוינגסטון גם הוא החל את העונה צעד איטי משנה שעברה. שניהם בירידה של הקריירה. בארנס שלמרות הגמר האיום היה כישרון אדיר (לא סתם הוא קלע 19 נקודות למשחק השנה) גם עזב. מצד שני צריך להיות כנים. אם אתה מאמין שקארי לא היה פצוע בגמר של שנה שעברה אז אתה לא יכול באותה הנשימה לא לומר שקיירי הראה יותר כישרון ממנו. הקאסב לעומת זאת התחזקו בכמה עמדות חשובות. that said, עדיין שמתי את הלוחמים ב-60% אל מול 40% של הקאבס… והייתי נדיב עם הווריורס
        בסוף החשבון הוא כזה:

        קיירי – קארי – 50-50 בכישרון במיצוי הכישרון ניתן יתרון לקארי
        קליי – ג'יי אר – יתרון לקליי אבל לא אסטרונומי כפי שניתן לחשוב ובכושרו של קליי 60-40 לקליי
        לברון – דוראנט – 55-45 ללברון
        לאב – דריימונד – נכון שזה מאץ' אפ גרוע אבל הרבה מזה זה מנטאלי. ברמ הכישרון הייתי אומר 45-55 לדריימונד בגלל ההגנה
        תומפסון – זאזא – 60-40 לתומפסון שמשנה לגמרה את ההגנה והריבאונד של הקאבס ברמה היסטרית

        מבחינת כישרון זה כמעט שיוויון בעיניי עם יתרון לווריורס. מבחינת מצ' אפ? זה מצ' אפ די גרוע לקאבס ואני בספק כמה נראה את ההרכבים האלה…

        ספסל – מכיוון שאלו לא חמישיות אתן ציון מ-1-10 על כישרון השחקן במצבו הנוכחי (המספרים סתם שרירותיים ומשקפים את דעתי)
        איגי – 7
        לוינגסטון – 7
        קלארק – 6
        ווסט – 6
        מקגי – 7 (לכ10 דקות בלבד)
        מקאו – 7 בכישרון אך הניסיון יפגע בו במעמד כזה

        ספסל קליבלנד:
        צ'נינג פריי -7.5 ב-13 דקות הוא סופר יעיל התקפית. פר 36 בינתיים הוא 19 נקודות למשחק ב47.5% מהשלוש
        דרון ווילאמס – 7.5 – לא כופה את עצמו על המשחק השנה אבל אם יצטרך הוא רק טיפה מתחת לשחקן חמישייה. האחוזים שלו מדהימים בינתיים
        קייל קרובר – 7 וגם זה רק בגלל ירידה בכושר גופני
        אימאן שאמפרט – 7 והוא בכושר קליעה מדהים
        ג'פרסון – 5 נראה די גמור אבל יכול להפציץ במשחק בודד פה ושם.
        דריק ווילאמס – 6.5 מבחינת כישרון. לא מקבל היזדמנויות ובעיקר משחק בזמן הזבל אבל הראה הרבה כישרון בדקות האלה ואולי יקבל דקות מול חמישיות מהירות של הווריורס.

        למרות ההילה של איגי ולוינגסטון קליבלנד עמוקה יותר וכישרונית יותר על הספסל. לעומת הווריורס הם כן צריכים או את לברון או את קיירי כי למעט דרון אף אחד מהם הוא לא יוצר…

        1. איך דרום בדיוק משחק בסדרה הזאת? פריי היה שחקן ספסל והחסרונות שלו ידועים לכולם?
          איך בדיוק ניתן לשמור על הלוחמים? כשגרין קולע באחוזים כאלה מחוץ לקשת? השמיכה קצרה מדי וזה רק בפן ההתקפי בפן ההגנצי הם פשוט מדהימים אם גרין שפורח בהגנה.
          קליבלנד יהיו חייבים את קיירי ולברון בכושר שיא כדי לנצח, הם מתבססים הרבה יותר על בידודים (שקולעים אותם באחוזים מדהימים), אצל הלוחמים יש את סטף שיכול להתפוצף בכל רגע נתון (עילוי התקפי), את דוראנט הבלתי עציר את קליי 37 נקודות ברבע , ואת גרין שיכול לתפוז משחקים וגם בספסל הייתי נותן להם את הייתרון (הרכב המחליפים של קליבלנד עם לברון מדהים התקפית אבל לא יכול לשחק הגנתית נגד הלוחמים).
          לאב בשנים האחרונות נרמס על ידי הלוחמים למרות השיפור בהגנה אני לא בטוח שהוא יכול להגן בפיקאנדרול והחולשה של קיירי בהגנה ידועה לכולם יותר מדי שחקנים להחביא נגד קבוצת ההתקפה הכישרונית בהיסטוריה). נוסיף על כך את דוראנט שיכול ליצור נקודות מכלום ונקבל קבוצה בלתי עצירה.
          הפרשי הכישרונות גדולים מאוד ללוחמיפ ולא התייחסתי בכלל למאצאף הנוראי של הקאבס מולם.
          קיירי- סטף הייתרון ברור לסטף שמסוכן הרבה יותר בלי הכדור
          תומפסון מול סוללת הקלעים של קליבלנד הייתי לוקח אותו בלי לחשוב פעמים (איזה שחקן יכול להגן בסוללת הקלעים?)
          דוראנט לברון הייתרון הולך ללברון כמובן שמפעיל את הקבוצה דוראנט עדיין שחקן של 25+ נקודות בערב שקליבלנד צריכה למצוא לו תשובה.
          גרין לאב 80-20 לטובת גרין שפשוט מותאם לשתק שחקנים כמו לאב, אני בכלל לא מדבר על ההשפעה ההגנתית של השניים לקבוצה)
          תומפסון הוא באמת נקודת זכות לקליבלנד,לברון וקיירי עונה שעברה נזקקו למשחקי שיא שבארנס החטיא בסיטונאות העונה השמיכה פשוט קצרה מדי יתרון הכשרון העצום הייתרון הברור במאצאף יעשו את שלו). 4-2 ללוחמים בתקווה שאני טועה אני לא מסמפט את הקאבס אבל לא מסוגל לסבול את הווריורס. איפה האוהדים של הקבוצה שלא הגיע לפלייאוף שנים על גבי שנים? איפה האוהדים של הריידרס? נוסיף על כך שמשחקים בקבוצה בהרכב שניים מהשחקנים המלוכלכים בליגה (זאזא וגרין), השאננות שנוטפת מהלוחמים ו״מאהודים״ שקפצו לעגלה והשתלטו עלייה אלה שמצלמים בטלפון כשהקבוצה מפסידה.

        2. לגבי התקשורת היא פשוט ארסית לגבי קרי ESPN איבדו מזמן תקנה, גם על דוראנט אין לי מילה רעה להגיד כאדם (לגבי המהלך זה היה מהלך פחדני, אבל אני ממש לא מאשים אותו שהוא עזב את עיר מחורבנת כמו אוקלהומה), אותו דבר לגבי קרי ולברון שהם אנשים מדהימים ושחקנים מופלאים, הבעיה בתקשורת כמו אצל רוב אנשי האדם היא נוסטלגיה זה הסיבה שמנחם מאמין שאוסקר רוברטסון יכל לשחק היום, שלא מבינים שהרמה השתפרה כל כך הרבה, שהכוכבים של היום טובים פי כמה וכמה מהרמה של שנות ה90…

    2. תגובות נפלאות לג'ון, מאיים להעתיק אותם ולפרסם באמצע העונה
      🙂 בעצם אני מקווה שאת רעיונותיך תתן במועד נוסף
      שכולם יקראו, ממש חשיבה נהדרת ומיוחדת מאד.
      בדיוק מה שחשבתי הספסל של הקאבס טוב יותר..

  23. אתגר החמישיות:
    ניו יורק: ארצ'בילד, קוני הוקינס, דוקטור ג'יי, ג'מאל משבורן, קארים
    מסצ'וסטס: ויני דל נגרו, דאנה בארוס, ווין שלדן (צריך סמול פורוורד), נרלנס נואל, ביל למבייר
    אלסקה: מריו צ'למרס, טרן לנגדון וקרלוס בוזר הם היחידים מאלסקה שהגיעו ל-NBA (בוזר נולד בגרמניה וגדל באלסקה) מניח שהתכוונת לאלבמה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט