חלום שהתגשם: מרק ג'קסון חוזר לעירו- כמאמן!! / מנחם לס

מרק ג'קסון חוזר לתפוח הגדול – כמאמן!

(מסירת המפרש, ליד האי ביופורט)

לפניי 45 שנה מרק ג'קסון היה שוכב במיטתו בדירת אימו הדומיניקנית ואביו האמריקאי ליד פלטבוש אבניו בברוקלין, , מולו טלוויזיה קטנטונת של 12 אינטש, והיה חוזה במשחקי הניקס בערוץ 9 ששידר אז את משחקיה של הניקס. הוא עשה זאת בשקט-בשקט כדי שהוריו לא ישמעו כי בביתם "חינוך" היתה מילת קודש, ואוי ואבוי לקטן אילו היה נשאר ער עד 10:30 בלילה כי היה עליו להשכים קום כבר ב-6:30 כדי שאביו יוריד אותו ליד בית הספר, שם חיכה שעה עד ששערי העממי ייפתחו.

"הייתי משדר אותם. הייתי משחק בהם ליד אירל מונרו וולט פרייזר. הייתי מדמיין שאני ביל בראדלי יורה מדאונטאון. סוויששש…ועוד סווישש…ONLY NET, BABY!. ואז הייתי מחליט על טיים אאוט, ועם נייר ועפרון משרטט את התרגיל הבא", אומר מרק ג'קסון, שהפך לסנסציה בעיר בתיכון, ואח"כ ארבע שנים מפוארות עם כריס מאלין – חברו הטוב ביותר עד היום – בסנט ג'ונס יוניברסיטי בקווינס, שני בני המקום, שני בני ברוקלין, השחור והלבן, שהגיעו לטופ של הטופ בעולם ההופס כשחקנים, ואח"כ מאמנים, ומנהלים. "חלמתי להיות שחקן, ואח"כ מאמן. לכן המשחק הערב הוא כה מיוחד עבורי", הוא אמר הבוקר.

הערב, הוא יוביל את קבוצתו הגולדן סטייט ווריורס, למשחק נגד הניקס בה שיחק את רוב 17 שנותיו כשחקן NBA. כל ה-ASPIRATIONS שלו מולאו עד עתה. הוא הפך את גולדן-סטייט לקבוצה מאיימת על כולן, עם קובץ שחקנים המעריצים את מאמנם הדורש מהם דבר אחד: מאמץ. לשחק הכי טוב שהם יכולים בכל רגע שהם על הפארקט. ואז דבר שני – לחפש את האדם הפתוח.

משפחתו תהיה שם. אמו תגיע מלונג איילנד ובנו  מרק II יקח ערב חופשי מהאימון במנהטן קולג', שם הוא משחק כפוינט גארד. אשתו דזירה תטוס מקליפורניה לראות את משחק החוץ הראשון של קבוצתו של בעלה.

אסור לשכוח שמרק לא מגיע העירה סתם כמאמן החוזר הביתה. הוא מגיע כאחד המועמדים לתואר 'מאמן העונה'. "אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל בכל שנותי כשחקן ראיתי את עצמי כמאמן לא פחות משחקן. שיחקתי כפי שהמאמן שבי רצה שאשחק. תמיד ידעתי שיום אחד אני אאמן ואנסה להעביר את תורתי לשחקנים אחרים. לא הייתי אתלט מעולה אף פעם. לא היה לי ניתור. לכן תמיד הייתימ חייב לשחק "THINKING GAME". אחרת לא הייתי מחזיק מעמד ב-NBA  שבע-עשרה שנה! עבורי הערב הוא CLOSURE. CLOSURE של חלום ילדות. אני ממש רועד מהתרגשות שחלומי התגשם!".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. בהצלחה לג'קסון, ואני מסכים איתך שהוא מועמד בכיר לתפקיד מאמן העונה. יכול להיות שעוד כמה שנים הוא יאמן את הניקס (לא מבוסס, השערה).

  2. למה מאמן העונה הפך להיות תואר שמוענק לבינוניים מינוס אז מה אם הוא מוביל אותם לפלייאוף?? גרג פופוביץ מוביל חבורת זקנים למקום הראשון בליגה וכל זה עם ים פציעות,ווגל מוביל את אינדיאנה למקום השני במזרח בלי גריינגר רוב העונה,אפילו לגורג קארל מגיע יותר על מה שהוא עושה עם דנבר.

  3. לג'ורג' קרל מגיע בעיטוה בטוסיק על שהוא לא נותן ל-'מיי מן מגי' יותר דקות. חוץ מזה, אף אחד עדיין לא יודע מי ייבחר למאמן העונה.

  4. מנחם, אני מסכים איתך שלגבל יש יתרונות אבל הוא פשוט לא יכול לשחק יותר מ20 דקות בערב.
    היה איזה משחק של דנבר שהוא היה לוהט וקארל השאיר אותו 10 דקות רצוף במגרש והבן אדם התנשף כמו מטורף,עוד שנייה חיברו לו מכונת הנשמה.
    אז תבין פעם אחת ולתמיד זו לא אשמת קארל לבן אדם יש כושר של עגלה!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט