אירועי דיומא – 25.05.2017 / רועי ויינברג

כדורגל:

גמר גביע המדינה:

21:05-מכבי ת"א-בני יהודה. גמר גביע מעניין בין סגנית האלופה לבין בני יהודה, שדשדשה לקראת הסיום שכבר לא היה לה על מה לשחק ותנסה להציל עונה חלשה מבחינתה (מקום תשיעי) עם תואר. היא יכולה לעשות זאת אבל יהיה לה קשה מול מכבי ת"א שגם לא הרשימה לאחר הבטחת המקום השני, אבל תנסה להמנע מעונה שנייה ברצף ללא תארים בעידן ג'ורדי קרויף. מעניין לראות מה וידיגאל מכין הערב, ויכול להיות משחק מעניין.

בונדסליגה – פלייאוף:

וולפסבורג-בראונסוויג. משחק שיכריע האם וולפסבורג תשאר בליגה, או שמא בראונסוויג תהיה העולה השלישית מהליגה השנייה. וולפסבורג, לשעבר קבוצה בכירה מאוד בגרמניה, די אכזבה העונה כשסיימה במקום ה-16 אחרי שכבר נראתה יחסית בטוחה לקראת מחזורי הסיום, למרות העונה הטובה (16 שערים בליגה) של מריו גומז. בראונסוויג, לעומתה, סיימה במקום השלישי בליגה השנייה ונהנית מדומי קומבלה המצויין, ששנה הבאה יהיה בליגה הראשונה – עם או בלי בראונסוויג.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 18

קטע 17 של אתמול התנהל כצפוי בשליטת קבוצת הבריחה, כנראה בפעם האחרונה בג'ירו הזה. בקטע זכה הצרפתי פייר רולאן, שברח לקבוצת הבריחה, ובכך שבר בצורת של שנתיים ללא נצחון כלשהו. לקטע לא הייתה כל השפעה על ה-GC, שבראשו עדיין נמצא דומולאן, ואחריו קינטאנה (31+), ניבאלי (1:12+), פינו (2:38+), זכארין (2:48+) ופוצוביבו (3:05+).

קטע 18 של היום, הוא הראשון מבין ארבעת הקטעים המסיימים של המירוץ, שיהיו בעלי השפעה מכרעת על ה-GC. קטע היום הוא קטע קצר וקטלני (137 ק"מ), הקטע בעל חמש פסגות מדורגות כבר מתחילתו, מה שיפרק את הפלוטון כבר בשלב מוקדם.  טיפוס הואל גרדנה בסיומו מגיע לשיפוע של כ-9 אחוז לאחר ירידה יפה. ממש לא קטע שבו מי ממתחרי ה-GC יוכל להירדם. שידור ביורוספורט ב-14:15.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. הקבוצה הישראלית ישראל סייקלינג אקדמי ממשיכה עם העונה המוצלחת, ולקחה את הקטע הראשון של טור הפיורדים בנורבגיה (הרוכב הצ׳כי דן טורק).

    1. כל הכבוד. יש במירוץ שלוש קבוצות פרו-טור וכמה שמות די גדולים. רק תיקון קטן. טורק הגיע שני ולא ניצח את הקטע. הוא מוביל את המירוץ בזכות שניות בונוס של הספרינטים באמצע.

        1. מה זה משנה. פשוט כיף לעקוב אחרי ההתקדמות שלהם ולהעז לחלום שיום אחד נעקוב אחרי קבוצה ישראלית בגראנד טור.

          1. צריך רק לקוות שיהיה מדובר בסוג של team sky מקומית, שבאמת מקדמת גם רכיבה ישראלית ומובלת תמיד על ידי רוכבים ישראליים.

          2. צעד, צעד. בתור התחלה זה לא יוכל להיות מכיוון שמאגר הכישרון בארץ לא מספיק גדול. אם הקבוצה תצליח אז זה ייתן תנופה לספורט בארץ ואז יוכלו באמת לטפח כישרונות (פשוט יהיו יותר רוכבים לבחור מהם).

  2. מעבר לבעיית בסיס הפירמידה שקיימת בכל הספורט הישראלי, הבעיה בענף הזה עמוקה יותר, כי זה דורש שינוי התנהגותי-תרבותי של כלל אזרחי המדינה – לא משהו שאני רואה קורה בשנים הקרובות.

    1. הענף הזה בעייתי מכמה בחינות: קודם כל סף הכניסה אליו מאד גבוה כלכלית. אח"כ ברמות המקצועניות (שרק התחלנו להיכנס אליהן) הוא הרבה יותר הפסדי מאשר ענפים אחרים. זה כמובן בלי לדבר על רמת ההשקעה הנדרשת מצד אחד וסיכון החיים מצד שני.

    2. אולי אני טועה, אבל אני מניח שככל שחברה מתקדמת בדירוג העולמי שלה גם המימון שהיא מקבלת מההתאחדות העולמית גדל (אם הוא בכלל קיים…) ויש ספונסרים וכו'. ברור שאין מה לבנות על מימון ממשלתי לדברים האלה.
      והתנהגות – תמיד תהיה בעיה שקשורה להתנהגות של נהגים בכבישים, אבל זו בעיה עולמית ולא רק ישראלית, כמו שראינו רק עכשיו בלא מעט הזדמנויות

      1. רוב המימון מגיע דרך ספונסרים וזה תמיד מרדף. בכל מקרה ייקח זמן עד שייבנה כאן בסיס רחב לספורט כמו שיש במדינות אירופה. בכל אופן כרגע יש שלושה רוכבים צעירים מהארץ בקבוצה כך שזו התחלה בכלל לא רעה.

      2. ההתאחדות העולמית (UCI) לא מחזירה כסף לקבוצות, אם כבר ההיפך. ההחזר היחיד שהקבוצות מקבלות הוא ממארגני המירוצים, בדמות מענק השתתפות (אם כי זה לא קרוב לכסות את ההוצאות של הקבוצות). יש גם פרסים למנצחים, אבל הם מחולקים בין הרוכבים והצוות המקצועי. בתחרות היחידה לקבוצות המאורגנת ע"י ה-UCI (אליפות העולם לקבוצות בנג"ש) אין אפילו את מענק ההשתתפות, מה שגרם לאיזשהו מרד של הקבוצות הבכירות בשנה שעברה, כי הן היו מחוייבות להשתתף ללא תמורה כספית.

      3. ולגבי מימון ממשלתי – יש לא מעט קבוצות שדווקא כן מקבלות מימון מהממשלה, אם ישירות ואם בעקיפין. גם סייקלינג אקדמי קיבלה באחרונה מימון ממשרד התרבות והספורט כמדומני. בין הקבוצות הבכירות יש כמה כאלה שהמדינה שלהן משתתפת במימון שלהן – קטיושה ברוסיה, אסטנה בקזחסטן, אוריקה באוסטרליה. בדרגים הנמוכים יותר יש בטח עוד הרבה שאני לא מודע אליהן.

  3. טוב כבכל העונה המשעממת הזו גם גמר הגביע צפוי להיות כזה.
    בעניין משחק ההכרעה בגרמניה ראוי לציין שזה המשחק הראשון מבין 2.
    ואיני מבין אך וולפסבורג אשתקד ברבע גמר צמפיון וכמעט מדיחה שם את ריאל ולפני שנתיים המרעננת הרשמית של הבונדסליגה עם סגנות וזכייה הגביע.הגיע למצב החמור הזה.

  4. אנחנו היום בדולומיטים :
    מודנה ואל גארדנה ואל די פאסה.
    מקומות אדירים שלא מחוירים אוךי בעצם כן אבל מלבן …., לא מבושה…
    שאפילו האידגון הקלוקל של מארגני הגירו השלומיאלים, מושחתים ,או גם וגם לא מצליחים לגמד.
    אבל היום קיימים רק שני מיאוצי גראן טור מירוץ גראן טור הוא זה שמיטב הרוכבים כגון סאגאן פרום ולורדה מגיעים להתחרות בהם ,אלו לא מגיעים לגירו ובצדק ,בשל האירגון הקלוקל ההזוי המסוכן ומסכן את.בריאותם וחייהם של המשתתפים בו .
    שוה לצפות.לא שוה לשכוח כי הביקורת על המארגנים והאירכון מוצדקת.
    מדובר במארגנים חובבנים שלומיאלים המסכנים את בריאות המשתתפים באירוע וזהו פשע בלתי נסלח.

  5. קינטנה סופר מאכזב. קיבל את העזרה והתכנון הטקטי ולא היה מסוגל לעשות כלום. ראו גם שדומולאן לא מתרגש כשהוא מתקיף ולא חושש ממנו בכלל. לעומת זאת כשניבאלי ניסה משהו הוא ישר הגיב.

  6. מתברר יותר ויותר כי קינטאנה הוא חתיכת אפס , כתבתי בתחילת המירוץ כי המרויח הגדול מהמירוץ יהיה ולורדה רוכב שמעולםלא ליכלך בצורה כה בוטה י שליכלכו קינטאנה וניבאלי השנה.
    בזמנו כשניבאלי הורחק מהוולטה התפלאתי היום אני מבין שטעחתי בו .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט